Vertiv Code of Conduct - Version 2.1 Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu
Versiyon 2.1
Nisan 2023
Davranış İlkeleri
One Vertiv. One Code.
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 2
Giordano Albertazzi
İcra Kurulu Başkanı (CEO)
Vertiv'de, işlerimizi dürüstçe ve faaliyet gösterdiğimiz
ülkelerde geçerli tüm yasalara uygun şekilde yürütmeyi
taahhüt ediyor ve bunu temel değerlerimizi yaşayarak
pyapıyoruz:
İş sahibi gibi hareket etme
Tüm çalışan etkileşimlerinin iyi niyetle gerçekleştiğini düşünme
İş hakkında tutkulu olma
Kişisel gelişimde kendine meydan okuma
şteri beklentilerini aşma konusunda yorulmadan çalışma
Ekip olarak başarılı olmak adına başkalarına yardımcı olma
Kendi hatalarımıza hızla sahip çıkma
İnsanlar hakkında değil, insanlarla konuşma
İnsanların ellerinden gelenin en iyisini yapabilecekleri bir kültür yaratma
“Şirkette geçirdiğim 20 yılı aşkın süre boyunca, kendi davranışlarımızı ve
işimizi yürütüş tarzının odağına tavizsiz dürüstlüğü koyan bir kuruluşun
parçası olmaktan her zaman gurur duydum. Vertiv İcra Kurulu Başkanı
(CEO) olarak, Davranış Kurallarımızın önemini vurgulayarak bu mirası
güçlü bir biçimde korumak ve kalıcı kılmak istiyorum.
Vertiv’in Davranış Kuralları, iş arkadaşlarımıza, iş ortaklarımıza ve
müşterilerimize her zaman saygılı ve profesyonelce ve yasalara uygun
şekilde davranmamızı zorunlu kılar. Bu açıkça tanımlanmış değerler ve
ilkeler aynı zamanda müşterilerimize bir vaattir. Benzersiz dürüstlüğe
olan bağlılığımız sayesinde müşteriler, doğru şeyi doğru şekilde yapacak
bireylerden oluşan güvenilir bir şirketle iş yaptıklarını bilir. Bu, bizimle iş
yapan herkesi ve faaliyet gösterdiğimiz her yeri kapsar.
Vertiv büyümeye ve gelişmeye devam ettikçe, dürüstlükten taviz
vermemeye yönelik sonsuz taahhüdümüzün; müşterilerimize daha fazla
değer sağlamaya devam ederken yalnızca iş hedeflerimizi desteklemekle
kalmayacak, aynı zamanda bizi tercih edilen küresel bir işveren haline
getirecek yüksek performans kültürünü yaratmamıza olanak
sağlayacağına inanıyorum.”
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 3
İçindekiler
Davranış İlkeleri Hakkında ............................................................................................................................................... 4
Giriş................................................................................................................................................................................. 4
Kimler İlkelere Uymalı? ................................................................................................................................................... 4
İlkelerin Uygulanmasına Yönelik Kurallar ....................................................................................................................... 4
Nasıl Yardım Alınır veya Sorun Nasıl Bildirilir? ............................................................................................................... 5
Misilleme Yok .................................................................................................................................................................. 6
Birbirimize Davranış Şeklimiz .......................................................................................................................................... 7
Çeşitlilik, Kapsayıcılık ve Fırsat Eşitliği ........................................................................................................................... 7
Güvenlik ve Sağlık .......................................................................................................................................................... 8
Taciz ............................................................................................................................................................................... 8
Vertiv'in Çıkarına En İyi Şekilde Hizmet Etme .............................................................................................................. 10
Çıkar Çatışmaları .......................................................................................................................................................... 10
Kurumsal Fırsatlar......................................................................................................................................................... 12
Hediyeler, Misafir Ağırlama ve Eğlence ........................................................................................................................ 12
Şirket Varlıklarının ve Gizliliğinin Korunması ................................................................................................................ 14
Mali Kayıtların Doğruluğu ............................................................................................................................................. 15
Varlık İsrafına Karşı Koruma ......................................................................................................................................... 16
Kabul Edilebilir Kullanım ............................................................................................................................................... 16
Hisse Senedi ve Diğer Menkul Kıymet Ticareti ............................................................................................................. 18
E-postalar, Mesajlar, Anlık Mesajlaşmalar ve Diğer Elektronik Haberleşme ................................................................ 19
Bilgi Teknolojisi Güvenliği ............................................................................................................................................. 19
Fikri Mülkiyet ................................................................................................................................................................. 20
Veri Gizliliği ................................................................................................................................................................... 20
Vertiv Adına Konuşmak ................................................................................................................................................ 20
şteriler ve Tedarikçilerle Çalışmak ........................................................................................................................... 21
Rekabet ve Adil İş Yapma ............................................................................................................................................ 21
Uluslararası İş Yürütmek .............................................................................................................................................. 23
Devlet Sözleşmeleri ...................................................................................................................................................... 25
Topluluğumuzun Üyeleri ve Dünya ............................................................................................................................... 28
Geçerli Yasalara Uymak ............................................................................................................................................... 28
Kamuyu Aydınlatma ve Mali Raporlama ....................................................................................................................... 28
Yolsuzlukla Mücadele ................................................................................................................................................... 29
Siyasi Bağış Yok ........................................................................................................................................................... 33
Lobicilik Faaliyetleri ....................................................................................................................................................... 33
Kurumsal Sosyal Sorumluluk ........................................................................................................................................ 33
İlkelerimize İlişkin Feragatler ve Değişiklikler .............................................................................................................. 34
Bir Soru Sorduğunuzda veya Bir Endişenizi Bildirdiğinizde Ne Beklemelisiniz?..................................................... 34
Soruşturmalarda İşbirliği ............................................................................................................................................... 35
Sonuç ............................................................................................................................................................................... 35
Onay Beyanı .................................................................................................................................................................... 36
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 4
Davranış İlkeleri Hakkında
Giriş
Bu Davranış İlkelerinin (“İlkelerimiz”) amacı, dünya
genelinde Vertiv Holdings Co ve bağlı şirketlerinin
(müştereken “Vertiv”) tüm çalışanlarına ve yönetim
kurulu üyelerine (“Yönetim Kurulu Üyeleri”) işleri nasıl
yürüttüğümüz konusunda rehberlik etmektir. Bu İlkeler,
Vertiv ile etkileşime giren herkesin dürüstlüğümüzden
hiçbir zaman şüphe duymaması için her Vertiv ekip
üyesinden beklenen eylem ve davranışlar hakkında bilgi
verir. Bu İlkelerde aksi belirtilmedikçe “çalışanlar” terimi,
şirket görevlilerini kapsar.
Kimler İlkelere Uymalı?
Yan kuruluşlarımız, bağlı şirketlerimiz ve Vertiv'in çoğunluk hissesine sahip olduğu diğer kuruluşlar da
dahil olmak üzere her çalışan ve Yönetim Kurulu Üyesi, İlkelerimizi okumak, anlamak ve bunlara
uymakla ilgili kişisel sorumluluğa sahiptir.
İlkelerin Uygulanmasına Yönelik Kurallar
Bu İlkeler, her iş uygulaması hakkında açıklama veya her iş sorusunun yanıtını vermez. Ne yapmanın
doğru olduğundan emin olmadığınız bir durumda, aşağıdaki sorulara “evet” yanıtı verebilmeniz gerekir:
Yapacağınız şey, Vertiv'in dürüstlük değerleriyle tutarlı mı?
Yapacağım şey, Vertiv'in dürüst bir şirket olarak itibarını koruyup artıracak mı?
Tüm dünyanın görebilme imkanı olsa kararımdan yine de memnun olur muyum?
İlkelerde ifade edilen herhangi bir hüküm veya yükümlülükten emin değilseniz veya herhangi bir
sorunuz veya şikayetiniz varsa, lütfen 5. sayfadaki “Nasıl Yardım Alınır veya Sorun Nasıl Bildirilir”
bölümünde listelenen kaynaklardan yardım isteyin.
Şirket Sorumlulukları
Vertiv’in sorumlulukları şunlardır:
Tüm çalışanlara Vertiv'in değerleriyle ilgili kuralları net bir şekilde açıklamak.
Bu İlkeleri uygulamak ve tüm çalışanlara, yetkililere ve Yönetim Kurulu Üyelerine dağıtmak.
Çalışanlara bu İlkeler konusunda eğitim vermek için iyi iletişim ve eğitim programlarından
yararlanmak.
Tüm çalışanlara şirket politikaları ve prosedürleri hakkında sürekli yol göstermek.
Bu İlkelere uyulmasını sağlamak.
Bu İlkelerin veya şirket politikalarının veya prosedürlerinin ihlal edildiği iddiasının iyi niyetle
bildirilmesi için misilleme yapılmasını yasaklamak.
İhlal veya endişelerle ilgili soru veya ihbar almak için bir yardım hattı oluşturmak.
Yeterli bir soruşturmanın ardından tüm şikayetlere derhal yanıt vermek.
Periyodik olarak şirketin yönetim kuruluna ihlallerle ilgili bir özet sunmak ve önemli konuları
tartışmak.
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 5
Çalışan Sorumlulukları
Vertiv işlerini çalışanları aracılığıyla yürütür. Yürürlükteki yasalara ve bu İlkelerde belirtilen kurallara
uymak için yardımınıza ihtiyacımız var. Bizim büyüklüğümüzdeki bir şirkette zaman zaman sorunlar ve
sorular ortaya çıkacaktır. Bir sorun gördüğünüzde veya bir sorunuz veya endişeniz olduğunda, lütfen
yardım isteyin. En önemli şey, uygun önlemin zamanında alınabilmesi için potansiyel sorunların
belirlenmesi ve paylaşılmasıdır. Vertiv bunu ancak sizin yardımınızla yapabilir.
Vertiv çalışanlardan, yasaların veya bu İlkelerin fiili, şüphelenilen veya öngörülen ihlalleri konusunda
uygun tarafları uyararak – dilerseniz isim vermeden – İlkelerimizin ihlal edilmesini önlemeye ve bu ihlali
bildirmeye yardımcı olmalarını bekler (bkz. aşağıda “Nasıl Yardım Alınır veya Sorun Nasıl Bildirilir”).
Bunu kasıtlı olarak yapmamak, disiplin cezasıyla sonuçlanabilir. Uygunsuz davranışların
durdurulmasına yardımcı olamamak Vertiv'i büyük riske sokarken, şirketin başarısını ve ekmek
tekneniz olan iş biriminin başarısını etkileyebilir.
Yönetim
Vertiv'in tüm seviyelerindeki yöneticiler, İlkeler kapsamında çok sayıda sorumluluğa sahiptir. Vertiv'in
çalışanlarıyla ilgili beklentilerini etkili bir şekilde paylaşmaları, bu İlkelere uyma konusunda iyi bir örnek
teşkil etmeleri ve bir sorun veya olası sorun tespit edildiğinde uygun kişiyi derhal bilgilendirmeleri
gerekir. Bu İlkelerin ihlal edildiğinin farkında olan ve diğerlerini bu konuda bilgilendirmeyen ve uygun
durumlarda sorunun düzeltilmesine yardımcı olmayan bir yönetici, Vertiv'in etik ve uyum programını
ihlal ediyor demektir.
Nasıl Yardım Alınır veya
Sorun Nasıl Bildirilir?
Bir sorunuz veya endişeniz varsa,
aşağıdaki iletişim kanallarından
istediğinizi seçebilirsiniz:
Müdürünüz veya amiriniz
Vertiv insan kaynakları
uzmanı
Vertiv avukatı
Vertiv Baş Uyum ve Dürüstlük
Görevlisi
İsimsiz bildirim seçeneğine
sahip Vertiv küresel uyum ve
dürüstlük yardım hattı
(“Yardım Hattı”)
Yardıma ihtiyacınız olduğu takdirde bu kaynaklardan herhangi biriyle rahatça iletişim kurabilirsiniz.
Bir icra memuru veya Yönetim Kurulu Üyesi, İlkelerle ilgili potansiyel bir sorundan haberdar olduğu
takdirde konuyu Vertiv'in İcra Kurulu Başkanına, yönetim kuruluna (veya ilgili komiteye) veya Vertiv'in
Yardım Hattına iletmelidir (yardım hattını aradığı takdirde isim vermek zorunda değildir).
Bu İlkelerin açık bir şekilde ihlal edilmiş olmasına veya olası ihlallerine ilişkin tüm bildirimler, geçerli
yasaların izin verdiği ölçüde gizli tutulur. Kişiler, şüpheli yasa dışı veya etik dışı davranış veya
faaliyetlerle ilgili soruşturma veya görüşme/sorgulama girişiminde bulunmadan önce Vertiv insan
kaynakları ve hukuk departmanlarına danışmalıdır. Vertiv küresel Yardım Hattı, olası muhasebe
usulsüzlükleri veya mali usulsüzlükler dahil olmak üzere bir konuyla ilgili endişeleri ya da gerçek veya
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 6
olası ihlalleri bildirmek için kullanılabilir ve bu şikayetler isimsiz olarak yapılabilir. Bu, günün 24 saati,
yılın 365 günü kullanılabilen ücretsiz bir hizmettir; doğrudan yöneticilerle konuşmanın yerini alması
amaçlanmamakla birlikte bu ücretsiz hizmet, yasa dışı veya etik dışı davranış veya faaliyetleri dilerseniz
gizli ve isimsiz olarak bildirmenize olanak tanır.
Endişeniz ne olursa olsun, sizin için uygun bir kaynak olduğunu unutmayın. Vertiv, sorunların gündeme
getirilebileceği, gözden geçirilebileceği ve mümkün olan durumlarda çözülebileceği yollar sunmaya
kararlıdır.
Misilleme Yok
İyi niyetle yardım arayan veya bilinen ya da şüphelenilen ihlalleri veya diğer endişeleri bildiren kişilere
karşı misilleme yapılmayacak veya bu kişiler taciz edilmeyecektir. İyi niyetle bildirimde bulunan kişiler,
ücretinin, terfisinin geri alınması, bir alt pozisyona indirilmesi, disiplin, işten çıkarılma, maaşta indirim,
olumsuz değerlendirme, görev değişikliği, eğitim eksikliği veya diğer istihdam olanakları da dahil olmak
üzere herhangi bir tehdit ya da misillemeye veya bu şikayetle ilgili düşmanca davranışlara maruz
bırakılamaz. Bu tür bir misilleme veya tacizde bulunmanız, olası hizmet feshi de dahil olmak üzere
disiplin cezası almanıza neden olacaktır.
Vertiv, misilleme veya taciz iddialarını özenle araştıracak ve kariyer performansı kriterlerine ilişkin
periyodik değerlendirmeler gerçekleştirerek görevi kötüye kullanma iddiasında bulunan kişileri tedbir
alarak koruyacaktır. Ancak Vertiv'in, şikayette bulunan kişi de dahil olmak üzere bir çalışanın düşük
performansına yönelik her zaman önlem alabileceğini ve gerekçelendirilip değerlendirildiğinde bu tür
eylemlerin misilleme niteliğinde olmadığını unutmayın.
Şu adresteki Vertiv Yardım Hattına isimsiz olarak şikayette bulunabilirsiniz:
http://www.VertivCo.EthicsPoint.com
(Yardım hattının ücretsiz ve yerel telefon numaraları yardım hattının web sitesinde mevcuttur.)
Başka bir departmanda çalışan iş arkadaşlarımdan biri sürekli ailemin gelenekleriyle ilgili
uygunsuz yorumlar yapıyordu. Kendisinden defalarca bunu yapmamasını istedim. Müdürümle bu
konuyu konuştum. Bu konuyla ilgili şikayette bulunmamdan yaklaşık üç hafta sonra daha düşük
bir pozisyona getirildim ve maaşım önemli ölçüde düşürüldü. Ne yapabilirim?
Vertiv, bir çalışanın yalnızca İlkeler doğrultusunda iyi niyetli bir talepte bulunması nedeniyle kariyerinin zarar
görmemesini sağlayacak süreçlere ve prosedürlere sahiptir. Bu önlemlerden bağımsız olarak, şikayetiniz
nedeniyle (performansınızın düşük olması nedeniyle değil) haksızlığa uğradığınızışünüyorsanız lütfen 5.
sayfadaki "Nasıl Yardım Alınır veya Sorun Nasıl Bildirilir" bölümünde bahsedilen kaynaklardan istediğinizi
kullanın.
Şikayetim müdürüm ve departmanımdaki diğer çalışanlarla ilgili. Bana karşı birlik olup beni
kovdurabilirler mi?
Şirket, İlkelerimize tabi olan herhangi bir çalışanın veya başka bir bireyin samimiyetle rahatsızlığını dile getiren
kişilere karşı misilleme yapmasını yasaklar. Misillemeye karşı sıfır hoşgörü sözümüz; İlkeleri, yasaları veya
şirket politikasını ihlal ettiğine inandığınız bir şeyi iyi niyetle bildirdiğiniz için herhangi bir sorun yaşamayacağınız
anlamına gelir.
?
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 7
Birbirimize Davranış Şeklimiz
Çeşitlilik, Kapsayıcılık ve Fırsat Eşitliği
Vertiv, farklı fikirlere ve bakışılarına değer verirken, kapsayıcılık ve çeşitlilik kültürünü sürdürmeyi
istemektedir. Bir dünya ve bir Vertiv var; sonuç olarak, kim olduklarına veya nerede olduklarına
bakmaksızın çalışanlarımızın, potansiyellerinin en üst noktasına ulaşabilecekleri şekilde kendilerini
güvende ve değerli hissetmelerini istiyoruz. Kapsayıcılık işimizin temel taşıdır, çünkü herkes işin içine
dahil olursa iyi kararlar alınır ve iyi kararlar şirket performansının artmasını sağlar. Bu doğrultuda Vertiv
yaş, ırk, renk, din, inanç, cinsiyet, medeni durum, cinsel yönelim, cinsel kimlik, genetik bilgi, vatandaşlık
durumu, ulusal köken, korumalı gazilik durumu, siyasi bağlantı, engellilik veya yürürlükteki yasalarla
korunan başka herhangi bir durum veya özelliğe göre ayrım gözetmeksizin işe alma, istihdam koşulları,
mobilite, eğitim, ücretlendirme ve iş sağlığı konularında herkesi işin içine dahil etmeyi ve herkese eşit
fırsatlar sağlamayı taahhüt eder. Bu, işe alım, terfi, transfer, işten çıkarma, fesih, tazminat, sosyal
haklar, eğitim (çıraklık dahil), sınıflandırma, sertifikalandırma, test etme, elde tutma, sevk ve istihdamın
diğer yönleriyle ilgili istihdam kararları için geçerlidir. İstihdam kararları yalnızca Vertiv'in ihtiyaçlarına,
pozisyonun gereksinimlerine ve bireyin niteliklerine göre verilirken, çeşitliliğin ve pozisyon için en doğru
kişinin işe alınmasının önemine gerekli vurgu yapılır.
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 8
Vertiv'in çok çeşitli bir küresel iş gücü vardır ve bizler her zaman bu çeşitliliği artıracak fırsatlar arıyoruz.
Aday havuzlarının çeşitliliğini genişleterek, farklı bakışılarına ve deneyimlere açık olup bunları
hoşgörüyle karşılayarak ve uygun durumlarda kültürel içeriği eğitim ve iletişime dahil etmek gibi
yöntemlerle bu farklılıklara uyum sağlayarak yardımcı olabilirsiniz.
Vertiv, tüm çalışanların yetişme, gelişme, liderlik etme ve olumlu değişimi etkileme fırsatlarına sahip
olduğu kapsayıcı bir kültür oluşturmaya ve teşvik etmeye kendini adamıştır. Şirketimize ve kültürümüze
tutkuyla bağlı çalışanları, değişimi yönlendirmek ve daha etkili çözümler uygulamak için bir araya
gelmeye teşvik ve davet ediyoruz. Şirket bünyesinde işine tutkuyla bağlı çalışanlar birlikte çalıştığında
iş sahibi gibi hareket etme, kişisel gelişimde kendine meydan okuma, çeşitliliği artırma, yenilik ve
değişim yaratma gibi çoğu Vertiv değerlerimiz ve davranışlarımız için canlı bir örnek haline gelirler.
Sonuç olarak genellikle yaratıcı çözümler üretirler. Kültür, deneyim ve altyapıdaki çeşitlilik, Vertiv'e ve
paydaşlarının her birine katkıda bulunan ve hepimiz için daha iyi bir gelecek inşa eden çeşitli fikirler
doğurur. Çeşitlilik, kapsayıcılık ve fırsat eşitliği sözümüzün arkasındayız; bu sözü yasal olarak
yapılması gereken bir şey olduğu için değil, yapılması gereken doğru şey olduğu ve sonuçta Vertiv'e
fayda sağlayacağı için veriyoruz.
Güvenlik ve Sağlık
Çalışan güvenliğini ve sağlığını korumak Vertiv'de temel bir değerdir. İş birimlerimizin; ekipman çalışma
güvenliği, prosedür güvenliği, eğitim, denetimler, düzeltici eylemler, raporlama ve ödülleri içeren etkili
güvenlik ve sağlık programları uygulaması gerekmektedir. Kişilerin güvenli olmayan koşullarda veya
güvenli olmayan bir şekilde çalışması Vertiv politikasına aykırıdır. Lütfen güvenlik, sağlık veya çalışma
ortamıyla ilgili kafanıza takılan diğer konular hakkında müdürünüzü bilgilendirin veya 5. sayfadaki “Nasıl
Yardım Alınır veya Sorun Nasıl Bildirilir” bölümünde belirtilen kaynaklardan herhangi biri ile iletişime
geçin.
Taciz
Vertiv, çeşitliliğe saygı duyar ve değer verir; ayrıca olumlu, üretken ve insanların birbirine saygı
duyduğu kapsayıcı bir çalışma ortamı sağlamak için büyü çaba gösterir. Ayrıca, iş yerinde yapılan her
türlü uygunsuz davranışın, ayrımcılığın veya tacizin bizden uzak olmasını istiyoruz. Taciz, bir
başkasının çalışma ortamını bozacak veya kırıcı, göz korkutucu ya da düşmanca bir çalışma ortamı
yaratacak rahatsız edici davranışlar gösterilmesidir. Bu tür davranışlar, fiziksel veya sözlü olarak ve
şahsen veya başka yollarla (notlar, sosyal medya gönderileri, e-postalar veya kısa mesajlar gibi)
yapılmış olmasına bakılmaksızın taciz olarak kabul edilecektir.
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 9
Potansiyel olarak rahatsız edici davranışlar, istenmeyen cinsel yaklaşımlar veya yorumları da
içermektedir. Ayrıca ırk, renk, yaş, engellilik, ulusal köken, cinsiyet, cinsel yönelim veya diğer korunan
sınıflar gibi konularda yapılan hakaretler, eşek şakaları veya aşağılayıcı yorumlar da taciz sayılır. Bir
davranışın rahatsız edici olup olmadığı belirlenirken davranışın ne amaçla yapıldığına değil, genellikle
nasıl algılandığına bakılır. İnsanlar genellikle neyin rahatsız edici olduğu konusunda farklı görüşlere
sahiptir. Bazı kişilerin belirli davranışlardan rahatsız olmamaları, bu davranışların kabul edilebilir olduğu
anlamına gelmez. Vertiv, bu tür davranışlara müsamaha göstermeyecektir.
Sizin veya tanıdığınız birinin can sıkıcı davranışlara maruz kalmış olduğunu veya mevcut durumda
böyle bir davranışla karşı karşıya olduğunu düşünüyorsanız, bunu derhal müdürünüze, şirket içindeki
insan kaynakları departmanına veya 5. sayfada “Nasıl Yardım Alınır veya Sorun Nasıl Bildirilir”
bölümünde belirtilen bir irtibat noktalarına bildirin. Bu İlkelerin veya diğer yasaların ya da politikaların
ihlal edildiğine dair şüphe duyarsanız, işinizin olumsuz etkilenmesinden korkmadan, bu durumu
paylaşmalısınız. Vertiv, olası bir ihlali iyi niyetle bildiren kişilere karşı misilleme eylemlerini kesinlikle
yasaklar. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için 6. sayfadaki “Misilleme Yok” bölümüne bakın.
Müdürüm, sanki aynı dine mensup oldukları için ekibimdeki bazı üyelerle çalışmayı daha çok
tercih ediyor. Ne yapabilirim?
Müdürünüzle rahatça doğrudan konuşamıyorsanız, Vertiv insan kaynakları departmanından veya 5.
sayfadaki "Nasıl Yardım Alınır veya Sorun Nasıl Bildirilir" bölümünde belirtilen bir irtibat noktasından
yardım almanızı öneririz.
Çeşitlilik Vertiv'e nasıl katkı sağlıyor?
Araştırmalar, bireysel bakışılarının yenilikçi fikirlere, daha eksiksiz bir karar verme sürecine ve nihayetinde
yatırımcılar için daha iyi sonuçlara yol açtığını kanıtlamıştır. Vertiv küresel, kültürler arası yetenek havuzundaki
en iyi çalışanları işe alarak başarıya ulaşır; kapsayıcı kültürümüz, ekibimizin her üyesinin içindeki potansiyeli en
iyi şekilde ortaya çıkarır.
Misilleme veya tacizden nasıl korunurum?
Vertiv, misilleme veya taciz iddialarını özenle araştıracak ve iyi niyetle görevi kötüye kullanma konusunda
şikayette bulunan kişileri şikayette bulunulan kişinin kariyer performansı kriterlerine ilişkin periyodik
değerlendirmeler gerçekleştirerek koruyacaktır. Ancak Vertiv'in, bir çalışanın düşük performansına yönelik her
zaman önlem alabileceğini ve gerekçelendirilip değerlendirildiğinde bu tür eylemlerin misilleme niteliğinde
olmadığını unutmayın.
İş yerinde bana yanlış gelen bir şey yapmam isteniyor. Yasalara, hatta şirket politikasına aykırı
olduğundan emin değilim ama kendimi rahatsız hissediyorum. Bunu müdürümle ve onun müdürüyle
paylaştım ama yapılan hiçbir şey yok. Gerçekten rahatsız ve şimdi kapana kısılmış gibi hissediyorum. Ne
yapabilirim?
Hepimizin doğru olanı yaparak Vertiv'i korumak gibi bir sorumluluğu var. İhlalleri bildirmek veya olası bir sorun
veya sizi rahatsız eden bir şey hakkında soru sormak için Yardım Hattı da dahil olmak üzere 5. sayfadaki "Nasıl
Yardım Alınır veya Sorun Nasıl Bildirilir" bölümünde belirtilen bir iletişim kanalını kullanabilirsiniz. Bu Yardım
Hattına günde 24 saat, yılda 365 gün bildirim yapılabilir ve Yardım Hattına gönderilen raporlar isimsiz olabilir.
?
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 10
Vertiv'in Çıkarına En İyi Şekilde Hizmet Etme
Çıkar Çatışmaları
Vertiv'in itibarını koruma görevimizin bir parçası olarak, çıkar çatışmalarına neden olan ilişkilerden ve
davranışlardan kaçınmalıyız. Kişisel çıkarınız Vertiv'in çıkarlarıyla çatıştığında veya çatışıyor gibi
göründüğünde, ortada bir çıkar çatışması sorunu var demektir. Örneğin, sizin sahibi olduğunuz veya
arkadaşlarınızdan veya yakın akrabalarınızdan birinin sahibi olduğu bir distribütörün sarf malzemeleri
için Vertiv'in olması gerekenden fazla ödeme yapmasına neden olmak veya kendinizin ya da
başkalarının haksız kazanç elde etmesi adına Vertiv'deki konumunuzu kullanmak bir çıkar çatışmasıdır.
Siz veya birinci dereceden bir aile
üyeniz, gayrimenkul, patent hakları,
menkul kıymetler, kâr imkanları veya
diğer haklar veya mülklerde Vertiv'deki
pozisyonunuzdan kaynaklanan veya
doğrudan pozisyonunuzla bağlantılı
olan mali bir çıkar veya avantaj elde
ederse lütfen, Vertiv'i bilgilendirin. Bir
sorun çıkması için çıkar çatışmalarının
hayata geçmesi gerekmez. Çatışma
görüntüsü veren her şeyden
kaçınılmalıdır. Ne yapıp ne
yapamayacağınız konusunda emin
değilseniz, lütfen müdürünüzden veya
Vertiv hukuk departmanından yardım
isteyin.
Çatışmalara yönelik yaklaşımımız sizi
ve Vertiv'i korur. Gerçek veya olası
çıkar çatışmaları müdürünüze ve Vertiv
hukuk departmanına veya Yönetim
Kurulu Üyesi ya da İcra Kurulu Başkanı
iseniz yönetim kuruluna bildirilmelidir. Bildirilen tüm gerçek veya olası çatışmalar, duruma göre Vertiv
hukuk departmanı veya yönetim kurulu tarafından değerlendirilecek, bir çatışma olup olmadığı ve
varsa, bu sorunun nasıl çözüleceği belirlenecektir. Vertiv, gerçek veya algılanan bir çatışmayı önlemek
için ayarlamalar yapabilecek veya kontroller uygulayabilecek bir konumda olabilir; bu nedenle lütfen
gerçek veya olası tüm çatışmalar hakkında bilgi vermeyi unutmayın. Örneğin, bir tedarikçi seçiminde
olası bir çatışma belirlediğiniz takdirde Vertiv, gerçek veya algılanan çıkar çatışmalarını ortadan
kaldırmak için tedarikçiyi farklı bir Vertiv çalışanın değerlendirmesini isteyebilir. Bir Yönetim Kurulu
Üyesi veya icra memurunun dahil olduğu çıkar çatışmasına yol açabilecek tüm işlemler yönetim kurulu
tarafından onaylanmalıdır.
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 11
Vertiv'de kendi iş birimimde çalışması için bir akraba veya yakın arkadaşımı işe alabilir miyim?
Bir akraba veya yakın arkadaşı işe almak, gerçek veya görünen bir çıkar çatışmasına neden olabilir. Kişiyi
işe almadan önce, konuyu müdürünüze ve Vertiv insan kaynakları veya hukuk departmanına bildirmelisiniz.
Bağımsız bir işe alım komisyonu atamak veya kişiyi Vertiv'in farklı bir iş biriminde işe almak gibi bir çözümle
olası bir çatışma önlenebilir.
Vertiv'in rakibi veya tedarikçisi olmayan halka açık bir şirketin yönetim kurulunda görev yapabilir miyim?
Herhangi bir şirketin (kar amacı gütmeyen bir kuruluş dahil) yönetim kurulunda veya benzer bir yönetim biriminde
görev almadan önce, Vertiv'in İcra Kurulu Başkanı ve Hukuk Müşavirinden izin almanız gerekir. Sivil, hayırsever,
kurumsal, devlete ait, halka açık, özel veya doğası gereği kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım veya bunlara
hizmet etmek, (a) Vertiv'deki görevlerinizin eksiksiz ve zamanında yerine getirilmesini önemli ölçüde etkilememeli
veya engellememeli ya da (b) Vertiv ile ilgili olası veya algılanan çıkar çatışmalarına neden olmamalıdır.
Siz satın alma müdürüsünüz ve eşiniz tedarikçilerinizden birinde işe girdi. Ne yapmanız gerekir?
Uygun önlemin alınması için olası çıkar çatışmasını müdürünüze ve Vertiv hukuk departmanına bildirmeniz gerekir.
Vertiv'in gerçek veya görünen çıkar çatışmalarını önlemek için sizin yardımınızla atabileceği adımlar olabilir.
Vertiv'in önemli bir müşterisi, tedarikçisi veya rakibi olduğunu bildiğiniz veya şüphelendiğiniz bir şirkette
"maddi çıkarı" (mülkiyet veya başka bir şekilde) olan bir Vertiv çalışanısınız ve Vertiv'deki pozisyonunuzu
bu şirketle yapılacak ticari bir faaliyeti etkilemek için kullanıyorsunuz. Bu hoş görülebilir mi?
Hayır. "Maddi çıkarınız" olan bir şirketle yaptığınız ticari bir faaliyeti etkilemek için pozisyonunuzu kullanamazsınız.
Ayrıca "maddi çıkarınız" olup olmadığışteri, tedarikçi veya rakip ve söz konusu faaliyetle ilişkiniz de dahil olmak
üzere ilgili tüm koşullar dikkate alınarak, duruma göre Vertiv'in hukuk departmanı veya yönetim kurulu tarafından
belirlenecektir. Şüpheye düşğünüzde, kendi çıkarlarınızın yanı sıra Vertiv'in de çıkarlarını korumak amacıyla olası
veya gerçek çıkar çatışmaları hakkında müdürünüzü bilgilendirin. Çoğu durumda, önceden ortaya çıkarıldığı
takdirde çatışmalar önlenebilir. İlgili kişi yakın ailenizden biri olduğunda da çatışmaların ortaya çıkabileceğini
unutmayın.
Akşamları ve hafta sonları yeni bir fikir üzerinde çalışarak kendi ek işinizi kuruyorsunuz. Ek işiniz için de
tedarik etmeniz gerekebilecek sarf malzemeler için ilgili satıcılara ne kadar ücret ödediğimizi merak
ediyorsunuz. Bu bilgiyi araştırıp kendi çıkarınız için kullanabilir misiniz?
Hayır. Bunu yapmanız bir çıkar çatışması yaratacaktır. Vertiv iş bilgilerini kendi kişisel çıkarınız için kullanamazsınız.
Ayrıca, Vertiv tesislerinde veya Vertiv çalışma saatlerinde kişisel işinizle ilgili konularla ilgilenmemelisiniz.
?
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 12
Kurumsal Fırsatlar
Vertiv adına tarafsız ticari kararlar alırken şirketimizle asla rekabet etmemeliyiz. Fırsat doğduğunda
Vertiv'in meşru çıkarlarını korumak için görevimiz gereği Vertiv'e karşı bir sorumluluğumuz vardır. Bu
gibi durumlarda:
Vertiv'deki görevinizle bağlantılı olarak ortaya çıkan veya geliştirilen fırsatlardan (Vertiv'e ait
mülklerin veya bilgilerin kullanımı veya Vertiv'deki pozisyonunuz dahil ancak bunlarla sınırlı
olmamak üzere) kişisel bir çıkar elde etmemeli veya elde etmeye çalışmamalısınız.
Vertiv'e ait mülkleri veya bilgileri kişisel çıkarınız doğrultusunda kullanmamalısınız.
İş olanakları için doğrudan veya dolaylı olarak Vertiv ile rekabet etmemelisiniz.
Hediyeler, Misafir Ağırlama ve Eğlence
Mütevazı ölçekte iş hediyeleri verilmesi/alınması ve davet düzenlenmesi tedarikçiler, müşteriler ve diğer
üçüncü şahıslarla iyi niyet oluşturmanın ve çalışma ilişkilerini güçlendirmenin ayrılmaz bir parçasıdır.
Ancak değerli bir şey vermeden veya almadan önce, müdürünüzle konuşun ve yerel yasaların ve diğer
tarafın uygulamalarının nelere izin verdiğini öğrenin. Çoğu durumda, özellikle devlet görevlilerinin söz
konusu olduğu durumlarda herhangi bir şekilde hediye alınmasına/verilmesine veya davetler
düzenlenmesine karşı katı yasalar veya politikalar vardır.
Hediye olarak neyin uygun olduğu, koşullara göre (çalışanın pozisyonu dahil) büyük ölçüde
değişecektir, ancak uygunsuz olarak algılanabilecek her türlü davranıştan kaçınılmalıdır. Vertiv, içinde
bulunulan koşullar altında nakit, hediye kartı, kupon veya yüksek tutarlı ya da uygunsuz görünebilecek
diğer hediyelerin verilmesini veya alınmasını yasaklar. Genel bir kural olarak, Vertiv çalışanları ve
Yönetim Kurulu Üyeleri, hediye yasal olduğu ve aşağıdaki koşullara uygun olduğu sürece hediye
verebilir veya kabul edebilir:
Hediyeyi veren kişi veya tarafın hediye karşılığında herhangi bir avantaja veya ayrıcalıklı
muameleye hakkı olduğu izlenimi veya yükümlülüğü oluşturmamalıdır.
Kamuya ıklanması halinde Vertiv'i veya karşı tarafı utandırmamalıdır.
Varsa, yerel yönetim tarafından belirlenen şartlara uygun olmalıdır.
Vertiv'in hediye ve misafir ağırlama politikasının gerektirdiği şekilde açıklanmalı ve
onaylanmalıdır.
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 13
Davet teklifinde bulunan veya kabul eden kişiler, yürürlükteki yasalarla ilgili bilgi edinmelidir. Vertiv
çalışanlarını veya Yönetim Kurulu Üyelerini içeren davetler:
Çok sık yapılmamalıdır.
Geçerli yasalara uygun olmalıdır.
Seviyeli olmalı ve iş için uygun bir mekanda gerçekleştirilmelidir.
Etkinlik ve çalışanın pozisyonu bağlamında makul ve uygun olmalıdır.
şvet, komisyon niteliğinde olmamalı veya diğer yasa dışı, uygunsuz veya etik olmayan
davranışlar içermemelidir.
Vertiv'in veya herhangi bir üçüncü şahsın ayrıcalıklı muamele görme hakkına sahip olduğu
izlenimi yaratmamalıdır.
Vertiv'in hediye ve misafir ağırlama politikasının gerektirdiği şekilde onaylanmalı ve
ıklanmalıdır.
Bir hediyeyi veya daveti kabul edip etmeme konusunda kararsızsanız, lütfen müdürünüze, insan
kaynakları departmanına veya Vertiv hukuk departmanına danışın. Herhangi bir çıkar çatışmasında
olduğu gibi, bu konularda da şeffaf olmak önemlidir. Çoğu zaman müdürünüz de dahil olmak üzere
uygun kişilere danışılarak potansiyel sorunlar gerçekleşmeden önce çözülebilir. Yerel adetler nedeniyle
bir hediyeyi reddetmek kırıcı olacaksa ve hediye ya da ağırlamanın değeri önemliyse, yukarıda
bahsedilen kişiler sizi ve Vertiv'i uygunsuz görünebilecek davranışlardan korumanın en iyi yolunu
belirlemeye yardımcı olacaktır. Hediye, yemek, davet ve diğer değerli şeyleri verme ve alma konusunda
daha fazla bilgi edinmek için lütfen Vertiv'in “Hediyeler, Misafir Ağırlama ve Seyahat Politikası”nı
okuyun ve herhangi bir sorunuz olduğu takdirde Vertiv hukuk departmanıyla görüşün.
Üçüncü şahsın bir devlet kurumu veya yetkilisi olmasıyla ilgili herhangi bir yasa veya kural var mı?
Evet. Bir devlet görevlisine veya devlete ait veya devlet tarafından kontrol edilen bir kuruluşun
çalışanına hediye teklif etmek veya bir yerde ağırlamak istemek, birtakım yasalara ve yönetmeliklere
tabidir. Böyle bir senaryoda hediye veya ağırlama teklifinde bulunmadan veya kabul etmeden önce,
Vertiv hukuk departmanının fikrini alın. 25. sayfadaki "Devlet Sözleşmeleri" bölümüne bakın.
Bir tedarikçiden beni bir spor etkinliğine götürmesini istemek uygun mudur?
Hayır. Değeri ne olursa olsun, kişisel olarak size fayda sağlayan hediye veya davet talebinde bulunmak kesinlikle
uygun değildir. Ancak, etkinliğe katılmak bu İlkelerde açıklanan kurallara uyuyorsa, makul değerdeyse, normal
endüstri uygulamaları ve yürürlükteki yasalara uygunsa, siz ve tedarikçi etkinliğe bir iş amacıyla katılmayı
planlıyorsanız tedarikçi tarafından davet edildiğiniz takdirde bir spor etkinliğine katılmanızın hiçbir mahsuru
yoktur. Hediye, yemek, davet ve diğer değerli şeyleri alma konusunda daha fazla bilgi edinmek için lütfen
Vertiv'in "Hediyeler, Misafir Ağırlama ve Seyahat Politikası"nı okuyun.
?
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 14
Şirket Varlıklarının ve Gizliliğinin Korunması
Vertiv, şirketin misyon ve hedeflerini karşılamak için gerektiğinde yetkili çalışanların, Yönetim Kurulu
Üyelerinin, yüklenicilerin ve diğer güvenilir kaynakların verilerine ve teknoloji varlıklarına erişimine izin
verir. Vertiv, şirket bilgilerinin uygun şekilde işlenmesi, korunması ve imha edilmesi de dahil olmak
üzere gizli verileri korumayı taahhüt eder. Şirket bilgileri Vertiv için değerli bir kaynaktır ve uygun
olmayan şekilde işlenen veya ifşa edilen bilgiler (kasıtlı veya kasıtsız) Vertiv'e mali zarar verebilir veya
başka olumsuz sonuçlar doğurabilir. Şirket bilgilerinin uygun şekilde işlenmesini, korunmasını ve imha
edilmesini sağlamak için şunları yapmamalısınız:
Vertiv ile çalışırken müşteriler, geliştirme
programları, maliyetler, pazarlama, ticaret,
yatırım, satış faaliyetleri, fikri mülkiyet,
promosyon, kredi ve finansal veriler, üretim
süreçleri, finansman yöntemleri veya
Vertiv'in iş planları ya da ilişkileri gibi
konularda elde edilen gizli bilgileri üst
düzey bir yetkili tarafından izin verilmediği
müddetçe hiçbir kişi veya kuruluşla
paylaşmamalısınız.
Vertiv ile bağlantılıyken elde edilen halka
kapalı bilgileri, menkul kıymet alım satımı
gibi faaliyetlerde kendinizin veya
başkalarının kişisel çıkarı için
kullanmamalısınız.
Vertiv'e ait belgeleri veya diğer bilgileri herhangi bir amaçla saklamamalı veya Vertiv'de
çalışmayı ya da Vertiv'e hizmet vermeyi bıraktıktan sonra Vertiv'in iş uygulamalarını, gizli
bilgilerini veya ticari sırlarını başka biriyle paylaşmamalısınız.
Vertiv'e verdiğiniz hizmetin sona ermesi üzerine, Vertiv'in işleriyle ilgili tüm somut eşyaları ve elektronik
dosyaları Vertiv'e teslim etmelisiniz. Ayrıca, Vertiv ile ilişkinizin sona ermesinden sonra bile
yükümlülüklerinizin devam ettiğini unutmamanız gerekir.
Yukarıdaki hükümlere bakılmaksızın bu İlkelerdeki hiçbir şey, kişilerin olası yasa veya
yönetmelik ihlallerini, Adalet Bakanlığı veya Sermaye Piyasası Kurumu gibi herhangi bir devlet
kurumuna veya kuruluşuna bildirmelerini veya eyalet ya da federal yasa veya yönetmeliklerle
korunan diğer konularla ilgili açıklama yapmalarını kısıtlama, sınırlama veya yasaklama amacı
taşımamaktadır. Çalışanların ve Yönetim Kurulu Üyelerinin bu tür bildirimleri veya açıklamaları
yapmak için önceden Vertiv'den izin almasına gerek yoktur ve bu kişilerin bu tür bildirimlerde
bulunduklarını veya açıklama yaptıklarını Vertiv'e bildirmeleri gerekmez.
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 15
Vertiv'deki müdürünüzle, önceki işvereninizle ilgili gizli bilgiler paylaştınız. Bu uygun mu?
Hayır. Her zaman dürüstçe hareket etmeli ve önceki işverenlerimize ait gizli bilgileri ifşa etmekten
kaçınmalıyız.
Asansördeyken, bir rakibin ürünleriyle ilgili konuşan iki kişiye kulak misafiri oluyorsunuz. Bu bilgiler
Vertiv'in ilgisini çekebilecek türde bilgiler. Bu bilgileri Vertiv'le paylaşabilir misiniz?
Bilgiler yasa dışı olarak elde edilmemişse, sizinle yasa dışı olarak paylaşılmamışsa ve kullanımı antitröst
yasaların ihlaline yol açmayacaksa, paylaşılabilir ve kullanılabilir. Ancak, bu alandaki yasaların karmaşık
olduğunu unutmayın. Hangi bilgilerin paylaşılmasının uygun olacağı ile ilgili sorularınız için lütfen hukuk
departmanıyla görüşün. Ayrıca 21. sayfadaki "Rekabet ve Adil İş Yapma" bölümüne bakın.
Mali Kayıtların Doğruluğu
Vertiv, mali ve diğer iş kayıtlarını doğru ve eksiksiz şekilde koruyacağını ve mali sonuçları ve diğer
önemli bilgileri tam, adil, doğru ve zamanında paylaşacağını taahhüt eder. Müşterilerimiz,
yatırımcılarımız ve iş ortaklarımız mali bilgileri doğru şekilde kaydedeceğimize ve raporlayacağımıza
güvenmektedir. Mali kayıtları veya işletme performansını kesinlikle yanlış beyan etmemelisiniz. Aynı
şekilde şirketin defterlerine veya kayıtlarına hiçbir işlemin, sonucun veya bakiyenin gerçek niteliğini
kasıtlı olarak gizleyen, yanlış yönlendiren veya değiştiren bilgiler girmemelisiniz. Daima yasalara ve
genel kabul görmüş muhasebe ilkelerine bağlı kalmalısınız.
Defter ve kayıtların doğru tutulması sorumluluğu yalnızca finans ve muhasebe departmanının görevi
değildir. Gider raporları ve satış işlemleri de dahil olmak üzere mali kayıtlarla ilgilenirken her birimiz
dürüst davranmalıyız. Küçük bir miktar para için bile olsa bir gider raporunu tahrif etmek, dolandırıcılık
ve hırsızlık anlamına gelir ve işten çıkarma ve cezai kovuşturma da dahil olmak üzere disiplin
cezalarıyla sonuçlanabilir.
Mali raporlamamızın doğruluğu, satış veya düzenli olarak karşılamamız gereken kotalarımızın olduğu
başka bir pozisyondayken son derece önemlidir. Satış veya maliyet hedeflerini tutturma baskısının veya
ekstra satış komisyonu kazanma fırsatının, herhangi bir zaman diliminde satış başarılarımızı uygunsuz
ve yapay olarak geliştirmek, hızlandırmak veya abartmak için herhangi bir adım atmamıza neden
olmasına asla izin vermemeliyiz. Bu tür uygunsuz davranışlara yanlış, yanıltıcı veya abartılı satış
rakamları girmek ve/veya müşteriler, distribütörler veya diğer üçüncü şahıslarla sahte nakliye, teslimat,
fiyatlandırma, adlandırma veya diğer düzenlemelere girmek örnek verilebilir.
Vertiv'in mali kayıtlarının doğruluğu çok önemlidir. Hiçbir çalışan veya Yönetim Kurulu Üyesi, ortaya
çıkan mali tabloları yanıltıcı hale getirmek amacıyla şirketin mali kayıtlarının denetimini veya
incelemesini yapan şirketin muhasebecilerini veya danışmanlarını hileli bir şekilde etkileyecek,
zorlayacak, manipüle edecek veya yanlış yönlendirecek herhangi bir eylemde bulunamaz.
?
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 16
Varlık İsrafına Karşı Koruma
Çalışanlar ve Yönetim Kurulu Üyeleri, Vertiv'in varlıklarını korumalı, verimli kullanımlarını desteklemeli
ve bunları kayıp, hasar, hırsızlık, israf ve uygunsuz kullanımdan çeşitli tedbirler alarak korumalıdır.
Hırsızlık, kayıp, yanlış kullanım, dikkatsizlik ve varlıkların israfı, Vertiv'in karlılığı üzerinde doğrudan bir
etkiye sahiptir. Genel olarak, Vertiv varlıkları yalnızca meşru iş amaçları için kullanılmalı ve şirket
kaynaklarını kullanırken, yerel yasaların izin verdiği ölçüde, gizlilik beklentisi içinde olmamalısınız.
Vertiv, kendi takdirine bağlı olarak, varlıklarının yanlış kullanımı veya kaybıyla ilişkili doğrudan
maliyetlerin geri ödenmesini talep edebilir.
Kabul Edilebilir Kullanım
Vertiv'in teknoloji varlıkları, yaptığımız işte hayati bir rol oynamaktadır. Bu araçlar, işlerimizde esneklik
sağlarken şirket ve müşterilerimiz için yaptığımız çalışmalarda daha yaratıcı ve verimli olmamıza
yardımcı olur. Ancak bu araçların, iyi iş uygulamaları ve yürürlükteki yasalarla tutarlı olarak dikkatli ve
sorumlu bir şekilde yönetilmesi ve kullanılması gerekir.
Vertiv tarafından sağlanan tüm bilgisayarlar, mobil cihazlar, yazılımlar ve diğer bilgi teknolojileri iş
amaçlıdır; ancak Vertiv, minimum düzeyde kişisel kullanımın uygun olabileceğini kabul eder. Yerel
yasaların izin verdiği ölçüde, şirket kaynaklarını kullanırken bir gizlilik beklentiniz olmamalıdır. Vertiv
bilgi teknolojisi varlıkları kullanılarak gerçekleştirilen tüm elektronik haberleşme, Vertiv tarafından
izlenebilir ve bunlara erişilebilir; ayrıca bir soruşturma veya dava durumunda ifşa edilmesi gerekebilir.
Geçerli yasal kısıtlamalara tabi olarak Vertiv, Vertiv'in tüm bilgisayarları veya diğer elektronik cihazları,
yazılımları ve haberleşme sistemleri dahil olmak üzere Vertiv kaynaklarının kullanıldığı haberleşme
sistemine, kayıtlara ve bilgilere erişme, bunları alma ve inceleme hakkını saklı tutar. Bu tür varlıklar ve
bilgiler, kişilerin güvenliğini ve kişisel bilgilerini, Vertiv'in teknoloji varlıklarını, fikri mülkiyet haklarını ve
gizli bilgilerini korumak amacıyla yürürlükteki yasalara, iş yeri konseyi anlaşmalarına ve şirket
politikalarına uygun olarak erişime, incelemeye, izlemeye, araştırmaya ve ortaya çıkarmaya tabidir.
Ancak davranışlar veya iletişim iş performansınışürmedikçe, Vertiv çalışma ortamını olumsuz
etkilemedikçe, Vertiv'in itibarını potansiyel olarak etkilemedikçe veya İlkelerin ya da geçerli yasaların
ihlaliyle sonuçlanmadıkça, Vertiv'in kişisel bilgilere veya iletişime müdahale etmeyeceği
unutulmamalıdır.
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 17
Önleyici kontroller, bilgi ve sistemlerin ihlallere ve diğer kötü niyetli faaliyetlere karşı güvenliğini
sağlamak için genel günlük kayıt ve izleme işlemlerini içerir.
Tüm teknoloji, pazarlama bilgileri, satış gücü organizasyon yapısı veya diğer kurumsal istihbarat gibi
Vertiv'in varlıklarından herhangi birine erişimi olan çalışanlar ve diğer kişiler, yürürlükteki yasalar gizlilik
hakkı tanımadığı müddetçe, kişisel bir cihazda bulunsa bile, konusu ne olursa olsun erişebilecekleri,
oluşturabilecekleri, indirebilecekleri, kaydedebilecekleri, gönderebilecekleri, alabilecekleri,
iletebilecekleri veya farklı şekilde kullanabilecekleri hiçbir şeyle ilgili hiçbir gizlilik beklentisi içine
girmemelidir. Aşağıdakileri yaparak Vertiv'e ait malları ve kaynakları korumaktan ve muhafaza
etmekten sorumlusunuz:
Bilgisayarları ve diğer Vertiv mallarını şirket amaçları doğrultusunda ve şirket politikalarına
uygun şekilde kullanarak.
Vertiv kaynaklarının kullanımı ve saklanması sırasında korunmasını sağlayarak.
Gizli veya hassas verileri yetkisiz kişisel cihazlarda saklamayarak.
Vertiv bilgisayarlarına veya diğer bilgi teknolojisi cihazlarına yetkisiz veya lisanssız yazılım
yüklemeyerek (önemsiz kişisel uygulamalar hariç).
Cihazlara yüklenen güvenlik özelliklerini bozmayarak.
Şirket malı kaybolduğunda, çalındığında veya başka bir şekilde tehlikeye girdiğinde
müdürünüzü, Vertiv bilgi teknolojisi departmanını veya güvenlik departmanını uygun şekilde
bilgilendirerek.
Duruma göre müdürünüze, Vertiv bilgi teknolojisi departmanına veya güvenlik departmanına,
bilinen veya şüphelenilen herhangi bir suç faaliyetini veya şirketin personeline veya mülküne
yönelik tehditleri bildirerek.
Vertiv, Avrupa'daki çalışma konseylerine, sendikalara ve dünya çapındaki benzer çalışan temsilcisi
kuruluşlarına karşı yükümlülüklerinin bilincindedir. Bu bağlamda Vertiv, bu tür kuruluşların şartlarına,
geçerli yasalara ve şirket politikalarına uygun olarak varlıklara erişecek, bunları inceleyecek ve
izleyecektir.
Kişisel cep telefonumdan iş amaçlı Vertiv ile ilgili mesajlar gönderirsem ve daha sonra bir davada
Vertiv'in adı geçerse, mesajlarım delil olarak kullanılabilir mi?
Evet! Basılı veya başka bir şekilde gönderdiğiniz veya aldığınız her şey, kişisel cep telefonunuzdan
gönderdiğiniz bir mesaj dahi olsa delil olarak sunulabilir.
Biri bana satış ve satın almasözleşmesiyle ilgili görüşme yapmam için kişisel e-postamı kullanmam
gerektiğini çünkü bu şekilde hiçbir Vertiv avukatının veya şirketin bu konuyu öğrenemeyeceğini söyledi.
Bu doğru mu?
Kesinlikle hayır. Üçüncü bir şahıs veya bir meslektaşınız sizi yasal incelemeden kaçınmayı amaçlayan yöntemler
kullanmaya teşvik ediyorsa, yapmanız gereken ilk şey, konuyu tartışmak üzere Vertiv'in hukuk müşavirine
ulaşmaktır. Bu durum çok yüksek ihtimalle bu İlkeleri, diğer Şirket politikasını veya yasayı ihlal edebilir.
Bir avukata kopya gönderirsem veya görüşme için bir avukat hazır bulundurursam, bir dava durumunda
görüşmenin konusu açığa çıkarılmaktan korunur mu?
Hayır. Avukat-müvekkil gizliliği, yalnızca bir kişinin yasal danışmanlık başvurusunda bulunduğu veya aldığı sınırlı
durumlar için geçerlidir. Bir avukata e-posta yoluyla bir kopya göndermek, iletişimi korumak için tek başına yeterli
değildir. Ayrıca sadece bir avukat bulunduğu için bir şey söylüyorsanız ne söyleyeceğinizi düşünmek
isteyebilirsiniz, çünkü yasal danışmanlık verilmediği sürece konuşmalar korunmaz ve diğer şahıslar, yeminli
ifadeye çağrıldıkları takdirde görüşmelerinizin içeriğini ifşa edebilir.
?
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 18
Hisse Senedi ve Diğer Menkul Kıymet Ticareti
Vertiv için veya onun adına çalışırken, şirketimiz veya başka bir şirket hakkında edindiğiniz bilgiler daha
sonra kamuya açıklanabilir. Bu tür bilgilere genellikle “içeriden sızan haber” veya “önemli, kamuya açık
olmayan bilgiler” denir ve bir yatırımcıyı şirketin hisse senetlerini veya diğer menkul kıymetlerini satın
alma, satma veya elinde tutma konusunda etkileyecekse “önemli” olarak kabul edilir. Vertiv veya başka
bir şirket hakkındaki önemli, kamuya açık olmayan bilgileri kesinlikle hisse senedi veya diğer menkul
kıymetleri satın almak, satmak veya elde tutmak amacıyla kullanamaz veya uygunsuz şekilde ifşa
edemezsiniz. Ayrıca, halka açık hisse senetlerinin veya diğer menkul kıymetlerin fiyatını kesinlikle
manipüle etmeye çalışmamalısınız. Bir aile üyesine, arkadaşa veya başka bir şahsa bilgi vermek veya
içeriden bilgi paylaşmak da aynı şekilde yasaktır.
İçeriden öğrenenlerin ticaretini ve piyasa bozucu eylemleri önlemek için şu kuralları izleyin:
Önemli, kamuya açık olmayan bilgilere sahipken, halka açık herhangi bir şirketin menkul
kıymetlerini kesinlikle satın almayın, satmayın veya başka bir şekilde ticaretini yapmayın (bilgi
kamuya açık hale gelene ve piyasa bu tür bilgileri değerlendirmek için yeterli zamana sahip
olana kadar beklemelisiniz).
İçeriden sızan haberleri yalnızca Vertiv yararına bu bilgileri bilmesi gereken Vertiv çalışanları,
temsilcileri veya danışmanları ile paylaşın ve bu bilgileri başka bir şekilde Vertiv dışındaki hiç
kimseye (aile üyeleri ve arkadaşlar dahil) açıklamayın.
Önemli, kamuya açık olmayan bilgilerin yanlışlıkla ifşa edilmesini önleyin.
Vertiv veya başka bir şirket hakkında asla yanlış bilgi yaymayın.
Menkul kıymetlerin uygunsuz bir şekilde alım satımıyla ilgili olduğu için menkul kıymet yasalarının ihlali,
işten çıkarılmaya ve/veya cezai sorumluluğa neden olabilir. Hisse senedi ve diğer menkul kıymetlerin
alım satımıyla ilgili daha fazla bilgi için lütfen Vertiv'in “İçeriden Öğrenenlerin Ticareti Politikasını
inceleyin ve herhangi bir sorunuz olması durumunda Vertiv hukuk departmanıyla görüşün.
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 19
E-postalar, Mesajlar, Anlık Mesajlaşmalar ve Diğer Elektronik Haberleşme
Vertiv, elektronik haberleşme araçlarını kişisel konular için değil, öncelikli olarak iş amacıyla kullanılmak
üzere dağıtır; ancak minimum düzeyde kişisel kullanım hoş görülebilir. Vertiv'in “Kabul Edilebilir
Kullanım Politikasını inceleyin. Elektronik haberleşme iş kayıtlarıdır ve mesajlarınızın her birini bir
konuşmadan ziyade bir mektup olarak düşünmeniz gerekir. Kamuya açıklandığı takdirde sizi veya
şirketi utandıracak görüşmeler yapmaktan kaçınmalı ve elektronik ortamda yapılan görüşmelerde asla
uygunsuz bir şekilde tartışmamalı veya öfkenizi dışa vurmamalısınız. Vertiv rahatsız edici, tehdit edici,
istismarcı, müstehcen, kırıcı veya uygunsuz herhangi bir içerik oluşturmak, erişmek, kaydetmek,
yazdırmak, istemek veya göndermek için kaynaklarının kullanılmasına müsamaha göstermeyecektir.
Hukuki bir ihtilafa karışırsanız veya olası bir hukuki ihtilafın farkına varırsanız, şirket içinde veya dışında
konuyla ilgili bir e-posta mesajı göndermeden önce bilgi almak için Vertiv hukuk departmanıyla görüşün.
Bilgi Teknolojisi Güvenliği
Diğer büyük şirketlerde olduğu gibi çeşitli suç grupları ve hatta devlet destekli istihbarat teşkilatları dahi
Vertiv'in bilgi teknolojisi sistemlerini kullanılmaz hale getirmeye çalışmaktadır. Vertiv'in teknoloji varlıklarının
kullanıcıları ilk savunma hattıdır ve her zaman tetikte olmalıdır. Vertiv, güvenlik odaklı bir kültür oluşturmak
amacıyla bir Güvenlik Bilinci ve Eğitim Programı uygulamaktadır. Tüm kullanıcıların belirlenen güvenlik
eğitimini tamamlaması ve güvenlikle ilgili endişelerini vakit kaybetmeden bildirmesi, Vertiv güvenliği için kritik
öneme sahiptir. Vertiv'in güvenliğini etkileyebilecek tüm olası sorunlar Şebeke Operasyonları Merkezi'ne
(NOC) bildirilmelidir;+1-614-841-6000 numaralı telefonu veya şu e-posta adresini kullanabilirsiniz:
[email protected]. Kimlik avı ve istenmeyen e-posta iletileri, kaybolan veya çalınan bir cihaz, kötü
amaçlı yazılım ve şüpheli bir veri ihlali güvenlik kaygılarına örnek olarak gösterilebilir.
"İçeriden sızan haber" veya "önemli, kamuya açık olmayan bilgi" örnekleri nelerdir?
Bazı örnekler şunlardır:
• Henüz kamuya ıklanmamış mali sonuçlar.
Şirket yönetimi veya stratejisinde yapılan önemli değişiklikler.
• Yeni iş ilişkileri.
• Geleceğe yönelik ürünler, hizmetler veya pazarlama planları.
Davalar veya devlet soruşturmaları ile ilgili bilgiler.
• Beklenen birleşmeler, satın almalar veya satışlar.
Gizli bir toplantıya katılıyorsunuz ve Vertiv'in bir şirket satın almayışündüğünü öğreniyorsunuz. Bu
bilgiyi o şirkette hisse satın almak için kullanabilir misiniz?
Hayır. Bu tür bir davranış bir çıkar çatışması yaratabilir ve yasa ihlali kapsamına girebilir.
Menkul kıymetler yasalarını veya Vertiv politikasını ihlal etmediğimden emin olmak için kiminle
görüşebilirim?
Menkul kıymetler yasaları karmaşıktır. Sahip olduğunuz bilgilerin "içeriden sızan haber" veya "önemli, kamuya
ık olmayan bilgiler" olarak değerlendirilip değerlendirilemeyeceğini belirleme konusunda herhangi bir sorunuz
varsa veya yardıma ihtiyacınız varsa, lütfen Vertiv hukuk departmanıyla görüşün.
?
VERTIV DAVRANIŞ İLKELERİ | 20
Fikri Mülkiyet
Vertiv fikri mülkiyetini patentler, telif hakları, ticari sırlar, ticari markalar, gizlilik sözleşmeleri ve devir
temlik sözleşmeleri gibi çeşitli yollarla korur. Vertiv, çalışanların Vertiv'de çalıştıkları sırada geliştirdikleri
veya Vertiv malları veya kaynakları kullanarak oluşturdukları fikri mülkiyetin sahibidir. Vertiv'in izni
olmadan Vertiv'in fikri mülkiyetini alamaz, veremez veya ifşa edemezsiniz. Örneğin Vertiv'den ayrılır, bir
şirket kurar veya başka bir şirket için çalışmaya başlarsanız Vertiv için geliştirmiş olduğunuz fikri
mülkiyeti yeni şirketinizin veya yeni iş vereninizin yararına kullanamazsınız. Aynı şekilde Vertiv'de
çalışırken başka bir kişiye veya şirkete ait fikri mülkiyeti asla yasaları veya sözleşmeden doğan
önlemleri ihlal edecek şekilde almamalı veya kullanmamalısınız.
Veri Gizliliği
Vertiv konuyla ilgili, uygun ve alışılmış kişisel bilgileri yalnızca meşru iş amaçları doğrultusunda toplar
ve kullanır. Vertiv tarafından veya Vertiv adına işlenen tüm kişisel bilgileri korumak ve geçerli tüm veri
gizliliği yasaları ve yönetmeliklerine uyum gösterilmesini sürdürmek Vertiv'in politikalarından biridir.
Kişisel bilgiler, uygun izinler alınmadan ve geçerli yasaların izin verdiği durumlar dışında Vertiv
tarafından üçüncü şahıslarla paylaşılmamalıdır. Vertiv kişisel bilgileri tehditlerden, kaybolmaktan,
yetkisiz erişim veya kullanımdan korumak için makul şekilde tasarlanmış idari, teknik, organizasyonel
ve fiziksel güvenlik önlemleri içeren bir veri gizliliği ve bilgi güvenliği programı uygulamaktadır. Her
durumda Vertiv, işlenen kişisel bilgilerin hassasiyetiyle orantılı bir güvenlik sağlamaya çalışacaktır.
Vertiv Adına Konuşmak
Vertiv'in itibarını güçlendirmeye ve korumaya yönelik süregelen çabamızın bir parçası olarak,
şirketimizin halkla açık ve tutarlı bir şekilde iletişim kurması son derece önemlidir. Bu nedenle, yalnızca
eğitim almış belirli kişilerin Vertiv adına halkla konuşma yetkisi vardır. İşinizin bir parçası olarak Vertiv
adına konuşmak için sosyal medyayı kullanıyorsanız, sosyal medya eğitimi almanız ve yeni sosyal
medya sitelerine kayıt olmak için Vertiv pazarlama departmanıyla iletişime geçmeniz gerekir. Sosyal
medya kullanımına ilişkin politikalarımız hakkında daha fazla bilgi almak için Vertiv pazarlama
departmanıyla görüşün.
Bir iş gezisinde Vertiv dizüstü bilgisayarınızı yanınıza alıyor ve havaalanında dizüstü bilgisayarda
çalışıyorsunuz. Bu bir sorun yaratır mı?
Sorun yaratmama ihtimali olsa da sorun çıkmasını önlemek için atmanız gereken adımlar vardır. Dizüstü
bilgisayarlar ve benzeri cihazlar iş için halka açık yerlerde kullanıldığında, ekranınızı başkalarının görmesini
engelleyecek şekilde yerleştirmelisiniz. Ayrıca, cihazlarınızın başından ayrılmamalısınız.
Çalışma saatleri içinde Vertiv'in iş yatırımı olarak yararlanacağı son teknoloji bir yazılım programı
üzerinde çalışıyorsunuz. Vertiv'den telif hakkı alma hakkınız var mı?
Hayır. Vertiv için geliştirilen her türlü fikri mülkiyet, Vertiv'e aittir. Sonuç olarak bu buluş nedeniyle Vertiv'den
herhangi bir telif hakkı alma hakkına sahip değilsiniz.
?
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36

Vertiv Code of Conduct - Version 2.1 Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu