Model No. CS-7900
Dișli konfigürasyonu
11D-21D
11D, 12D, 13D, 14D, 15D, 16D, 17D, 18D, 19D, 21D
11D-23D
11D, 12D, 13D, 14D, 15D, 16D, 17D, 19D, 21D, 23D
11D-25D
11D, 12D, 13D, 14D, 15D, 17D, 19D, 21D, 23D, 25D
11D-27D
11D, 12D, 13D, 14D, 15D, 17D, 19D, 21D, 24D, 27D
11D-28D
11D, 12D, 13D, 14D, 15D, 17D, 19D, 21D, 24D, 28D
12D-23D
12D, 13D, 14D, 15D, 16D, 17D, 18D, 19D, 21D, 23D
12D-25D
12D, 13D, 14D, 15D, 16D, 17D, 19D, 21D, 23D, 25D
12D-27D
12D, 13D, 14D, 15D, 16D, 17D, 19D, 21D, 24D, 27D
Not :
Contayı çıkarırken ve takarken contanın bükülmemesi konusunda çok dikkatli olun. •
Contayı takarken doğru tarafa baktığından emin olun ve gittiği yere kadar iyice bastırın.
Koniyi gevșeklik kalmayıncaya kadar hazne mili üzerine sıkıștırın. •
Koninin tırtıklarını koniyi tutan borunun tırtıklarıyla hizalayarak, boruyu tutan koninin A kısmını hazne mili üzerindeki
B kısmıyla hizalayın.
■ Hazne milini çıkardıktan sonra filibir gövdesinin içinde yer alan filibir gövdesi tespit civatasını sökün ve filibir
gövdesini değiștirin.
Not :
Filibir gövdesini değiștirirken, filibir gövdesi tespit civatasını da değiștirin. Filibir gövdesi tespit civatasının dișine
gres yağı sürmeyi unutmayın; aksi takdirde gevșeme veya sıkıșma olușabilir.
Filibir gövdesini sökmeyin veya üzerine yağ veya gres sürmeyin; aksi takdirde çalıșma problemleri meydana gelebilir.
Arka hazne gövdesinin değiștirilmesi
SI-4G60A-002-05
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
UYARI
DİKKAT
Kullanımdan önce, jant yüzeyini kontrol ederek çöküntüler, çizilmeler veya çatlamalar •
olup olmadığını ve jant tellerinde bükülme veya gevșeklik olup olmadığını kontrol edin. Bu
problemlerden herhangi biri varsa tekerleği kullanmayın.
Alt link tipi süspansiyonlu mașalarla birlikte kullanmayın. Bu tip mașalarla birlikte •
kullanıldığında, süspansiyonun çalıșması nedeniyle hazne mili ve fren pabuçları arasındaki
mesafe değișebilir ve frenler uygulandığında fren pabuçları jant tellerine değebilir.
Eğer çabuk bağlantı mekanizması doğru șekilde kullanılmazsa, tekerlek bisikletten çıkarak •
ciddi yaralanmaya neden olabilir. Kullanmadan önce çabuk bağlantı mekanizmasının Servis
Talimatını iyice okuyun.
Bu tekerlekler, kaplanmıș yollarda sürüș için tasarlanmıștır. Bunun haricindeki yollarda •
kullanılmaları halinde bükülebilir, hasar görebilir ve kazalara yol açabilirler.
Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș olduğunu kontrol edin. •
Eğer tekerlekler herhangi bir șekilde gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden
olabilirler.
Valf deliğinin karșı tarafındaki oyuk, jantın așınma miktarını gösteren bir kılavuz görevi görür. •
Bu oyuk görünmez olduğunda jantı artık kullanmayın.
Eğer jantı kullanmaya devam ederseniz, kırılarak bisikletin devrilmesine ve kazaya neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya
neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli •
bir yerde muhafaza edin.
Lastikler, kulanımdan önce lastik üzerinde belirtilen basınç değerine kadar șișirilmelidir. •
Yüksek basınçlara dayanabilen jant bandı kullanın; aksi takdirde tekerlekler aniden delinerek •
yerinden çıkabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Shimano R55HC (yüksek performans) fren pabuçları ıslak șartlarda maksimum performansı •
sağlamak amacıyla özel bileșim kullanımı ile tasarlanmıștır. Bununla beraber daha hızlı jant
așınmasına sebep olurlar.
Shimano, R55HC fren pabuçları kullanılmasının sebebiyet verebileceği jant ömrü azalması için
sorumluluk kabul etmez.
Orijinal Shimano jant tellerini ve nipellerini kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz. Shimano •
haricinde parçaların kullanılması durumunda, jant tellerinin hazne ünitesine oturduğu bölge
hasar görebilir.
Kullanımdan önce, fren pabuçlarına sıkıșan herhangi bir metal parça veya yabancı nesneler •
olup olmadığını kontrol edin. Bu tür maddeler, frenler uygulandığında jantın hasar görmesine
neden olabilir.
Nipeller büyük çaplara sahiptir ve kolayca çevrilerek jant teli gerginliğini artırmayı •
kolaylaștırırlar. Bununla birlikte, jant teli gerginliklerini ayarlarken nipelleri fazla sıkmamaya
dikkat edin. Eğer nipeller așırı sıkılırsa, jant hasar görebilir.
(Ayarları yapmak için yetkili bisiklet satıcınıza danıșmanız tavsiye edilir.)
Not :
Eğer tekerlek sertleșir ve zor dönmeye bașlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir. •
Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir. •
Opsiyonel aksesuar olarak özel jant teli anahtarları mevcuttur. •
Jant tellerinde bașlangıçta herhangi bir boșluk olması halinde ve ilk 1,000 km sürüșten sonra •
yetkili bisiklet satıcınıza jant tellerinizin gerginliğini ayarlatmanız tavsiye edilir.
Jant teli muhafazaları (CP-WH23) ayrı olarak satılır. Lütfen ayrıntılı bilgi için bisiklet satıcınıza •
bașvurun.
Reflektörler (CATEYE tarafından üretilir) ayrı olarak satılır. Lütfen ayrıntılı bilgi için bisiklet •
satıcınıza bașvurun.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili •
değildir.
Teknik Servis Talimatı
SI-4G60A-002
WH-7900-C35-CL
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Uygulanabilir lastik ölçüsü
Clincher lastik
700C (19C-25C)
Zincir 10-vites CN-7901
Kaset dișli 10-vites CS-7900
Bu tekerlek, 8-vitesli, 9-vitesli ve 10-vitesli dișli setleriyle birlikte kullanılabilir.
(Eğer çocuk bisikleti için olan model dıșında bir 10-vitesli dișli seti kullanılıyorsa 1-mm rondela kullanın.)
Zincirler ve kaset dișliler gibi diğer parçalarla kombinasyon hakkında ayrıntılı bilgi için, Ürün Teknik
Bilgilerine bakın.
Özellikler
Seriler DURA-ACE
Model numarası WH-7900-C35-CL
Vites 8 / 9 / 10
Jant ölçüsü 700C (622 × 15C)
Jant genișliği 20.8 mm
Jant yüksekliği
Ön için 35 mm
Arka için 35 mm
Kaset dișli
ile ișaretli dișliler birbirine sabitlenmiștir.
■ İlk önce, șekilde görülen prosedürü takip ederek hazne milini çekerek çıkarın. Filibir tarafından sökmek mümkün değildir.
Arka hazne gövdesinin değiștirilmesi
Jant tellerinin değiștirilmesi
Sol taraf Sıkma torku:
15-17 N•m
5 mm Alyen anahtarı
Sökme
5 mm Alyen anahtarı
(1) (2)
Conta
Dudak dıș taraftadır
Koniyi tutan boru
Koni
A
B
(3)
Hazne mili
Sıkma torku :
45-50 N•m
Sökme
14 mm Alyen
anahtarı
Filibir gövdesi rondelası
Contayı sökmeyin.
Filibir gövdesi tespit civatası
Filibir gövdesi
Gres yağının sürülmesi
DURA-ACE gresi (Y-04110000)
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz : http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Jant teli dizilimi
Jant tellerini șekilde gösterildiği gibi dizin.
(Ön için)
Önde, hem solda hem sağda radyal
montaj kullanılır
(Arka için)
Arkada, hem solda hem sağda çapraz montaj
kullanılır.
Jant teli gerginlik değeri
Ön için Arka için
1000-1400 N
Sağ (dișli) tarafı Sol taraf
1200-1500 N 600-900 N
* Bu değerler sadece bir kılavuz olarak kullanılmalıdır.
HG dișlilerinin takılması
CS-7900 ‘u (10-vites) arka
hazneye monte ederken,
șekilde gösterilen konuma bir
ara parçası takın.
A
a
c
-
1
4
T
Geniș parça
Oluk sadece
bir yerde
geniștir.
Her bir dișli için, grup
ișareti bulunan yüzey
yukarı doğru bakmalı ve
dișli çıkıntılarının geniș
parçaları her bir dișli ve
arka hazne gövdesinin
(kanal genișliğinin fazla
olduğu) A kısmı üzerinde
hizalanacak șekilde
yerleștirilmelidir.
11D-21D, 11D-23D
11D-25D, 11D-27D, 11D-28D
12D-23D, 12D-25D, 12D-27D
Ara parçası
Ara parçası
Ara parçası
Dișli ara parçaları
Dișli ara parçaları
Dișli ara parçaları
Kilitleme bileziği
Kilitleme bileziği
Kilitleme bileziği
Sıkma torku :
30-50 N•m
HG dișlilerini değiștirirken,
kilitleme bileziğini çıkarmak için
özel aleti (TL-LR15) ve
TL-SR21’i kullanın.
HG dișlilerinin montajını
yaparken, kilitleme bileziğini
sıkmak için özel aleti (TL-LR15)
kullanın.
Sökme
Alet
(TL-SR21)
TL-LR15
Kilitleme
bileziği
Model numarası Spesifikasyon Renk
RR-550-WUWSW CPSC Beyaz
RR-550-WUASW AS Kehribar
RR-317-WUASW DIN Kehribar
Jant teli
Nipel
*1 İç bilezik
*2 Hazne kapağı
*2 Hazne kapağı
Jant tellerini șekilde görüldüğü gibi hazneye
geçirerek takın.
Önde, jant tellerinin uçlarını hazne ünitesindeki yuvalara
emniyetli șekilde takın; aksi takdirde hasar olușabilir.
*1 İç bileziği, hazne ünitesinin tırnaklarına tamamen oturacak
șekilde takın.
*2 Hazne kapağını “klik” sesi çıkıncaya kadar içeri bastırmak
ve kullanmadan önce elle sökülemeyeceğinden emin olmak
suretiyle hazne kapağını tırnaklar iç bileziğe tamamen
oturacak șekilde takın.