Dell Ekran Yöneticisi Kullanıcı Kılavuzu 7
Sorun Giderme
DDM uygulaması monitörünüzle çalışmazsa, DDM, bildirim tepsinizde aşağıdaki
simgeyi gösterecektir.
Simgeye tıkladığınızda, DDM daha ayrıntılı bir hata mesajı gösterir.
DDM uygulamasının yalnızca Dell marka monitörlerle çalıştığına lütfen
dikkat edin. Başka üreticilerin monitörlerini kullanıyorsanız, DDM bunları
desteklemeyecektir.
DDM, desteklenen bir Dell monitörü algılayamazsa ve/veya monitörle iletişime
geçemezse, sorunu gidermek için lütfen aşağıdaki işlemleri gerçekleştirin:
1. Video kablosunun monitörünüze ve bilgisayarınıza düzgün biçimde bağlandığından,
özellikle bağlayıcıların sıkıca takılmış olduğundan emin olun.
2. DDC/CI işlevinin etkinleştirildiğinden emin olmak için monitörün ekran menüsünü
kontrol edin.
3. Ekran kartı üreticisinden (Intel, AMD, NVidia gibi) doğru ve en güncel ekran
sürücüsünü edindiğinizden emin olun. DDM hatasının nedeni çoğunlukla ekran
sürücüsüdür.
4. Monitör ve ekran kartı bağlantı noktası arasındaki olası yerleştirme istasyonlarını
veya kablo uzatıcıları ya da dönüştürücüleri kaldırın. Bazı ucuz uzatıcılar, dağıtıcılar
veya dönüştürücüler DDC/CI işlevini uygun biçimde desteklemeyebilir ve DDM
hatasına neden olabilir. En son sürüm varsa, bu tür bir aygıtın sürücüsünü
güncelleyin.
5. Sisteminizi yeniden başlatın.
DDM aşağıdaki monitörlerle çalışmayabilir:
• 2013 yılından önce üretilmiş Dell monitör modelleri ve D serisi Dell monitörler.
Daha fazla bilgi için Dell Ürün Desteği web sitelerine başvurabilirsiniz.
• Nvidia tabanlı G-sync teknolojisini kullanan oyun monitörleri
• Sanal ve kablosuz ekranlar DDC/CI desteklemez
• Bazı eski model DP 1.2 monitörlerde, ekran menüsünü kullanarak MST/DP 1.2
işlevini devre dışı bırakmak gerekebilir.