Dell SupportAssist for Home PCs Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi
Ev bilgisayarları için SupportAssist
S modunda Windows 10 için Kullanıcı Kılavuzu
Notlar, dikkat edilecek noktalar ve uyarılar
NOT: NOT, ürününüzü daha iyi kullanmanıza yardımcı olacak önemli bilgiler sağlar.
DİKKAT: DİKKAT, donanım hasarı veya veri kaybı olasılığını gösterir ve sorunu nasıl önleyeceğinizi bildirir.
UYARI: UYARI, mülk hasarı, kişisel yaralanma veya ölüm potansiyeline işaret eder.
© 2019 – 2020 Dell Inc. veya bağlı kuruluşları. Tüm hakları saklıdır. Dell, EMC ve diğer ticari markalar, Dell Inc. veya bağlı
kuruluşlarının ticari markalarıdır. Diğer ticari markalar ilgili sahiplerinin ticari markaları olabilir.
2020 - 02
Revizyon A03
1 Giriş............................................................................................................................................ 5
S modunda Windows 10 için SupportAssist’in temel özellikleri........................................................................................5
Bu sürümdeki yeni özellikler..................................................................................................................................................5
S modunda Windows 10 için SupportAssist'in yapabildikleri ve Dell servis planları........................................................5
Ek kaynaklar............................................................................................................................................................................6
2 S modunda Windows 10 için SupportAssist’e giriş........................................................................... 7
Minimum sistem gereksinimleri.............................................................................................................................................7
Dil ayarını değiştirme..............................................................................................................................................................8
SupportAssist profili oluşturma............................................................................................................................................ 8
Yeni Dell Hesabım oluşturma.......................................................................................................................................... 9
Sosyal medya hesabıyla oturum açma...........................................................................................................................9
İletişim ve teslimat bilgilerini güncelleme.............................................................................................................................9
Farklı bir SupportAssist profili kullanın.................................................................................................................................9
Sistem ayrıntıları................................................................................................................................................................... 10
İnternet ayarlarını yapılandırma........................................................................................................................................... 10
Planlı taramalar...................................................................................................................................................................... 11
Donanım taramaları planlama......................................................................................................................................... 11
S modunda Windows 10 için SupportAssist bildirimleri.....................................................................................................11
S modunda Windows 10 için SupportAssist penceresindeki bildirimler.................................................................... 11
S modunda Windows 10 için Windows İşlem Merkezi’ndeki bildirimler....................................................................12
SupportAssist ana sayfasındaki başlıklar......................................................................................................................12
SupportAssist bildirimlerini devre dışı bırakma............................................................................................................ 13
S modunda Windows 10 için SupportAssist’in kaldırılması...............................................................................................13
3 Sistem donanımını tarama............................................................................................................14
Belirli bir donanım bileşenini tarama....................................................................................................................................14
Hızlı donanım taraması çalıştırma........................................................................................................................................15
Stres testi çalıştırma............................................................................................................................................................ 15
Tarama Donanım kutucuk bildirimleri................................................................................................................................. 15
4 S modunda Windows 10 için SupportAssist ile destek talebi oluşturma.............................................17
S modunda Windows 10 için SupportAssist tarafından belirlenen sorunla ilgili destek talebi oluşturma....................17
S modunda Windows 10 için SupportAssist ile manuel olarak destek talebi oluşturma...............................................18
Sorun ayrıntıları sayfası........................................................................................................................................................ 18
Sorun özeti sayfası...............................................................................................................................................................19
Dağıtımı yapılabilen parçalar................................................................................................................................................ 19
5 S modunda Windows 10 için SupportAssist’te sorun gidermeye genel bakış.....................................20
6 S modunda Windows 10 için SupportAssist’te geçmişe genel bakış..................................................21
7 S modunda Windows 10 için SupportAssist ile destek alma.............................................................22
Dell teknik desteğe dosya gönderme................................................................................................................................ 23
İçindekiler
İçindekiler 3
Dell teknik desteğe kayıt dosyalarını gönderme............................................................................................................... 23
8 Sık Sorulan Sorular.....................................................................................................................24
4 İçindekiler
Giriş
SupportAssist, sisteminizdeki donanım sorunlarını belirleyerek proaktif olarak ve önceden tahmin ederek Dell desteğini otomatik hale getirir.
SupportAssist, Dell teknik destek ile iletişim sürecini de otomatik hale getirir. Dell servis planınıza bağlı olarak SupportAssist, algılanan
donanım sorunları için destek talebi oluşturma işlemini de otomatik hale getirir. Farklı servis planlarına yönelik SupportAssist özellikleri
hakkında bilgi için S modunda Windows 10 için SupportAssist özellikleri ve Dell servis planları bölümüne bakın.
SupportAssist gerekli sistem bilgilerini güvenli şekilde toplar ve Dell teknik desteğe gönderir. Toplanan bilgiler, Dell'in gelişmiş, verimli ve hızlı
bir destek deneyimi sunabilmesini sağlar.
Bu belgede S modunda Windows 10 çalıştıran sistemlerde SupportAssist kullanımı ile ilgili bilgiler sağlanmaktadır. Windows işletim sisteminin
başka bir sürümünü çalıştıran sistemlerde SupportAssist kurulumu ve kullanımı hakkında bilgi almak için, adresindeki Ev bilgisayarları için
SupportAssist Kullanıcı Kılavuzu'na bakın.
Konular:
S modunda Windows 10 için SupportAssist’in temel özellikleri
Bu sürümdeki yeni özellikler
S modunda Windows 10 için SupportAssist'in yapabildikleri ve Dell servis planları
Ek kaynaklar
S modunda Windows 10 için SupportAssist’in
temel özellikleri
Tahmine dayalı ve proaktif sorun tespiti ve bildirimi.
Sorunları tespit etmek için sisteminizi manuel veya otomatik olarak tarayın.
Sisteminizde tespit edilen donanım sorunu için otomatik olarak bir destek talebi oluşturun.
Sisteminizdeki bir sorun için manuel olarak bir destek talebi oluşturun.
Dosyaları Dell teknik destek ekibine manuel olarak gönderin.
NOT: Sistem için kullanılabilir olan SupportAssist özellikleri, sistemin Dell servis planına göre değişir
Bu sürümdeki yeni özellikler
Güvenlik ve hata düzeltmeleri.
S modunda Windows 10 için SupportAssist'in
yapabildikleri ve Dell servis planları
SupportAssist, sisteminizde meydana gelebilecek donanım sorunlarını proaktif olarak ve önceden tahmin ederek algılar ve sizi bu konuda
bilgilendirir. Dell servis planınıza bağlı olarak SupportAssist, Dell teknik desteği ile iletişiminizi otomatikleştirir ve kolaylaştırır.
Aşağıdaki tabloda Basic, Premium Support, ProSupport, ProSupport Plus ve Premium Support Plus servis planları bulunan S modunda
Windows 10 çalıştıran sistemlerdeki SupportAssist özelliklerinin bir özeti yer almaktadır:
1
Giriş 5
Tablo 1. SupportAssist özellikleri ve Dell servis planları
SupportAssist
yetenekleri
Açıklama Dell servis planları
Basic Premium
Support
ProSupport ProSupport
Plus
Premium
Support
Plus
Donanım taramaları
planlama
Donanım sorunlarını tespit etmek için
SupportAssist'in sisteminizi otomatik olarak
taraması gereken sıklığı planlayın.
Donanım sorunları
için kendi kendine
dağıtım parçaları
tespit edildi
Garanti kapsamındaki parçalarla ilgili bir sorun
algılanırsa, yedek parçanın gönderilmesi için
teslimat adresinizi onaylamanız istenir.
Kullanıcı tarafından
değiştirilebilecek bir
parçanın
değiştirilmesi için
yerinde yardım
isteğinde bulunma
1
Kullanıcı tarafından değiştirilebilecek bir
parçanın kendi yerinizde değiştirilmesi için
servis teknisyeninden ziyaret isteğinde
bulunun.
Otomatik destek
isteği oluşturma
Otomatik tarama sırasında sorun algılanırsa,
otomatik olarak bir destek talebi oluşturulur ve
Dell teknik destek temsilcisi çözüme yönelik
olarak sizinle iletişime geçer.
Destek isteğini
manuel olarak
oluşturma
SupportAssist tarafından saptanmamış bir
sorun olduğunu düşünüyorsanız, manuel
olarak bir destek isteği oluşturabilirsiniz.
Hata oluşmasını
önlemek için
öngörülen sorunu
algılama ve destek
isteği oluşturma
2
Bir parçada olası bir arıza tespit edilirse size bir
uyarı gönderilir. SupportAssist bir destek isteği
açar ve bir Dell teknik destek temsilcisi, yedek
parçayı göndermek için sizinle iletişime geçer.
Tercih edilen
iletişim zamanını
belirleme
3
Tercih ettiğiniz iletişim zamanını seçin. Dell
teknik destek temsilcisi, belirlenen saatlerde
sizinle iletişime geçer.
1 Kullanıcı tarafından değiştirilebilecek bir parçanın değiştirilmesine yönelik yerinde yardım yalnızca belli bölgelerde mevcuttur.
2 Öngörülü analizle hata algılama sabit sürücüleri, katı hal sürücülerini, pilleri, ısı düşürmeleri ve masaüstü fanlarını kapsar.
3 Tercih edilen iletişim zamanı ABD’deki veya Kanada'daki müşteriler tarafından sağlanabilir.
Ek kaynaklar
Dell SupportAssist Topluluğu SupportAssist’in yetenekleri ve özellikleri hakkında bilgi sağlayan bloglar, SSS ve diğer teknik belgeler
sağlar.
6
Giriş
S modunda Windows 10 için SupportAssist’e
giriş
SupportAssist sisteminize önceden yüklenmiştir. SupportAssist’i uygulamalarınız arasında bularak açabilirsiniz. SupportAssist profili
oluşturmak ve SupportAssist ayarlarınızı yapılandırmak için bu bölümdeki talimatları takip edin.
Konular:
Minimum sistem gereksinimleri
Dil ayarını değiştirme
SupportAssist profili oluşturma
İletişim ve teslimat bilgilerini güncelleme
Farklı bir SupportAssist profili kullanın
Sistem ayrıntıları
İnternet ayarlarını yapılandırma
Planlı taramalar
S modunda Windows 10 için SupportAssist bildirimleri
S modunda Windows 10 için SupportAssist’in kaldırılması
Minimum sistem gereksinimleri
Aşağıdaki tabloda S modunda Windows 10 çalıştıran sistemlerde SupportAssist kullanımı ile ilgili minimum sistem gereksinimleri
listelenmektedir:
Tablo 2.
Minimum sistem gereksinimleri
Detaylar Gereksinimler
Yazılım Microsoft .NET Framework 4.5
Web tarayıcısı Microsoft Edge
Donanım
Bellek (RAM) — 2 GB
Boş sabit sürücü alanı — 1 GB
İnternet bağlantısı
Yuvalar
5700—SupportAssist kullanıcı arabirimini açmak için
9012—Dell SupportAssist servisi ile iletişim için
Sistem aşağıdaki hedeflere bağlanabilmelidir:
https://apidp.dell.com
https://fuslite.dell.com
https://cs-is.dell.com
https://techdirect.dell.com/
https://api.dell.com
https://downloads.dell.com
www.dell.com
http://content.dellsupportcenter.com
Sistem ayarları Windows Update sayfası ve Microsoft Store’daki otomatik güncellemeler etkinleştirilmelidir
Ekran çözünürlüğü 1200 x 720
2
S modunda Windows 10 için SupportAssist’e giriş 7
Dil ayarını değiştirme
Bu görev ile ilgili
SupportAssist, 25 dilde kullanılabilir. Varsayılan olarak, SupportAssist işletim sistemi ile aynı dile ayarlanır. Dili tercihinize göre
değiştirebilirsiniz.
Adimlar
1. SupportAssist kullanıcı arabiriminin sağ üst köşesinde ayarlar simgesine ve Dil seç'e tıklayın.
Dil listesi görüntülenir.
2. Tercih ettiğiniz dili seçin.
3. SupportAssist’i seçilen dilde yeniden başlatmak için Evet öğesine tıklayın.
SupportAssist seçili dilde yeniden başlatılır ve seçili dilin yanında
görüntülenir.
SupportAssist profili oluşturma
Önkosullar
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
Bu görev ile ilgili
Dell Hesabım veya sosyal medya hesabınızı kullanarak bir SupportAssist profili oluşturabilirsiniz. SupportAssist profili oluşturmak sistem
servis planınıza bağlı olarak mevcut otomatik destek özellikleri almanızı sağlar.
Adimlar
1. SupportAssist kullanıcı arabiriminin sağ üst köşesinden Profil'e ve Profili Tamamla'ya tıklayın.
SupportAssist hüküm ve koşullarını kabul etmediyseniz, SupportAssist'in hüküm ve koşullarını kabul etmediğinizi belirten bir mesaj
görüntülenir. SupportAssist hüküm ve koşullarını oku bağlantısına tıklayın, şartları ve koşulları kabul edin, Kaydet öğesine
tıklayın ve ardından yeniden deneyin.
SupportAssist internete bağlanamıyorsa uygun bir hata mesajı görüntülenir. Sorunu gidermek ve yeniden denemek için hata
mesajının altında görüntülenen sorun giderme bağlantılarına tıklayabilirsiniz.
2. Dell Hesabım Oturum Aç sayfasında aşağıdakilerden birini gerçekleştirin:
Zaten Dell Hesabım kaydınız varsa, Dell Hesabım kimlik bilgilerinizi girin ve Oturum Aç öğesine tıklayın.
Dell Hesabım kaydınız yoksa oturum açmak için bir hesap oluşturun. Hesap oluşturmaya yönelik talimatlar için Yeni Dell Hesabım
oluşturma bölümüne bakın.
Sosyal medya hesabınızla oturum açın. Sosyal medya hesabınızı kullanmaya yönelik talimatlar için Sosyal medya hesabıyla oturum
açma bölümüne bakın.
3. İrtibat ve Sevkiyat Adresi sayfasında iletişim bilgilerinizi ve sevkiyat ayrıntılarınızı girin.
4. Tercih ettiğiniz iletişim yöntemini ve tercih edilen iletişim zamanını seçin.
NOT
: Tercih edilen iletişim zamanı yalnızca Amerika Birleşik Devletleri veya Kanada'da etkin bir Premium Support
veya Premium Support Plus servis planı bulunan sistemler için geçerlidir.
5. İkincil bir iletişim bilgisi eklemek isterseniz İkincil iletişim bilgisi ekle öğesini seçin ve bilgileri girin.
6. SupportAssist'in destek taleplerini otomatik olarak oluşturmasını istemiyorsanız Destek Taleplerini otomatik olarak oluştur öğesinin
seçimini kaldırın.
NOT
: Otomatik destek isteği oluşturma özelliği yalnızca etkin bir ProSupport, ProSupport Plus, Premium Support
veya Premium Support Plus Destek servisi planı bulunan ve etkinleştirilmiş sistemlerde kullanılabilir.
7. Bitti öğesine tıklayın.
Teslimat ayrıntıları yanlışsa, ayrıntıların güncellemesi gerektiğine ilişkin bir mesaj görüntülenir. Ayrıntıları güncellemek için Güncelle ve
Bitir seçeneğine tıklayın.
Teslimat ayrıntıları doğruysa, SupportAssist kullanıcı arabiriminin sağ üst köşesinde ad ve soyad görüntülenir.
8
S modunda Windows 10 için SupportAssist’e giriş
Yeni Dell Hesabım oluşturma
Önkosullar
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
Adimlar
1. Dell Hesabım Oturum aç sayfasındaki Hesap Oluştur bölümünde ad, soyadı, e-posta adresi ve parolayı uygun alanlara girin.
NOT: Parola 8 ila 20 karakter içermelidir ve 1 büyük harf, 1 küçük harf ve 1 sayı bulundurmalıdır.
2. Parolayı yeniden girin.
3. Hesap Oluştur öğesine tıklayın.
Yeni bir Dell Hesabım oluşturulur ve SupportAssist'te oturumunuz açılır.
Sosyal medya hesabıyla oturum açma
Önkosullar
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
Aşağıdaki sosyal medya platformlarından herhangi birinde geçerli bir hesabınızın olması gerekir:
Google Plus
LinkedIn
Twitter
Facebook
Adimlar
1. Dell Hesabım Oturum Açma sayfasında uygun sosyal medya simgesine tıklayın.
2. İlgili sosyal medya oturum açma sayfasında, kullanıcı adı veya e-posta adresi ve parolayı uygun alanlara girin.
3. Oturum aç öğesine tıklayın.
Sosyal medya hesabınızda oturum açmak için girdiğiniz kimlik bilgileri ile yeni bir Dell Hesabım oluşturulur.
İletişim ve teslimat bilgilerini güncelleme
Önkosullar
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
Bu görev ile ilgili
Bir SupportAssist profili oluşturduktan sonra, iletişim ve teslimat bilgilerini güncelleyin.
Adimlar
1. SupportAssist kullanıcı arabiriminin sağ üst köşesinden kullanıcı adı öğesine ve ardından Profil Detayları öğesine tıklayın.
İletişim ve Teslimat Adresi sayfası görüntülenir.
2. Gerekli bilgileri güncelleyin ve Bitti öğesine tıklayın.
Teslimat ayrıntıları yanlışsa, ayrıntıların güncellemesi gerektiğine ilişkin bir mesaj görüntülenir. Ayrıntıları güncellemek için Güncelle ve
Bitir seçeneğine tıklayın.
Teslimat ayrıntıları doğruysa Ana sayfa görüntülenir.
Farklı bir SupportAssist profili kullanın
Önkosullar
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
S modunda
Windows 10 için SupportAssist’e giriş 9
Bu görev ile ilgili
Geçerli profilinizi devre dışı bırakın ve farklı bir profil kullanarak SupportAssist’te oturum açın. Farklı bir profil kullanarak oturum açtığınızda,
önceki profilin iletişim ve teslimat adresi detaylarına erişemezsiniz.
Adimlar
1. SupportAssist kullanıcı arabiriminin sağ üst köşesinden kullanıcı adı öğesine ve ardından Farklı bir profil kullan öğesine tıklayın.
2. Devam öğesine tıklayın.
NOT: Devam öğesine tıkladığınızda SupportAssist, geçerli profili devre dışı bırakır ve kaydedilen iletişim bilgilerine ve
teslimat detaylarına erişimi kaldırır.
Ana sayfa görüntülenir ve SupportAssist kullanıcı arabiriminin sağ üst köşesinde profil oluşturma bağlantısı belirir. Profil oluşturma
talimatları için SupportAssist profili oluşturma bölümüne bakın.
Sistem ayrıntıları
SupportAssist penceresinde görüntülenen sistem modeli veya Servis Etiketine gittiğinizde sistem görüntüsü ve ayrıntıları görüntülenir.
Aşağıdaki tabloda, görüntülenen sistem ayrıntıları açıklanmaktadır:
Tablo 3. Sistem ayrıntıları
Alan Açıklama
Sistem modeli Sistem modeli. Örneğin, Latitude E7440
Servis planı türü Dell servis planı türü ve sona erme tarihi.
NOT: Servis planınız sona erdiğinde servis destek planı türü
ve sona erme tarihi kırmızı renkte gösterilir.
Servis Etiketi Sisteme ait benzersiz tanıtıcı. Servis Etiketi alfasayısal bir tanımlayıcıdır.
Hızlı Servis Kodu Otomatik telefon yardımı sırasında kullanılabilecek sayısal sıra. Örneğin,
987-674-723-2.
Bellek Sistemde yüklü olan RAM. Örneğin, 16 GB.
İşlemci Sistemde yüklü işlemcinin türü. Örneğin, Intel Core i5 6200U.
İşletim Sistemi Sistemde yüklü işletim sistemi. Örneğin, Microsoft Windows 10 Pro.
İnternet ayarlarını yapılandırma
Önkosullar
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
Bu görev ile ilgili
SupportAssist’in İnternete bağlanma yöntemini seçin. SupportAssist’in otomatik destek özelliklerini kullanabilmek için sisteminiz etkin bir
İnternet bağlantısına bağlı olmalıdır.
Adimlar
1. SupportAssist kullanıcı arabiriminin sağ üst köşesinden ayarlar simgesine tıklayın, Ayarlar öğesine ve ardından İnternet öğesine tıklayın.
2. SupportAssist'in doğrudan İnternete bağlanmasını istiyorsanız Doğrudan bağlan öğesini seçin.
3. SupportAssist’in bir proxy ağı kullanarak İnternete bağlanmasını istiyorsanız aşağıdakileri gerçekleştirin:
a) Proxy kullanarak bağlan öğesini seçin.
Proxy sunucu ayarları alanı görüntülenir.
b) Adres, bağlantı noktası numarası, kullanıcı adı ve parola bilgilerini girin.
NOT: Bağlantı noktası numarası için en fazla beş rakam girebilirsiniz.
4. Kaydet seçeneğine tıklayın.
Ana sayfa görüntülenir.
10
S modunda Windows 10 için SupportAssist’e giriş
Planlı taramalar
SupportAssist varsayılan olarak, donanım sorunlarını tespit etmek için sistemi ayda bir kez tarar. Gerekirse SupportAssist'i haftada bir
tarama çalıştıracak şekilde yapılandırabilirsiniz.
NOT: SupportAssist yalnızca sistem prize takılıyken ve planlı tarama başlatıldığı sırada kullanılmıyorsa planlı tarama
yapabilir.
NOT: Donanım sorunu için zaten bir bildirim görüntüleniyorsa, SupportAssist taramayı yapmaz.
SupportAssist, donanım taraması yapılmadan önce sizi bilgilendirir. SupportAssist’in tarama yapmasını istemiyorsanız, taramayı ertelemek
için Daha Sonra Çalıştır seçeneğine tıklayın. Taramayı ertelediğinizde, SupportAssist taramayı 24 saat sonra gerçekleştirir. Zamanlamayı
yalnızca üç kez erteleyebilirsiniz. Tarama zamanlamasını üç kez ertelediğinizde, SupportAssist taramayı sonraki planlanan zamanda otomatik
olarak yapar.
Donanım taramaları planlama
Önkosullar
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
Bu görev ile ilgili
SupportAssist'in sisteminizi donanım sorunları için taramasını istediğiniz zamanı, sıklığı ve günü seçin.
Adimlar
1. SupportAssist kullanıcı arabiriminin sağ üst köşesinden ayarlar simgesine, Ayarlar'a ve ardından Taramaları planla'ya tıklayın.
2. Otomatik sistem taramasını etkinleştirin.
3. Taramayı çalıştırmak istediğiniz zamanı, sıklığı ve günü seçin.
Sonraki planlanan taramanın tarihi görüntülenir.
4. Kaydet seçeneğine tıklayın.
Ana sayfa görüntülenir.
S modunda Windows 10 için SupportAssist
bildirimleri
SupportAssist, donanım sorunları, açık destek talepleri ve garanti durumu hakkında bildirimleri varsayılan olarak görüntüler.
S modunda Windows 10 için SupportAssist penceresindeki
bildirimler
Aşağıdaki tablo, SupportAssist penceresinde görüntülenen bildirimlerin bir özetini sunar.
Tablo 4.
SupportAssist penceresindeki bildirimler
Bildirim görüntülendiğinde Eylem
SupportAssist profili oluşturulmadı
SupportAssist profili oluşturmak için Profili Tamamla öğesine
tıklayın. Profil oluşturma talimatları için, bkz. SupportAssist
profili oluşturma.
24 saat sonra SupportAssist penceresini yeniden açtığınızda
bildirimi görüntülemek için Daha Sonra Anımsat öğesine
tıklayın.
SupportAssist’in bildirimi tekrar görüntülemesini durdurmak için
Hiçbir Zaman Hatırlatma öğesine tıklayın.
S modunda Windows 10 için SupportAssist’e giriş 11
Bildirim görüntülendiğinde Eylem
Dell teknik destek şu anda sisteminiz üzerinde algılanan sorun için
destek isteği oluşturmaya çalışıyor.
Bildirimi geçici olarak gizlemek için Tamam Anlaşıldı öğesine
tıklayın. SupportAssist 24 saat sonra bildirimi tekrar görüntüler.
SupportAssist’in bildirimi tekrar görüntülemesini durdurmak için
Hiçbir Zaman Hatırlatma öğesine tıklayın.
Donanım sorunu algılandığında
Sorunun detaylarını görüntülemek için Şimdi Düzelt öğesine
tıklayın ve bir destek talebi oluşturun.
Sistemin servis planının süresi dolmak üzere ya da süresi dolmuş
Sistem servis planını yenilemek için Yenile öğesine tıklayın
24 saat sonra SupportAssist’i yeniden açtığınızda bildirimi
görüntülemek için Daha Sonra Anımsat öğesine tıklayın.
SupportAssist’in bildirimi tekrar görüntülemesini durdurmak için
Hiçbir Zaman Hatırlatma öğesine tıklayın.
Sistem servis planınızı yenilediniz Bildirimi gizlemek için Tamam öğesine tıklayın.
S modunda Windows 10 için Windows İşlem Merkezi’ndeki
bildirimler
Aşağıdaki tabloda Windows İşlem Merkezi’nde görüntülenen farklı bildirim türlerinin özeti bulunmaktadır.
Tablo 5.
Windows İşlem Merkezi Bildirimleri
Bildirim görüntülendiğinde Eylem
Otomatik bir tarama sırasında algılanan donanım sorunu için destek
talebi oluşturulması gerekir.
Sorun ayrıntıları sayfasını görmek için bildirime tıklayın. Destek talebi
oluşturmayla ilgili talimatlar için bkz. S modunda Windows 10 için
SupportAssist tarafından belirlenen sorunla ilgili destek talebi
oluşturma.
Otomatik bir tarama sırasında algılanan donanım sorunu için
otomatik olarak bir destek talebi oluşturulur.
Eylem gerekli değil.
SupportAssist arka uç bileşeni yüklüdür ve SupportAssist kullanıma
hazırdır
Arka uç bileşeni yüklüyken SupportAssist’i kapatırsanız,
SupportAssist’i açmak için bildirime tıklayın.
Sistemin servis planının süresi dolmak üzere ya da süresi dolmuş SupportAssist’i açmak için bildirime tıklayın. SupportAssist kullanıcı
arabiriminde servis planını yenilemek için bir bağlantı görüntülenir.
SupportAssist ana sayfasındaki başlıklar
Sisteminizin servis planının süresi dolmaya yakınsa veya dolmuşsa:
SupportAssist penceresinde bir bildirim görüntülenir.
Windows İşlem Merkezi'nde bir bildirim görüntülenir.
SupportAssist ana sayfasında bir başlık görüntülenir.
Bildirim veya başlıkta verilen bağlantıları kullanarak servis planınızı yenileyebilir veya yükseltebilirsiniz. SupportAssist penceresinde
görüntülenen bildirimler hakkında daha fazla bilgi için bkz. S modunda Windows 10 için SupportAssist penceresindeki bildirimler. Windows
İşlem Merkezi'nde görüntülenen bildirimler hakkında daha fazla bilgi için bkz. S modunda Windows 10 için Windows İşlem Merkezi’ndeki
bildirimler.
Aşağıdaki tabloda ana sayfada görüntülenen başlıklar açıklanmıştır:
Tablo 6.
SupportAssist ana sayfasındaki başlıklar
Başlık görüntülendiğinde Eylem
Servis planının süresi dolmadan önce 0 - 60 gün Servis planını çevrimiçi yenilemek için Yenile öğesine tıklayın.
Servis planının süresi dolmuş ve yenilenebilir süre içinde Servis planını çevrimiçi yenilemek için Yenile öğesine tıklayın.
12 S modunda Windows 10 için SupportAssist’e giriş
Başlık görüntülendiğinde Eylem
Servis planının süresi dolmuş ve yenilenebilir süre içinde
değil
Servis planını uzatmak veya yükseltmek için Dell ile İletişime Geçin öğesine
tıklayın.
NOT: Çevrimiçi yenileme özelliği sadece ABD’deki sistemlerde kullanılabilir.
SupportAssist bildirimlerini devre dışı bırakma
Önkosullar
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
Bu görev ile ilgili
SupportAssist’in sisteminizde bildirim görüntülemesini devre dışı bırakın. Ancak bildirimleri devre dışı bıraksanız bile SupportAssist, tarama
esnasında algılanan donanım sorunları hakkında bildirimler görüntüler.
Adimlar
1. SupportAssist penceresinin sağ üst köşesinden ayarlar simgesine tıklayın, Ayarlar öğesine tıklayın ve ardından Bildirimler öğesine
tıklayın.
2. Bilgisayarım için donanım sorunları, destek talepleri ve diğer uyarılar hakkında bildirim almak istiyorum onay kutusunun
seçimini kaldırın ve Kaydet'e tıklayın.
Ana sayfa görüntülenir.
S modunda Windows 10 için SupportAssist’in
kaldırılması
Önkosullar
SupportAssist penceresi sistemde açık olmamalıdır.
Windows İşlem Merkezi’nde bekleyen SupportAssist bildirimi olmamalıdır.
Adimlar
1. Programlar menüsünü açmak için Başlat öğesine tıklayın.
2. Arama yapın ve Uygulamalar ve özellikler sayfasını açın.
3. SupportAssist’e tıklayın, Kaldır öğesine tıklayın, ve ardından tekrar Kaldır öğesine tıklayın.
Sonuçlar
SupportAssist kaldırıldı.
NOT
: Birden çok kullanıcı SupportAssist’i aynı sisteme yüklemişse, sadece tüm kullanıcılar SupportAssist’i kaldırdığında
hem kullanıcı arabirimi hem de arka uç bileşeni kaldırılır.
S modunda Windows 10 için SupportAssist’e giriş 13
Sistem donanımını tarama
Donanım taraması çalıştırmak, sisteminizdeki donanım sorunlarınızı algılamanıza imkan verir. SupportAssist varsayılan olarak, donanım
sorunlarını tespit etmek için sistemi ayda bir kez tarar. Aynı zamanda bir donanım sorununu tespit etmek için aşağıdakileri manuel olarak
gerçekleştirebilirsiniz:
Belirli bir donanım bileşenini tarama
Hızlı bir donanım taraması başlatma
Stres testi çalıştırma
NOT: SupportAssist küçük duruma getirilirse ve tarama sırasında bir sorun algılanırsa, Donanım Taraması kutucuğunda
bir bildirim görüntülenir. Bildirim yedi güne kadar kutucukta kalmaya devam eder. Yedi gün içinde soruna yönelik destek
isteği oluşturmazsanız bildirim otomatik olarak kaldırılır.
Belirli donanım sorunları için, sorun kutucuğu kutucukların üstünde ve Donanım Taraması kutucuğunda bir bildirim görüntülenir. Kutucukta
gösterilen bildirim, sorunun önem derecesine bağlıdır. Kutucukta görüntülenen bildirimlerin tipine ilişkin bilgiler için bkz. Tarama Donanım
kutucuk bildirimleri.
Konular:
Belirli bir donanım bileşenini tarama
Hızlı donanım taraması çalıştırma
Stres testi çalıştırma
Tarama Donanım kutucuk bildirimleri
Belirli bir donanım bileşenini tarama
Bu görev ile ilgili
Sisteminize yüklü olan belirli bir donanım bileşenini tarayın. Tarama yapmak için adımlar seçtiğiniz donanım bileşenine bağlı olarak değişkenlik
gösterebilir.
Aşağıdaki adımlar sabit sürücüyü taramaya yöneliktir.
Adimlar
1. SupportAssist’i açın ve Sorun Giderme sekmesine tıklayın.
2. Donanımın belirli bir parçasını kontrol etmek istiyorum öğesine tıklayın.
Sisteminizde bulunan donanım bileşenlerinin listesi görüntülenir.
NOT
: Gösterilen donanım bileşenlerinin listesini güncellemek için Sistem donanım listesini yenile bağlantısına
tıklayabilirsiniz.
3. Depolama Aygıtları öğesinde, Sabit Sürücü öğesine tıklayın.
4. Test türünü seçin ve Testi çalıştır öğesine tıklayın.
Sonuçlar
Hiçbir sorun algılanmazsa, Başarılı durumu ve görüntülenir.
Destek talebi oluşturulmasını gerektirmeyen bir sorun algılanırsa Başarısız durumu ve görüntülenir.
Destek talebi oluşturulmasını gerektiren bir sorun algılanırsa sorun ayrıntıları sayfası görüntülenir. Destek talebi oluşturmayla ilgili
talimatlar için bkz. S modunda Windows 10 için SupportAssist tarafından belirlenen sorunla ilgili destek talebi oluşturma.
3
14 Sistem donanımını tarama
Hızlı donanım taraması çalıştırma
Bu görev ile ilgili
Sabit sürücü, işlemci, bellek modülü gibi donanım bileşenlerindeki sorunları algılamak için sisteminizde hızlı tarama çalıştırın.
NOT: Sisteminizde yönetici hakları bulunmuyorsa tarama sırasında algılanan sorunlar için bir destek talebi
oluşturamazsınız. Destek talebi oluşturmak için sisteminizde yönetici olarak oturum açmanız gerekir. Kullanıcı hesabı
türünüzü öğrenmeye yönelik talimatlar için Microsoft.com/support adresindeki işletim sistemi dokümantasyonunu
inceleyin.
Adimlar
1. SupportAssist’i açın ve simgesine tıklayın.
2. Donanımı Tara kutucuğunda, Şimdi Çalıştır öğesine tıklayın.
Sonuçlar
Hiçbir sorun algılanmazsa kutucukta ilgili bildirim görüntülenir.
Bir sorun algılanırsa ve sorun için bir destek talebi oluşturulması gerekiyorsa, sorun ayrıntıları sayfası görüntülenir. Destek talebi
oluşturmayla ilgili talimatlar için bkz. S modunda Windows 10 için SupportAssist tarafından belirlenen sorunla ilgili destek talebi
oluşturma.
Bir sorun algılanırsa ve sorun bir destek isteği oluşturulmasını gerektirmiyorsa, kutucukların üstünde sorun başlığı ve Donanım Taraması
kutucuğunda bir bildirim görüntülenir.
Stres testi çalıştırma
Bu görev ile ilgili
Stres testi hızlı tarama ve benzeri sırasında taranan sistem kartı, optik sürücüler, kamera gibi bileşenlerdeki sorunları algılamanıza yardımcı
olur.
DİKKAT: Stres testi sırasında, ekranınız yanıp sönebilir ve sisteminizi kullanamayabilirsiniz.
Adimlar
1. SupportAssist’i açın ve Sorun Giderme sekmesine tıklayın.
2. Tüm bilgisayarımı taramak istiyorum’a tıklayın.
3. Başlat’a tıklayın.
Dosyalarınızı kaydetmeniz ve tüm uygulamaları kapatmanız için bir mesaj görüntülenir.
4. Dosyalarınızı kaydedip tüm uygulamaları kapattıktan sonra, testi çalıştırmak için Tamam’a tıklayın
Test sırasında, gerçekleştirilen görevin adı kutucukların üstünde ve taramanın ilerleme durumu Donanım Taraması kutucuğunda
görüntülenir.
Sonuçlar
Hiçbir sorun algılanmazsa kutucukta ilgili bildirim görüntülenir.
Destek talebi oluşturulmasını gerektiren bir sorun algılanırsa sorun ayrıntıları sayfası görüntülenir. Destek talebi oluşturmayla ilgili
talimatlar için bkz. S modunda Windows 10 için SupportAssist tarafından belirlenen sorunla ilgili destek talebi oluşturma.
Bir sorun algılanırsa ve sorun bir destek isteği oluşturulmasını gerektirmiyorsa, kutucukların üstünde sorun başlığı ve Donanım Taraması
kutucuğunda bir bildirim görüntülenir.
Tarama Donanım kutucuk bildirimleri
Aşağıdaki tablo, hızlı donanım taraması veya sistemdeki stres testi sırasında algılanan sorunlar için Tarama Donanımı öğesinde gösterilen
farklı durum bildirimlerini tanımlar.
Sistem
donanımını tarama 15
Tablo 7. Tarama Donanım kutucuk bildirimleri
Durum simgesi Sistem simgesi Durum Açıklama
Simge görüntülenmez.
Normal Donanım sorunları algılanmadı.
Uyarı Sistem belleği veya sabit sürücüler
dışındaki bazı bileşenlerde bir donanım
sorunu algılandı.
Kritik Sistem belleğinde veya sabit
sürücülerde bir donanım sorunu
algılandı.
16 Sistem donanımını tarama
S modunda Windows 10 için SupportAssist ile
destek talebi oluşturma
SupportAssist, donanım sorunları için sisteminizi proaktif olarak izler. Sisteminizde bir sorun algılanırsa SupportAssist, Dell teknik desteğine
bir destek talebi oluşturmanızı sağlar. Sisteminizin servis planına bağlı olarak, SupportAssist sorun için otomatik olarak destek isteği
oluşturabilir.
NOT: Otomatik destek isteği oluşturma özelliği, garanti süresi dolmuş sistemlerde kullanılamaz.
Konular:
S modunda Windows 10 için SupportAssist tarafından belirlenen sorunla ilgili destek talebi oluşturma
S modunda Windows 10 için SupportAssist ile manuel olarak destek talebi oluşturma
Sorun ayrıntıları sayfası
Sorun özeti sayfası
Dağıtımı yapılabilen parçalar
S modunda Windows 10 için SupportAssist
tarafından belirlenen sorunla ilgili destek talebi
oluşturma
Adimlar
1. Aşağıdakilerden birini gerçekleştirin:
SupportAssist’i açın ve SupportAssist penceresinde görüntülenen bildirimdeki Şimdi Düzelt öğesine tıklayın.
Windows İşlem Merkezi’ndeki Donanım Sorunu Algılandı bildirimine tıklayın.
Sorun ayrıntıları sayfası görüntülenir.
NOT
: Süresi dolmuş bir servis planına sahip belirli bölgelerde XPS, Inspiron ve Alienware sistemleri için donanım
bileşenini satın alma bağlantısı görüntülenir.
2. İleri öğesine tıklayın.
SupportAssist hüküm ve koşullarını kabul etmediyseniz, SupportAssist'in hüküm ve koşullarını kabul etmediğinizi belirten bir mesaj
görüntülenir. SupportAssist hüküm ve koşullarını oku bağlantısına tıklayın, şartları ve koşulları kabul edin, Kaydet öğesine
tıklayın ve ardından yeniden deneyin.
SupportAssist internete bağlanamıyorsa uygun bir hata mesajı görüntülenir. İnternet bağlantınızı doğrulayın ve tekrar deneyin.
Sistemde yönetici haklarınız bulunmuyorsa ve SupportAssist profili oluşturulmamışsa ilgili bir mesaj görüntülenir. Sistemde yönetici
olarak oturum açmanız, bir profil oluşturmanız ve tekrar denemeniz gerekir.
Sistemde yönetici haklarınız varsa ve SupportAssist profili oluşturmadıysanız, Dell Hesabım Oturum Aç sayfası görüntülenir. Devam
etmek için bir SupportAssist profili seçip Bitir öğesine tıklayın.
Zaten bir SupportAssist profili oluşturduysanız, iletişim ve teslimat bilgileri görüntülenir. İletişim ile teslimat bilgilerini güncellemek
istiyorsanız, Düzenle öğesine tıklayın ve gerekli güncelleştirmeleri yapın ve Bitir öğesine tıklayın.
NOT: Sistemde yönetici haklarınız bulunmuyorsa iletişim bilgileri ve teslimat adresini düzenleyemezsiniz
3. Sorun özet sayfasında, Bitti öğesine tıklayın.
NOT: Geçmiş sayfasından ayrıntıları görüntüleyebilir ve destek talebinin durumunu takip edebilirsiniz.
Ana sayfa görüntülenir.
4
S modunda Windows 10 için SupportAssist ile destek talebi oluşturma 17
NOT: Bir destek talebi oluşturulduktan sonra, her SupportAssist’i açışınızda SupportAssist penceresinde destek
talebi detaylarını içeren bir bildirim görüntülenir. Bildirimi tekrar görmek istemiyorsanız, Bir Daha Hatırlatma
seçeneğini seçebilirsiniz.
S modunda Windows 10 için SupportAssist ile
manuel olarak destek talebi oluşturma
Bu görev ile ilgili
Sisteminizin servis planına bağlı olarak SupportAssist tarafından algılanmayan sorunlar için destek talebi oluşturabilirsiniz. Farklı servis planları
için SupportAssist’in yapabildikleri hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız bkz. S modunda Windows 10 için SupportAssist'in
yapabildikleri ve Dell servis planları.
Adimlar
1. SupportAssist’i açın ve Destek Alın sekmesini tıklayın.
2. Destek Talebi’a tıklayın.
Destek talebi sayfası görüntülenir.
Ancak bir bildirim için bir donanım sorunu ana sayfada zaten görüntüleniyorsa, sorun ayrıntıları sayfası görüntülenir. Destek talebi
oluşturmayla ilgili talimatlar için bkz. S modunda Windows 10 için SupportAssist tarafından belirlenen sorunla ilgili destek talebi
oluşturma.
Sistemde yönetici haklarınız bulunmuyorsa ve SupportAssist profili oluşturulmamışsa ilgili bir mesaj görüntülenir. Sistemde yönetici
olarak oturum açmanız, bir profil oluşturmanız ve tekrar denemeniz gerekir.
3. Destek talebi sayfası görüntülenirse:
a. Kategori seç listesinden uygun bir sorun kategorisi seçin.
b. Soruna yönelik bir açıklama girin.
c. İleri öğesine tıklayın.
SupportAssist hüküm ve koşullarını kabul etmediyseniz, SupportAssist'in hüküm ve koşullarını kabul etmediğinizi belirten bir mesaj
görüntülenir. SupportAssist hüküm ve koşullarını oku bağlantısına tıklayın, şartları ve koşulları kabul edin, Kaydet öğesine
tıklayın ve ardından yeniden deneyin.
SupportAssist internete bağlanamıyorsa uygun bir hata mesajı görüntülenir. İnternet bağlantınızı doğrulayın ve tekrar deneyin.
SupportAssist profili oluşturmadıysanız, Dell Hesabım Oturum Aç sayfası görüntülenir. Devam etmek için bir SupportAssist profili
seçip Bitir öğesine tıklayın.
Zaten bir SupportAssist profili oluşturduysanız, iletişim ve teslimat bilgileri görüntülenir. İletişim ile teslimat bilgilerini güncellemek
istiyorsanız, Düzenle öğesine tıklayın ve gerekli güncelleştirmeleri yapın ve Bitir öğesine tıklayın.
NOT: Sistemde yönetici haklarınız bulunmuyorsa iletişim bilgileri ve teslimat adresini düzenleyemezsiniz
4. Sorun özet sayfasında, Bitti öğesine tıklayın.
NOT: Geçmiş sayfasından ayrıntıları görüntüleyebilir ve destek talebinin durumunu takip edebilirsiniz.
Ana sayfa görüntülenir.
NOT
: Bir destek talebi oluşturulduktan sonra, her SupportAssist’i açışınızda SupportAssist penceresinde destek
talebi detaylarını içeren bir bildirim görüntülenir. Bildirimi tekrar görmek istemiyorsanız, Bir Daha Hatırlatma
seçeneğini seçebilirsiniz.
Sorun ayrıntıları sayfası
Aşağıdaki tabloda sorun ayrıntıları sayfasında görüntülenen bilgiler açıklanmaktadır.
Tablo 8. Sorun ayrıntıları sayfası
Bilgi Açıklama
Servis Etiketi Sisteme ait benzersiz tanıtıcı. Servis Etiketi alfasayısal bir tanımlayıcıdır.
Garanti Servis planı ve sona erme tarihi.
18 S modunda Windows 10 için SupportAssist ile destek talebi oluşturma
Bilgi Açıklama
Sorun Destek isteğinin oluşturulma nedeni olan sorunun ayrıntıları.
Çözüm Önerilen çözüm.
Yerinde destek istiyorum
NOT: Bu seçenek yalnızca belirli bölgelerde
kullanılabilir ve yalnızca etkin bir Premium Support,
Premium Support Plus, ProSupport veya ProSupport
Plus servis planına sahip sistemler için görüntülenir.
Parçayı değiştirmek için Dell destek teknisyeninin sahanızı ziyaret
etmesini istiyorsanız bu onay kutusunu işaretleyin.
Sorun özeti sayfası
Aşağıdaki tabloda sorun özeti sayfasında görüntülenen bilgiler açıklanmaktadır.
Tablo 9. Sorun özeti sayfası
Bilgi Açıklama
Servis Etiketi Sisteme ait benzersiz tanıtıcı. Servis Etiketi alfasayısal bir tanımlayıcıdır.
Garanti Servis planı ve sona erme tarihi.
Sorun Destek isteğinin oluşturulma nedeni olan sorunun ayrıntıları.
Destek İsteği No. Soruna yönelik destek isteği numarası.
Dağıtımı yapılabilen parçalar
SupportAssist sisteminizde bir sorun algıladığında, sisteminizin Dell servis planına bağlı olarak yedek parçanın otomatik olarak size dağıtımı
yapılabilir.
Otomatik olarak dağıtımı yapılabilecek parçalar şunlardır:
Sabit sürücü
Bellek modülü
Optik sürücü
Klavye
Fare
Pil
Ekran kartı
S modunda
Windows 10 için SupportAssist ile destek talebi oluşturma 19
S modunda Windows 10 için SupportAssist’te
sorun gidermeye genel bakış
Sorun Giderme sayfası, donanım sorunları için belirli bir donanım bileşenini veya sistemin tamamını taramanıza imkan tanır. Ek olarak, işletim
sistemi, sistem donanımı, yazılım ve İnternet bağlantısı sorunlarını gidermeye yönelik eğitim videolarına giden bağlantılar sağlar.
NOT: Bir donanım sorunu algılanırsa veya donanım sorunu için bir destek talebi oluşturulursa, sistem donanımınızı
tarama bağlantıları devre dışı bırakılır.
5
20 S modunda Windows 10 için SupportAssist’te sorun gidermeye genel bakış
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25

Dell SupportAssist for Home PCs Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi