Hava yastığı sistemi
Hava yastığı sisteminin açıklanması
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sistem açıklaması 16
Hava yastığının devreye girmesi 16
Hava yastığı sistemi emniyet kemerlerine ek olarak şiddetli önden ve yandan
çarpışmalarda ek bir koruma sağlar.
DİKKAT
■
Hava yastığı, mümkün olan en iyi koruma etkisini ancak emniyet kemeri
takılı iken sağlar.
■
Hava yastığı emniyet kemeri yerine geçmez, bilakis genel pasif güvenlik
konseptinin parçasıdır.
■
Sistemin tetiklenmesi sırasında araç içindeki kişilerin mümkün olan en
yüksek etki derecesiyle korunması için, ön koltuklar mutlaka vücut büyük-
lüğüne göre doğru olarak ayarlanmış olmalıdır » Sayfa 9, Doğru ve güvenli
oturma pozisyonu.
■
Sürüş esnasında herhangi bir emniyet kemeri takmadıysanız, öne çok faz-
la eğildiyseniz veya bir başka yanlış oturma pozisyonu aldıysanız, bir kaza
durumunda artan bir yaralanma riskine maruz kalırsınız.
DİKKAT
Hava yastığı sisteminin kullanımına ilişkin bilgiler
■
Eğer bir arıza varsa, hava yastığı sistemi hemen yetkili bir servise kontrol
ettirilmelidir. Aksi halde bir kaza durumunda hava yastıklarının açılmama
tehlikesi meydana gelir.
■
Hava yastığı sisteminin parçalarında hiçbir değişiklik yapılmamalıdır.
■
Hava yastığı sistemindeki bütün çalışmalar ve diğer onarım çalışmaların-
dan (örn. direksiyonun sökülmesi) dolayı sistem parçalarının takılması ve sö-
külmesi sadece bir yetkili servis tarafından yapılmalıdır.
■
Ön tamponda veya kasada asla değişiklik yapmayınız.
■
Hava yastığı sisteminin münferit parçalarını kurcalamak yasaktır, zira hava
yastıkları açılabilir.
■
Hava yastığı sisteminin koruma fonksiyonu sadece bir kaza için yetmekte-
dir. Açılan hava yastıklarının değiştirilmesi gerekir.
Sistem açıklaması
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 16).
Hava yastığı sisteminin çalışma durumu gösterge panelindeki
kontrol lamba-
sıyla gösterilir » Sayfa 35.
Hava yastıkları devreye girdiklerinde gazla dolarak şişer.
Hava yastığı açılırken, gri beyaz veya kırmızı renkli, zararsız bir gaz çıkar. Bu ta-
mamen normaldir ve araçta yangın olduğu anlamına gelmez.
Hava yastığı sistemi (araç donanımına göre) aşağıdaki modüllerden oluşur.
›
Elektronik kontrol ünitesi.
›
Sürücü ve ön yolcu ön hava yastığı » Sayfa 17.
›
Yan hava yastıkları » Sayfa 18.
›
Kafa hava yastıkları » Sayfa 19.
›
Gösterge panelindeki hava yastığı kontrol lambası » Sayfa 35.
›
Ön yolcu ön hava yastığı için anahtar şalteri » Sayfa 20.
›
Kumanda panelinin orta kısmında ön yolcu ön hava yastığı açma/kapatma
kontrol lambası » Sayfa 20.
Not
■
Hava yastığı sistemi, tüm fonksiyon süresi boyunca bakım gerektirmez.
■
Aracın mülkiyetini devrederken, araçla birlikte araç kitabı da alıcıya verilmeli-
dir. Ön yolcu hava yastığı devreden çıkarılmışsa bu durum da bildirilmelidir!
■
Aracın veya hava yastığı sisteminin imha edilmesi durumunda, yasal olan ulu-
sal yönetmeliklere dikkat edilmesi önemlidir.
Hava yastığının devreye girmesi
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 16).
Hava yastığının şişmesi, bir kaza anında ek koruma sunabilmek için, saliseler
mertebesinde ve yüksek bir hızla olur.
Hava yastığı sistemi, sadece kontak açıkken çalışmaya hazır durumdadır.
Özel kaza durumlarında ise, birden fazla hava yastığı aynı anda açılabilir.
Hafif olan ön ve yan çarpışmalarda, arkadan olan çarpışmalarda, aracın devril-
mesinde ve aracın takla atması durumunda hava yastıkları açılmaz.
16
Güvenlik