Dell EMC Storage NX3340 Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi

Bu kılavuz için de uygundur

Windows Storage Server 2016 kullanan Dell
EMC NX Serisi Ağa Bağlı Depolama Sistemleri
Yönetici Kılavuzu
Notlar, dikkat edilecek noktalar ve uyarılar
NOT: NOT, ürününüzü daha iyi kullanmanıza yardımcı olacak önemli bilgiler sağlar.
DİKKAT: DİKKAT, donanım hasarı veya veri kaybı olasılığını gösterir ve sorunu nasıl önleyeceğinizi bildirir.
UYARI: UYARI, mülk hasarı, kişisel yaralanma veya ölüm potansiyeline işaret eder.
© 2018 - 2019Dell Inc. veya bağlı kuruluşları. Tüm hakları saklıdır. Dell, EMC ve diğer ticari markalar, Dell Inc. veya bağlı kuruluşlarının
ticari markalarıdır. Diğer ticari markalar ilgili sahiplerinin ticari markaları olabilir.
2019-10
Revizyon A03
1 Genel...........................................................................................................................................5
iSCSI dağıtımı......................................................................................................................................................................... 5
Desteklenen donanım ve yazılım.......................................................................................................................................... 5
Sisteminizdeki önceden yüklenmiş rollerin ve hizmetlerin yapılandırması....................................................................... 5
2 NAS sisteminizi yapılandırma.........................................................................................................7
NAS Sisteminizin ilk yapılandırması...................................................................................................................................... 7
Sunucu Yöneticisi rolleri, rol hizmetleri ve özellikleri.......................................................................................................... 7
Sunucu Yöneticisi'ni başlatma ve çıkma........................................................................................................................8
Sunucu Yöneticisi rollerini, rol hizmetlerini ve özelliklerini Yükleme veya kaldırma.........................................................8
NAS sistemleriniz için yönetimsel araçlara erişim...............................................................................................................8
Bilgisayar yönetimine erişim..................................................................................................................................................8
Çalışma klasörleri....................................................................................................................................................................9
Çalışma klasörlerini yükleme............................................................................................................................................9
Çalışma klasörleri için senkronizasyon paylaşımı oluşturma.......................................................................................10
Ad alanına yeni DFS oluşturma........................................................................................................................................... 10
Yeni DFS çoğaltma grubu oluşturma................................................................................................................................. 10
Ekrana DFS ad alanları ekleme............................................................................................................................................10
Ekrana çoğaltma grupları ekleme........................................................................................................................................ 11
Dosya Sunucusu Kaynak Yöneticisi.....................................................................................................................................11
Çok Yollu G/Ç........................................................................................................................................................................11
MPIO'da aygıt ekleme.....................................................................................................................................................11
3 NAS sisteminizi yönetme............................................................................................................. 13
Dell EMC OpenManage Sunucu Yöneticisi....................................................................................................................... 13
Yönetim için Uzak Masaüstü...............................................................................................................................................13
Uzak masaüstü bağlantısı'nı Etkinleştirme...................................................................................................................13
Uzak masaüstü bağlantısı oluşturma ve kaydetme.....................................................................................................14
NAS işletim sistemini DVD kullanarak yeniden yükleme...................................................................................................14
Bir işletim sistemi bölümünü kurtarma......................................................................................................................... 14
Dell Yaşam Döngüsü Denetleyicisini kullanarak İşletim Sistemini dağıtma............................................................... 15
Dell Hızlı Cihaz Kendi Kendini Kurtarma Aracı...................................................................................................................16
RASR USB kurtarma sürücüsü oluşturma...................................................................................................................16
RASR USB Kurtarma Sürücüsü kullanarak İşletim Sistemini kurtarma.................................................................... 17
4 NAS sisteminizin Kullanımı...........................................................................................................18
Sunucu ileti bloğu paylaşımı oluşturma.............................................................................................................................. 18
İleti bloğu paylaşımlarını değiştirme.................................................................................................................................... 18
NFS paylaşımı........................................................................................................................................................................18
Kimlik eşleştirme kaynağı olarak Windows etki alanı denetleyicisi.................................................................................. 19
Kimlik eşleştirme kaynağı olarak kullanıcı adı eşleştirme sunucusu.................................................................................19
Kimlik eşleştirme kaynağı olarak AD LDS.......................................................................................................................... 20
NFS için hizmetler için AD LDS yapılandırma................................................................................................................... 20
AD LDS sunucu rolünü yükleme.........................................................................................................................................20
İçindekiler
İçindekiler 3
Yeni AD LDS örneği oluşturma............................................................................................................................................21
NFS kullanıcı eşleştirmesini desteklemek için AD LDS şemasını genişletilme............................................................... 22
AD LDS örnekleri için varsayılan bir örnek adı ayarlamak................................................................................................22
Active Directory şemasını güncelleme.............................................................................................................................. 23
UNIX tabanlı bir sistemden Windows tabanlı bir sisteme kullanıcı ve grup hesabı eşleştirmeleri ekleme..................24
Ayırt edici ada veya adlandırma bağlamına bağlanma................................................................................................24
Kullanıcı hesabı eşleştirmelerini Ekleme.......................................................................................................................24
Grup hesabı eşleştirmelerini ekleme............................................................................................................................ 25
ADS LDS ad alanı nesnesine erişimi yetkilendirme...........................................................................................................25
Eşleştirme kaynağı Yapılandırma........................................................................................................................................25
NFS hesap eşleştirme sorunları için hata ayıklama notları.............................................................................................. 26
NFS için sunucuyu yeniden başlatma................................................................................................................................26
NFS paylaşımı oluşturma.....................................................................................................................................................26
Dosya Sunucusu Kaynak Yöneticisi'ni kullanarak kota oluşturma.................................................................................. 27
Dosya Sunucusu Kaynak Yöneticisi'ni kullanarak dosya filtreleri oluşturma..................................................................27
Yeni bir birim oluşturma.......................................................................................................................................................27
Birimi yönetme..................................................................................................................................................................... 28
Birimi Genişletme................................................................................................................................................................. 28
Windows arabirimi kullanarak temel bir birimi genişletme......................................................................................... 28
CLI kullanarak temel bir birim genişletme....................................................................................................................28
Birim küçültme..................................................................................................................................................................... 29
Birim küçültülürken dikkate alınacak ek hususlar....................................................................................................... 29
Bir birimi silme...................................................................................................................................................................... 29
Birim silme hakkında ek bilgi..........................................................................................................................................29
Veri tekilleştirme.................................................................................................................................................................. 30
Paylaşılan klasörlerin gölge kopyalarının yapılandırması ve etkinleştirilmesi.................................................................. 30
Sunucunuzun yedeğini alma...............................................................................................................................................30
Yedeklenecek birimlerin seçilmesi.................................................................................................................................31
Bir depolama yeri seçilmesi............................................................................................................................................31
NIC Ekibi Oluşturma............................................................................................................................................................ 32
Bir sunucu üzerinde NIC ekip oluşturma Yapılandırması........................................................................................... 32
5 Yardım alma............................................................................................................................... 33
Dell EMC ile iletişime geçme...............................................................................................................................................33
Sistem Servis Etiketinizin Yerini Bulma............................................................................................................................. 33
Sistem bilgilerine QRL'yi kullanarak erişme.......................................................................................................................33
Sürücüler ve bellenimi indirme............................................................................................................................................34
Dokümantasyon kaynakları................................................................................................................................................. 34
Belge geri bildirimi................................................................................................................................................................36
4
İçindekiler
Genel
Windows Storage Server 2016 , yüksek performans düzeyi ve güvenilirlik sağlayan gelişmiş bir depolama ve dosya sunum çözümüdür. Dell
Ağa Bağlı Depolama (NAS) sistemleri Windows Storage Server 2016 işletim sistemlerini kullanan uygun maliyetli ve kolay yönetimli
depolama çözümleridir.
2016 için yeni özellikleri ve işlevleri görmek için şu adrese gidin: https://technet.microsoft.com/en-us/windows-server-docs/storage/
whats-new-file-storage-services-windows-server-2016.
Konular:
iSCSI dağıtımı
Desteklenen donanım ve yazılım
Sisteminizdeki önceden yüklenmiş rollerin ve hizmetlerin yapılandırması
iSCSI dağıtımı
Windows Storage Server'da, iSCSI Yazılım Hedefi Sunucu Yöneticisi ile entegre edilmiştir. iSCSI'ye erişmek için, Sunucu Yöneticisi'nde,
Dosya ve Depolama Hizmetleri'ne çift tıklayın.
iSCSI yazılım hedefi özelliği şunları sunar:
Disksiz Ağdan önyükleme özellikleri
Sürekli kullanılabilirlik yapılandırmaları
İşletim Sistemi depolama maliyeti tasarrufu
Daha güvenli ve yönetimi daha kolay olan, kontrollü İşletim Sistemi görüntüleri
Hızlı kurtarma
Verinin bozulmasına karşı koruma
Windows olmayan iSCSI başlatıcılarını desteklemek üzere farklı türlerde depolama
Windows sunucusu çalıştıran bir sistemi,erişimli bir blok depolama cihazına dönüştürme
NOT
: NX NAS sistemleri için iSCSI Hedef Sunucusunu nasıl yapılandıracağınız hakkında bilgi için şu adrese gidin:
https://technet.microsoft.com/en-us/library/hh848268.
Desteklenen donanım ve yazılım
Aşağıdaki Dell NX Serisi sistemler, Microsoft Windows Storage Server 2016 işletim sistemlerini çalıştırır:
Windows
sürümleri Desteklenen Dell EMC sistemleri
Microsoft Windows Storage Server 2016, Standart Sürüm, x64 NX3340, NX3240, NX440, NX430
Microsoft Windows Storage Server 2016, Workgroup Sürümü, x64 NX440, NX430
Sisteminizdeki önceden yüklenmiş rollerin ve
hizmetlerin yapılandırması
Sunucu rolleri, rol hizmetleri ve özellikler, sisteminize önceden yüklenir ve kuruluşunuzun gereksinimlerine göre yapılandırılır.
Roller ve Rol Hizmetleri
Önceden yüklenen roller ve rol hizmetleri şunlardır:
Dosya ve Depolama
Hizmetleri Dosya sunucularını ve depolamayı yönetir.
1
Genel 5
Dosya ve iSCSI Hizmetleri Dosya sunucularını ve depolamayı yönetir, dosyaları çoğaltır ve
önbelleğe alır, disk alanı kullanımını azaltır ve NFS protokolü
kullanarak dosyaları paylaşır.
Dosya Sunucusu Paylaşılan klasörleri yönetir ve kullanıcının sistemdeki dosyalara ağ
üzerinden erişimini sağlar.
Veri Tekilleştirme Birim seviyesinde çalışır ve daha az fiziksel disk alanında daha çok
veri depolar. Veri Tekilleştirme, birbirinin aynısı olan veri yığınlarını
belirler ve her bir yığının tek bir kopyasını saklar. Veri yığınlarının
yedeklenmiş kopyaları, yığının tek bir kopyasına ilişkilendirilerek, aynı
yığının birden fazla kopyasının barındırılmasına ihtiyacını ortadan
kaldırır.
DFS Ad alanları Farklı sunuculardaki paylaşılan klasörleri bir veya daha fazla
mantıksal olarak yapılandırılmış ad alanında gruplandırır.
DFS Çoğaltma Yerel veya Geniş Alan Ağı (WAN) bağlantıları üzerindeki birden fazla
sayıdaki sunucudaki klasörleri senkronize eder.
Dosya Sunucusu Kaynak Yöneticisi (FSRM) Görevleri ve depolama raporlarını programlayıp dosyaları sınıflandırıp
kotaları yapılandırıp dosya görüntüleme politikalarını tanımlayarak
dosyaları ve klasörleri bir dosya sunucusu üzerinde yönetir.
Dosya Sunucusu, VSS Servis Aracı Dosya sunucusu üzerinde veri dosyalarını saklayan uygulamaların
birim gölge kopyalarını oluşturur.
iSCSI Hedef Sunucusu iSCSI hedeflerine yönetim ve hizmetler sağlar.
iSCSI Hedef Depolama Sağlayıcısı (VDS ve VSS donanım
sağlayıcıları)
iSCSI sanal diskleri üzerinde birim gölge kopyaları oluşturmak için bir
iSCSI hedefine bağlı sunucudaki uygulamaları etkinleştirir.
NFS için Sunucu NFS protokolü kullanan UNIX tabanlı sistemlerle ve diğer sistemlerle
dosyaları paylaşır.
Çalışma Klasörleri Kullanıcılara, çalışma dosyalarına çeşitli cihazlarla erişim olanağı
sağlar ve gerek ağ içinden gerekse internetten erişimin sağlanması
durumunda, dosyaları senkronize eder.
Depolama Hizmetleri Depolama yönetim işlevleri sağlar.
Özellikler
Önceden yüklenen özellikler şunlardır:
.NET Framework 3.5 (.NET 2.0 ve 3.0
içerir) ve 4.5 Özellikleri HTTP veya TCP protokolleri kullanarak ağdaki uygulamaları uzaktan
çalıştırmak için Windows Communication Foundation (WCF)
etkinleştirme servisini kullanır.
Çok Yollu G/Ç Windows'ta bir depolama aygıtına birden fazla veri yolu kullanması
için destek sağlar.
Uzak Sunucu Yönetim Araçları (RSAT) Rolleri ve özellikleri uzaktan yönetir.
SMB/CIFS Dosya Paylaşım Desteği Dosya paylaşım protokolünü ve bilgisayar tarayıcı protokolünü
destekler.
Windows PowerShell (Windows PowerShell 5.1, 2.0 Motoru ve
PowerShell ISE'yi içerir)
Yüzlerce yerleşik komut aracılığıyla yerel ve uzaktan yönetimi
otomatikleştirir.
WoW64 Desteği Sunucu Çekirdeği kurulumunda 32 bit uygulamaların çalışmasını
sağlar.
6 Genel
NAS sisteminizi yapılandırma
NAS Sisteminizin ilk yapılandırması
NAS sisteminizin ilk yapılandırması, sistemi kablolama, açma ve Sunucu Yöneticisi'ni kullanarak sistemi yapılandırma adımlarını içerir. NAS
sisteminizin yapılandırmasını tamamlamak için bu adımları izleyin.
Bu görev ile ilgili
NOT: NX Serisi sistemler sadece BIOS modunu destekler. Önyükleme modunu UEFI olarak değiştirmeyin; sistem UEFI
modunda cihaz işletim sistemini yüklemez.
Adimlar
1. Windows Storage Server 2016 çalıştıran NAS sisteminizi başlatın. İlk başlatmanızda Varsayılan Parola ekranında Tamam seçeneğine
tıklayın.
NOT: Parolayı değiştirmeden önce, sistem dilini tercihinize göre değiştirdiğinizden emin olun.
Sisteminiz varsayılan kullanıcı adı administrator ve parolası Stor@ge! olarak yapılandırılmıştır.
2. Yönetici parolanızı değiştirmek için, Ctrl+Alt+Delete tuşlarına basın ve ardından Parola Değiştir'e tıklayın.
Sunucu Yöneticisi, ilk kez oturum açtığınızda otomatik olarak başlatılır.
3. Sunucu Yöneticisi'nde, Bu yerel sunucuyu yapılandır öğesine şu amaçlar için tıklayın:
Bilgisayar adını değiştirmek
Etki alanını belirtmek
En son Windows güncellemelerini kontrol etmek
Saat dilimini belirtmek
Uzak Masaüstünü Yapılandırmak
NOT: Belirli bir uygulamaya gitmek için, Başlat simgesini bulmak üzere ekranın sol alt köşesine tıklayın.
4. Varsayılan dili değiştirmek için C:\Dell_OEM\MUI dizinine gidin ve ilgili dilin toplu işlem dosyasını çalıştırın. Tercih ettiğiniz dili
yüklemek içni ekrandaki talimatları tamamlayın.
5. Dell NX3240 ve NX3340 sistemleri için ilk kurulum tamamlandıktan sonra bir Dell Hızlı Cihaz Kendi Kendini Kurtarma Aracı görüntüsü
oluşturmanızı önerir. Daha fazla bilgi için, bu belgedeki Dell Hızlı Cihaz Kendi Kendini Kurtarma Aracı (RASR) bölümüne bakın.
Sunucu Yöneticisi rolleri, rol hizmetleri ve
özellikleri
Sunucu Yöneticisi, uzak ve yerel sunucuları fiziksel erişim veya Uzak Masaüstü Protokolü (RDP) bağlantısı olmadan bir masaüstünden
yöneten bir yönetim konsoludur.
Sunucu Yöneticisi şunları yapmanızı sağlar:
Bir sunucu havuzuna uzak sunucuları eklemek
Bir sunucu grubunu oluşturmak veya düzenlemek (özel bir amaç veya coğrafi konum için)
Rolleri, rol hizmetlerini ve özellikleri yüklemek veya kaldırmak ve yerel veya uzaktaki sunucuları görüntülemek veya değişiklik yapmak.
Sunucularınız ve rollerin durum bilgisini uzaktan almak.
Kritik olayları tanımlamak ve yapılandırma sorunlarını ya da arızalarını analiz etmek ve gidermek için sunucu durumunu kullanmak.
Sunucu Yöneticisi yönetim panelinde görüntülenen En iyi Uygulamalar Analizcisi (BPA) sonuçlarını, hizmetleri, performans verilerini,
olayları özelleştirmek.
Aynı anda birden fazla sunucu üzerinde görevler gerçekleştirmek.
2
NAS sisteminizi yapılandırma 7
Sunucu Yöneticisi'ni başlatma ve çıkma
Sunucu Yöneticisi, bir yönetici sisteme oturum açtığında varsayılan olarak başlar. Eğer Sunucu Yöneticisi'nden çıkarsanız, yeniden başlatmak
için aşağıdaki görevlerden herhangi birini yapın:
Görev çubuğunda Sunucu Yöneticisi'ne tıklayın.
Başlat ekranında, Sunucu Yöneticisi'ne tıklayın.
Windows PowerShell ortamında, komut isteminde, servermanager yazın (büyük-küçük harf duyarlılığı yoktur).
Sunucu Yöneticisi'nden çıkmak için Sunucu Yöneticisi penceresini kapatın.
Sunucu Yöneticisi rollerini, rol hizmetlerini ve
özelliklerini Yükleme veya kaldırma
Windows Storage Server'da, roller, rol hizmetleri ve özellikler yüklemek için Sunucu Yöneticisi konsolunu ve Windows PowerShell
cmdlet'lerini kullanın. Rol ve Özellik Ekleme Sihirbazı'nı kullanarak veya bir Windows PowerShell oturumu kullanarak birden fazla rol ve
özellik yükleyebilirsiniz.
NOT: Rol ve Özellik Ekleme Sihirbazı ve Windows PowerShell cmdlet'lerini kullanma hakkında bilgi için
bkz.technet.microsoft.com/en-us/library/hh831809.aspx#BKMK_installarfw.
NAS sistemleriniz için yönetimsel araçlara erişim
Bir çok Microsoft Yönetim Konsolu (MMC) ek bileşenleri Yönetimsel Araçlar klasöründe listelenmiştir.
Bu görev ile ilgili
Yönetim araçlarına aşağıdaki yöntemlerden birini kullanarak erişebilirsiniz:
Sunucu Yöneticisi'nde Araçlar'a tıklayın.
Windows logo tuşu tıklatın. Başlat menüsünde, Yönetimsel Araçlar levhasına tıklayın.
Başlat menüsünde, Denetim Masası öğesini tıklatın, Sistem ve Güvenlik Yönetimsel Araçlar'i tıklatın.
Bilgisayar yönetimine erişim
Bilgisayar Yönetimi araçlarına erişmek için, Sunucu Yöneticisi'nde Araçlar > Bilgisayar Yönetimi'ne gidin. Bilgisayar Yönetimi
penceresi araç seçeneklerini Sistem araçları, Depolama ve Hizmetler ve uygulamalar olarak gruplanmış halde görüntüler.
Sistem araçları
Görev
Zamanlayıcısı
Sistemin belirli zamanlarda otomatik olarak gerçekleştirdiği temel görevleri oluşturmak ve yönetmek için kullanılır.
Oluşturulan görevler Görev Zamanlayıcısı kitaplığında depolanır. Ayrıca Görev Durumu'nu ve tamamlanmamış Etkin
Görevler'i de izler.
Olay
Görüntüleyicisi
Özel görünümler oluşturmak veya içe aktarmak ve belirli bir düğüm veya günlükte gerçekleşen olayları
görüntülemek için kullanılır. Ayrıca Yönetim günlüğü Özeti'ni, Yakın zamanda Görüntülenen Düğümler'i ve
Günlük Özeti'ni de görüntüler.
Paylaşılan
Klasörler
Bir sistemdeki dosya paylaşımlarını merkezi olarak yönetmek için kullanılır. Paylaşılan Klasörler, açık dosyaları ve
kullanıcıları görmeye ve yönetmeye ek olarak, dosya paylaşımları oluşturmaya ve izinleri ayarlamaya olanak tanır.
Yerel Kullanıcılar
ve Gruplar
Bir bilgisayarda yerel olarak depolanmış olan kullanıcıları ve grupları oluşturmak ve yönetmek için kullanılır.
Performance
(Performans)
Gerçek zamanlı olarak veya bir günlük aracılığıyla performansı izlemek için kullanılır. Yapılandırma verileri toplanır ve
sonuçları analiz etmek ve bunların raporlarını görmek için olaylar izlenir.
Aygıt Yöneticisi Donanımı, ve Windows işletim sistemiyle iletişim kurmasını sağlayan cihaz sürücüsü yazılımının yüklenmesini
destekleyen teknolojileri yönetir.
8 NAS sisteminizi yapılandırma
Depolama
Windows Server
Yedekleme
Günlük yedekleme ihtiyaçları için komut satırı arabirimi (CLI) ve Windows PowerShell cmdlet'i kullanan bir özelliktir.
Veri yedeklemesi yerel veya çevrimiçi olarak yapılabilir. Windows Sunucu Yedekleme'yi çalıştırmak için Windows
Sunucu Yedekleme özelliğini yüklemeniz gerekmektedir.
Disk Yönetimi Sabit diskleri ve bunlardaki birim ve bölümleri yönetmek için kullanılan sistem yardımcı programı. Yönetim sanal
diskler oluşturmanıza ve bağlamanıza , diskleri başlatmanıza, birimler oluşturmanıza ve birimleri FAT, FAT32 veya
NTFS dosya sistemleriyle biçimlendirmenize olanak tanır. Ayrıca disk ile ilgili çoğu görevi sistemi yeniden
başlatmadan ve kullanıcıların işini yarıda kesmeden yapmaya yardımcı olur. Çoğu yapılandırma değişikliği hemen
devreye girer.
Hizmetler ve uygulamalar
Yönlendirme ve
Uzaktan Erişim
Servisi
Üç ağ hizmetini tek bir birleşik sunucu rolünde birleştiren teknoloji: Doğrudan Erişim, Yönlendirme, ve Uzaktan
Erişim.
Servisler Yerel veya uzak bilgisayarlarda çalışan dosya sunumu ve olay günlük kaydı gibi hizmetleri yönetmek için kullanılır.
Hizmetleri ayrıca sc config komutunu çalıştırarak da yönetebilirsiniz.
Çalışma klasörleri
Çalışma Klasörleri, kullanıcıların herhangi bir konumdan kişisel sistemlerinden veya cihazlarından dosyalara erişmelerine ve saklamalarına
olanak verir, bu kendi-cihazınızı-getirin (BYOD) olarak bilinir. Çalışma Klasörleri; Klasör Yeniden Yönlendirmesi, Çevrimdışı Dosyalar ve ana
klasörlerin mevcut dağıtımlarıyla dağıtılabilirler. Kullanıcı dosyaları senkronizasyon paylaşımı adı verilen bir sunucuda saklanırlar. Çalışma
Klasörleri hakkında daha fazla bilgi için echnet.microsoft.com/en- us/library/dn265974.aspx adresine gidin.
Çalışma klasörlerini yükleme
Çalışma Klasörlerini yüklemek için:
Adimlar
1. Sunucu Yöneticisi'nde, Yönet > Roller ve Özellikler Ekle ‘ye tıklayın.
Roller ve Özellikler Ekle Sihirbazı görüntülenir.
2. İleri'yi tıklatın.
NOT: Başlamadan Önce penceresinde, yüklemek istediğiniz hedef sunucuyu, rol ve özellik için ağ ortamını doğrulayın.
3. Yükleme türünü seç penceresinde, aşağıdakilerden birini seçin ve ardından İleri'ye tıklayın.
Rollerin veya özelliklerin tüm parçalarını yüklemek için rol tabanlı veya özellik tabanlı yükleme
Sanal Makine tabanlı bir masaüstü altyapısı ya da Uzak Masaüstü Hizmetleri için oturum tabanlı bir masaüstü altyapısı yüklemek için
Uzak Masaüstü Hizmetleri yüklemesi
4. Hedef sunucuyu seçin penceresinde, sunucu havuzundan bir sunucu seçin veya Windows Storage Server'ın önceden yüklendiği bir
çevrimdışı Sanal Sabit disk (VHD) seçin, ve ardından İleri'ye tıklayın.
5. Sunucu Rollerini Seçin penceresinde, Dosya ve Depolama Hizmetleri > Dosya ve iSCSI Hizmetleri > Çalışma Klasörleri'ne
tıklayın.
Çalışma Klasörleri için gerekli olan özellikleri ekle iletişim kutusu görüntülenir.
6. Eğer ek özellikler Çalışma Klasörlerinin yüklenmesini gerektiriyorsa, Özellikleri Ekle'yi tıklatın, ve ardından İleri'yi tıklatın.
7. Çalışma Klasörleri penceresinde, özet bilgiler gözden geçirin ve sonra İleri'yi tıklatın.
8. Yükleme Seçimlerini Onayla penceresinde, herhangi bir bilgilendirme mesajı okuyun ve daha sonra yükle öğesini tıklatın.
9. Yükleme işleminin başarıyla tamamlandığını doğrulamak için, Yükleme Sonuçları penceresini gözden geçirin.
10. Sihirbazı kapatmak için Kapat öğesine tıklayın.
Çalışma Klasörleri rolüSunucu Yöneticisi > Dosyalama ve Depolama Hizmetleri klasöründe oluşturulur.
NAS
sisteminizi yapılandırma 9
Çalışma klasörleri için senkronizasyon paylaşımı oluşturma
Çalışma klasörleri için bir senkronizasyon paylaşımı oluşturmak için:
Adimlar
1. Sunucu Yöneticisi'nde, Dosya ve Depolama Hizmetleri > Çalışma Klasörleri'ne tıklayın.
Çalışma Klasörleri, Kullanıcılar, Birim ve Kota bölmeleri bir sayfada görüntülenir.
2. Bir senkronizasyon paylaşımı oluşturmak için, Çalışma Klasörleri bölümünde, aşağıdaki görevlerden herhangi birini yapın:
Çalışma Klasörleri için bir senkronizasyon paylaşımı oluşturmak için tıklayın, Yeni Senkronizasyon Paylaşımı
Sihirbazı'na tıklayın
Görevler açılır menüsünden Yeni Senkronizasyon Paylaşımı'nı seçin.
Yeni Senkronizasyon Paylaşımı Sihirbazı penceresi görüntülenir.
3. Ekrandaki talimatları tamamlayın ve Çalışma klasörleri için bir senkronizasyon paylaşımı oluşturun. Çalışma klasörleri dağıtımı hakkında
bilgi için technet.microsoft.com/en-us/library/dn528861.aspx#step3 adresine gidin.
Ad alanına yeni DFS oluşturma
Yeni bir DFS ad alanı oluşturmak için:
Adimlar
1. Sunucu Yöneticisi'nde, Araçlar > DFS Yönetimi'netıklayın.
DFS Yönetimi penceresi görüntülenir.
2. Eylemler altında, Yeni Ad alanı'na tıklatın.
Yeni Ad alanı Sihirbazı görüntülenir.
3. Yeni Ad alanı Sihirbazı'ndaki görevleri tamamlayın ve sihirbazı kapatın.
NOT: Sunucu kapalı ise ad alanı sunucusu oluşturulamaz.
Yeni DFS çoğaltma grubu oluşturma
Yeni bir DFS çoğaltma grubu oluşturmak için:
Adimlar
1. Sunucu Yöneticisi'nde, Araçlar > DFS Yönetimi'netıklayın.
DFS Yönetimi penceresi görüntülenir.
2. Eylemler altında, Yeni Çoğaltma Grubu'nu tıklatın.
Yeni Çoğaltma Grubu Sihirbazı görüntülenir.
3. Yeni Çoğaltma Grubu Sihirbazı'ndaki görevleri tamamlayın ve sihirbazı kapatın.
Ekrana DFS ad alanları ekleme
Ekrana DFS ad alanları eklemek için:
Adimlar
1. Sunucu Yöneticisi'nde, Araçlar > DFS Yönetimi'netıklayın.
DFS Yönetimi penceresi görüntülenir.
2. Eylemler altında, Ekrana Ad alanları Ekle öğesine tıklayın.
Ekrana Adı Alanları Ekle penceresi görüntülenir.
3. Kapsam altında, Gözat öğesine tıklayın ve ana etki alanının konumunu belirleyin.
4. Ad Alanlarını Göster'e tıklayın ve mevcut ana etki alanında bulunan ad alanını seçin. TAMAM'öğesine tıklayın.
Ad alanı DFS yönetiminde \\parentdomain\rootname şeklinde görüntülenmelidir.
10
NAS sisteminizi yapılandırma
Ekrana çoğaltma grupları ekleme
Ekrana çoğaltma grupları eklemek için:
Adimlar
1. Sunucu Yöneticisi'nde, Araçlar > DFS Yönetimi'ne tıklayın.
DFS Yönetimi penceresi görüntülenir.
2. Eylemler altında, Ekrana Çoğaltma Gruplarını Ekle öğesine tıklayın.
Ekrana Çoğaltma Gruplarını Ekle penceresi görüntülenir.
3. Gözat'a tıklayın ve ana etki alanının konumunu belirleyin.
4. Çoğaltma Gruplarını Göster'e tıklayın ve ana etki alanı üzerinde olan çoğaltma gruplarını seçin. Tamam'a tıklayın.
Çoğaltma grupları DFS yönetiminde \\parentdomain\rootname biçiminde görüntülenmelidir.
Dosya Sunucusu Kaynak Yöneticisi
Dosya Sunucusu Kaynak Yöneticisi (FSRM), Windows Storage Server için bir araçlar topluluğudur. Dosya Sunucusu Kaynak Yöneticisi,
yöneticilerin sistemlerinde depolanan verilerin miktarını ve türünü anlamalarını, denetlemelerini ve yönetmelerini sağlar. Yöneticiler FSRM'yi
klasörlere ve birimlere kota yerleştirmek, dosyaları etkin biçimde taramak ve kapsamlı depolama raporları oluşturmak için kullanabilirler. Bu
araçlar, yöneticinin mevcut depolama kaynaklarını verimli bir şekilde izlemesine yardımcı olur ve gelecekteki politika değişikliklerinin
planlanması ve uygulanmasına yardımcı olur. FSRM görevleri şunları içerir:
Kota Yönetimi
Dosya Takibi Yönetimi
Dosya Yönetimi Görevleri
Depolama Raporu Yönetimi
Sınıflandırma Yönetimi
Çok Yollu G/Ç
Microsoft Çok Yollu G/Ç (MPIO) donanıma özgü bilgiler içeren depolama sağlayıcılarına çok yollu çözümler geliştirme imkanı sağlayan,
Microsoft tarafından sunulan bir sistemdir. Bu modüller, Cihaza Özgü Modüller (DSMs) olarak adlandırılır. MPIO protokolden bağımsızdır
ve Windows Server işletim sisteminde Fiber Kanal, Internet SCSI (iSCSI) ve Seri Bağlı SCSI (SAS) arabirimleriyle kullanılabilir. Depolama
dizilerine bağlantıyı optimize etmek için MPIO gereklidir.
MPIO aşağıdaki özellikleri sunar:
Yük devretme kümelemesi aracılığıyla yüksek uygulama kullanılabilirliği
Depolama dizileri için yüksek kullanılabilirlik
SAS disk uyumluluğu
Windows PowerShell komutları kullanarak MPIO görevlerini gerçekleştirme yeteneği
NOT
: Microsoft tarafından sunulan DSM ile çalışma için depolama, SCSI Birincil Komutları-3 (SPC-3) ile uyumlu
olmalıdır.
MPIO'da aygıt ekleme
MPIO'da aygıt eklemek veya kaldırmak için:
Adimlar
1. Sunucu Yöneticisi'nde, Araçlar MPIO öğesine tıklayın.
MPIO Özellikleri penceresi görüntülenir.
2. MPIO Aygıtları sekmesinde, Ekle'ye tıklayın, MPIO desteği eklemek istediğiniz cihazın Cihaz donanım Kimliğini girin ve Tamam
öğesine tıklayın.
3. Cihaz donanım kimlikleri, Çok Yolluları Keşfet sekmesinde listelenir.
NOT
: Bir cihaz donanım Kimliği, MPIO'nun kendi desteklediği aygıt listesindeki cihaz kimliği ile eşleşen satıcı adı ve
ürün dizisinin bir kombinasyonudur. Satıcı ve ürün kimlikleri depolama sağlayıcısı tarafından sağlanır ve bunlar her tür
donanım için özeldir.
NAS sisteminizi yapılandırma 11
4. DSM yükleme sekmesinde, DSM INF dosyasını yazın ve bir DSM'i yüklemek veya kaldırmak için Yükle veya kaldır'a tıklayın.
5. Yapılandırma Anlık Görüntüsü sekmesinde, mevcut MPIO yapılandırmasının anlık görüntüsünü yakalayın, yakalanacak olan bilgi için bir
dosya adı belirtin, ve ardından Yakala öğesine tıklayın.
12 NAS sisteminizi yapılandırma
NAS sisteminizi yönetme
Aşağıdaki yönetim araçları, sisteminize önceden yüklenmiştir:
Dell EMC OpenManage Sunucu Yöneticisi
Yönetim için Uzak Masaüstü
NOT: NX Serisi sistemler sadece BIOS modunu destekler. Önyükleme modunu UEFI olarak değiştirmeyin; sistem UEFI
modunda cihaz işletim sistemini yüklemez.
Konular:
Dell EMC OpenManage Sunucu Yöneticisi
Yönetim için Uzak Masaüstü
NAS işletim sistemini DVD kullanarak yeniden yükleme
Dell Hızlı Cihaz Kendi Kendini Kurtarma Aracı
Dell EMC OpenManage Sunucu Yöneticisi
Dell EMC OpenManage Sunucusu Yöneticisi iki yolla kapsamlı, bire-bir bir sistem yönetim çözümü sunar:
Tümleşik web tarayıcısı tabanlı GUI-Sunucu Yöneticisi ana sayfası üzerinden
Komut satırı arabirimi (CLI)-İşletim Sistemi üzerinden
Sunucu Yöneticisi NAS sistemlerini birüzerinde yerel ve uzaktan yönetmenize olanak tanır.
Sunucu Yöneticisi şunlar hakkında bilgiler verir:
Düzgün çalışan sistemler ve sorunlu sistemler
Güncelleme gerektiren Sistemler
Uzaktan kurtarma gerektiren Sistemler
NOT
: Dell EMC OpenManage Sunucu Yöneticisi hakkında daha fazla bilgi için, bkz.
Dell EMC OpenManage Sunucu
Yöneticisi Kullanıcı Kılavuzu
ilgili sürüm için dell.com/openmanagemanuals adresini ziyaret edin.
Yönetim için Uzak Masaüstü
Yönetim için Uzak Masaüstü'nü (eski adı Uzak Yönetim modunda Terminal Hizmetleri) kullanarak bir depolama sistemini uzaktan
yönetebilirsiniz. Terminal hizmetleri teknolojisine dayanan Yönetim için Uzak Masaüstü sunucu yönetimi için tasarlanmıştır.
NOT
: Yönetim için Uzak Masaüstü, sunucuya erişen istemci bilgisayarlar için özel lisanslar satın almanıza ihtiyaç duymaz.
Yönetim için Uzak Masaüstü kullanırken Terminal Sunucu Lisansı yüklemenize gerek yoktur.
Yönetim için Uzak Masaüstü'nü aşağıdaki araçlardan biriyle sunucuya uzaktan bağlanmak için kullanabilirsiniz:
Uzak Masaüstü Bağlantısı
Uzak Web Yönetimi
Microsoft Windows Server Uzaktan Yönetim Uygulaması
NOT
: Dell EMC, güvenli bağlantılar için sunucuya bir sertifika alınmasını ve Windows Storage Server'a bağlanmak için
HTTPS bağlantılarının kullanılmasını önerir.
Uzak masaüstü bağlantısı'nı Etkinleştirme
Uzak masaüstü bağlantısını etkinleştirmek için:
Adimlar
1. Sunucu Yöneticisi'nde, Yerel Sunucu'ya tıklayın.
3
NAS sisteminizi yönetme 13
2. Özellikler penceresinde, Uzak Masaüstü seçeneğinin yanındaki Etkin bağlantısını tıklayın.
Windows Storage Server'da, uzaktan yönetim varsayılan olarak etkindir.
Sistem Özellikleri ekranı görüntülenir.
3. Uzaktan sekmesinde, Uzak Masaüstü bölümü altında, Bu bilgisayara uzaktan bağlantılara izin ver'i seçin.
NOT: Kimliği doğrulanmış birdüzeyine sahip uzak masaüstlerinin sisteme bağlanmasına izin verilir.
4. Kullanıcıları Seç'e tıklayın.
Uzak Masaüstü Kullanıcıları penceresi görüntülenir
5. Kullanıcılara erişim vermek için Ekle veya Kaldır'a tıklayın ve ardından Tamam'a tıklayın.
6. Uygula' ya ve ardından Tamam'a tıklayın.
Uzak masaüstü bağlantısı oluşturma ve kaydetme
Windows Storage Server'a uzak masaüstü bağlantısı oluşturmak ve kaydetmek için:
Adimlar
1. Görev çubuğundan Başlat'a tıklayın ve ardından arama kutusuna Çalıştır yazın ve Enter tuşuna basın.
Çalıştır iletişim kutusu görüntülenir.
2. Çalıştır iletişim kutusuna MSTSC yazın ve Tamam'a tıklayın.
Uzak Masaüstü Bağlantısı penceresi görüntülenir.
3. Uzak Masaüstü Bağlantısı penceresinde, depolama cihazının bilgisayar adını veya IP adresini yazın ve sonra Seçenekler'e tıklayın.
Bağlantı Ayarları penceresi görüntülenir.
4. Uzak Masaüstü Bağlantısı penceresinde, Bağlantı Ayarları iletişim kutusunda Farklı Kaydet'e tıklayın.
Farklı Kaydet penceresi görüntülenir.
5. Dosya adı için, bağlantı amacıyla bir ad yazın ve uzantısını .rdp olarak bırakın.
6. Kaydet açılır menüsünden, Masaüstü konumunu seçin ve Kaydet öğesine tıklayın.
Uzak masaüstü bağlantınızı yapılandırma hakkında daha fazla bilgi için, Uzak Masaüstü Bağlantısı penceresinden Yardım öğesine
tıklayın.
NAS işletim sistemini DVD kullanarak yeniden
yükleme
NAS işletim sistemini yeni işletim sistemi sürücülerine yeniden yüklüyorsanız, yeni sürücüleri de bölümlendirmeniz gerekir. Bu bölümde, yeni
işletim sistemi sürücülerinin nasıl yeniden bölümlendirileceği ve NAS işletim sisteminin nasıl yeniden yükleneceği anlatılmaktadır.
DİKKAT
: NAS İşletim Sistemini yeniden yüklemeden veya yükseltmeden önce, sistemdeki dahili disk sürücülerini
yedekleyin. DVD yeniden yükleme işlemi, işletim sistemi disklerini (sanal disk 0) biçimlendirir veya siler; DVD yeniden
yükleme işlemi RASR USB Recovery uygulamasını yüklemez.
Standart RAID yapılandırması sisteme bağlı olarak değişir:
NX430: Yalnızca OS - RAID 5
NX440: Yalnızca OS - RAID 5
NX3240: OS HDD'ler - RAID 1 (arkada 2,5 inç. HDD'ler)
NX3340: Yalnızca OS - RAID 1 (iki HDD) veya RAID 5 (dört HDD)
Özel RAID yapılandırmanız hakkında ayrıntılı bilgi için, gönderilen orijinal yapılandırmanıza bakın.
Bir işletim sistemi bölümünü kurtarma
İşletim sistemi bölümünüz bozulursa, kurtarmak için bu prosedürü izleyin.
Önkosullar
Başarısız olan işletim sistemi sürücüleri yeni, boş HDD'lerle değiştirildi.
DİKKAT: Veri sürücülerindeki veya bunların ilgili fiziksel sürücülerindeki orijinal bölümleri çıkarmayın veya silmeyin.
14 NAS sisteminizi yönetme
Adimlar
1. Sisteminizi açın veya yeniden başlatın ve F2 tuşuna basarak Sistem Kurulumu kısmına önyükleme yapılmasını sağlayın.
2. Aygıt Ayarları'na tıklayınız.
3. Tümleşik RAID Denetleyicisi 1: Dell PERC <PERC H730P Mini> Yapılandırma Yardımcı Programı'na tıklayın.
4. Yapılandırma Yardımcı Programı menüsünde, Sanal Disk Yönetimi'ne tıklayın.
5. Aşağıdakileri doğrulayın:
Orijinal Veri bölümünüz veya bölümleriniz gösterilir
Herhangi bir İşletim Sistemi bölümü listelenmez.
6. Veri platformlarında herhangi bir değişiklik yapmadan Geri'ye tıklayın.
7. Yapılandırma Yardımcı Programı'nda, Sanal Disk Oluştur'a tıklayın.
8. Sanal Disk Oluştur iletişim kutusunda, RAID Seviyesi ve Kapasite seçeneklerini belirleyin.
RAID Seviyesini SeçYukarıdaki standart RAID yapılandırmalarına bakın.
Fiziksel Disklerin Seçileceği Yer — Yapılandırılmamış Kapasite.
9. Fiziksel Diskleri Seç'e tıklayın, RAID'inizi yapılandırmak için sürücüleri seçin.
10. Değişiklikleri Uygula öğesini tıklatın.
11. Başarılı ekranının İşlem başarılı bir şekilde gerçekleştirildi iletisini görüntülemesini bekleyin ve sonra Tamam'a tıklayın.
12. Sanal Disk Parametreleri Oluştur altında, aşağıdaki seçenekleri ayarlayın ve geri kalan seçenekleri değiştirmeyin.
Sanal Disk AdıOS gibi benzersiz bir ad girin.
Sanal Disk Boyutu — GB olarak (şu anda bu bölüm 140GB boyutundadır).
Varsayılan Başlangıç — Hızlı (örnektir)
13. Sanal Disk Oluştur'a tıklayın.
14. Uyarı ekranında, Onayla'yı seçin ve Evet'e tıklayın.
15. Sanal diskin başarıyla oluşturulduğunu belirten ileti göründüğünde Tamam'a tıklayın.
16. Geri'ye iki kez tıklayarak Yapılandırma Yardımcı Programı Ana Menüsüne dönün.
17. Sanal Disk Yönetimi öğesine tıklayın.
18. Hem yeni oluşturulan işletim sistemi bölümünün hem de mevcut veri bölümlerinin mevcut olduğunu doğrulayın.
19. Geri'ye tıklayarak Yapılandırma Yardımcı Programı Ana Menüsüne dönün.
20. Denetleyici Yönetimi'ne tıklayın.
21. Önyükleme Aygıtını Seç kısmında İşletim Sistemi Bölümü'nü seçin.
22. Geri'ye tıklayarak Yapılandırma Yardımcı Programı Ana Menüsüne dönün ve Son'a tıklayın.
23. Son'a tekrar tıklayın ve sistemi yeniden başlatın.
24. Yeniden başlatma sırasında, F2 tuşuna basarak Sistem Kurulumu kısmına önyükleme yapılmasını sağlayın.
25. Sistem Kurulumu Ana Menüsü'nde, Sistem BIOS'u seçin.
26. Sistem BIOS seçeneklerinde Önyükleme Ayarları > BIOS Önyükleme Ayarları'nı seçin.
27. Tümleşik RAID Denetleyicisi 1: PERC H730P Mini'nin bulunduğunu ve Önyükleme Seçeneği olarak seçildiğini doğrulayın.
28. BIOS'tan çıkın, gerekli değişiklikleri yapın.
29. Sistemi yeniden başlatın ve İşletim Sistemini dağıtmaya geçmek için F10=Yaşam Döngüsü Denetleyicisi tuşuna basın.
Dell Yaşam Döngüsü Denetleyicisini kullanarak İşletim
Sistemini dağıtma
İşletim sistemini Dell Yaşam Döngüsü Denetleyicisi kullanarak dağıtmak için bu prosedürü uygulayın.
Önkosullar
İşletim sistemi sürücüleri yüklenmiştir ve bölümlendirilmiştir.
Harici USB DVD ROM mevcuttur.
Windows Storage Server 2016 ürün anahtarı mevcuttur. Bu sistem kapağına yapıştırılmalıdır.
Adimlar
1. Henüz tamamlanmadıysa, sistemi yeniden başlatın ve F10 = Yaşam Döngüsü Denetleyicisi'ne basın.
NAS
sisteminizi yönetme 15
2. Sol gezinme bölmesinde, İşletim Sistemi Dağıtımı'na tıklayın.
OS Dağıtım sihirbazı başlar.
3. Dağıtım yolunu seç sayfasında, Doğrudan İşletim Sistemi Dağıtımına Git'i seçin ve İleri'ye tıklayın.
4. İşletim Sistemi Seç sayfasında, varsayılan ayarları kabul edin:
Önyükleme Modu — BIOS
Güvenli Önyükleme — Devre Dışı
Güvenli Önbellek Politikası — Standart
Kullanılabilir İşletim SistemleriMicrosoft Windows Server 2016
5. İleri'yi tıklatın.
Sistem işletim sistemi sürücülerini toplar. Bu işlem beş dakikadan az sürer.
6. Kurulum Modunu Seç sayfasında, Manuel Kurulum'u seçin ve İleri'ye tıklayın.
OS Medyası sayfası görüntülenir.
7. Harici sürücüye Windows Storage Server 2016 (Çalışma Grubu veya Standart) için DVD Yeniden Kurulum ortam diskini yerleştirin ve
İleri'ye tıklayın.
Sistem bir OS medya doğrulaması gerçekleştirir ve Sistemi Yeniden Başlat sayfasını açar.
8. Seçimleri doğrulayın ve Son'a tıklayın.
9. İstendiğinde, işletim sistemi ortamına önyüklemek için herhangi bir tuşa basın.
Sistem yeniden başlatılır ve işletim sistemi yükleme sihirbazını başlatır.
10. Dil seçimleri sayfasında uygun dili seçin ve İleri'ye tıklayın.
11. Şimdi Yükle'yi seçin ve İleri'ye tıklayın.
12. Ürün aktivasyon sayfasına ürün anahtarınızı girin ve İleri'ye tıklayın.
13. Lisans kabul sayfasında, Lisans şartlarını kabul ediyorum'u seçin ve İleri'ye tıklayın.
14. Sonraki sayfada Özel: Yalnızca Storage Server'ın daha yeni sürümünü yükle (gelişmiş)'i seçin.
15. Storage Server'ı nereye kurmak istiyorsunuz? seçeneğinde, işletim sistemi bölüm kurtarma adımlarında oluşturulan 140 GB
sürücüyü seçin.
NOT
: İşletim sistemi kurulumu için mevcut bir veri sürücüsü seçmeyin. Seçilen sürücünün, bu amaç için oluşturulan
yeni işletim sistemi sürücüsü olduğundan emin olun.
16. OS Hedef Sürücü seçeneğinde Ayrılmamış Alan'ı (varsayılan) seçin ve İleri'ye tıklayın.
Kurulum başlar ve tamamlanması 60 - 90 dakika sürer. Karşılaşılan hatalar, cihazınızın ön panelindeki LCD ekranda işaretlenir.
17. Ürün Kurulum ve Servis Kılavuzunda açıklanan ilk yapılandırma adımlarını tamamlayarak kurulumu tamamlayın.
Sürücüleri ve OpenManage Server Administrator yazılımını gerektiği gibi indirmek için dell.com/support adresine gidin.
Dell Hızlı Cihaz Kendi Kendini Kurtarma Aracı
Dell EMC Dell Hızlı Cihaz Kendi Kendini Kurtarma Aracı (RASR), yöneticinin Dell EMC NAS sistemini varsayılan fabrika ayarlarına geri
yükleyebileceği bir yöntem sunar. Bu işlem, sisteminizden oluşturulan önyüklenebilir bir USB kurtarma sürücüsü kullanır.
NOT
:
Bu seçenek yalnızca NX3240 ve NX3340 sistemlerinde kullanılabilir.
Dell EMC, NAS ilk sistem yapılandırmasını tamamladıktan hemen sonra bir RASR USB sürücüsü oluşturmanızı önerir.
Veri veya uygulama kaybını önlemek için, NAS işletim sistemini yeniden yüklemeden önce işletim sistemi sürücülerini
yedekleyin.
Bu seçenek sadece fabrika yapılandırmasında mevcuttur ve sistem DVD ile geri yüklenirse kullanılamaz.
RASR USB kurtarma sürücüsü oluşturma
Bir RASR USB sürücü oluşturmak için, uygulama başlatılmadan önce bir USB sürücüsü takılmalı ve sistem tarafından tanınmalıdır. 8 GB'lik
bir USB sürücüsü yeterlidir.
Önkosullar
İşletim sistemi sürücüleri yedeklenir.
Adimlar
1. Sisteme bir USB sürücüsü takın.
16
NAS sisteminizi yönetme
NOT: Bir RASR USB kurtarma sürücüsü oluşturma USB sürücüdeki tüm verileri siler.
2. Windows Masaüstündeki RASR USB Kurtarma Sürücüsü Oluştur simgesine çift tıklayarak uygulamayı başlatın.
Dell EMC NX#### - Dell Hızlı Cihaz Kendi Kendini Kurtarma Aracı (RASR) sayfası görüntülenir. RASR, RASR Kurtarma
uygulamasının tanımladığı her bir USB sürücü ile ilgili bilgiyi görüntüler.
3. Birden fazla USB sürücü algılanırsa, RASR uygulamasını kurmak istediğiniz USB sürücüsünü seçin.
4. USB sürücüye RASR uygulamasını yüklemek için, RASR USB Kurtarma Sürücü Oluştur uygulaması tarafından görüntülenen
talimatları uygulayın.
5. RASR USB sürücü başarıyla oluşturulduktan sonra, USB sürücünün, USB sürücüye önyükleme yapılarak önyükleme yaptığını doğrulayın.
6. RASR USB Kurtarma Sürücüsü ile İşletim Sistemi Kurtarma bölümünde verilen talimatları uygulayın.
7. RASR uygulamasının çalıştırılmasından sonra, kurtarma işlemleri yapmadan uygulamadan çıkın ve sistemi yeniden başlatın.
Bu prosedür, USB kurtarma sürücüsünün başarıyla oluşturulduğunu doğrular. RASR USB sürücüyü ileride kullanmak üzere güvenli bir
yerde saklayın.
RASR USB Kurtarma Sürücüsü kullanarak İşletim Sistemini
kurtarma
İşletim sistemini RASR sürücüsünden kurtarmak için bu prosedürü izleyin.
Önkosullar
Tüm arızalı sabit sürücüler değiştirildi.
Adimlar
1. RASR USB sürücüsünü sistemdeki bir USB bağlantı noktasına takın.
2. Sistemi açın ve Kendi Kendine Güç Testi (POST) sırasında Önyükleme Yöneticisi'ni seçmek için F11 tuşuna basın.
3. Önyükleme Yöneticisi ekranında, Tek Seferde BIOS Önyükleme Menüsü öğesini seçin.
4. Önyükleme aygıtı olarak RASR USB sürücüsünü seçin.
5. Sistem, RASR USB sürücüsünü önyükler.
6. RASR'yi başlatmak için:
a) Klavye düzenini seçin.
b) Sorun Giderme simgesine tıklayın.
c) Hızlı Cihaz Kendi Kendini Kurtarma simgesini seçin
d) Windows Server 2016 simgesine tıklayın.
NOT: RASR uygulamasını çalıştırmadan önce arızalı sabit sürücüleri değiştirin.
7. Dell Hızlı Cihaz Kendi Kendini Kurtarma Aracına (RASR) Hoş geldinizsayfasında, kurtarma işlemini başlatmak için İleri öğesine
tıklayın.
8. Kurtarma Modu Seçimi altında, aşağıdaki seçeneklerden birini seçin:
Sistem Kurtarma—Sistemin sabit sürücülerinin birinde bir Windows yedeklemesi bulunursa etkinleşir. Sistem Kurtarma, işletim
sistemini bir Windows yedeklemesinden geri yükler. Bir Windows Yedekleme görüntüsü bulunmadığında, bu seçenek devre dışıdır.
Windows Kurtarma Sihirbazı—Windows yedekleme uygulamasını başlatır. Sistemi bir ağ sürücüsünde bulunan bir Windows
Yedekleme görüntüsünden geri yüklemek istiyorsanız bu seçeneği kullanın.
Fabrika Sıfırlaması—RASR USB sürücü üzerindeki görüntüden Windows işletim sistemini geri yükler. İşletim sistemi dengesizse
ya da yeniden kurulması gerekirse ya da geri dönülemez bir sabit disk sürücü hatası nedeniyle işletim sistemi arızalandıysa bu
seçeneği kullanın.
9. Görüntülenen Uyarı mesajında, Evet öğesine tıklayarak işletim sistemi kurtarmayı sürdürün. Hayır öğesine tıklarsanız, sistem RASR
işlemini durdurur.
İşletim sistemi geri yükleme durumunu gösteren bir pencere açılır. Kurtarma işlemi USB sürücü hızına bağlı olarak 40 dakikaya kadar
sürebilir.
10. Kurtarma işleminden çıkmak için Son öğesine tıklayın.
11. Bilgisayarınızı yeniden başlatmak için Evet'e tıklayın.
İşletim sistemi kurtarma işlemi tamamlandı ve sistem başarıyla kurtarıldı.
NAS
sisteminizi yönetme 17
NAS sisteminizin Kullanımı
Sunucu ileti bloğu paylaşımı oluşturma
Windows Storage Server 2016 veya 2012 R2, Sunucu İleti Bloğu (SMB) 3.0 protokolünü sunar. Biriçindeki sunucu programlarından
servis talep eden ve uygulamaların dosyaları okuma ve yazmaya olanak sağladığı bir ağ dosyası paylaşım protokolüdür. SMB dosya
paylaşımları aynı zamanda kullanıcı veri tabanı dosyalarını depolayabilir ve VM'leri veya veritabanlarını dinamik olarak aktarır. Sunucu
Yöneticisi kullanarak bir SMB paylaşımı oluşturmak için:
Adimlar
1. Sunucu Yöneticisi'nde,Dosya ve Depolama Hizmetleri > Paylaşımlarıögesine tıklayın.
Paylaşımlar, Birim ve Kota bölmeleri olan bir sayfa görüntülenir.
2. Bir paylaşım oluşturmak için, Paylaşımlar bölümünde, aşağıdaki görevlerden herhangi birini uygulayın:
Bir dosya paylaşımı oluşturmak için Yeni Paylaşım Sihirbazı bağlantısına tıklayın.
Görevler açılır menüsünden Yeni Paylaşımseçin.
Yeni Paylaşım Sihirbazı sayfası görüntülenir.
3. Bu paylaşım için Profili Seçin penceresinde, gereksinimlere dayanarak Dosya Paylaşımı profili (SMB paylaşın - Hızlı, Gelişmiş
ya da Uygulamalar) onay kutusunu seçin ve İleri öğesine tıklayın.
4. Bu paylaşım için sunucu ve veri yolu seçin penceresinde, bu yeni paylaşım için sunucu adı ve paylaşım yeri seçin ve İleri öğesine
tıklayın.
Paylaşım konumunu, birime göre veya özel bir yol yazarak seçebilirsiniz.
5. Paylaşım adını belirtin penceresinde, paylaşımı adını ve paylaşım açıklamasını yazın ve İleri öğesine tıklayın.
Bir paylaşım klasörü yoksa, paylaşacak olan yerel veri yolu otomatik olarak bir klasör oluşturur.
6. Paylaşım yapılandırma ayarları penceresinde, gerekli ayarları seçin ve İleri öğesine tıklayın.
7. Erişimi kontrol etmek için izinleri belirle penceresinde, klasör izinlerini çeşitli kombinasyonlarda istendiği şekilde ayarlayın, ve İleri
öğesine tıklayın.
8. Seçimleri onayla penceresinde, ayarları onaylayın ve ardından Oluştur 'a tıklayın.
Sonuçları Göster penceresi paylaşımın başarılı oluşumunu görüntüler.
9. Sihirbazı kapatmak için Kapat öğesine tıklayın.
Yeni oluşturulan SMB paylaşılan klasörüne Windows tabanlı bir istemciden erişilebilir.
İleti bloğu paylaşımlarını değiştirme
Var olan bir paylaşımın özelliklerini değiştirmek için:
Adimlar
1. Sunucu Yöneticisi'nde,Dosya ve Depolama Hizmetleri > Paylaşımlarıögesine tıklayın.
2. Paylaşımlar bölümünden paylaşımı seçin.
3. Sağ tıklatın ve Özellikler öğesini seçin.
<share name> Özellikleri penceresi görüntülenir.
4. Paylaşımın özelliklerini değiştirmek için Genel, İzinler, Ayarlar ve Yönetim Özellikleri gibi farklı sekmelere tıklayabilirsiniz.
NFS paylaşımı
Ağ Dosya Sistemi (NFS) protokolü erişim denetimi (UNIX tabanlı dosya sistemleri için) sağlar ve bu denetim, ağ adlarını kullanarak belirli
istemci sistemleri ve gruplara izinler vererek gerçekleşir.
NFS paylaşımları oluşturmadan önce, yöneticinin Kimlik Eşleştirme'yi yapılandırması gerekir. Kimlik eşleştirme kaynağı aşağıdakilerden
herhangi biri olabilir:
4
18 NAS sisteminizin Kullanımı
Microsoft Active Directory etki alanı adı sunucusu (Microsoft Windows Server 2003 etki alanı denetleyicisi, Microsoft Windows Server
2008 etki alanı denetleyicisi veya Microsoft Windows Server 2012 etki alanı denetleyicisi ve Microsoft Windows Server 2016 etki alanı
denetleyicisi)
Kullanıcı Adı Eşleştirme (UNM) sunucusu
Active Directory Lightweight Directory Hizmetleri (AD LDS)
İlgili Görevler
NFS paylaşımı oluşturma
Kimlik eşleştirme kaynağı olarak Windows etki
alanı denetleyicisi
Dism.exe komutunu kullanarak UNIX için Kimlik Yönetimi'ni yüklemek ve yapılandırmak:
Adimlar
1. Etki alanı denetleyicisinde, Windows PowerShell'e sağ tıklayın ve Yönetici Olarak Çalıştır'a tıklayın.
2. UNIX için Kimlik Yönetimi yönetim araçlarını yüklemek için aşağıdaki komutu çalıştırın ve Enter tuşuna basın: Dism.exe /online /
enable-feature /featurename:adminui /all
NOT: UNIX için Kimlik Yönetimi yüklendikten sonra sistemi yeniden başlatın. Yükleme tamamlandığında /quiet
parametresi sistemi otomatik olarak yeniden başlatır.
3. NFS istemcisi'ne gidin, kullanıcı adı, grup adı, UID ve GID ayrıntılarını not edin.
4. Etki Alanı Denetleyicisi'ne gidin.
5. Active Directory Kullanıcıları ve Bilgisayarları'nı açın, ve ardından UNIX kullanıcı adı ve grubu oluşturun.
6. Kullanıcıyı bir önceki adımda oluşturulan gruba ekleyin.
7. Yeni oluşturulan kullanıcıyı seçin, Özellikler > UNIX Öznitelikleri'negidin. UID, GID, kabuk, ana dizin ve etki alanı ayrıntılarını (önceki
NFS istemcisinden yakalanan) değiştirin.
8. Yeni oluşturulan grubu seçin, GID'i kontrol edin (UNIX GID ile eşleştiğinden emin olun), UNIX özelliklerini değiştirin, 6. görevde eklediğiniz
sayıları ve kullanıcıları ekleyin, ve ardından Uygula üzerine tıklayın.
9. PowerVault NAS Windows Storage Server 2016 (NFS) Server'a gidin.
10. Başlat > Yönetimsel Araçlar > Ağ Dosya Sistemi için Hizmetler'e tıklayın.
11. NFS Servisleri'ni seçin.
12. Özellikler'e sağ tıklayın ve Active Directory etki alanı adı seçeneğinizi Kimlik eşleme kaynağınız olarak belirleyin.
13. Windows 2016 etki alanı adını yazın ve ardından Uygula'ya tıklayın
Kimlik eşleştirme kaynağı olarak kullanıcı adı
eşleştirme sunucusu
Kullanıcı Adı Eşleştirme'yi yüklemek ve yapılandırmak için:
Adimlar
1. NAS sisteminizde, Sunucu Yöneticisi'nde, Araçlar > Ağ Dosya Sistemi (NFS) için Hizmetler'e tıklayın.
Ağ dosya Sistemi için Hizmetler penceresi görüntülenir.
2. NFS için Hizmetler'e sağ tıklayın ve Özellikler öğesini seçin.
NFS Özellikleri için Hizmetler penceresi görüntülenir.
3. Kimlik eşleştirme kaynağı olarak Kullanıcı Adı Eşleştirmesi'ni seçin ve Kullanıcı Adı Eşleştirme sunucunuzun sunucu adını yazın.
4. UNM (Kullanıcı Adı Eşleştirme) sunucusuna gidin, parolayı kopyalayın, ve bir önceki görevde topladığınız dosyaları yerel bir diske
gruplayın.
5. Program Ekle veya Kaldır > Windows Bileşenlerini Ekle > Diğer Ağ Dosya ve Yazdırma Hizmetlerini seç'e tıklayın.
6. Ayrıntılar'a tıklayın.
7. NFS için Microsoft Hizmetleri seçin, Ayrıntılar öğesine tıklayın ve ardından Kullanıcı Adı Eşleştirmesi'ni seçin.
8. İleri öğesine tıklayın ve yüklemeyi tamamlayın.
NAS
sisteminizin Kullanımı 19
NOT: Yükleme tamamlandıktan sonra sisteminizi yeniden başlatın.
9. NFS istemcisi'ne gidin, /etc/parola ve /etc/grup dosyaları edinin ve bunları bir USB sürücüye kopyalayın.
10. UNM sunucusuna gidin ve UNIX dosyalarını USB sürücüsünden yerel bir sabit diske kopyalayın.
11. NFS için Microsoft Hizmetleri'ni başlatın.
12. Kullanıcı Adı Eşleştirme öğesini seçin ve Özellikler'e sağ tıklatın.
13. UNIX Kullanıcı Kaynağı sekmesine gidin ve Kullanın Şifresi ve Grup Dosyaları seçeneği seçin.
14. Gözat düğmesine tıklayın, bir önceki görevde kopyaladığınız parola ve grup dosyalarını seçin.
15. Basit Eşleştirme sekmesine gidin, basit eşleştirme kullan seçeneğini seçin, ve ardından Uygula öğesine tıklayın.
16. Kullanıcı Eşleştirmeleri öğesini seçin ve Eşleştirme oluştur'a sağ tıklayın.
17. Windows Kullanıcılarını Listele ve UNIX Kullanıcılarını Listele öğelerine tıklayın.
18. Kullanıcıları eşleştirin (bir seferde bir kullanıcı seçin) ve listeye ekleyin. Bu görevi, listelenen diğer kullanıcılar için tekrarlayın.
19. Grup Eşlemeleri > Eşleme Oluştur'u açın.
20. Windows ve UNIX grupları'nı listeleyin, eşleştirin ve listeye ekleyin.
21. .maphosts dosyasını (C:\Windows\msnfs açın ve C:\Windows\amd64\cmpnents\r2 .maphosts dosyasını arayın) ve NFS
sunucusu ayrıntılarını (DNS varsa, IP 4 adresi veya ana bilgisayar adı) ekleyin ve sonra dosyayı kaydedin.
Kimlik eşleştirme kaynağı olarak AD LDS
Active Directory Lightweight Directory Hizmetleri (AD LDS), kullanıcı eşleştirmesini destekleyecek Active Directory'nin olmadığı bir ortamda
Windows Storage Server çalıştıran sistemlerde kimlik eşleştirmek için kullanılır.
AD LDS eşleştirme işlemine başlamadan önce:
Windows tabanlı sistemdeki kullanıcılar ve gruplarla eşleşmesi gereken kullanıcılar ve grupları UNIX tabanlı sistemde belirleyin.
Her bir UNIX kullanıcısı için UID ve GID, ve her bir UNIX grubu için GID belirleyin.
Eşleştirilecek her bir UNIX kullanıcısı ve grubu için Windows tabanlı bilgisayarda bir kullanıcı veya grup oluşturun.
NOT: Her bir UID ve GID benzersiz bir eşleştirme gerektirir. Birden-çoka veya çoktan-bire eşlemeleri kullanamazsınız.
NFS için hizmetler için AD LDS yapılandırma
NFS için hizmetler için AD LDS yapılandırmak için:
Adimlar
1. AD LDS sunucu rolünü yükleyin.
2. Bir AD LDS örneği oluşturun.
3. NFS kullanıcı eşleştirmesini desteklemek için, AD LDS şemasını genişletin.
4. AD LDS örnekleri için varsayılan bir örnek adı ayarlayın.
5. Active Directory şemasını güncelleyin.
6. UNIX tabanlı bir bilgisayardan Windows Tabanlı bir bilgisayara kullanıcı ve grup hesabı eşleştirmelerini ekleyin.
7. ADS LDS ad alanı nesnesine uygun erişimi yetkilendirin.
8. Eşleştirme kaynağını yapılandırın.
İlgili Görevler
AD LDS sunucu rolünü yükleme
AD LDS sunucu rolünü yükleme
AD LDS Sunucu Rolü yüklemek için:
Adimlar
1. Sunucu Yöneticisi'nde, Yönet > Roller ve Özellikler Ekle'ye tıklayın.
Roller ve Özellikler Ekle Sihirbazı görüntülenir.
20
NAS sisteminizin Kullanımı
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36

Dell EMC Storage NX3340 Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi
Bu kılavuz için de uygundur