ESET Security Management Center 7.0 Administration Guide

Tip
Administration Guide
ESET Security Management Center
Yönetim kılavuzu
Bu belgenin Online yardım sürümünü görüntülemek için burayı tıklayın
Telif Hakkı ©2020: ESET, spol. s r.o.
ESET Security Management Center, ESET, spol. s r.o. tarafından geliştirilmiştir.
Daha fazla bilgi için www.eset.com sitesini ziyaret edin.
Tüm hakları saklıdır. Bu belgenin hiçbir bölümü yazarından yazılı izin alınmadan yeniden üretilemez, yeniden
kullanılabileceği bir sistemde saklanamaz ya da herhangi bir biçimde veya herhangi bir araç (elektronik, mekanik,
fotokopi, kayıt, tarama veya diğer) kullanılarak iletilemez.
ESET, spol. s r.o. açıklanan uygulama yazılımlarında önceden haber vermeden değişiklik yapma hakkını saklı tutar.
Müşteri Desteği: www.eset.com/support
REV. 10.12.2020
1 Önsöz 1 ................................................................................................................................................................
1.1 Yardım hakkında 1 ......................................................................................................................................
1.1.1 Çevrimdışı yardım 2 .....................................................................................................................................
1.2 Desteklenen Web tarayıcıları, ESET güvenlik ürünleri ve dilleri 3 .....................................................
1.3 Simge göstergesi 5 .....................................................................................................................................
2 ESMC Web Konsolu'nu kullanmaya başlarken 7 ..........................................................................
2.1 ESET Security Management Center uygulamasına giriş 7 ...................................................................
2.2 ESMC Web Konsolu'nu açma 8 ..................................................................................................................
2.3 Başlatma Sihirbazını kullanma 9 ..............................................................................................................
2.4 ESMC Web Konsolu 11 ................................................................................................................................
2.5 Endpoint ürünleri ESET Security Management Center yazılımından nasıl yönetilir? 13 .................
2.6 Eski bir ERA sürümünden yükseltme yapıldıktan sonra 14 ..................................................................
2.7 Apple Push Bildirimi Hizmeti 15 ...............................................................................................................
2.8 Safetica yazılımını kullanma 16 ................................................................................................................
3 İlk ESMC yapılandırması ve ürün dağıtımı ile VDI 16 .................................................................
3.1 Dağıtım 17 ....................................................................................................................................................
3.1.1 İstemci bilgisayarı ESMC yapısına ekleme 18 ......................................................................................................
3.1.1.1 Active Directory senkronizasyonunu kullanma 18 ..............................................................................................
3.1.1.2 RD Sensor'ı kullanma 19 .............................................................................................................................
3.1.1.3 Bilgisayar Ekleme 21 .................................................................................................................................
3.1.2 Agent dağıtım işlemi 23 ................................................................................................................................
3.1.2.1 Yerel dağıtım 24 .......................................................................................................................................
3.1.2.1.1 Tümü bir arada Agent yükleyicisi oluşturma 24 ..............................................................................................
3.1.2.1.2 Agent Live Installer oluştur 26 ....................................................................................................................
3.1.2.1.3 Agent’ı ESET web sitesinden indirin 30 .........................................................................................................
3.1.2.2 Uzaktan dağıtım 30 ...................................................................................................................................
3.1.2.2.1 GPO ve SCCM kullanılarak Agent dağıtımı 31 .................................................................................................
3.1.2.2.2 Dağıtım adımları - SCCM 32 .......................................................................................................................
3.1.2.2.3 Dağıtım adımları - GPO 48 .........................................................................................................................
3.1.2.2.4 ESET Uzaktan Dağıtım Aracı 52 ..................................................................................................................
3.1.2.3 ESET Management Agent ayarları 53 ..............................................................................................................
3.1.2.3.1 ESET Management Agent bağlantı aralığı için bir İlke oluşturma 54 ......................................................................
3.1.2.3.2 Yeni ESMC Server'a bağlanmak üzere ESET Management Agent için İlke oluşturma 58 ..............................................
3.1.2.3.3 ESET Management Agent Parola korumasını etkinleştirmek için İlke oluşturma 61 ...................................................
3.1.2.4 Agent koruması 62 ....................................................................................................................................
3.1.3 Sorun giderme - Agent bağlantısı 63 .................................................................................................................
3.1.4 Sorun giderme - Agent dağıtımı 63 ...................................................................................................................
3.1.5 ESET Management Agent dağıtımıyla ilgili örnek senaryolar 65 ................................................................................
3.1.5.1 Etki alanına katılmamış hedeflere ESET Management Agent dağıtımı için örnek senaryolar 66 .......................................
3.1.5.2 Etki alanına katılmış hedeflere ESET Management Agent dağıtımı için örnek senaryolar 67 ...........................................
3.1.6 Ürün yüklemesi 68 .......................................................................................................................................
3.1.6.1 Ürün yüklemesi (komut satırı) 71 ..................................................................................................................
3.1.6.2 Yükleme başarısız olduğunda sorun listesi 73 ...................................................................................................
3.1.7 Masaüstü Sağlama 73 ..................................................................................................................................
3.2 Ek yapılandırma 73 .....................................................................................................................................
3.3 VDI, klonlama ve donanım algılama 73 ...................................................................................................
3.3.1 Klonlama sorularını çözümleme 76 ...................................................................................................................
3.3.2 Donanım tanımı 78 ......................................................................................................................................
4 ESMC Kullanıcı Arabirimi 78 .....................................................................................................................
4.1 Oturum açma ekranı 79 ..............................................................................................................................
4.1.1 Sorun Giderme - Web Konsolu 80 ....................................................................................................................
4.2 Kullanıcı ayarları 81 ....................................................................................................................................
4.3 Kontrol Paneli 83 .........................................................................................................................................
4.3.1 Detaya gitme 85 .........................................................................................................................................
4.4 Bilgisayarlar 86 ...........................................................................................................................................
4.4.1 Bilgisayar detayları 88 ..................................................................................................................................
4.4.2 Bilgisayarı yönetimden kaldır 91 ......................................................................................................................
4.5 Tehditler 92 ..................................................................................................................................................
4.5.1 Enterprise Inspector 95 .................................................................................................................................
4.6 Raporlar 96 ...................................................................................................................................................
4.6.1 Yeni bir rapor şablonu oluşturma 98 .................................................................................................................
4.6.2 Rapor oluşturma 101 ...................................................................................................................................
4.6.3 Bir rapor zamanlama 101 ..............................................................................................................................
4.6.4 Güncel olmayan uygulamalar 102 ...................................................................................................................
4.6.5 SysInspector günlük görüntüleyici 102 ..............................................................................................................
4.6.6 Donanım Envanteri 103 ................................................................................................................................
4.7 İstemci Görevleri 105 ..................................................................................................................................
4.7.1 Bilgisayarı kapatma 106 ...............................................................................................................................
4.7.2 Tanılama 107 .............................................................................................................................................
4.7.3 İsteğe Bağlı Tarama 108 ...............................................................................................................................
4.7.4 İşletim Sistemi Güncellemesi 109 ....................................................................................................................
4.7.5 Rogue Detection Sensor Veri Tabanı Sıfırlaması 110 .............................................................................................
4.7.6 Karantina Yönetimi 111 ................................................................................................................................
4.7.7 Security Management Center Bileşenlerinin Yükseltilmesi 112 ................................................................................
4.7.8 Klonlanan Aracıyı Sıfırlama 113 .......................................................................................................................
4.7.9 Komutu Çalıştırma 113 .................................................................................................................................
4.7.10 SysInspector Komut Dosyasını Çalıştırma 114 ...................................................................................................
4.7.11 Dosyayı EDTD'ye gönder 115 .......................................................................................................................
4.7.12 Sunucu Taraması 115 .................................................................................................................................
4.7.13 Yazılım Yüklemesi 116 ................................................................................................................................
4.7.13.1 ESET yazılımını yükseltme 118 ...................................................................................................................
4.7.14 Yazılım Yüklemesini Kaldırma 119 ..................................................................................................................
4.7.15 Ürün Etkinleştirme 120 ...............................................................................................................................
4.7.16 SysInspector Günlük İsteği (yalnızca Windows) 121 ............................................................................................
4.7.17 Karantinaya Alınan Dosyayı Yükleme 121 ........................................................................................................
4.7.18 Modül Güncellemesi 122 .............................................................................................................................
4.7.19 Modül Güncellemesinin Geri Alınması 122 ........................................................................................................
4.7.20 İletiyi Görüntüleme 123 ..............................................................................................................................
4.7.21 Anti-Theft Eylemleri 124 ..............................................................................................................................
4.7.22 Yönetmeyi Durdurma (ESET Management Agent Yüklemesini Kaldırma) 126 .............................................................
4.7.23 Yönetilen Ürünler Yapılandırmasını Dışa Aktarma 126 .........................................................................................
4.7.24 Gruba Görev Atama 127 ..............................................................................................................................
4.7.25 Bilgisayarlara Görev Atama 128 ....................................................................................................................
4.7.26 İstemci Görevleri için Tetiklemeler 129 ...........................................................................................................
4.7.27 İstemci Görevi Yürütmeleri 131 .....................................................................................................................
4.7.27.1 İlerleme göstergesi 133 ............................................................................................................................
4.7.27.2 Durum simgesi 134 .................................................................................................................................
4.7.27.3 Detaya gitme 134 ...................................................................................................................................
4.7.27.4 Tetikleme 136 ........................................................................................................................................
4.8 Yükleyiciler 137 ...........................................................................................................................................
4.9 İlkeler 139 .....................................................................................................................................................
4.9.1 İlkeler Sihirbazı 140 .....................................................................................................................................
4.9.2 Bayraklar 141 ............................................................................................................................................
4.9.3 İlkeleri Yönetme 142 ....................................................................................................................................
4.9.4 İlkeler istemcilere nasıl uygulanır? 143 .............................................................................................................
4.9.4.1 Grupları Sıralama 143 ................................................................................................................................
4.9.4.2 İlkeleri Listeleme 145 ................................................................................................................................
4.9.4.3 İlkeleri Birleştirme 147 ...............................................................................................................................
4.9.4.3.1 İlkelerin birleştirilmesiyle ilgili örnek senaryo 148 ...........................................................................................
4.9.5 Bir ESMC ürününün yapılandırması 151 .............................................................................................................
4.9.6 Gruba Bir İlke Atama 151 ..............................................................................................................................
4.9.7 İstemciye Bir İlke Atama 152 ..........................................................................................................................
4.9.8 ESET Rogue Detection Sensor ilke ayarları 153 ...................................................................................................
4.9.9 ERA 6.x Proxy ilke ayarları 154 .......................................................................................................................
4.9.10 Geçersiz kılma modu nasıl kullanılır? 155 .........................................................................................................
4.10 Bilgisayar Kullanıcıları 156 ......................................................................................................................
4.10.1 Yeni Kullanıcı Ekle 157 ................................................................................................................................
4.10.2 Kullanıcıları Düzenle 159 .............................................................................................................................
4.10.3 Yeni Kullanıcı Grubu Oluşturma 162 ...............................................................................................................
4.11 Bildirimler 162 ...........................................................................................................................................
4.11.1 Bildirimleri Yönetme 164 .............................................................................................................................
4.11.1.1 Yönetilen bilgisayarlardaki olaylar 165 ..........................................................................................................
4.11.1.2 Security Management Center'da durum güncellemesi 165 .................................................................................
4.11.1.3 Dinamik grup değişiklikleri 166 ...................................................................................................................
4.11.2 Dağıtım 167 .............................................................................................................................................
4.11.3 SNMP Yakalama Hizmeti nasıl yapılandırılır? 168 ................................................................................................
4.12 Kurulum Görevleri 169 .............................................................................................................................
4.13 Daha Fazla 170 ..........................................................................................................................................
4.13.1 Gruplar 171 .............................................................................................................................................
4.13.1.1 Grup Eylemleri 171 ..................................................................................................................................
4.13.1.2 Grup Ayrıntıları 172 .................................................................................................................................
4.13.1.3 Statik veya Dinamik Grubu Taşıma 173 .........................................................................................................
4.13.1.4 Gruba görev atama 175 ............................................................................................................................
4.13.1.5 Gruba bir ilke atama 175 ..........................................................................................................................
4.13.1.6 Statik Gruplar 177 ...................................................................................................................................
4.13.1.6.1 Yeni Statik Grup Oluşturma 178 ...............................................................................................................
4.13.1.6.2 Yeni Statik Grup Sihirbazı 179 ..................................................................................................................
4.13.1.6.3 Active Directory'den istemcileri içe aktarma 180 ...........................................................................................
4.13.1.6.4 Statik Grupları Dışa Aktarma 180 ..............................................................................................................
4.13.1.6.5 Statik Grupları İçe Aktarma 181 ................................................................................................................
4.13.1.7 Dinamik Gruplar 182 ................................................................................................................................
4.13.1.7.1 Yeni Dinamik Grup Oluşturma 183 ............................................................................................................
4.13.1.7.2 Yeni Dinamik Grup Sihirbazı 185 ...............................................................................................................
4.13.1.8 Dinamik Grup Şablonları 187 ......................................................................................................................
4.13.1.8.1 Yeni Dinamik Grup Şablonu 188 ...............................................................................................................
4.13.1.9 Dinamik Grup Şablonu için Kurallar 188 ........................................................................................................
4.13.1.9.1 İşlem 189 ...........................................................................................................................................
4.13.1.9.2 Kurallar ve mantıksal bağlayıcılar 189 ........................................................................................................
4.13.1.9.3 Şablon Kuralları Değerlendirmesi 190 ........................................................................................................
4.13.1.10 Dinamik Grup şablonu - örnekler 192 ..........................................................................................................
4.13.1.10.1 Dinamik Grup - güvenlik ürünü yüklendi 193 ..............................................................................................
4.13.1.10.2 Dinamik Grup - belirli bir yazılım sürümü yüklendi 193 ..................................................................................
4.13.1.10.3 Dinamik Grup - yazılımın belirli bir sürümü hiçbir şekilde yüklü değil 194 ...........................................................
4.13.1.10.4 Dinamik Grup - yazılımın belirli bir sürümü yüklü değil, ancak farklı bir sürüm mevcut 194 .....................................
4.13.1.10.5 Dinamik Grup - bilgisayar belirli bir alt ağda yer alıyor 194 .............................................................................
4.13.1.10.6 Dinamik Grup - sunucu güvenlik ürününün sürümü yüklendi ama etkinleştirilmedi 195 ..........................................
4.13.1.11 ESET Security Management Center ürünü nasıl otomatikleştirilir? 195 .................................................................
4.13.2 Gönderilen dosyalar 196 .............................................................................................................................
4.13.3 Karantina 198 ...........................................................................................................................................
4.13.4 Lisans Yönetimi 199 ...................................................................................................................................
4.13.4.1 ESET Business Account 203 .......................................................................................................................
4.13.4.2 Lisans Ekle - Lisans Anahtarı 204 ................................................................................................................
4.13.4.3 Çevrimdışı etkinleştirme 205 ......................................................................................................................
4.13.5 Erişim Hakları 209 .....................................................................................................................................
4.13.5.1 Kullanıcılar 210 ......................................................................................................................................
4.13.5.1.1 Yerel Kullanıcı Oluşturma 212 ..................................................................................................................
4.13.5.1.2 Grubu Etki Alanı Güvenlik Grubuyla Eşleme 214 ...........................................................................................
4.13.5.1.3 Kullanıcıya İzin Kümesi Atama 215 ............................................................................................................
4.13.5.1.4 İki Öğeli Kimlik Doğrulaması 216 ..............................................................................................................
4.13.5.2 İzin Kümeleri 217 ....................................................................................................................................
4.13.5.2.1 İzin Kümelerini Yönetme 219 ...................................................................................................................
4.13.5.2.2 İzin listesi 220 .....................................................................................................................................
4.13.6 Sertifikalar 223 .........................................................................................................................................
4.13.6.1 Dışa Aktarma 224 ...................................................................................................................................
4.13.6.1.1 Yeni bir Sertifika oluşturma 226 ................................................................................................................
4.13.6.1.2 Eş Sertifikayı Dışa Aktarma 227 ................................................................................................................
4.13.6.1.3 APN/DEP sertifikası 228 ..........................................................................................................................
4.13.6.1.4 İptal edilenleri göster 230 .......................................................................................................................
4.13.6.1.5 Yeni bir ESMC Server Sertifikası Ayarlama 231 .............................................................................................
4.13.6.1.6 ESET Security Management Center ürünündeki özel sertifikalar 232 ...................................................................
4.13.6.1.7 ESMC ürününde özel sertifika nasıl kullanılır? 244 .........................................................................................
4.13.6.1.8 Süresi Dolan Sertifika - raporlama ve yenileme 245 .......................................................................................
4.13.6.2 Sertifika Yetkilileri 246 .............................................................................................................................
4.13.6.2.1 Yeni Bir Sertifika Yetkilisi Oluşturma 248 .....................................................................................................
4.13.6.2.2 Genel Anahtarı Dışa Aktarma 249 .............................................................................................................
4.13.6.2.3 Genel Anahtarı İçe Aktarma 250 ...............................................................................................................
4.13.7 Sunucu 250 .............................................................................................................................................
4.13.7.1 Sunucu Görevleri 250 ...............................................................................................................................
4.13.7.2 Sunucu Görevi Türleri 252 .........................................................................................................................
4.13.7.2.1 Agent Dağıtımı 252 ...............................................................................................................................
4.13.7.2.2 Bağlanmayan Bilgisayarları Sil 254 ............................................................................................................
4.13.7.2.3 Rapor Oluştur 254 ................................................................................................................................
4.13.7.2.4 Bilgisayarları yeniden adlandırma 256 ........................................................................................................
4.13.7.2.5 Statik Grup Senkronizasyonu 257 .............................................................................................................
4.13.7.2.5 Senkronizasyon modu - Active Directory 258 ...............................................................................................
4.13.7.2.5 Senkronizasyon modu - MS Windows Ağı 260 ...............................................................................................
4.13.7.2.5 Senkronizasyon modu - VMware 261 .........................................................................................................
4.13.7.2.5 Statik Grup Senkronizasyonu - Linux Bilgisayarlar 262 ....................................................................................
4.13.7.2.6 Kullanıcı Senkronizasyonu 262 .................................................................................................................
4.13.7.3 Sunucu Ayarları 264 ................................................................................................................................
4.13.7.3.1 Gelişmiş güvenlik 270 ............................................................................................................................
4.13.7.3.2 SMTP sunucusu 271 ..............................................................................................................................
4.13.7.3.3 Bulunan bilgisayarları otomatik olarak eşleştir 271 ........................................................................................
4.13.7.3.4 Syslog sunucusu 272 .............................................................................................................................
4.13.7.3.5 Günlükleri Syslog'a aktar 273 ..................................................................................................................
4.13.7.3.6 LEEF biçimine aktarılan olaylar 273 ...........................................................................................................
4.13.7.3.7 JSON biçimine aktarılan olaylar 274 ...........................................................................................................
4.14 Tetiklemeler ve Kısıtlama 276 ................................................................................................................
4.14.1 Cron ifadesi aralığı 277 ...............................................................................................................................
4.14.2 Gelişmiş ayarlar - Kısıtlama 279 ....................................................................................................................
4.14.2.1 Kısıtlama Örnekleri 282 ............................................................................................................................
4.15 CSV’yi içe aktar 284 ..................................................................................................................................
5 Mobile Device Management 285 ............................................................................................................
5.1 MDM Kurulumu ve Ayarları 286 ................................................................................................................
5.2 Aygıt Kaydı 287 ...........................................................................................................................................
5.2.1 Aygıt Kaydı Android 290 ...............................................................................................................................
5.2.1.1 Aygıt Sahibi Olarak Aygıt Kaydı Android 298 ....................................................................................................
5.2.2 Aygıt Kaydı iOS 304 .....................................................................................................................................
5.2.2.1 DEP ile Aygıt Kaydı iOS 308 .........................................................................................................................
5.2.3 E-posta üzerinden kayıt 311 ...........................................................................................................................
5.2.4 Bağlantı veya QR kodu üzerinden bireysel kayıt 313 ............................................................................................
5.2.5 Aygıt Sahibi olarak aygıt kaydı 315 ..................................................................................................................
5.2.6 iOS MDM İçin İlke Oluşturma - Exchange ActiveSync Hesabı 317 ..............................................................................
5.2.7 iOS kaydı için APNS/DEP'i etkinleştirmek üzere MDC için İlke oluşturma 322 ...............................................................
5.2.8 iOS'ta kısıtlamaları uygulamak için İlke oluşturma ve Wi-Fi bağlantısı ekleme 325 ........................................................
5.2.8.1 MDM yapılandırma profilleri 329 ...................................................................................................................
5.3 MDM Sorun giderme 329 ............................................................................................................................
6 Güncelle ESMC 330 ........................................................................................................................................
7 SSS 332 .................................................................................................................................................................
8 ESET Security Management Center Hakkında 335 ......................................................................
9 Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi (EULA) 335 ....................................................................................
10 Gizlilik Politikası 340 ...................................................................................................................................
1
Önsöz
ESMC Yönetim Kılavuzu'na hoş geldiniz. Bu belgede, ESET Kurumsal Çözümlerinin altyapınız içerisinde nasıl
yönetileceği açıklanmaktadır. Ayrıca ESMC ürününün en son sürümündeki değişikliklerin yanı sıra yöneticiler ve
ESMC Web Konsolu'yla çalışacak olan kullanıcılar için senaryolar da bu belgede yer almaktadır.
Yardım hakkında
Yönetici kılavuzu, ESET Security Management Center ürünüyle ilgili bilgiler vermek ve ürünün nasıl kullanılacağı
hakkında talimatlar sağlamak için tasarlandı.
Tutarlılık açısından ve karışıklığı önlemek amacıyla bu kılavuzda kullanılan terminoloji ESET Security Management
Center parametre adlarına dayalı olarak oluşturulmuştur. Ayrıca özel dikkat veya ilgi gerektiren konuları
vurgulamak amacıyla bir dizi sembolden de kullanırız.
NOT
Notlar belirli özellikle veya alakalı bir konuya bağlantı gibi değerli bilgiler sağlayabilir.
ÖNEMLİ
Bu, dikkat etmenizi gerektirir ve atlanmamalıdır. Genellikle kritik olmayan ama önemli bilgiler verir.
UYARI
Bu, çok dikkat etmenizi gerektiren kritik bilgidir. Uyarılar zararlı olabilecek hatalar yapmanıza engel olmak
amacıyla özellikle yerleştirilir. İleri düzeyde hassas sistem ayarlarından veya riskli bir şeyden söz ettiği için uyarı
parantezi içindeki metni lütfen okuyun ve anladığınızdan emin olun.
ÖRNEK
Dahil edildiği konuyla ilgili bir kullanıcı örneğini açıklayan örnek senaryo. Örnekler daha karmaşık konuları
anlatmak için kullanılır.
Düzen Anlam
Koyu yazı türü Kutu veya seçenek düğmeleri gibi arabirim öğelerinin adları.
İtalik yazı türü Sağladığınız bilgiler için yer tutucu öğeler. Örneğin, dosya adı veya yol gerçek yolu veya bir
dosyanın adını yazmanız anlamına gelir.
Courier New Kod örnekleri veya komutlar
Hyperlink (köprü) Çapraz referans verilen konulara veya harici web konumlarına hızlı ve kolay erişim sağlar.
Köprüler mavi renkle vurgulanabilir ve altı çizili olabilir.
%ProgramFiles% Windows'un yüklenen programlarını ve diğerlerini depolayan Windows sistem dizinidir.
Online yardım yardım içeriğinin birincil kaynağıdır. Online yardımın en son sürümü, çalışan bir internet
bağlantınız olduğunda otomatik olarak gösterilir. ESET Security Management Center online yardım sayfaları
üstteki gezinme başlığında dört etkin sekme içerir: Yükleme/Yükseltme, Yönetim, VA Dağıtımı ve SMB kılavuzu.
Bu kılavuzdaki konular çeşitli bölüm ve alt bölümlere ayrılmıştır. Üst taraftaki Arama özelliğini kullanarak
alakalı bilgileri bulabilirsiniz.
ÖNEMLİ:
Sayfanın üst tarafındaki gezinme çubuğundan bir Kullanım Kılavuzu açtıktan sonra arama kılavuz içeriğiyle sınırlı
olacaktır. Örneğin, Yönetim kılavuzunu açtığınızda Kurulum/Yükseltme ve VA Dağıtımı kılavuzlarının konuları
arama sonuçlarına dahil edilmez.
2
ESET Bilgi Bankası sık sorulan soruların yanıtlarının yanı sıra çeşitli sorunlar için önerilen çözümleri içerir.
ESET teknik uzmanlarınca düzenli olarak güncellenen Bilgi Bankası, çeşitli sorun türlerinin çözümü için en güçlü
araçtır.
ESET Forumu, yardım almaları ve başkalarına yardım etmeleri için ESET kullanıcılarına sunulan kolay bir
yoldur. ESET ürünlerinizle ilgili herhangi bir sorun veya soruyu yazabilirsiniz.
Çevrimdışı yardım
ESET Security Management Center için çevrimdışı yardım bileşeni varsayılan olarak yüklü değildir. Çevrimdışı
olduğunuzda kullanabileceğiniz ESET Security Management Center yardımına ihtiyacınız varsa (İnternet erişiminiz
olmadığı zamanlarda veya her zaman) Çevrimdışı yardımı eklemek için aşağıdaki adımları uygulayın.
ESET Security Management Center ürününüz için Çevrimdışı yardımı istediğiniz dilde indirmek için dil kodunu
tıklatın. Çevrimdışı yardımı birden çok dilde de yükleyebilirsiniz.
Windows için Çevrimdışı yardım kurulum talimatları
1. ESET Security Management Center ürününüz için Çevrimdışı yardımı istediğiniz dilde indirmek amacıyla
aşağıdaki tabloda bir dil kodunu tıklatarak bir .zip dosyası indirin.
2. .zip dosyasını kaydedin (örneğin bir USB flash sürücüsüne).
3. ESMC Web Konsolu'nu çalıştıran sunucunuzda aşağıdaki konum içerisinde yardım adlı yeni bir klasör
oluşturun: %ProgramFiles%\Apache Software Foundation\Tomcat 7.0\webapps\era\webconsole\ ve .zip
dosyasını yardım klasörüne kopyalayın.
4. .zip dosyasının içeriklerini, örneğin en-US.zip aynı ada sahip bir klasöre ayıklayın, bu örnekte en-US klasörü
olacaktır. Klasör yapısı şu şekilde olacaktır: %ProgramFiles%\Apache Software Foundation\Tomcat
7.0\webapps\era\webconsole\help\en-US
Şimdi ESMC Web Konsolu'nuzu açabilir, dili seçebilir ve giriş yapabilirsiniz. Sağ üst köşedeki simgesine
bastığınızda Çevrimdışı bir yardım sayfası görüntülenir.
Eski bir sürümden taşındıktan (örneğin, ERA 6.5) sonra Çevrimdışı Yardım'ı güncellemek için mevcut yardım
klasörünü (...webapps\era\webconsole\help) silin ve yukarıda gösterilen işlemin 3. adımında aynı yerde
yeni bir klasör oluşturun. Klasörü değiştirdikten sonra normal şekilde devam edin.
NOT
Yukarıdaki adımları tekrarlayarak Çevrimdışı yardım özelliğini birden fazla dilde ekleyebilirsiniz.
ÖNEMLİ
ESMC Web Konsolu'na erişmek için kullandığınız bilgisayarınız veya mobil aygıtınızda internet bağlantısı yoksa,
varsayılan olarak açmak için ESMC Web Konsolu'ndaki ayarınızı ESMC Çevrimdışı yardımı zorla şeklinde
(Çevrimiçi yardım yerine) değiştirmeniz gerekir. Bunun için, tablonun altındaki talimatları uygulayın:
Linux için Çevrimdışı yardım kurulum talimatları
1. ESET Security Management Center ürününüz için Çevrimdışı yardımı istediğiniz dilde indirmek amacıyla
aşağıdaki tabloda dil kodunu tıklayarak bir a .tar dosyası indirin.
2. .tar dosyasını kaydedin (örneğin bir USB flash sürücüsüne).
3. Terminali açın ve şu konuma gidin: /usr/share/tomcat/webapps/era/webconsole
4. Yardım adlı yeni bir klasör oluşturun, bunun için mkdir help komutunu çalıştırın.
5. .tar dosyasını yardım klasörüne kopyalayıp ayıklayın, örneğin tar -xvf en-US.tar komutunu
çalıştırarak.
Şimdi ESMC Web Konsolu'nuzu açabilir, dili seçebilir ve giriş yapabilirsiniz. Sağ üst köşedeki simgesine
bastığınızda Çevrimdışı bir yardım sayfası görüntülenir.
Eski bir sürümden taşındıktan sonra (örneğin, ERA 6.5) Çevrimdışı Yardım'ı güncellemek için mevcut yardım
klasörünü (...webapps\era\webconsole\help) silin ve yukarıda gösterilen işlemin 3. adımında aynı yerde
yeni bir klasör oluşturun. Klasörü değiştirdikten sonra normal şekilde devam edin.
NOT
Yukarıdaki adımları tekrarlayarak Çevrimdışı yardım özelliğini birden fazla dilde ekleyebilirsiniz.
ÖNEMLİ
ESMC Web Konsolu'na erişmek için kullandığınız bilgisayarınız veya mobil aygıtınızda internet bağlantısı yoksa,
varsayılan olarak açmak için ESMC Web Konsolu'ndaki ayarınızı ESMC Çevrimdışı yardımı zorla şeklinde
(Çevrimiçi yardım yerine) değiştirmeniz gerekir. Bunun için, tablonun altındaki talimatları uygulayın:
3
Desteklenen Dil Çevrimdışı HTML Yardımı
.zip
Çevrimdışı HTML Yardımı
.tar
İngilizce en-US.zip en-US.tar
Arapça ar-EG.zip ar-EG.tar
Çince (Basitleştirilmiş) zh-CN.zip zh-CN.tar
Çince (Geleneksel) zh-TW.zip zh-TW.tar
Hırvatça hr-HR.zip hr-HR.tar
Çekçe cs-CZ.zip cs-CZ.tar
Fransızca fr-FR.zip fr-FR.tar
Fransızca (Kanada) fr-CA.zip fr-CA.tar
Almanca de-DE.zip de-DE.tar
Yunanca el-GR.zip el-GR.tar
İtalyanca it-IT.zip it-IT.tar
Japonca ja-JP.zip ja-JP.tar
Korece ko-KR.zip ko-KR.tar
Lehçe pl-PL.zip pl-PL.tar
Portekizce (Brezilya) pt-BR.zip pt-BR.tar
Rusça ru-RU.zip ru-RU.tar
İspanyolca es-ES.zip es-ES.tar
İspanyolca Latin es-CL.zip es-CL.tar
Slovakça sk-SK.zip sk-SK.tar
Türkçe tr-TR.zip tr-TR.tar
Windows'da Çevrimdışı yardımı zorla
1. Bir metin düzenleyicide C:\Program Files\Apache Software Foundation\Tomcat 7.0\webapps\era\WEB-
INF\classes\sk\eset\era\g2webconsole\server\modules\config\EraWebServerConfig.properties yolunu açın.
2. help_show_online=true satırını bulun ve ayarın değerini false olarak değiştirip değişiklikleri kaydedin.
3. Hizmetler içerisinde veya komut satırı üzerinden Tomcat hizmetini yeniden başlatın.
ESMCÇevrimdışı yardım ESMC Web Konsolu'nun sağ üst köşesindeki simgesini veya soldaki panelin alt bölümüne gidip Yardım
tıkladığınızda açılır.
Linux'ta Çevrimdışı yardımı zorla
1. Bir metin düzenleyicide /usr/share/tomcat/webapps/era/WEB-
INF/classes/sk/eset/era/g2webconsole/server/modules/config/EraWebServerConfig.properties yapılandırma dosyasını açın (örneğin nano).
2. help_show_online=true satırını bulun ve ayarın değerini false olarak değiştirip değişiklikleri kaydedin.
3. Tomcat hizmetini durdurun ve tomcat stop komutunu çalıştırın.
4. Tomcat hizmetini başlatın ve tomcat stop komutunu çalıştırın.
ESMCÇevrimdışı yardım ESMC Web Konsolu'nun sağ üst köşesindeki simgesini veya soldaki panelin alt bölümüne gidip Yardım'ı tıkladığınızda açılır.
Desteklenen Web tarayıcıları, ESET güvenlik ürünleri ve dilleri
Aşağıdaki İşletim Sistemleri, Web tarayıcıları ve ESET güvenlik ürünleri ESET Security Management Center
tarafından desteklenmektedir.
Windows, Linux ve macOS
ESET Security Management Center Web Konsolu, şu web tarayıcılarında çalıştırılabilir:
Web tarayıcısı Şu sürümlerden itibaren desteklenir:
Mozilla Firefox 57.0.2
Microsoft Internet Explorer 11.64.16299.0
Microsoft Edge 41.16299.15.0
Google Chrome 63.0.3239.132
Safari 11.0.2
Opera 51.0.2830.40
4
NOT
ESMC Web Konsolu'nda en iyi deneyim için Web tarayıcılarınızı güncel tutmanızı öneririz.
ESET Security Management Center şu ESET ürünlerini dağıtabilir, etkinleştirebilir ve yönetebilir
ESET Security Management Center 7 üzerinden yönetilebilen ESET ürünlerinin en son sürümleri:
Ürün Ürün sürümü
ESET Endpoint Security for Windows 5.x, 6.x, 7.x, 8.x
ESET Endpoint Antivirus for Windows 5.x, 6.x, 7.x, 8.x
macOS için ESET Endpoint Security 6.x
macOS için ESET Endpoint Antivirus 6.x
ESET Endpoint Security for Android 2.x
Windows Server için ESET File Security 6.x, 7.x
Microsoft Azure için ESET File Security 6.x
Microsoft Exchange Server için ESET Mail Security 6.x, 7.x
Microsoft SharePoint Server için Microsoft SharePoint Server 6.x, 7.x
IBM Domino Server için ESET Mail Security 6.x, 7.x
ESET Security for Kerio 6.5
ESET Virtualization Security 1.x
ESET Dynamic Threat Defense
ESET Enterprise Inspector 1.x
ESET Security Management Center 7 üzerinden yönetilebilen ESET ürünlerinin daha eski sürümleri:
Ürün Ürün sürümü
Microsoft Windows Server için ESET File Security 4,5.x
OS X için ESET NOD32 Antivirus 4 Business Edition 4.x*
Linux Desktop için ESET NOD32 Antivirus 4 Business Edition 4.x
Microsoft Exchange Server için ESET Mail Security 4,5.x
IBM Lotus Domino için ESET Mail Security 4,5.x
Microsoft Windows Server Core için ESET Security 4,5.x
Microsoft SharePoint Server için Microsoft SharePoint Server 4,5.x
ESET Security for Kerio 4,5.x
Linux/FreeBSD için ESET Mail Security 4,5.x
Linux/FreeBSD için ESET File Security 4,5.x
Linux/FreeBSD için ESET Gateway Security 4,5.x
ESET NOD32 Antivirus Business Edition 4.2.76 *
ESET Smart Security Business Edition 4.2.76 *
* ESMC ile uyumluluk garanti edilemez
NOT
Yukarıdaki tabloda gösterilen ESET Windows Server ürün sürümlerinden daha eski olan sürümler şu anda ESET
Security Management Center7<%<%70_MAJOR%>%>. kullanılarak yönetilemez.
Ayrıca ESET kurumsal ürünleri için Kullanım Ömrü ilkesi'ne de bakın.
Abonelik lisansı üzerinden etkinleştirmeyi destekleyen ürünler
ESET Ürünü Kullanılabilir ilk sürüm
Windows için ESET Endpoint Antivirus/Security 7.0.
macOS için ESET Endpoint Antivirus/Security 6.6.x
Android için ESET Endpoint Security 2.0.158
Apple iOS için ESET Mobile Device Management 7.0.
VMWare için ESET Virtualization Security 1.7.
Microsoft Windows Server için ESET File Security 7.0.
ESET Security Management Center 7.0.
5
Microsoft Exchange için ESET Mail Security 7.0.
Windows Server için ESET File Security 7.0.
IBM Domino için ESET Mail Security 7.0.
Microsoft SharePoint Server için Microsoft SharePoint Server 7.0.
Desteklenen diller
Dil Kod
İngilizce (Amerika Birleşik Devletleri) en-US
Arapça (Mısır) ar-EG
Çince (Basitleştirilmiş) zh-CN
Çince (Geleneksel) zh-TW
Hırvatça (Hırvatistan) hr-HR
Çekçe (Çek Cumhuriyeti) cs-CZ
Fransızca (Fransa) fr-FR
Fransızca (Kanada) fr-CA
Almanca (Almanya) de-DE
Yunanca (Yunanistan) el-GR
Macarca (Macaristan)* hu-HU
İtalyanca (İtalya) it-IT
Japonca (Japonya) ja-JP
Korece (Kore) ko-KR
Lehçe (Polonya) pl-PL
Portekizce (Brezilya) pt-BR
Rusça (Rusya) ru-RU
İspanyolca (Şili) es-CL
İspanyolca (İspanya) es-ES
Slovakça (Slovakya) sk-SK
Türkçe (Türkiye) tr-TR
* Ürün yalnızca Macarca dilinde mevcuttur, Online Yardım hizmeti yoktur.
Simge göstergesi
Burada ESMC Web Konsolu genelinde kullanılan simgeler grubu ve açıklamaları yer almaktadır. Simgelerden
bazıları eylemleri, öğe türlerini veya geçerli durumu belirtir. Çoğu simge, bir öğenin erişilebilirliğini göstermek için
üç renkten biriyle görüntülenir:
Varsayılan simge - kullanılabilir eylem
Mavi simge - Fare ucuyla üzerine geldiğinizde vurgulanan öğe
Gri simge - eylem mevcut değil
Durum
simgesi
Açıklamalar
Ayrıntıları göster - istemci aygıt hakkında ayrıntılı bilgiler.
Yeni Ekle - Yeni aygıtlar ekleyin.
Yeni Görev - yeni görev ekleyin.
Yeni Bildirim - Yeni bildirim ekleyin.
Yeni Statik/Dinamik gruplar - Yeni gruplar ekleyin
Düzenle - Oluşturduğunuz görevleri, bildirimleri, rapor şablonlarını, grupları, ilkeleri vs.
düzenleyebilirsiniz.
Yinele - Seçtiğiniz ilkeye dayalı olarak yeni bir ilke oluşturmanıza izin verir ve yinelenen ilke için
yeni bir ad gerekir.
Taşı - bilgisayarlar, ilkeler, Statik veya Dinamik gruplar.
Gruba Erişim - Öğeyi farklı bir statik gruba taşıyın.
6
Durum
simgesi
Açıklamalar
Sil - Seçilen istemciyi, grubu vs. tamamen kaldırır.
Birden çok öğeyi yeniden adlandır - Birden çok öğe seçerseniz, onları bir listede tek tek yeniden
adlandırabilir veya birden çok öğeyi aynı anda arayıp değiştirmek için Regex kullanın.
Tarama - Bu seçeneği kullanmak, tehdidi bildirmiş olan istemcide İsteğe Bağlı Tarama görevini
çalıştırır.
Modülleri Güncelleme - Bu seçeneği kullanmak, Modülleri Güncelleme görevini çalıştırır (manuel
olarak bir güncellemeyi tetikler).
Görevi Çalıştır (mobil aygıtlar için).
Yeniden kaydet - E-posta üzerinden mobil aygıt ekle penceresini açar.
Kilidi aç - Aygıt kilidi açılır.
Kilitle - Aygıt, şüpheli bir işlem algılandığında veya aygıt kayıp olarak işaretlendiğinde kilitlenir.
Bul - Mobil aygıtınızın GPS koordinatlarını talep etmek isterseniz.
Siren - Uzaktan yüksek sesli bir siren başlatır ve siren cihazınızı sessize ayarlamış olsanız bile
başlatılır.
Temizle - Aygıtınızda depolanan tüm veriler kalıcı olarak silinir.
Yeniden başlat - Bir bilgisayar seçer ve Yeniden Başlat seçeneğine basarsanız aygıt yeniden
başlatılır.
Geri Yükle - Karantinaya alınan dosyayı orijinal konumuna geri yükler.
Kapat - Bir bilgisayar seçer ve Yeniden Başlat > Kapat seçeneğini tıklarsanız aygıt kapatılır.
Ürünleri Devre Dışı Bırak - ESET lisans sunucusu üzerinden seçilen tüm aygıtlardan lisansı
kaldırır. Ürün, ESMC tarafından etkinleştirilmemiş olsa bile veya lisans ESMC tarafından yönetilmiyor
olsa bile devre dışı bırakılır.
Görevi Çalıştır - Bir görev seçin ve bu görev için kısıtlamayı (isteğe bağlı) yapılandırın. Görev,
görev ayarlarına göre sıralanır. Bu seçenek kullanılabilir görevlerin listesinden seçtiğiniz mevcut bir
görevi hemen tetikler.
En son kullanılan görevler - En son kullanılan görevleri gösterir. Yeniden yürütmek için görevi
tıklatabilirsiniz.
Kullanıcı Ata - bir aygıta kullanıcı atayın. Kullanıcıları Bilgisayar Kullanıcıları bölümünde
yönetebilirsiniz.
İlkeleri Yönet - Bir ilke sadece gruba değil, istemciye de (birden çok istemciye de) atanabilir. İlkeyi
seçilen istemcilere atamak için bu seçeneği işaretleyin.
Uyandırma Çağrısı Gönder - ESMC Server bir istemci makinede EPNS üzerinden ESET
Management Agent'ı çoğaltma işlemini hemen başlatır. ESET Management Agent'ın ESMC Server'a
bağlanması için düzenli aralığı beklemek istemediğinizde bu seçenek faydalıdır. Örneğin bir İstemci
Görevinin istemcilerde hemen çalışmasını istiyorsanız veya bir İlkenin hemen uygulanmasını
istiyorsanız.
Agent'ı Dağıt - Bu seçenekle yeni Sunucu Görevi oluşturabilirsiniz.
Bağla - Uzaktan Masaüstü Protokolü üzerinden hedef aygıta bağlanmanıza olanak sağlayan bir .rdp
dosyası oluşturun ve indirin.
Sessize al - Bir bilgisayarı seçip Sessize al'a basarsanız bu istemcinin Agent'ı ESMC ürününe rapor
göndermeyi sonlandırır; yalnızca bilgileri toplar. Sessize alındı simgesi Sessize Alınan
sütunundaki bilgisayar adının yanında görüntülenir.
Sesi aç tıklanarak sessize alma işlemi devre dışı bırakıldıktan sonra sessize alınan bilgisayar
yeniden rapor göndermeye başlar ve ESMC ile istemci arasındaki iletişim ger yüklenir.
Devre dışı bırak - Ayarı veya seçimi devre dışı bırakın ya da kaldırın.
Ata - Bir İlkeyi istemciye veya gruplara atayın.
İçe aktar - İçe aktarmak istediğiniz Raporları, İlkeleri veya Genel anahtarı seçin.
Dışa aktar - Dışa aktarmak istediğiniz Raporları, İlkeleri veya Eş Sertifikayı seçin.
Masaüstü
Sanal Makine (aracısız)
Mobil
Sunucu
7
Durum
simgesi
Açıklamalar
Dosya Sunucusu
Posta Sunucusu
Ağ Geçidi Sunucusu
İş Birliği Sunucusu
Agent
Mobile Device Connector
Rogue Detection Sensor
Virtual Agent Host
ERA 6.x Proxy
ESMC Server
Shared Local Cache
Virtualization Security Appliance
Enterprise Inspector Agent
Enterprise Inspector Server
ESMC Web Konsolu'nu kullanmaya başlarken
ESET Security Management Center, ESMC Web Konsolu üzerinden yapılandırılabilir ve yönetilebilir. ESET Security
Management Center ürününü başarıyla yükledikten veya ESMC VA'yı dağıttıktan sonra, ESMC Server'ınıza ESMC
Web Konsolu'nu kullanarak bağlanabilirsiniz.
Şu bölümler ESMC Web Konsolu özelliklerini ve bunların nasıl kullanılacağını açıklamaktadır. Yükleyiciler
oluşturabilir ve istemci bilgisayarlara ESET Management Agent/ESET güvenlik ürününü dağıtabilirsiniz. ESET
Management Agent dağıtımının ardından grupları yönetebilir, ilkeler oluşturup atayabilir, bildirimler ve raporlar
ayarlayabilirsiniz. Daha fazla bilgi için aşağıda bir başlık seçin:
ESMC Web Konsolu'nu açma
Başlatma Sihirbazını kullanma
ESMC Web Konsolu
Durum genel bakışı
ESET Security Management Center uygulamasına giriş
ESET Security Management Center (ESMC) 7.0 sürümüne hoş geldiniz. ESET Security Management Center, ağa
bağlı ortamdaki iş istasyonlarında, sunucularda ve mobil aygıtlarda bulunan ESET ürünlerini tek bir merkezi
konumdan yönetmenize olanak sağlar. ESET Security Management Center Web Konsolu'nu (ESMC Web Konsolu)
kullanarak ESET çözümlerini dağıtabilir, görevleri yönetebilir, güvenlik ilkelerini uygulayabilir, sistem durumunu
izleyebilir ve uzak bilgisayardaki sorunlara veya tehditlere hızlıca yanıt verebilirsiniz. ESMC şu bileşenleri içerir:
ESMC Server - ESMC Server, Windows ve Linux sunucularına yüklenebildiği gibi Sanal Gereç olarak da
sağlanır. Agent'larla iletişimi yürütür, uygulama verilerini toplar ve veri tabanında depolar.
ESMC Web Konsolu - ESMC Web Konsolu eski (v5) sürümlerdeki ERA Konsolu'nun yerini almıştır ve
ortamınızdaki istemci bilgisayarları yönetmenize olanak sağlayan başlıca arabirimdir. Ağınızdaki istemcilerin
durumuna genel bakış sağlar ve ESET çözümlerini yönetilmeyen bilgisayarlara uzaktan dağıtmanıza olanak
sağlar. ESET Security Management Center Server'ı (ESMC Server) yükledikten sonra, web tarayıcınızı
kullanarak Web Konsolu'na erişebilirsiniz. Web sunucusunu İnternet üzerinden kullanılabilir hale getirmeyi
seçerseniz ESMC ürününü İnternet bağlantısı olan herhangi bir yerden ve/veya aygıttan kullanabilirsiniz.
ESET Management Agent - ESET Management Agent, ESMC Server ile istemci bilgisayarlar arasındaki
iletişimi kolaylaştırır. Bir istemci bilgisayar ile ESMC Server arasında iletişim kurmak için söz konusu istemci
bilgisayara Agent yüklenmelidir. İstemci bilgisayarda yer aldığı ve çeşitli güvenlik senaryolarını
depolayabildiği için ESET Management Agent'ın kullanılması, yeni tehditlere tepki verme süresini önemli
ölçüde kısaltır. ESMC Web Konsolu'nu kullanarak Active Directory veya ESET RD Sensor tarafından tespit
edilen yönetilmeyen bilgisayarlara ESET Management Agent'ı dağıtabilirsiniz. Ayrıca gerektiğinde istemci
8
bilgisayarlara ESET Management Agent'ı manuel olarak da yükleyebilirsiniz.
Rogue Detection Sensor - ESMC Rogue Detection Sensor ağınızdaki yönetilmeyen bilgisayarları algılar ve
bilgilerini ESMC Server'a gönderir. Bu, yeni istemci bilgisayarları güvenli ağınıza kolayca eklemenize olanak
sağlar. RD Sensor bulunmuş olan bilgisayarları hatırlar ve aynı bilgileri iki kere göndermez.
HTTP Apache Proxy - ESET Security Management Center ile birlikte kullanılabilen bir hizmettir ve şu
amaçlara yönelik olarak kullanılır:
oGüncellemeleri istemci bilgisayarlara ve yükleme paketlerini ESET Management Agent'a dağıtmak.
oESET Management Agent'lar ile iletişimi ESMC Server'a yönlendirin.
Mobile Device Connector - ESET Security Management Center ürününü kullanarak Mobil Aygıt Yönetimine
izin veren bir bileşendir ve mobil aygıtları (Android ve iOS) yönetmenize ve Android için ESET Endpoint
Security ürününü yönetmenize olanak sağlar.
ESMC Virtual Appliance - ESMC VA, ESET Security Management Center (ESMC) ürününü sanallaştırılmış bir
ortamda çalıştırmak isteyen kullanıcılar için uygundur.
ESET Security Management Center Virtual Agent Host - Agent içermeyen sanal makinelerin yönetimine izin
vermek için agent varlıklarını sanallaştıran bir ESET Security Management Center bileşenidir. Bu çözüm,
otomasyonu, dinamik grup kullanımını ve fiziksel bilgisayarlarda ESET Management Agent olarak aynı
düzeydeki görev yönetimini etkinleştirir. Sanal Gereç (VA), sanal makinelerden bilgileri toplar ve ESMC
Server'a gönderir.
Ayna Aracı - Ayna Aracı çevrimdışı modülleri güncelleme için gereklidir. İstemci bilgisayarlarınızın İnternet
bağlantısı yoksa, ESET güncelleme sunucularından güncelleme dosyalarını indirmek için Ayna Aracı'nı
kullanabilir ve onları yerel olarak depolayabilirsiniz.
Taşıma Asistanı - Taşıma asistanı ERA 5 sürümünden ESMC 7 sürümüne taşımanıza yardımcı olmak için
tasarlanmıştır. Taşıma Asistanı, sihirbaz kullanarak ERA 5.x verilerinin bir aracı veri tabanına doğrudan
taşınmasını sağlar. Daha sonra bu aracı veri tabanı ESMC 7 sürümüne aktarılabilir.
ESET Remote Deployment Tool - Bu araç, ESMC Web Konsolu'nda oluşturulan Tümü bir arada paketlerinin
dağıtılmasına olanak sağlar. ESET Management Agent'ı bir ağ üzerindeki bilgisayarlarda yer alan bir ESET
ürünü ile dağıtmanın kolay bir yoludur.
ESET Business Account - ESET kurumsal ürünleri için yeni lisanslama portalı lisansları yönetmenize olanak
tanır. Bu belgenin, ürününüzü etkinleştirmekle ilgili talimatları içeren ESET Business Account bölümüne bakın
veya ESET Business Account kullanma hakkında daha fazla bilgi için ESET Business Account Kullanıcı
Kılavuzu'na bakın. ESET tarafından verilen bir Kullanıcı Adı ve Parolanız zaten varsa ve bunları Lisans
Anahtarına dönüştürmek istiyorsanız Eski lisans kimlik bilgilerini dönüştürme bölümüne bakın.
ESET Enterprise Inspector - Şunlar gibi özellikleri içeren kapsamlı bir Uç Nokta Algılama ve Yanıt sistemidir:
olay algılaması, olay yönetimi ve yanıtı, veri toplama, tehlike algılama göstergeleri, anomali algılaması,
davranış algılaması, ilke ihlalleri.
ESMC Web Konsolu'nu açma
ESET Security Management Center Web Konsolu, ESMC Server ile iletişim kurmak için kullanılan ana arabirimdir.
Tüm ESET güvenlik çözümlerini yönetebileceğiniz merkezi bir birimdir. Herhangi bir yerden ve İnternet erişimi olan
herhangi bir aygıttan bir tarayıcı kullanılarak erişilebilen web tabanlı bir arabirimdir.
ESMC Web Konsolu'nu açmanın birkaç yolu vardır:
Yerel sunucunuzda (Web Konsolu'nuzun bulunduğu makine) bu URL'yi web tarayıcısına yazın:
https://localhost/era/
İnternet erişimi olan herhangi bir yerden web sunucunuza erişmek için, URL'yi şu biçimde yazın:
https://yourservername/era/
Web sunucunuzun gerçek adını veya IP adresini "sunucunuzunadı" alanına girin.
9
ESMC Sanal Gereç (VA) aracına giriş yapmak için şu URL'yi kullanın:
https://[IP address]/
"[IP address]" yerine ESMC VM'nizin IP adresini girin. IP adresini hatırlamıyorsanız, Sanal gereç dağıtım
talimatlarının 9. adımına bakın.
Yerel sunucunuzda (Web Konsolu'nuzun bulunduğu makine), Başlat > Tüm Programlar > ESET > ESET
Security Management Center > ESET Security Management Center Web Konsolu'nu tıklatın -
Varsayılan web tarayıcınızda bir oturum açma ekranı görüntülenir. Bu, ESMC Sanal gereç için geçerli değildir.
Web sunucusu (ESMC Web Konsolunu çalıştıran sunucu) etkin olduğunda aşağıdaki giriş ekranı görüntülenir.
NOT
Giriş yaparken sorunlarla karşılaşıyor ve giriş yapmaya çalışırken hata mesajları alıyorsanız, açıklamalar için Web
Konsolu Sorun Giderme bölümüne bakın.
Başlatma Sihirbazını kullanma
Web Konsolu'nda ilk kez oturum açtığınızda ESET Security Management Center için bir Başlatma Sihirbazı
görüntülenir. Bu sihirbaz, önemli ESMC Web Konsolu bölümleri, ESET Management Agent ve ESET güvenlik ürünleri
hakkında size temel açıklamalar sunar. Burada Bilgisayarlar, Gruplar, İstemci Görevleri, İlkeler ve ESET
Management Agent hakkında bilgiler edinebilirsiniz.
Başlatma Sihirbazı'nın son adımı olan Dağıtım bölümü, Tümü bir arada yükleyici paketi oluşturmanıza yardımcı olur
(ESET Management Agent ve ESET güvenlik ürünü dahil).
ÖNEMLİ
Yükleyici paketi bir .exe dosyası biçiminde sağlanır ve yalnızca Windows için
geçerlidir.
Sihirbazı kullanmak istemiyorsanız, Başlatma Sihirbazını Kapat'ı tıklatın. ESMC Web Konsolu açılır. Sihirbaz
ESMC Web Konsolu'nda bir sonraki oturum açışınızda görüntülenmez. Yardım > Başlatma sihirbazı'nı
tıklayarak Başlatma Sihirbazı'nı yeniden görüntüleyebilirsiniz.
Sihirbaz kullanmak gerekmez, Hızlı Bağlantılar bölümünde Diğer Dağıtım Seçenekleri'ni tıklayarak Tümü bir
10
arada Agent yükleyicisi oluşturabilirsiniz.
ÖNEMLİ
Bir yükleyici paketi oluşturmak istiyorsanız, kullanıcı hesabınıza atanmış bir Agent Dağıtım izni olmalıdır.
Kullanıcı hesabının bu izni yoksa, Başlatma Sihirbazı Dağıtım adımı olmadan görüntülenir; bu durumda
kullanıcının yükleyici paketi oluşturma seçeneği olmaz.
Bir yükleyici paketi oluşturmak için aşağıdaki adımları uygulayın:
1. Dil - Yükleyici için dil seçimini desteklenen dilleri içeren açılır listeden yapın.
2. Ürün- Listeden bir ESET güvenlik ürünü yükleme dosyası seçin. 6.3 veya daha eski bir sürüm seçerseniz,
otomatik ürün etkinleştirme özelliği çalışmaz; ürünü daha sonra etkinleştirmeniz gerekir. ESET güvenlik
ürünü 6.4 veya üzeri bir sürüm, yükleme sırasında otomatik olarak etkinleştirilir.
NOT
Hiçbir ürün yükleme dosyası görmezseniz, Sunucu ayarları'nın Gelişmiş ayarlar bölümünde deponun
AUTOSELECTolarak ayarlandığından emin olun.
3. Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi şartlarını ve Gizlilik Politikası'nı kabul ediyorum seçeneğinin
yanındaki onay kutusunu işaretleyin. Daha fazla bilgi için Lisans Yönetimi veya EULA'ya bakın.
4. Kilitlenme raporlarının ve anonim telemetri verilerinin ESET'e gönderilmesini kabul etmiyorsanız, Ürün
iyileştirme programına katıl onay kutusunun işaretini kaldırın. Onay kutusu seçili olarak bırakılırsa
telemetri verileri ve kilitlenme raporları ESET'e gönderilir.
5. Lisans Seç - Lisans Yönetimi bölümünde açıklanan yöntemlerden birini kullanarak lisans ekleyebilirsiniz.
Lisans Yönetiminde halihazırda lisanslarınız varsa, yükleme sırasında ESET güvenlik ürününü etkinleştirmek
için kullanılan lisansı seçmeniz yeterlidir. Lisansları eklemeye/kaldırmaya yalnızca ana grubu Tümü olarak
ayarlanmış olan ve Tümü grubundaki lisanslar üzerinde Yazma izni olan Yönetici için izin verilir.
6. Gelişmiş onay kutusunu işaretlerseniz, Agent sertifikasını seçebilir ve gerekirse Sertifika parolasını
girebilirsiniz. ESMC Ürününüzün kurulumu sırasında parola belirtmişseniz veya parolası olan bir Özel sertifika
kullanıyorsanız. Aksi halde, Sertifika parolası alanını boş bırakın.
ÖNEMLİ
Sertifika parolası şu karakterleri içeremez: " \ Bu karakterler Agent'ın başlatılması sırasında ciddi hatalara neden
olabilir.
11
7. Yükleyici Oluştur'u tıklatın; tümü bir arada yükleme paketi dosyaları 32 bit ve 64 bit işletim sistemi için
oluşturulur. İndirmeye başlamak için istenen sürümü seçin. İndirme işlemi tamamlandığında, dosyanın
depolanacağı konumu seçmeniz istenir (örneğin ESMC_Installer_x86_en_US.exe veya
ESMC_Installer_x64_en_US.exe), Dosyayı kaydet'i tıklatın.
8. İstemcibilgisayarda tümü bir arada yükleme paketi dosyasını çalıştırın. Adım adım talimatlar için Tümü bir
arada Agent kurulum sihirbazına bakın.
NOT
ESMC Web Konsolu'na ilk girişte, ESET Security Management Center ürününün yüklenmiş olduğu bilgisayarda
İşletim Sistemi Güncellemesi İstemci Görevini çalıştırmanızı öneririz.
ESMC Web Konsolu
ESMC Web Konsolu, ESMC Server ile iletişim kurmak için kullanılan ana arabirimdir. Tüm ESET güvenlik
çözümlerinizi yönetebileceğiniz merkezi bir birimdir. Herhangi bir yerden ve İnternet erişimi olan herhangi bir
aygıttan bir tarayıcı (Desteklenen Web tarayıcılarına bakın) kullanılarak erişilebilen web tabanlı bir arabirimdir.
ESMC Web Konsolu standart düzeninde:
Halihazırdaki kullanıcı her zaman sağ üst bölümde gösterilir ve burada kullanıcının oturum süresi geriye
doğru sayılır. Çıkış'ı tıklatarak dilediğiniz zaman çıkış yapabilirsiniz. Bir oturumun süresi dolduğunda
(kullanıcının işlem gerçekleştirmemesine bağlı olarak), kullanıcının yeniden giriş yapması gerekir.
Kullanıcı Ayarları'nı değiştirmek için ESMC Web Konsolu'nun sağ üst köşesindeki kullanıcı adınızı tıklatın.
Yardım menüsünü açmak için herhangi bir ekranın üst tarafındaki simgesini tıklayabilirsiniz. Bu
menüdeki birinci bağlantı her zaman, geçerli ekran için Çevrimiçi Yardım bölümüne yönlendirir.
Menüye Sihirbaz kullanıldığı zamanlar hariç olmak üzere, her zaman sol taraftan erişilebilir. Ekranın sol
tarafındaki menüyü genişletmek için simgeyi tıklatın; Menüyü daralt simgesini tıklatarak daraltabilirsiniz.
Simge daima bir içerik menüsünü temsil eder.
Gösterilen bilgileri yeniden yüklemek/yenilemek için Yenile seçeneğini tıklatın.
ESET Security Management Center logosunu tıklatarak Genel Bakış ekranını açın.
Duruma Genel Bakış, ESET Security Management Center ürününden en iyi şekilde nasıl yararlanacağınızı
gösterir. Bunlar, önerilen adımlarla sizi yönlendirir.
12
Ağaç içeren ekranların belirli kontrolleri vardır. Ağacın kendisi aşağıdaki eylemlerle birlikte sol tarafta yer alır.
Ağaçtaki bir öğeyi tıklatarak söz konusu öğe için seçenekleri görüntüleyin.
Tablolar satırlardaki birimleri tek tek veya grup olarak (daha fazla satır seçildiğinde) yönetmenize olanak sağlar.
Söz konusu satırdaki birimler için seçenekleri görüntülemek üzere bir satırı tıklatın. Tablolardaki veriler filtrelenip
sınıflandırılabilir.
ESMC ürünündeki nesneler sihirbazlar üzerinden düzenlenebilir. Tüm sihirbazlar şu davranışlara sahiptir:
13
Adımlar dikey yönde yukarıdan aşağıya doğrudur.
Dilediğiniz zaman herhangi bir adıma geri dönebilirsiniz.
Geçersiz giriş verileri, imlecinizi yeni bir alana taşıdığınızda işaretlenir. Geçersiz giriş verilerini içeren
sihirbaz adımı da işaretlenir.
Tüm giriş verileri doğru oluncaya dek Bitir işlemi kullanılamaz.
Endpoint ürünleri ESET Security Management Center yazılımından nasıl yönetilir?
Yönetici, ürünleri yüklemek ve istemci bilgisayarları kontrol etmek için çeşitli görevleri ESMC Web Konsolu'ndan
gerçekleştirebilir. Şu başlıklar hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki bağlantılara gidin.
ESET Management Agent ve Endpoint güvenlik ürünlerinin yüklenmesi
ESET Security Management Center, ESET Management Agent'ın yönetilen her istemci bilgisayarda yüklenmiş
olmasını gerektirir. ESET Management Agent, ESET Remote Deployment Tool veya tümü bir arada yükleyici
kullanılarak Endpoint güvenlik ürününüzle birlikte yüklenebilir. Yüklemeden önce, lisansınızı ESET Security
Management Center ürününe aktarmanızı öneririz, bu şekilde lisans sonraki yükleme işlemleriniz için kullanılabilir.
Endpoint ürününüzü yüklemenin iki yöntemi vardır:
ESET Remote Deployment Tool veya Endpoint ürününüzü ve ESET Management Agent'ı aynı anda yüklemek
için tümü bir arada yükleyiciyi kullanın
ESET Endpoint ürününüzü halihazırda ESET Management Agent'ı yüklemiş olduğunuz istemcilere bir istemci
görevi kullanarak yükleyin
Endpoint güvenlik ürününü ESET Security Management Center
Tüm Endpoint güvenlik ürünleri ESMC Web Konsolu'ndan yönetilebilir. İlkeler, ayarları tek tek bilgisayarlara veya
gruplara uygulamak için kullanılır. Örneğin, belirli web alanlarına erişimi engellemek veya üründeki tüm diğer
ayarları değiştirmek için bir ilke oluşturabilirsiniz. İlkeler, örneğimizde gösterildiği gibi birleştirilebilir. İstemci
makinesindeki bir kullanıcı, ESMC kullanılarak ayarlanan ilkelerin üzerine yazamaz. Ancak yönetici bir kullanıcının
istemcide değişiklikler yapmasına izin vermek için geçici olarak üzerine yazma özelliğini kullanabilir. Değişiklikleri
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212
  • Page 213 213
  • Page 214 214
  • Page 215 215
  • Page 216 216
  • Page 217 217
  • Page 218 218
  • Page 219 219
  • Page 220 220
  • Page 221 221
  • Page 222 222
  • Page 223 223
  • Page 224 224
  • Page 225 225
  • Page 226 226
  • Page 227 227
  • Page 228 228
  • Page 229 229
  • Page 230 230
  • Page 231 231
  • Page 232 232
  • Page 233 233
  • Page 234 234
  • Page 235 235
  • Page 236 236
  • Page 237 237
  • Page 238 238
  • Page 239 239
  • Page 240 240
  • Page 241 241
  • Page 242 242
  • Page 243 243
  • Page 244 244
  • Page 245 245
  • Page 246 246
  • Page 247 247
  • Page 248 248
  • Page 249 249
  • Page 250 250
  • Page 251 251
  • Page 252 252
  • Page 253 253
  • Page 254 254
  • Page 255 255
  • Page 256 256
  • Page 257 257
  • Page 258 258
  • Page 259 259
  • Page 260 260
  • Page 261 261
  • Page 262 262
  • Page 263 263
  • Page 264 264
  • Page 265 265
  • Page 266 266
  • Page 267 267
  • Page 268 268
  • Page 269 269
  • Page 270 270
  • Page 271 271
  • Page 272 272
  • Page 273 273
  • Page 274 274
  • Page 275 275
  • Page 276 276
  • Page 277 277
  • Page 278 278
  • Page 279 279
  • Page 280 280
  • Page 281 281
  • Page 282 282
  • Page 283 283
  • Page 284 284
  • Page 285 285
  • Page 286 286
  • Page 287 287
  • Page 288 288
  • Page 289 289
  • Page 290 290
  • Page 291 291
  • Page 292 292
  • Page 293 293
  • Page 294 294
  • Page 295 295
  • Page 296 296
  • Page 297 297
  • Page 298 298
  • Page 299 299
  • Page 300 300
  • Page 301 301
  • Page 302 302
  • Page 303 303
  • Page 304 304
  • Page 305 305
  • Page 306 306
  • Page 307 307
  • Page 308 308
  • Page 309 309
  • Page 310 310
  • Page 311 311
  • Page 312 312
  • Page 313 313
  • Page 314 314
  • Page 315 315
  • Page 316 316
  • Page 317 317
  • Page 318 318
  • Page 319 319
  • Page 320 320
  • Page 321 321
  • Page 322 322
  • Page 323 323
  • Page 324 324
  • Page 325 325
  • Page 326 326
  • Page 327 327
  • Page 328 328
  • Page 329 329
  • Page 330 330
  • Page 331 331
  • Page 332 332
  • Page 333 333
  • Page 334 334
  • Page 335 335
  • Page 336 336
  • Page 337 337
  • Page 338 338
  • Page 339 339
  • Page 340 340
  • Page 341 341
  • Page 342 342
  • Page 343 343
  • Page 344 344
  • Page 345 345
  • Page 346 346
  • Page 347 347
  • Page 348 348
  • Page 349 349

ESET Security Management Center 7.0 Administration Guide

Tip
Administration Guide