Blackmagic Ultimatte Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu
Kullanım Kılavuzu
Mayıs 2018
re
Ultimatte 12
Hoş Geldiniz
Blackmagic Ultimatte 12 ürünümüzü satın aldığınız için teşekkür ederiz.
Ultimatte, onlarca yıldır film ve televizyon endüstrilerinde kullanılan önde gelen bir keyerdir. Başka
hiç bir keyer, Ultimatte’in göstermiş olduğu performansa ulaşamamaktadır. Key kenarlarındaki ince
ayrıntıların üstesinden gelebilecek kadar güçlüdür. Ön plandaki renklerin, key rengine yakın olduğu
durumlarda bile daha keskin renkleri muhafaza edebilir. Hatta, değişkenlik gösteren yeşil ve mavi
perde arka planları bile düzeltebilir.
Ancak, Ultimatte’yi bu kadar güçlü yapan, yeni arka plan katmanına gölgeleri yerleştirebilmesinin
yanı sıra, oldukça hakiki ortamlar oluşturmanızı mümkün kılan renk bulaşma yönetimi özelliğidir.
Bir çok açıdan, Ultimatte bir keyer olmanın ötesinde, fotogerçekçi sanal ortamlar oluşturmaya
yarayan, tam anlamıyla gerçek zamanlı, ileri teknoloji içeren compositing işlemcisidir. Ultimatte,
tek bir tuş ile sunucunuzu istediğiniz konuma taşımanızı mümkün kılar ve sonuçları hakiki görünür.
Ultimatte 12, Ultimatte ürünümüzün en son modelidir. Bu yeni modeli, tamamıyla yeni algoritmalar
ve renk bilimi, inanılmaz kenar düzeltme özelliği, çok daha iyi renk ayırımı, müthiş renk doğruluğu
ve daha önceki modellerinden daha iyi bulaşma önlemi gibi özellikler içerir.
İleri teknolojili 12G-SDI tasarım içerdiğinden, yeni Ultimatte 12, Ultra HD’yi de destekler ancak,
12G-SDI bağlantıları ayrıca 2160p60’a kadar tüm SD, HD ve Ultra HD formatları arasında geçiş
yapabilir. Böylece Ultimatte 12 ile bugün HD’de çalışabilir ve ihtiyacınız olduğunda Ultra HD’ye
geçiş yapabilirsiniz.
Bu kullanım kılavuzu, Ultimatte 12’yi kullanmaya başlamanız için ilgili bilgileri içermekle birlikte,
Ultimatte 12’yi Smart Remote 4 kontrol panelinden nasıl çalıştıracağınıza dair ayrıntılı talimatlar
da içerir.
Ayrıca, lütfen internet sitemizdeki destek bilgilerini içeren sayfamıza www.blackmagicdesign.com
adresinden ulaşarak, bu kullanım kılavuzunun en güncel versiyonuna ve Blackmagic Ultimatte
12'nin yazılımı için güncellemelere erişebilirsiniz. Yazılımınızı güncel tutarak en son özelliklerden
yararlandığınızdan emin olabilirsiniz. Sürekli olarak yeni özellikler ve geliştirmeler için çaba içinde
olduğumuzdan, yorumlarınızı almaktan mutluluk duyarız.
Grant Petty
CEO Blackmagic Design
İçindekiler
Ultimatte
Başlarken 696
Prizin Güç Kaynağına Takılması 696
Ultimatte 12’yi çalıştırmak için 696
Smart Remote 4’ü çalıştırmak için 696
Smart Remote 4’ün Ultimatte
Cihazınıza Bağlanması 697
Smart Remote 4’ün Çalıştırılması 698
Smart Remote 4 Durum Çubuğu 699
Ultimatte Ana Ünitesinin Seçimi 699
Video Kaynaklarının ve
Çıkışlarının Bağlanması 700
Monitör Cascade (Zincirleme) Özelliği 701
File Clear Butonunu kullanarak
bir Otomatik Composite ayarlanması. 701
Kaynakların ve Çıkışların Bağlanması 702
SDI Girişleri 702
SDI Çıkışları 702
Matte Nedir? 703
Matte Çeşitleri 703
Ultimatte’nin, Smart Remote 4
ile Kontro 705
Kontrol Panel Düzeni 705
Ana Menü Butonları 705
Bilgi ve Dosya Kontrolü 705
Gruplar 706
Fonksiyonlar 706
Durum Çubuğu 707
Monitor Out (Monitör Çıkışı) 707
Bir Ağa Bağlanma 708
Ultimatte 12 için IP Adresinin Kurulumu 708
Smart Remote 4 için IP
Adresinin Kurulumu 708
Smart Remote 4 üzerinde Ana
Ünitenin IP adresinin Ayarlanması 709
Ultimatte Compositing İş Akışı 709
Bir Composite Oluşturmanın
Hızlı Yolu 710
Ön Plan Fon Renginin Ayarlanması 710
Perde Düzeltme Özelliğinin Ayarlanması 710
Matte Yoğunluğunun Ayarlanması 711
Ayarların Değiştirilmesi 712
Matte Kontrollerinin Ayarlanması 712
Matte Density (Yoğunluğu) 712
Black Gloss 712
Kırmızı, Yeşil ve Mavi Yoğunluk 712
Matte Reset 712
Temizleme (Clean Up) Ayarları 713
Veil Ayarları 714
lge Seviyesi ve Gölge Sınır Seviyesi 714
Matte İşlemi/Perde Düzeltme 714
Matte Correct Horizontal Size
(Matte Yatay Boyut Düzeltme) 715
Matte Correct Vertical Size
(Matte Dikey Boyut Düzeltme) 715
Perde Örnekleme 715
Filtre 716
Matte Reset 717
Cursor Position Last 717
Auto Screen Sample
(Otomatik Perde Örnekleme) 717
Ön Plan Yansıma Kontrollerinin
Ayarlanması 717
Flare 1 Ayarları 718
Flare 2 Ayarları 718
Flare Reset 718
Advanced Flare 718
Ön Plan Ambiyans
Kontrollerinin Ayarlanması 719
Ön Plan Ambiyans
Değişikliklerinin Yapılması 719
İçindekiler
Ambiance 1 Ayarları 719
Parlaklık, Renk, Kontrast ve
Doygunluğunun Ayarlanması 720
White Level Master 720
Black Level Master 720
Contrast Master 720
Saturation Master 720
Advanced Contrast Crossover Master 721
Fade (Karartma) Kontrolü 721
Siyah ve Beyaz Seviyeleri
Üzerinde Renk Düzenleme 721
Renk Kontrast ve
Doygunluğunun Ayarlanması 721
Color Reset 721
Source Freeze (Kaynak
Dondurma) Butonu 721
Ek Arka Plan Ayarları 722
Background Filter (ArkaPlan Filtresi) 722
Background Gradient
(ArkaPlan Gradyanı) 722
Test Signal (Test Sinyali) 722
Ek Katman Ayarları 722
Test Signal (Test Sinyali) 722
Layer Input (Katman Girişi) 723
Katman Girişi (Layer Input)
Realistic/Linear/Additive 723
Matte Giriş Ayarları 724
Background Matte 724
Garbage Matte 724
Holdout Matte 724
Layer Matte 724
Window (Pencere) 725
Transition Rate (Geçiş Hızı) 725
Katman Sıralamasının Ayarlanması 725
Sistem 727
Yapılandırma Ayarları 727
Inputs (Girişler) 727
Çıkışlar 728
On Air (Yayında) Ayarları 729
GPI ve Tally Ayarları 730
GPIO MENÜ 730
KONTROL DÜĞMELERİ 730
Bir GPI Faaliyet Listesinin
Düzenlenmesi 731
GPIO Pinout 732
Ekran Çıkış Ayarla 733
Ekran Ayar Butonları 733
Özel Ekran Çıkış Menü 733
Önayarlı Dosyaların
Kaydedilmesi ve Yüklenmesi 735
Menülerin Kişiselleştirilmesi 737
Dahili Yazılımın Güncellenmesi 738
Smart Remote 4 Cihazının
Güncellenmesi 738
Ultimatte SR4 v1.05 Yazılımının
Kaldırılması 739
Ultimatte Smart Remote Setup
YazılımınınKurulumu 741
USB Klavye ve Farenin Bağlanması 743
Geliştirici Bilgileri 743
Ultimatte’nin Telnet ile Kontrol Edilmesi 743
Blackmagic Ultimatte 12
Ethernet Protokolü 744
Yardım 758
Düzenleyici Bildirim ve Güvenlik
Bilgileri 759
Garanti 760
Başlarken
Blackmagic Ultimatte 12 ürününüzü kullanmaya başlamanız, cihazı güç kaynağına takmanız,
ön plan, arka plan ve katman SDI video kaynaklarınızı bağlamanız ve SDI çıkışlarını bir görüntü
mikseri, monitör veya kat decki gibi bir video cihazına bağlamanız kadar basittir.
Kullanım kılavuzunun bu bölümü, Blackmagic Ultimatte 12 ürününüzü kullanmaya başlamanız için
bilmeniz gereken herşeyi gösterecektir.
Prizin Güç Kaynağına Takılması
Ultimatte 12’yi çalıştırmak için
Standart bir IEC güç kablosunu, arka paneldeki iki adet güç girişinin herhangi birine takın.
Ana ünitenin arka panelindeki iki adet güç girişinin herhangi birine güç kaynağını takın.
Ultimatte 12 ana ünitenizi kontrol etmek için, bir Smart Remote 4 kontrol paneline bağlamanız
gerekecektir. Tek bir Smart Remote 4 kontrol paneli ile 8 adede kadar Ultimatte 11 veya Ultimatte 12
ana üniteleri kontrol edilebilir.
Smart Remote 4’ü çalıştırmak için
Arka paneldeki DC güç girişine, cihazla birlikte gelen güç adaptörünü takın. Somunu kullanarak,
konnektörü porta güvenli bir şekilde takabilirsiniz.
ç adaptörünü Smart Remote 4’ün güç girine takın.
NOT Blackmagic Ultimatte 12 iki güç kaynağına sahiptir. Böylece, yedeklik için alternatif bir
güç kaynağı bağlayabilirsiniz. Ultimatte 12, ana güç kaynağı kesildiğinde, otomatik olarak
ikinci güç kayanağına geçer.
LOOP
IN
LOOP
IN
LOOP
IN
LOOP
IN
LOOP
IN
GPIO BG FGBG MATTE
LOOP
IN
LOOP
IN
LAYER LAYER MATTEH MATTE
USB
ETHERNET
OUT
IN
REF FILL MATTE
1
2
1
2
1
2
PGM
1
2
TALENT
OUT
IN
MONITOR
LOOP
IN
AC IN G MATTE
INPUTS
OUTPUTS
696Başlarken
Smart Remote 4’ün Ultimatte Cihazınıza Bağlanması
Standart CAT 5e veya CAT 6 Ethernet kablosu kullanarak, Smart Remote 4’ü, Ultimatte 12 cihazınıza
bağlayın. Cihazın yakınında bulunan ekipmanlardan kaynaklanabilecek herhangi bir etkileşimi
önleyeceğinden, bir CAT 6 korumalı kablo kullanmanızı öneriyoruz.
Bir CAT6 Ethernet kablosu kullanarak, Ultimatte ana ünitenizi
Smart Remote 4’ün sol tarafındaki Ethernet portuna takın
Ultimatte 12 ana ünitesinin varsıyalan IP adresi 192.168.10.220’dir. Ultimatte 12 ürününüzle yeni Smart
Remote cihazı kullanıyorsanız, bu durumda Smart Remote, ana üniteyi otomatik olarak
algılayacağından, IP ayarlarını değiştirmeniz gerekmeyecektir.
Bir Ultimatte 12’yi farklı bir IP adresi, alt ağ maskesi ve yönlendirici kullanan bir ağa bağlayacaksanız,
Ultimatte cihazınızın IP adresini ağınıza uygun olarak değiştirebilirsiniz. Daha fazla bilgi için ‘bir ağa
bağlanma’ bölümüne bakınız.
BİLGİ Güç adaptörünün dış somunu ayrıca negatif temas noktası olarak da işlev görüyor,
konekrün orta pimi ise pozitif temas noktası işlevini görüyor. Smart Remote 4 cihazının
kasasına bir topraklama bağlantısı kurmak istediğinizde, güç girişinin yanındaki bağlantı
ucuna takabilirsiniz.
LOOP
IN
LOOP
IN
LOOP
IN
LOOP
IN
LOOP
IN
GPIO BG FGBG MATTE
LOOP
IN
LOOP
IN
LAYER LAYER MATTEH MATTE
USB
ETHERNET
OUT
IN
REF FILL MATTE
1
2
1
2
1
2
PGM
1
2
TALENT
OUT
IN
MONITOR
LOOP
IN
AC IN G MATTE
INPUTS
OUTPUTS
697Başlarken
Smart Remote 4’ün Çalıştırılması
Smart Remote’yi çalıştırmak için, kontrol panelinin üst sol köşesindeki güç butonuna basın.
Güç açıldığında, güç butonu mavi renkte aydınlanacaktır ve Smart Remote ise yazılım başlatma sekansını başlatacaktır
Smart Remote 4, özünde Windows® işletim sistemini çalıştıran küçük portatif bir bilgisayardır. Yazılım
başlatma sekansı tamamlandıktan sonra, Ultimatte kontrol yazılımı başlayacaktır ve kontrol paneli
dokunmatik ekranda belirecektir.
Dokunmatik ekranın altına yakın olan durum çubuğu, bir Ultimatte ana ünitesi seçmenizi isteyecektir.
Smart Remote 4 başlatma sekansı tamamlandığında, Ultimatte kontrol yazılımı
başlayacakr ve durum çubuğu bir Ultimatte ana ünitesi seçmenizi isteyecektir.
BİLGİ Ultimatte 12 cihazını, Ultimatte 11 içeren mevcut bir sisteme ilave ettiğinizde, Smart
Remote 4 cihazını en son SR4 dahili yazılım sürümü ile güncellemeniz gerekecektir. Daha
fazla bilgi için, ‘updating your Smart Remote 4’ (Smart Remote 4 cihazının güncellenmesi)
bölümüne bakın.
ONLINE / ON AIR
QUICK LOAD
QUICK SAVE
ALT
1 2 3 4
5 6 7 8
UNITS
FILE
CLEAR
SMART REMOTE 4
SMART REMOTE 4
1 2 3 4 5
ONLINE / ON AIR
QUICK LOAD
QUICK SAVE
ALT
1 2 3 4
5 6 7 8
UNITS
FILE
CLEAR
SMART REMOTE 4
SMART REMOTE 4
1 2 3 4 5
MATTE
MATTE MENU
CLEAN UP
LEVEL
SHADOW
LEVEL
SHADOW
THRESHOLD
MATTE
PROCESS
SCREEN
SAMPLE
CLEAN UP
FILTERFILTER
FOREGROUND BACKGROUND LAYER MATTE IN CONFIGURE
MATTE
CUSTOM
MENUS
MONITOR
OUT
CUSTOM
MON OUT
MATTE
RESET
CURSOR POS
LAST
AUTO SCREEN
SAMPLE
PGM
OUT
FG
IN
BG
IN
COMBINED
MATTE
INTERNAL
MATTE
FILL
OUT
FUNCTIONS
MONITOR OUT
MAIN MENUS
GROUPS
ACTIVE FILE: Ultimatte
0% 100%
100%
100% 200%
100%
0% 100%
0%
RED DENSITY
0% 100%
100%
BLUE DENSITY
0% 100%
100%
BLACK GLOSS
0% 100%
0%
MATTE DENSITY
-100% 300%
0%
REF SOURCE - FG IN
BACKING COLOR
1
2
3 4
5 6 7 8
1
MATTE
MATTE MENU
CLEAN UP
LEVEL
SHADOW
LEVEL
SHADOW
THRESHOLD
MATTE
PROCESS
SCREEN
SAMPLE
CLEAN UP
FILTERFILTER
FOREGROUND BACKGROUND LAYER MATTE IN CONFIGURE
MATTE
CUSTOM
MENUS
MONITOR
OUT
CUSTOM
MON OUT
MATTE
RESET
CURSOR POS
LAST
AUTO SCREEN
SAMPLE
PGM
OUT
FG
IN
BG
IN
COMBINED
MATTE
INTERNAL
MATTE
FILL
OUT
FUNCTIONS
MONITOR OUT
MAIN MENUS
GROUPS
ACTIVE FILE: Ultimatte
0% 100%
100%
100% 200%
100%
0% 100%
0%
RED DENSITY
0% 100%
100%
BLUE DENSITY
0% 100%
100%
BLACK GLOSS
0% 100%
0%
MATTE DENSITY
-100% 300%
0%
REF SOURCE - FG IN
BACKING COLOR
1
2
3 4
5 6 7 8
698Başlarken
Smart Remote 4 Durum Çubuğu
Dokunmatık ekran üzerindeki durum çubuğuna göz atarak, Smart Remote tarafından kontrol edilen
tüm Ultimatte ünitelerini görebilirsiniz. 8 üniteye kadar kontrol edilebilir ve her ünite ağınız tarafından
tespit edildiğinde ikonu yeşil yanar. Bir ünite kontrol edilmek üzere seçildiğinde, ikon mavi renkte
aydınlanır. Bir ağ üzerinden birden fazla ünitenin kurulumu ve kontrolü hakkında daha fazla bilgi için,
‘bir ağa bağlanma’ bölümüne bakınız.
ınız üzerinden birden fazla Ultimatte ünitesinin kurulumu ve kontrolü hakkında
daha fazla bilgi için ‘bir ağa bağlanma’ bölümüne bakınız.
Ultimatte Ana Ünitesinin Seçimi
Durum çubuğu üzerindeki Ultimatte ünite ikonu yeşil yandığında, kontrol etmek üzere bu üniteyi
seçebilirsiniz. Bunu yapmak için, kontrol panelinin sol tarafındaki ünite butonunun karşılığı olan
butona basmanız yeterlidir.
Seçildiğinde, ünitenin butonu mavi yanacaktır ve dokunmatik ekran, bu birim için var olan tüm kontrol
özelliklerini gösterecektir.
Kontrol etmek istediğiniz Ultimatte ana ünitesini seçmek için, bir ünitenin butonuna basınız.
MATTE
MATTE MENU
CLEAN UP
LEVEL
SHADOW
LEVEL
SHADOW
THRESHOLD
MATTE
PROCESS
SCREEN
SAMPLE
CLEAN UP
FILTERFILTER
FOREGROUND BACKGROUND LAYER MATTE IN CONFIGURE
MATTE
CUSTOM
MENUS
MONITOR
OUT
CUSTOM
MON OUT
MATTE
RESET
CURSOR POS
LAST
AUTO SCREEN
SAMPLE
PGM
OUT
FG
IN
BG
IN
COMBINED
MATTE
INTERNAL
MATTE
FILL
OUT
FUNCTIONS
MONITOR OUT
MAIN MENUS
GROUPS
ACTIVE FILE: Ultimatte
0% 100%
100%
100% 200%
100%
0% 100%
0%
RED DENSITY
0% 100%
100%
BLUE DENSITY
0% 100%
100%
BLACK GLOSS
0% 100%
0%
MATTE DENSITY
-100% 300%
0%
REF SOURCE - FG IN
BACKING COLOR
1
2
3 4
5 6 7 8
MATTE
MATTE MENU
CLEAN UP
LEVEL
SHADOW
LEVEL
SHADOW
THRESHOLD
MATTE
PROCESS
SCREEN
SAMPLE
CLEAN UP
FILTERFILTER
FOREGROUND BACKGROUND LAYER MATTE IN CONFIGURE
MATTE
CUSTOM
MENUS
MONITOR
OUT
CUSTOM
MON OUT
MATTE
RESET
CURSOR POS
LAST
AUTO SCREEN
SAMPLE
PGM
OUT
FG
IN
BG
IN
COMBINED
MATTE
INTERNAL
MATTE
FILL
OUT
FUNCTIONS
MONITOR OUT
MAIN MENUS
GROUPS
ACTIVE FILE: Ultimatte
0% 100%
100%
100% 200%
100%
0% 100%
0%
RED DENSITY
0% 100%
100%
BLUE DENSITY
0% 100%
100%
BLACK GLOSS
0% 100%
0%
MATTE DENSITY
-100% 300%
0%
REF SOURCE - FG IN
BACKING COLOR
1
2
3 4
5 6 7 8
BİLGİ Ultimatte 12 cihazınız Smart Remote 4 cihazına bağlı ancak, ünite göstergesi durum
çubuğunda aydınlanmamış ise, ana ünite ve Smart Remote 4 cihazının IP ayarlarının doğru
yapılandırılmış olup olmadığını kontrol edin. Daha fazla bilgi için ‘bir ağa bağlanma’
bölümüne bakın.
ONLINE / ON AIR
QUICK LOAD
QUICK SAVE
ALT
1 2 3 4
5 6 7 8
UNITS
FILE
CLEAR
SMART REMOTE 4
SMART REMOTE 4
1 2 3 4 5
MATTE
MATTE MENU
CLEAN UP
LEVEL
SHADOW
LEVEL
SHADOW
THRESHOLD
MATTE
PROCESS
SCREEN
SAMPLE
CLEAN UP
FILTERFILTER
FOREGROUND BACKGROUND LAYER MATTE IN CONFIGURE
MATTE
CUSTOM
MENUS
MONITOR
OUT
CUSTOM
MON OUT
MATTE
RESET
CURSOR POS
LAST
AUTO SCREEN
SAMPLE
PGM
OUT
FG
IN
BG
IN
COMBINED
MATTE
INTERNAL
MATTE
FILL
OUT
FUNCTIONS
MONITOR OUT
MAIN MENUS
GROUPS
ACTIVE FILE: Ultimatte
0% 100%
100%
100% 200%
100%
0% 100%
0%
RED DENSITY
0% 100%
100%
BLUE DENSITY
0% 100%
100%
BLACK GLOSS
0% 100%
0%
MATTE DENSITY
-100% 300%
0%
REF SOURCE - FG IN
BACKING COLOR
1
2
3 4
5 6 7 8
1
ONLINE / ON AIR
QUICK LOAD
QUICK SAVE
ALT
1 2 3 4
5 6 7 8
UNITS
FILE
CLEAR
SMART REMOTE 4
SMART REMOTE 4
1 2 3 4 5
MATTE
MATTE MENU
CLEAN UP
LEVEL
SHADOW
LEVEL
SHADOW
THRESHOLD
MATTE
PROCESS
SCREEN
SAMPLE
CLEAN UP
FILTERFILTER
FOREGROUND BACKGROUND LAYER MATTE IN CONFIGURE
MATTE
CUSTOM
MENUS
MONITOR
OUT
CUSTOM
MON OUT
MATTE
RESET
CURSOR POS
LAST
AUTO SCREEN
SAMPLE
PGM
OUT
FG
IN
BG
IN
COMBINED
MATTE
INTERNAL
MATTE
FILL
OUT
FUNCTIONS
MONITOR OUT
MAIN MENUS
GROUPS
ACTIVE FILE: Ultimatte
0% 100%
100%
100% 200%
100%
0% 100%
0%
RED DENSITY
0% 100%
100%
BLUE DENSITY
0% 100%
100%
BLACK GLOSS
0% 100%
0%
MATTE DENSITY
-100% 300%
0%
REF SOURCE - FG IN
BACKING COLOR
1
2
3 4
5 6 7 8
1
699Başlarken
Video Kaynaklarının ve Çıkışlarının Bağlanması
ç kaynağını bağladıktan ve her iki üniteyi çalışrdıktan sonra, SDI video kaynaklarınızı BNC
girişlerine takabilirsiniz ve switcher’i, ekranı ve kayıt ekipmanınızı da BNC çıkışlarına takabilirsiniz.
SDI giriş kaynaklarınız genelde; arkaplan, önplan, matte’ler ve composite’nizi oluşturmak için
ihtiyacınız olan diğer katmanları içerir. Her girişin kendine ait bir loop çıkışı bulunduğundan,
kaynaklarınızın her birini bir ekrana veya kayıt cihazına bağlayabilirsiniz.
Ultimatte 12’nin her girişinde senkronlayıcı bulunduğundan, tüm kaynaklarınıza genlock işlemi
yapmanıza gerek kalmaz. Ön plan kaynağı, referans oluşturur ve diğer tüm kaynaklar otomatik olarak
o girişe kilitlenir. Ancak, tüm kaynaklarınızı harici bir referans kaynağına senkronize etmek isterseniz,
bir analog referans girişi de mevcuttur.
Arka panelin sağ tarafındaki SDI çıkışları, tamamlanmış composite çıkışını bir switcher’e bağlamanıza
imkan sağlar. Gömülü (embedded) ses ve timecode ön plan girişinden tüm çıkışlara iletilir. Ayrıca fill
ve matte çıkışını izleyebilmenin yanı sıra, composite’lenmiş çıkışı stüdyonuzda veya çekim mekanında
sunucunuzun görebilmesi için, sunucu çıkışını (talent output) bir monitöre bağlayabilirsiniz..
Ultimatte cihazınız üzerindeki tüm girişler ve çıkışlar hakkında daha fazla bilgi için, bu kılavuzun
‘kaynakların ve çıkışların bağlanması’ bölümüne bakınız.
NOT Ön plan girişi diğer tüm girişlerin video formatını belirler. Örneğin, ön plan girişine
2160p59.94 video bağlı olduğunda, tüm kaynaklarınızın ilgili girişlerinde 2160p59.94 video
bağlı olduğundan emin olun.
Ultimatte, otomatik olarak bir level A veya level B 3G-SDI girişi tespit edecektir. Çıkış
varsayılan ayar olarak level B’ye ayarlıdır, ancak gerekirse level A olarak değiştirilebilir.
3G-SDI çıkışı level A veya B olarak değiştirmek için:
1 Smart Remote 4 cihazındaki ‘configure’ (yapılandırma) menüsüne girin
2 ‘system’ (sistem) butonu üzerine tıklayın.
Level A ve Level B için onay kutuları içeren bir pencere belirecektir.
3 İstediğiniz level onay kutusu üzerine tıklayın, sonra bu ayarı teyit etmek için ‘apply
üzerine tıklayın.
4 Pencereden çıkış yapmak için ‘close’ üzerine tıklayın.
LOOP
IN
LOOP
IN
LOOP
IN
LOOP
IN
LOOP
IN
GPIO BG FGBG MATTE
LOOP
IN
LOOP
IN
LAYER LAYER MATTEH MATTE
USB
ETHERNET
OUT
IN
REF FILL MATTE
1
2
1
2
1
2
PGM
1
2
TALENT
OUT
IN
MONITOR
LOOP
IN
AC IN G MATTE
INPUTS
OUTPUTS
BİLGİ Tüm kaynaklarınızın ve bağlı oldukları matte’lerin hızlı bir değerlendirmesini yaparken
loop çıkışlardan yararlanabilirsiniz. Örneğin, her bir loop çıkışını bir ATEM switcher, veya bir
Blackmagic MultiView 16 aracılığıyla MultiView cihazına bağlamak, tüm kaynakları eşzamanlı
olarak izleyebilmenin etkili bir yoludur.
700Başlarken
Monitör Cascade (Zincirleme) Özelliği
Güçlü monitör cascade (zincirleme) özelliği, 8 adede kadar Ultimatte 12 ünitesinin çıkışını, tek bir ünite
aracılığıyla izlemenizi mümkün kılar.
Ultimatte 12 üniteleri, monitör girişleri ve çıkışları aracılığıyla birbirine seri bir şekilde bağlanabilir ve
sondaki ünite bir monitöre takılır. Daha sonra Smart Remote cihazınız üzerinden 8 üniteden birini
seçtiğiniz takdirde, o ünitenin monitör çıkışı, sondaki ünitenin monitör çıkışından izlenebilir.
ağıdaki örnekte 2 adet Ultimatte 12 ünitesinin cascade izleme seçeneği için birbiriyle seri şekilde
nasıl bağlanmış olduğunu görebilirsiniz.
Cascade izleme özelliği sayesinde, Smart Remote 4 cihazı tarafından kontrol edilen aktif ünitenin çıkışını izleyebilirsiniz
Cascade izleme hakkında daha fazla bilgi için ‘yapılandırma ayarları/cascade izleme’ bölümüne bakınız.
File Clear Butonunu kullanarak bir
Otomatik Composite ayarlanması.
Bütün girişlerinizin ve çıkışlarınızın bağlanmış olmasıyla, Ultimatte 12 otomatik composite
uygulayacaktır. Bu bağlı olan tüm kaynaklarınızı esas alarak, varsayılan ayar ile oluşturulan bir
başlangıç composite’sidir. Bu başlangıç composite’si, dilediğiniz zaman ‘file clear’ butonuna basarak
yeniden ayarlanabilir.
Eğer aydınlatmanız optimize edilmiş ve yeşil ekran ortamınız dikkatli bir şekilde kurulmuş ise,
Ultimatte tarafından üretilen otomatik composite, arzuladığınız efekti elde etmeniz için uygun olabilir.
Artık gerektiğinde arka plan, ön plan ve katman ayarlarını geltirebilirsiniz, ve sanal ile canlı
aksiyonun birleştirilmesinin daha hakiki görünmesini sağlamak için, compositenize genel bir ince
ayar yapabilirsiniz.
BİLGİ Dokunmatik kontrol panelinin üzerindeki monitör cascade özelliğini etkinleştirmek
için, dosyalar ve bilgi bölümündeki ‘info’ ikonu üzerine tıklayın,
ve ‘options’ sekmesindeki ‘monitor cascade’ onay kutusunu onaylayın.
INPUT DISP
H/V
DELAY
3D
LUT 1
BLUE
ONLY
ZOOM PEAK
3D
LUT 2
H
MARK
V
MARK
LOOP
IN
LOOP
IN
LOOP
IN
LOOP
IN
LOOP
IN
GPIO BG FGBG MATTE
LOOP
IN
LOOP
IN
LAYER LAYER MATTEH MATTE
USB
ETHERNET
OUT
IN
REF FILL MATTE
1
2
1
2
1
2
PGM
1
2
TALENT
OUT
IN
MONITOR
LOOP
IN
AC IN G MATTE
INPUTS
OUTPUTS
LOOP
IN
LOOP
IN
LOOP
IN
LOOP
IN
LOOP
IN
GPIO BG FGBG MATTE
LOOP
IN
LOOP
IN
LAYER LAYER MATTEH MATTE
USB
ETHERNET
OUT
IN
REF FILL MATTE
1
2
1
2
1
2
PGM
1
2
TALENT
OUT
IN
MONITOR
LOOP
IN
AC IN G MATTE
INPUTS
OUTPUTS
ONLINE / ON AIR
QUICK LOAD
QUICK SAVE
ALT
1 2 3 4
5 6 7 8
UNITS
FILE
CLEAR
SMART REMOTE 4
SMART REMOTE 4
1 2 3 4 5
MATTE
MATTE MENU
CLEAN UP
LEVEL
SHADOW
LEVEL
SHADOW
THRESHOLD
MATTE
PROCESS
SCREEN
SAMPLE
CLEAN UP
FILTERFILTER
FOREGROUND BACKGROUND LAYER MATTE IN CONFIGURE
MATTE
CUSTOM
MENUS
MONITOR
OUT
CUSTOM
MON OUT
MATTE
RESET
CURSOR POS
LAST
AUTO SCREEN
SAMPLE
PGM
OUT
FG
IN
BG
IN
COMBINED
MATTE
INTERNAL
MATTE
FILL
OUT
FUNCTIONS
MONITOR OUT
MAIN MENUS
GROUPS
ACTIVE FILE: Ultimatte
0% 100%
100%
100% 200%
100%
0% 100%
0%
RED DENSITY
0% 100%
100%
BLUE DENSITY
0% 100%
100%
BLACK GLOSS
0% 100%
0%
MATTE DENSITY
-100% 300%
0%
REF SOURCE - FG IN
BACKING COLOR
1
2
3 4
5 6 7 8
1
NOT Dosya silme butonu, fon rengi yeşil olarak seçili olan otomatik bir composite
düzenleyecektir. Farklı bir fon rengi kullanıyorsanız, örneğin kırmızı veya mavi, Ultimatte
cihazını bu rengi kullanmak üzere düzenlemeniz gerekecektir. Daha fazla bilgi için ‘bir
composite oluşturmanın hızlı yolu’ bölümüne bakın.
701Başlarken
Ultimatte 12 cihazınızın tüm ayarlarını ve özelliklerini nasıl kullanacağınız hakkında daha fazla bilgi
için, bu kılavuzu okumaya devam ediniz.
Kaynakların ve Çıkışların Bağlanması
Bir compositede kullanılan her kaynak girişi, çekim planını oluşturan öğelerin belli katmanlara
ayrılabilmesi için, dikkatle tasarlanmalıdır. Her şeyin nerede olduğunu her daim bilebilmeniz ve
compositenizi daha etkili yönetebilmeniz için, her bir kaynak, tespit edilen kaynak girişine
bağlanmalıdır.
SDI Girişleri
Arka Plan Girişi
Arkaplan görüntüsünü BG IN konektörüne takın. Bu, compositeniz için kullanmak istediğiniz arka
plan görüntünüzdür.
Arka Plan Matte Girişi
Arka plan görüntüsünün bir bölümünü çıkartıp bir ön plan öğesi olarak kullanmak isterseniz, arka
plan matte kaynağını BG MATTE IN konektörüne takın.
Garbage Matte Girişi
Harici olarak üretilmiş garbage matte içeren bir kaynağı, G MATTE IN konektörüne takın.
Ön Plan Girişi
Arka planın üzerine composite’lemek istediğiniz ön plan görüntüsünü FG IN konektörüne takın.
Ön plan görüntüsü genellikle yeşil perde önünde duran bir sunucudur.
Holdout Matte Girişi
Harici olarak üretilmiş holdout matte içeren bir kaynağı H MATTE IN konektörüne takın.
Layer (Katman) Girişi
Katman girişi composite’nize eklemek istediğiniz ek video veya grafikler içindir.
Layer Matte Girişi
Diğer matte girişlerine benzer şekilde, katman giriş kaynağını composite’nize kusursuz olarak ilave
etmeniz için, harici olarak üretilmiş bir matte’yi bağlamanıza olanak veriyor.
SDI Çıkışları
ağıda, Ultimatte 12 ana ünitenizdeki her çıkışa ilişkin açıklamalar bulunur.
Kaynak Loop Çıkışları
Her kaynak girişinin kendisi için atanmış bir loop SDI çıkışı mevcuttur.
Program Çıkışları 1 ve 2
PGM olarak işaretlenmiş bir program çıkışını, ATEM switcher ya da HyperDeck Disk Recorder gibi,
bir SDI switcher veya kayıt ünitesine takın.
Fill (Dolgu) Çıkışları 1 ve 2
Fill çıkışlarını bir kayıt ünitesine takın ve son compositing işlemi için de bir görüntü mikserine takın.
BİLGİ Bir arka plan matte kullanarak ön plan üzerine composite yapmak için, arka plandan
bir öğe çıkartmak dahil, kullanabileceğiniz farklı matte’ler hakkında daha fazla bilgi için,
kılavuzun bir sonraki bölümüne bakın.
702Kaynakların ve Çıkışların Bağlanması
Matte Çıkışları 1 ve 2
Matte çıkışlarını bir kat ünitesine takın ve son compositing işlemi için de bir görüntü mikserine takın.
Matte çıkışı, dahili matte ile etkinleştirildiği durumlarda garbage matte ve holdout matte’yi içerir.
Talent (Sunucu) Çıkışı 1 ve 2
Sunucu çıkışı, sunucunun kendisini görüntü karesinde konumlandırabilmesi ve composite edilmiş
görüntüye uygun olarak hareketlerini koordine edebilmesi için, son composite’yi izlemesini sağlar.
Ekran Çıkışı
MONITOR OUT olarak işaretlenmiş ekran çıkışını bir ekrana veya kayıt ünitesine takın.
Bu konektör ayrıca, monitör cascade özelliğini kullanırken, başka Ultimatte 12 ünitelerine seri şekilde
bağlanmak için de kullanılır. Daha fazla bilgi için ‘yapılandırma ayarları’ bölümüne bakınız.
Ekran Girişi
Ekran girişi, etkili monitör cascade özelliğini kullanırken, başka Ultimatte 12 ünitelerine seri bir şekilde
bağlamak için önemlidir. Daha fazla bilgi için ‘yapılandırma ayarları’ bölümüne bakınız.
Matte Nedir?
Ultimatte cihazınız üzerindeki tüm özelliklerin ve ayarların nasıl kullanılacağını gözden geçirmeden
önce, kullanabileceğiniz matte çeşitlerini ve bunların kompozitinizde nasıl düzenlendiğini
incelemenizde yarar var.
Bir görüntünün belli bir bölümü, başka bir görüntü üzerine kompozitleneceği durumlarda,
beraberinde ya Ultimatte tarafından dahili olarak üretilmiş ya da harici bir kaynak aracılığıyla
oluşturulmuş bir matte gerekecektir. Matte ayrıca bir ‘alpha’ veya ‘key’ olarak da bilinir ve gri
tonlamalı bir görüntü olarak görüntülenir. Kompozit işlemi yapılmakta olan ilişik kaynak görüntüde,
nelerin gözle görünebileceğini matte belirler. Kompozit edilecek olan kaynak görüntüye ‘fill’
adı verilir.
Mattedeki siyah bölgeler, tekabül eden ‘fill’ görüntüdeki bu bölgelerin, composite edilmiş çıkıştan
görünmesini sağlar ve beyaz olan her bölge ayrılır veya çıkartılır, böylece arkasındaki görüntü
ortaya çıkar. Gride oluşan farklılıkların anlamı, denk düşen fill görüntüdeki bu bölgelerin, kısmen
saydam olacağıdır.
Matte Çeşitleri
Farklı matte tipleri; tekabül eden görüntünün belli bölgelerini ön plan ve arka plan öğelerine
bölüştürmek için veya matte’nin elinizde tutmak istediğiniz bölgelerini dahil etmek ya da atmak
istediğiniz bölgelerini hariç tutmak gibi belli amaçlar için kullanılır.
ağıda, kullanılan matte çeşitlerine ilişkin bilgiler bulunmaktadır.
Arka Plan (Background) Matte
Arkaplan matte; arka plandan bir bölümü çıkartarak ön plan üzerine yerleştirmenin etkili bir yoludur.
Örneğin, arka plan görüntünüz olarak sanal bir setiniz olabilir. Sanal set içerisinde bir sıra yüksek
mermer sütunlar vardır. Sanal setinizdeki sütunlarla kusursuz olarak eşleşen bir arka plan matte
kullanarak, bu sütunları arka plandan çıkartabilirsiniz ve sunucunuz bunların arkasında yürüyebilir.
BİLGİ Talent (sunucu) çıkışının, sunucu çıkışını yatay olarak çevirmenizi sağlayan bir ‘mirror
(yansıtma) ayarı bulunmaktadır. Bu özelliği kullanarak, sol ve sağ ters çevrilmiş kamera
görüntü düzenini telafi etmeye gereksinim duymadan, sunucu kendi konumunu görebilir.
Daha fazla bilgi için ‘yapılandırma ayarları/talent mirror’ bölümüne bakın.
703Matte Nedir?
Bu, arka plan görüntüsünü kullanarak bir ön plan öğesi oluşturmanın harika bir yoludur ve ilave
etmek isteyeceğiniz ek ön plan öğeleri için katman girişini boş tutar. Aklınızda bulunsun ki, arka
plandan çıkartılacak olan öğelerin tamamen opak olması gerekmektedir.
Matte
Bu, kompozitinizi oluştururken kullanacağınız başlıca matte’dir. Bu matte, ön plan girişine bağlı olan
kaynağı kullanarak elde edilir. Bu, genelde bir yeşil perde önünde duran bir sunucudur. Bu matte,
kaynak videodaki fon rengi analiz edilerek dahili olarak üretilir ve ön plan görüntüde nelerin
görüneceğini belirler.
Garbage Matte
Bir garbage matte, kaynaktaki composite’nize dahil etmek istemediğiniz bölgeleri hariç tutar.
Örneğin, ön plan görüntünüzün kenarlarında, aydınlatma ve asma ekipmanları görünüyor olabilir.
İstenmeyen bu bölgeleri maskelemek isterseniz, bir garbage matte ile bunu yapabilirsiniz. Kaynak
videonuzdaki şekillerle kusursuz bir biçimde eşleşebilmeleri için garbage matte’ler, harici olarak
oluşturulabilir ve garbage matte girişine bağlanırlar.
Holdout Matte
Bu matte, garbage matte’ye benzer ancak, matte tarafından yok sayılmaları için, görünebilen ön
plandan bazı bölgeleri maskeleyebilmenizi mümkün kılar.
Örneğin, bir sanal setin bir kısmının ön planda yeşil olarak belirmesi gerektiğini düşünün.
Bu biraz güçlük yaratacaktır çünkü, yeşil olan her şey keylenecek ve altındaki arka plan ortaya
çıkacaktır. Setteki o bölgeyi hariç tutmak için bir holdout matte oluşturulabilir, bu da o bölgenin
keyleme işlemine maruz kalmasını engeller.
Layer Matte
Layer matte, sahneye daha fazla sayıda ön plan öğeleri eklemenize olanak sağlar. Örneğin,
kompozitin üstüne grafik eklemek isterseniz.
Tamamlanmış composite’deki katman konumlarını değiş tokuş edebilirsiniz. Örneğin, katman girişinin
önce sunucunun önünde, daha sonra da arkasında görünmesi için, prodüksiyon esnasında katman
sırasını değiştirmek isteyebilirsiniz. Hatta geçiş hızı bile kurabilir ve katman sırasındaki değişikliğin
pürüzsüz bir miks geçişi olmasını sağlayabilirsiniz.
Daha fazla bilgi için, ‘Matte giriş ayarları/katman sırasının düzenlenmesi’ bölümüne bakınız.
BİLGİ Fon rengini tamamen veya kısmen gizleyen nesneler, kompozitlenmiş görüntüde
görünecektir. Mattede, tamamen opak olan siyah bölgeler, fill (dolgu) görüntüsündeki
ilgili bölgelerin bütünüyle görüneceği anlamına gelir. Gri gölgeler kısmen
saydam demektir.
BİLGİ Pencere ‘window’ kontrolleri kullanılarak dahili bir maske oluşturulabilir. Bu, hızlı ve
kaba bir garbage matte oluşturmak için çok yararlı bir araç olabilir. Pencere maskelerinin
düzenlenmesi hakkında daha fazla bilgi için ‘matte giriş ayarları/pencere’ bölümüne bakın.
704Matte Nedir?
Ultimattenin, Smart Remote 4 ile Kontrolü
Ultimatte 12 cihazınızın tüm matte üretme ve compositing özellikleri, Smart Remote 4 kullanılarak
kontrol edilmektedir.
Kontrollere ve ayarlara; Smart Remote’nin dokunmatik ekranı, kontrol butonları ve düğmeleri
aracılığıyla erişilir. Her bir sanal kontrol düğmesi için ayarlar, dokunmatik ekranda seçmiş olduğunuz
menüye bağlı olarak değişir.
Kontrol Panel Düzeni
Dokunmatik ekran menüleri bölümler halinde görüntülenir ve arayüzü üzerindeki çeşitli butonları ve
ayarlarıyla, ilk bakışta zor gibi görünsede, kompozitinizi geliştirirken bu ayarlar arasında sezgisel
olarak gezinmeye başlamanız, çok da uzun sürmeyecektir.
Ana Menü Butonları
Ayarlamak istediğiniz farklı giriş kaynaklarını seçmek üzere, dokunmatik ekranın başındaki menü
butonlarını tıklayın, sonra ana matte’ye yapacağınız değişiklikler için ilgili matte’yi seçin ve Ultimatte
12 ünitenizi genel olarak ayarlayın.
Bilgi ve Dosya Kontrolü
Arayüzün bu bölümü, önceden ayarlanmış dosyaları kaydetmenizi ve Ultimatte için bazı ayarları
yapılandırmanızı mümkün kılar.
Önayarlı bir dosyayı kaydetmek için, dosya ikonuna tıklayın ve dosyayı adlandırmak ve kaydetmek
için de diyalog kutusu düzeltme işlevlerini kullanın. Daha fazla bilgi için ‘önayarlı dosyaların
kaydedilmesi ve yüklenmesi’ bölümüne bakınız.
Ultimatte ve Smart Remote 4 cihazlarınız için durum bilgilerini ve çeşitli yapılandırma ayarlarını
zden geçirmek için, bilgi ikonuna tıklayın.
ONLINE / ON AIR
QUICK LOAD
QUICK SAVE
ALT
1 2 3 4
5 6 7 8
UNITS
FILE
CLEAR
SMART REMOTE 4
SMART REMOTE 4
1 2 3 4 5
MATTE
MATTE MENU
CLEAN UP
LEVEL
SHADOW
LEVEL
SHADOW
THRESHOLD
MATTE
PROCESS
SCREEN
SAMPLE
CLEAN UP
FILTERFILTER
FOREGROUND BACKGROUND LAYER MATTE IN CONFIGURE
MATTE
CUSTOM
MENUS
MONITOR
OUT
CUSTOM
MON OUT
MATTE
RESET
CURSOR POS
LAST
AUTO SCREEN
SAMPLE
PGM
OUT
FG
IN
BG
IN
COMBINED
MATTE
INTERNAL
MATTE
FILL
OUT
FUNCTIONS
MONITOR OUT
MAIN MENUS
GROUPS
ACTIVE FILE: Ultimatte
0% 100%
100%
100% 200%
100%
0% 100%
0%
RED DENSITY
0% 100%
100%
BLUE DENSITY
0% 100%
100%
BLACK GLOSS
0% 100%
0%
MATTE DENSITY
-100% 300%
0%
REF SOURCE - FG IN
BACKING COLOR
1
2
3 4
5 6 7 8
1
MATTE
MATTE MENU
CLEAN UP
LEVEL
SHADOW
LEVEL
SHADOW
THRESHOLD
MATTE
PROCESS
SCREEN
SAMPLE
CLEAN UP
FILTERVEIL
FOREGROUND BACKGROUND LAYER MATTE IN CONFIGURE
MATTE
CUSTOM
MENUS
MONITOR
OUT
CUSTOM
MON OUT
MATTE
RESET
CURSOR POS
LAST
AUTO SCREEN
SAMPLE
PGM
OUT
FG
IN
BG
IN
COMBINED
MATTE
INTERNAL
MATTE
FILL
OUT
FUNCTIONS
MONITOR OUT
MAIN MENUS
GROUPS
ACTIVE FILE: Ultimatte
0% 100%
100%
100% 200%
100%
0% 100%
0%
RED DENSITY
0% 100%
100%
BLUE DENSITY
0% 100%
100%
BLACK GLOSS
0% 100%
0%
MATTE DENSITY
-100% 300%
0%
REF SOURCE - FG IN
BACKING COLOR
1
2
3 4
5 6 7 8
1
MATTE
MATTE MENU
CLEAN UP
LEVEL
SHADOW
LEVEL
SHADOW
THRESHOLD
MATTE
PROCESS
SCREEN
SAMPLE
CLEAN UP
FILTERVEIL
FOREGROUND BACKGROUND LAYER MATTE IN CONFIGURE
MATTE
CUSTOM
MENUS
MONITOR
OUT
CUSTOM
MON OUT
MATTE
RESET
CURSOR POS
LAST
AUTO SCREEN
SAMPLE
PGM
OUT
FG
IN
BG
IN
COMBINED
MATTE
INTERNAL
MATTE
FILL
OUT
FUNCTIONS
MONITOR OUT
MAIN MENUS
GROUPS
ACTIVE FILE: Ultimatte
0% 100%
100%
100% 200%
100%
0% 100%
0%
RED DENSITY
0% 100%
100%
BLUE DENSITY
0% 100%
100%
BLACK GLOSS
0% 100%
0%
MATTE DENSITY
-100% 300%
0%
REF SOURCE - FG IN
BACKING COLOR
1
2
3 4
5 6 7 8
1
705Ultimatte’nin, Smart Remote 4 ile Kontrolü
Mevcut olan bilgiler ve yapılandırma ayarları aşağıda açıklanmıştır:
About (Hakkında)
Ultimatte hakkında, aralarında aşağıdakilerin bulunduğu, ayrıntılı durum bilgilerini sergiler.
Model adı
Yazılım sürümü
Video formatı
IP adresi
Alt ağ maskesi
Varsayılan ağ geçidi (gateway).
Smart Remote 4 Bilgileri de dahildir, örneğin:
Uzaktan kumanda versiyonu
Flash versiyonu
Isı
Fan hızı
Desteğe ihtiyacınız olabileceği durumlar için Blackmagic Design irtibat bilgileri.
Configuration (Yapılandırma)
Bağlı olan SDI kaynakları hakkında bir genel bakış sunar ve bunların kilitli olup olmadığını bildirir.
Control Board Settings (Kontrol Paneli Ayarları)
Smart Remote 4’ün LED’lerinin parlaklığını isteğe göre uyarlamanızı ve dahili fan hızını ayarlamanızı
mümkün kılar.
Options (Seçenekler)
Smart Remote’ye bağlı olan bir bilgisayar faresi varsa fare imlecini etkinleştirir veya etkisizleştirir.
Monitör çıkış Cascade (zincirleme bağlama) özelliğini etkinleştirir.
Gruplar
Arayüzün bu bölümü, ayar menülerinin çoğunu içerir. Örneğin, ön plan ‘yansıma’ (flare) kontrollerini
ayarlamak istediğinizde:
1 Ön plan ayarlarını açmak için ‘foreground’ ana menüye butonunu tıklayın.
2 Yansıma ayarlarını seçmek için gruplar bölümünde ‘Flare 1’ butonunu tıklayın.
Bunu yaptığınızda, yansıma kontrolleri panelin her iki tarafında görünecektir ve kontrol düğmelerini
kullanarak bunları ayarlayabilirsiniz.
Fonksiyonlar
İşlevler bölümü; seçilebilen, etkinleştirilebilen veya etkinsizleştirilebilen belli ayarları sunar.
Örneğin, belirli ayarları varsayılan ayarlarına geri yüklemeniz gerektiğinde, reset butonu bu
bölümde bulunur.
MATTE
MATTE MENU
CLEAN UP
LEVEL
SHADOW
LEVEL
SHADOW
THRESHOLD
MATTE
PROCESS
SCREEN
SAMPLE
CLEAN UP
FILTERVEIL
FOREGROUND BACKGROUND LAYER MATTE IN CONFIGURE
MATTE
CUSTOM
MENUS
MONITOR
OUT
CUSTOM
MON OUT
MATTE
RESET
CURSOR POS
LAST
AUTO SCREEN
SAMPLE
PGM
OUT
FG
IN
BG
IN
COMBINED
MATTE
INTERNAL
MATTE
FILL
OUT
FUNCTIONS
MONITOR OUT
MAIN MENUS
GROUPS
ACTIVE FILE: Ultimatte
0% 100%
100%
100% 200%
100%
0% 100%
0%
RED DENSITY
0% 100%
100%
BLUE DENSITY
0% 100%
100%
BLACK GLOSS
0% 100%
0%
MATTE DENSITY
-100% 300%
0%
REF SOURCE - FG IN
BACKING COLOR
1
2
3 4
5 6 7 8
1
MATTE
MATTE MENU
CLEAN UP
LEVEL
SHADOW
LEVEL
SHADOW
THRESHOLD
MATTE
PROCESS
SCREEN
SAMPLE
CLEAN UP
FILTERVEIL
FOREGROUND BACKGROUND LAYER MATTE IN CONFIGURE
MATTE
CUSTOM
MENUS
MONITOR
OUT
CUSTOM
MON OUT
MATTE
RESET
CURSOR POS
LAST
AUTO SCREEN
SAMPLE
PGM
OUT
FG
IN
BG
IN
COMBINED
MATTE
INTERNAL
MATTE
FILL
OUT
FUNCTIONS
MONITOR OUT
MAIN MENUS
GROUPS
ACTIVE FILE: Ultimatte
0% 100%
100%
100% 200%
100%
0% 100%
0%
RED DENSITY
0% 100%
100%
BLUE DENSITY
0% 100%
100%
BLACK GLOSS
0% 100%
0%
MATTE DENSITY
-100% 300%
0%
REF SOURCE - FG IN
BACKING COLOR
1
2
3 4
5 6 7 8
1
706Ultimatte’nin, Smart Remote 4 ile Kontrolü
Durum Çubuğu
Dokunmatık ekran üzerindeki durum çubuğuna göz atarak, Smart Remote tarafından kontrol edilen
tüm Ultimatte ünitelerini görebilirsiniz. 8 üniteye kadar kontrol edilebilir ve her ünite ikonu, ağınız
tarafından tespit edildiğinde yeşil yanar. Bir ünite kontrol edilmek üzere seçildiğinde, ikonu mavi
renkte yanar.
Kontrol edilen Ultimatte ünitesinin göstergesi, aktif olan ünite
olduğunu göstermek üzere, mavi renkte yanacaktır
Ultimatte Ana Ünite Göstergeleri
Sol tarafta bulunan 8 küçük kutu göstergeleri, ağ üzerinde hangi ana ünitelerin bağlı olduğunu,
ve hangi ünitenin aktif olarak kontrol edildiğini gösterir. GPIO girişine tally bağlı ise,
bir ünite yayında iken bu kutular kırmızı yanar.
Referans Kaynağı - Ön Plan Girişi
Bir referans kaynağının eksik olması durumunda, bu gösterge kırmızı yanar ve referans kaynağı varsa
yeşil yanar. Referans sinyali, ön plan girişine bağlı olan ön plan kaynağı ya da referans giriş
aracılığıyla bağlanabilir.
Fon Rengi
Varsayılan fon rengi yeşildir ve bu, gösterge tarafından yansıtılacaktır. Fon rengi değiştirildiğinde,
kullanılan fon rengini yansıtmak üzere gösterge de değişecektir.
Aktif Dosya
Bilgi ve dosya kontrol bölümünü kullanarak önayarlı bir dosya yüklediğinizde, önayarlı dosya adı aktif
dosya alanında görüntülenecektir. Önayarlı bir dosya yüklenmediyse, aktif olan dosya Ultimatte’nin
varsayılan önayarını sergiler.
Buna ek olarak, durum çubuğu da ayrıca sizi mesajla bilgilendirir. Örneğin, belirli bir kontrol kilitli
bulunuyorsa ve buna erişim sağlamak için başka bir ayarı etkinleştirmeniz gerekiyorsa, durum
çubuğu sizi bilgilendirecektir.
Monitor Out (Monitör Çıkışı)
Arayüzün bu bölümündeki sanal butonlar, Ultimatte’in monitör çıkışına bağlı olan bir video
monitöründe görüntülenecek olan 6 görüntüden birini seçecektir.
Varsayılan seçenekler aşağıda sıralanmıştır.
Program Çıkışı - Kompozitleme işlemi tamamlanmış görüntü.
Foreground Girişi - Ön plan girişine bağlı bulunan kaynak görüntü.
Background Girişi - arka plan girişine bağlı bulunan kaynak görüntü.
Birleşik Matte Görüntüsü - Dahili Matte + Garbage Matte + Holdout Matte.
Dahili Matte Görüntüsü - Yalnızca ekran matte’si.
Fill Çıkışı - Taşmanın giderildiği, renklendiricilerin ilave edildiği ve ekran renginin siyaha
bastırıldığı ön plan görüntüsü.
MATTE
MATTE MENU
CLEAN UP
LEVEL
SHADOW
LEVEL
SHADOW
THRESHOLD
MATTE
PROCESS
SCREEN
SAMPLE
CLEAN UP
FILTERVEIL
FOREGROUND BACKGROUND LAYER MATTE IN CONFIGURE
MATTE
CUSTOM
MENUS
MONITOR
OUT
CUSTOM
MON OUT
MATTE
RESET
CURSOR POS
LAST
AUTO SCREEN
SAMPLE
PGM
OUT
FG
IN
BG
IN
COMBINED
MATTE
INTERNAL
MATTE
FILL
OUT
FUNCTIONS
MONITOR OUT
MAIN MENUS
GROUPS
ACTIVE FILE: Ultimatte
0% 100%
100%
100% 200%
100%
0% 100%
0%
RED DENSITY
0% 100%
100%
BLUE DENSITY
0% 100%
100%
BLACK GLOSS
0% 100%
0%
MATTE DENSITY
-100% 300%
0%
REF SOURCE - FG IN
BACKING COLOR
1
2
3 4
5 6 7 8
1
MATTE
MATTE MENU
CLEAN UP
LEVEL
SHADOW
LEVEL
SHADOW
THRESHOLD
MATTE
PROCESS
SCREEN
SAMPLE
CLEAN UP
FILTERVEIL
FOREGROUND BACKGROUND LAYER MATTE IN CONFIGURE
MATTE
CUSTOM
MENUS
MONITOR
OUT
CUSTOM
MON OUT
MATTE
RESET
CURSOR POS
LAST
AUTO SCREEN
SAMPLE
PGM
OUT
FG
IN
BG
IN
COMBINED
MATTE
INTERNAL
MATTE
FILL
OUT
FUNCTIONS
MONITOR OUT
MAIN MENUS
GROUPS
ACTIVE FILE: Ultimatte
0% 100%
100%
100% 200%
100%
0% 100%
0%
RED DENSITY
0% 100%
100%
BLUE DENSITY
0% 100%
100%
BLACK GLOSS
0% 100%
0%
MATTE DENSITY
-100% 300%
0%
REF SOURCE - FG IN
BACKING COLOR
1
2
3 4
5 6 7 8
1
707Ultimatte’nin, Smart Remote 4 ile Kontrolü
Bir Ağa Bağlanma
Ultimatte 12 için IP Adresinin Kurulumu
Ultimatte 12 ana üniteniz, 192.168.10.220 numaralı varsayılan IP adresi ile birlikte satışa sunulmaktadır
ancak, bir ağa bağlanmak istediğiniz takdirde, bu adresi değiştirebilirsiniz. Adresi değiştirebilme
imkanı ayrıca, ağınızda birden fazla Ultimatte ünitelerini paylaşırken ve tek bir Smart Remote 4
cihazını kullanarak, onların kontrolünü sağlarken önemlidir.
Bir Ultimatte ana ünitesinin IP adresini değiştirmek için, öncelikle en son Blackmagic Ultimatte Setup
yazılımını, www.blackmagicdesign.com/tr/support adresindeki Blackmagic Design destek
merkezinden indirerek yüklemeniz gerekecektir. Kurulum bilgileri için, bu kılavuzun ‘dahili yazılımın
güncellenmesi’ bölümüne bakınız.
Kurulumdan sonra:
1 Arzu ettiğiniz Ultimatte 12 ana ünitesini USB aracılığıyla bilgisayarınıza bağlayın.
2 Blackmagic Ultimatte Setup (kurulum) yazılımını başlatın.
3 Ünitenin kurulum ayarlarını açmak için Ultimatte cihazının ünite ikonunu tıklayın.
4 Yapılandırma’ (configure) sekmesinde, IP adresini, subnet (alt ağ) maskesini ve gateway
ayarlarını girin.
5 Bu ayarları doğrulamak için ‘kaydet’ (save) üzerine tıklayın.
Kontrol etmek istediğiniz her ana birim ünite için, aynı işlemi yapın. Subnet (alt ağ) maskesi ve
gateway bilgileri ağ ayarlarınızla eşleşmelidir ve tüm üniteler arasında aynı kalmalıdır ancak, her
ünitenin kendine özgü bir IP adresi olduğundan emin olun.
Smart Remote 4 için IP Adresinin Kurulumu
Artık her bir Ultimatte ana ünitesi için IP adresini kurduğunuza göre, ağınızdaki ana ünitelerin
kontrolünü sağlayabilmeniz için, Smart Remote 4’ün de IP adresini yapılandırmanız gerekecektir.
Smart Remote 4 IP adres kurulumu için:
1 Smart Remote dokunmatik ekran bilgileri ve dosya kontrol bölümünden, info (bilgi) ikonu
üzerine tıklayarak Windows masaüstünü açın. Şimdi ‘options’ (seçenekler) ayarları üzerine
klayın ve masaüstüne erişim için, exit’i tıklayın.
2 Windows ağ ayarlarına gidin.
3 Ethernet ile ilgili ayarlara girerek, ‘change adaptor options’ (adaptör seçeneklerini değiştirin)
ibaresini seçin.
4 Ultimatte’ ağına çift tıklayarak Ultimatte durum penceresini açın.
5 ‘Properties’ (özellikler) üzerine tıklayın.
6 Özellikler penceresinde, ayar özelliklerini açmak için, ‘internet protocol version 4 (TCP/IPv4)’
üzerine çift tıklayın.
7 Smart Remote cihazının kendi IP adresini bulabilmesini ve bağlı olduğu ağa katılması için,
‘obtain an IP address automatically’ (IP adresini otomatik temin et) ayarını seçin. Veya IP
adresini, alt ağ maskesini ve varsayılan gateway ayarlarını girmek istiyorsanız, ‘use the
following IP address’ (aşağıdaki IP adresini kullan) ayarını seçiniz ve manuel olarak giriniz.
8 Bu ayarları doğrulamak için ‘OK’ üzerine tıklayınız.
Dokunmatik ekran kontrol paneline geri dönmek için, SR4 smart remote yazılım ikonunu çift tıklayın.
708Bir Ağa Bağlanma
Smart Remote 4 üzerinde Ana Ünitenin
IP adresinin Ayarlanması
Artık Smart Remote 4 cihazınız Ultimatte ana ünitelerinizi kontrol etmeye hazır olduğundan, Smart
Remote 4 kontrol panelinde bu ünitelerin IP adreslerini ayarlayarak, Smart Remote’yle ünitelerin
bağlantısını kurmanız gerekecektir.
Bunu yapmak için:
1 Durum çubuğunda, ünite IP yapılandırma penceresini açmak için, ünite ID (kimlik) numarası
üzerine tıklayın.
2 Model’ sütununda, arzu ettiğiniz ünite numarasının aşağı açılan menüsüne tıklayın ve
Ultimatte 12’yi seçin.
3 Şimdi yazılım klavyesini kullanarak arzu ettiğiniz ana ünite için IP adresini ayarlayın.
4 Bu ayarları doğrulamak için, ‘apply’ (uygula) üzerine tıklayın.
Durum çubuğuna bakarsanız, ünite numarasının şimdi yeşil yandığını göreceksiniz. Bu, ünitenin
çevrim içi olduğunu ve kontrol edilmeye hazır olduğunu belirtir.
Ağınızdaki her ünitenin IP adresini ayarlamak için, aynı basamakları tekrarlayın.
Ultimatte Compositing İş Akışı
Ultimatte 12 cihazınızı kontrol etmek için Smart Remote 4’ü nasıl kullanacağınız konusunda bilgi sahibi
olduğunuza göre ve otomatik başlama kompozitini ayarlamak için ‘file clear’ butonuna bastığınıza
göre, Ultimattenin özelliklerini ve ayarlarını kullanarak kompozitinizi geliştirmeye başlayabilirsiniz.
Kompozitinize düzeltmeler yaptıkça, nihai kompozitte nasıl göründüğüne bakmak ve matte’yi
optimize etmek için, birleştirilmiş matte görüntüsü ile program çıkışı arasında gidip gelmekte
fayda vardır.
Ayarları değiştirirken, herhangi bir kontrolün üzerine çift tıklayarak, o kontrolü ilk ayarına geri
getirebileceğinizi hatırlatmakta fayda var.
Ayrıca iş akışınızı da hızlı kayıt noktalarına kaydedebilirsiniz. Ayarları değiştirdikçe ve düzeltmeler
yaptıkça; en iyi ayarları yakalayabilmek için, neyin değiştiğini karşılaştırmak ve değerlendirmek
amacıyla kayıt noktaları arasında geçiş yapmak yararlıdır.
Bir hızlı kayıt (quick save) kaydetmek için, ‘alt’ butonunu basılı tutun ve bir hızlı kayıt butonuna basın.
Bir hızlı kaydı yüklemek için, sadece yüklemek istediğiniz hızlı kayıt butonuna basın.
İş akışınız boyunca kompozitler arasında hızlı karşılaştırmalar yapmak için,
hızlı yükleme ve hızlı kayıt butonlarını kullanın
BİLGİ Hızlı kaydetme ve hızlı yükleme noktaları geçici hafızada saklandığından, bunlar
yalnızca Ultimatte çalışır vaziyette iken mevcuttur. Ayarları kalıcı olarak kaydetmek için,
cihaz yeniden çalıştırıldığında tekrar yüklenebilecek bir dosya kaydedebilirsiniz. Daha fazla
bilgi için ‘önayarlı dosyaların kaydedilmesi ve yüklenmesi’ bölümüne bakınız.
ONLINE / ON AIR
QUICK LOAD
QUICK SAVE
ALT
1 2 3 4
5 6 7 8
UNITS
FILE
CLEAR
SMART REMOTE 4
SMART REMOTE 4
1 2 3 4 5
MATTE
MATTE MENU
CLEAN UP
LEVEL
SHADOW
LEVEL
SHADOW
THRESHOLD
MATTE
PROCESS
SCREEN
SAMPLE
CLEAN UP
FILTERFILTER
FOREGROUND BACKGROUND LAYER MATTE IN CONFIGURE
MATTE
CUSTOM
MENUS
MONITOR
OUT
CUSTOM
MON OUT
MATTE
RESET
CURSOR POS
LAST
AUTO SCREEN
SAMPLE
PGM
OUT
FG
IN
BG
IN
COMBINED
MATTE
INTERNAL
MATTE
FILL
OUT
FUNCTIONS
MONITOR OUT
MAIN MENUS
GROUPS
ACTIVE FILE: Ultimatte
0% 100%
100%
100% 200%
100%
0% 100%
0%
RED DENSITY
0% 100%
100%
BLUE DENSITY
0% 100%
100%
BLACK GLOSS
0% 100%
0%
MATTE DENSITY
-100% 300%
0%
REF SOURCE - FG IN
BACKING COLOR
1
2
3 4
5 6 7 8
1
709Ultimatte Compositing İş Akışı
Bir Composite Oluşturmanın Hızlı Yolu
Bu, Ultimatte 12 ve Smart Remote 4 ile, hızlı bir composite oluşturmaya ilişkin temel bilgilerdir.
Tüm kaynaklarınız ana üniteye bağlıyken yapacağınız ilk şey, fon renginin doğru olduğundan emin
olmakr. Varsayılan fon rengi yeşildir ancak, sette kullandığınız renge bağlı olarak kırmızı veya mavi
olarak da ayarlayabilirsiniz.
Eğer bir yeşil perde kullanıyorsanız, varsayılan renk yeşil olduğundan, fon rengini değiştirmenize
gerek yoktur. ‘File clear’ butonuna basılması, otomatik bir composite oluşturur ve yeşil perdenizden
bir matte üretir.
Ön Plan Fon Renginin Ayarlanması
Matte’yi ürütmek için Ultimatte’in kullanacağı rengi, fon rengi belirler. Genelde, compositing için
kullanılan perdelerin çoğunun rengi yeşildir ve varsayılan fon rengi bu yüzden yeşildir. Ancak,
sette zaman zaman ön plandaki nesnelerin renklerine göre, kırmızı veya mavinin daha iyi bir seçenek
olabileceği durumlar vardır. Bu durumda, Ultimatte’yi başka bir fon rengi kullanması için ayarlamanız
gerekecektir.
Fon rengini ayarlamak için:
1 Yapılandırma ayarlarını açmak için ‘yapılandırma’ menü butonuna tıklayın.
2 İşlevler bölümünde, tercih ettiğiniz fon rengini seçmek için kırmızı, yeşil veya mavi fon rengi
butonlarından birine tıklayınız. Durum çubuğundaki fon rengi göstergesinin, tekabül eden
fon rengine değiştiğini fark edeceksiniz.
Fon rengini ayarlandıktan sonra, Ultimatte otomatik olarak bir kompozit uygulayacakr ve sonucunu
program çıkışında görebilirsiniz. Monitör çıkış butonlarında, program çıkışını seçmek için, ‘PGM OUT’
olarak işaretli butonu tıklayın ve görüntü, monitör çıkışına bağlı olan ekranda belirecektir.
Perde Düzeltme Özelliğinin Ayarlanması
Perde düzeltme özelliği, arka plan perdenizde göze çarpan farklılıkların bulunduğu veya arka plan
perdesine yansıyan ışığın dengeli olmadığı durumlarda faydalı olabilir.
Kameranız statik ise ve tüm ön plan nesnelerini sahneden çıkartabiliyorsanız, ekran düzeltme işlemi
uygulayabilirsiniz. Bu işlem, Ultimatte’ye ekranın önce perdenin tek başına nasıl göründüğünü bildirir
ve ardından bütün öğeler yerleştirildikten sonra, Ultimatte ön planda nelerin değiştiğini analiz eder
ve optimize edilmiş bir matte üretir. Bu işlem, matte’nizde olması gerektiği gibi olmayan bölgeleri
düzeltmeye yardımcı olur.
BİLGİ Ultimatte 12 cihazınızı yeniden çalıştırıldığında bir otomatik composite de uygulanacaktır.
710Bir Composite Oluşturmanın Hızlı Yolu
Bir perde düzeltme işlemi yapmak için:
1 Sahnenizdeki tüm ön plan öğelerini çıkartarak, sadece arka plan perdesinin görünür
olmasını sağlayın.
2 Ana menü butonlarından ‘matte’ ayarlarını seçin.
3 ‘Gruplar’ bölümünden ‘matte process’ (matte işlemi) ibaresini seçin.
4 Screen capture’ (perde yakalama) butonuna basın. Bu işlem, yeşil perdenin bir ekran
görüntüsünü kaydeder ve Ultimatte bunu perde düzeltme işlemini uygulamak için kullanır.
5 Şimdi, tüm ön plan öğelerini sahnenize tekrar yerleştirin.
6 ‘Screen correct’ (perde düzeltme) butonuna basın.
Ultimatte üniteniz, yakalanan görüntüye karşı ön plan öğelerini analiz edecektir ve optimize edilmiş
matte’yi belirleyecektir.
Matte Yoğunluğunun Ayarlanması
Eğer matte’nin düzeltilmesi gerekiyorsa, yapacağınız ilk şey, matte yoğunluğunu değiştirmektir. Bu,
opak olması için matte’nin siyah bölgelerini geliştirir. Siyah matte içinde bulunan tüm gri alanlar, arka
planın, o alanlarda ön plan içinden görünmesini sağlar.
Matte yoğunluğunu ayarlamak için:
1 Matte ayarlarını açmak için, ‘matte’ menü butonuna tıklayın.
2 Siyah siluetin içindeki gri alanları görmeye başlayıncaya kadar, matte yoğunluğunu kontrol
eden düğmeyi, saat yönünün tersine çevirin.
3 Şimdi, gri alanlar kaybolana kadar, matte yoğunluk ayarını yükseltin.
Gri alanlar kaybolduğu an, ayarlama işlemine mutlaka son verin. Bunun sebebi, ayarlama ne
kadar az olursa, kompozitin o kadar hakiki olacağıdır. Kompozitinize ince ayar yaparken bu
kural, kontrollerin çoğu için geçerlidir.
Artık program çıkışında, kusursuza yakın bir kompozit görüyor olmalısınız. Şimdi, kompozitinizi
geliştirmek için ek matte ayarlarını, ön plan, arka plan ve katman ayarlarını kullanabilirsiniz.
NOT Perde düzeltme özelliğini kullanırken, bu işlevi kameranız ayarlı ve kurulu iken
yapmanız en doğrusudur, çünkü kamera hareket ettiğinde, perde düzeltme özelliği artık
etkin olmayacaktır ve perde düzeltme işlemini yeniden uygulamanız gerekecektir.
711Bir Composite Oluşturmanın Hızlı Yolu
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212
  • Page 213 213
  • Page 214 214
  • Page 215 215
  • Page 216 216
  • Page 217 217
  • Page 218 218
  • Page 219 219
  • Page 220 220
  • Page 221 221
  • Page 222 222
  • Page 223 223
  • Page 224 224
  • Page 225 225
  • Page 226 226
  • Page 227 227
  • Page 228 228
  • Page 229 229
  • Page 230 230
  • Page 231 231
  • Page 232 232
  • Page 233 233
  • Page 234 234
  • Page 235 235
  • Page 236 236
  • Page 237 237
  • Page 238 238
  • Page 239 239
  • Page 240 240
  • Page 241 241
  • Page 242 242
  • Page 243 243
  • Page 244 244
  • Page 245 245
  • Page 246 246
  • Page 247 247
  • Page 248 248
  • Page 249 249
  • Page 250 250
  • Page 251 251
  • Page 252 252
  • Page 253 253
  • Page 254 254
  • Page 255 255
  • Page 256 256
  • Page 257 257
  • Page 258 258
  • Page 259 259
  • Page 260 260
  • Page 261 261
  • Page 262 262
  • Page 263 263
  • Page 264 264
  • Page 265 265
  • Page 266 266
  • Page 267 267
  • Page 268 268
  • Page 269 269
  • Page 270 270
  • Page 271 271
  • Page 272 272
  • Page 273 273
  • Page 274 274
  • Page 275 275
  • Page 276 276
  • Page 277 277
  • Page 278 278
  • Page 279 279
  • Page 280 280
  • Page 281 281
  • Page 282 282
  • Page 283 283
  • Page 284 284
  • Page 285 285
  • Page 286 286
  • Page 287 287
  • Page 288 288
  • Page 289 289
  • Page 290 290
  • Page 291 291
  • Page 292 292
  • Page 293 293
  • Page 294 294
  • Page 295 295
  • Page 296 296
  • Page 297 297
  • Page 298 298
  • Page 299 299
  • Page 300 300
  • Page 301 301
  • Page 302 302
  • Page 303 303
  • Page 304 304
  • Page 305 305
  • Page 306 306
  • Page 307 307
  • Page 308 308
  • Page 309 309
  • Page 310 310
  • Page 311 311
  • Page 312 312
  • Page 313 313
  • Page 314 314
  • Page 315 315
  • Page 316 316
  • Page 317 317
  • Page 318 318
  • Page 319 319
  • Page 320 320
  • Page 321 321
  • Page 322 322
  • Page 323 323
  • Page 324 324
  • Page 325 325
  • Page 326 326
  • Page 327 327
  • Page 328 328
  • Page 329 329
  • Page 330 330
  • Page 331 331
  • Page 332 332
  • Page 333 333
  • Page 334 334
  • Page 335 335
  • Page 336 336
  • Page 337 337
  • Page 338 338
  • Page 339 339
  • Page 340 340
  • Page 341 341
  • Page 342 342
  • Page 343 343
  • Page 344 344
  • Page 345 345
  • Page 346 346
  • Page 347 347
  • Page 348 348
  • Page 349 349
  • Page 350 350
  • Page 351 351
  • Page 352 352
  • Page 353 353
  • Page 354 354
  • Page 355 355
  • Page 356 356
  • Page 357 357
  • Page 358 358
  • Page 359 359
  • Page 360 360
  • Page 361 361
  • Page 362 362
  • Page 363 363
  • Page 364 364
  • Page 365 365
  • Page 366 366
  • Page 367 367
  • Page 368 368
  • Page 369 369
  • Page 370 370
  • Page 371 371
  • Page 372 372
  • Page 373 373
  • Page 374 374
  • Page 375 375
  • Page 376 376
  • Page 377 377
  • Page 378 378
  • Page 379 379
  • Page 380 380
  • Page 381 381
  • Page 382 382
  • Page 383 383
  • Page 384 384
  • Page 385 385
  • Page 386 386
  • Page 387 387
  • Page 388 388
  • Page 389 389
  • Page 390 390
  • Page 391 391
  • Page 392 392
  • Page 393 393
  • Page 394 394
  • Page 395 395
  • Page 396 396
  • Page 397 397
  • Page 398 398
  • Page 399 399
  • Page 400 400
  • Page 401 401
  • Page 402 402
  • Page 403 403
  • Page 404 404
  • Page 405 405
  • Page 406 406
  • Page 407 407
  • Page 408 408
  • Page 409 409
  • Page 410 410
  • Page 411 411
  • Page 412 412
  • Page 413 413
  • Page 414 414
  • Page 415 415
  • Page 416 416
  • Page 417 417
  • Page 418 418
  • Page 419 419
  • Page 420 420
  • Page 421 421
  • Page 422 422
  • Page 423 423
  • Page 424 424
  • Page 425 425
  • Page 426 426
  • Page 427 427
  • Page 428 428
  • Page 429 429
  • Page 430 430
  • Page 431 431
  • Page 432 432
  • Page 433 433
  • Page 434 434
  • Page 435 435
  • Page 436 436
  • Page 437 437
  • Page 438 438
  • Page 439 439
  • Page 440 440
  • Page 441 441
  • Page 442 442
  • Page 443 443
  • Page 444 444
  • Page 445 445
  • Page 446 446
  • Page 447 447
  • Page 448 448
  • Page 449 449
  • Page 450 450
  • Page 451 451
  • Page 452 452
  • Page 453 453
  • Page 454 454
  • Page 455 455
  • Page 456 456
  • Page 457 457
  • Page 458 458
  • Page 459 459
  • Page 460 460
  • Page 461 461
  • Page 462 462
  • Page 463 463
  • Page 464 464
  • Page 465 465
  • Page 466 466
  • Page 467 467
  • Page 468 468
  • Page 469 469
  • Page 470 470
  • Page 471 471
  • Page 472 472
  • Page 473 473
  • Page 474 474
  • Page 475 475
  • Page 476 476
  • Page 477 477
  • Page 478 478
  • Page 479 479
  • Page 480 480
  • Page 481 481
  • Page 482 482
  • Page 483 483
  • Page 484 484
  • Page 485 485
  • Page 486 486
  • Page 487 487
  • Page 488 488
  • Page 489 489
  • Page 490 490
  • Page 491 491
  • Page 492 492
  • Page 493 493
  • Page 494 494
  • Page 495 495
  • Page 496 496
  • Page 497 497
  • Page 498 498
  • Page 499 499
  • Page 500 500
  • Page 501 501
  • Page 502 502
  • Page 503 503
  • Page 504 504
  • Page 505 505
  • Page 506 506
  • Page 507 507
  • Page 508 508
  • Page 509 509
  • Page 510 510
  • Page 511 511
  • Page 512 512
  • Page 513 513
  • Page 514 514
  • Page 515 515
  • Page 516 516
  • Page 517 517
  • Page 518 518
  • Page 519 519
  • Page 520 520
  • Page 521 521
  • Page 522 522
  • Page 523 523
  • Page 524 524
  • Page 525 525
  • Page 526 526
  • Page 527 527
  • Page 528 528
  • Page 529 529
  • Page 530 530
  • Page 531 531
  • Page 532 532
  • Page 533 533
  • Page 534 534
  • Page 535 535
  • Page 536 536
  • Page 537 537
  • Page 538 538
  • Page 539 539
  • Page 540 540
  • Page 541 541
  • Page 542 542
  • Page 543 543
  • Page 544 544
  • Page 545 545
  • Page 546 546
  • Page 547 547
  • Page 548 548
  • Page 549 549
  • Page 550 550
  • Page 551 551
  • Page 552 552
  • Page 553 553
  • Page 554 554
  • Page 555 555
  • Page 556 556
  • Page 557 557
  • Page 558 558
  • Page 559 559
  • Page 560 560
  • Page 561 561
  • Page 562 562
  • Page 563 563
  • Page 564 564
  • Page 565 565
  • Page 566 566
  • Page 567 567
  • Page 568 568
  • Page 569 569
  • Page 570 570
  • Page 571 571
  • Page 572 572
  • Page 573 573
  • Page 574 574
  • Page 575 575
  • Page 576 576
  • Page 577 577
  • Page 578 578
  • Page 579 579
  • Page 580 580
  • Page 581 581
  • Page 582 582
  • Page 583 583
  • Page 584 584
  • Page 585 585
  • Page 586 586
  • Page 587 587
  • Page 588 588
  • Page 589 589
  • Page 590 590
  • Page 591 591
  • Page 592 592
  • Page 593 593
  • Page 594 594
  • Page 595 595
  • Page 596 596
  • Page 597 597
  • Page 598 598
  • Page 599 599
  • Page 600 600
  • Page 601 601
  • Page 602 602
  • Page 603 603
  • Page 604 604
  • Page 605 605
  • Page 606 606
  • Page 607 607
  • Page 608 608
  • Page 609 609
  • Page 610 610
  • Page 611 611
  • Page 612 612
  • Page 613 613
  • Page 614 614
  • Page 615 615
  • Page 616 616
  • Page 617 617
  • Page 618 618
  • Page 619 619
  • Page 620 620
  • Page 621 621
  • Page 622 622
  • Page 623 623
  • Page 624 624
  • Page 625 625
  • Page 626 626
  • Page 627 627
  • Page 628 628
  • Page 629 629
  • Page 630 630
  • Page 631 631
  • Page 632 632
  • Page 633 633
  • Page 634 634
  • Page 635 635
  • Page 636 636
  • Page 637 637
  • Page 638 638
  • Page 639 639
  • Page 640 640
  • Page 641 641
  • Page 642 642
  • Page 643 643
  • Page 644 644
  • Page 645 645
  • Page 646 646
  • Page 647 647
  • Page 648 648
  • Page 649 649
  • Page 650 650
  • Page 651 651
  • Page 652 652
  • Page 653 653
  • Page 654 654
  • Page 655 655
  • Page 656 656
  • Page 657 657
  • Page 658 658
  • Page 659 659
  • Page 660 660
  • Page 661 661
  • Page 662 662
  • Page 663 663
  • Page 664 664
  • Page 665 665
  • Page 666 666
  • Page 667 667
  • Page 668 668
  • Page 669 669
  • Page 670 670
  • Page 671 671
  • Page 672 672
  • Page 673 673
  • Page 674 674
  • Page 675 675
  • Page 676 676
  • Page 677 677
  • Page 678 678
  • Page 679 679
  • Page 680 680
  • Page 681 681
  • Page 682 682
  • Page 683 683
  • Page 684 684
  • Page 685 685
  • Page 686 686
  • Page 687 687
  • Page 688 688
  • Page 689 689
  • Page 690 690
  • Page 691 691
  • Page 692 692
  • Page 693 693
  • Page 694 694
  • Page 695 695
  • Page 696 696
  • Page 697 697
  • Page 698 698
  • Page 699 699
  • Page 700 700
  • Page 701 701
  • Page 702 702
  • Page 703 703
  • Page 704 704
  • Page 705 705
  • Page 706 706
  • Page 707 707
  • Page 708 708
  • Page 709 709
  • Page 710 710
  • Page 711 711
  • Page 712 712
  • Page 713 713
  • Page 714 714
  • Page 715 715
  • Page 716 716
  • Page 717 717
  • Page 718 718
  • Page 719 719
  • Page 720 720
  • Page 721 721
  • Page 722 722
  • Page 723 723
  • Page 724 724
  • Page 725 725
  • Page 726 726
  • Page 727 727
  • Page 728 728
  • Page 729 729
  • Page 730 730
  • Page 731 731
  • Page 732 732
  • Page 733 733
  • Page 734 734
  • Page 735 735
  • Page 736 736
  • Page 737 737
  • Page 738 738
  • Page 739 739
  • Page 740 740
  • Page 741 741
  • Page 742 742
  • Page 743 743
  • Page 744 744
  • Page 745 745
  • Page 746 746
  • Page 747 747
  • Page 748 748
  • Page 749 749
  • Page 750 750
  • Page 751 751
  • Page 752 752
  • Page 753 753
  • Page 754 754
  • Page 755 755
  • Page 756 756
  • Page 757 757
  • Page 758 758
  • Page 759 759
  • Page 760 760

Blackmagic Ultimatte Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu