Dell Vostro 1510 Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu
Dell™ Vostro™ 1510 Servis El Kitabı
Sorun Giderme
Bilgisayarınızın İçinde Çalışmaya Başlamadan Önce
Sabit Sürücü
Kablosuz Yerel Ağ (WLAN) Kartı
Fan
İşlemci Termal Soğutma Aksamı
İşlemci Modülü
Bellek
Menteşe Kapağı
Klavye
Güç Düğmesi ve Multimedya Düğmesi Dokunmatik Yüzeyleri
Ekran
Avuç İçi Dayanağı
Parmak İzi Okuyucusu
Bluetooth Kablosuz Teknolojisi Bulunan Dahili Kart
Optik Sürücü
Sistem Kartı
Hoparlör Birimi
USB Ek Kart
Pil Mandalı Düzeneği
Düğme pil
BIOS'u Sıfırlama
Model PP36L
Notlar, Dikkat Edilecek Noktalar ve Uyarılar
NOT: Bu metinde kullanılan ticari markalar:
DİKKAT: BİLDİRİM, ya donanımda olası hasarı ya da veri kaybını belirtir ve size, bu sorunu nasıl önleyeceğinizi anlatır.
UYARI: UYARI, olası maddi hasar, kişisel yaralanma veya ölüm tehlikesi anlamına gelir.
Bir DELL™ n Serisi bilgisayar satın aldıysanız, bu belgede yer alan Microsoft
®
Windows
®
işletim sistemi başvuruları geçerli
değildir.
Bu belgedeki bilgiler önceden bildirilmeksizin değiştirilebilir.
© 2008 Dell Inc. Tüm hakları saklıdır.
Dell Inc.'in yazılı izni olmadan herhangi bir şekilde çoğaltılması kesinlikle yasaktır.
Bu metinde kullanılan ticari markalar: Dell, DELL logosu ve Vostro; Dell Inc. kuruluşunun, Microsoft, Windows, Windows Vista ve Windows başlat
düğmesi logosu ise ABD ve/veya diğer ülkelerde Microsoft Corporation'ın ticari markaları veya tescilli markalarıdır. Bluetooth, Bluetooth SIG Inc.'ın
tescilli ticari markasıdır.
Bu belgede, marka ve adların sahiplerine ya da ürünlerine atıfta bulunmak için başka ticari marka ve ticari adlar kullanılabilir. Dell Inc. kendine ait
olanların dışındaki ticari markalar ve ticari isimlerle ilgili hiçbir mülkiyet hakkı olmadığını beyan eder.
Eylül 2009 Rev. A01
İçerik Sayfasına Dön
Sorun Giderme
Dell™ Vostro™ 1510 Servis El Kitabı
Sorun Giderme İpuçları
Sorunları Çözme
Dell Teknik Güncelleştirme Servisi
Dell Destek Yardımcı Programı
Sorun Giderme İpuçları
Tanılama Işıkları
UYARI: Bu bölümdeki yordamlardan herhangi birine başlamadan önce bilgisayarınızla birlikte verilen
güvenlik yönergelerine uyun.
Bilgisayarınızda klavyenin üst tarafında üç klavye durum ışığı vardır. Normal çalışma sırasında klavye durum ışığı Num Lock,
Caps Lock ve Scroll Lock özelliklerinin geçerli durumunu görüntüler (açık veya kapalı). Bilgisayar hatasız bir şekilde başlamışsa
ışıklar önce yanıp söner, sonra tamamen söner. Ancak bilgisayar düzgün çalışmıyorsa, ışıkların durumu sorunu anlamanıza
yardımcı olabilir.
NOT: Bilgisayar POST işlemini tamamladıktan sonra, Num Lock ışığı (BIOS ayarlarınıza bağlı olarak) yanar halde
kalabilir. Sistem kurulum programını kullanma konusunda daha fazla bilgi için, bilgisayarınızdaki veya
support.dell.com adresindeki Dell™ Teknoloji Kılavuzuna bakın.
POST İşlemi Sırasında Tanılama Işığı Kodları
Bilgisayarınızdaki bir sorunu gidermek için klavye durum ışıklarına sırayla, soldan sağa doğru bakın (Num Lock, Caps Lock ve
sonra Scroll Lock). Bilgisayar düzgün çalışmıyorsa ışıklar tek tek Açık
, Kapalı veya Yanıp Sönüyor durumundadır.
Işık Deseni Sorunun
Tanımı
Önerilen Çözüm
Bellek
modülü
algılanmadı.
İki veya daha fazla bellek modülü takılıysa, modülleri çıkarın (bkz. Bellek Modülünü
Çıkarma), sonra tek bir modülü takın (bkz. Bellek Modülünü Yerine Takma) ve
bilgisayarı yeniden başlatın. Bilgisayar normal olarak başlatılırsa her defasında bir tane
olmak üzere, arızalı modülü bulana veya bütün modülleri sorunsuz takana kadar ek
bellek modüllerini takmaya devam edin.
Varsa, aynı türde çalışan bir bellek modülünü bilgisayarınıza takın (bkz. Bellek).
Sorun devam ederse, Dell Destek'e başvurun.
Bellek
modülleri
algılandı,
ancak bir
bellek hatası
oluştu.
İki veya daha fazla bellek modülü takılıysa, modülleri çıkarın (bkz. Bellek Modülünü
Çıkarma), sonra tek bir modülü takın (bkz. Bellek Modülünü Yerine Takma) ve
bilgisayarı yeniden başlatın. Bilgisayar normal olarak başlatılırsa her defasında bir tane
olmak üzere, arızalı modülü bulana veya bütün modülleri sorunsuz takana kadar ek
bellek modüllerini takmaya devam edin.
Varsa, aynı türde çalışan bir bellek modülünü bilgisayarınıza takın (bkz. Bellek).
Sorun devam ederse, Dell Destek'e başvurun.
Bir işlemci
hatası
oluşmuş
İşlemciyi yeniden başlatın (bkz. İşlemci Modülünü Çıkarma).
Sorun devam ederse, Dell Destek'e başvurun.
olabilir.
Bir grafik
kartı/görüntü
hatası
oluşmuş
olabilir.
Takılı grafik kartlarını çıkarıp tekrar takın.
Bilgisayarınıza, varsa, çalışan bir grafik kartı takın.
Sorun devam ederse, Dell Destek'e başvurun.
Bir LCD
hatası
oluşmuş
olabilir.
LCD kablosunu çıkarıp tekrar takın (bkz. Ekran Birimini Çıkarma).
Sorun devam ederse, Dell Destek'e başvurun.
Bir klavye
hatası
oluşmuş
olabilir.
Klavyeyi çıkarıp yeniden takın (bkz. Klavyeyi Çıkarma).
Varsa, harici bir klavye bağlayın.
Sorun devam ederse, Dell Destek'e başvurun.
Bir USB
denetleyici
hatası
oluşmuş
olabilir.
USB aygıtlarını çıkarın.
Sorun devam ederse, Dell Destek'e başvurun.
Donanım Sorun Giderici
İşletim sistemi kurulumu sırasında bir aygıt algılanamazsa veya algılandığı halde, yanlış yapılandırılırsa, uyumsuzluğu çözmek
için Donanım Sorun Giderici'yi kullanabilirsiniz.
Windows XP:
1. Başlat® Yardım ve Destek'i tıklatın.
2. Arama alanına hardware troubleshooter (donanım sorunu giderme) yazın ve aramayı başlatmak için <Enter> tuşuna
basın.
3. Sorun Çözme bölümünde Donanım Sorunu Giderici'yi tıklatın.
4. Donanım Sorun Giderici listesinde, sorunu en iyi şekilde tanımlayan seçeneği belirleyin ve kalan sorun giderme
adımlarını izlemek için İleri'yi tıklatın.
Windows Vista
®
:
1. Windows Vista başlat düğmesini
ve Yardım ve Destek'i tıklatın.
2. Ara alanına hardware troubleshooter (donanım sorun gidericisi) yazın ve aramayı başlatmak için <Enter> tuşuna
basın.
3. Arama sonuçlarında sorunu en iyi şekilde tanımlayan seçeneği belirleyin ve kalan sorun giderme adımlarını izleyin.
Dell Diagnostics programı
UYARI: Bu bölümdeki yordamlardan herhangi birine başlamadan önce bilgisayarınızla birlikte verilen
güvenlik yönergelerine uyun.
Dell Teşhislerini Kullanma Zamanı
Bilgisayarınızla ilgili bir sorun yaşarsanız, yardım için Dell'e başvurmadan önce Sorunları Çözme bölümündeki gerekli kontrolleri
yapın ve Dell Diagnostics'i çalıştırın.
Sabit disk sürücünüzden veya bilgisayarınızla birlikte verilen Drivers and Utilities (Sürücüler ve Yardımcı Programlar)
ortamından Dell Diagnostics programını başlatın.
NOT: Drivers and Utilities ortamı isteğe bağlıdır ve bilgisayarınızla birlikte verilmeyebilir.
NOT: Dell Diagnostics yalnızca Dell bilgisayarlarda çalışır.
Dell Diagnostics Programını Sabit Sürücünüzden Başlatma
Dell Diagnostics'i çalıştırmadan önce, sistem kurulumuna girin ve bilgisayarınızın yapılandırma bilgilerini gözden geçirip,
sınamak istediğiniz aygıtın sistem kurulum programında görüntülendiğinden ve etkin durumda olduğundan emin olun. Sistem
kurulum programını kullanma konusunda daha fazla bilgi için, bilgisayarınızdaki veya support.dell.com adresindeki Dell™
Teknoloji Kılavuzuna bakın.
Dell Diagnostics programı sabit disk sürücünüzde ayrı bir tanılama yardımcı programı bölümündedir.
NOT: Bilgisayar bir yerleştirme aygıtına bağlı (yerleştirilmiş) ise, oradan çıkartın. Yönergeler için yerleştirme aygıtınızla
birlikte verilen belgelere bakın.
NOT: Bilgisayarınız bir ekran resmi görüntülemiyorsa, Dell Destek'e başvurun.
1. Bilgisayarın sorunsuz şekilde çalışan bir elektrik prizine bağlı olduğundan emin olun.
2. <Fn> tuşunu veya sessiz düğmesini basılı tutup, ardından bilgisayarınızı açın.
NOT: İsterseniz, tanılama yardımcı programı bölümünü önyüklemek ve Dell Diagnostics'i çalıştırmak için
bilgisayar başlarken bir defalık önyükleme menüsünden Diagnostics'i seçebilirsiniz.
Bilgisayar; sistem kartınız, klavyeniz, ekranınız, belleğiniz, sabit disk sürücünüz, vb. ile ilgili bir dizi başlangıç sınaması
yapan Önyükleme Öncesi Sistem Değerlendirmesi (PSA) programını çalıştırır.
Değerlendirme sırasında ortaya çıkan soruları yanıtlayın.
Önyükleme Öncesi Sistem Değerlendirmesi sırasında hata algılanırsa, hata kodlarını yazın ve Dell Destek
ile bağlantı kurun.
Önyükleme Öncesi Sistem Değerlendirmesi başarılı bir şekilde tamamlanırsa, şu ileti görünür:Booting
Dell Diagnostic Utility Partition. Press any key to continue.(Dell Tanılama Yardımcı Programı
Bölümü önyükleniyor. Devam etmek için herhangi bir tuşa basın.)
NOT: Hiçbir tanılama yardımcı programı bölümü bulunamadığını belirten bir ileti görürseniz, Drivers and Utilities
ortamından Dell Diagnostics programını başlatın (bkz. Dell Diagnostics Programını Drivers and Utilities CD'sinden
Başlatma).
3. Dell Diagnostics'i sabit disk sürücünüzdeki tanılama yardımcı programı bölümünden başlatmak için herhangi bir tuşa
basın.
4. Test System (Sistemi Sına) öğesini seçmek için <Sekme> tuşuna basın, ardından <Enter> tuşuna basın.
NOT: Bilgisayarınızda eksiksiz bir sınama gerçekleştirmek için, Test System (Sistemi Sına) seçeneğini
işaretlemeniz önerilir. Test Memory (Belleği Sına) öğesini seçmek, 30 dakika veya daha fazla süren genişletilmiş
bellek testini başlatır. Sınama tamamlandığında, sınama sonuçlarını bir yere not edin ve önceki menüye dönmek
için herhangi bir tuşa basın.
5. Dell Diagnostics Main Menu'de (Ana Menü), çalıştırmak istediğiniz sınamayı seçmek için dokunmatik yüzey/fare ile sol
fare düğmesini tıklatın ya da <Tab> tuşuna ve sonra <Enter> tuşuna basın (bkz. Dell Diagnostics Ana Menüsü
).
NOT: Bütün hata kodlarını ve sorun açıklamalarını ekranda göründükleri şekliyle not alın ve ekrandaki yönergeleri
izleyin.
6. Bütün sınamalar tamamlandıktan sonra sınama penceresini kapatıp Dell Diagnostics Ana Menüsüne dönün.
7. Dell Diagnostics'ten çıkmak için Main Menu (Ana Menü) penceresini kapatın ve bilgisayarınızı yeniden başlatın.
NOT: Hiçbir tanılama yardımcı programı bölümü bulunamadığını belirten bir ileti görürseniz, Drivers and Utilities
ortamından Dell Diagnostics programını başlatın (bkz. Dell Diagnostics Programını Drivers and Utilities CD'sinden
Başlatma).
Dell Diagnostics Programını Drivers and Utilities CD'sinden Başlatma
Dell Diagnostics'i çalıştırmadan önce, sistem kurulumuna girin ve bilgisayarınızın yapılandırma bilgilerini gözden geçirip,
sınamak istediğiniz aygıtın sistem kurulum programında görüntülendiğinden ve etkin durumda olduğundan emin olun. Sistem
kurulum programını kullanma konusunda daha fazla bilgi için, bilgisayarınızdaki veya support.dell.com adresindeki Dell™
Teknoloji Kılavuzuna bakın.
1. Drivers and Utilities ortamını optik sürücüye takın.
2. Bilgisayarınızı yeniden başlatın.
3. DELL logosu göründüğünde hemen <F12> tuşuna basın.
NOT: Tuş uzun süre basılı tutulduğunda klavye hatasına yol açabilir. Olası klavye hatalarını önlemek üzere Boot
Device (Önyükleme Aygıtı) Menüsü görünene kadar <F12> tuşunu eşit aralıklarla basıp bırakın.
Çok uzun süre bekler ve işletim sistemi logosunu görürseniz, Microsoft Windows masaüstü görünene kadar beklemeye
devam edin ve sonra bilgisayarınızı kapatıp yeniden deneyin.
4. Önyükleme aygıtı listesi göründüğünde, yukarı veya aşağı ok tuşlarını kullanarak CD/DVD/CD-RW Sürücüsünü
vurgulayıp <Enter> tuşluna basın.
NOT: Bir defalık önyükleme menüsünü kullanmak önyükleme sırasını yalnızca geçerli önyükleme işlemi için
değiştirir. Yeniden başlatma sırasında, bilgisayar sistem kurulumunda belirtilen önyükleme sırasına göre
önyüklenir.
5. CD/DVD'den başlatmak istediğinizi onaylamak için herhangi bir tuşa basın.
Çok uzun süre bekler ve işletim sistemi logosunu görürseniz, Microsoft Windows masaüstü görünene kadar beklemeye
devam edin ve sonra bilgisayarınızı kapatıp yeniden deneyin.
6. 32 Bit Dell Diagnostics'i çalıştırmak için 1 yazın.
7. Dell Diagnostics Menüsünde, Dell 32-bit Diagnostics for Resource CD (graphical user interface) (Kaynak CD
için Dell 32 bit Diagnostics (grafik kullanıcı arabirimi)) öğesini seçmek için 1 yazın.
8. Test System (Sistemi Sına) öğesini seçmek için <Sekme> tuşuna basın, ardından <Enter> tuşuna basın.
NOT: Bilgisayarınızda eksiksiz bir sınama gerçekleştirmek için, Test System (Sistemi Sına) seçeneğini
işaretlemeniz önerilir. Test Memory (Belleği Sına) öğesini seçmek, 30 dakika veya daha fazla süren genişletilmiş
bellek testini başlatır. Sınama tamamlandığında, sınama sonuçlarını bir yere not edin ve önceki menüye dönmek
için herhangi bir tuşa basın.
9. Dell Diagnostics Main Menu'de (Ana Menü), çalıştırmak istediğiniz sınamayı seçmek için sol fare düğmesini tıklatın ya da
<Tab> tuşuna ve sonra <Enter> tuşuna basın (bkz. Dell Diagnostics Ana Menüsü
).
NOT: Bütün hata kodlarını ve sorun açıklamalarını ekranda göründükleri şekliyle not alın ve ekrandaki yönergeleri
izleyin.
10. Bütün sınamalar tamamlandıktan sonra sınama penceresini kapatıp Dell Diagnostics Ana Menüsüne dönün.
11. Dell Diagnostics'ten çıkmak için Main Menu (Ana Menü) penceresini kapatın ve bilgisayarınızı yeniden başlatın.
12. Drivers and Utilities ortamını optik sürücüden çıkarın.
Dell Diagnostics Ana Menüsü
Dell Diagnostics yüklendikten sonra şu menü görünür:
Seçenek İşlev
Test Memory (Belleği Sına) Bağımsız bellek sınamasını çalıştır
Test System (Sistemi Sına) Sistem tanılamasını çalıştır
Exit (Çıkış) Diagnostics'ten çık
Çalıştırmak istediğiniz sınamayı seçmek için <Sekme> tuşuna ve ardından <Enter> tuşuna basın.
NOT: Bilgisayarınızda eksiksiz bir sınama gerçekleştirmek için, Test System (Sistemi Sına) seçeneğini işaretlemeniz
önerilir. Test Memory (Belleği Sına) öğesini seçmek, 30 dakika veya daha fazla süren genişletilmiş bellek testini
başlatır. Sınama tamamlandığında, sınama sonuçlarını bir yere not edin ve bu menüye dönmek için herhangi bir tuşa
basın.
Test System (Sistemi Sına) seçildikten sonra, şu menü görünür:
Seçenek İşlev
Express Test (Hızlı
Sınama)
Sistemdeki aygıtların hızlı şekilde sınamasını yapar. Bu işlem 10-20 dakika sürebilir.
NOT: Express Test (Hızlı Sınama), herhangi bir işlem yapmanızı gerektirmez. Sorunu daha hızlı
saptama olasılığını artırmak için önce Hızlı Sınama'yı çalıştırın.
Extended Test
(Genişletilmiş Sınama)
Sistemdeki aygıtların tam bir sınamasını yapar. Bu yaklaşık bir saat veya daha fazla sürebilir.
NOT: Extended Test (Genişletilmiş Sınama) belirli aralıklarla bazı sorulara yanıt vermenizi
gerektirir.
Custom Test (Özel
Sınama)
Belirli bir aygıtı sınamak veya uygulanacak sınama işlemlerini özelleştirmek için kullanılır.
Symptom Tree (Belirti
Ağacı)
Bu seçenek sınamaları karşılaştığınız sorunun belirtisine göre seçmenize olanak verir. Bu seçenek
en sık karşılaşılan belirtileri listeler.
NOT: Bilgisayardaki aygıtların tam bir sınamasının yapılması için Extended Test (Genişletilmiş Sınama) seçeneğini
belirlemeniz önerilir.
Sınama sırasında bir sorunla karşılaşılırsa, sorunun hata kodunu ve açıklamasını içeren bir ileti görünür. Hata kodunu ve sorun
açıklamasını not edin ve ekrandaki yönergeleri izleyin. Sorunu çözemezseniz, Dell Destek'e başvurun.
NOT: Dell Destek ile temasa geçerken, Servis Etiketinizi yanınızda bulundurun. Bilgisayarınızın Service Tag (Servis
Etiketi) numarası, her sınama ekranının en üstünde görünür.
Aşağıdaki sekmeler Custom Test (Özel Sınama) ya da Symptom Tree (Belirti Ağacı) seçeneğinden çalıştırılan sınamalar için ek
bilgiler sunar:
Sekme İşlev
Results Sınama sonuçlarını ve karşılaşılan hata durumlarını görüntüler.
(Sonuçlar)
Errors
(Hatalar)
Karşılaşılan hata durumlarını, hata kodlarını ve sorun açıklamasını görüntüler.
Help (Yardım) Sınamayı açıklar ve sınama çalıştırma gereksinimlerini belirtebilir.
Configuration
(Yapılandırma)
Seçili aygıt için donanım yapılandırmasını görüntüler.
Dell Diagnostics programı, tüm aygıtların yapılandırma bilgilerini Sistem Kurulumundan, bellekten ve çeşitli
sınamalardan alır ve bilgileri ekranın sol bölmesindeki aygıt listesinde görüntüler.
NOT: Aygıt listesi, bilgisayarınızda takılı tüm bileşenlerin veya bilgisayarınıza bağlanmış tüm aygıtların
adlarını görüntülemeyebilir.
Parameters
(Parametreler)
Olanaklıysa sınama ayarlarını değiştirerek sınamayı kişiselleştirmenizi sağlar.
Hata Mesajları
UYARI: Bu bölümdeki yordamlardan herhangi birine başlamadan önce bilgisayarınızla birlikte verilen
güvenlik yönergelerine uyun.
Hata mesajı listelenmiyorsa, işletim sisteminin veya mesaj göründüğünde çalışmakta olan programın belgelerine bakın.
Dosya adı şu karakterlerden herhangi birini içeremez: \ / : * ? " < > | — Dosya adlarında bu karakterleri
kullanmayın.
Gerekli bir .DLL dosyası bulunamadıAçmaya çalıştığınız programın temel bir dosyası eksik. Programı kaldırmak ve
yeniden yüklemek için:
Windows XP:
1. Başlat® Denetim Masası® Programları Ekle veya Kaldır® Programlar ve Özellikler'i tıklatın.
2. Kaldırmak istediğiniz programı seçin.
3. Kaldır tıklatın.
4. Yükleme yönergeleri için program belgelerine bakın.
Windows Vista:
1. Başlat
® Denetim Masası® Programlar® Programlar ve Özellikler.
2. Kaldırmak istediğiniz programı seçin.
3. Kaldır tıklatın.
4. Yükleme yönergeleri için program belgelerine bakın.
sürücü harfine:\ erişilmiyor. Aygıt hazır değil — Sürücü diski okuyamıyor. Sürücüye bir disk yerleştirin ve yeniden
deneyin.
Önyüklenebilir ortam yerleştirinÖnyüklenebilir disket, CD veya DVD yerleştirin.
Sistem dışı disk hatasıDisketi disket sürücüsünden çıkarın ve bilgisayarınızı yeniden başlatın.
Yeterince bellek veya kaynak yok. Bazı programları kapatın ve yeniden deneyinTüm programları kapatın ve
kullanmak istediğiniz programı açın. Bazı durumlarda bilgisayar kaynaklarını geri yüklemek için bilgisayarınızı yeniden
başlatmanız gerekebilir. Böyle bir durumda, önce kullanmak istediğiniz programı çalıştırın.
İşletim sistemi bulunamadıDell Destek ile temasa geçin.
Sorunları Çözme
Bilgisayarınızdaki sorunları giderirken aşağıdaki ipuçlarını dikkate alın:
Sorun başlamadan önce bir parça eklediyseniz veya çıkardıysanız, ekleme yordamlarını gözden geçirin ve parçanın
doğru takıldığından emin olun.
Bir çevresel birim doğru çalışmıyorsa, aygıtın doğru bağlandığından emin olun.
Ekranda bir hata mesajı görünürse, mesajı bütünüyle bir yere not edin. Bu mesaj destek personelinin sorun veya
sorunları tanılamasına ve gidermesine yardımcı olabilir.
Programda bir hata mesajı oluşursa, programın belgelerine bakın.
NOT: Bu belgedeki yordamlar Windows varsayılan görünümü için yazılmıştır, bu nedenle Dell bilgisayarınızı Windows
Klasik görünümüne ayarladığınızda bunlar geçerli olmayabilir.
Pil Sorunları
UYARI: Yeni bir pil yanlış takılırsa patlama tehlikesi vardır. Pili yalnızca üretici tarafından önerilen tiple ya
da dengi ile değiştirin. Kullanılan pilleri üreticinin yönergelerine uygun olarak atın.
UYARI: Bu bölümdeki yordamlardan herhangi birine başlamadan önce bilgisayarınızla birlikte verilen
güvenlik yönergelerine uyun.
Sürücü Sorunları
UYARI: Bu bölümdeki yordamlardan herhangi birine başlamadan önce bilgisayarınızla birlikte verilen
güvenlik yönergelerine uyun.
Microsoft
®
Windows
®
'un sürücüyü tanıdığından emin olun
Windows XP:
Başlat ve sonra Bilgisayarım tıklatın.
Windows Vista:
Başlat ve ardından Bilgisayar tıklatın.
Sürücü listelenmemişse, virüsleri denetlemek ve kaldırmak için virüslerden korunma yazılımınızla tam bir tarama yapın. Bazen
virüsler Windows'un sürücüyü tanımasını engelleyebilir.
Sürücüyü sınama —
Orijinal diskin bozuk olma olasılığını ortadan kaldırmak için başka bir disk yerleştirin.
Önyüklenebilir bir disket takın ve bilgisayarı yeniden başlatın.
Sürücü veya diski temizlemeBilgisayarınızı temizleme ile ilgili bilgi için bilgisayarınızdaki veya support.dell.com
adresindeki Dell™ Teknoloji Kılavuzuna bakın.
Kablo bağlantılarını kontrol etme
Donanım Sorun Gidericisi'ni çalıştırmaBkz. Donanım Sorun Giderici
.
Dell Diagnostics programını çalıştırma — Bkz. Dell Diagnostics programı
.
Optik sürücü sorunları
NOT: Yüksek hızlı optik sürücü titreşimi normaldir ve sese neden olabilir ve bu durum sürücüde veya ortamda bir hata
olduğunu göstermez.
NOT: Dünya çapında farklı bölgeler ve farklı disk formatları bulunduğundan, tüm DVD başlıkları tüm DVD sürücülerinde
çalışmaz.
Windows ses seviyesi denetimini ayarlama
Ekranınızın sağ alt köşesindeki hoparlör simgesini tıklatın.
Sürgü çubuğunu tıklatıp yukarı sürükleyerek sesin açık olduğundan emin olun.
İşaretli olan kutuları tıklatarak, sesin kapalı olmadığından emin olun.
Hoparlörleri ve subwoofer birimini denetlemeBkz. Ses ve Hoparlör Sorunları
.
Optik sürücüye yazma sorunları
Diğer programları kapatın Optik sürücü yazma işlemi sırasında sürekli bir veri akışı almalıdır. Akış kesintiye uğrarsa, hata
oluşur. Optik sürücüde yazmadan önce tüm programları kapatmayı deneyin.
Diske yazmadan önce Windows'da bekleme modunu kapatmaGüç seçeneklerini ayarlama konusunda bilgi için
bilgisayarınızdaki veya support.dell.com adresindeki Dell™ Teknoloji Kılavuzuna bakın. Güç yönetimi modları ile ilgili bilgi
için Windows Yardım ve Destek Merkezinde bekleme anahtar sözcüğünü de aratabilirsiniz.
Sabit sürücü sorunları
Check Disk programını çalıştırma —
Windows XP:
1. Başlat'ı ve adından Bilgisayarım'ı tıklatın.
2. Yerel Disk C: öğesini sağ tıklatın.
3. Özellikler® Araçlar® Şimdi Denetle'yi tıklatın.
4. Bozuk sektörleri tara ve kurtarmayı dene'yi ve ardından Başlat tıklatın.
Windows Vista:
1. Başlat
ve ardından Bilgisayarım'ı tıklatın.
2. Yerel Disk C: öğesini sağ tıklatın.
3. Özellikler® Araçlar® Şimdi Denetle'yi tıklatın.
Kullanıcı Hesabı Denetimi penceresi açılabilir. Bilgisayarda bir yöneticiyseniz, Devam tıklatın; aksi takdirde
istediğiniz eyleme devam etmek için yöneticinize başvurun.
4. Ekrandaki yönergeleri izleyin.
IEEE 1394 Aygıtı Sorunları
UYARI: Bu bölümdeki yordamlardan herhangi birine başlamadan önce bilgisayarınızla birlikte verilen
güvenlik yönergelerine uyun.
NOT: Bilgisayarınız sadece IEEE 1394a standardını destekler.
IEEE 1394 aygıtı için kablonun aygıta bilgisayardaki konektöre doğru bir şekilde takıldığından emin olun.
IEEE 1394 aygıtının sistem kurulumunda etkinleştirildiğinden emin olun — Sistem kurulum programını kullanma
konusunda daha fazla bilgi için, bilgisayarınızdaki veya support.dell.com adresindeki Dell™ Teknoloji Kılavuzuna bakın.
IEEE 1394 aygıtının Windows tarafından tanındığından emin olun
Windows XP:
1. Başlat'ı tıklatın ve Denetim Masası'nı tıklatın.
2. Kategori Seçin öğesinin altında Performans ve Bakım® Sistem® Sistem Özellikleri® Donanım® Aygıt
Yöneticisi seçeneğini tıklatın.
Windows Vista:
1. Başlat
® Denetim Masası® Donanım ve Ses'i tıklatın.
2. Aygıt Yöneticisi'ni tıklatın.
IEEE 1394 aygıtınız listelenmişse, Windows aygıtı tanır.
Bir Dell IEEE 1394 aygıtıyla ilgili sorunlar yaşıyorsanızDell Destek ile temasa geçin.
Dell tarafından sağlanmamış bir IEEE 1394 aygıtıyla ilgili sorunlar yaşıyorsanızIEEE 1394 aygıtının üreticisine
başvurun.
Kilitlenmeler ve Yazılım Sorunları
UYARI: Bu bölümdeki yordamlardan herhangi birine başlamadan önce bilgisayarınızla birlikte verilen
güvenlik yönergelerine uyun.
Bilgisayar açılmıyor
Tanılama ışıklarını gözden geçirin
Bkz. Güç Sorunları
.
Güç kablosunun bilgisayara ve elektrik prizine sıkıca takıldığından emin olun.
Bilgisayar yanıt vermiyor
DİKKAT: İşletim sistemi yoluyla bir kapatma yapamazsanız veri kaybedebilirsiniz.
Bilgisayarı kapatma Klavyenizdeki bir tuşa basarak veya farenizi hareket ettirerek bir yanıt alamıyorsanız, güç düğmesini
en az 8 - 10 saniye basılı tutun (bilgisayar kapanana kadar) ve ardından bilgisayarınızı yeniden başlatın.
Bir program yanıt vermiyor
Programı sonlandırma
1. Görev Yöneticisi'ne erişmek için <Ctrl><ÜstKarakter><Esc> tuşlarına aynı anda basın.
2. Uygulamalar sekmesini tıklatın.
3. Yanıt vermeyen programı seçmek için tıklatın.
4. Görevi Sonlandır tıklatın.
Bir program sürekli çöküyor
NOT: Çoğu yazılım belgelerinde veya bir diskette, CD'de veya DVD'de yükleme yönergeleri içerir.
Yazılım belgelerini denetlemeGerekirse programı kaldırıp yeniden yükleyin.
Bir program Windows işletim sisteminin önceki bir sürümü için tasarlanmış
Program Uyumluluk Sihirbazı'nı çalıştırın —
Windows XP:
Program Uyumluluk Sihirbazı, bir programı XP dışındaki işletim sistemi ortamlarında da çalışacak şekilde yapılandırır.
1. Başlat® Tüm Programlar® Aksesuarlar® Program Uyumluluğu® İleri'yi tıklatın
2. Ekrandaki yönergeleri izleyin.
Windows Vista:
Program Uyumluluk Sihirbazı, bir programı Windows Vista dışındaki işletim sistemi ortamlarında da çalışacak şekilde
yapılandırır.
1. Başlat
® Denetim Masası® Programlar® Windows'un bu sürümü ile eski bir program kullan'ı tıklatın.
2. Hoş geldiniz ekranında İleri'yi tıklatın.
3. Ekrandaki yönergeleri izleyin.
Tamamı mavi bir ekran görünüyor
Bilgisayarı kapatma
Klavyenizdeki bir tuşa basarak veya farenizi hareket ettirerek bir yanıt alamıyorsanız, güç düğmesini en az 8 - 10 saniye basılı
tutun (bilgisayar kapanana kadar) ve ardından bilgisayarınızı yeniden başlatın.
Diğer yazılım sorunları
Yazılım belgelerini denetleme veya sorun giderme bilgileri için yazılım üreticisine başvurma
Programın bilgisayarda yüklü işletim sistemi ile uyumluluğundan emin olun,.
Bilgisayarınızın yazılımı çalıştırmak için en düşük donanım gereksinimlerini karşıladığından emin olun. Bilgi için yazılım
belgelerine bakın.
Programın yüklendiğinden ve uygun şekilde yapılandırıldığından emin olun.
Aygıt sürücülerinin programla çakışmadığından emin olun.
Gerekirse programı kaldırıp yeniden yükleyin.
Dosyalarınızı hemen yedekleyin
Sabit sürücü, disket, CD veya DVD'leri denetlemek için bir virüs tarama programı kullanın
Açık dosya veya programları kaydedip kapatın ve bilgisayarınızı Başlat menüsünden kapatın
Bellek Sorunları
UYARI: Bu bölümdeki yordamlardan herhangi birine başlamadan önce bilgisayarınızla birlikte verilen
güvenlik yönergelerine uyun.
Yetersiz bellek mesajı alırsanız
Açık dosyaları kaydedip kapatın ve kullanmadığınız açık programlardan çıkın ve sorunun giderilip giderilmediğine bakın.
En az bellek gereksinimleri için yazılım belgelerine bakın. Gerekirse ek bellek yükleyin (bkz. Bellek Modülünü Yerine
Takma).
Bilgisayarınızın bellekle başarılı bir şekilde iletişim içinde olduğundan emin olmak için bellek modüllerini yeniden yerine
yerleştirin (bkz. Bellek).
Dell Diagnostics programını çalıştırın (bkz. Dell Diagnostics programı).
Bellek sorunlarıyla karşılaşırsanız —
Bilgisayarınızın bellekle başarılı bir şekilde iletişim içinde olduğundan emin olmak için bellek modüllerini yeniden yerine
yerleştirin (bkz. Bellek
).
Bellek kurulum kurallarına uyduğunuzdan emin olun (bkz. Bellek Modülünü Yerine Takma).
Kullandığınız belleğin bilgisayarınız tarafından desteklendiğinden emin olun. Bilgisayarınız tarafından desteklenen bellek
türü ile ilgili bilgi için bilgisayarınızda veya support.dell.com adresinde bulunan Kurulum ve Hızlı Başvuru Kılavuzuna
bakın.
Dell Diagnostics programını çalıştırın (bkz. Dell Diagnostics programı).
Güç Sorunları
UYARI: Bu bölümdeki yordamlardan herhangi birine başlamadan önce bilgisayarınızla birlikte verilen
güvenlik yönergelerine uyun.
Güç ışığı yeşilse ve bilgisayar yanıt vermiyorsa Bkz. Tanılama Işıkları
.
Işık kapalıysaBilgisayar kapalıdır veya elektrik almıyordur.
Güç konektörünü çıkarıp bilgisayarın arkasındaki güç konektörüne ve elektrik prizine tekrar takın.
Bilgisayarın doğru çalıştığından emin olmak için güç çok çıkışlı elektrik prizlerini, güç uzatma kablolarını ve diğer güç
koruma aygıtlarını devre dışı bırakın.
Kullanılmakta olan tüm çok çıkışlı elektrik prizlerinin bir duvar prizine takıldığından ve açık olduğundan emin olun.
Elektrik prizine lamba gibi başka bir cihaz takarak, prizin sorunsuz çalıştığından emin olun.
Girişimi gidermeGirişimin bazı olası nedenleri aşağıda belirtilmiştir:
Güç, klavye ve fare uzatma kabloları
Aynı çok çıkışlı elektrik prizine çok fazla aygıt bağlı
Aynı elektrik prizine çok çıkışlı elektrik prizleri bağlanmış
Ses ve Hoparlör Sorunları
UYARI: Bu bölümdeki yordamlardan herhangi birine başlamadan önce bilgisayarınızla birlikte verilen
güvenlik yönergelerine uyun.
Hoparlörlerden ses gelmiyor
NOT: MP3 ve diğer ortam yürütücülerindeki ses seviyesi denetimi Windows ayarını geçersiz kılabilir. Her zaman ortam
yürütücülerinde sesin kısılmadığından veya kapatılmadığından emin olun.
Windows ses seviyesi denetimini ayarlamaEkranınızın sağ alt köşesindeki hoparlör simgesini tıklatın veya çift tıklatın.
Ses seviyesinin artırıldığından ve sesin kısık olmadığından emin olun.
Kulaklıkları kulaklık konektöründen çıkarma — Kulaklıklar bilgisayarın ön panelindeki kulaklık konektörüne bağlıyken
hoparlörden gelen ses otomatik olarak devre dışı bırakılır.
Olası girişimi gidermeGirişimi denetlemek üzere yakındaki vantilatörleri, flüoresan ışıklarını veya halojen lambalarını
kapatın.
Donanım Sorun Gidericisi'ni çalıştırmaBkz. Donanım Sorun Giderici
.
Kulaklıklardan ses gelmiyor
Kulaklık kablo bağlantısını denetlemeKulaklık kablosunun kulaklık konektörüne sıkı bir şekilde takılmış olduğundan
emin olun. support.dell.com adresinden bilgisayarınızın Kurulum ve Hızlı Başvuru Kılavuzuna bakın.
Windows ses seviyesi denetimini ayarlamaEkranınızın sağ alt köşesindeki hoparlör simgesini tıklatın veya çift tıklatın.
Ses seviyesinin artırıldığından ve sesin kısık olmadığından emin olun.
Video ve Ekran Sorunları
UYARI: Bu bölümdeki yordamlardan herhangi birine başlamadan önce bilgisayarınızla birlikte verilen
güvenlik yönergelerine uyun.
DİKKAT: Bilgisayarınız PCI kartı takılı olarak verildiyse, ek grafik kartları takarken kartın çıkarılması gerekmez; ancak,
kart sorun giderme uygulamaları için gereklidir. Kartı çıkarırsanız, güvenli bir yerde saklayın. Grafik kartınız hakkında
bilgi için, support.dell.com adresini ziyaret edin.
Tanılama ışıklarını gözden geçirinBkz. Tanılama Işıkları
.
Ekran ayarlarını kontrol edinBilgisayarınızda veya support.dell.com adresinde bulunan Dell™ Teknoloji Kılavuzuna.
bakın.
Windows ekran ayarlarını yapma —
Windows XP:
1. Başlat® Denetim Masası® Görünüm ve Temalar tıklatın.
2. Değiştirmek istediğiniz alanı tıklatın veya Ekran simgesini tıklatın.
3. Renk kalitesi ve Ekran çözünürlüğü için farklı ayarlar deneyin.
Windows Vista:
1. Başlat
® Denetim Masası® Donanım ve Ses® Kişiselleştirme® Ekran Ayarları'nı tıklatın.
2. Gerekirse Çözünürlük ve Renk ayarları'nı tıklatın.
Ekranın sadece bir kısmı okunabiliyor
Harici monitör bağlama
1. Bilgisayarınızı kapatın ve bilgisayara harici bir monitör bağlayın.
2. Bilgisayarı ve monitörü açın ve monitör parlaklığını ve parlaklık ve kontrast denetimlerini ayarlayın.
Harici monitör çalışıyorsa, bilgisayar ekranı veya video denetleyicisi arızalı olabilir. Dell Destek ile temasa geçin.
Dell Teknik Güncelleştirme Servisi
Dell Teknik Güncelleştirme servisi bilgisayarınız için yazılım ve donanım güncelleştirmelerini önceden e-posta yoluyla bildirilir.
Servis ücretsizdir. İçerik, biçim ve bildirim alma sıklığı özelleştirilebilir.
Dell Teknik Güncelleştirme servisine kaydolmak için support.dell.com/technicalupdate adresine gidin.
Dell Destek Yardımcı Programı
Dell Destek Yardımcı Programı bilgisayarınıza kurulmuştur ve görev çubuğundaki Dell Desteği simgesinden veya Başlat
düğmesinden çalıştırılabilir. Kendi kendine destek bilgileri, yazılım güncelleştirmeleri ve bilgi işlem ortamınızda durum taraması
için bu destek yardımcı programını kullanın.
Dell Destek Yardımcı Programına Erişme
Dell Destek Yardımcı Programına görev çubuğundaki simgeden veya Başlat menüsünden erişin.
Dell Destek simgesi görev çubuğunuzda görünmüyorsa:
1. Başlat® Tüm Programlar® Dell Desteği® Dell Destek Ayarları'nı tıklatın.
2. Simgeyi görev çubuğunda göster seçeneğinin işaretli olduğundan emin olun.
NOT: Dell Destek Yardımcı Programı Başlat menüsünde yoksa, support.dell.com adresine gidin ve yazılımı
karşıdan yükleyin.
Dell Destek Yardımcı Programı bilgi işlem ortamınız için özelleştirilmiştir.
Görev çubuğundaki simge
bir defa tıklattığınızda, çift tıklattığınızda veya sağ tıklattığınızda farklı işlevler kazanır.
Dell Support Simgesini Tıklatma
Aşağıdaki görevleri yapmak için simgeyi tıklatın veya sağ tıklatın:
Bilgi işlem ortamınızı denetleme.
Dell Destek Yardımcı Programı ayarlarını görme.
Dell Destek Yardımcı Programının yardım dosyasına erişme.
Sık sorulan soruları görüntüleme.
Dell Destek Yardımcı Programı hakkında daha fazla bilgi alma.
Dell Destek Yardımcı Programını kapatma.
Dell Destek Simgesini Çift Tıklatma
Elle bilgi işlem ortamınızı denetlemek, sık sorulan soruları görüntülemek, Dell Destek Yardımcı Programının yardım dosyasına
erişmek ve Dell Destek ayarlarını görüntülemek için simgesini çift tıklatın.
Dell Destek Yardımcı Programı hakkında daha fazla bilgi için, Dell™ Support ekranının üst kısmındaki soru işaretini (?)
tıklatın.
İçerik Sayfasına Dön
İçerik Sayfasına Dön
Bilgisayarınızın İçinde Çalışmaya Başlamadan Önce
Dell™ Vostro™ 1510 Servis El Kitabı
Önerilen Araçlar
Güvenliğiniz İçin Bilmeniz Gerekenler
Bu belgede bilgisayarınızdaki bileşenlerin takılması ya da çıkarılması için yordamlar sunulur. Başka bir şekilde belirtilmediği
sürece, her yordamda şunları yaptığınız varsayılır:
Bilgisayarınızın İçinde Çalışmaya Başlamadan Önce ve bölümlerindeki adımları gerçekleştirme
Bilgisayarınızla birlikte gelen güvenlik yönergelerini okuma.
Bir bileşeni yerine takarken, orijinal parçayı (varsa) çıkarmış olma.
NOT: Bilgisayarınızın ve bazı bileşenlerin rengi bu belgede gördüğünüzden farklı olabilir.
Önerilen Araçlar
Bu belgedeki yordamlar için aşağıdaki araçlar gerekir:SS
Küçük düz uçlu tornavida
Phillips tornavida
Küçük plastik çizici
Flash BIOS güncelleştirmesi (support.dell.com adresindeki Dell Destek web sitesine bakın)
Güvenliğiniz İçin Bilmeniz Gerekenler
Bilgisayarınızı olası zararlardan korumak ve kendi kişisel güvenliğinizi sağlamak için aşağıdaki güvenlik ilkelerini kullanın.
UYARI: Bu bölümdeki yordamlardan herhangi birine başlamadan önce bilgisayarınızla birlikte verilen
güvenlik yönergelerine uyun.
UYARI: Onarımların çoğu yalnızca yetkili servis teknisyenleri tarafından yapılabilir. Yalnızca ürün belgelerinizde izin
verilen veya çevrimiçi ya da servis ve destek ekibi tarafından bildirilen sorun giderme ve basit onarım işlemlerini
kendiniz gerçekleştirebilirsiniz. Dell tarafından yetkilendirilmemiş servislerden kaynaklanan zararlar garantinizin
kapsamında değildir. Ürünle birlikte verilen güvenlik talimatlarını okuyun ve uygulayın.
DİKKAT: Elektrostatik boşalımı önlemek için, bir bilek topraklama kayışı kullanarak ya da boyanmamış metal yüzeylere
(bilgisayarın arkasındaki konektör gibi) sık sık dokunarak kendinizi topraklayın.
DİKKAT: Bileşenleri ve kartları itina ile kullanın. Bileşenlere veya kartların üzerindeki temas noktalarına dokunmayın.
Kartları uç kısmından veya metal montaj kenarından tutun. İşlemci gibi bileşenleri pinlerinden değil kenarlarından
tutun.
DİKKAT: Bir kabloyu çıkarırken kablonun kendisini değil, kablo konektörünü ya da basınç önleyici halkasını tutup
çekin. Kilit mandalları bulunan kablo konektörleri söz konusu olduğunda, konektörü açmak için kilit mandallarına içeri
doğru bastırın. Kabloyu takarken konektöre ve/veya uçlarına zarar vermemek için konektörlerin doğru yönde ve hizada
olduklarından emin olun.
1. Bilgisayar kapağının çizilmesini önlemek üzere çalışma yüzeyinin düz ve temiz olmasını sağlayın.
2. Bilgisayarınızı kapatın.
Windows XP'de, Başlat® Bilgisayarı Kapat® Kapat tıklatın.
Windows Vista'da bilgisayarınızı kapatmak için, Başlat , ok simgesi ve ardından Kapat 'ı tıklatın.
NOT: Bilgisayarın kapalı olduğundan ve bir güç yönetimi modunda olmadığından emin olun. İşletim sistemini
kullanarak bilgisayarınızı kapatamazsanız, güç düğmesini 4 saniye boyunca basılı turun.
3. Bilgisayarýnýzý ve tüm baðlý aygýtlarý elektrik prizlerinden çýkarýn.
DİKKAT: Ağ kablosunu çıkarmak için, kabloyu önce bilgisayarınızdan, sonra da duvardaki ağ prizinden çekin.
4. Telefon veya ağ kablolarını bilgisayardan çıkarın.
5. ExpressCard yuvası ve 8-in-1 bellek kartı okuyucuda takılı olan tüm kartları çıkarın.
DİKKAT: Sistem kartının zarar görmesini önlemeye yardımcı olmak için, bilgisayara bakım yapmadan önce pili pil
yuvasından çıkarmanız gerekir.
NOT: Bilgisayarın zarar görmesini önlemek için, yalnız bu modeldeki Dell bilgisayar için tasarlanmış olan pilleri kullanın.
Başka Dell bilgisayarlar için tasarlanmış pilleri kullanmayın.
6. Bilgisayarı ters çevirin.
7. Pil kilidini kaydırarak açık konuma getirin.
8. Pil çıkarma mandalını kaydırarak açık konuma getirin. (Pili çıkarırken pil çıkarma mandalını açık konumda tutmanız
gerekebilir.)
9. Pili yuvanın dışına kaydırın.
1 pil 2 pil kilidi
3 pil mandalı açma
10. Bilgisayarın üst kenarını yukarı getirin, ekranı açın ve sistem kartını topraklamak için güç düğmesine basın.
İçerik Sayfasına Dön
İçerik Sayfasına Dön
Sabit Sürücü
Dell™ Vostro™ 1510 Servis El Kitabı
Sabit Sürücüyü Çıkarma
Sabit Sürücüyü Yerine Takma
NOT: Dell, kendi dışındaki kaynaklardan elde edilen sabit sürücüler için uygunluk garantisi vermez veya destek
sağlamaz.
Sabit Sürücüyü Çıkarma
UYARI: Bu bölümdeki yordamlardan herhangi birine başlamadan önce bilgisayarınızla birlikte verilen
güvenlik yönergelerine uyun.
UYARI: Sabit sürücü sıcakken bilgisayardan çıkarırsanız sürücünün metal kutusuna dokunmayın.
DİKKAT: Veri kaybını önlemek için, sabit sürücüyü çıkarmadan önce bilgisayarınızı kapatın. Sabit sürücüyü bilgisayar
açıkken veya Uyku modundayken çıkarmayın.
DİKKAT: Sabit sürücüler aşırı derecede naziktir. Sabit sürücüyü çok dikkatli tutun.
1. Bilgisayarınızın İçinde Çalışmaya Başlamadan Önce
bölümündeki talimatları izleyin ve pili çıkardığınızdan emin olun.
2. Ekranı kapatın ve bilgisayarı ters çevirin.
3. Sabit sürücü bölmesinin kapağını tutan iki M2.5 x 8 mm vidayı çıkarın.
4. Kapağı çıkarın ve bir kenara koyun.
1 sabit sürücünün kapağı 2 M2.5 x 8 mm vidalar (2)
DİKKAT: Sabit sürücü bilgisayarın dışındayken koruyucu, anti statik paketinde tutun.
5. Sabit sürücüyü yerine tutturan üç vidayı çıkarın.
6. Sabit sürücüyü serbest bırakmak için plastik tırnağı çekin.
7. Sabit sürücüyü bilgisayardan çıkarın.
8. Sabit sürücüyü sürücü dirseğine tutturan iki vidayı çıkarın.
9. Sabit sürücüyü dirseğin dışına kaydırın.
1 sabit sürücü
Sabit Sürücüyü Yerine Takma
UYARI: Bu bölümdeki yordamlardan herhangi birine başlamadan önce bilgisayarınızla birlikte verilen
güvenlik yönergelerine uyun.
DİKKAT: Sabit sürücüler aşırı derecede naziktir. Sabit sürücüyü çok dikkatli tutun.
DİKKAT: Sürücüyü yerine takarken sabit ve eşit şekilde itin. Çok fazla bastırırsanız konektöre zarar verebilirsiniz.
Bu yordamda, çıkarma işlemini yapmış olduğunuz varsayılmaktadır Sabit Sürücüyü Çıkarma
.
1. Tamamen dirseğe oturana dek, sabit sürücüyü sürücü konnektörüne doğru kaydırın.
2. Sabit sürücü dirseğini sisteme geri takın.
3. Sabit sürücüyü yerine tutturan üç vidayı yerine takın.
4. Çentikleri hizalayarak sabit sürücünün kapağını yerine takın.
5. Kapağı tutturan iki M2.5 x 8 mm vidayı yerine takın.
6. Gerektiği takdirde, bilgisayarınızın işletim sistemini yükleyin. işletim sistemini tekrar yükleme ile ilgili bilgi için
support.dell.com adresinden bilgisayarınızın Kurulum ve Hızlı Başvuru Kılavuzuna bakın.
7. Gerektiği biçimde, bilgisayarınızın sürücülerini ve yardımcı programlarını yükleyin. Sürücüleri ve yardımcı programları
tekrar yükleme ile ilgili bilgi için support.dell.com adresinden bilgisayarınızın Kurulum ve Hızlı Başvuru Kılavuzuna
bakın.
İçerik Sayfasına Dön
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72

Dell Vostro 1510 Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu