Genel Güvenlik Bilgileri
• Hava basıncı 600-800 kPa {87-116 psi} aralığında olmalıdır.
• Lastikler daima elle takılmalı ve çıkarılmalıdır. Lastik sökme çubukları gibi aletleri
kesinlikle kullanmayın. Aksi takdirde, lastikler ve jantlar arasındaki conta hasar
görebilir ve lastiklerden hava kaçabilir.
• Valf somununu çok fazla sıkmayın. Aksi takdirde, valf contası eğrilebilir ve hava
kaçağı olușabilir.
UYARI
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak
üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
• Eğer lastikleri takmakta zorlanırsanız, daha kolay kaymalarını sağlamak için sade
su veya sabunlu su kullanın.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı
garantili değildir.
Teknik Servis Talimatı SI-0028A
Tubeless lastiklerin takılması ve
çıkarılması
2. Lastiklerin takılması
4. İç lastikler kullanıldığında dikkat
edilecek hususlar
3. Lastiklerin çıkarılması
} Lastiğin bir kenarı üzerindeki kordonu
șekilde görüldüğü gibi takın. Bu sırada
lastik kordonunda, jantta ve valfte
yabancı parçacıklar bulunmadığından
emin olun.
Son olarak, șekilde görüldüğü
gibi lastiği her iki elinizle
kavrayın ve jantın içine sokun.
} Lastiği çıkarmak
gerektiğinde, havasını
boșaltın ve șekilde
görüldüğü gibi lastiğin bir
kenarı üzerindeki kordonu
jantın oluğuna bastırın.
Not :
Sadece lastiğin bir kenarındaki
kordonu içeri bastırın. Eğer her
iki taraftaki kordonları bastırırsanız, lastikleri çıkarmanız zor olacaktır.
Eğer her iki taraftaki kordonları bastırırsanız, kordonları kilitlemek için
lastiği bir kez daha șișirin ve daha sonra ișleme tekrar baștan
bașlayarak lastiği çıkarın.
} Lastiğin bir kenarı üzerindeki kordonu hava valfine en yakın
noktadan bașlayarak çıkarın ve daha sonra lastiğin diğer
tarafındaki kordonu sökün.
} Hava valfinin kilitleme bileziğini gevșetin ve hava valfini
çıkarın.
} Lastiğin bir kenarı üzerindeki kodronu șekilde
görüldüğü gibi takın.
} Jantın dıș kenarlarını ve lastik kordonlarını uygun
șekilde ıslatın ve hafifçe șișirdiğiniz iç lastiği
düzgün șekilde kayabilecek șekilde lastiğin içine
yerleștirin.
} İç lastik hava valfinin jantla birlikte kullanım için
uygun olup olmadığını kontrol edin.
} Kordonu jantın hava valfinin karșısındaki kenarından
bașlayarak lastiğin bir kenarına takın. Bu sırada iç lastiği
sıkıștırmamaya dikkat edin. Eğer gerekirse sabunlu su
kullanın.
} İç lastiği yerine iyice oturuncaya kadar șișirin.
} Kullanılabilecek iç lastiklerin spesifikasyonları için bisiklet
satıcınıza danıșın.
} Lastiğin diğer tarafındaki kordonu hava valfinin karșısındaki noktadan bașlayarak
takın.
Lastik
Jant
Kordon
1. Tubeless lastik valflerinin takılması
} Valfi șekilde görülen yöne bakacak
șekilde takın. Valf somununu sıkarken
valfin valf somunuyla birlikte
dönmediğinden emin olun.
Hava valfi
UYARI
Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Kordonun takılması hava valfinin kenarında
zorlașacaktır. Bu durumda, lastiğin karșı
kenarından bașlayarak kordonu elinizle
yukarı kaldırın ve hava valfi bölgesinden
devam edin.
Valf somunu
Șekilde görüldüğü gibi lastiklerin
kordonlarını janta kilitlemek için lastiği
șișirin. Daha sonra, lastiğin havasını
boșaltarak kordonun janta kilitlenip
kilitlenmediğini kontrol edin. Ardından,
lastiği standart kullanım hava basıncına
kadar tekrar șișirin. Eğer kordon janta
kilitlenmemișse, lastiğin havası
boșaltıldığında janttan ayrılır.
(Maks: 800 kPa/116 psi)
SI-0028A-05