dji AIR 2S Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu
06.2021
v1.0
Kullanıcı Kılavuzu
Anahtar Kelime Arama
Bir konuyu bulmak için “pil” ve “takma” gibi anahtar kelimeleri arayın. Bu kılavuzu okumak için
Adobe Acrobat Reader kullanıyorsanız, bir arama başlatmak için Windows’ta Ctrl+F’ye veya Mac’te
Command+F’ye basın.
  Bir Konu Başlığına Gitme
Konu başlıklarının tamamının listesini içindekiler tablosunda görebilirsiniz. Bir bölüme girmek için ilgili
konu başlığına tıklayın.
  Bu Belgeyi Yazdırma
Bu belge, yüksek çözünürlüklü yazdırmayı destekler.
2
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Bu Kılavuzun Kullanımı
Açıklamalar
Uyarı Önemli İpuçları Referans
İlk Uçuştan Önce Okuyun
DJITM Air 2S’i kullanmadan önce aşağıdaki belgeleri okuyun:
1. Yasal Uyarılar ve Güvenlik Yönergeleri
2. Hızlı Başlangıç Kılavuzu
3. Kullanıcı Kılavuzu
İlk kullanımdan önce resmi DJI web sitesindeki tüm eğitim videolarının izlenmesi ve yasal uyarılar ile
güvenlik yönergelerinin okunması önerilir. Hızlı başlangıç kılavuzunu gözden geçirerek ilk uçuşunuz için
hazırlanın ve daha fazla bilgi için bu kullanım kılavuzuna bakın.
Eğitim Videoları
DJI Air 2S’i nasıl güvenle kullanacağınızı gösteren DJI Air 2S eğitim videolarını izlemek için
aşağıdaki adrese gidin veya QR kodunu tarayın:
http://www.dji.com/air-2s/video
DJI Fly Uygulamasını İndirin
Uçuş sırasında mutlaka DJI Fly uygulamasını kullanın. En yeni sürümü indirmek için sağdaki
QR kodunu tarayın.
DJI Fly’ın Android sürümü Android v6.0 ve üstü ile uyumludur. DJI Fly’ın iOS sürümü iOS
v11.0 ve üstü ile uyumludur.
DJI Assistant 2’yi (Tüketici Dronları Serisi) indirin
DJI Assistant 2’yi (Tüketici Dronları Serisi) http://www.dji.com/air-2s/downloads adresinden indirin.
* Daha fazla güvenlik için, uçuş sırasında uygulamaya bağlı olmadığınızda veya uygulamada oturum açılmadığın-
da uçuş 30 m (98,4 ft) yükseklik ve 50 m (164 ft) aralık ile sınırlandırılmıştır. Bu, DJI Fly ve DJI hava araçlarıyla
uyumlu tüm uygulamalar için geçerlidir.
Bu ürünün çalışma sıcaklığı ila 40° C’dir. Daha yüksek çevresel değişkenliğe dayanmak için
gereken askeri sınıf uygulamaya yönelik standart çalışma sıcaklığını (-55° ila 125° C) karşılamaz.
Ürünü uygun şekilde ve yalnızca söz konusu sınıfın çalışma sıcaklığı aralığı gereksinimlerini karşılayan
uygulamalar için çalıştırın.
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
3
İçindekiler
Bu Kılavuzun Kullanımı  2
Açıklamalar 2
İlkUçuştanÖnceOkuyun 2
EğitimVideoları 2
DJIFlyUygulamasınıİndirin 2
DJIAssistant2’yi(TüketiciDronlarıSerisi)indirin 2
Ürün Proli  6
Giriş 6
HavaAracınınHazırlanması 6
UzaktanKumandanınHazırlanması 7
HavaAracıŞeması 8
UzaktanKumandaŞeması 9
DJIAir2S’ninEtkinleştirilmesi 9
Hava Aracı  11
UçuşModları 11
HavaAracıDurumGöstergeleri 12
KalkışNoktasınaDönüş 13
GörüşSistemleriveKızılötesiAlgılamaSistemi 16
AkıllıUçuşModu 19
GelişmişPilotYardımSistemleri4.0 25
UçuşKaydedici 26
Pervaneler 26
AkıllıUçuşBataryası 27
GimbalveKamera 31
Uzaktan Kumanda  34
UzaktanKumandaProli 34
UzaktanKumandaKullanımı 34
UzaktanKumandanınBağlanması 37
DJI Fly Uygulaması  40
AnaEkran 40
KameraGörünümü 41
4
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Uçuş  46
UçuşOrtamıGereklilikleri 46
UçuşSınırlamalarıveGEOBölgeler 46
UçuşÖncesiKontrolListesi 47
OtomatikKalkış/İniş 48
MotorlarınÇalıştırılması/Durdurulması 48
UçuşTesti 49
Ek  51
TeknikÖzellikler 51
DonanımYazılımıGüncellemesi 54
SatışSonrasıBilgileri 55
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
5
Ürün Proli
Bu bölümde DJI Air 2S tanıtılır ve hava
aracının ve uzaktan kumandanın bileşenleri
listelenir.
6
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Ürün Proli
Giriş
DJI Air 2S; havada durmaya, hem içeride hem de dışarıda uçuşa ve otomatik Kalkış Noktasına Dönüşe
olanak veren bir Kızılötesi Algılama Sistemine ve İleri, Geri, Yukarı ve Aşağı Görüş Sistemlerine sahiptir.
Hava aracının maksimum uçuş hızı 68,4 km/sa (42 mil/sa) ve maksimum uçuş süresi 31 dakikadır.
Uzaktan kumanda, hava aracından bir mobil cihazdaki DJI Fly’a iletilen videoları görüntüler ve yerleşik
düğmelerle hava aracı ve kamera kolayca kontrol edilebilir. Uzaktan kumandanın maksimum çalışma
süresi altı saattir.
Öne Çıkan Özellikler
Akıllı Uçuş Modları: ActiveTrack 4.0, Spotlight 2.0 ve Point of Interest 3.0 özellikleri sayesinde bu hava
aracı, yolundaki engelleri algılarken bir nesneyi otomatik olarak izler veya etrafından uçar. Gelişmiş Pilot
Yardım Sistemi 4.0, hava aracının engellerden kaçınmasını sağlarken kullanıcı hava aracını kullanmaya
odaklanabilir.
Gelişmiş Çekim Modları: MasterShots, Hyperlapse ve QuickShots gibi özelliklerle karmaşık çekimleri
zahmetsizce çekin. Sadece birkaç dokunuşla, hava aracı önceden ayarlanmış yola göre kayıt yapmak
için kalkış yapar ve otomatik olarak profesyonel bir standart video oluşturur.
Gimbal ve Kamera: DJI Air 2S, 20MP fotoğraar ve 5,4K 30 fps, 4K 60 fps ve 1080p 120 fps video
çekebilen 1 inç CMOS sensörlü bir kamera kullanır. 10 bit D-Log M video çekimi de desteklenerek
kullanıcıların düzenleme sırasında renkleri ayarlamasını kolaylaştırır.
Video İletimi: DJI Air 2S dahili olarak sahip olduğu dört anten ve DJI’ın uzun menzilli iletim O3
(OCUSYNCTM 3.0) teknolojisi ile maksimum 12 km iletim menzili sayesinde hava aracından bir mobil
cihazdaki DJI Fly uygulamasına 1080p’ye varan video kalitesi sağlar. Uzaktan kumanda hem 2.4 hem 5.8
GHz’de çalışır ve gecikme olmadan otomatik olarak en iyi aktarım kanalını seçebilir.
Hava Aracının Hazırlanması
Hava aracı paketlenmeden önce hava aracının tüm kolları katlanmıştır. Hava aracını açmak için aşağıdaki
adımları uygulayın.
1. Gimbal koruyucusunu kameradan çıkarın.
2. Önce ön kolları, ardından arka kolları açın.
Maksimum uçuş süresi, rüzgarsız bir ortamda 19,4 km/sa (12 mil/sa) sabit hızda uçarken test
edilmiştir. Maksimum uçuş hızı ise, rüzgarsız ortamda, deniz seviyesi yüksekliğinde test edilmiştir. Bu
değerler yalnızca referans amaçlıdır.
Uzaktan kumanda, maksimum aktarım mesafesine (FCC) elektromanyetik parazit olmayan geniş
bir açık alanda, yaklaşık 120 m (400 ft) yükseklikte ulaşır. Maksimum iletim mesafesi hava aracının
hâlâ iletim gönderebildiği ve alabildiği maksimum mesafe demektir. Bu, hava aracının tek uçuşta
uçabileceği maksimum uzaklık değildir. Maksimum çalışma süresi laboratuvar ortamında ve mobil
cihaz şarj edilmeden test edilmiştir. Bu değer yalnızca referans amaçlıdır.
Bazı bölgelerde 5,8 GHz desteklenmez. Yerel yasa ve yönetmeliklere uyun.
DJI Air 2S Kullanım Kılavuzu
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
7
Arka kolları açmadan önce ön kolları açın.
Hava aracını çalıştırmadan önce gimbal koruyucu kapağının çıkarıldığından ve tüm kolların
açıldığından emin olun. Aksi takdirde, hava aracının otomatik tanılama özelliği bundan etkilenebilir.
Gimbal kullanılmadığında koruyucu kapağını takın.
Uzaktan Kumandanın Hazırlanması
1. Kumanda çubuklarını uzaktan kumandadaki saklama yuvalarından çıkarın ve çevirerek yerlerine takın.
2. Mobil cihaz tutucusunu dışarıya doğru çekin. Mobil cihazın türüne göre uygun bir uzaktan kumanda
kablosu seçin. Paketin içinde bir Lightning bağlantı kablosu, Mikro USB kablosu ve USB-C kablosu
bulunur. Kablonun telefon simgeli ucunu mobil cihazınıza bağlayın. Mobil cihazın sabitlendiğinden
emin olun.
4. Tüm Akıllı Uçuş Bataryaları, teslimattan önce güvenliği sağlamak için uyku moduna alınır. Akıllı Uçuş
Bataryalarını ilk kez şarj etmek ve etkinleştirmek için birlikte verilen şarj cihazını kullanın. Akıllı Uçuş
Bataryasını tamamen şarj etmek yaklaşık 1 saat 35 dakika sürer.
3. İşaretlenmiş pervaneleri işaretler bulunan motora takın. Pervaneyi motorların üzerine bastırın ve
sabitlenene kadar çevirin. Diğer pervaneleri işaret bulunmayan motorlara takın. Tüm pervane
kanatlarını açın.
B
BA
A
2
1
2
1
DJI Air 2S Kullanım Kılavuzu
8
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Hava Aracı Şeması
1. İleri Görüş Sistemi
2. Pervaneler
3. Motorlar
4. İniş Takımları (Entegre antenlerle)
5. Gimbal ve Kamera
6. Aşağı Görüş Sistemi
7. Yardımcı Alt Işık
8. Kızılötesi Algılama Sistemi
9. USB-C Bağlantı Noktası
10. Pil Mandalları
11. Ön LEDler
12. Hava Aracı Durum Göstergeleri
13. Geri Görüş Sistemi
14. Akıllı Uçuş Bataryası
15. Batarya Seviyesi LED’leri
16. Güç Düğmesi
17. microSD Kart Yuvası
18. Yukarı Görüş Sistemi
1
2
3
4
6
8
9
10
11
7
5
13
14
15 16
17
12
18
Android mobil cihaz kullanırken bir USB bağlantısı mesajı görüntülenirse, yalnızca şarj etme
seçeneğini seçin. Aksi takdirde, bağlanamayabilir.
2
1
DJI Air 2S Kullanım Kılavuzu
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
9
Uzaktan Kumanda Şeması
DJI Air 2S’nin Etkinleştirilmesi
DJI Air 2S’nin ilk kez kullanılmadan önce etkinleştirilmesi gerekir. Hava aracını ve uzaktan kumandayı
açtıktan sonra, DJI Air 2S’yi DJI Fly uygulamasını kullanarak etkinleştirmek için ekrandaki talimatları
izleyin. Etkinleştirme işlemi için internet bağlantısı gerekir.
1. Güç Düğmesi
Mevcut pil seviyesini kontrol etmek için bir defa
basın. Uzaktan kumandayı açmak/kapatmak
için bir kez basın, sonra tekrar basıp basılı
tutun.
2. Uçuş Modu Değiştirme Anahtarı
Sport modu, Normal mod ve Cine modu
arasında geçiş yapmanızı sağlar.
3. Uçuş Duraklatma/Kalkış Noktasına Dönüş
(Return to Home - RTH) Düğmesi
Hava aracını frenleyip yerinde gezinmesini
sağlamak için bir kez basın (sadece GNSS
veya Görüş Sistemleri mevcut olduğunda).
Kalkış Noktasına Dönüş’ü (RTH) başlatmak
için düğmeyi basılı tutun. Hava aracı, en son
kaydedilen Kalkış Noktasına geri döner. RTH’yi
iptal etmek için tekrar basın.
4. Batarya Seviyesi LED’leri
Uzaktan kumanda pilinin mevcut şarj seviyesini
gösterir.
5. Kumanda Çubukları
Hava aracının hareketlerini kontrol etmek için
kumanda çubuklarını kullanın. DJI Fly’da uçuş
kontrolü modunu belirleyin. Kumanda çubukları
çıkarılabilir ve kolayca saklanabilir.
6. Özelleştirilebilir Düğme
Yardımcı Alt Işıkları açmak veya kapatmak için
bir kez basın. Gimbalı tekrar ortalamak veya
aşağıya doğru eğmek için (varsayılan ayarlar) iki
kez basın. Bu düğme DJI Fly’da ayarlanabilir.
7. Fotoğraf/Video Geçişi
Fotoğraf ve video modları arasında geçiş
yapmak için bir kez basın.
8. Uzaktan Kumanda Kablosu
Uzaktan kumanda kablosunu kullanarak
video bağlantısı yapmak için bir mobil cihaza
bağlanın. Kullanacağınız kabloyu mobil cihaza
göre seçin.
9. Mobil Cihaz Tutucu
Mobil cihazı uzaktan kumandaya güvenli ve
sabit şekilde monte etmek için kullanılır.
10. Antenler
Hava aracı kontrol ve video kablosuz
sinyallerini iletir.
11. USB-C Bağlantı Noktası
Uzaktan kumandayı şarj etmek ve bilgisayara
bağlamak için kullanılır.
12. Kumanda Çubuklarını Saklama Yuvası
Kumanda çubuklarını saklamak içindir.
13. Gimbal Döner Düğmesi
Kameranın eğimini kontrol eder. Gimbal döner
düğmesini video modunda yakınlaştırmayı
ayarlarken kullanmak için özelleştirilebilir
düğmeye basın ve basılı tutun.
14. Deklanşör/Kayıt Düğmesi
Fotoğraf çekmek veya video kaydını
başlatmak ya da durdurmak için bir kez basın.
15. Mobil Cihaz Yuvası
Mobil cihazı güvenli şekilde sabitlemek için
kullanılır.
4
6
1
2
3
5
7
8
10
9
11
12
13
15
14
10
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Hava Aracı
DJI Air 2S bir uçuş kontrol kumandası,
video aktarma bağlantısı sistemi, görüş
sistemleri, kızılötesi algılama sistemi, tahrik
sistemi ve bir Akıllı Uçuş Bataryasından
oluşur.
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
11
Hava Aracı
DJI Air 2S bir uçuş kontrol kumandası, video aktarma bağlantısı sistemi, görüş sistemleri, kızılötesi algıla-
ma sistemi, tahrik sistemi ve bir Akıllı Uçuş Bataryasından oluşur.
Uçuş Modları
DJI Air 2S’nin üç uçuş moduna ek olarak, hava aracının belli senaryolarda geçiş yaptığı dördüncü bir
uçuş modu bulunur. Uçuş modları, uzaktan kumandadaki Uçuş Modu düğmesi kullanılarak değiştirilebilir.
Normal Mod: Hava aracı, kendi konumunu tespit etmek ve stabilize olmak için GNSS’i ve İleri, Geri,
Yukarı ve Aşağı Görüş Sistemleri ile Kızılötesi Algılama Sistemi’ni kullanır. GNSS sinyali güçlü olduğunda,
hava aracı kendi konumunu tespit etmek ve stabilize olmak için GNSS’i kullanır. GNSS zayıf olduğunda
ama ışık ve diğer ortam koşulları yeterliyse, hava aracı kendi konumunu tespit etmek ve stabilize olmak
için görüş sistemlerini kullanır. İleri, Geri, Yukarı ve Aşağı Görüş Sistemleri etkinleştirildiğinde, ışık ve diğer
ortam koşulları yeterli olduğunda, maksimum uçuş yüksekliği açısı 35° ve maksimum uçuş hızı 15 m/
sn’dir.
Sport Modu: Hava aracı Sport Modunda konumlandırma için GNSS’i kullanır ve hava aracı yanıtları
çeviklik ve hız bakımından optimize edilerek kumanda çubuğunun hareketlerine daha iyi yanıt vermesi
sağlanır. Maksimum uçuş hızı 19 m/sn’dir. Sport modunda engel algılama özelliği devre dışıdır.
Cine Modu: Cine modu Normal moda dayanır ve uçuş hızı sınırlıdır, böylece çekim sırasında hava aracı
daha stabil hâle gelir.
Görüş Sistemleri kullanılamadığında veya devre dışı bırakıldığında ve GNSS sinyali zayıf olduğunda ya
da pusula parazit sorunu yaşadığında, hava aracı otomatik olarak Konum (ATTI) moduna geçer. Hava
aracı ATTI modundayken etrafındakilerden daha kolay etkilenebilir. Rüzgar gibi çevresel faktörler yatay
sürüklenmeye neden olarak özellikle çevresi sınırlandırılmış alanlarda uçuş sırasında tehlike arz edebilir.
Sport modunda İleri, Geri ve Yukarı Görüş Sistemleri devre dışı bırakılır; bu da hava aracının rotası
üzerindeki engelleri otomatik olarak algılayamamasına neden olur.
Sport modunda hava aracının maksimum hızı ve fren mesafesi önemli ölçüde artar. Rüzgarsız
koşullarda minimum 30 m fren mesafesi gereklidir.
Hava aracı yükselirken ve alçalırken rüzgarsız koşullarda en az 10 m fren mesafesi gereklidir.
Sport modunda iken hava aracının tepki kapasitesi önemli ölçüde artar; dolayısıyla uzaktan
kumandadaki küçük bir kumanda çubuğu hareketi, hava aracının uzun mesafede ilerlemesine neden
olur. Uçuş sırasında yeterli manevra alanı sağladığınızdan emin olun.
DJI Air 2S Kullanım Kılavuzu
12
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Hava Aracı Durum Göstergeleri
DJI Air 2S’de ön LED’ler ve hava aracı durum göstergeleri bulunur.
Hava Aracı Durum Göstergesi Durumları
Hava aracının gücü açıldığı ancak motorlar çalışır durumda olmadığı zaman, hava aracının yönünü
göstermek için ön LED'ler sürekli yeşil yanar. Hava aracının gücü açıldığı ancak motorlar çalışır durumda
olmadığı zaman, hava aracı durum göstergeleri uçuş kontrol sisteminin durumunu gösterir. Hava aracı
durum göstergeleri hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki tabloya bakın.
Motor çalıştıktan sonra ön LED'ler yeşil renkte yanıp söner ve hava aracı durum göstergeleri sırayla
kırmızı ve yeşil renkte yanıp söner.
Hava Aracı Durum Göstergesi
Ön LED
Ön LED
Hava Aracı Durum Göstergesi
Renk Eylem Hava Aracı Durumu
Normal Durumlar
Sırayla kırmızı,
yeşil ve sarı Yanıp söner Açılma ve otomatik tanılama testi
uygulama
×4 Sarı Dört kez yanıp söner Hazırlık
Yeşil Yavaşça yanıp söner GNSS etkin
×2 Yeşil Düzenli aralıklarla iki kez
yanıp söner Görüş Sistemleri etkin
Sarı Yavaşça yanıp söner GNSS veya Görüş Sistemleri YOK
Uyarı Durumları
Sarı Hızla yanıp söner Uzaktan kumanda sinyali kaybı
Kırmızı Yavaşça yanıp söner Düşük pil
Kırmızı Hızla yanıp söner Çok düşük pil
Kırmızı Yanıp söner IMU hatası
—— Kırmızı Sürekli yanar Kritik hata
Sırayla kırmızı ve
sarı Hızla yanıp söner Pusula kalibrasyonu gerekli
DJI Air 2S Kullanım Kılavuzu
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
13
Kalkış Noktasına Dönüş
Kalkış Noktasına Dönüş (RTH), konumlandırma sistemi normal çalıştığında, aracı son kaydedilen Kalkış
Noktasına geri döndürür. Üç tür RTH mevcuttur: Akıllı RTH, Düşük Pilde RTH ve Arıza Durumunda RTH.
Akıllı RTH başlatıldığında, hava aracı Düşük Batarya RTH moduna girdiğinde veya uçuş sırasında video
bağlantı sinyali kaybolduğunda hava aracı otomatik olarak Kalkış Noktasına geri döner ve iniş yapar.
GNSS Açıklama
Kalkış
Noktası
10
Varsayılan Kalkış Noktası, hava aracının güçlü ila orta derecede güçlü bir
GNSS sinyalini simge beyaz olarak aldığı ilk konumdur. Hava aracı güçlü ila
orta derecede güçlü bir GNSS aldığı sürece Kalkış Noktası kalkıştan önce
güncellenebilir. GNSS sinyali zayıfsa Kalkış Noktası güncellenemez.
Akıllı RTH
GNSS sinyali yeterliyse, hava aracını Kalkış Noktasına geri getirmek için Akıllı RTH kullanılabilir. Akıllı RTH,
DJI Fly uygulamasında simgesine dokunularak veya uzaktan kumandadaki RTH düğmesi, bip sesi
duyulana kadar basılı tutularak başlatılır. Akıllı RTH’den çıkmak için, DJI Fly uygulamasında simgesine
dokunun veya uzaktan kumandadaki RTH düğmesine basın.
Akıllı RTH; Doğrusal Hatta RTH ve Enerji Tasarruu RTH modlarını içerir.
Doğrusal Hatta RTH Prosedürü:
1. Kalkış Noktası kaydedilir.
2. Akıllı RTH başlatılır.
3. a. RTH prosedürü başladığında hava aracı Kalkış Noktasından 50 m’den daha uzaksa, hava aracı
yönünü ayarlar ve önceden belirlenen RTH irtifasına iner ve Kalkış Noktasına doğru uçar. Mevcut
irtifa RTH irtifasından daha yüksekse, hava aracı mevcut irtifada Kalkış Noktasına uçar.
b. RTH prosedürü başladığında hava aracı Kalkış Noktasından 5 ila 50 m mesafedeyse, hava aracı
yönünü ayarlar ve mevcut irtifada Kalkış Noktasına doğru uçar.
c. RTH prosedürü başladığında hava aracı Kalkış Noktasından 5 m’den kısa mesafedeyse, hemen iniş
yapar.
4. Kalkış Noktasına ulaştıktan sonra hava aracı iniş yapar ve motorlar durur.
RTH, DJI Fly uygulaması üzerinden başlatılmışsa ve hava aracı kalkış Noktasından 5 m’den daha
uzak mesafedeyse uygulamada kullanıcılar için bir iniş seçeneği seçmeleri yönünde bir mesaj
görüntülenir.
Enerji Tasarruu RTH Prosedürü:
Düz Çizgi RTH sırasında, mesafe 480 m'den daha uzaksa ve irtifa RTH irtifasının 90 m’den çok üzerinde
ve aynı zamanda kalkış irtifasının 290 m’den çok üzerindeyse, DJI Fly uygulamasında kullanıcıya Enerji
Tasarrufu RTH’ye girmek isteyip istemediğini soran bir uyarı gösterilir. Enerji Tasarrufu RTH'ye girdikten
sonra, hava aracı 14° açıya ayarlanır ve Kalkış Noktasına uçar. Hava aracı Kalkış Noktasının üzerine
ulaştığında iniş yapar ve motorlar durur.
Hava aracı aşağıdaki senaryolarda enerji tasarrufu sağlayan RTH'den çıkar ve Düz Hat RTH'ye girer:
DJI Air 2S Kullanım Kılavuzu
14
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Enerji tasarruu RTH’nin başlatıldığı alan
Hava aracı, Enerji Tasarruu RTH’yi başlatır
Enerji Tasarruu RTH modunda
hava aracının alçaldığı mesafe
1. İleri-geri hareket çubuğu aşağı çekilirse.
2. Uzaktan kumanda sinyali kaybolursa.
3. Görüş Sistemleri kullanılamaz hale gelirse.
Düşük Pilde RTH
Akıllı Uçuş Pil düzeyi, hava aracının güvenli şekilde geri dönüşünü etkileyebilecek kadar azaldığında
Düşük Pilde RTH özelliği tetiklenir. Uyarı mesajı geldiğinde hava aracını derhal kalkış noktasına döndürün
veya yere indirin.
DJI Fly, batarya seviyesi düşük olduğunda bir uyarı mesajı görüntüler. On saniyelik geri sayımdan sonra
hiçbir işlem yapılmamışsa hava aracı otomatik olarak Kalkış Noktasına geri dönecektir.
Kullanıcı, uzaktan kumandadaki RTH düğmesine veya Uçuş Duraklatma düğmesine basarak RTH
prosedürünü iptal edebilir. RTH, düşük pil seviyesi uyarısının ardından iptal edilirse, Akıllı Uçuş Pil düzeyi
hava aracının güvenli iniş yapması için yeterli güce sahip olmayabilir, bu da hava aracının düşmesine veya
kaybolmasına yol açabilir.
Mevcut pil düzeyi hava aracını ancak mevcut irtifasından alçalmasına yetecek kadar destekleyebilirse,
hava aracı otomatik olarak iniş yapar. Otomatik iniş iptal edilemez, ancak iniş sırasında hava aracının
yönünü değiştirmek için uzaktan kumanda kullanılabilir.
Arıza Durumunda RTH
Kalkış Noktası başarıyla kaydedilmişse ve pusula normal şekilde çalışıyorsa, uzaktan kumanda sinyali
6 saniyeden uzun süre alınamadığında Arıza Durumunda RTH otomatik olarak etkinleştirilir. Hava aracı
orijinal uçuş rotasında 50 m geriye doğru uçar ve ardından Doğrusal Hatta RTH moduna girer. Video sinyali
kaybolduğunda hava aracı Kalkış Noktasına 50 m’den yakınsa mevcut irtifada Kalkış Noktasına geri döner.
50 m uçtuktan sonra:
1. Hava aracı Kalkış Noktasına 50 m’den yakınsa, mevcut irtifada Kalkış Noktasına geri döner.
2. Hava aracı Kalkış Noktasına 50 m’den uzaksa ve mevcut irtifa önceden belirlenmiş RTH irtifasından
daha yüksekse, mevcut irtifada Kalkış Noktasına geri döner.
3. Hava aracı Kalkış Noktasına 50 m’den uzaksa ve mevcut irtifa önceden belirlenmiş RTH irtifasından
daha alçaksa, önceden belirlenmiş RTH irtifasına kadar alçalır ve ardından Kalkış Noktasına geri döner.
RTH Sırasında Engellerden Kaçınma
Hava aracı alçalırken:
1. Hava aracı önünde bir engel algılandığında fren yapar ve alçalmaya devam etmeden önce güvenli bir
mesafeye ulaşıncaya dek geri geri uçar.
DJI Air 2S Kullanım Kılavuzu
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
15
2. Hava aracı arkasında bir engel algılandığında fren yapar ve alçalmaya devam etmeden önce güvenli
bir mesafeye ulaşıncaya dek ileriye doğru uçar.
3. Hava aracı yukarıdan bir engel algılandığında fren yapar ve alçalmaya devam etmeden önce güvenli
bir mesafeye ulaşıncaya dek ileriye doğru uçar.
4. Hava aracının altında bir engel algılandığında herhangi bir işlem yapılmaz.
Hava aracı ileri yönde uçarken:
1. Hava aracı önünde bir engel algılandığında fren yapar ve güvenli bir mesafeye ulaşıncaya dek geri geri
uçar. Herhangi bir engel algılanmayana dek alçalır ve bir 5 m daha alçalmaya devam ettikten sonra
ileriye doğru uçmaya devam eder.
2. Arkadan bir engel algılandığında herhangi bir işlem yapılmaz.
3. Yukarıdan bir engel algılandığında herhangi bir işlem yapılmaz.
4. Hava aracı, alttan bir engel algılandığında fren yapar ve herhangi bir engel algılanmayana dek
alçaldıktan sonra ileriye doğru uçar.
RTH sırasında, hava aracının her iki yanında engeller tespit edilemez veya bunlardan kaçılamaz.
RTH’de yükselirken, gaz kolu tamamen aşağı çekildiğinde hava aracı yükselişi durdurur ve RTH’den
çıkar. Hava aracı, gaz kolu serbest bırakıldıktan sonra kontrol edilebilir.
RTH’de ileri doğru uçarken, ileri-geri hareket çubuğu tamamen aşağı çekilirse hava aracı fren yapar
ve havada durur ve RTH’den çıkar. Hava aracı, ileri-geri hareket çubuğu serbest bırakıldıktan sonra
kontrol edilebilir.
RTH sırasında hava aracı yükselirken maksimum irtifaya ulaşırsa, hava aracı durur ve mevcut irtifada
kalkış noktasına geri döner. Hava aracı, yükselirken öndeki engelleri tespit ettikten sonra maksimum
irtifaya ulaşırsa, hava aracı yerinde havada durur.
GNSS sinyali zayıfsa veya mevcut değilse, hava aracı normalde Kalkış Noktasına geri dönemeyebilir.
Failsafe RTH moduna girdikten sonra GNSS sinyali zayıarsa veya kullanılamaz hale gelirse hava aracı
ATTI moduna girebilir. Hava aracı inişten önce bir süre havada duracaktır.
Her uçuş öncesinde uygun bir RTH irtifası belirlenmesi önemlidir. DJI Fly uygulamasını başlatın ve
RTH irtifasını ayarlayın. Varsayılan RTH irtifası 100 m'dir.
İleri, Geri ve Yukarı Görüş Sistemleri kullanılamıyorsa, hava aracı Failsafe RTH sırasında engellerden
kaçınamaz.
RTH sırasında uzaktan kumanda sinyali normalse, hava aracının hızı ve irtifası uzaktan kumanda
veya DJI Fly kullanılarak kontrol edilebilir. Ancak hava aracının veya uçuşun yönü kontrol edilemez.
Hızlanmak için ileri-geri hareket çubuğu kullanıldığı ve uçuş hızı 15 m/sn’yi aştığı zaman hava aracı
engellerden kaçınamaz.
Hava aracı RHT sırasında bir GEO bölgesinin içine uçarsa bulunduğu yerde havada durur.
Rüzgar hızının çok yüksek olduğu durumlarda hava aracı Kalkış Noktasına dönemeyebilir. Dikkatli
uçun.
İniş Koruması
Akıllı RTH sırasında İniş Koruması etkinleşir.
1. İniş Koruması sırasında hava aracı uygun bir zemini otomatik olarak tespit eder ve buraya dikkatli
biçimde iniş yapar.
2. Zeminin iniş için uygun olmadığı belirlenmesi halinde DJI Air 2S havada durur ve pilot onayını bekler.
3. İniş Koruması çalışmıyorsa, hava aracı 0,5 m altına kadar alçaldığında DJI Fly bir iniş uyarısı
görüntüler. İniş yapmak için gaz kolunu aşağı çekin veya otomatik iniş sürgüsünü kullanın.
DJI Air 2S Kullanım Kılavuzu
16
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
İniş Koruması, Düşük Bataryada RTH ve Arıza Durumunda RTH modunda etkinleşir. Hava aracı
aşağıdaki şu şekilde hareket eder: Düşük Bataryada RTH ve Arıza Durumunda RTH sırasında hava aracı
yerden 0,5 m yüksekte durur ve zeminin iniş için uygun olduğuna dair pilot onayını bekler. İniş yapmak
için gaz kolunu bir saniyeliğine aşağı çekin veya uygulamadaki otomatik iniş sürgüsünü kullanın. İniş
Koruması etkinleşir ve hava aracı yukarıda sıralanan adımları gerçekleştirir.
Hassas İniş
Hava aracı, RTH sırasında altında bulunan araziyi otomatik olarak tarar ve özelliklerini eşleştirmeye çalışır.
Mevcut arazi Kalkış Noktası arazisi ile eşleştiğinde, hava aracı iniş yapar. Eşleştirmenin başarısız olması
halinde DJI Fly uygulamasında bir uyarı görüntülenir.
Hassas İniş sırasında İniş Koruması etkinleşir.
Hassas İniş performansı aşağıdaki koşullara bağlıdır:
a. Kalkış Noktası kalkış sırasında kaydedilmeli ve uçuş sırasında değiştirilmemelidir. Aksi takdirde,
hava aracında Kalkış Noktası arazi özelliklerinin kaydı bulunmaz.
b. Kalkış sırasında, hava aracı yatay şekilde uçmadan önce en az 7 m yükselmelidir.
c. Kalkış noktası arazi özellikleri büyük ölçüde aynı kalmalıdır.
d. Kalkış Noktasının arazi özellikleri yeterli ölçüde ayırt edici olmalıdır. Karla kaplı alanlar gibi araziler
uygun değildir.
e. Ortam ışığı koşulları çok aydınlık veya çok karanlık olmamalıdır.
Hassas İniş sırasında aşağıdaki işlemler gerçekleştirilebilir:
a. İnişi hızlandırmak için gaz kolunu aşağı bastırın.
b. Hassas İnişi durdurmak için kumanda çubuklarını herhangi bir yöne hareket ettirin. Kumanda
çubukları bırakıldıktan sonra hava aracı düşey olarak alçalır.
Görüş Sistemleri ve Kızılötesi Algılama Sistemi
DJI Air 2S’de hem bir Kızılötesi Algılama Sistemi hem de İleri, Geri, Yukarı ve Aşağı Görüş Sistemleri
bulunur.
İleri, Geri, Yukarı ve Aşağı Görüş Sistemlerinin her birinde iki kamera bulunur ve Kızılötesi Algılama
Sistemi iki adet 3 boyutlu kızılötesi modül içerir.
Aşağı Görüş Sistemi ve Kızılötesi Algılama Sistemi, hava aracının mevcut konumunu korumasına, olduğu
yerde daha doğru şekilde durmasına ve iç mekanlarda veya GNSS’nin mevcut olmadığı diğer ortamlarda
uçmasına yardımcı olur.
Buna ek olarak, hava aracının alt tarafından bulunan Yardımcı Alt Işık, zayıf ışık koşullarında Aşağı Görüş
Sisteminin görüşünü iyileştirir.
Aşağı Görüş Sistemi
Aşağı Görüş Sistemi
Kızılötesi Algılama Sistemi
Yardımcı Alt Işık
Geri Görüş Sistemi
Yukarı Görüş Sistemi
İleri Görüş Sistemi
DJI Air 2S Kullanım Kılavuzu
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
17
Algılama Menzili
İleri Görüş Sistemi
Algılama Menzili: 0,38-23,8 m; FOV: 72° (yatay), 58° (düşey)
Geri Görüş Sistemi
Algılama Menzili :0,37-23,4 m; FOV: 57° (yatay), 44° (düşey)
Yukarı Görüş Sistemi
Algılama Menzili: 0,34-28,6 m; FOV: 63° (yatay), 78° (düşey)
Aşağı Görüş Sistemi
Aşağı Görüş Sistemi, hava aracının irtifası 0,5 ila 30 m ve çalışma menzili 0,5 ila 60 m olduğunda en iyi
şekilde performans gösterir.
Görüş Sistemi Kameralarının Kalibrasyonu
Otomatik Kalibrasyon
Hava aracına takılmış olan Görüş Sistemi kameraları fabrikada kalibre edilmiştir. Bir görüş sistemi
kamerasında herhangi bir anormallik tespit edilirse, hava aracı otomatik olarak kalibrasyon yapacak ve
DJI Fly uygulamasında bir uyarı mesajı görüntülenecektir. Başka bir işlem yapılması gerekmez.
Gelişmiş Kalibrasyon
Otomatik kalibrasyondan sonra anormallik devam ederse, uygulamada gelişmiş kalibrasyonun
gerektiğine dair bir uyarı mesajı görüntülenir. DJI Assistant 2 ile gelişmiş kalibrasyon kullanılmalıdır (Tüketici
Dronları Serisi). İleri Görüş Sistemi kameralarını kalibre etmek için aşağıdaki adımları takip edin ve diğer
Görüş Sistemi kameralarını kalibre etmek için adımları tekrarlayın.
72°
57°
0.38-23.8 m
0.37-23.4 m
72°
58°
44°
44°
0.5-30 m
78°
63°
63°
0.34-28.6 m
1
Hava aracını ekrana doğru tutun.
2
Kutuları hizalayın.
3
Hava aracını çevirin ve eğin.
1
将飞行器面向屏幕
2
移动位置以对准方框
3
按照提示旋转飞行器
DJI Air 2S Kullanım Kılavuzu
18
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
Görüş Sistemlerinin Kullanılması
GNSS mevcut olmadığında, yüzey dokusu net ve ortam ışığı yeterli olduğunda Aşağı Görüş Sistemi
etkinleşir. Aşağı Görüş Sistemi, hava aracının irtifası 0,5 ila 30 m olduğunda en iyi şekilde performans
gösterir.
Hava aracı Normal veya Cine modundaysa ve DJI Fly uygulamasında Engellerden Kaçınma modu
Baypas ya da Fren olarak ayarlanmışsa, hava aracı çalıştırıldığında İleri, Geri ve Yukarı Görüş Sistemleri
otomatik olarak etkinleşir. Hava aracı, İleri, Geri ve Yukarı Görüş Sistemlerini kullanarak engel algıladığında
otomatik olarak fren yapabilir. İleri, Geri ve Yukarı Görüş Sistemleri, ortam ışığı yeterli olduğunda ve
engeller net şekilde işaretlenmiş veya dokulu yapıda olduğunda en iyi şekilde performans gösterir.
Görüş Sistemleri, engelleri algılama ve bunlardan kaçınma konusunda sınırlı beceriye sahiptir ve
performans çevredeki ortamdan etkilenebilir. Hava aracıyla aranızdaki görüş hattını korunduğunuzdan
emin olun ve DJI Fly’daki uyarılara dikkat edin.
GNSS bulunmadığında hava aracının maksimum havada durma irtifası 60 metredir. Aşağı Görüş
Sistemleri, hava aracının irtifası 0,5’ten 30 m’ye kadar olduğunda en iyi şekilde performans gösterir.
Hava aracının irtifası 30 m’nin üzerindeyse Görüş Sistemleri bundan etkilenebileceği için daha dikkatli
olunmalıdır.
Yardımcı Alt Işık, DJI Fly uygulamasında ayarlanabilir. Otomatik olarak ayarlandığında, ortam ışığı
çok zayıf olduğunda otomatik olarak etkinleşir. Yardımcı Alt Işık etkinleştirildiğinde Görüş Sistemi
kameralarının performansının etkilenebileceğini unutmayın. GNSS sinyali zayıfsa dikkatli uçurun.
Hava aracı su veya karla kaplı bir alan üzerinde uçarken Görüş Sistemleri düzgün şekilde
çalışmayabilir.
Görüş Sistemleri, net desen farklılıklarının olmadığı yüzeyler üzerinde düzgün şekilde çalışamaz.
Görüş Sistemleri, aşağıdaki durumlardan herhangi biri mevcut olduğunda düzgün şekilde çalışamaz.
Hava aracını dikkatli şekilde kullanın.
a. Tek renkli yüzeyler üzerinde uçarken (ör. tamamen siyah, beyaz, yeşil).
b. Yansıtıcı özelliği yüksek yüzeyler üzerinde uçarken.
c. Su veya şeaf yüzeyler üzerinde uçarken.
d. Hareketli yüzeyler veya nesneler üzerinde uçarken.
e. Aydınlatmanın sık sık veya büyük ölçüde değiştiği bir alanda uçarken.
f. Aşırı karanlık (< 10 lüks) veya parlak (> 40.000 lüks) yüzeyler üzerinde uçarken.
g. Kızılötesi dalgaları güçlü biçimde yansıtan veya emen yüzeyler (ör. aynalar) üzerinde uçarken.
h. Net desenleri veya dokusu olmayan yüzeyler üzerinde uçarken.
i. Aynı tekrarlayan modellere veya dokulara sahip yüzeyler üzerinde uçarken (ör. aynı tasarıma sahip
fayanslar).
j. Küçük yüzeyleri olan engellerin bulunduğu alanların üzerinde uçarken (ör. ağaç dalları).
Sensörleri her zaman temiz tutun. Sensörleri ASLA kurcalamayın. Hava aracını tozlu veya nemli
ortamlarda KULLANMAYIN.
DJI Air 2S Kullanım Kılavuzu
© 2021 DJI Tüm Hakları Saklıdır.
19
Akıllı Uçuş Modu
FocusTrack
FocusTrack; Spotlight 2.0, ActiveTrack 4.0 ve Point of Interest 3.0 içerir.
Spotlight 2.0: Bu uygun mod ile fotoğraf makinesi öznenin üzerinde kilitli kalırken hava aracını manuel
olarak kontrol edin. Nesneyi daire içine almak için döndürme çubuğunu hareket ettirin, nesneye olan
mesafeyi değiştirmek için ileri-geri hareket kolunu kullanın, irtifayı değiştirmek için gaz kolunu, çerçeveyi
ayarlamak için ise döner kolu hareket ettirin.
ActiveTrack 4.0: ActiveTrack 4.0 iki moda sahiptir. Nesneyi daire içine almak için döndürme çubuğunu
hareket ettirin, nesneye olan mesafeyi değiştirmek için ileri-geri hareket kolunu kullanın, irtifayı
değiştirmek için gaz kolunu, çerçeveyi ayarlamak için ise döner kolu hareket ettirin.
1. Trace (Takip): Hava aracı, nesneyi sabit bir mesafeden takip eder. Normal ve Cine modunda
maksimum uçuş hızı 12 m/sn’dir. Hava aracı, ileri-geri hareket çubuğu hareket ettiğinde bu modda
engelleri algılayabilir, ancak döndürme çubuğu hareketleri kullanıldığında engelleri algılayamaz. Sport
modunda maksimum uçuş hızı 19 m/s’dir ve hava aracı engelleri algılayamaz.
2. Parallel (Paralel): Hava aracı, nesneyi yandan sabit bir açıyla ve sabit bir mesafeden takip eder.
Normal ve Cine modunda maksimum uçuş hızı 12 m/sn’dir. Sport modunda maksimum uçuş hızı
19 m/sn’dir. Hava aracı Parallel modda engelleri algılayamaz.
Point of Interest 3.0 (POI 3.0): Hava aracı, nesneyi ayarlanan yarıçapa ve uçuş hızına göre bir daire
içinde takip eder. Bu mod, araçlar, tekneler ve insanlar gibi hem statik hem hareketli özneleri destekler.
Bir öznenin irtifası değişirse hava aracının irtifası değişmeyecektir ve çok hızlı hareket eden özneler
kaybolabilir.
FocusTrack Kullanımı
1. Kalkış yapın ve zeminden en az 1 m yüksekte havada durun.
Hava aracı bir çarpışmaya uğrarsa veya DJI Fly uygulamasında kalibre etmeniz istenirse kamerayı
kalibre edin.
Hava yağmurlu, sisli olduğu zaman veya görüşün net olmadığı koşullarda UÇURMAYIN.
Her kalkıştan önce aşağıdakileri kontrol edin:
a. Kızılötesi Algılama ve Görüş Sistemlerinin üzerinde herhangi etiket veya herhangi başka bir
engelleyici nesne olmadığından emin olun.
b. Kızılötesi Algılama ve Görüş Sistemlerinde kir, toz veya su varsa, bunları yumuşak bir bezle
temizleyin. Alkol içeren hiçbir temizlik malzemesi kullanmayın.
c. Kızılötesi Algılama ve Görüş Sistemlerinin camında herhangi bir hasar varsa DJI Teknik Destekle
iletişime geçin.
Kızılötesi Algılama Sistemini ENGELLEMEYİN.
1 m
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57

dji AIR 2S Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu