NOCO G26000EU Kullanici rehberi

Kategori
Güvenlik cihazı bileşenleri
Tip
Kullanici rehberi
Hoşgeldiniz. NOCO Genius® G26000 satın aldığınız için
teşekkür ederiz. Şarj cihazını kullanmadan önce kullanıcı
kılavuzunu okuyun ve anlayın. Şarj cihazlarımızla ilgili
sorularınız için www.no.co/support adresindeki kapsamlı
destek bilgilerine bakın. Kişisel destek için NOCO ile
iletişime geçmek için www.no.co/connect adresini ziyaret
edin (tüm bölgelerde mevcut değildir).
Kutu İçerikleri.
• G26000 Akıllı Şarj Cihazı
• (1) Akü Kıskacı
• (1) Delikli Terminal Konnektörü
• Kullanıcı Kılavuzu
• Tanıtım Kılavuzu ve Garanti
Kullanıcı Kılavuzu
G26000 V2.0
KULLANMADAN ÖNCE ÜRÜN GÜVENLİK
TALİMATLARINI OKUYUN VE ANLAYIN.
Talimatlara uyulmaması, CİDDİ YARALANMA,
ÖLÜM, CİHAZ VEYA MAL ZARARINA
YOL AÇABİLEN ELEKTRİK ÇARPMASI,
PATLAMA VEYA YANGIN RİSKİNE NEDEN
OLABİLİR. Bu talimatları atmayın.
TEHLİKE
Noco ile İletişim.
G26000 Hakkında. NOCO Genius® G26000,
piyasadaki en yenilikçi ve gelişmiş teknolojilerin bir kısmını
temsil eder ve her bir şarj işlemini basit ve kolay hale getirir.
Şimdiye kadar herhalde kullanacağınız en güvenli ve en
etkili şarj cihazıdır. G26000, Sulu (Asitli), Jel, MF (Bakım
Gerektirmeyen), CA (Kalsiyum), EFB (Geliştirilmiş Sulu), AGM
(Emici Cam Yastığı) ve LFP (Lityum demir fosfat) aküler dahil
olmak üzere her türlü 12V ve 24V kurşun-asit aküleri ve
lityum-iyon aküleri şarj etmek için tasarlanmıştır. Her boyutta
aküde 500 Amp-saat kapasitesine kadar şarj etmek için
uygundur.
Başlarken. Şarj cihazını kullanmadan önce, akü
üreticisinin özel talimatlarını ve akü için önerilen şarj
oranlarını dikkatlice okuyun. Şarj etmeden önce akünün
kullanım kılavuzuna başvurarak akünün voltajını ve kimyasını
belirlediğinizden emin olun.
Duvara Monte Edilmesi. G26000’ün duvara monte
edilmesi için 4 (dört) dış delik vardır. Şarj cihazını #6 matkap
uçlu vidalarla istediğiniz yere yerleştirin. Montaj yüzeyinin
arkasında hiçbir engelin olmadığından emin olun. Aküye
olan mesafeyi akılda tutmak önemlidir. Akü kıskacı veya göz
delikli terminal konnektörleri ile birlikte şarj cihazın DC kablo
uzunluğu yaklaşık 1,828 mm’dir. Bağlantı noktalar arasında
304 mm bir gevşekliğe izin verin. Akü bağlantılarında 1,524
mm geçirmemenizi öneririz.
Şarj Modları. G26000’de 11 (onbir) şarj modu vardır:
Başlatma, 12V NORM, 12V COLD/AGM, 24V NORM,
24V COLD/AGM, 12V LITHIUM, 12V AGM+, 16V AGM,
16V LITHIUM, 13.6V BESLEME ve 12V KURTARMA,
ayrıca motoru çalıştırmak için JumpCharge akü takviyesi.
Moda girmek için bazı şarj modlarına basıp 3 (üç) saniye
bekletilmelidir. Bu “Bas ve Tut” modları, seçmeden önce
tam dikkat gerektiren gelişmiş şarj modlarıdır. “Bas ve Tut”
no.co
30339 Diamond Parkway, #102
Glenwillow, OH 44139
United States of America
URL:
E-posta:
Posta Adresi:
222
şarj cihazında kırmızı bir çizgi ile gösterilir. Her bir şarj
modunun farklılıklarını ve amacını anlamak önemlidir.
Akünüz için uygun şarj modunu seçene kadar şarj
cihazını çalıştırmayın. Aşağıda kısa bir açıklama
verilmiştir:
Mod Açıklama
12V
NORM
Başlatma
12V
COLD/
AGM
14.8V | 26A | 500 Ah’a kadar
24V
NORM
29V | 13A | 250 Ah’a kadar
29.6V | 13A | 250 Ah’a kadar
Güç yok
14.5V | 26A | 500 Ah’a kadar
24V
COLD/
AGM
Başlatma modunda şarj cihazı şarj
olmuyor veya aküye herhangi bir güç
sağlamıyor. Bu modda, elektrik
prizinden mikroskopik güç çekerek
Enerji Tasarrufu etkinleştirilir.Seçildiğinde,
turuncu bir LED yanacaktır.
12 Volt Sulu, Jel, Geliştirilmiş Sulu,
Bakım Gerektirmeyen ve Kalsiyum
aküleri şarj etmek içindir. Seçildiğinde,
beyaz bir LED yanacaktır.
AGM veya 50ºF (10ºC) altındaki soğuk
hava koşullarında 12 Volt aküleri şarj
etmek içindir. Seçildiğinde, mavi bir
LED yanacaktır.
24 Volt Sulu, Jel, Geliştirilmiş Sulu,
Bakım Gerektirmeyen ve Kalsiyum
aküleri şarj etmek içindir. Seçildiğinde,
beyaz bir LED yanacaktır.
AGM veya 50ºF (10ºC) altındaki soğuk
hava koşullarında 24 Volt aküleri şarj
etmek içindir. Seçildiğinde, mavi bir
LED yanacaktır.
Mod Açıklama
12V
AGM+
16V
AGM
12V
LITHIUM
15.5V | 26A | 500 Ah’a kadar
13.6V | 5A | Maks. 6A
19.45V | 20A | 250 Ah’a kadar
14.2V | 26A | 500 Ah’a kadar
16.5V | 1.5A | Herhangi bir Kapasite
19.6V | 20A | 250 Ah’a kadar
12V
REPAIR
16V
LITHIUM
Normal şarj voltajından daha yüksek bir
şarj gerektiren 12V gelişmiş AGM aküleri
şarj etmek içindir. Seçildiğinde, mavi bir
LED yanacaktır.
Yarış araçlarında yaygın olarak kullanılan
16V AGM aküleri şarj etmek içindir.
Seçildiğinde, mavi bir LED yanacaktır.
Lityum demir fosfat da dahil olmak
üzere 12 Volt lityum-iyon aküleri şarj
etmek içindir. Seçildiğinde, mavi bir LED
yanacaktır.
Eski, kullanılmayan, hasar görmüş,
tabakalı veya sülfatlanmış akülerin
tamir edilmesi ve depolanması için
gelişmiş bir akü kurtarma modu.
Seçildiğinde, kırmızı bir LED sürekli
yanıp sönücektir.
Yarış araçlarında yaygın olarak
kullanılan lityum demir fosfat da dahil
olmak üzere 16V lityum-iyon aküleri
şarj etmek içindir. Seçildiğinde, mavi bir
LED yanacaktır.
13.6V
SUPPLY
Bir araba lastiği şişirici, yağ değiştirici
gibi herhangi bir 12VDC cihazına güç
sağlamak için bir DC güç kaynağına
dönüştürür veya akü değiştirirken bellek
tutucuya dönüştürür. Seçildiğinde,
kırmızı bir LED yanacaktır.
Press & Hold
Press & Hold
Press & Hold
Press & Hold
Press & Hold
Press & Hold
444
12V Lithium Modu Kullanılması. Bas ve Tut
12V Lithium şarj modu lityum demir fosfat da dahil
olmak üzere sadece 12 Volt lityum-iyon aküleri için
tasarlanmıştır.
DİKKAT. BU MODU DİKKATLİ KULLANIN. BU MOD
SADECE 12 VOLT LİTYUM AKÜLERİ İÇİNDİR. LİTYUM-
İYON AKÜLERİ FARKLI YOLLARDA YAPILANDIRILMIŞ
VE BAZI AKÜ YÖNETİM SİSTEMİ (BMS) İÇEREBİLİR
VEYA İÇERMEYEBİLİR. ŞARJ ETMEDEN ÖNCE
LİTYUM AKÜ ÜRETİCİSİNE DANIŞIN VE ÖNERİLEN
ŞARJ ORANLARINI VE VOLTAJLARINI ÖĞRENİN. BAZI
LİTYUM-İYON AKÜLERİ DENGESİZ OLABİLİR VE ŞARJ
ETMEK İÇİN UYGUN DEĞİLDİR.
12V AGM+ Modu Kullanılması. Bas ve Tut
12V AGM+ şarj modu sadece 12 Volt gelişmiş AGM
aküleri için tasarlanmıştır. Gelişmiş AGM aküleri, genellikle
start-stop özelliğine sahip olan mikro hibrid araçlarda
bulunan yeni bir akü teknolojisidir. Bu aküler normal şarj
voltajından daha yüksek bir şarj oranını (15,6V cıvarında)
gerektirir. 12V AGM+ şarj modu geleneksel AGM aküler
için UYGUN DEĞİLDİR. Bu modu kullanmadan önce akü
üreticisine danışın.
DİKKAT. BU MODU DİKKATLİ KULLANIN. BU MOD
SADECE 12 VOLT GELİŞMİŞ KURŞUN-ASİT AGM
AKÜLERİ İÇİNDİR. BU MOD YÜKSEK ŞARJ VOLTAJINI
KULLANIR VE BAZI SULU (ASİTLİ) AKÜLERDE SU
KAYBI, BAZI AKÜLERDE AŞIRI ŞARJ OLUŞABİLİR.
16V Lithium Modu Kullanılması. Bas ve Tut
16V Lithium şarj modu lityum demir fosfat da
dahil olmak üzere sadece 16 Volt lityum-iyon
aküleri için tasarlanmıştır. 16V lityum-iyon
aküler, alternatörün çıkarılacağı veya enjektörün
veya yakıt pompasının performansını artırmak
için kullanıldığı yarış araçlarında yaygın olarak
bulunur.
DİKKAT. BU MOD SADECE 16 VOLT LİTYUM
AKÜLERİ İÇİNDİR. LİTYUM-İYON AKÜLERİ
FARKLI YOLLARDA YAPILANDIRILMIŞ VE BAZI
AKÜ YÖNETİM SİSTEMİ (BMS) İÇEREBİLİR VEYA
İÇERMEYEBİLİR. ŞARJ ETMEDEN ÖNCE LİTYUM
AKÜ ÜRETİCİSİNE DANIŞIN VE ÖNERİLEN ŞARJ
ORANLARINI VE VOLTAJLARINI ÖĞRENİN. BAZI
LİTYUM-İYON AKÜLERİ DENGESİZ OLABİLİR VE
ŞARJ ETMEK İÇİN UYGUN DEĞİLDİR.
16V AGM Modu Kullanılması. Bas ve Tut
16V AGM şarj modu sadece 16V AGM aküleri
içindir. 16V AGM aküler, alternatörün çıkarılacağı
veya enjektörün veya yakıt pompasının
performansını artırmak için kullanıldığı yarış
araçlarında yaygın olarak bulunur.
DİKKAT. BU MODU DİKKATLİ KULLANIN. BU
MOD SADECE 16 VOLT AGM AKÜLERİ İÇİNDİR.
12V AKÜLERİ İÇİN KULLANMAYIN. ŞARJ
ETMEDEN ÖNCE AKÜ ÜRETİCİSİNE DANIŞIN VE
ÖNERİLEN ŞARJ ORANLARINI VE VOLTAJLARINI
ÖĞRENİN.
13.6V Başlatma Modu Kullanılması. Bas ve Tut
13.6V Başlatma modu, şarj cihazını sabit bir akım
ve sabit voltajlı DC güç kaynağına dönüştürür.
Araba lastiği şişiriciler, yağ değiştiriciler, kahve
demlikleri, koltuk ısıtıcıları ve daha fazlası 12VDC
cihazları çalıştırmak için kullanılabilir. Güç kaynağı
olarak, akü onarımı veya değiştirilmesi sırasında
araç yerleşik bilgisayarı ayarlarını korumak için de
kullanılabilir. 13.6V Başlatma modu, 6A’da (Maks)
aşırı yük korumalı 5A’da 13,6 volt sağlar.
DİKKAT. BU MOD SADECE 12 VOLT KURŞUN-
ASİT AKÜLERİ İÇİNDİR. KULLANMADAN
ÖNCE, BU MOD KULLANIM İÇİN UYGUN OLUP
OLMADIĞINI BELİRLEMEK İÇİN 12VDC CİHAZ
KILAVUZUNU OKUYUN. BU MODDA KIVILCIM
KORUMASI VE TERS KUTUP BAĞLANTI’YA
KARŞI GÜVENLİK ÖZELLİKLERİ YOKTUR. ŞARJ
CİHAZI KIVILCIM OLUŞTURABİLECEĞİNDEN
AKÜNÜN ARTI VE EKSİ KISKAÇLARININ VEYA
DELİKLİ TERMiNAL KONNEKTÖRLERİNİN
BİRBİRİNE DOKUNMASI VEYA BAĞLANMASINA
666
İZİN VERMEYİN. BU MODU KULLANMADAN
ÖNCE AKÜ TERMİNALLERİNDEKİ KUTUP
BAŞLARINI KONTROL EDİN.
12V Kurtarma Modu Kullanılması. Bas ve Tut
12V Kurtarma modu, eski, kullanılmayan, hasar görmüş,
tabakalı veya sülfatlanmış akülerin tamir edilmesi ve
depolanması için gelişmiş bir akü kurtarma modudur.
Tüm aküler kurtarılamaz. Düşük bir şarj’da tutulduğunda
ve/veya tam şarj alma fırsatı olmadığında, aküler hasar
görebilirler. Sülfatlaşma ve tabakalandırma en yaygın akü
sorunlarıdır. Hem sülfatlaşma hem de tabakalandırma,
akünün açık devre voltajını yapay olarak artırıp, düşük
kapasite sunarken akünün tam şarjlı olarak görünmesini
sağlayacaktır. Bu sorunları yaşamamak için 12V
Kurtarma modunu kullanın. En iyi sonuçlar için bu modu
kullanmadan önce, 12V aküyü tam şarj döngüsünden
geçirerek aküyü tamamen şarj edin. 12V Kurtarma modu,
kurtarma işlemini tamamlamak için 4 (dört) saat sürebilir
ve tamamlandığında Başlatma moduna döner.
DİKKAT. BU MODU DİKKATLİ KULLANIN. BU MOD
SADECE 12 VOLT KURŞUN-ASİT AKÜLERİ İÇİNDİR.
BU MOD YÜKSEK ŞARJ VOLTAJINI KULLANIR VE BAZI
SULU (ASİTLİ) AKÜLERDE SU KAYBI OLUŞABİLİR.
BAZI AKÜLER VE ELEKTRONİKLERİN YÜKSEK ŞARJ
VOLTAJLARINA HASSAS OLABİLECEKLERİNİ BİLİN.
ELEKTRONİKLERE RİSKLERİ AZALTMAK İÇİN, BU
MODU KULLANMADAN ÖNCE AKÜ BAĞLANTISINI
KESİN.
JumpCharge.
JumpCharge, düşük voltajlı veya boş araç aküleri takviye
ile çalıştırmak için yenilikçi bir özelliktir. JumpCharge
işlemi, “motor çalıştırılması” özellikli geleneksel akü şarj
cihazınızdan çok daha farklıdır. JumpCharge, akünüzün
ömrünü kısaltan aşırı yüklenmesini önlemek için hassas
şarj kontrolünü kullanır.
JumpCharge’ı çalıştırmak için, şarj cihazı akü kıskaçları
ile 12V aküye bağlanmalıdır. Aracınızı hızlı çalıştırmak için
JumpCharge düğmesine basın.
İşlem başlatıldığında, Şarj LED’leri JumpCharge’in
ilerlemesini %25’den %100’e kadar gösterecektir. Bu
modu kullanırken, Şarj LED’leri akü şarj durumunu (SOC)
değil sadece JumpCharge ilerlemesini gösterecektir.
%100 yeşil LED sürekli yandığında ve %25, %50 ve %75
Şarj LED’leri “kapalı” olduğunda, JumpCharge işlemi
tamamlanmış ve aracınız başlatılmaya hazır demektir. En iyi
sonuçlar için, JumpCharge’ın 5 (beş) dakikalık şarj işlemini
tamamlamasına izin verin.
Aracınızı çalıştırırken başarısız olma durumunda, aküyü 15
(on beş) dakika dinlendirin ve JumpCharge uygulamasını
tekrar deneyin. Çoğu araç 1 (bir) JumpCharge ile başlar,
ancak çift akü olan daha büyük araçlar ek bir JumpCharge
gerektirebilir. JumpCharge düğmesine basıldığında bir
Hata Durumu (Hata LED ve Başlatma Modu LED ışıkları
sürekli yanıp sönerek) yanarsa, akü şarjı 2 volt’un altındadır.
2 voltun altında olan aküyü takviye çalıştırmak için
JumpCharge düğmesine basın ve 3 (üç) saniye boyunca
basılı tutun ve JumpCharge akünüzü takviye çalıştırır.
DİKKAT. BU MODU DİKKATLİ KULLANIN. BU MOD
SADECE 12 VOLT KURŞUN-ASİT AKÜLERİ İÇİNDİR.
JUMPCHARGE UYGULAMAYI 24 (YİRMİ DÖRT)
SAAT İÇERİSİNDE 2 (İKİ) DEFADAN DAHA FAZLA
KULLANMAYIN. 2 (İKİ) KEZ JUMPCHARGE ARACINIZI
BAŞARILI ÇALIŞTIRAMADI İSE AKÜYÜ EN YAKIN AKÜ
MAĞAZASINDA GÖZDEN GEÇİRTİN.
Aküye Bağlanması.
Diğer tüm bağlantıları yapılmadan AC güç şini takmayın.
Akü terminallerindeki doğru kutup başlarını belirleyin. Artı
akü kutup başı genellikle (POS, P, +) harer veya sembollerle
Mod Açıklama
Boş 12V aküyü takviye etmek için 5
(beş) dakika [20A/30A] güç sağlar.
Seçildiğinde, beyaz bir LED yanacaktır.
5Min | 30A | 400 Ah’a kadar
Jump
CHARGE
888
işaretlenir. Eksi akü kutup başı genellikle (NEG,N,-) harer
veya sembollerle işaretlenir. Karbüratöre, yakıt hatlarına
veya ince, sac metal parçalara herhangi bir bağlantı
oluşturmayın. Aşağıdaki talimatlar negatif bir topraklama
sistemi içindir (en yaygın olanı). Aracınız pozitif bir
topraklama sistemi (çok nadiren) ise, aşağıdaki talimatları
ters sırayla uygulayın.
1.) Akünün artı (kırmızı) kıskacı veya delikli terminal
konnektörünü akünün artı (POS, P, +) kutup başına
bağlayın.
2.) Akünün eksi (siyah) kıskacı veya delikli terminal
konnektörünü akünün eksi (NEG, N, -) kutup başına
veya aracın şasisine bağlayın.
3.) Şarj cihazının AC şini uygun bir elektrik prizine takın.
Bağlantı yaparken aküyü yüzünüze döndürmeyin.
4.) Şarj cihazının bağlantısını keserken ters sırayla
uygulayın: ilk önce eksiyi (veya pozitif topraklama
sistemleri için ilk önce artıyı) çıkarın.
Şarj Etmeye Başlayın.
1.) Akünün voltajını ve kimyasını doğrulayın.
2.) Akü kıskaçlarını veya delikli terminali konnektörlerini
düzgün bir şekilde bağladığınızdan ve AC güç şi bir
elektrik prizine takılı olduğundan emin olun.
3.) Şarj cihazı, turuncu bir LED ile gösterilen Başlatma
modunda çalışmaya başlayacaktır. Başlatma modunda
şarj cihazı herhangi bir güç sağlamaz.
4.) Akünüzün voltajı ve kimyasına uygun bir şarj moduna
geçiş yapmak için mod düğmesine basın (gelişmiş şarj
moduna geçmek için düğmeyi üç saniye basılı tutun).
5.) Mod LED’i, seçilen şarj moduna göre renkli yanacak
ve Şarj LED Işıkları akünün durumunu ve şarj işlemi
başladığını göstererek yanacaklardır.
6.) Şarj cihazı artık sürekli şarjı sağlamak için her zaman
aküye bağlı bırakılabilir.
Şarj LED’lerinin Anlaşılması.
Şarj cihazının 4 (dört) Şarj LED Işığı vardır - 25%, 50%,
75% ve 100%. Bu Şarj LED Işıkları, bağlı olan akülerin şarj
durumunu (SOC) gösterirler. Aşağıdaki açıklamaya bakın:
25% 50% 75% 100%
25% 50% 75% 100%
25% 50% 75% 100%
25% 50% 75% 100%
25% 50% 75% 100%
LED Açıklama
Sürekli şarj
yeşil LED ışığı
25% Kırmızı
LED ışığı
Akü %25’ten daha az şarjlı
olduğunda, %25 Şarj LED Işığı
yavaşça yanıp sönecektir. Akü %25
şarj olduktan sonra kırmızı Şarj LED
Işığı sürekli yanacaktır.
50% Kırmızı
LED ışığı
Sürekli şarj durumunda %100 Şarj
LED Işığı yavaşça yanıp sönecektir.
Akü yeniden tamamen şarj olduktan
sonra %100 Şarj LED Işığı sürekli yeşil
yanacaktır. Şarj cihazı süresiz olarak
aküye bağlı olarak bırakılabilir.
75% Sarı
LED ışığı
Akü %50’ten daha az şarjlı
olduğunda, %50 Şarj LED Işığı
yavaşça yanıp sönecektir. Akü %50
şarj olduktan sonra kırmızı Şarj LED
Işığı sürekli yanacaktır.
Akü %75’ten daha az şarjlı
olduğunda, %75 Şarj LED Işığı
yavaşça yanıp sönecektir. Akü %75
şarj olduktan sonra sarı Şarj LED Işığı
sürekli yanacaktır.
Akü %100’ten daha az şarjlı
olduğunda, %100 Şarj LED Işığı
yavaşça yanıp sönecektir. Akü
tamamen şarj olduktan sonra yeşil
Şarj LED Işığı sürekli yanacak ve
25%, 50% ve 75% Şarj LED Işıkları
söneceklerdir.
100% Yeşil
LED ışığı
101010
Gelişmiş Hata Tanıma Sistemi Anlayışı.
Gelişmiş Hata Tanıma Sistemi Hata Durumlarını
göstermek için kullanılır. Yanıp sönme şablonunu
görüntüleyerek hata nedenini ve potansiyel çözümlerini
belirlemenize yardımcı olur.
Tüm Hata Durumları, Hata LED ve Başlatma Modu LED
ışıkların sürekli yanıp söndüğünde görüntülenir. Her
bir atım arasındaki yanıp sönme sayısı, olası bir Hata
Durumu’nu gösterir (ters kutup bağlantı ve düşük voltajlı
akü hariç).
Hata Sebep / Çözüm
Tek Yanıp
Sönme
Akü şarj olmuyor. Aküyü
profesyonele kontrol ettirin.
Olası akü kısa devresi. Aküyü
profesyonele kontrol ettirin.
Akü voltajı seçilen şarj modu
için çok yüksek. Aküyü ve
şarj modunu kontrol edin.
Hata LED Işığı
sürekli Kırmızı
yanıyor
Ters kutup bağlantı. Akü
bağlantılarını ters takın.
Akü voltajı, şarj algılaması için
çok düşük veya şarj cihazı
Başlatma modundadır.
Akü voltajını yükseltmek için
aküyü hızlı başlatın.
Çift Yanıp
Sönme
Üçlü Yanıp
Sönme
Başlatma Modu
LED Işığı sürekli
Turuncu yanıyor
Hafıza
Yeniden başlatıldığında en son seçilen moda
döner
İnteraktif
Organik akü geri bildirimine gore şarj işlemini
değiştirir
Kurtarma
Alçak gerilim, sülfatlaşma veya kapasite kaybı
tespit edildiğinde yüksek gerilimli darbe şarjı
uygular
Güvenlik
Ters kutup bağlantı, kıvılcım, aşırı şarj, aşırı
akım, açık devre, kısa devre ve aşırı ısınmaya
karşı koruma sağlar
Hızlı
Geleneksel akü şarj cihazlarından iki kat daha
hızlı şarj eder
Dengeleme
Sürekli şarj için değişen A/C hat voltajına
ayarlanır
Sağlam
Kir, su, UV ışığa, darbe ve ezilmeye karşı
dayanıklı
Kompakt
Ultra kompakt, haf ve taşınabilir şarj cihazı için
yüksek frekanslı enerji dönüşümü
Start-Stop Sistemi
Mikro hibrit taşıt akülerine konumlandırılan
artırılmış döngüsel enerji taleplerinin önüne
geçer
121212
Güvenlik Duvarı
Anormal ve güvensiz koşulları önleyen çok
seviyeli emniyet bariyeri
Optimizasyon
Artan performans ve uzun ömür için dahili
akü kimyasını stabilize eder
Arttırılmış Bakım
Şarj cihazının süresiz olarak güvenli bir
şekilde bağlanmasını sağlayarak aşırı şarj
olmadan aküyü tamamen şarjlı olarak tutar
Enerji Tasarrufu
Tam güce ihtiyaç duyulmadığında enerji
tüketimini en aza indirir
Şarj Etme Takibi
Şarj LED ışıkları, bir yük şarj akımını aştığında
akünün şarj durumunu dinamik olarak izlerler
Hata Tanıma Sistemi
Ters kutup bağlantı, düşük voltaj veya hasarlı
aküleri algılayan sezgisel görsel teşhis aleti
CANBUS
Şarj bağlantı noktasından CANBUS
sistemlerini otomatik olarak şarj etmesini
sağlar
Isı Monitörü
İç sıcaklık sensörleri şarj ortamının iklimine
göre ayarlanır
Şarj Adımları.
1. ve 2. Adım: İnceleme ve Hata Tanıma
Şarj etmeden önce akünün güvenilir olup olmadığını
belirlemek için, akü voltajını, şarj ve akü durumunu dahil
olmak üzere başlangıç koşullarını kontrol eder.
3.Adım: Kurtarma
Derin şekilde boşaltılmış veya sülfatlanmış aküler için az
miktarda akım atarak Kurtarma desülfatlaşma işlemini
başlatır (gerekirse).
4.Adım: Başlatma
Şarj işlemini haf (yumuşak) bir şarjla başlatır.
5.Adım: Toplu Şarj
Akünün durumuna göre Toplu şarj işlemini başlatır ve
akünün kapasitesinin % 80’ini geri getirir.
6.Adım: Soğurma
Güvenli ve etkili bir şarj sağlamak için küçük miktarlarda
akım sunarak şarj seviyesini %90’a çıkarır. Bu akünün
gazlanmasını sınırlar ve akü ömrünü uzatmak için gereklidir.
7.Adım: Optimizasyon
Şarj işlemini tamamlar ve aküyü maksimum kapasiteye
getirir. Bu adımda şarj cihazı, kapasiteyi tamamen geri
alabilmek için çok katmanlı şarj prollerini kullanır ve
artırılmış çalışma süresi ve performans için akü özgül
ağırlığını optimize eder. Şarj aleti, akü daha fazla akım
gerektiğini bildirirse Bakımına geçer.
1 2 3 4 5 6 7 8
İnceleme
Adım
Voltaj (V)
Akım (A)
Başlatma
Hata Tanıma
Toplu Şarj
Optimizasyon
Kurtarma
Soğurma
Bakım
141414
Akü Kapasitesi Yaklaşık Şarj Süresi (saat)
12V
50
75
100
150
200
1.0
1.4
1.9
2.9
3.8
1.9
2.9
3.8
5.8
7.7
24VAh
8.Adım: Bakım
Bakım şarjını ne zaman başlatılacağını belirlemek için
aküyü sürekli olarak izler. Akü voltajı hedef eşiğinin altına
düşerse şarj cihazı, voltajın optimal duruma ulaşıncaya
kadar Bakım devresini yeniden başlatır ve daha sonra
şarj döngüsünü durdurur. Optimizasyon ve Bakım
arasındaki döngü, aküyü tam şarjlı tutmak için süresiz
tekrarlanır. Akü, aşırı şarj riski olmadan sürekli olarak şarj
cihazına bağlı olarak bırakılabilir.
Şarj Süreleri.
Akünün şarj olması için tahmini süre aşağıda
gösterilmiştir. Akünün kapasitesi (Ah) ve boşalma
derinliği (DOD) şarj süresine büyük ölçüde etkiler. Şarj
süresi, tamamen şarj edilmiş akünün ortalama boşalma
derinliğine dayanır ve yalnızca kaynak göstermek
amaçlıyla verilmiştir. Gerçek veriler akü durumuna göre
değişibilirler. Normal olarak boşalmış bir akünün şarj
süresi %50 DOD’a dayanır.
110-120 VAC, 50-60Hz
85-130 VAC, 50-60Hz
85% Yaklaşık
443W Maks.
Değişebilir
26A (12V), 19.5A (16V),
13A (24V)
2V (12V), 2V (16V), 14V (24V)
<5mA
0°C to +40°C
8 Step, Smart Charger
12V, 16V & 24V
Wet, Gel, MF, CA, EFB,
AGM & LIB
500 Ah’a kadar (12V), 250
Ah’a kadar (12V),
IP44
Fan Soğutmalı
12.13 x 5.7 x 3.07 İnç
5.09 Pound
Giriş AC Voltajı:
İşletme AC Voltajı:
Verimlilik:
Güç:
Şarj Etme Voltajı:
Doldurma Akımı:
Düşük Voltajı Tespiti:
Geri Akım Akışı:
Ortam Sıcaklığı:
Şarj Cihazı Tipi:
Akü Tipi:
Akü Kimyasal Tipi:
Akü Kapasitesi:
(Her Kapasitede Aküler İçin)
Gövde Koruması:
Soğutulması:
Boyutlar (U x G x Y):
Teknik Özellikleri.
Ağırlık:
NPD02162017H
no.co
30339 Diamond Parkway, #102
Glenwillow, OH 44139
United States of America
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17

NOCO G26000EU Kullanici rehberi

Kategori
Güvenlik cihazı bileşenleri
Tip
Kullanici rehberi