16 | Sorun Giderme
DDM, desteklenen bir Dell monitörü algılayamaz ve/veya monitörle iletişim
kuramazsa, sorunu gidermek için lütfen aşağıdaki işlemleri gerçekleştirin:
1. Video kablosunun monitörünüze ve bilgisayarınıza düzgün biçimde
bağlandığından emin olun; özellikle bağlayıcılar konumlara sıkıca takılmalıdır.
2. DDC/CI işlevinin etkin olduğundan emin olmak için monitör menüsünü kontrol
edin.
3. Grafik sağlayıcının (Intel, AMD, NVidia vb.) doğru ve en son ekran sürücüsüne
sahip olduğunuzdan emin olun. Ekran sürücüsü çoğu kez DDM hatasının
nedenidir.
4. Monitör ve grafik bağlantı noktası arasındaki yerleştirme istasyonlarını, kablo
uzatıcılarını veya dönüştürücüleri kaldırın. Bazı ucuz uzatıcılar, çoğaltıcılar veya
dönüştürücüler DDC/CI işlevini uygun biçimde desteklemeyebilir ve DDM
hatasına neden olabilir. En son sürüm varsa, böyle bir aygıtın sürücüsünü
güncelleyin.
5. Sisteminizi yeniden başlatın.
DDM aşağıdaki monitörlerde çalışmayabilir:
1. 2013 yılından önce üretilen Dell monitör modelleri ve D serisi Dell monitörler.
Daha fazla bilgi için Dell Ürün Desteği web sitelerine başvurabilirsiniz.
2. Nvidia tabanlı G-sync teknolojisini kullanan oyun monitörleri
3. Sanal ve kablosuz ekranlar DDC/CI desteklemez.
4. DP 1.2 monitörlerin bazı ilk modellerinde, monitör menüsü kullanılarak MST/DP 1.2
özelliğinin devre dışı bırakılması gerekebilir.
Bilgisayarınız Internet'e bağlıysa, DDM uygulamasının daha yeni bir sürümü var
olduğunda bir mesajla bilgilendirilirsiniz. En son DDM uygulamasının indirilip
yüklenmesi önerilir.
Yeni sürümü, ‘Shift’ tuşunu basılı tutarken DDM simgesine sağ tıklayarak da kontrol
edebilirsiniz.