Filibir gövdesi
tespit cıvatası
Filibir gövdesi
Filibir gövdesi rondelası
Contayı sökmeyin.
DURA-ACE gresi
(Y-04110000)
Gres yağının
sürülmesi
Genel Güvenlik Bilgileri
• Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli şekilde bağlanmış
olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi bir şekilde gevşekse,
bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
• Kullanımdan önce, jant yüzeyini kontrol ederek çöküntüler, çizilmeler
veya çatlamalar olup olmadığını ve jant tellerinde bükülme veya
gevşeklik olup olmadığını kontrol edin. Bu problemlerden herhangi biri
varsa tekerleği kullanmayın.
• Tekerlek, arazi sürüşü için tasarlanmıştır. Tepe inişi sürüşlerinde
kullanmayın. Aksi takdirde tekerlek bükülebilir veya başka şekilde
hasar görerek kazalara yol açabilir.
• Eğer çabuk bağlantı mekanizması doğru şekilde kullanılmazsa, tekerlek
bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir. Kullanmadan önce
çabuk bağlantı mekanizması için Servis Talimatını iyice okuyun.
• Bu tekerlekler, jant frenleriyle birlikte kullanım için özel olarak
tasarlanmıştır. Bu tekerlekleri disk frenlerle kullanmayın.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir şekilde
okuyun. Gevşek, aşınmış veya hasar görmüş parçalar, bisikletin
devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal
Shimano yedek parçalarını kullanmanızı şiddetle tavsiye ederiz.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir şekilde okuyun ve daha sonra
başvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Özellikler
• Jant kolonu kullanmayın. Jant kolonu lastiğin çıkarılmasını ve takılmasını
zorlaştırabilir ve lastik veya iç lastik hasar görebilir. Ayrıca, lastikler
aniden delinerek yerinden çıkabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Parçalar doğal aşınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan
bozulmaya karşı garantili değildir.
• Jant teli muhafazaları ayrı olarak satılır. Lütfen ayrıntılı bilgi için bisiklet
satıcınıza başvurun.
Not
• Eğer tekerlek sertleşir ve zor dönmeye başlarsa, gres yağıyla
yağlamanız gerekir.
• Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dışarı çıkabilir.
• Valfin diğer tarafındaki oyuk, jantın aşınmasını gösteren bir kılavuz
görevi görür. Bu oyuk görünmez olduğunda, jant kullanım ömrünü
tamamlamış demektir.
• Opsiyonel aksesuar olarak özel jant teli anahtarları mevcuttur.
• Jant tellerinde başlangıçta herhangi bir oynama olması halinde ve
ilk 1,000 km sürüşten sonra yetkili bisiklet satıcınıza jant tellerinizin
gerginliğini ayarlatmanız tavsiye edilir.
• Tekerleği temizlemek için deterjan veya kimyasal temizlik maddeleri
kullanmayın. Bu maddeler janttaki bağlantı yerlerine uygulanan hava
contalarının soyulmasına neden olabilir.
• Tekerleği temizlerken deterjan veya başka kimyasal maddeler
kullanmayın. Aksi takdirde jant üzerindeki çıkartma soyulabilir.
• Reflektörler ayrı olarak satılır. Lütfen ayrıntılı bilgi için bisiklet satıcınıza
başvurun.
< Arka için >
< Ön için >
En iyi performansı sağlamak için, aşağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Türkçe)
Ünite, şekilde görüldüğü gibi sökülebilir.
Periyodik aralıklarla parçaları gres yağıyla
yağlayın.
Bakım
Not :
• Contayı çıkarırken ve takarken contanın bükülmemesi konusunda çok dikkatli
olun.
Contayı takarken doğru tarafa baktığından emin olun ve gittiği yere kadar iyice
bastırın.
• Koni üzerine oturtulmuş olan toz geçirmez kapağı sökmeyin.
Jant tellerinin değiştirilmesi
1. Rondelayı ve soketi jant teli üzerine geçirin.
2. Jant telini hazne flanşındaki deliğe taktıktan
sonra somunu sıkın. Monte ederken, jant telini
sağlamlaştırarak dönmesini engellemek için jant
teli durdurucusunu kullanın ve daha sonra somun
içerisindeki oluğa bir tornavida veya benzeri bir alet
sokarak somunu sıkın.
3. Soketi saat yönünde çevirerek janttaki vida deliğine
vidalayın.
Bu sırada jant telinin dönmesini engellemek için jant
teli durdurucusunu kullanın.
Not :
• Eğer rondela takılmazsa jant teli
gerginliğini ayarlamak mümkün
olmayacağından, rondela kullanmayı
unutmayın.
• Somunu vida dişinin dibine kadar sıkın.
1
Rondela
Soket
Jant teli durdurucusu
Jant teli
Somun
2
3
<Montaj>
Hazne milini takmak için özel aleti (TL-HS23 / 18 mm),
kilitleme somununu sıkarak şekilde görüldüğü gibi
mekanizmayı çift-kilitlemek için 5 mm Alyen anahtarını
kullanın.
Sıkma torku:
15-17 N•m
HG dişlilerinin takılması
Her bir dişli için, grup işareti bulunan yüzey yukarı doğru
bakmalı ve dişli çıkıntılarının geniş parçaları her bir dişli ve
arka hazne gövdesinin (kanal genişliğinin fazla olduğu) A
kısmı üzerinde hizalanacak şekilde yerleştirilmelidir.
Oluk sadece bir
yerde geniştir.
A
a
c
-
1
4
T
Geniş parça
1
1
T
b
a
1
2
T
a
r
ba
J
A
CS-M970 (ba)
CS-M970 (bd)
CS-M970 (be)
Dişli ara parçası
Kilitleme bileziği
Kilitleme bileziği ara parçası
Kilitleme bileziği
Kilitleme bileziği ara parçası
Kilitleme bileziği
Kilitleme bileziği ara parçası
HG dişlilerinin montajını yaparken, kilitleme bileziğini
sıkmak için özel aleti (TL-LR15) kullanın.
Sıkma torku:
30-50 N•m
Kilitleme bileziği
Alet
(TL-SR21)
Sökme
TL-LR15
HG dişlilerini değiştirirken,
kilitleme bileziğini çıkarmak
için özel aleti (TL-LR15) ve
TL-SR21’i kullanın.
Arka hazne gövdesinin değiştirilmesi
■ İlk önce, şekilde görülen prosedürü takip etmek suretiyle hazne milini çekerek çıkarın.
Arka hazne kenarındaki çift-kilitli kısım sökülemez.
Not :
• Contayı çıkarırken ve takarken contanın bükülmemesi konusunda çok dikkatli
olun.
Contayı takarken doğru tarafa baktığından emin olun ve gittiği yere kadar iyice
bastırın.
• Koni üzerine oturtulmuş olan toz geçirmez kapağı sökmeyin.
Hazne mili
(3)
Dudak dış taraftadır
(2)
Toz kapaklı koni (sökülemez)
Conta
Sol taraf Sıkma torku:
15-20 N•m
■ Hazne milini çıkardıktan sonra filibir gövdesinin içinde yer alan filibir
gövdesi tespit cıvatasını sökün ve filibir gövdesini değiştirin.
Not :
Filibir gövdesini değiştirirken, fi libir gövdesi tespit cıvatasını da
değiştirin. Filibir gövdesi tespit cıvatasının dişlerine gres yağı sürmeyi
unutmayın; aksi takdirde gevşeme veya sıkışma oluşabilir. Filibir
gövdesini sökmeye çalışmayın; bu durum arızaya neden olabilir.
Sıkma torku:
45-50 N•m
• Orijinal Shimano jant tellerini, somunlarını, soketlerini ve rondelâlarını
kullanın. Aksi takdirde jant ve hazne ünitesi zarar görebilir.
• Kullanımdan önce, fren pabuçlarına sıkışan herhangi bir metal parça
veya yabancı nesneler olup olmadığını kontrol edin. Bu tür maddeler,
frenler uygulandığında jantın hasar görmesine neden olabilir.
• Bu ürünle, jantların frenleme yüzeylerinin ciddi şekilde aşınmasına
neden olabilecek, aşağıdaki ürün adlarına sahip yüksek performanslı
pabuçlar kullanmanız tavsiye edilmez:
R55HC, M70T3, M70T2, M65T3, M65T, M55T, M50T
Ayrıca, karbon jantlar ve seramik kaplı jantlar için olan fren pabuçlarını
kullanmayın.
• Hava basıncı 200-400 kPa {29-58 psi} aralığında olmalıdır.
• Jant teli gerginliklerini ayarlarken soketleri aşırı sıkmamaya dikkat edin.
Eğer soketler aşırı sıkılırsa, jant hasar görebilir. (Ayarları yapmak için
yetkili bisiklet satıcınıza danışmanız tavsiye edilir.)
5 mm Alyen anahtarı
(1)
17 mm İngiliz anahtarı
Sökme
Sökme
5 mm Alyen anahtarı
TL-HS23
Sıkın
Conta
Conta
Toz kapaklı koni Toz kapaklı koni
Teknik Servis Talimatı SI-4CM0A-001
WH-M970
Tekerlek
Hazne mili
14 mm Alyen anahtarı
Sökme
Montaj
Jant teli dizilimi
Jant tellerini şekilde gösterildiği gibi dizin.
Ön için Arka için
* Bu değerler sadece bir kılavuz olarak kullanılmalıdır.
UYARI
UYARI
UYARI
Model numarası Spesifikasyon Renk
RR-550-WUW/W SMN03 JIS / CPSC Beyaz
RR-550-WUA/A SMN03 AS Amber
RR-317-WUA/4K SMN03 DIN Amber
Model numarası Spesifikasyon Renk
RR-550-WUW SW (BRAKETSİZ)
JIS / CPSC Beyaz
RR-550-WUA SW (BRAKETSİZ)
AS Amber
RR-317-WUA SW (BRAKETSİZ)
DIN Amber
CP-WH14 CS-M960 (11-34D), CS-M960 (12-34D), CS-M970
CP-WH15 CS-M960 (11-32D)
Zincir CN-7701 / CN-HG93 / CN-HG73
Kaset dişli CS-M970
Vites 9
Jant teli adedi Ön için 20 Arka için 24
Jant genişliği 23.3 mm
Jant ölçüsü 26”
Uygulanabilir lastik ölçüsü 26 x 1.5 ~ 2.25
Uygulanabilir frenler Jant freni
Jant teli gerginlik değeri
Ön için Arka için
800 - 1200 N
Sağ (dişli) tarafı Sol taraf
900 - 1350 N 600 - 1000 N
tur_280404_4CM0A_001.indd 1
tur_280404_4CM0A_001.indd 1
08-05-2008 13:45:50