SKODA Fabia (2015/05) El kitabı

Tip
El kitabı

Bu kılavuz için de uygundur

SIMPLY CLEVER
KULLANMA KILAVUZU
KULLANMA KILAVUZU
ŠKODA Fabia

6V0012777AC
Önsöz
Kendiniz için bir ŠKODA almaya karar verdiniz, güveniniz için içtenlikle teşekkür ederiz.
Araç kullanımına ilişkin açıklama, güvenlik hakkında önemli bilgiler, araç bakımı, bakım ve kendi kendi-
ne yardım ve teknik araç verileri için bu kullanım kılavuzuna bakınız.
Bazı fonksiyonlar ve araç sistemleri bilgi/eğlence sistemi üzerinden kumanda edilir.
Lütfen bu kullanım kılavuzu ile birlikte bilgi/eğlence sisteminin kullanım kılavuzunu da okuyunuz. Her
iki talimata uygun olarak hareket edilmesi aracın doğru kullanımı için bir ön koşuldur.
ŠKODA'nızla iyi eğlenceler ve iyi sürüşler dileriz.
ŠKODA AUTO a.s. (Bundan sonra sadece ŠKODA ya da üretici olarak anılacaktır)

6V0012777AC
İçindekiler dizini
Araç belgeleri 4
Açıklamalar 5
Kullanım kılavuzunun yapısı ve kullanım
kılavuzuna ilişkin diğer bilgiler 6
Kullanılan kısaltmalar
Güvenlik
Pasif güvenlik 8
Genel Bilgiler 8
Doğru ve güvenli oturma pozisyonu 9
Emniyet kemerleri 11
Emniyet kemerlerinin kullanılması 11
Kemer sarma otomatikleri ve kemer
gerdiricileri 13
Hava yastığı sistemi 14
Hava yastığı sisteminin açıklanması 14
Hava yastığına genel bakış 15
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması 18
Çocukların güvenli şekilde taşınması 20
Çocuk koltuğu 20
Sabitleme sistemleri 22
Kullanım
Kokpit 26
Genel bakış
25
Göstergeler ve kontrol lambaları
27
Gösterge paneli
27
Kontrol lambaları
31
Bilgi sistemi
39
Sürücü bilgi sistemi
39
Sürüş verileri (çok fonksiyonlu gösterge)
40
MAXI DOT ekranı 42
Servis aralığı göstergesi 46
SmartGate 47
Kilit açma ve açma 49
Kilit açma ve kilitleme 49
Hırsızlık alarm sistemi 54
Bagaj kapağı 55
Cam kullanımı 56
Işık ve görüş 59
Işık 59
İç lamba 63
Görüş 64
Silecekler ve fıskiyeler 65
Dikiz aynası 67
Koltuklar ve koltuk başlıkları 69
Koltukların ve koltuk başlıklarının
ayarlanması 69
Koltuk fonksiyonları 70
Taşıma ve pratik donanımlar 73
Pratik donanımlar 73
Bagaj bölümü 81
Bagaj bölmesinde değişken yükleme tabanı 87
Bagaj bölmesindeki bisiklet taşıyıcı 89
Port bagaj 91
Kalorifer ve klima sistemi 93
Kalorifer, havalandırma, soğutma 93
Sürüş
Sürüş hazırlığı ve sürüş 98
Motorun anahtarla çalıştırılması ve
durdurulması 98
Motoru bir düğmeye basarak çalıştırma ve
durdurma 100
START-STOPP sistemi 102
Frenleme ve park etme 103
Manüel vites değiştirme ve pedaller 105
Otomatik şanzıman 106
Alıştırma ve ekonomik sürüş 108
Araç hasarlarından kaçınma 110
Yardımcı sistemler 111
Fren ve denge sistemleri 111
Park yardım sistemi (ParkPilot) 113
Hız ayar sistemi 115
Hız sınırlayıcı 117
Front Assistant 118
Yorgunluk algılaması 121
Lastik basıncı denetimi 122
Römork tertibatı ve römork 124
Römork tertibatı 124
Römork 129
Kullanım uyarıları
Bakım ve Temizlik 132
Servis çalışmaları, uyarlamalar ve teknik
değişiklikler 132
Aracın yıkanması 135
Aracın dış bakımının yapılması 136
İç mekan bakımı 140
Kontrol etme ve ilave etme 143
Yakıt
143
Motor bölmesi 145
Motor yağı 148
Soğutma sıvısı 149
Fren hidroliği 151
Araç aküsü 152
Tekerlekler 155
Jantlar ve lastikler 155
Kış işletimi 159
2
İçindekiler dizini
Kendi kendine yardım
Acil donanım ve kendi kendine yardım 161
Acil donanım 161
Tekerlek değiştirme 163
Onarım seti 167
Takviye kablosu ile çalıştırma 169
Aracın çekilmesi 170
Uzaktan kumanda 172
Acil durumda kilit açma/kilitleme 173
Cam silecek lastiklerinin değiştirilmesi 174
Sigortalar ve ampuller 175
Sigortalar 175
Ampul değişimi 178
Teknik bilgiler
Teknik Bilgiler
187
Araç bilgileri 187
Anahtar kelimeler dizini
3
İçindekiler dizini
Araç belgeleri
Araç belgelerinizde her zaman bu Kullanım kılavuzunu ve servis planını bulabi-
lirsiniz.
Donanıma bağlı olarak araç belgeleri Bilgi/eğlence sistemi kullanım kılavuzu-
nu ve bazı ülkelerde de Yolda yardım broşürünü içerebilir.
Kullanım kılavuzu
Bu kullanım kılavuzu aracın tüm kasa varyantları, ilgili tüm model varyantları
ve tüm donanım kademeleri için geçerlidir.
Bu kullanım kılavuzunda mümkün olan tüm donanım varyantları yer almakta-
dır, fakat özel donanım, model varyantı veya pazara bağlı donanım olarak tarif
edilmemiştir. Bu nedenle, bu kullanım kılavuzunda tarif edilen tüm donanım bi-
leşenleri aracınızda yoktur.
Aracınızın donanım kapsamının temelini, aracın satış sözleşmesi oluşturur. Do-
nanıma ilişkin sorularınız için lütfen bir ŠKODA bayisine danışınız.
Bu kullanım kılavuzunda yer alan resimler sadece gösterim amaçlıdır. Resimler
önemsiz ayrıntılarda aracınızdan farklı olabilir, bunlar sadece genel bilgi olarak
anlaşılmalıdır.
ŠKODA AUTO a.s. sürekli olarak tüm araçların geliştirilmesi için çalışmaktadır.
Bu nedenle her zaman şekil, donanım ve teknoloji açısından teslimat kapsa-
mında farklılıklar olabilir. Bu kullanım kılavuzunda yer alan bilgiler basım tari-
hindeki bilgi düzeyini yansıtmaktadır.
Bu kullanım kılavuzunda yer alan teknik verilerden, resimlerden ve bilgilerden
hareketle herhangi bir talep söz konusu olamaz.
Servis planı
Servis planı araç teslim bilgilerini, garanti ve servis olaylarına ilişkin bilgileri içe-
rir.
Bilgi/eğlence sistemi kullanım kılavuzu
Bilgi/eğlence sistemi kullanım kılavuzu, bilgi/eğlence sisteminin kullanımına,
muhtemelen de bazı fonksiyonlara ve araç sistemlerine ilişkin açıklamalar içer-
mektedir.
Yolda yardım broşürü
Yolda yardım broşürü çeşitli ülkelerde mevcut müşteri hizmetleri telefon numa-
rasını, servis numarasını ve acil durum numaralarını içerir.
4
Araç belgeleri
Açıklamalar
Kullanılan terimler
Araç belge ve bilgileri içinde, aracınızın servis işlemleri ile ilgili aşağıdaki terim-
ler kullanılmaktadır.
- ŠKODA marka araçlar için servis çalışmalarını gerçekleştiren
servis. Yetkili servis ŠKODA bayisi, ŠKODA servis ortağı ya da bağımsız bir
servis olabilir.
- Sözleşme çerçevesinde ŠKODA AUTO a.s. üreticisi veya
satış ortağı tarafından ŠKODA marka araçların servis çalışmalarını ger-
çekleştirme ve ŠKODA orijinal parçaları satma yetkisi tanınmış bir servis-
tir.
- ŠKODA AUTO a.s. üreticisi veya satış ortağı tarafından ŠKODA
markalı sıfır araç satma ve ŠKODA orijinal parçaları kullanarak servis ça-
lışmalarını gerçekleştirme ve ŠKODA orijinal parçaları satma yetkisi tanın-
mış bir işletmedir.
Sembol açıklaması
Kullanım kılavuzunda kullanılan sembollere genel bakış ve anlamlarının kısa bir
açıklaması.
Önemli bilgiler ve güvenlik uyarıları içeren bir bölümün giriş modülüne
atıf
Modülün sonraki sayfada devam ettiğini belirtir
Aracın mümkün olduğunca kısa süre içerisinde durdurulması gerektiği
durumları ifade eder
® Tescilli marka
MAXI DOT ekranında metin gösterimi
Bölümlü ekranda metin gösterimi
DİKKAT
Bu sembolün yer aldığı metinler ciddi bir kaza, yaralanma veya can kaybı
tehlikesini belirtir.
ÖNEMLİ
Bu sembolün yer aldığı metinler araç hasarı riskini veya bazı sistemlerin çalış-
mama ihtimalini belirtir.
„Yetkili servis“
„ŠKODA servis ortağı“
„ŠKODA bayisi“
Çevre Notu
Bu sembolün yer aldığı metinler çevre korumasına ilişkin bilgiler ve ekonomik
kullanıma ilişkin öneriler içermektedir.
Not
Bu sembolün yer aldığı metinler ilave bilgiler içermektedir.
5
Açıklamalar
Kullanım kılavuzunun yapısı ve kullanım kılavuzuna
ilişkin diğer bilgiler
Kullanım kılavuzunun yapısı
Kullanım kılavuzu hiyerarşik olarak aşağıdaki bölümlere ayrılmıştır.
Paragraf (örn. güvenlik) - paragrafın başlığı her zaman altta sol tarafta göste-
rilir
Ana bölüm (örn. hava yastığı sistemi) - ana bölümün başlığı her zaman altta
sağ tarafta gösterilir
Bölüm (örn. hava yastığına genel bakış)
Konuya giriş - Bölüm içerisindeki modüllere genel bakış, bölüm içe-
riğine ilişkin ön bilgiler, gerekirse tüm bölüm için geçerli bilgiler
Modül (örn. ön hava yastıkları)
Bilgi arama
Kullanım kılavuzunda bilgi ararken kullanım kılavuzunun sonundaki fihristi kul-
lanmanızı öneririz.
Yön bilgileri
„sol“, „sağ“, „ön“, „arka“ gibi tüm yön bilgileri aracın ileri doğru sürüş yönü ile
ilgilidir.
Birimler
Aksi belirtilmedikçe hacim, ağırlık, hız ve uzunluk bilgileri metrik birim olarak
verilmiştir.
Ekran göstergesi
Bu kullanım kılavuzunda, aksi belirtilmemişse gösterge panelinin ekranındaki
gösterim için MAXI DOT ekranındaki gösterge kullanılmaktadır.
6
Kullanım kılavuzunun yapısı ve kullanım kılavuzuna ilişkin diğer bilgiler
Kullanılan kısaltmalar
Kısaltmalar Anlam
dev./dak. Motorun dakikadaki dönüş sayısı
ABS Anti blokaj sistem
AGM Araç akü tipi
ASR Çekiş kontrolü
CO
2
Karbondioksit
COC Uygunluk beyannamesi
DSG Otomatik çift kavramalı şanzıman
EDL Elektronik diferansiyel kilidi
ECE Avrupa Ekonomik Komisyonu
EPC Motor elektroniğinin kontrolü
ESC Stabilizasyon kontrolü
ET Jantın presleme derinliği
AB Avrupa Birliği
HBA Fren yardımcısı
HHC Yokuş kalkış yardımcısı
KESSY Anahtarsız kilit açma, çalıştırma ve kilitleme
kW Kilowatt, güç ölçü birimi
MCB Çoklu çarpışma freni
MG Düz şanzıman
MPI Çok noktalı yakıt enjeksiyonlu benzinli motor
N1
sadece veya ağırlıklı olarak mal taşımacılığı için tasarlanan bir
furgon araç
Nm Newtonmetre, motor torku için ölçüm birimi
TDI CR Turboşarjlı ve Common-Rail enjeksiyon sistemli dizel motor
TSI Benzinli motor, turboşarj ve doğrudan püskürtme ile
VIN Araç tanım numarası
W Vat, güç ölçü birimi
Wi-Fi Kablosuz veri ağı
XDS Elektronik diferansiyel kilidinin fonksiyonel geliştirmesi
7
Kullanılan kısaltmalar
Güvenlik
Pasif güvenlik
Genel Bilgiler
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Her sürüşten önce
8
Sürüş güvenliği 8
Kılavuzun bu bölümünde, pasif güvenlik konusu ile ilgili önemli bilgileri, ip uçla-
rını ve uyarıları bulabilirsiniz.
Burada, örnek olarak emniyet kemerleri, hava yastıkları, çocukların emniyeti vb.
hakkında bilmeniz gereken her şeyi bir araya getirdik.
Sizi ve araç içindekileri ilgilendiren diğer emniyet bilgilerini bu kullanım kılavu-
zunun ilerideki bölümlerinde de bulabilirsiniz.
O nedenle tüm araç belgeleri daima araç içerisinde bulundurulmalıdır. Bu du-
rum özellikle aracı kısa bir süreliğine başkasına verdiğiniz veya sattığınız zaman
için geçerlidir.
Her sürüşten önce
Kendi emniyetiniz ve araç içindekilerin emniyeti için, her sürüş öncesi aşağıdaki
noktalara dikkat ediniz.
Aydınlatma ve sinyal sisteminin kusursuz şekilde çalıştığından emin olunuz.
Silecek fonksiyonunun ve silecek lastiklerinin durumunun sorunsuz olduğun-
dan emin olunuz.
Tüm camların dışarı doğru iyi bir görüş sağladığından emin olunuz.
Dikiz aynasını arkaya görüş sağlanacak şekilde ayarlayınız.
Aynaların kapalı olmadığından emin olunuz.
Lastik dolum basıncını kontrol ediniz.
Motor yağı, fren hidroliği ve soğutma suyu seviyesini kontrol ediniz.
Araç içerisindeki eşyaları iyice sabitleyiniz.
İzin verilen aks yükünü ve araç için izin verilen toplam ağırlığı aşmayınız.
Tüm kapıları ve motor bölmesi ve bagaj bölmesi kapağını kapatınız.
Hiçbir nesnenin pedalları engellemediğinden emin olunuz.
Çocukları, uygun bir çocuk koltuğu ile ve doğru takılmış bir emniyet kemeri ile
koruyunuz » Sayfa 20, Çocukların güvenli şekilde taşınması.
Doğru oturma pozisyonunda oturun » Sayfa 9, Doğru ve güvenli oturma
pozisyonu. Yolcuları doğru oturma pozisyonunda oturmaları konusunda uya-
rın.
Sürüş güvenliği
Sürücü olarak, hem kendinizin, hem de araç içindekilerin, özellikle de taşımakta
olduğunuz çocukların sorumluluğunu taşımaktasınız. Sürüş güvenliğiniz olum-
suz etkilendiği zaman, kendinizi ve diğer trafik katılımcılarını tehlikeye atmış
olursunuz.
Bu nedenle aşağıdaki uyarılar dikkate alınmalıdır.
Trafik akışına olan dikkatinizin dağılmasına izin vermeyiniz (örneğin araç için-
dekiler, telefon görüşmesi vb. nedeniyle).
Sürüş yeteneğiniz, (örn. ilaç, alkol veya uyuşturucu madde kullanımı nedeniy-
le) kısıtlandığında araç kullanmayınız.
Trafik kurallarına ve izin verilen sürüş hızına uyunuz.
Sürüş hızınızı daima yol durumuna ve trafik ve hava şartlarına göre ayarlayı-
nız.
Uzun yolculuklarda (en geç her iki saatte bir olmak üzere) düzenli olarak mola
veriniz.
Ön yolcu için aşağıdaki listede yer alan uyarılar dikkate alınmadığında ağır yara-
lanmalar veya ölüm meydana gelebilir.
Gösterge paneline yaslanmayınız.
Ayaklarınızı kumanda panelinin üzerine koymayınız.
Tüm yolcular için aşağıdaki listede yer alan uyarılar dikkate alınmadığında ağır
yaralanmalar veya ölüm meydana gelebilir.
Koltuğun sadece uç kısımlarında oturmayınız.
Yana dönük durumda oturmayınız.
Camdan dışarı sarkmayınız.
Uzuvlarınızı camdan dışarı uzatmayınız.
Ayaklarınızı koltuk minderinin üzerine koymayınız.
8
Güvenlik
Doğru ve güvenli oturma pozisyonu
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sürücünün doğru oturma pozisyonu
9
Direksiyon simidi konumunu ayarlama 10
Ön yolcunun doğru oturma pozisyonu 10
Arka koltuklarda oturanlar için doğru oturma pozisyonu 10
DİKKAT
Araç içindeki kişilerin mümkün olan en etkin şekilde korunmasını sağla-
mak için, ön koltuklar ve koltuk başlıkları mutlaka vücut ölçülerine göre
ayarlanmalıdır ve emniyet kemerleri doğru bir şekilde takılmalıdır.
Her yolcu, oturduğu koltuğa ait emniyet kemerini doğru takmalıdır. Çocuk-
lar, uygun bir emniyet sistemi ile emniyet altına alınmalıdır » Sayfa 20, Ço-
cukların güvenli şekilde taşınması.
Yanlış oturma pozisyonu nedeniyle yolcular hayati yaralanmalara maruz
kalabilir.
Sürüş esnasında koltuk arkalıkları arkaya doğru çok fazla yatırılmamalıdır,
aksi halde emniyet kemerleri ve hava yastığı sistemi doğru çalışmayabilir -
Yaralanma tehlikesi söz konusu!
Sürücünün doğru oturma pozisyonu
Şek. 1 Sürücünün doğru oturma pozisyonu / Doğru direksiyon tutma şekli
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Kendi güvenliğiniz için ve bir kaza durumunda yaralanma tehlikesini azaltmak
için, aşağıdaki uyarılar dikkate alınmalıdır.
Sürücü koltuğu uzunlamasına yönde, pedallar hafifçe açılandırılmış bacak-
larla tamamen bastırılabilecek şekilde ayarlanmalıdır.
Arkalığı ayarlarken, kollarınızın hafif açılı pozisyondayken direksiyon simidi-
nin üst noktasına ulaşabilir olmasına dikkat ediniz.
Direksiyon simidini, direksiyon simidi ile göğüs kemiği arasındaki
A
mesa-
fesi en az 25 cm olacak şekilde ayarlayınız » Şek. 1.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanızın
üst bölümü ile aynı yükseklikte olacak şekilde ayarlayınız
B
» Şek. 1 (en-
tegre koltuk başlıklı koltuklar için geçerli değildir).
Emniyet kemerini doğru takınız » Sayfa 11, Emniyet kemerlerinin kulla-
nılması.
DİKKAT
Sürüş öncesinde doğru oturma pozisyonuna geçilmeli ve sürüş sırasında
bu pozisyon değiştirilmemelidir. Araçtaki diğer yolcuların da doğru oturma
pozisyonunu almalarını ve sürüş sırasında bu pozisyonu değiştirmemelerini
sağlayınız.
Direksiyon simidi ile aranızda en az 25 cm mesafe bırakınız. Eğer asgari
mesafeyi muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koruyamaz - Haya-
ti tehlike!
Sürüş sırasında, direksiyon simidini iki elinizle dış yan taraflarından „saat
9“ ve „saat 3“ konumunda tutunuz » Şek. 1. Direksiyon simidini hiç bir za-
man „saat 12“ konumunda veya bir başka tarz ve şekilde tutmayınız (örn. di-
reksiyon simidinin ortasından, direksiyon simidinin iç tarafından vb.). Sürücü
hava yastığının açılması halinde kollarda, ellerde ve kafada ciddi yaralanma-
lar meydana gelebilir.
Sürücü ayak bölümünde hiçbir nesnenin olmamasına dikkat ediniz, aksi
halde nesneler, sürüş veya fren manevrası sırasında pedalların olduğu kıs-
ma gelebilir. Bu durum, debriyaj pedalına basmaya, fren yapmaya veya gaz
vermeye engel olabilir.
9
Pasif güvenlik
Direksiyon simidi konumunu ayarlama
Şek. 2 Direksiyon simidi konumunu ayarlama
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Direksiyon simidi konumu dikey ve uzunlamasına yönde ayarlanabilir.
Direksiyonun altındaki emniyet kolunu ok yönünde
1
hareket ettiriniz » Şek.
2.
Direksiyon simidini istediğiniz pozisyona ayarlayınız. Direksiyon simidi ok yö-
nünde
2
ayarlanabilir.
Emniyet kolunu dayanana kadar ok yönünde
3
bastırınız.
DİKKAT
Direksiyon simidini asla sürüş sırasında ayarlamayınız, sadece araç durur-
ken ayarlayınız!
Direksiyon simidi konumunun istenmeden değişmemesi için emniyet kolu
kilitlenmiş olmalıdır - kaza tehlikesi söz konusu!
Ön yolcunun doğru oturma pozisyonu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Ön yolcunun güvenliği ve kaza yaralanma riskini azaltmak için, aşağıdaki tali-
matlar dikkate alınmalıdır.
Ön yolcu koltuğunu mümkün olduğu kadar arkaya doğru getiriniz. Ön yol-
cu, hava yastığı açıldığı zaman en yüksek emniyete ulaşabilmesi için, gös-
terge panelinden mutlaka 25 cm uzakta bulunmalıdır.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanızın
üst bölümü ile aynı yükseklikte olacak şekilde ayarlayınız
B
» Şek. 1 için
bkz. Sayfa 9 (entegre koltuk başlıklı koltuklar için geçerli değildir).
Emniyet kemerini doğru takınız » Sayfa 11, Emniyet kemerlerinin kullanıl-
ması.
İstisnai durumlarda ön yolcu ön hava yastığı devreden çıkarılabilir » Sayfa 18,
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması.
DİKKAT
Gösterge paneline en az 25 cm mesafe bırakılmalıdır. Eğer asgari mesafeyi
muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koruyamaz - Hayati tehlike!
Sürüş esnasında ayaklarınızı daima ayak bölümünde tutunuz - ayaklarınızı
asla kumanda paneline, koltuk yüzeylerine koymayınız ve camdan dışarıya
sarkıtmayınız! Bir fren manevrası veya bir kaza durumunda yüksek bir yara-
lanma riskine maruz kalırsınız. Hava yastığının açılması durumunda, yanlış
oturma pozisyonu nedeniyle ölümcül yaralanmalar meydana gelebilir!
Arka koltuklarda oturanlar için doğru oturma pozisyonu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Ani bir fren manevrasında veya bir kaza durumunda yaralanma tehlikesini
azaltmak için, arka koltuklarda oturanlar aşağıdakilere mutlaka dikkat etmeli-
dir.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanın
üst bölümü ile aynı yükseklikte olacak şekilde ayarlayınız
B
» Şek. 1 için
bkz. Sayfa 9.
Emniyet kemerini doğru takınız » Sayfa 11, Emniyet kemerlerinin kullanıl-
ması.
Araç içerisinde çocuk bulunduğu zaman, uygun bir çocuk emniyet sistemi
kullanınız » Sayfa 20, Çocukların güvenli şekilde taşınması.
10
Güvenlik
Emniyet kemerleri
Emniyet kemerlerinin kullanılması
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Ön taraftan olan bir kazanın fiziksel prensibi 12
Doğru kemer bandı yerleşimi 12
Emniyet kemerlerini takma ve çıkarma 13
Doğru takılmış emniyet kemerleri bir kaza durumunda iyi bir koruma sağlamak-
tadır. Emniyet kemerleri yaralanma riskini azaltır ve ağır bir kazada hayatta kal-
ma şansını arttırır.
Düzgün takılmış emniyet kemerleri, yolcuları doğru ayarlanmış koltuklarda
doğru oturma pozisyonunda tutar.
Çocukların taşınması sırasında özel güvenlik hususlarına mutlaka dikkat edil-
melidir » Sayfa 20.
Emniyet kemeri kullanımında ulusal yasal yönetmelikler dikkate alınmalıdır.
DİKKAT
Emniyet kemerini her sürüşten önce - şehir içinde dahi - takınız! Bu diğer
yolcular için de geçerlidir - yaralanma tehlikesi söz konusu!
Emniyet kemerlerinin azami koruma etkisine sadece doğru oturma pozis-
yonunda ulaşılır » Sayfa 9, Doğru ve güvenli oturma pozisyonu.
Ön koltukların arkalıkları, geriye doğru çok fazla yatırılmamalıdır, aksi hal-
de emniyet kemerleri etkisini kaybedebilir.
DİKKAT
Kemer bandının doğru yerleşimi için bilgiler
Emniyet kemerlerinin kemer bandı yerleşiminin daima doğru olmasına dik-
kat edilmelidir. Yanlış takılan emniyet kemerleri hafif kazalarda bile yaralan-
malara yol açabilirler.
Emniyet kemerinin yüksekliği, kemerin omuzdaki kısmı takriben omuz or-
tasından - hiçbir zaman boyun üzerinden değil - geçecek şekilde ayarlanma-
lıdır.
DİKKAT (Devam)
Çok gevşek takılan bir emniyet kemeri, bir kaza durumunda vücudunuz
hareket enerjisinden dolayı öne doğru hareket edeceği ve böylece emniyet
kemeri tarafından aniden durdurulacağı için, yaralanmalara yol açabilir.
Kemer bandı, sert veya kırılabilen nesneler (örn. gözlük, tükenmez kalem,
anahtarlık vs.) üzerinden geçirilmemelidir. Bu nesneler yaralanmalara sebep
olabilir.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin kullanımı ile ilgili bilgiler
Kemer bandı sıkışmış veya burulmuş olmamalı veya keskin kenarlara sürt-
memelidir.
Emniyet kemerinin kapı kapatılırken sıkıştırılmamasına dikkat edilmelidir.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin doğru kullanımı ile ilgili bilgiler
Bir emniyet kemeri hiçbir zaman iki kişiye (çocuklar da dahil) takılmamalı-
dır.
Kilidin dili sadece ilgili koltuk yerine ait olan kilit yuvasına takılmalıdır. Em-
niyet kemerinin yanlış takılması, kemerin koruma etkisini olumsuz yönde
etkiler ve kaza riski artar.
Kilit dilinin takıldığı yuva tıkalı olmamalıdır; aksi halde kilit dili oturmayabi-
lir.
Çok sayıda kıyafet ve gevşek giysi (örn. ceket üzerine palto) doğru otur-
mayı ve emniyet kemerinin fonksiyonunu olumsuz etkiler.
Emniyet kemerini ayarlamak için (örn. boyu kısa kişilerde emniyet kemeri-
ni kısaltmak için) mandal veya başka nesneler kullanmayınız.
Arka koltuklardaki emniyet kemerleri, sadece arka koltuk arkalığı doğru bir
şekilde kilitlendiğinde görevini güvenilir şekilde yerine getirebilir » Sayfa
71.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin bakımı ile ilgili bilgiler
Kemer bandı mutlaka temiz tutulmalıdır. Kirli kemer bandı kemer sarma
otomatiğinin fonksiyonunu olumsuz etkileyebilir » Sayfa 142.
Emniyet kemerleri sökülemezler veya herhangi bir şekilde değiştirilemez-
ler. Emniyet kemerlerini kendiniz tamir etmeye kalkışmayınız.
11
Emniyet kemerleri
DİKKAT (Devam)
Emniyet kemerlerinin durumunu düzenli bir şekilde kontrol ediniz. Emni-
yet kemerinde, kemer bağlantılarında, kemer sarma otomatiğinde veya kilit-
leme parçalarında hasarlar olduğu zaman, söz konusu emniyet kemeri bir
yetkili servis tarafından mutlaka değiştirilmelidir.
Bir kazada zorlanmış ve bu yüzden esnemiş hasarlı emniyet kemerleri en
iyisi bir yetkili servis tarafından yenilenmelidir. Ayrıca emniyet kemerlerinin
bağlama yerleri de kontrol edilmelidir.
Ön taraftan olan bir kazanın fiziksel prensibi
Şek. 3 Emniyet kemeri takmamış sürücü / Arka koltukta emniyet kemeri
takmamış yolcu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 11).
Araç hareket eder etmez, hem araçta, hem de araç içinde oturanlarda, adına ki-
netik enerji denilen hareket enerjisi meydana gelir.
Kinetik enerjinin büyüklüğü tamamen araç hızına ve aracın (içinde oturanlar da-
hil) ağırlığına bağlıdır.
Örnek olarak hız, 25 km/h'ten 50 km/h'e iki katına çıkarsa, hareket enerjisi dört
kat artar.
Örn. 80 kg ağırlığındaki bir kişinin ağırlığı 50 km/h'te 4,8 tona (4 800 kg) „çı-
kar“.
Önden olan bir kazada araç içindeki kemer takmamış yolcular öne doğru fırlar-
lar ve araç içindeki, örn. direksiyon simidi, kumanda paneli, ön cam gibi kısımla-
ra kontrolsüz olarak çarparlar » Şek. 3 -
. Araçtan dışarıya dahi fırlayabilirsiniz,
bu da hayati veya ölümcül yaralanmalara yol açabilir.
Arka koltukta kemer takmamış bir yolcu sadece kendisini değil, aynı zamanda
önde oturanları da tehlikeye atar » Şek. 3 - .
Doğru kemer bandı yerleşimi
Şek. 4
Omuz ve kalça kemerinin kemer bandı yerleşimi / hamile kadınlar-
da kemer bandı yerleşimi
Şek. 5
Ön koltuk: Kemer yükseklik ayarı
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 11).
Emniyet kemerlerinin azami koruma etkisi için kemer bandının yerleşimi büyük
önem taşır.
Kemerin omuzdan geçen kısmı hiç bir zaman boyun üzerinden geçmemeli, bila-
kis omuzun yaklaşık ortasından geçerek vücudun üst kısmına oturmalıdır. Ke-
merin kalçadan geçen kısmı leğen kemiğinin önüne yerleştirilmelidir, karnın
üzerinden geçmemelidir ve daima sıkı oturmalıdır » Şek. 4 -
.
Ön koltuklar için kemer yükseklik ayarı
Ön emniyet kemerlerinin omuz bölgesindeki yerleşimi kemer yükseklik ayarı
yardımıyla vücuda uygun olarak uyarlanabilir.
Döner kaplamaya bastırınız ve istediğiniz yönde kaydırınız » Şek. 5.
12
Güvenlik
Ayar işleminden sonra, geri çevirme klipsinin sağlam bir şekilde oturup otur-
madığını kontrol etmek için, kemeri sarsarak çekiniz.
Hamile kadınlarda emniyet kemeri kullanımı
Hamile kadınlar da her zaman emniyet kemeri takmalıdır. Sadece bu durum
doğmamış olan çocuk için en iyi korumayı sağlar.
Hamile kadınlarda, alt karın bölgesine herhangi bir basınç gelmemesi için, em-
niyet kemerinin kalçadaki kısmı mümkün olduğunca leğen kemiğinin aşağısın-
dan geçmelidir » Şek. 4 -
.
Emniyet kemerlerini takma ve çıkarma
Şek. 6 Emniyet kemerlerini takma / çıkarma
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 11).
Emniyet kemerleri takılmadan önce aşağıdaki koşulların yerine getirilmesi ge-
rekir.
Kafa başlığı doğru ayarlanmış olmalıdır (entegre kafa başlıklı koltuklar için
geçerli değildir).
Koltuk doğru ayarlanmış olmalıdır (ön koltuklar için geçerlidir).
Direksiyon simidi doğru ayarlanmış olmalıdır (sürücü koltuğu için geçerlidir).
Takma
Kemer bandını, kilit dilinden yavaşça göğüs ve kalça üzerinden çekiniz.
Kilit dilini, tam olarak oturduğu duyuluncaya kadar koltuğa ait olan kemer kili-
dine » Şek. 6 -
sokunuz.
Kilit dilinin kilide tam olarak oturup oturmadığından emin olmak için, kemeri
çekerek test ediniz.
Çıkarma
Emniyet kemerini sadece araç dururken çıkartınız.
Kemer kilidindeki kırmızı düğmeye » Şek. 6 - basınız, kilit dili dışarıya fırlar.
Kemer bandının kolayca sarılabilmesi, emniyet kemerinin dönmemesi için ke-
mer elle geri yürütülmelidir.
ÖNEMLİ
Emniyet kemeri çıkartılırken kilit dilinin, kapı kaplamasına ve diğer iç mekan
parçalarına zarar vermemesine dikkat edilmelidir.
Kemer sarma otomatikleri ve kemer gerdiricileri
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Kemer sarma otomatikleri 13
Kemer gerdiricileri
13
Kemer sarma otomatikleri
Her emniyet kemeri bir sarma otomatiği ile donatılmıştır. Emniyet kemeri yavaş
çekilirse kemerin tam hareket serbestliği elde edilir.
Emniyet kemeri aniden çekilirse kemer sarma otomatiği tarafından kilitlenir.
Emniyet kemerleri, tam frenlemede, hızlanırken, yokuş aşağı sürüşlerde ve vi-
rajlarda da kilitlenir.
DİKKAT
Emniyet kemeri aniden çekildiğinde kilitlenmiyorsa derhal bir yetkili serviste
kontrol ettiriniz.
Kemer gerdiricileri
Emniyet kemerini bağlamış sürücü ve ön yolcunun emniyeti öndeki emniyet
kemerlerindeki sarma otomatiği sayesinde arttırılmıştır.
Emniyet kemerleri, bir kaza durumunda, istenmeyen vücut hareketleri önlene-
cek şekilde kemer gerdiricileri tarafından gerdirilir.
Önden olan kazalarda belli bir kaza ağırlığından itibaren ön emniyet kemerleri
otomatik olarak gerdirilir.
Belirli bir kaza ağırlık derecesinde yandan çarpışmalarda, çarpma tarafındaki ön
emniyet kemeri otomatik olarak gerdirilir.
13
Emniyet kemerleri
Hafif önden çarpışmalarda, yandan ve arkadan olan çarpışmalarda, takla atma
durumunda veya ciddi kuvvetlerin etkili olmadığı kazalarda kemer gerdiricileri
tetiklenmez.
DİKKAT
Kemer gerdirici sistemindeki tüm çalışmalar veya başka onarım çalışmala-
rından dolayı sistem parçalarının sökülmesi ve takılması, sadece bir yetkili
servis tarafından yapılmalıdır.
Bu sistemin koruma fonksiyonu sadece bir kaza için yetmektedir. Kemer
gerdiricileri tetiklenmiş ise, tüm sistem değiştirilmelidir.
Not
Kemer gerdiricileri, emniyet kemerlerinin takılmaması durumunda da devreye
girebilir.
Kemer gerdiricisi tetiklendiğinde duman açığa çıkar. Bu durum aracın yandığı
anlamına gelmez.
Aracın veya kemer gerdirici sistem parçalarının imha edilmesi durumunda, ya-
sal ulusal yönetmelikler dikkate alınmalıdır.
Hava yastığı sistemi
Hava yastığı sisteminin açıklanması
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sistem açıklaması 15
Hava yastığının devreye girmesi 15
Hava yastığı sistemi, emniyet kemerleri ile birlikte şiddetli önden ve yandan
çarpışmalarda ek bir koruma sağlar.
Hava yastığı sisteminin çalışma durumu gösterge panelindeki
kontrol lamba-
sıyla gösterilir » Sayfa 34.
DİKKAT
Hava yastığı, mümkün olan en iyi koruma etkisini ancak emniyet kemeri
takılı iken sağlar.
Hava yastığı emniyet kemeri yerine geçmez, bilakis genel pasif güvenlik
konseptinin parçasıdır.
Sistemin tetiklenmesi sırasında araç içindeki kişilerin mümkün olan en
yüksek etki derecesiyle korunması için, ön koltuklar mutlaka vücut büyük-
lüğüne göre doğru olarak ayarlanmış olmalıdır » Sayfa 9, Doğru ve güvenli
oturma pozisyonu.
Sürüş esnasında herhangi bir emniyet kemeri takmadıysanız, öne çok faz-
la eğildiyseniz veya bir başka yanlış oturma pozisyonu aldıysanız, bir kaza
durumunda artan bir yaralanma riskine maruz kalırsınız.
DİKKAT
Hava yastığı sisteminin kullanımına ilişkin bilgiler
Eğer bir arıza varsa, hava yastığı sistemini hemen bir yetkili servise kontrol
ettiriniz. Aksi halde bir kaza durumunda hava yastıklarının açılmama tehli-
kesi meydana gelir.
Hava yastığı sisteminin parçalarında hiçbir değişiklik yapılmamalıdır.
Hava yastığı sistemindeki bütün çalışmalar ve diğer onarım çalışmaların-
dan (örn. direksiyonun sökülmesi) dolayı sistem parçalarının takılması ve sö-
külmesi sadece bir yetkili servis tarafından yapılmalıdır.
Ön tamponda veya gövdede asla değişiklik yapılmamalıdır.
14
Güvenlik
DİKKAT (Devam)
Hava yastığı sisteminin münferit parçalarını kurcalamayınız, zira hava yas-
tıkları açılabilir.
Hava yastığı sisteminin koruma fonksiyonu sadece bir kaza için yetmekte-
dir. Hava yastığı tetiklenmiş ise, hava yastığı sistemi mutlaka değiştirilmeli-
dir.
Sistem açıklaması
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 14).
Hava yastıkları saliseler mertebesinde şişirilir.
Hava yastıkları devreye girdiklerinde gazla dolarak şişer.
Hava yastığı açılırken, gri beyaz veya kırmızı renkli, zararsız bir gaz çıkar. Bu ta-
mamen normaldir ve araçta yangın olduğu anlamına gelmez.
Hava yastığı sistemi (araç donanımına göre) aşağıdaki parçalardan oluşur.
Sürücü ve ön yolcu ön hava yastığı » Sayfa 16.
Yan hava yastıkları » Sayfa 17.
Kafa hava yastıkları » Sayfa 17.
Gösterge panelindeki hava yastığı kontrol lambası » Sayfa 34.
Ön yolcu ön hava yastığı için anahtar şalteri » Sayfa 19.
Kumanda panelinin orta kısmında ön yolcu ön hava yastığı için kontrol lamba-
» Sayfa 19.
Not
Aracın veya hava yastığı sistem parçalarının imha edilmesi durumunda, yasal
ulusal yönetmelikler dikkate alınmalıdır.
Hava yastığının devreye girmesi
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 14).
Hava yastığı sistemi, sadece kontak açıkken çalışmaya hazır durumdadır.
Açılma şartları
Hava yastığı sisteminin her durum için uygun açılma şartları toplu halde tespit
edilemez. Örneğin, aracın çarptığı nesnenin özelliği (sert, yumuşak), çarpma açı-
sı, aracın hızı vs. gibi faktörler önemli rol oynar.
Hava yastığı sisteminin açılması için belirleyici unsur, ortaya çıkan yavaşlama-
nın akışıdır. Eğer çarpışma sırasında ölçülen araç yavaşlaması kontrol ünitesin-
de öngörülmüş olan referans değerlerin altında kalırsa, araç kazanın sonucun-
da çok deforme olsa bile, hava yastıkları açılmaz.
Şiddeti yüksek olan önden çarpışmalarda aşağıdaki hava yastıkları açılır.
Sürücü ön hava yastığı.
Ön yolcu ön hava yastığı.
Şiddeti yüksek olan yandan çarpışmalarda aşağıdaki hava yastıkları açılır.
Kaza tarafındaki ön yan hava yastığı.
Kaza tarafındaki kafa hava yastığı.
Hava yastığının açılması durumunda aşağıdaki olaylar gerçekleşir.
İç aydınlatma yanar (iç aydınlatma otomatik kullanımı devreye alınmışsa -
şalteri).
Flaşör sistemi devreye girer.
Tüm kapıların kilitleri açılır.
Motora giden yakıt beslemesi kesilir.
Hava yastığı ne zaman açılmaz?
Hafif önden ve yandan çarpışmalarda, arkadan çarpışmalarda, aracın devrilmesi
veya takla atması durumunda hava yastıkları açılmaz.
Hava yastığına genel bakış
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Ön hava yastıkları
16
Yan hava yastıkları 17
Kafa hava yastıkları 17
15
Hava yastığı sistemi
Ön hava yastıkları
Şek. 7 Hava yastıklarının montaj yerleri / Gazla şişmiş hava yastıkları
Şek. 8
Direksiyon simidine emniyetli
mesafe
Ön hava yastıkları, şiddeti yüksek olan önden çarpışmalarda sürücünün ve ön
yolcunun kafası ve göğüs bölgesi için ek bir koruma sunmaktadır.
Sürücü ön hava yastığı direksiyonda, ön yolcu ön hava yastığı saklama bölmesi
üzerindeki kumanda panelinde bulunmaktadır » Şek. 7 -
.
Hava yastıkları devreye girdiklerinde sürücünün ve ön yolcunun önünde şişer-
ler » Şek. 7 -
. Tam olarak şişen hava yastığının içine dalan sürücünün ve ön
yolcunun öne doğru hareketi sönümlenir ve kafa ve üst gövde için yaralanma
riski azalır.
DİKKAT
Doğru oturma pozisyonuyla ilgili bilgiler
Sürücü ve ön yolcu için, direksiyon simidi veya kumanda paneli ile arasında
en az 25 cm'lik bir mesafe olması önemlidir
A
» Şek. 8. Eğer asgari mesafe-
yi muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koruyamaz - Hayati tehli-
ke! Bunun haricinde ön koltuklar ve koltuk başlıkları daima vücut ölçülerine
uygun ve doğru olarak ayarlanmalıdır.
Hava yastığı, açılırken doğru olmayan oturma pozisyonunda yaralanmalar
olacak şekilde büyük kuvvetler meydana getirir.
Oturan kişiler ile hava yastığının açılma bölgesi arasında başka bir insan,
hayvan veya nesne bulunmamalıdır.
DİKKAT
Ön hava yastığı ve çocukların taşınması
Çocukları asla aracın ön koltuğunda emniyetsiz bir şekilde oturtmayınız.
Eğer bir kaza durumunda hava yastıkları tetiklenirse, çocuklar ağır yaralana-
bilir veya ölümcül sonuçlar olabilir!
Çocuğun sırtının sürüş yönünde olduğu bir çocuk koltuğunun ön yolcu kol-
tuğunda kullanılması halinde, ön yolcu ön hava yastığı mutlaka devreden çı-
karılmalıdır » Sayfa 18, Hava yastıklarının devre dışı bırakılması. Aksi halde
ön yolcu ön hava yastığının açılması ile çocuk ağır bir şekilde yaralanabilir
veya ölebilir. Ön yolcu koltuğunda çocukları taşıdığınız durumlarda, çocuk
koltuklarının kullanılması ile ilgili ulusal yasal yönetmelikleri dikkate alın.
DİKKAT
Genel bilgiler
Direksiyon simidine ve ön yolcu tarafında kumanda panelindeki hava yas-
tığı modülünün üzerine ne bir etiket yapıştırılmalı, ne kılıf geçirilmeli ne de
bir başka çalışma yapılmalıdır. Bu parçalar sadece kuru veya su ile nemlendi-
rilmiş bez ile temizlenebilir. Hava yastığı modüllerinin kaplamalarına veya
çok yakınlarına (örn. bardak altlığı, telefon tutma aparatı vb.) hiçbir parça
monte edilmemelidir.
Kumanda panelinde bulunan ön yolcu hava yastığı modülünün yüzeyine
hiç bir nesne konulmamalıdır.
Not
Sürücü ön hava yastığı olan araçlarda direksiyon üzerinde  yazısı bulu-
nur.
Ön yolcu ön hava yastığı olan araçlarda, ön yolcu tarafındaki kumanda pane-
linde

yazısı bulunur.
16
Güvenlik
Yan hava yastıkları
Şek. 9 Ön koltuktaki yan hava yastığının montaj yeri / Gazla şişmiş hava
yastığı
Yan hava yastıkları, şiddeti yüksek olan yan çarpışmalarda araçta bulunanların
üst gövde bölgesi (göğüs, karın ve kalça) için ek bir koruma sunmaktadır.
Yan hava yastıkları, ön koltukların koltuk arkalığı döşemesine yerleştirilmiştir
» Şek. 9 -
.
Tam olarak şişen hava yastığının » Şek. 9 -
içine dalma sırasında araç içinde-
kilerin yükü sönümlenir ve kapıya yakın olan taraftaki tüm üst gövde (göğüs,
karın ve kalça) için yaralanma riski azalır.
DİKKAT
Doğru oturma pozisyonuyla ilgili bilgiler
Kafanız hiç bir zaman yan hava yastığının çıkış bölgesinde bulunmamalıdır.
Bir kaza durumunda aksi halde ağır olarak yaralanabilirsiniz. Bu durum özel-
likle, uygun çocuk koltuğu olmadan taşınan çocuklar için geçerlidir » Sayfa
22, Çocuk güvenliği ve yan hava yastığı.
Kişiler ile hava yastığının etki bölgesi arasında bir başka insan, hayvan ve-
ya nesne bulunmamalıdır. Kapılara, örneğin içecek tutucu gibi hiçbir akse-
suar konmamalıdır.
Eğer çocuklar sürüş sırasında yanlış oturma pozisyonu alırlarsa, bir kaza
durumunda yüksek bir yaralanma riskine maruz kalırlar. Bu durum ağır yara-
lanmalarla sonuçlanabilir » Sayfa 20, Çocuk koltuğu.
DİKKAT
Yan hava yastıklarının açılma bölgesine nesne koymayınız - Yaralanma
tehlikesi söz konusu!
Hava yastığı kontrol ünitesi, ön kapılara yerleştirilmiş olan basınç sensör-
leri ile çalışır. Bu nedenle hem kapılarda hem de kapı kaplamalarında her-
hangi bir modifikasyon (örneğin ek hoparlörlerin monte edilmesi) yapılma-
malıdır. Diğer bilgiler » Sayfa 134, Hava yastıkları.
Koltuk arkalıklarına, kuvvetli darbe, tekme atma vs. gibi büyük kuvvetler
etki etmemelidir, aksi halde sistem zarar görebilir. Böyle bir durumda yan
hava yastıkları açılmayabilir!
Sürücü ve ön yolcu koltuklarına asla ŠKODA tarafından açıkça izin verilme-
yen koltuk kılıfları geçirmeyiniz. Hava yastığı koltuk arkalığından dışarı çık-
tığı için, izin verilmeyen koltuk kılıfları kullanıldığında yan hava yastıklarının
koruma fonksiyonu önemli derecede engellenebilir.
Yan hava yastıklarının modül bölgesindeki orijinal koltuk kılıflarının hasar-
ları mutlaka bir yetkili servis tarafından onarılmalıdır.
Ön koltuklardaki hava yastığı modüllerinde hasarlar, çatlaklar ve derin çi-
zikler olmamalıdır. Şiddet kullanılarak açılmamalıdır.
Not
Yan hava yastıkları olan araçlarda ön koltuk arkalıklarında  yazılı bir etiket
bulunmaktadır.
Kafa hava yastıkları
Şek. 10 Kafa hava yastığının montaj yeri / Gazla şişmiş kafa hava yastığı
Kafa hava yastıkları, şiddeti yüksek olan yandan çarpışmalarda yolcuların baş
ve boyun bölgesi için ek bir koruma sunmaktadır.
Kafa hava yastıkları, aracın iç bölümünde her iki tarafta kapıların üstüne yerleş-
tirilmiştir » Şek. 10 -
.
17
Hava yastığı sistemi
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212

SKODA Fabia (2015/05) El kitabı

Tip
El kitabı
Bu kılavuz için de uygundur