GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
5
SM-RT500-SS
•
Disk fren rotoru hobi amaçlı kullanım için tasarlanmıştır.
Disk fren rotorları sıcakken ani fren yapılırsa frenler ses çıkarır ve fren kuvvetinde azalma olur.
Fren kuvvetinde azalma olduğunu hissederseniz hemen sürmeyi bırakın ve disk fren rotorlarının sıcaklığını düşürün.
•
Eğer fren koluna bastığınızda direnç hissetmiyorsanız, derhal frenleri kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın.
•
Sıvı sızıntıları oluşursa, derhal frenleri kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın.
•
Ön fren çok güçlü uygulanırsa, tekerlek kilitlenebilir ve bisiklet öne doğru devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
•
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru şekilde çalıştığından emin olun.
•
Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun olacaktır. Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
•
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. Lastikler kayarsa bisikletten düşebilirsiniz. Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
•
Kol kesinlikle değiştirilmemelidir. Aksi takdirde kol kırılarak frenlemeyi engelleyebilir.
•
Sürüşten önce, karbon soyulması veya çatlama gibi herhangi bir hasar bulunup bulunmadığını kontrol edin. Herhangi bir hasar varsa bisikleti
kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın. Aksi takdirde kol kırılabilir ve fren yapılamayabilir.
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
•
Lütfen, tekerleği takarken veya tekerleğe bakım yaparken parmaklarınızı döner disk fren rotorundan uzak tutmaya
dikkat edin.
Disk fren rotoru, hareket halindeyken aralıklara sıkıştırmanız halinde parmaklarınızı ciddi şekilde yaralayabilecek
keskinliğe sahiptir.
•
Eğer disk fren rotoru aşınırsa, çatlarsa veya deforme olursa, değiştirilmelidir.
•
Eğer disk fren rotoru 1,5 mm kalınlığa veya alüminyum yüzey açığa çıkıncaya kadar aşınmışsa disk fren rotorunu yenisiyle değiştirin.
•
Frenleri ayarlamaya başlamadan önce fren bileşenlerinin yeteri kadar soğumuş olup olmadığını kontrol edin.
•
Sadece SHIMANO orijinal mineral yağı kullanın. Başka yağ tiplerinin kullanılması frenin çalışmasıyla ilgili problemlere neden olabilir ve sistemi
kullanılmaz hale getirebilir.
•
Sadece kutusu yeni açılmış olan yağı kullanın; hava alma nipelinden akıtılmış olan yağı tekrar kullanmayın. Eski veya kullanılmış yağlar, fren sisteminde
buhar kabarcığı teşekkülüne yol açabilecek su içerebilir.
•
Fren sistemine su veya hava kabarcıkları girmemesine dikkat edin. Aksi takdirde buhar kabarcığı teşekkülü oluşabilir. Rezervuar tankının kapağını
çıkarırken özellikle dikkatli olun.
•
Fren hortumunun uzunluğunu ayarlamak için hortumu keserken veya fren hortumunu soldan sağa veya sağdan sola değiştirirken, “SHIMANO orijinal
mineral yağı eklenmesi ve havanın alınması” bölümünde verilen adımlara göre hortumdaki havayı boşalttığınızdan emin olun.
•
Bisiklet ters çevrildiğinde veya yana yatırıldığında fren sisteminin rezervuar tankında hava kabarcıkları bulunabilir ve hava alma vidası kapatıldığında
burada kalmaya devam edebilir veya uzun süre kullanımlarda fren sisteminin çeşitli kısımlarında birikebilir. Bu disk fren sistemi, ters dönmüş bisikletle
çalışmak için tasarlanmamıştır. Eğer bisiklet ters çevrilir veya yana yatırılırsa, rezervuar tankı içindeki hava kabarcıkları fren kolları yönünde hareket
edebilir ve bisiklet bu halde sürülürse frenlerin çalışmaması ve ciddi bir kazanın olması riski vardır. Eğer bisiklet ters çevrilmiş veya yana yatırılmışsa,
bisikleti sürmeden önce fren kolunu birkaç defa çalıştırarak frenlerin normal şekilde çalıştığından emin olun ve eğer frenler normal şekilde
çalışmıyorsa, aşağıdaki prosedüre göre ayarlayın.
Eğer kola basıldığında fren çalışmıyor gibi görülüyorsa (çalışması yavaşsa)
Fren kolunun hava alma kısmını yere paralel olacak şekilde ayarlayın ve daha sonra fren koluna birkaç defa yavaşça basarak kabarcıkların rezervuar
tankına dönmesini bekleyin.
Eğer frenler yine de ağır çalışıyorsa, fren sisteminin havasını alın (bkz: “SHIMANO orijinal mineral yağı eklenmesi ve havanın alınması”).