SKODA Fabia (2014/08) El kitabı

Tip
El kitabı

Bu kılavuz için de uygundur

SIMPLY CLEVER
ŠKODA Fabia
Kullanım kılavuzu

6V0012777AA
Önsöz
Kendiniz için bir ŠKODA almaya karar verdiniz, güveniniz için içtenlikle teşekkür ederiz.
Araç kullanımına ilişkin açıklama, güvenlik hakkında önemli bilgiler, araç bakımı, bakım ve kendi kendi-
ne yardım ve teknik araç verileri için bu kullanım kılavuzuna bakınız.
Bazı fonksiyonlar ve araç sistemleri bilgi/eğlence sistemi üzerinden kumanda edilir.
Lütfen bu kullanım kılavuzu ile birlikte bilgi/eğlence sisteminin kullanım kılavuzunu da okuyunuz. Her
iki talimata uygun olarak hareket edilmesi aracın doğru kullanımı için bir ön koşuldur.
ŠKODA'nızla iyi eğlenceler ve iyi sürüşler dileriz.
ŠKODA AUTO a.s. (Bundan sonra sadece ŠKODA ya da üretici olarak anılacaktır)

6V0012777AA
İçindekiler dizini
Araç belgeleri 4
Açıklamalar 5
Kullanım kılavuzunun yapısı ve kullanım
kılavuzuna ilişkin diğer bilgiler 6
Kullanılan kısaltmalar
Güvenlik
Pasif güvenlik 8
Genel Bilgiler 8
Doğru ve güvenli oturma pozisyonu 9
Emniyet kemerleri 12
Emniyet kemerlerinin kullanılması 12
Kemer sarma otomatikleri ve kemer
gerdiricileri 15
Hava yastığı sistemi 16
Hava yastığı sisteminin açıklanması 16
Hava yastığına genel bakış 17
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması 19
Çocukların güvenli şekilde taşınması 21
Çocuk koltuğu 21
Sabitleme sistemleri 24
Kullanım
Kokpit 27
Genel bakış
26
Göstergeler ve kontrol lambaları
28
Gösterge paneli
28
Kontrol lambaları
32
Ekrandaki kontrol sembolleri
37
Bilgi sistemi 41
Sürücü bilgi sistemi 41
Sürüş verileri (çok fonksiyonlu gösterge) 43
Servis aralığı göstergesi 46
Kilit açma ve açma 47
Kilit açma ve kilitleme 47
Hırsızlık alarm sistemi 53
Bagaj kapağı 54
Elektrikli camlar 55
Mekanik camlar 57
Işık ve görüş 58
Işık 58
İç lamba 63
Görüş 63
Silecekler ve fıskiyeler 65
Dikiz aynası 67
Koltuklar ve koltuk başlıkları 68
Koltukların ve koltuk başlıklarının
ayarlanması 68
Koltuk fonksiyonları 70
Taşıma ve pratik donanımlar 72
Pratik donanımlar 72
Bagaj bölümü 80
Port bagaj 84
Kalorifer ve klima sistemi 85
Kalorifer, havalandırma, soğutma 85
İletişim 90
SmartGate 90
Sürüş
Sürüş hazırlığı ve sürüş 92
Motorun anahtarla çalıştırılması ve
durdurulması 92
Düğmeye basarak motorun çalıştırılması ve
durdurulması 94
Frenleme ve park etme 96
Manüel vites değiştirme ve pedaller 98
Otomatik şanzıman 99
Alıştırma ve ekonomik sürüş 101
Su birikintilerinden geçiş ve asfalt olmayan
yollarda sürüş 102
Yardımcı sistemler 103
Fren ve stabilizasyon sistemleri 103
Park yardım sistemi 105
Hız ayar sistemi 107
Hız sınırlayıcı 108
Front Assistant 110
START-STOP 112
Yorgunluk algılaması (mola önerisi) 114
Lastik basıncı denetimi 115
Römork tertibatı ve römork 117
Römork tertibatı 117
Römork 122
Kullanım uyarıları
Bakım ve Temizlik 125
Servis çalışmaları, uyarlamalar ve teknik
değişiklikler 125
Aracın yıkanması 128
Aracın dış bakımının yapılması 129
İç mekan bakımı 133
Kontrol etme ve ilave etme 136
Yakıt 136
Motor bölmesi 138
Motor yağı 141
Soğutma sıvısı 142
Fren hidroliği 144
Araç aküsü 145
Tekerlekler 148
Jantlar ve lastikler 148
Kış işletimi 152
2
İçindekiler dizini
Kendi kendine yardım
Acil donanım ve kendi kendine yardım 154
Acil donanım 154
Stepne ve acil durum tekerleği 155
Tekerlek değiştirme 156
Onarım seti 160
Takviye kablosu ile çalıştırma 162
Aracın çekilmesi 163
Uzaktan kumanda 165
Acil durumda kilit açma/kilitleme 166
Cam silecek lastiklerinin değiştirilmesi 167
Sigortalar ve ampuller 169
Sigortalar 169
Ampul değişimi 172
Teknik bilgiler
Teknik Bilgiler
179
Araç bilgileri 179
Anahtar kelimeler dizini
3
İçindekiler dizini
Araç belgeleri
Araç belgelerinizde her zaman bu Kullanım kılavuzunu ve servis planını bulabi-
lirsiniz.
Donanıma bağlı olarak araç belgeleri Bilgi/eğlence sistemi kullanım kılavuzu-
nu ve bazı ülkelerde de Yolda yardım broşürünü içerebilir.
Kullanım kılavuzu
Bu kullanım kılavuzu aracın tüm kasa varyantları, ilgili tüm model varyantları
ve tüm donanım kademeleri için geçerlidir.
Bu kullanım kılavuzunda mümkün olan tüm donanım varyantları yer almakta-
dır, fakat özel donanım, model varyantı veya pazara bağlı donanım olarak tarif
edilmemiştir. Bu nedenle, bu kullanım kılavuzunda tarif edilen tüm donanım bi-
leşenleri aracınızda yoktur.
Aracınızın donanım kapsamının temelini, aracın satış sözleşmesi oluşturur. Do-
nanıma ilişkin sorularınız için lütfen bir ŠKODA bayisine danışınız.
Bu kullanım kılavuzunda yer alan resimler sadece gösterim amaçlıdır. Resimler
önemsiz ayrıntılarda aracınızdan farklı olabilir, bunlar sadece genel bilgi olarak
anlaşılmalıdır.
ŠKODA AUTO a.s. sürekli olarak tüm araçların geliştirilmesi için çalışmaktadır.
Bu nedenle her zaman şekil, donanım ve teknoloji açısından teslimat kapsa-
mında farklılıklar olabilir. Bu kullanım kılavuzunda yer alan bilgiler basım tari-
hindeki bilgi düzeyini yansıtmaktadır.
Bu kullanım kılavuzunda yer alan teknik verilerden, resimlerden ve bilgilerden
hareketle herhangi bir talep söz konusu olamaz.
Servis planı
Servis planı araç teslim bilgilerini, garanti ve servis olaylarına ilişkin bilgileri içe-
rir.
Bilgi/eğlence sistemi kullanım kılavuzu
Bilgi/eğlence sistemi kullanım kılavuzu, bilgi/eğlence sisteminin kullanımına,
muhtemelen de bazı fonksiyonlara ve araç sistemlerine ilişkin açıklamalar içer-
mektedir.
Yolda yardım broşürü
Yolda yardım broşürü ithalatçıların, münferit ülkelerin müşteri hizmet birimleri-
nin telefon numaralarını ve acil çağrı numaralarını içermektedir.
4
Araç belgeleri
Açıklamalar
Kullanılan terimler
Araç belge ve bilgileri içinde, aracınızın servis işlemleri ile ilgili aşağıdaki terim-
ler kullanılmaktadır.
- ŠKODA marka araçlar için servis çalışmalarını gerçekleştiren
servis. Yetkili servis ŠKODA bayisi, ŠKODA servis ortağı ya da bağımsız bir
servis olabilir.
- Sözleşme çerçevesinde ŠKODA AUTO a.s. üreticisi veya
satış ortağı tarafından ŠKODA marka araçların servis çalışmalarını ger-
çekleştirme ve ŠKODA orijinal parçaları satma yetkisi tanınmış bir servis-
tir.
- ŠKODA AUTO a.s. üreticisi veya satış ortağı tarafından ŠKODA
markalı sıfır araç satma ve ŠKODA orijinal parçaları kullanarak servis ça-
lışmalarını gerçekleştirme ve ŠKODA orijinal parçaları satma yetkisi tanın-
mış bir işletmedir.
Sembol açıklaması
Kullanım kılavuzunda kullanılan sembollere genel bakış ve anlamlarının kısa bir
açıklaması.
Önemli bilgiler ve güvenlik uyarıları içeren bir bölümün giriş modülüne
atıf.
Modülün sonraki sayfada devam ettiğini belirtir.
Aracın mümkün olduğunca kısa süre içerisinde durdurulması gerektiği
durumları ifade eder.
® Tescilli marka.
MAXI DOT ekranında metin gösterimi.
Bölümlü ekranda metin gösterimi.
DİKKAT
Bu sembolün yer aldığı metinler ciddi bir kaza, yaralanma veya can kaybı
tehlikesini belirtir.
ÖNEMLİ
Bu sembolün yer aldığı metinler araç hasarı riskini veya bazı sistemlerin çalış-
mama ihtimalini belirtir.
„Yetkili servis“
„ŠKODA servis ortağı“
„ŠKODA bayisi“
Çevre Notu
Bu sembolün yer aldığı metinler çevre korumasına ilişkin bilgiler ve ekonomik
kullanıma ilişkin öneriler içermektedir.
Not
Bu sembolün yer aldığı metinler ilave bilgiler içermektedir.
5
Açıklamalar
Kullanım kılavuzunun yapısı ve kullanım kılavuzuna
ilişkin diğer bilgiler
Kullanım kılavuzunun yapısı
Kullanım kılavuzu hiyerarşik olarak aşağıdaki bölümlere ayrılmıştır.
Paragraf (örn. güvenlik) - paragrafın başlığı her zaman altta sol tarafta göste-
rilir
Ana bölüm (örn. hava yastığı sistemi) - ana bölümün başlığı her zaman altta
sağ tarafta gösterilir
Bölüm (örn. hava yastığına genel bakış)
Konuya giriş - bölüm içerisinde modüle genel bakış, bölüm içeriği
hakkında giriş bilgileri, gerektiğinde tüm bölüm için geçerli bilgiler
Modül (örn. ön hava yastıkları)
Bilgi arama
Kullanım kılavuzunda bilgi ararken kullanım kılavuzunun sonundaki fihristi kul-
lanmanızı öneririz.
Yön bilgileri
„sol“, „sağ“, „ön“, „arka“ gibi tüm yön bilgileri aracın ileri doğru sürüş yönü ile
ilgilidir.
Birimler
Aksi belirtilmedikçe hacim, ağırlık, hız ve uzunluk bilgileri metrik birim olarak
verilmiştir.
Ekran göstergesi
Bu kullanım kılavuzunda, aksi belirtilmemişse gösterge panelinin ekranındaki
gösterim için MAXI DOT ekranındaki gösterge kullanılmaktadır.
6
Kullanım kılavuzunun yapısı ve kullanım kılavuzuna ilişkin diğer bilgiler
Kullanılan kısaltmalar
Kısaltmalar Anlam
dev./dak. Motorun dakikadaki dönüş sayısı
ABS Anti blokaj sistem
AGM Araç akü tipi
ASR Çekiş kontrolü
CO
2
Karbondioksit
DSG Otomatik çift kavramalı şanzıman
EDL Elektronik diferansiyel kilidi
ECE Avrupa Ekonomik Komisyonu
EPC Motor elektroniğinin kontrolü
ESC Stabilizasyon kontrolü
ET Jantın presleme derinliği
AB Avrupa Birliği
HBA Fren yardımcısı
HHC Yokuş kalkış yardımcısı
KESSY Anahtarsız kilit açma, çalıştırma ve kilitleme
kW Kilowatt, motor gücü için ölçüm birimi
MCB Çoklu çarpışma freni
MG Düz şanzıman
MPI Çok noktalı yakıt enjeksiyonlu benzinli motor
Nm Newtonmetre, motor torku için ölçüm birimi
TDI CR Turboşarjlı ve Common-Rail enjeksiyon sistemli dizel motor
TSI Benzinli motor, turboşarj ve doğrudan püskürtme ile
VIN Araç tanım numarası
Wi-Fi Kablosuz veri ağı
XDS Elektronik diferansiyel kilidinin fonksiyonel geliştirmesi
7
Kullanılan kısaltmalar
Güvenlik
Pasif güvenlik
Genel Bilgiler
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Her sürüşten önce
8
Sürüş güvenliği 8
Güvenlik donanımları 8
Bu bölümde, aracınızdaki pasif güvenlik konusu ile ilgili önemli bilgileri, ip uçla-
rını ve uyarıları bulabilirsiniz.
Burada, örnek olarak emniyet kemerleri, hava yastıkları, çocuk koltukları ve ço-
cukların emniyeti hakkında bilmeniz gereken her şeyi bir araya getirdik.
DİKKAT
Bu bölümde, sürücü ve araç içindekiler için aracın doğru kullanılması hak-
kında önemli bilgiler vardır.
Sizi ve araç içindekileri ilgilendiren diğer emniyet bilgilerini bu kullanım kı-
lavuzunun ilerideki bölümlerinde de bulabilirsiniz.
Tüm araç belgeleri daima araç içerisinde bulundurulmalıdır. Bu durum
özellikle aracı kısa bir süreliğine başkasına verdiğiniz veya sattığınız zaman
için geçerlidir.
Her sürüşten önce
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 8).
Kendi güvenliğiniz ve yolcuların güvenliği için her yolculuk öncesinde aşağıdaki
noktalara dikkat edilmelidir.
Aydınlatma ve sinyal sisteminin kusursuz şekilde çalıştığından emin olu-
nuz.
Silecek fonksiyonunun ve silecek lastiklerinin durumunun sorunsuz ol-
duğundan emin olunuz.
Tüm camların dışarı doğru iyi bir görüş sağladığından emin olunuz.
Dikiz aynasını arkaya görüş sağlanacak şekilde ayarlayınız.
Aynaların kapalı olmadığından emin olunuz.
Lastik dolum basıncını kontrol ediniz.
Motor yağı, fren hidroliği ve soğutma suyu seviyesini kontrol ediniz.
Araç içerisindeki eşyaları iyice sabitleyiniz.
İzin verilen aks yükünü ve araç için izin verilen toplam ağırlığı aşmayınız.
Tüm kapıları ve motor bölmesi ve bagaj bölmesi kapağını kapatınız.
Hiçbir nesnenin pedalları engellemediğinden emin olunuz.
Çocukları, uygun bir çocuk koltuğu ile ve doğru takılmış bir emniyet kemeri
ile koruyunuz » Sayfa 21, Çocukların güvenli şekilde taşınması.
Doğru oturma pozisyonunda oturun » Sayfa 9, Doğru ve güvenli oturma
pozisyonu. Yolcuları doğru oturma pozisyonunda oturmaları konusunda
uyarın.
Sürüş güvenliği
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 8).
Sürücü olarak, hem kendinizin, hem de araç içindekilerin sorumluluğunu taşı-
maktasınız. Sürüş güvenliğiniz olumsuz etkilendiği zaman, kendinizi ve diğer
trafik katılımcılarını tehlikeye atmış olursunuz.
Aşağıdaki bilgiler bu nedenle dikkate alınmalıdır.
Trafik akışına olan dikkatinizin dağılmasına izin vermeyiniz, örneğin araç
içindekiler veya telefon görüşmesi nedeniyle.
Sürüş yeteneğiniz, örn. ilaç, alkol veya uyuşturucu kullanımı nedeniyle kı-
sıtlandığında araç kullanmayınız.
Trafik kurallarına ve izin verilen sürüş hızına uyunuz.
Sürüş hızınızı daima yol durumuna ve trafik ve hava şartlarına göre ayarla-
yınız.
Uzun yolculuklarda en geç her iki saatte bir olmak üzere düzenli olarak
mola veriniz.
Güvenlik donanımları
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 8).
Aşağıda sayılanlar aracınızdaki güvenlik donanımlarının sadece bir bölümünü
içermektedir.
Tüm koltuklar için üç noktalı emniyet kemerleri.
Ön koltuklar için kemer kuvveti sınırlayıcısı.
Ön koltuklar için kemer gerdiricisi.
8
Güvenlik
Ön koltuklar için kemer yükseklik ayarı.
Sürücü ve ön yolcu ön hava yastığı.
Ön yan hava yastıkları.
Kafa hava yastıkları.
ISOFIX sistemli çocuk koltukları için bağlantı noktaları.
TOP TETHER sistemli çocuk koltukları için bağlantı noktaları.
Yüksekliği ayarlanabilen koltuk başlıkları
1)
.
Ayarlanabilir direksiyon kolonu.
Adı geçen güvenlik donanımları, sizi ve araç içindekileri kaza durumunda en iyi
koruyacak şekilde birlikte çalışmaktadır.
Güvenlik donanımları, siz veya araç içindeki kişiler yanlış bir oturma konumu al-
dıkları zaman veya bu donanımları doğru olmayan şekilde ayarladıkları veya
kullandıkları zaman, hiç bir fayda sağlamazlar.
Emniyet kemeri doğru şekilde takılmadığında, kaza durumunda açılan hava
yastığı sebebiyle yaralanmalar meydana gelebilir.
Doğru ve güvenli oturma pozisyonu
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sürücünün doğru oturma pozisyonu
9
Direksiyon simidi konumunu ayarlama 10
Ön yolcunun doğru oturma pozisyonu 10
Arka koltuklarda oturanlar için doğru oturma pozisyonu 11
Yanlış oturma pozisyonu örnekleri 11
DİKKAT
Araç içindeki kişilerin mümkün olan en etkin şekilde korunmasını sağla-
mak için, ön koltuklar ve koltuk başlıkları mutlaka vücut ölçülerine göre
ayarlanmalıdır ve emniyet kemerleri doğru bir şekilde takılmalıdır.
Her yolcu, oturduğu koltuğa ait emniyet kemerini doğru takmalıdır. Çocuk-
lar, uygun bir emniyet sistemi ile emniyet altına alınmalıdır » Sayfa 21, Ço-
cukların güvenli şekilde taşınması.
DİKKAT (Devam)
Yanlış oturma pozisyonunda bulunan bir yolcu, bir hava yastığı açıldığı ve
ona isabet ettiği zaman, hayati tehlikesi olan yaralanmaya maruz kalabilir.
Arka koltuklardaki yolcular doğru pozisyonda oturmadığı zaman, yanlış ke-
mer bandı yerleşimi nedeniyle yaralanma riski artar.
Sürüş esnasında koltuk arkalıkları arkaya doğru çok fazla yatırılmamalıdır,
aksi halde emniyet kemerleri ve hava yastığı sistemi doğru çalışmayabilir -
Yaralanma tehlikesi söz konusu!
Sürücünün doğru oturma pozisyonu
Şek. 1
Sürücü ile direksiyon simidi ara-
sında doğru mesafe / Doğru kol-
tuk başlığı ayarı
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Kendi güvenliğiniz için ve bir kaza durumunda yaralanma tehlikesini azaltmak
için, aşağıdaki uyarılar dikkate alınmalıdır.
Sürücü koltuğu uzunlamasına yönde, pedallar hafifçe açılandırılmış bacak-
larla tamamen bastırılabilecek şekilde ayarlanmalıdır.
Arkalığı ayarlarken, kollarınızın hafif açılı pozisyondayken direksiyon simidi-
nin üst noktasına ulaşabilir olmasına dikkat ediniz.
Direksiyon simidini, direksiyon simidi ile göğüs kemiği arasındaki
A
mesa-
fesi en az 25 cm olacak şekilde ayarlayınız » Şek. 1. Direksiyon simidinin
ayarlanması » Sayfa 10, Direksiyon simidi konumunu ayarlama.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanızın
üst bölümü ile aynı yükseklikte olacak şekilde ayarlayınız
1)
B
» Şek. 1.
Emniyet kemerini doğru takınız » Sayfa 12, Emniyet kemerlerinin kulla-
nılması.
1)
Spor koltuklar için geçerli değildir.
9
Pasif güvenlik
DİKKAT
Sürüş öncesinde doğru oturma pozisyonuna geçilmeli ve sürüş sırasında
bu pozisyon değiştirilmemelidir. Araçtaki diğer yolcuların da doğru oturma
pozisyonunu almalarını ve sürüş sırasında bu pozisyonu değiştirmemelerini
sağlayınız.
Direksiyon simidi ile aranızda en az 25 cm mesafe bırakınız. Eğer asgari
mesafeyi muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koruyamaz - Haya-
ti tehlike!
Sürüş sırasında, direksiyon simidini iki elinizle dış yan taraflarından „saat
9“ ve „saat 3“ konumunda tutunuz. Direksiyon simidini hiç bir zaman „saat
12“ konumunda veya bir başka tarz ve şekilde tutmayınız (örn. direksiyon si-
midinin ortasından veya direksiyon simidinin iç tarafından). Zira böyle bir
durumda sürücü hava yastığının açılması sonucunda kollarda, ellerde ve ka-
fada ağır yaralanmalar meydana gelebilir.
Sürücü ayak bölümünde hiçbir nesnenin olmamasına dikkat ediniz, aksi
halde nesneler, sürüş veya fren manevrası sırasında pedalların olduğu kıs-
ma gelebilir. Bu durum, debriyaj pedalına basmaya, fren yapmaya veya gaz
vermeye engel olabilir.
Direksiyon simidi konumunu ayarlama
Şek. 2 Direksiyon simidi konumunu ayarlama
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Direksiyon simidi konumu dikey ve uzunlamasına yönde ayarlanabilir.
Direksiyonun altındaki emniyet kolunu ok yönünde
1
hareket ettiriniz » Şek.
2.
Direksiyon simidini istediğiniz pozisyona ayarlayınız. Direksiyon simidi ok yö-
nünde
2
ayarlanabilir.
Emniyet kolunu dayanana kadar ok yönünde
3
bastırınız.
DİKKAT
Direksiyon simidi konumunun sürüş esnasında yanlışlıkla değişmemesi
için, emniyet kolu sürüş sırasında kilitlenmiş olmalıdır - Kaza tehlikesi söz
konusu!
Direksiyon simidini asla sürüş sırasında ayarlamayınız, sadece araç durur-
ken ayarlayınız!
Ön yolcunun doğru oturma pozisyonu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Ön yolcunun güvenliği ve kaza yaralanma riskini azaltmak için, aşağıdaki tali-
matlar dikkate alınmalıdır.
Ön yolcu koltuğunu mümkün olduğu kadar arkaya doğru getiriniz. Ön yol-
cu, hava yastığı açıldığı zaman en yüksek emniyete ulaşabilmesi için, gös-
terge panelinden mutlaka 25 cm uzakta bulunmalıdır.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanızın
üst bölümü ile aynı yükseklikte olacak şekilde ayarlayınız
1)
B
» Şek. 1 için
bkz. Sayfa 9.
Emniyet kemerini doğru takınız » Sayfa 12, Emniyet kemerlerinin kullanıl-
ması.
Koltukların ve koltuk başlıklarının ayarlanması » Sayfa 68.
İstisnai durumlarda ön yolcu hava yastığı devreden çıkarılabilir » Sayfa 19, Ha-
va yastıklarının devre dışı bırakılması.
DİKKAT
Gösterge paneline en az 25 cm mesafe bırakılmalıdır. Eğer asgari mesafeyi
muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koruyamaz - Hayati tehlike!
Sürüş esnasında ayaklarınızı daima ayak bölümünde tutunuz - ayaklarınızı
asla kumanda paneline, koltuk yüzeylerine koymayınız ve camdan dışarıya
sarkıtmayınız. Bir fren manevrası veya bir kaza durumunda yüksek bir yara-
lanma riskine maruz kalırsınız. Hava yastığının açılması durumunda, yanlış
oturma pozisyonu nedeniyle ölümcül yaralanmalar meydana gelebilir!
1)
Spor koltuklar için geçerli değildir.
10
Güvenlik
Arka koltuklarda oturanlar için doğru oturma pozisyonu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Ani bir fren manevrasında veya bir kaza durumunda yaralanma tehlikesini
azaltmak için, arka koltuklarda oturanlar aşağıdakilere mutlaka dikkat etmeli-
dir.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanın
üst bölümü ile aynı yükseklikte olacak şekilde ayarlayınız
B
» Şek. 1 için
bkz. Sayfa 9.
Emniyet kemerini doğru takınız » Sayfa 12, Emniyet kemerlerinin kullanıl-
ması.
Araç içerisinde çocuk bulunduğu zaman, uygun bir çocuk emniyet sistemi
kullanınız » Sayfa 21, Çocukların güvenli şekilde taşınması.
Koltukların ve koltuk başlıklarının ayarlanması » Sayfa 68.
Yanlış oturma pozisyonu örnekleri
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Emniyet kemerinin azami koruma etkisine ancak emniyet kemeri doğru takıl-
dığında ulaşılır.
Yanlış oturma pozisyonları emniyet kemerlerinin koruma fonksiyonlarını ciddi
şekilde azaltırlar ve yanlış bir kemer bandı yerleşimi sonucunda yaralanma ris-
kini arttırırlar.
Sürücü olarak, hem kendinizin, hem de araç içindekilerin, özellikle de taşımakta
olduğunuz çocukların sorumluluğunu taşımaktasınız. Bir araç yolcusunun sürüş
sırasında yanlış şekilde oturmasına kesinlikle izin vermeyiniz.
Aşağıdaki listede yer alan uyarılar dikkate alınmadığında ağır yaralanmalar veya
ölüm meydana gelebilir. Bu sayılanlar tehlikelerin tümü değildir, ancak amacı-
mız konu hakkında dikkatinizi çekmektir.
Sürüş sırasında aşağıdaki talimatlara uyulmalıdır.
Ayakta durmayınız.
Koltukların üzerinde ayakta durmayınız.
Koltukların üzerinde diz çökmeyiniz.
Koltuk arkalığını çok fazla arkaya doğru eğmeyiniz.
Gösterge paneline yaslanmayınız.
Arka koltukların üzerinde yatmayınız.
Koltuğun sadece uç kısımlarında oturmayınız.
Yana dönük durumda oturmayınız.
Camdan dışarı sarkmayınız.
Bacaklarınızı camdan dışarı uzatmayınız.
Ayaklarınızı kumanda panelinin üzerine koymayınız.
Ayaklarınızı koltuk minderinin üzerine koymayınız.
Ayak bölmesinde yolcu taşımayınız.
Emniyet kemeri takmadan yolculuk yapmayınız.
Bagaj bölmesinde bulunmayınız.
11
Pasif güvenlik
Emniyet kemerleri
Emniyet kemerlerinin kullanılması
Konuya giriş
Şek. 3
Emniyet kemeri takmış sürücü
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Ön taraftan olan bir kazanın fiziksel prensibi 13
Emniyet kemerlerini takma ve çıkarma 14
Ön koltukların kemer yükseklik ayarı 15
Doğru takılmış emniyet kemerleri bir kaza durumunda iyi bir koruma sağlamak-
tadır. Emniyet kemerleri yaralanma riskini azaltır ve ağır bir kazada hayatta kal-
ma şansını arttırır.
Doğru takılan emniyet kemerleri araç içinde oturanları doğru oturma pozisyo-
nunda tutar » Şek. 3.
Emniyet kemerleri, hareket enerjisini büyük ölçüde azaltır. Bunun ötesinde,
ağır yaralanmalara neden olan kontrolsüz hareketleri önlerler.
Emniyet kemerleri doğru takılmış olan araç yolcuları, hareket enerjisinin emni-
yet kemerleri üzerinden mümkün olan en iyi şekilde tutulmasından büyük ölçü-
de yarar sağlarlar.
Aracınızın ön yapısı ve diğer pasif güvenlik özellikleri de, örn. hava yastığı siste-
mi gibi, hareket enerjisinin mümkün olan en iyi şekilde azalmasını sağlarlar.
Böylece meydana gelen enerji azaltılır ve yaralanma riski azalır.
Çocukların taşınması sırasında özel güvenlik hususlarına mutlaka dikkat edil-
melidir » Sayfa 21.
DİKKAT
Emniyet kemerini her sürüşten önce - şehir içinde dahi - takınız! Bu husus
arka koltuktaki yolcular için de geçerlidir - Yaralanma tehlikesi söz konusu!
Hamile kadınlar da her zaman emniyet kemeri takmalıdır. Sadece bu du-
rum doğmamış olan çocuk için en iyi korumayı sağlar » Sayfa 14, Emniyet
kemerlerini takma ve çıkarma.
Emniyet kemerlerinin azami koruma etkisine sadece doğru oturma pozis-
yonunda ulaşılır » Sayfa 9.
Ön koltukların arkalıkları, geriye doğru çok fazla yatırılmamalıdır, aksi hal-
de emniyet kemerleri etkisini kaybedebilir.
DİKKAT
Kemer bandının doğru yerleşimi için bilgiler
Emniyet kemerlerinin kemer bandı yerleşiminin daima doğru olmasına dik-
kat edilmelidir. Yanlış takılan emniyet kemerleri hafif kazalarda bile yaralan-
malara yol açabilirler.
Emniyet kemerinin yüksekliği, kemerin omuzdaki kısmı takriben omuz or-
tasından - hiçbir zaman boyun üzerinden değil - geçecek şekilde ayarlanma-
lıdır.
Kemer bandı, sert veya kırılabilen nesneler (örn. gözlük, tükenmez kalem,
anahtarlık vs.) üzerinden geçirilmemelidir. Bu nesneler yaralanmalara sebep
olabilir.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin kullanımı ile ilgili bilgiler
Kemer bandı sıkışmış veya burulmuş olmamalı veya keskin kenarlara sürt-
memelidir.
Emniyet kemerinin kapı kapatılırken sıkıştırılmamasına dikkat edilmelidir.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin doğru kullanımı ile ilgili bilgiler
Bir emniyet kemeri hiçbir zaman iki kişiye (çocuklar da dahil) takılmamalı-
dır; emniyet kemeri bir yolcunun kucağında oturan bir çocuğun çevresinden
geçirilmemelidir.
Kilidin dili sadece ilgili koltuk yerine ait olan kilit yuvasına takılmalıdır. Em-
niyet kemerinin yanlış takılması, kemerin koruma etkisini olumsuz yönde
etkiler ve kaza riski artar.
12
Güvenlik
DİKKAT (Devam)
Kilit dilinin takıldığı yuva tıkalı olmamalıdır; aksi halde kilit dili oturmayabi-
lir.
Çok sayıda kıyafet ve gevşek giysi (örn. ceket üzerine palto) doğru otur-
mayı ve emniyet kemerinin fonksiyonunu olumsuz etkiler.
Emniyet kemerinin sıkma fonksiyonunu engelleyen klemens veya benzeri
nesneler kullanmayınız. Çok gevşek takılan bir emniyet kemeri, bir kaza du-
rumunda vücudunuz hareket enerjisinden dolayı öne doğru hareket edeceği
ve böylece emniyet kemeri tarafından aniden durdurulacağı için, yaralanma-
lara yol açabilir.
Arka koltuklardaki emniyet kemerleri, sadece arka koltuk arkalığı doğru bir
şekilde kilitlendiğinde görevini güvenilir şekilde yerine getirebilir » Sayfa
71.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin bakımı ile ilgili bilgiler
Kemer bandı mutlaka temiz tutulmalıdır. Kirli kemer bandı kemer sarma
otomatiğinin fonksiyonunu olumsuz etkileyebilir » Sayfa 135.
Emniyet kemerleri sökülemezler veya herhangi bir şekilde değiştirilemez-
ler. Emniyet kemerlerini kendiniz tamir etmeye kalkışmayınız.
Emniyet kemerlerinin durumunu düzenli bir şekilde kontrol ediniz. Emni-
yet kemerinde, kemer bağlantılarında, kemer sarma otomatiğinde veya kilit-
leme parçalarında hasarlar olduğu zaman, söz konusu emniyet kemeri bir
yetkili servis tarafından mutlaka değiştirilmelidir.
Bir kazada zorlanmış ve bu yüzden esnemiş hasarlı emniyet kemerleri en
iyisi bir yetkili servis tarafından yenilenmelidir. Ayrıca emniyet kemerlerinin
bağlama yerleri de kontrol edilmelidir.
Not
Emniyet kemeri kullanımında ulusal yasal yönetmelikler dikkate alınmalıdır.
Ön taraftan olan bir kazanın fiziksel prensibi
Şek. 4 Emniyet kemeri takmamış sürücü / Arka koltukta emniyet kemeri
takmamış yolcu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 12).
Araç hareket eder etmez, hem araçta, hem de araç içinde oturanlarda, adına ki-
netik enerji denilen hareket enerjisi meydana gelir.
Kinetik enerjinin büyüklüğü tamamen araç hızına ve aracın (içinde oturanlar da-
hil) ağırlığına bağlıdır. Hızın ve ağırlığın artmasıyla birlikte kaza durumunda
dengelenmesi gereken enerji de artar.
Aracın hızı en önemli faktördür. Örnek olarak hız, 25 km/h'ten 50 km/h'e bir
misli artarsa, hareket enerjisi dört misli artar.
İnsanın hafif bir kazada vücudunu elleriyle koruyabileceği düşüncesi yanlıştır.
Çok düşük çarpma hızlarında bile, vücutta durdurulamayacak kuvvetler etkili
olur.
30-50 km/h'lik hızda bile bir kaza durumunda vücutta, bir tonu (1 000 kg) aşan
kuvvetler etkili olur.
Örn. 80 kg ağırlığındaki bir kişinin ağırlığı 50 km/h'te 4,8 tona (4 800 kg) „çı-
kar“.
Önden olan bir kazada araç içindeki kemer takmamış yolcular öne doğru fırlar-
lar ve araç içindeki, örn. direksiyon simidi, kumanda paneli, ön cam gibi kısımla-
ra kontrolsüz olarak çarparlar » Şek. 4 -
. Araçtan dışarıya dahi fırlayabilirsiniz,
bu da hayati veya ölümcül yaralanmalara yol açabilir.
Arka koltukta oturan kişilerin de kemer takması çok önemlidir, zira kaza duru-
munda aracın içinde kontrolsüz bir biçimde savrulabilirler.
13
Emniyet kemerleri
Arka koltukta kemer takmamış bir yolcu sadece kendisini değil, aynı zamanda
önde oturanları da tehlikeye atar » Şek. 4 - .
Emniyet kemerlerini takma ve çıkarma
Şek. 5 Emniyet kemerlerini takma / çıkarma
Şek. 6
Omuz ve kalça kemerinin kemer bandı yerleşimi / hamile kadınlar-
da kemer bandı yerleşimi
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 12).
Takma
Kemeri takmadan önce, ön koltuğu ve koltuk başlığını
1)
doğru biçimde ayarla-
yınız » Sayfa 9.
Kemer bandını, kilit dilinden yavaşça göğüs ve kalça üzerinden çekiniz.
Kilit dilini, tam olarak oturduğu duyuluncaya kadar koltuğa ait olan kemer kili-
dine » Şek. 5 -
sokunuz.
Kilit dilinin kilide tam olarak oturup oturmadığından emin olmak için, kemeri
çekerek test ediniz.
Kemer bandında bulunan bir plastik düğme kilit dilini kavramaya hazır konum-
da tutar.
Emniyet kemerlerinin azami koruma etkisi için kemer bandının yerleşimi büyük
önem taşır.
Kemerin omuzdan geçen kısmı hiç bir zaman boyun üzerinden geçmemeli, bila-
kis omuzun yaklaşık ortasından geçerek vücudun üst kısmına oturmalıdır. Ke-
merin kalçadan geçen kısmı leğen kemiğinin önüne yerleştirilmelidir, karnın
üzerinden geçmemelidir ve daima sıkı oturmalıdır » Şek. 6 -
.
Hamile kadınlar da her zaman emniyet kemeri takmalıdır. Sadece bu durum
doğmamış olan çocuk için en iyi korumayı sağlar.
Hamile kadınlarda, alt karın bölgesine herhangi bir basınç gelmemesi için, em-
niyet kemerinin kalçadaki kısmı mümkün olduğunca leğen kemiğinin aşağısın-
dan geçmelidir » Şek. 6 -
.
Çıkarma
Emniyet kemerini sadece araç dururken çıkartınız.
Kemer kilidindeki kırmızı düğmeye » Şek. 5 -
basınız, kilit dili dışarıya fırlar.
Kemer bandının kolayca sarılabilmesi, emniyet kemerinin dönmemesi için ke-
mer elle geri yürütülmelidir.
ÖNEMLİ
Emniyet kemeri çıkartılırken kilit dilinin, kapı kaplamasına ve diğer iç mekan
parçalarına zarar vermemesine dikkat edilmelidir.
1)
Spor koltuklar için geçerli değildir.
14
Güvenlik
Ön koltukların kemer yükseklik ayarı
Şek. 7
Ön koltuk: Kemer yükseklik ayarı
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 12).
Ön emniyet kemerlerinin omuz bölgesindeki yerleşimi kemer yükseklik ayarı
yardımıyla vücuda uygun olarak uyarlanabilir.
Geri çevirme klipsine basınız veya istediğiniz yönde yukarı veya aşağı iti-
niz » Şek. 7.
Ayar işleminden sonra, geri çevirme klipsinin sağlam bir şekilde oturup otur-
madığını kontrol etmek için, kemeri sarsarak çekiniz.
Kemer sarma otomatikleri ve kemer gerdiricileri
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Kemer sarma otomatikleri
15
Kemer gerdiricileri
15
Kemer sarma otomatikleri
Her emniyet kemeri bir sarma otomatiği ile donatılmıştır.
Emniyet kemeri yavaş çekilirse kemerin tam hareket serbestliği elde edilir. Em-
niyet kemeri aniden çekilirse kemer sarma otomatiği tarafından kilitlenir.
Emniyet kemerleri, tam frenlemede, hızlanırken, yokuş aşağı sürüşlerde ve vi-
rajlarda da kilitlenir.
DİKKAT
Emniyet kemeri aniden çekildiğinde kilitlenmiyorsa derhal bir yetkili serviste
kontrol ettiriniz.
Kemer gerdiricileri
Emniyet kemerini bağlamış sürücü ve ön yolcunun emniyeti öndeki emniyet
kemerlerindeki sarma otomatiği sayesinde arttırılmıştır.
Önden veya arkadan olan kazalarda belli bir kaza ağırlığından itibaren emniyet
kemerleri otomatik olarak gerdirilir. Kemer gerdiricileri, emniyet kemerlerinin
takılmaması durumunda da devreye girebilir.
Belirli bir kaza ağırlık derecesinde yandan çarpmada, çarpma tarafındaki emni-
yet kemeri otomatik olarak gerdirilir.
Önden olan hafif çarpışmalarda, yandan ve arkadan olan çarpışmalarda, takla
atma durumunda veya ciddi kuvvetlerin etkili olmadığı kazalarda kemer gerdiri-
cisi tetiklenmez.
DİKKAT
Kemer gerdirici sistemindeki tüm çalışmalar veya başka onarım çalışmala-
rından dolayı sistem parçalarının sökülmesi ve takılması, sadece bir yetkili
servis tarafından yapılmalıdır.
Bu sistemin koruma fonksiyonu sadece bir kaza için yetmektedir. Kemer
gerdiricileri tetiklenmiş ise, tüm sistem değiştirilmelidir.
Not
Kemer gerdiricisi tetiklendiğinde duman açığa çıkar. Bu durum aracın yandığı
anlamına gelmez.
Aracın veya kemer gerdirici sistem parçalarının imha edilmesi durumunda, ya-
sal olan ulusal yönetmeliklere dikkat edilmesi önemlidir. Bu yönetmelikler
ŠKODA servis ortakları tarafından bilinmektedir ve onlardan daha ayrıntılı bilgi-
ler alabilirsiniz.
15
Emniyet kemerleri
Hava yastığı sistemi
Hava yastığı sisteminin açıklanması
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sistem açıklaması 16
Hava yastığının devreye girmesi 16
Hava yastığı sistemi emniyet kemerlerine ek olarak şiddetli önden ve yandan
çarpışmalarda ek bir koruma sağlar.
DİKKAT
Hava yastığı, mümkün olan en iyi koruma etkisini ancak emniyet kemeri
takılı iken sağlar.
Hava yastığı emniyet kemeri yerine geçmez, bilakis genel pasif güvenlik
konseptinin parçasıdır.
Sistemin tetiklenmesi sırasında araç içindeki kişilerin mümkün olan en
yüksek etki derecesiyle korunması için, ön koltuklar mutlaka vücut büyük-
lüğüne göre doğru olarak ayarlanmış olmalıdır » Sayfa 9, Doğru ve güvenli
oturma pozisyonu.
Sürüş esnasında herhangi bir emniyet kemeri takmadıysanız, öne çok faz-
la eğildiyseniz veya bir başka yanlış oturma pozisyonu aldıysanız, bir kaza
durumunda artan bir yaralanma riskine maruz kalırsınız.
DİKKAT
Hava yastığı sisteminin kullanımına ilişkin bilgiler
Eğer bir arıza varsa, hava yastığı sistemi hemen yetkili bir servise kontrol
ettirilmelidir. Aksi halde bir kaza durumunda hava yastıklarının açılmama
tehlikesi meydana gelir.
Hava yastığı sisteminin parçalarında hiçbir değişiklik yapılmamalıdır.
Hava yastığı sistemindeki bütün çalışmalar ve diğer onarım çalışmaların-
dan (örn. direksiyonun sökülmesi) dolayı sistem parçalarının takılması ve sö-
külmesi sadece bir yetkili servis tarafından yapılmalıdır.
Ön tamponda veya kasada asla değişiklik yapmayınız.
Hava yastığı sisteminin münferit parçalarını kurcalamak yasaktır, zira hava
yastıkları açılabilir.
Hava yastığı sisteminin koruma fonksiyonu sadece bir kaza için yetmekte-
dir. Açılan hava yastıklarının değiştirilmesi gerekir.
Sistem açıklaması
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 16).
Hava yastığı sisteminin çalışma durumu gösterge panelindeki
kontrol lamba-
sıyla gösterilir » Sayfa 35.
Hava yastıkları devreye girdiklerinde gazla dolarak şişer.
Hava yastığı açılırken, gri beyaz veya kırmızı renkli, zararsız bir gaz çıkar. Bu ta-
mamen normaldir ve araçta yangın olduğu anlamına gelmez.
Hava yastığı sistemi (araç donanımına göre) aşağıdaki modüllerden oluşur.
Elektronik kontrol ünitesi.
Sürücü ve ön yolcu ön hava yastığı » Sayfa 17.
Yan hava yastıkları » Sayfa 18.
Kafa hava yastıkları » Sayfa 19.
Gösterge panelindeki hava yastığı kontrol lambası » Sayfa 35.
Ön yolcu ön hava yastığı için anahtar şalteri » Sayfa 20.
Kumanda panelinin orta kısmında ön yolcu ön hava yastığı açma/kapatma
kontrol lambası » Sayfa 20.
Not
Hava yastığı sistemi, tüm fonksiyon süresi boyunca bakım gerektirmez.
Aracın mülkiyetini devrederken, araçla birlikte araç kitabı da alıcıya verilmeli-
dir. Ön yolcu hava yastığı devreden çıkarılmışsa bu durum da bildirilmelidir!
Aracın veya hava yastığı sisteminin imha edilmesi durumunda, yasal olan ulu-
sal yönetmeliklere dikkat edilmesi önemlidir.
Hava yastığının devreye girmesi
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 16).
Hava yastığının şişmesi, bir kaza anında ek koruma sunabilmek için, saliseler
mertebesinde ve yüksek bir hızla olur.
Hava yastığı sistemi, sadece kontak açıkken çalışmaya hazır durumdadır.
Özel kaza durumlarında ise, birden fazla hava yastığı aynı anda açılabilir.
Hafif olan ön ve yan çarpışmalarda, arkadan olan çarpışmalarda, aracın devril-
mesinde ve aracın takla atması durumunda hava yastıkları açılmaz.
16
Güvenlik
Açılma faktörleri
Hava yastığı sisteminin her durum için uygun açılma şartları toplu halde tespit
edilemez. Örneğin, aracın çarptığı nesnenin özelliği (sert, yumuşak), çarpma açı-
sı, aracın hızı vs. gibi faktörler önemli rol oynar.
Hava yastığı sisteminin açılması için belirleyici unsur, ortaya çıkan yavaşlama-
nın akışıdır. Kontrol ünitesi çarpışmanın akışını analiz eder ve ilgili emniyet sis-
temini devreye sokar.
Eğer çarpışma sırasında ölçülen araç yavaşlaması kontrol ünitesinde öngörül-
müş olan referans değerlerin altında kalırsa, araç kazanın sonucunda çok de-
forme olsa bile, hava yastıkları açılmaz.
Şiddeti yüksek olan önden çarpışmalarda aşağıdaki hava yastıkları açılır.
Sürücü ön hava yastığı.
Ön yolcu ön hava yastığı.
Şiddeti yüksek olan yandan çarpışmalarda aşağıdaki hava yastıkları açılır.
Kaza tarafındaki ön yan hava yastığı.
Kaza tarafındaki kafa hava yastığı.
Hava yastığının açılması durumunda aşağıdaki olaylar gerçekleşir.
İç lamba yanar (iç lamba düğmesi kapı kontağı konumunda bulunuyorsa).
Flaşör sistemi devreye girer.
Tüm kapıların kilitleri açılır.
Motora giden yakıt beslemesi kesilir.
Hava yastığına genel bakış
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Ön hava yastıkları
17
Yan hava yastıkları 18
Kafa hava yastıkları 19
Ön hava yastıkları
Şek. 8 Hava yastıklarının montaj yerleri / Gazla şişmiş hava yastıkları
Şek. 9
Direksiyon simidine emniyetli
mesafe
Ön hava yastığı sistemi, şiddeti yüksek olan önden çarpışmalarda sürücünün ve
ön yolcunun kafası ve göğüs bölgesi için ek bir koruma sunmaktadır.
Sürücü ön hava yastığı direksiyonda, ön yolcu ön hava yastığı saklama bölmesi
üzerindeki kumanda panelinde bulunmaktadır » Şek. 8 -
.
Ön hava yastıkları » Şek. 8-
devreye girdiğinde kemer gerdiricileri de devreye
girer.
Tam olarak şişen hava yastığının içine dalan sürücünün ve ön yolcunun öne
doğru hareketi sönümlenir ve kafa ve üst gövde için yaralanma riski azalır.
17
Hava yastığı sistemi
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200

SKODA Fabia (2014/08) El kitabı

Tip
El kitabı
Bu kılavuz için de uygundur