NOCO G15000EU Kullanici rehberi

Kategori
Güvenlik cihazı bileşenleri
Tip
Kullanici rehberi
Hoşgeldiniz. NOCO Genius® G15000 satın aldığınız için
teşekkür ederiz. Şarj cihazını kullanmadan önce kullanıcı
kılavuzunu okuyun ve anlayın. Şarj cihazlarımızla ilgili
sorularınız için www.no.co/support adresindeki kapsamlı
destek bilgilerine bakın. Kişisel destek için NOCO ile iletişime
geçmek için www.no.co/connect adresini ziyaret edin (tüm
bölgelerde mevcut değildir).
Kutu İçerikleri.
• G15000 Akıllı Şarj Cihazı
• (1) Akü Kıskacı
• (1) Delikli Terminal Konnektörü
• Kullanıcı Kılavuzu
• Tanıtım Kılavuzu ve Garanti
Kullanıcı Kılavuzu
G15000 V2.0
KULLANMADAN ÖNCE ÜRÜN GÜVENLİK
TALİMATLARINI OKUYUN VE ANLAYIN.
Talimatlara uyulmaması, CİDDİ YARALANMA,
ÖLÜM, CİHAZ VEYA MAL ZARARINA
YOL AÇABİLEN ELEKTRİK ÇARPMASI,
PATLAMA VEYA YANGIN RİSKİNE NEDEN
OLABİLİR. Bu talimatları atmayın.
TEHLİKE
Noco ile İletişim.
G15000 Hakkında. NOCO Genius® G15000,
piyasadaki en yenilikçi ve gelişmiş teknolojilerin bir kısmını
temsil eder ve her bir şarj işlemini basit ve kolay hale getirir.
Şimdiye kadar herhalde kullanacağınız en güvenli ve en
etkili şarj cihazıdır. G15000, Sulu (Asitli), Jel, MF (Bakım
Gerektirmeyen), CA (Kalsiyum), EFB (Geliştirilmiş Sulu),
AGM (Emici Cam Yastığı) ve LFP (Lityum demir fosfat) aküler
dahil olmak üzere her türlü 12V ve 24V kurşun-asit aküleri
ve lityum-iyon aküleri şarj etmek için tasarlanmıştır. Her
kapasitede aküleri 400 Amp-saat değerine yükseltmek için
tasarlanmıştır.
Başlarken. Şarj cihazını kullanmadan önce, akü
üreticisinin özel talimatlarını ve akü için önerilen şarj
oranlarını dikkatlice okuyun. Şarj etmeden önce akünün
kullanım kılavuzuna başvurarak akünün voltajını ve kimyasını
belirlediğinizden emin olun.
Duvara Monte Edilmesi. G15000’ün duvara monte
edilmesi için 4 (dört) dış delik vardır. Şarj cihazını #6 matkap
uçlu vidalarla istediğiniz yere yerleştirin. Montaj yüzeyinin
arkasında hiçbir engelin olmadığından emin olun. Aküye
olan mesafeyi akılda tutmak önemlidir. Akü kıskacı veya göz
delikli terminal konnektörleri ile birlikte şarj cihazın DC kablo
uzunluğu yaklaşık 1,828 mm’dir. Bağlantı noktalar arasında
304 mm bir gevşekliğe izin verin. Akü bağlantılarında 1,524
mm geçirmemenizi öneririz.
Şarj Modları. G15000’de 9 (dokuz) şarj modu vardır:
Başlatma, 12V NORM, 12V COLD/AGM, 24V NORM,
24V COLD/AGM, 12V LITHIUM, 12V AGM+, 13.6V
BESLEME ve 12V KURTARMA, ayrıca motoru çalıştırmak
için JumpCharge akü takviyesi. Moda girmek için bazı şarj
modlarına basıp 3 (üç) saniye bekletilmelidir. Bu “Bas ve Tut”
modları, seçmeden önce tam dikkat gerektiren gelişmiş şarj
modlarıdır. “Bas ve Tut” şarj cihazında kırmızı bir çizgi ile
no.co
30339 Diamond Parkway, #102
Glenwillow, OH 44139
United States of America
URL:
E-posta:
Posta Adresi:
222
gösterilir. Her bir şarj modunun farklılıklarını ve amacını
anlamak önemlidir. Akünüz için uygun şarj modunu
seçene kadar şarj cihazını çalıştırmayın. Aşağıda kısa bir
açıklama verilmiştir:
Mod Açıklama
12V
NORM
Başlatma
12V
COLD/
AGM
14.8V | 15A | 400 Ah’a kadar
24V
NORM
29V | 7.5A | 200 Ah’a kadar
29.6V | 7.5A | 200 Ah’a kadar
Güç yok
14.5V | 15A | 400 Ah’a kadar
24V
COLD/
AGM
Başlatma modunda şarj cihazı şarj
olmuyor veya aküye herhangi bir güç
sağlamıyor. Bu modda, elektrik
prizinden mikroskopik güç çekerek
Enerji Tasarrufu etkinleştirilir.Seçildiğinde,
turuncu bir LED yanacaktır.
12 Volt Sulu, Jel, Geliştirilmiş Sulu,
Bakım Gerektirmeyen ve Kalsiyum
aküleri şarj etmek içindir. Seçildiğinde,
beyaz bir LED yanacaktır.
AGM veya 50ºF (10ºC) altındaki soğuk
hava koşullarında 12 Volt aküleri şarj
etmek içindir. Seçildiğinde, mavi bir LED
yanacaktır.
24 Volt Sulu, Jel, Geliştirilmiş Sulu,
Bakım Gerektirmeyen ve Kalsiyum
aküleri şarj etmek içindir. Seçildiğinde,
beyaz bir LED yanacaktır.
AGM veya 50ºF (10ºC) altındaki soğuk
hava koşullarında 24 Volt aküleri şarj
etmek içindir. Seçildiğinde, mavi bir
LED yanacaktır.
12V Lithium Modu Kullanılması. Bas ve Tut
12V Lithium şarj modu lityum demir fosfat da dahil olmak
üzere sadece 12 Volt lityum-iyon aküleri için tasarlanmıştır.
DİKKAT. BU MODU DİKKATLİ KULLANIN. BU MOD
SADECE 12 VOLT LİTYUM AKÜLERİ İÇİNDİR. LİTYUM-
İYON AKÜLERİ FARKLI YOLLARDA YAPILANDIRILMIŞ VE
BAZI AKÜ YÖNETİM SİSTEMİ (BMS) İÇEREBİLİR VEYA
İÇERMEYEBİLİR. ŞARJ ETMEDEN ÖNCE LİTYUM AKÜ
ÜRETİCİSİNE DANIŞIN VE ÖNERİLEN ŞARJ ORANLARINI
VE VOLTAJLARINI ÖĞRENİN. BAZI LİTYUM-İYON AKÜLERİ
DENGESİZ OLABİLİR VE ŞARJ ETMEK İÇİN UYGUN
DEĞİLDİR.
Mod Açıklama
12V
AGM+
13.6V
SUPPLY
12V
LITHIUM
15.5V | 15A | 400 Ah’a kadar
13.6V | 5A | Maks. 6A
14.2V | 15A | 400 Ah’a kadar
16.5V | 1.5A | Herhangi bir Kapasite
Press & Hold
Press & Hold
Press & Hold
Press & Hold
12V
REPAIR
Normal şarj voltajından daha yüksek bir
şarj gerektiren 12V gelişmiş AGM aküleri
şarj etmek içindir. Seçildiğinde, mavi bir
LED yanacaktır.
Bir araba lastiği şişirici, yağ değiştirici
gibi herhangi bir 12VDC cihazına güç
sağlamak için bir DC güç kaynağına
dönüştürür veya akü değiştirirken bellek
tutucuya dönüştürür. Seçildiğinde, kırmızı
bir LED yanacaktır.
Lityum demir fosfat da dahil olmak
üzere 12 Volt lityum-iyon aküleri şarj
etmek içindir. Seçildiğinde, mavi bir LED
yanacaktır.
Eski, kullanılmayan, hasar görmüş,
tabakalı veya sülfatlanmış akülerin tamir
edilmesi ve depolanması için gelişmiş bir
akü kurtarma modu. Seçildiğinde, kırmızı
bir LED sürekli yanıp sönücektir.
444
12V AGM+ Modu Kullanılması. Bas ve Tut
12V AGM+ şarj modu sadece 12 Volt gelişmiş AGM
aküleri için tasarlanmıştır. Gelişmiş AGM aküleri,
genellikle start-stop özelliğine sahip olan mikro hibrid
araçlarda bulunan yeni bir akü teknolojisidir. Bu aküler
normal şarj voltajından daha yüksek bir şarj oranını
(15,6V cıvarında) gerektirir. 12V AGM+ şarj modu
geleneksel AGM aküler için UYGUN DEĞİLDİR. Bu
modu kullanmadan önce akü üreticisine danışın.
DİKKAT. BU MODU DİKKATLİ KULLANIN. BU MOD
SADECE 12 VOLT GELİŞMİŞ KURŞUN-ASİT AGM
AKÜLERİ İÇİNDİR. BU MOD YÜKSEK ŞARJ VOLTAJINI
KULLANIR VE BAZI SULU (ASİTLİ) AKÜLERDE SU
KAYBI, BAZI AKÜLERDE AŞIRI ŞARJ OLUŞABİLİR.
13.6V Başlatma Modu Kullanılması. Bas ve Tut
13.6V Başlatma modu, şarj cihazını sabit bir akım ve
sabit voltajlı DC güç kaynağına dönüştürür. Araba lastiği
şişiriciler, yağ değiştiriciler, kahve demlikleri, koltuk
ısıtıcıları ve daha fazlası 12VDC cihazları çalıştırmak
için kullanılabilir. Güç kaynağı olarak, akü onarımı veya
değiştirilmesi sırasında araç yerleşik bilgisayarı ayarlarını
korumak için de kullanılabilir. 13.6V Başlatma modu,
6A’da (Maks) aşırı yük korumalı 5A’da 13,6 volt sağlar.
DİKKAT. BU MOD SADECE 12 VOLT KURŞUN-
ASİT AKÜLERİ İÇİNDİR. KULLANMADAN ÖNCE, BU
MOD KULLANIM İÇİN UYGUN OLUP OLMADIĞINI
BELİRLEMEK İÇİN 12VDC CİHAZ KILAVUZUNU
OKUYUN. BU MODDA KIVILCIM KORUMASI VE
TERS KUTUP BAĞLANTI’YA KARŞI GÜVENLİK
ÖZELLİKLERİ YOKTUR. ŞARJ CİHAZI KIVILCIM
OLUŞTURABİLECEĞİNDEN AKÜNÜN ARTI VE
EKSİ KISKAÇLARININ VEYA DELİKLİ TERMiNAL
KONNEKTÖRLERİNİN BİRBİRİNE DOKUNMASI
VEYA BAĞLANMASINA İZİN VERMEYİN. BU MODU
KULLANMADAN ÖNCE AKÜ TERMİNALLERİNDEKİ
KUTUP BAŞLARINI KONTROL EDİN.
12V Kurtarma Modu Kullanılması. Bas ve Tut
12V Kurtarma modu, eski, kullanılmayan, hasar görmüş,
tabakalı veya sülfatlanmış akülerin tamir edilmesi ve
depolanması için gelişmiş bir akü kurtarma modudur. Tüm
aküler kurtarılamaz. Düşük bir şarj’da tutulduğunda ve/veya
tam şarj alma fırsatı olmadığında, aküler hasar görebilirler.
Sülfatlaşma ve tabakalandırma en yaygın akü sorunlarıdır.
Hem sülfatlaşma hem de tabakalandırma, akünün açık
devre voltajını yapay olarak artırıp, düşük kapasite sunarken
akünün tam şarjlı olarak görünmesini sağlayacaktır. Bu
sorunları yaşamamak için 12V Kurtarma modunu kullanın.
En iyi sonuçlar için bu modu kullanmadan önce, 12V aküyü
tam şarj döngüsünden geçirerek aküyü tamamen şarj edin.
12V Kurtarma modu, kurtarma işlemini tamamlamak için 4
(dört) saat sürebilir ve tamamlandığında Başlatma moduna
döner.
DİKKAT. BU MODU DİKKATLİ KULLANIN. BU MOD
SADECE 12 VOLT KURŞUN-ASİT AKÜLERİ İÇİNDİR. BU
MOD YÜKSEK ŞARJ VOLTAJINI KULLANIR VE BAZI SULU
(ASİTLİ) AKÜLERDE SU KAYBI OLUŞABİLİR. BAZI AKÜLER
VE ELEKTRONİKLERİN YÜKSEK ŞARJ VOLTAJLARINA
HASSAS OLABİLECEKLERİNİ BİLİN. ELEKTRONİKLERE
RİSKLERİ AZALTMAK İÇİN, BU MODU KULLANMADAN
ÖNCE AKÜ BAĞLANTISINI KESİN.
JumpCharge.
JumpCharge, düşük voltajlı veya boş araç aküleri takviye
ile çalıştırmak için yenilikçi bir özelliktir. JumpCharge işlemi,
“motor çalıştırılması” özellikli geleneksel akü şarj cihazınızdan
çok daha farklıdır. JumpCharge, akünüzün ömrünü kısaltan
aşırı yüklenmesini önlemek için hassas şarj kontrolünü
kullanır.
JumpCharge’ı çalıştırmak için, şarj cihazı akü kıskaçları
ile 12V aküye bağlanmalıdır. Aracınızı hızlı çalıştırmak için
JumpCharge düğmesine basın.
İşlem başlatıldığında, Şarj LED’leri JumpCharge’in
ilerlemesini %25’den %100’e kadar gösterecektir. Bu modu
kullanırken, Şarj LED’leri akü şarj durumunu (SOC) değil
sadece JumpCharge ilerlemesini gösterecektir. %100 yeşil
LED sürekli yandığında ve %25, %50 ve %75 Şarj LED’leri
666
“kapalı” olduğunda, JumpCharge işlemi tamamlanmış
ve aracınız başlatılmaya hazır demektir. En iyi sonuçlar
için, JumpCharge’ın 5 (beş) dakikalık şarj işlemini
tamamlamasına izin verin.
Aracınızı çalıştırırken başarısız olma durumunda,
aküyü 15 (on beş) dakika dinlendirin ve JumpCharge
uygulamasını tekrar deneyin. Çoğu araç 1 (bir)
JumpCharge ile başlar, ancak çift akü olan daha büyük
araçlar ek bir JumpCharge gerektirebilir. JumpCharge
düğmesine basıldığında bir Hata Durumu (Hata LED
ve Başlatma Modu LED ışıkları sürekli yanıp sönerek)
yanarsa, akü şarjı 2 volt’un altındadır. 2 voltun altında
olan aküyü takviye çalıştırmak için JumpCharge
düğmesine basın ve 3 (üç) saniye boyunca basılı tutun ve
JumpCharge akünüzü takviye çalıştırır.
DİKKAT. BU MODU DİKKATLİ KULLANIN. BU MOD
SADECE 12 VOLT KURŞUN-ASİT AKÜLERİ İÇİNDİR.
JUMPCHARGE UYGULAMAYI 24 (YİRMİ DÖRT)
SAAT İÇERİSİNDE 2 (İKİ) DEFADAN DAHA FAZLA
KULLANMAYIN. 2 (İKİ) KEZ JUMPCHARGE ARACINIZI
BAŞARILI ÇALIŞTIRAMADI İSE AKÜYÜ EN YAKIN AKÜ
MAĞAZASINDA GÖZDEN GEÇİRTİN.
Aküye Bağlanması.
Diğer tüm bağlantıları yapılmadan AC güç şini takmayın.
Akü terminallerindeki doğru kutup başlarını belirleyin.
Artı akü kutup başı genellikle (POS, P, +) harer veya
sembollerle işaretlenir. Eksi akü kutup başı genellikle
(NEG,N,-) harer veya sembollerle işaretlenir. Karbüratöre,
yakıt hatlarına veya ince, sac metal parçalara herhangi
bir bağlantı oluşturmayın. Aşağıdaki talimatlar negatif bir
Mod Açıklama
Boş 12V aküyü takviye etmek için 5
(beş) dakika [20A/30A] güç sağlar.
Seçildiğinde, beyaz bir LED yanacaktır.
5Min | 20A | 400 Ah’a kadar
Jump
CHARGE
topraklama sistemi içindir (en yaygın olanı). Aracınız pozitif bir
topraklama sistemi (çok nadiren) ise, aşağıdaki talimatları ters
sırayla uygulayın.
1.) Akünün artı (kırmızı) kıskacı veya delikli terminal
konnektörünü akünün artı (POS, P, +) kutup başına bağlayın.
2.) Akünün eksi (siyah) kıskacı veya delikli terminal
konnektörünü akünün eksi (NEG, N, -) kutup başına veya
aracın şasisine bağlayın.
3.) Şarj cihazının AC şini uygun bir elektrik prizine takın.
Bağlantı yaparken aküyü yüzünüze döndürmeyin.
4.) Şarj cihazının bağlantısını keserken ters sırayla
uygulayın: ilk önce eksiyi (veya pozitif topraklama sistemleri
için ilk önce artıyı) çıkarın.
Şarj Etmeye Başlayın.
1.) Akünün voltajını ve kimyasını doğrulayın.
2.) Akü kıskaçlarını veya delikli terminali konnektörlerini
düzgün bir şekilde bağladığınızdan ve AC güç şi bir elektrik
prizine takılı olduğundan emin olun.
3.) Şarj cihazı, turuncu bir LED ile gösterilen Başlatma
modunda çalışmaya başlayacaktır. Başlatma modunda şarj
cihazı herhangi bir güç sağlamaz.
4.) Akünüzün voltajı ve kimyasına uygun bir şarj moduna
geçiş yapmak için mod düğmesine basın (gelişmiş şarj
moduna geçmek için düğmeyi üç saniye basılı tutun).
5.) Mod LED’i, seçilen şarj moduna göre renkli yanacak ve
Şarj LED Işıkları akünün durumunu ve şarj işlemi başladığını
göstererek yanacaklardır.
6.) Şarj cihazı artık sürekli şarjı sağlamak için her zaman
aküye bağlı bırakılabilir.
888
Şarj LED’lerinin Anlaşılması.
Şarj cihazının 4 (dört) Şarj LED Işığı vardır - 25%, 50%,
75% ve 100%. Bu Şarj LED Işıkları, bağlı olan akülerin
şarj durumunu (SOC) gösterirler. Aşağıdaki açıklamaya
bakın:
25% 50% 75% 100%
25% 50% 75% 100%
25% 50% 75% 100%
25% 50% 75% 100%
25% 50% 75% 100%
LED Açıklama
Sürekli şarj
yeşil LED ışığı
25% Kırmızı
LED ışığı
Akü %25’ten daha az şarjlı
olduğunda, %25 Şarj LED Işığı
yavaşça yanıp sönecektir. Akü %25
şarj olduktan sonra kırmızı Şarj LED
Işığı sürekli yanacaktır.
50% Kırmızı
LED ışığı
Sürekli şarj durumunda %100 Şarj
LED Işığı yavaşça yanıp sönecektir.
Akü yeniden tamamen şarj olduktan
sonra %100 Şarj LED Işığı sürekli yeşil
yanacaktır. Şarj cihazı süresiz olarak
aküye bağlı olarak bırakılabilir.
75% Sarı
LED ışığı
Akü %50’ten daha az şarjlı
olduğunda, %50 Şarj LED Işığı
yavaşça yanıp sönecektir. Akü %50
şarj olduktan sonra kırmızı Şarj LED
Işığı sürekli yanacaktır.
Akü %75’ten daha az şarjlı
olduğunda, %75 Şarj LED Işığı
yavaşça yanıp sönecektir. Akü %75
şarj olduktan sonra sarı Şarj LED Işığı
sürekli yanacaktır.
Akü %100’ten daha az şarjlı
olduğunda, %100 Şarj LED Işığı
yavaşça yanıp sönecektir. Akü
tamamen şarj olduktan sonra yeşil
Şarj LED Işığı sürekli yanacak ve
25%, 50% ve 75% Şarj LED Işıkları
söneceklerdir.
100% Yeşil
LED ışığı
Gelişmiş Hata Tanıma Sistemi Anlayışı.
Gelişmiş Hata Tanıma Sistemi Hata Durumlarını göstermek
için kullanılır. Yanıp sönme şablonunu görüntüleyerek hata
nedenini ve potansiyel çözümlerini belirlemenize yardımcı
olur.
Tüm Hata Durumları, Hata LED ve Başlatma Modu LED
ışıkların sürekli yanıp söndüğünde görüntülenir. Her bir atım
arasındaki yanıp sönme sayısı, olası bir Hata Durumu’nu
gösterir (ters kutup bağlantı ve düşük voltajlı akü hariç).
Hata Sebep / Çözüm
Tek Yanıp
Sönme
Akü şarj olmuyor. Aküyü
profesyonele kontrol ettirin.
Olası akü kısa devresi. Aküyü
profesyonele kontrol ettirin.
Akü voltajı seçilen şarj modu
için çok yüksek. Aküyü ve
şarj modunu kontrol edin.
Hata LED Işığı
sürekli Kırmızı
yanıyor
Ters kutup bağlantı. Akü
bağlantılarını ters takın.
Akü voltajı, şarj algılaması için
çok düşük veya şarj cihazı
Başlatma modundadır.
Akü voltajını yükseltmek için
aküyü hızlı başlatın.
Çift Yanıp
Sönme
Üçlü Yanıp
Sönme
Başlatma Modu
LED Işığı sürekli
Turuncu yanıyor
101010
Hafıza
Yeniden başlatıldığında en son seçilen moda
döner
İnteraktif
Organik akü geri bildirimine gore şarj işlemini
değiştirir
Kurtarma
Alçak gerilim, sülfatlaşma veya kapasite kaybı
tespit edildiğinde yüksek gerilimli darbe şarjı
uygular
Güvenlik
Ters kutup bağlantı, kıvılcım, aşırı şarj, aşırı
akım, açık devre, kısa devre ve aşırı ısınmaya
karşı koruma sağlar
Hızlı
Geleneksel akü şarj cihazlarından iki kat daha
hızlı şarj eder
Dengeleme
Sürekli şarj için değişen A/C hat voltajına
ayarlanır
Sağlam
Kir, su, UV ışığa, darbe ve ezilmeye karşı
dayanıklı
Kompakt
Ultra kompakt, haf ve taşınabilir şarj cihazı için
yüksek frekanslı enerji dönüşümü
Start-Stop Sistemi
Mikro hibrit taşıt akülerine konumlandırılan
artırılmış döngüsel enerji taleplerinin önüne
geçer
Güvenlik Duvarı
Anormal ve güvensiz koşulları önleyen çok
seviyeli emniyet bariyeri
Optimizasyon
Artan performans ve uzun ömür için dahili
akü kimyasını stabilize eder
Arttırılmış Bakım
Şarj cihazının süresiz olarak güvenli bir
şekilde bağlanmasını sağlayarak aşırı şarj
olmadan aküyü tamamen şarjlı olarak tutar
Enerji Tasarrufu
Tam güce ihtiyaç duyulmadığında enerji
tüketimini en aza indirir
Şarj Etme Takibi
Şarj LED ışıkları, bir yük şarj akımını aştığında
akünün şarj durumunu dinamik olarak izlerler
Hata Tanıma Sistemi
Ters kutup bağlantı, düşük voltaj veya hasarlı
aküleri algılayan sezgisel görsel teşhis aleti
CANBUS
Şarj bağlantı noktasından CANBUS
sistemlerini otomatik olarak şarj etmesini
sağlar
Isı Monitörü
İç sıcaklık sensörleri şarj ortamının iklimine
göre ayarlanır
121212
Şarj Adımları.
1. ve 2. Adım: İnceleme ve Hata Tanıma
Şarj etmeden önce akünün güvenilir olup olmadığını
belirlemek için, akü voltajını, şarj ve akü durumunu dahil
olmak üzere başlangıç koşullarını kontrol eder.
3.Adım: Kurtarma
Derin şekilde boşaltılmış veya sülfatlanmış aküler için az
miktarda akım atarak Kurtarma desülfatlaşma işlemini
başlatır (gerekirse).
4.Adım: Başlatma
Şarj işlemini haf (yumuşak) bir şarjla başlatır.
5.Adım: Toplu Şarj
Akünün durumuna göre Toplu şarj işlemini başlatır ve
akünün kapasitesinin % 80’ini geri getirir.
6.Adım: Soğurma
Güvenli ve etkili bir şarj sağlamak için küçük miktarlarda
akım sunarak şarj seviyesini %90’a çıkarır. Bu akünün
gazlanmasını sınırlar ve akü ömrünü uzatmak için gereklidir.
7.Adım: Optimizasyon
Şarj işlemini tamamlar ve aküyü maksimum kapasiteye
getirir. Bu adımda şarj cihazı, kapasiteyi tamamen geri
alabilmek için çok katmanlı şarj prollerini kullanır ve
artırılmış çalışma süresi ve performans için akü özgül
ağırlığını optimize eder. Şarj aleti, akü daha fazla akım
gerektiğini bildirirse Bakımına geçer.
1 2 3 4 5 6 7 8
İnceleme
Adım
Voltaj (V)
Akım (A)
Başlatma
Hata Tanıma
Toplu Şarj
Optimizasyon
Kurtarma
Soğurma
Bakım
Akü Kapasitesi Yaklaşık Şarj Süresi (saat)
12V
50
75
100
150
200
1.7
2.5
3.3
5.0
6.7
3.3
5.0
6.7
10.0
13.3
24VAh
8.Adım: Bakım
Bakım şarjını ne zaman başlatılacağını belirlemek için
aküyü sürekli olarak izler. Akü voltajı hedef eşiğinin altına
düşerse şarj cihazı, voltajın optimal duruma ulaşıncaya
kadar Bakım devresini yeniden başlatır ve daha sonra şarj
döngüsünü durdurur. Optimizasyon ve Bakım arasındaki
döngü, aküyü tam şarjlı tutmak için süresiz tekrarlanır. Akü,
aşırı şarj riski olmadan sürekli olarak şarj cihazına bağlı
olarak bırakılabilir.
Şarj Süreleri.
Akünün şarj olması için tahmini süre aşağıda gösterilmiştir.
Akünün kapasitesi (Ah) ve boşalma derinliği (DOD) şarj
süresine büyük ölçüde etkiler. Şarj süresi, tamamen şarj
edilmiş akünün ortalama boşalma derinliğine dayanır ve
yalnızca kaynak göstermek amaçlıyla verilmiştir. Gerçek
veriler akü durumuna göre değişibilirler. Normal olarak
boşalmış bir akünün şarj süresi %50 DOD’a dayanır.
141414
110-120 VAC, 50-60Hz
85-130 VAC, 50-60Hz
85% Yaklaşık
255W Maks.
Değişebilir
15A (12V), 7.5A (24V),
2V (12V), 14V (24V)
<5mA
0°C to +40°C
8 Adım, Akıllı Şarj Aleti
12V & 24V
Wet, Gel, MF, CA, EFB,
AGM & LIB
400 Ah’a kadar (12V), 200
Ah’a kadar (12V),
IP44
Fan Soğutmalı
10.56 x 4.84 x 2.76 İnç
3.93 Pound
Giriş AC Voltajı:
İşletme AC Voltajı:
Verimlilik:
Güç:
Şarj Etme Voltajı:
Doldurma Akımı:
Düşük Voltajı Tespiti:
Geri Akım Akışı:
Ortam Sıcaklığı:
Şarj Cihazı Tipi:
Akü Tipi:
Akü Kimyasal Tipi:
Akü Kapasitesi:
(Her Kapasitede Aküler İçin)
Gövde Koruması:
Soğutulması:
Boyutlar (U x G x Y):
Ağırlık:
Teknik Özellikleri.
NPD02162017I
no.co
30339 Diamond Parkway, #102
Glenwillow, OH 44139
United States of America
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16

NOCO G15000EU Kullanici rehberi

Kategori
Güvenlik cihazı bileşenleri
Tip
Kullanici rehberi