Sıfır araç için ayıplı mal sorumluluğu ve ŠKODA garantisi
Ayıplı mal sorumluluğu
Satıcı olarak ŠKODA bayiniz, sıfır ŠKODA aracınız, ŠKODA orijinal parçaları ve
ŠKODA orijinal aksesuarları konusunda yasal düzenlemeler ve satış sözleşmesi
uyarınca muhatap kişi olacaktır.
Sıfır araç için ŠKODA garantisi
ŠKODA AUTO, ayıplı mal sorumluluğunun yanı sıra koşulları aşağıda açıklanmış
olan sıfır araç ŠKODA garantisi vermektedir (aşağıda “ŠKODA garantisi” olarak
anılacaktır).
ŠKODA garantisi kapsamında ŠKODA AUTO şirketi aşağıdaki hizmetleri suna-
caktır.
▶
ŠKODA garantisinin başlamasından itibaren iki yıl içerisinde aracınızdaki ku-
surlar nedeniyle oluşan hasarların tamir edilmesi.
▶
ŠKODA garantisinin başlamasından itibaren üç yıl içerisinde aracınızdaki boya
kusurları nedeniyle oluşan hasarların tamir edilmesi.
▶
Aracın garantisinin başlamasından itibaren on iki yıl içerisinde gövdede oluşan
paslanmaların tamir edilmesi. Gövdede oluşan pas: Sadece içten dışa doğru
gövde saclarında oluşan paslar ŠKODA garantisi kapsamına girmektedir.
Garanti başlangıç tarihi ilk alıcıya ŠKODA bayisinde yeni aracı satın alırken ara-
cın teslim edildiği gündür
1)
. ŠKODA bayisi araç tanımlama numarası tarafından
tanımlanan aracınız için bu tarihi uygun şekilde üreticinin sistemlerine eklemeli-
dir.
Araç onarımı, kusurlu parçayı değiştirme veya onarma şeklinde gerçekleşebilir.
Değiştirilen parçalar bundan böyle ŠKODA servis ortağına ait olacaktır.
ŠKODA garantisine dayanılarak başka taleplerde bulunulamaz. Özellikle de yeni
araç talep etme hakkı, rücu hakkı, düzeltme çalışması süresince ikame araç ta-
lep etme hakkı ve tazminat hakkı yoktur.
ŠKODA garantisi isteğe bağlı her ŠKODA servis ortağında geçerli yapılabilir.
ŠKODA garantisinden yararlanmak için ön koşul, tüm servis çalışmalarının za-
manında ve usulüne uygun olarak ŠKODA AUTO şirketi verilerine göre yapılmış
olmasıdır. ŠKODA AUTO şirketine göre servis çalışmalarının usulüne uygun ola-
rak yapıldığı, ŠKODA garantisine dayanılarak ileri sürülecek talepler için belge-
lendirilmelidir. Bir servisin yapılmamış olması veya ŠKODA AUTO şirketinin ve-
rilerine göre yapılmamış olması durumunda, hasarın, servisin yapılmamış olma-
sından veya ŠKODA AUTO verilerine göre yapılmamış olmasından kaynaklan-
madığını kanıtlayabildiğiniz takdirde garanti hakkı devam eder.
Lastikler, bujiler, silecekler, fren balataları ve fren diskleri, debriyaj, ampul, senk-
romeç bileziği, akü vb. gibi doğal aşınmaya tabi olan parçalar ŠKODA garantisi
dışındadır. ŠKODA garantisi, harici üst yapı parçalarında, sonradan takılan dona-
nımlarda veya sonradan sökülen donanımlarda ortaya çıkan kusurları ve bunlar-
dan kaynaklanan kusurları kapsamaz. Aynı madde fabrika çıkışında takılı olma-
yan ve/veya fabrika tarafından teslim edilmeyen aksesuarlar için de geçerlidir.
Hasar, aşağıdaki durumlardan dolayı meydana geldiğinde de garanti hakkı yok-
tur.
▶
Aracın izinsiz kullanımı, uygun olmayan işlemler (örn. motor sporu yarışlarında
kullanım veya aşırı yükleme), usule uygun olarak yapılmayan bakım çalışmaları
veya araçta izinsiz olarak yapılan değişiklikler.
▶
Kullanım kılavuzunda ya da fabrika çıkışında verilen diğer talimatlarda belirti-
len yönergeler dikkate alınmamış ise.
▶
Dış etmenler veya doğal felaketler (örn. kaza, dolu, sel v.b.).
▶
Araca/araç içine, kullanımı ŠKODA AUTO tarafından onaylanmamış parçalar
takılmış veya bağlanmış ise veya araçta ŠKODA AUTO tarafından izin verilme-
yen değişiklikler yapılmışsa (örn. modifikasyon).
▶
Bir hasar tarafınızdan anında yetkili servise bildirilmemişse veya usule uygun
olarak giderilmemişse.
Kusurun bundan kaynaklanmadığını kanıtlamak müşterinin yükümlülüğüdür.
İşbu ŠKODA garantisi ile satın alanın ayıplı mal hususunda araç satıcısına karşı
yasal haklarına ve ürün sorumluluk yasalarından doğan olası haklarına halel gel-
mez.
Taşınırlık garantisi
Taşınırlık garantisi, aracınızla yapacağınız seyahatlerde güven hissetmenizi sağ-
lar.
Aracınız beklenmedik bir arıza nedeniyle yolda kalırsa taşınırlık garantisi hizmet-
leri kapsamında mobilizasyonunuzu sağlamak üzere aşağıdaki hizmetler verilir:
Arızanın gerçekleştiği yerde yol yardımı ve aracın ŠKODA servis ortağına çekil-
mesi, telefonla teknik yardım veya yerinde çalıştırma.
1)
Ülkelere özgü genel bağlayıcı yasal kararların talepleri uyarınca araç devir tes-
lim tarihi yerine ilk ruhsat tarihi girilebilir.
4
Sıfır araç için ayıplı mal sorumluluğu ve ŠKODA garantisi