44
UYGUN DEĞİLDİR.
12V Kurtarma Modu Kullanılması. Bas ve Tut
12V Kurtarma modu, eski, kullanılmayan, hasar
görmüş, tabakalı veya sülfatlanmış akülerin tamir
edilmesi ve depolanması için gelişmiş bir akü kurtarma
modudur. Tüm aküler kurtarılamaz. Düşük bir şarj’da
tutulduğunda ve/veya tam şarj alma fırsatı olmadığında,
aküler hasar görebilirler. Sülfatlaşma ve tabakalandırma
en yaygın akü sorunlarıdır. Hem sülfatlaşma hem de
tabakalandırma, akünün açık devre voltajını yapay olarak
artırıp, düşük kapasite sunarken akünün tam şarjlı olarak
görünmesini sağlayacaktır. Bu sorunları yaşamamak
için 12V Kurtarma modunu kullanın. En iyi sonuçlar
için bu modu kullanmadan önce, 12V aküyü tam şarj
döngüsünden geçirerek aküyü tamamen şarj edin.
12V Kurtarma modu, kurtarma işlemini tamamlamak
için 4 (dört) saat sürebilir ve tamamlandığında Başlatma
moduna döner.
DİKKAT. BU MODU DİKKATLİ KULLANIN. BU MOD
SADECE 12 VOLT KURŞUN-ASİT AKÜLERİ İÇİNDİR.
BU MOD YÜKSEK ŞARJ VOLTAJINI KULLANIR
VE BAZI SULU (ASİTLİ) AKÜLERDE SU KAYBI
OLUŞABİLİR. BAZI AKÜLER VE ELEKTRONİKLERİN
YÜKSEK ŞARJ VOLTAJLARINA HASSAS
OLABİLECEKLERİNİ BİLİN. ELEKTRONİKLERE
RİSKLERİ AZALTMAK İÇİN, BU MODU
KULLANMADAN ÖNCE AKÜ BAĞLANTISINI KESİN.
Aküye Bağlanması.
Diğer tüm bağlantıları yapılmadan AC güç şini
takmayın. Akü terminallerindeki doğru kutup başlarını
belirleyin. Artı akü kutup başı genellikle (POS, P, +)
harer veya sembollerle işaretlenir. Eksi akü kutup başı
genellikle (NEG,N,-) harer veya sembollerle işaretlenir.
Karbüratöre, yakıt hatlarına veya ince, sac metal
parçalara herhangi bir bağlantı oluşturmayın. Aşağıdaki
talimatlar negatif bir topraklama sistemi içindir (en
yaygın olanı). Aracınız pozitif bir topraklama sistemi (çok
nadiren) ise, aşağıdaki talimatları ters sırayla uygulayın.