GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
4
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
UYARI
•
Komponentleri monte ederken kullanım kılavuzlarında verilen talimatlara mutlaka uyun.
Sadece orijinal Shimano parçaları kullanılması tavsiye edilir. Eğer civatalar ve somunlar gibi parçalar gevşer veya hasar görürse bisiklet aniden
devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Ayrıca, ayarlar doğru şekilde yapılmazsa sorunlar oluşabilir ve bisiklet aniden devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
•
Parça değiştirme gibi bakım işlemleri yaparken gözlerinizi korumak için emniyet gözlüğü kullanın.
•
Bu bayi el kitabının tamamını okuyun ve gerektiğinde başvurmak üzere güvenli bir yerde saklayın.
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
•
Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli şekilde bağlanmış olduğunu kontrol edin. Tekerlekler herhangi bir şekilde gevşekse, bisikletten
çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
•
Bu tekerlek tepe inişi bisiklet sürüşü veya serbest sürüş için tasarlanmamıştır. Tepe inişi sürüşlerinde kullanmayın. Aksi takdirde tekerlek bükülebilir
veya başka şekilde hasar görerek kazalara yol açabilir.
•
Eğer çabuk bağlantı mekanizması doğru şekilde kullanılmazsa, tekerlek bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir. Kullanmadan önce çabuk
bağlantı mekanizmasının Servis Talimatını iyice okuyun.
•
Kullanımdan önce, jant yüzeyini kontrol ederek çöküntüler, çizilmeler veya çatlamalar olup olmadığını ve jant tellerinde bükülme veya gevşeklik olup
olmadığını kontrol edin. Bu problemlerden herhangi biri varsa tekerleği kullanmayın. Jant kırılabilir ve düşmenize neden olabilir.
•
Disk fren gövdeleri ve disk fren rotoru, frenler çalışırken ısınır. Bu nedenle, sürüş sırasında veya bisikletten indikten hemen sonra bu parçalara
dokunmayın. Aksi halde elleriniz yanabilir. Frenleri ayarlamaya başlamadan önce fren bileşenlerinin yeteri kadar soğumuş olup olmadığını
kontroledin.
•
Aynı zamanda, disk fren Servis Talimatını da dikkatli bir şekilde okuyun.
•
Lastikler, kullanımdan önce lastik veya jant üzerinde belirtilen basınç değerine kadar şişirilmelidir. Eğer lastikler veya jant üzerinde maksimum basınç
belirtilmişse, burada görülen alt değeri aşmadığınızdan emin olun.
•
WH-M9000-TL: Maksimum basınç = 2.8bar / 41psi / 280kPa
WH-M9020-TL: Maksimum basınç = 2.6bar / 38psi / 260kPa
WH-M8000-TL: Maksimum basınç = 3bar / 44psi / 300kPa
WH-M8020-TL: Maksimum basınç = 3bar / 44 psi/ 300kPa
Belirtilenden daha yüksek bir basınç, lastiğin aniden delinmesine ve/veya ayrılmasına neden olarak ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
<F15 (Ön 15 mm Mil), R12 (Arka 12 mm Mil) Tekerlek (İçi Boş Mil) >
•
Bu tekerlek tepe inişi bisiklet sürüşü veya serbest sürüş için tasarlanmamıştır. Sürüş koşullarına bağlı olarak, hazne milinde bir çatlaklar oluşarak milin
arızasına neden olabilir. Bu ise ciddi yaralanmaya ve hatta ölüme neden olabilecek bir kazaya yol açabilir. Bisikleti sürmeden önce, hazneleri dikkatli
bir şekilde kontrol ederek millerde çatlaklar olmadığından emin olun ve eğer herhangi bir çatlak belirtisi veya sıra dışı durum varsa bisikleti
KULLANMAYIN.
•
Bu tekerlek, sadece özel ön maşa/kadro ve sabit mille birlikte kullanılabilir. Eğer başka herhangi bir ön maşayla/kadroyla veya sabit mille birlikte
kullanılırsa, sürüş sırasında tekerleğin bisikletten ayrılmasına ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
•
Mil ayırma kolu disk fren rotoruyla aynı tarafta ise, bunların birbirine temas etme ihtimali vardır.
Mil ayırma kolunu elinizle tüm gücünüzle sıksanız bile, mil ayırma kolunun disk fren rotoruna
değmediğinden emin olun. Kol disk fren rotoruna değiyorsa, tekerleği kullanmayı bırakın ve
satıcınıza danışın.
Mil ayırma kolu
Disk fren rotoru
•
Eğer mil ayırma kolu doğru şekilde kullanılmazsa, tekerlek bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
< F15 Tekerlek (İçi Boş Mil) >
•
Ön tekerlek için emniyete alma yöntemi ve sıkma torku, kullanılan ön süspansiyonlu maşanın tipine bağlı olarak değişir. Ön tekerleği ön süspansiyonlu
maşaya takarken, daima ön süspansiyonlu maşanın Servis Talimatında belirtilen uyarılara uyun. Eğer talimata uyulmazsa, ön tekerlek ön süspansiyonlu
maşadan çıkabilir ve ciddi yaralanma oluşabilir.