GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
4
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
UYARI
•
Ürünü monte ederken, kılavuzlarda verilen talimatları izleyin.
Sadece orijinal SHIMANO parçaları kullanılması tavsiye edilir. Eğer civatalar ve somunlar gibi parçalar gevşer veya hasar görürse bisiklet aniden
devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Ayrıca, ayarlar doğru şekilde yapılmazsa sorunlar oluşabilir ve bisiklet aniden devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
•
Parça değiştirme gibi bakım işlemleri yaparken gözlerinizi korumak için emniyet gözlüğü kullanın.
•
Bu bayi el kitabının tamamını okuyun ve gerektiğinde başvurmak üzere güvenli bir yerde saklayın.
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
•
Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli şekilde bağlanmış olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi bir şekilde gevşekse, bisikletten
çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
•
Kullanımdan önce, jant yüzeyini kontrol ederek çöküntüler, çizilmeler veya çatlamalar olup olmadığını ve jant tellerinde bükülme veya gevşeklik olup
olmadığını kontrol edin. Bu problemlerden herhangi biri varsa tekerleği kullanmayın. Jant kırılabilir ve düşmenize neden olabilir. Karbon tekerlekler
durumunda, aynı zamanda karbon soyulması veya çatlama gibi bir hasar olup olmadığını da kontrol edin.
•
Tekerlekler asfaltsız yüzey gibi bozuk koşullarda kullanılırsa bükülebilir veya hasar görebilirler, bu da kazalara yol açabilir.
•
Bu tekerlekler, disk frenlerle birlikte kullanım için özel olarak tasarlanmıştır. Bu tekerlekleri jant frenleriyle kullanmayın.
•
Eğer mil ayırma kolu disk fren rotoruyla aynı tarafta ise, disk fren rotoruna değme olasılığı vardır. Mil ayırma
kolunu avuç içinizle ve tüm gücünüzle sıksanız bile, mil ayırma kolunun disk fren rotoruna değmediğinden emin
olun. Eğer kol disk fren rotoruna değerse, tekerleği kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın.
Mil ayırma kolu
Disk fren rotoru
•
Disk fren gövdeleri ve disk fren rotoru, frenler çalışırken ısınır. Bu nedenle, sürüş sırasında veya bisikletten indikten hemen sonra bu parçalara
dokunmayın. Aksi halde elleriniz yanabilir. Frenleri ayarlamaya başlamadan önce fren bileşenlerinin yeteri kadar soğumuş olup olmadığını
kontroledin.
•
Aynı zamanda, disk fren Servis Talimatını da dikkatli bir şekilde okuyun.
•
Lastikler, kullanımdan önce lastik veya jant üzerinde belirtilen basınç değerine kadar şişirilmelidir. Eğer lastikler veya jant üzerinde maksimum basınç
belirtilmişse, burada görülen alt değeri aşmadığınızdan emin olun.
•
Eğer mil ayırma kolu doğru şekilde kullanılmazsa, tekerlek bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
•
E-THRU Mil hakkında ayrıntılı bilgi için, E-THRU Mil kullanım kılavuzuna bakın.
F12 (Ön 12 mm Mil), R12 (Arka 12 mm Mil) Tekerlek (İçi Boş Mil)
•
Bu tekerlek, sadece özel ön maşa/kadro ve sabit mille birlikte kullanılabilir. Eğer başka herhangi bir ön maşayla/kadroyla veya sabit mille birlikte
kullanılırsa, sürüş sırasında tekerleğin bisikletten ayrılmasına ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Tubeless tekerlek
•
Lastikler elle takılmalı ve çıkarılmalıdır.
Bu işlem zorsa tubeless tekerlekler için plastik bir lastik kolu kullanılabilir. Bu tip durumlarda jant yüzeyinin çökmüş, çizilmiş veya çatlamış olmadığını
kontrol edin, bu durum lastikle jant arasındaki hava contasında hasar riskine neden olur, bu da hava kaçağına yol açabilir. Karbon jantlarda karbon
soyulması veya çatlaması vs. olmadığını kontrol edin. Son olarak hava kaçağı olmadığından emin olun.
•
WH-R9170-TL / WH-RS770-TL: Maksimum basınç = 8bar / 116psi / 800kPa
WH-RS370-TL: Maksimum basınç = 6,5 bar / 94 psi / 650 kPa
Belirtilenden daha yüksek bir basınç, lastiğin aniden delinmesine ve/veya ayrılmasına neden olarak ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.