Shimano ST-M4000 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual
Vites kolu
Bayi El Kitabı
DM-ST0001-05
(Turkish)
YOL
Tiagra
SORA
SHIMANO Claris
SHIMANO 2300
Tourney
Seri Dışı
MTB
RAPIDFIRE Plus
EZ-FIRE Plus
ST-M4000
ST-M4050
ST-T4000
ST-T3000
ST-M370
ST-EF65
ST-EF51
ST-EF51-A
ST-TX800
ST-EF41
ST-EF40
ST-4600
ST-4603
ST-3500
ST-3503
ST-2400
ST-2403
ST-2300
ST-2303
ST-A070
ST-A073
ST-R460
ST-R350
ST-R353
ST-R240
ST-R243
2
ÖNEMLİ UYARI
Bu bayi el kitabı, profesyonel bisiklet tamircileri için hazırlanmıştır.
Bisiklet montajı konusunda profesyonel eğitim almamış kullanıcılar bayi el kitabını kullanarak komponentleri kendileri monte
etmeye çalışmamalıdırlar.
Eğer bu el kitabında verilen bilgilerden herhangi biri size anlaşılmaz gelirse montaja devam etmeyin. Destek almak için satıcınızla
irtibata geçin.
Ürünle birlikte verilen tüm kullanım kılavuzlarını okuyun.
Bu bayi el kitabında belirtilen işlemler haricinde ürünü sökmeyin veya üzerinde değişiklik yapmayın.
Tüm bayi el kitaplarını ve kullanım kılavuzlarını sitemizden çevrim-içi olarak okuyabilirsiniz (http://si.shimano.com).
Lütfen, bayi olarak faaliyet gösterdiğiniz ülke, eyalet veya bölgenin ilgili kural ve yönetmeliklerine riayet edin.
Güvenlik için, kullanmadan önce bu bayi el kitabının tamamını okuyun ve doğru kullanım için
talimatlara uyun.
Yaralanmaya veya cihazda veya çevresinde maddi hasara meydan vermemek için aşağıdaki talimatlara daima uyulmalıdır.
Talimatlar, ürünün yanlış şekilde kullanılması durumunda oluşabilecek tehlike veya hasarın derecesine göre sınıflandırılmıştır.
TEHLİKE
Bu talimatlara uyulmaması ölüme veya ciddi yararlanmaya neden olacaktır.
UYARI
Bu talimatlara uyulmaması ölüme veya ciddi yararlanmaya neden olabilir.
ÍKAZ
Bu talimatlara uyulmaması yaralanmaya veya cihazda veya çevresinde maddi hasara neden olabilir.
3
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
UYARI
Komponentleri monte ederken kullanım kılavuzlarında verilen talimatlara mutlaka uyun.
Sadece orijinal Shimano parçaları kullanılması tavsiye edilir. Eğer civatalar ve somunlar gibi parçalar gevşer veya hasar görürse
bisiklet aniden devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Ayrıca, ayarlar doğru şekilde yapılmazsa sorunlar oluşabilir ve bisiklet aniden devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Parça değiştirme gibi bakım işlemleri yaparken gözlerinizi korumak için emniyet gözlüğü kullanın.
Bu bayi el kitabının tamamını okuyun ve gerektiğinde başvurmak üzere güvenli bir yerde saklayın.
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
ST-EF65/ST-EF51/ST-EF51-A fren kolları (4-parmak fren kolları); bir güç modülatörü, askı frenler ve silindirik frenleri içeren
V-FRENLER ile uyumlu olmalarını sağlayan bir mekanizma ile donatılmıştır.
Yanlış konum seçilmesi aşırı veya yetersiz frenleme kuvvetine, dolayısıyla tehlikeli kazalara sebebiyet verebilir.
Yandaki tabloda verilen bilgiler doğrultusunda doğru konumu seçtiğinizden emin olun.
Konum pozisyonu Uygulanabilir fren
C : Askı frenlerle uyumluluk için konum pozisyonu
R : Silindirik frenlerle uyumluluk için konum pozisyonu
Askı frenler
Silindirik frenler
V : Güç modülatörlü V-FRENLER ile uyumluluk için konum
pozisyonu
SM-PM40 güç modülatörlü V-FRENLER (BR-M422)
Konum değiştirme mekanizmalı fren kollarını yukarıda verilen kombinasyonlarda kullanın.
C R
V
V
C R
V
V
C R
C/R konumu
C R
V
V
C R
V
V-konumu
4
Ürüne bağlı olarak her bisiklette kullanım farklı olabilir. Bu nedenle, (fren kolu kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri dahil)
bisikletinizin fren sistemini iyice anlamanız ve kullanmaya alışmanız önemlidir . Bisikletinizin fren sistemini uygun şekilde
kullanmamanız kontrolünüzü kaybederek veya düşerek ciddi şekilde yaralanmanıza neden olabilir. Doğru kullanım için lütfen
bisiklet satıcınıza danışın veya kullanım kılavuzunu okuyun. Bisikletinizi sürerek fren çalışması, diğer temel özellikler, v.b. için
pratik yapın.
Eğer ön fren çok güçlü uygulanırsa tekerlek kilitlenebilir ve bisiklet öne doğru devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru şekilde çalıştığından emin olun.
Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun olacaktır. Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. Lastiklerin kayması bisikletten düşmenize neden olabilir. Bu duruma
meydan vermemek için, hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın..
NOT
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Vites değiştirme sırasında krankı çevirmeye devam edin.
Ön vites değiştirici, arka vites değiştirici ve fren için bayi el kitaplarını okuyun.
Ürünler doğal aşınma, normal kullanım ve eskime sonucu bozulmalara karşı garantili değildir.
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki şekilde görüldüğü gibi üç adet fren
kablosu yuvasına sahip olan bir kadro seçin.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boşluğa sahip olan bir fren kablosu kullanın. Ayrıca, gidon
tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
Düzgün çalışma için belirtilen kabloyu ve kablo kılavuzunu kullanın.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun şekilde kaydıklarından emin olun.
İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS vites değiştirme fonksiyonunu bozma
eğiliminde olduğundan kesinlikle tavsiye edilmez.
Vites kablosu için özel bir gres yağı kullanılır. Premium veya başka tipte gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dişli değiştirme
performansı zayıflayabilir.
Eğer vites değişim ayarları yapılamıyorsa, arma maşa uçlarının hizalanıp hizalanmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, kablonun
yağlanıp yağlanmadığını ve fren kablosunun çok uzun veya çok kısa olup olmadığını kontrol edin.
Bu el kitabı esas olarak ürünü kullanmak için gereken işlemleri açıklama amacı taşıdığından, gerçek ürün şekildekinden
farklı olabilir.
Fren kablosu yuvası
5
MONTAJ
MTB
Gidona montaj
Aletler ve sıkma torku, ürüne bağlı olarak değişir. Alet ölçüsüne uygun sıkma torkuyla sıkın.
* Dış çapı maksimum ɸ 32 mm olan elcik kullanın.
5 mm Alyen anahtarı 2 mm Alyen anahtarı
< ST-TX800, ST-EF41 >
2 mm Alyen anahtarı
Fren kablosunun montajı
* Şekilde görüldüğü gibi monte edin.
1
2
3
Sıkma torku:
6-8 N•m
Sıkma torku:
4 N•m
Sıkma torku:
3.5-4.5 N•m
6
YOL
Gidona montaj
Yarış gidon tipi
Bağlantıyı göbeğin dış tarafındaki kelepçe civatasıyla sabitleyin.
Göbek kapağını geri çekin ve 5 mm Alyen anahtarı kullanarak civatayı
sıkın.
Düz gidon tipi
Dış çapı maksimum ɸ 32 mm olan elcik kullanın.
Sıkma torku:
6-8 N•m
Braket koruması
Kelepçe somunu
5 mm Alyen
anahtarı
Sıkma torku:
6-8 N•m
4 mm Alyen anahtarı
7
Fren kablosunun montajı
YOL
Kullanılan kablo
İç kablo SLR vites teli kılıfı
* Gidonu her iki tarafa sonuna kadar çevirdiğinizde bir miktar boşluk bırakacak uzunlukta bir kablo kullanın.
* Fren kablosunun takılması hakkında bilgi için, frenin bayi el kitabına bakın.
1.
Kabloyu kablo kancasından daha kolay geçirmek için kolu (vites değiştirir gibi) içeri yatırın.
2.
İç kabloyu geçirin.
Not:
İç kablo üzerindeki gres yağını silmeyin.
İç kabloya toz yapışmasına izin vermeyin.
3.
Son olarak, gidonu gidon bandıyla sarın.
ɸ 1.6 mm
ɸ 5 mm
Çekin
Yatırın
Not:
Kol (B)'ye bir veya iki defa basıldıktan sonra ön kol içeri doğru yatırılabilir.
Kablo kancası
İç kablo
İç ucun kablo kancasına sıkıca oturduğundan
emin olun.
Kol (B)
Kol (B)
Kablo kancası
İç uç
8
MTB
* Şekilde görüldüğü gibi monte edin.
Vites kablosunun montajı
Kullanılan kablo
Vites teli (Paslanmaz çelik)
ST-4600 / ST-4603 / ST-3500 / ST-3503
ST-2400 / ST-2403 / ST-R460 / ST-R350 / ST-R353
SP41 sızdırmaz vites kablosu (1) SP41 vites kablosu (2)
ST-M4050 / ST-2300 / ST-2303
SP40 sızdırmaz vites kablosu (1) SP40 vites kablosu (2)
ST-A070 / ST-A073
SIS40 fren kablosu (1)(2)
1
2
3
(2)
(1)
Kablo bağlantı ucu
ɸ 1.2 mm
SEALED
SP41
ɸ 4 mm
SP41
ɸ 4 mm
SEALED
SP40
ɸ 4 mm
SP40
ɸ 4 mm
SIS40
ɸ 4 mm
9
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, işaretli ucun karşısındaki ucu kesin.
Kabloyu kestikten sonra, deliğin içi düzgün bir çapa sahip olacak şekilde ucu yuvarlayın.
Aynı dış ucun kapsülünü fren kablosunun kesik ucuna takın.
< Arka kol >
1.
(B) kolunu üst konuma ayarlayın.
2.
Üst konumu göstergede kontrol edin ve kabloyu takın.
3.
Fren koluna basın ve ardından iç kabloyu kablo deliğinden geçirin.
Dış kapsül
Kol (B)
Kol (B)
Kablo deliği
İç kablo
10
4.
İç kabloyu fren kablosundan geçirin.
Eğer kablo kancası vites kablosu deliğiyle hizalanmazsa, hizalanıncaya kadar (B) kolunu bastırmaya devam edin ve ardından kabloyu
takın.
Onaylayın: İç ucun kablo kancasına sıkıca oturduğundan emin olun.
2
Kablo deliği
İç kablo
Vites teli kılı
Kablo kancası
İç uç
Kablo kancası
11
< Ön kol >
(B) kolunu 2 kez veya daha fazla çalıştırın; gösterge üzerinde alt konumun doğru olup olmadığını kontrol edin ve daha sonra iç
kabloyu sabitleyin.
1.
Fren koluna basın ve ardından iç kabloyu kablo deliğinden geçirin.
2.
İç kabloyu fren kablosundan geçirin.
Eğer kablo kancası vites kablosu deliğiyle hizalanmazsa, hizalanıncaya kadar (B) kolunu bastırmaya devam edin ve ardından kabloyu
takın.
Onaylayın
: İç ucun kablo kancasına sıkıca oturduğundan emin olun.
Kol (B)
En az 2-3 defa
çalıştırın
Kol (B)
En az 2-3 defa
çalıştırın
1
2
Kablo deliği
İç kablo
Vites teli kılı
Kablo kancası
İç uç
12
< Kablo ayarlayıcı >
Kablo ayarlayıcı olmadan montaj (kapak ayrıca satılır)
* Bir kablo dayaması kullanıldığında
1.
Kablo ayarlayıcıyı şekilde görüldüğü gibi sökün.
* Dış destek ara parçasını çıkarmak için çubuk-şekilli ince bir nesne kullanın.
2.
Fren kablosu yuva kapağını takın (ayrıca satılır).
Gevşetin
(Kablo esner)
Sıkın
Kablo ayarlayıcı için ayar marjı, tamamen sıkılmış
pozisyondan başlayarak beş turdur.
Ayarlayıcı, tamamen sıkılmış durumdan 1 tur gevşek
noktaya kadar sıkılır.
Dış destek ara parçası
Vites kablosu ayar plakası
Vites kablosu ayar civatası
Fren kablosu ayar yayı
Sökme
Kablo ayar tabanı
Fren kablosu yuva
kapağı (ayrıca satılır).
13
Kablo dayamasının takılması
* Gerektiği gibi bir kablo dayaması takın. (Ürünle birlikte verilmez)
1.
Kablo dayamasını alt boruya takın.
Not:
Ayar civatasını sıktıktan sonra takın.
Ayar civatası için ayar aralığı altı tam turdur.
2.
İç kabloyu geçirin ve vites kablosunu ayarlayın.
* Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar
boşluğa sahip olan bir fren kablosu kullanın.
Onaylayın
: Fren kablosunun kablo dayamasına sıkıca oturduğundan
emin olun.
Kablo dayaması
Tespit civatası
Montaj civatası
2 mm Alyen anahtarı
Kaynaklı fren (M5)
Sıkma torku:
1.5-2 N•m
Kablo dayaması
İç kablo
Vites teli
kılıfı
14
AYAR
Kol kurs ayarı
Kol kursu ayarı aşağıdaki şekillerde yapılabilir.
Kullanılacak aletler ve ayar noktası/noktaları için aşağıdaki tabloya bakın.
(A) Saat yönü: Kol kursu küçülür.
(B) Ters saat yönü: Kol kursu büyür.
Alet Ayar noktası/noktaları Model No.
Tornavida # 2
ST-EF65
ST-EF51
ST-EF41
ST-EF40
ST-TX800
ST-M4000
ST-T4000
ST-T3000
ST-M370
2 mm Alyen anahtarı
ST-R240
ST-R243
Tornavida # 2
ST-A070
ST-A073
(A)
(B)
(A)
(B)
(A)
(B)
(A)
(B)
(A)
(B)
15
Uzanım ayar bloğunu (Pabuç aralık parçasını) kullanırken:
Not:
8-derece uzanım ayar bloğunu takarken anatomik tipte bir gidon
kullanın. Eğer yuvarlak tipte bir gidon kullanırsanız, kablo kursu
çok kısalabilir ve bu durum, yetersiz frenleme gücüne yol açabilir.
< ST-4600 / ST-4603 / ST-3500 / ST-3503 / ST-2400 / ST-2403 / ST-R460 / ST-R350 / ST-R353 >
Pabuç aralık parçaları (A) Pabuç aralık parçaları (A) + (B)
Kol kursunu artırmak için
Pabuç aralık parçasını (A) çıkarın ve lastik tamponu takın.
Kol kursunu azaltmak için
Pabuç aralık parçasını gittiği yere kadar sokarak çıkıntıların
pabuç aralık parçasının (A) deliklerine oturmasını sağlayın.
* Pabuç aralık parçasını ve lastik tamponu takarken çıkıntıları az miktarda gresle yağlayın.
Anatomik tip Yuvarlak tip
7.5 mm
Başlangıç koşulu: 4°
Lastik tampon
Pabuç aralık parçaları (A)
14 mm
Pabuç aralık parçaları (B)
Pabuç aralık parçaları (A)
16
< ST-2300 / ST-2303 >
Uzanımı azaltmak için, lastik tamponu çıkarın ve aksesuar pabuç aralık
parçası ile değiştirin (mevcut iki tip: 4° ve 8°).
Değiştirme yöntemi
1.
Lastik tamponu çıkarın.
2.
Pabuç aralık parçasının iki çıkıntısına ince bir gres tabakası uygulayın.
3.
Çıkıntı mümkün olduğu kadar içeri girecek şekilde pabuç aralık
parçasını bastırarak takın.
İç kablonun ayarlanması
Kablo ayarlayıcı sağlandığında
Kablo ayarlayıcı için ayar marjı, tamamen sıkılmış pozisyondan başlayarak beş turdur.
Ayarlayıcı, tamamen sıkılmış durumdan 1 tur gevşek noktaya kadar sıkılır.
14 mm
7.5 mm
Pabuç aralık parçası
Lastik tampon
Pabuç aralık parçası
Gevşetin
(Kablo esner)
Sıkın
17
BAKIM
İç kablonun değiştirilmesi
MTB / Yol düz gidon
< Vidalı kapak tipi durumunda >
1.
Kolu (B) en küçük vitese/dişliye ayarlayın.
2.
Vidaları sökerek kapağı çıkarın.
3.
İç kabloyu çekerek çıkarın ve yeni bir iç kablo takın.
< Kablo ucu askı kapaklı tip durumunda >
1.
Kolu (B) en küçük vitese/dişliye ayarlayın.
2.
Kablo ucu askı kapağını çıkarın ve yeni bir iç kablo
takın.
YOL
Vites kablosunun nasıl değiştirileceği konusunda bilgi için, "Vites kablosunun takılması" bölümüne bakın.
Vites kablosunun kablo ayarlayıcısız bir vites kablosuyla değiştirilmesi hakkında bilgi için, "Vites kablosunun / Kablo
ayarlayıcının takılması" bölümüne bakın.
Sıkma torku:
0.3-0.5 N•m
Vida
Kapak
İç kablo
Kol (B)
Kablo ucu askı kapağı
İç kablo Kol (B)
Kablo ucu askı kapağı
Tornavida # 2
18
Braketin ve kolun sökülmesi
* Şekil, sağ kolu göstermektedir.
< ST-4600 / ST-4603 / ST-3500 / ST-3503 / ST-2400 / ST-2403 / ST-R460 / ST-R350 / ST-R353 >
1.
Önce Shimano orijinal aletini (ayrıca satılır) kullanarak E-halkasını çıkarın. Shimano orijinal aletiinin (2) parçasını (B), E-halkasını
çıkarma yönüyle hizalamak için kullanın. Daha sonra, (A) parçasını E-halkasına geçirin ve E-halkasını çıkarın.
* Tourney'de E-halkası yoktur.
2.
Kol mili deliğine bir Alyen anahtarı veya benzeri bir alet sokun, plastik bir çekiçle hafifçe vurarak braket gövdesine ve kol
gövdesine oturtmak suretiyle kol milini çıkarın.
Not:
Daima kol milini bu yönde çıkardığınızdan emin olun. Eğer ters yönde çıkarılırsa, braket gövdesine zarar verebilir.
E-halkasını çıkarma yönü
RT66000
Y6RT68000
Shimano orijinal E-halkası çıkarma
aleti
ÍKAZ
E-halkası çıkarılırken aniden
fırlayabilir; E-halkasını çıkarmadan
önce etrafınızda insanlar veya
nesneler olmadığından emin olun.
E-halkası
Braket gövdesi
Kol mili
Kol gövdesi
19
< ST-2300 / ST-2303 / ST-A070 / ST-A073 >
1.
İlk önce 2 mm Alyen anahtarı kullanarak civatayı çıkarın.
2.
Kol mili deliğine bir Alyen anahtarı veya benzeri bir alet sokun, plastik bir çekiçle hafifçe vurarak braket gövdesine ve kol
gövdesine oturtmak suretiyle kol milini çıkarın.
Not:
Daima kol milini bu yönde çıkardığınızdan emin olun. Eğer ters yönde çıkarılırsa, braket gövdesine zarar verebilir.
2 mm Alyen anahtarı
Braket gövdesi
Kol mili
Kol
gövdesi
20
Geri dönüş yayının çıkarılması
< ST-3500 / ST-3503 / ST-2400 / ST-2403 / ST-R350 / ST-R353 >
1.
Geri dönüş yayına takılan ara parçasıyla, geri dönüş yayının
ucunu yatak elemanındaki deliğe itin ve mil burcunu içeri
bastırın.
* Sol ve sağ geri dönüş yaylarının farklı olduğuna dikkat
edin.
< ST-2300 / ST-2303 >
1.
Geri dönüş yayını, kol gövdesinin yatak elemanındaki delik
üzerine yerleştirin.
* Sol ve sağ geri dönüş yaylarının farklı olduğuna dikkat
edin.
Geri dönüş
yayı
Yatak
elemanı
Mil burcu
Yayın ucunu yatak
elemanının deliğine
yerleştirin.
Delik
Ara parçası
Geri dönüş yayı
Yatak
elemanı
Yayın ucunu yatak
elemanının deliğine
yerleştirin.
Delik
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25

Shimano ST-M4000 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual