Shimano SL-S503 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual
(Turkish)
DM-SG0004-06
Bayi El Kitabı
YOL MTB Trekking
City Touring/
Comfort Bike
URBAN SPORT E-BIKE
Inter-11
Inter-8
2
İÇİNDEKİLER
ÖNEMLİ UYARI ......................................................................................................3
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN ........................................................................4
KULLANILACAK ALETLERİN LİSTESİ ...................................................................10
MONTAJ ...............................................................................................................12
Dişlinin hazneye montajı ...........................................................................................................................12
CS-S500 dişlisinin zincir muhafazasıyla birlikte montajı ..........................................................................13
Kaset bağlantının hazneye montajı ..........................................................................................................14
Disk fren rotorunun montajı .....................................................................................................................16
Haznenin kadroya montajı ........................................................................................................................17
Vites kolunun takılması .............................................................................................................................19
Vites kablosunun montajı ..........................................................................................................................19
AYAR ....................................................................................................................32
Kaset bağlantının ayarlanması ..................................................................................................................32
BAKIM .................................................................................................................. 36
Gösterge ünitesinin değiştirilmesi ve takılması ........................................................................................ 36
Göbekten 8 vites için (yağ bakımı kiti: Y00298010) .................................................................................40
Göbekten 11-vitesli hazne durumunda (Yağ bakım kiti: Y13098023) ....................................................43
ÖNEMLİ UYARI
3
ÖNEMLİ UYARI
Bu bayi el kitabı, profesyonel bisiklet tamircileri için hazırlanmıştır.
Bisiklet montajı konusunda profesyonel eğitim almamış kullanıcılar bayi el kitabını kullanarak komponentleri kendileri monte etmeye çalışmamalıdırlar.
Bu el kitabında verilen bilgilerden herhangi biri size anlaşılmaz gelirse montaja devam etmeyin. Destek almak için satın aldığınız yer veya bisiklet bayisi
ile iletişime geçin.
Ürünle birlikte verilen tüm kullanım kılavuzlarını okuyun.
Bu bayi el kitabında belirtilen işlemler haricinde ürünü sökmeyin veya üzerinde değişiklik yapmayın.
Tüm servis talimat kılavuzları ve teknik belgelere https://si.shimano.com adresinden çevrimiçi olarak erişilebilir.
İnternete kolay erişimi olmayan müşteriler Kullanım Kılavuzunun basılı bir kopyasını edinmek için bir SHIMANO dağıtıcısı veya SHIMANO ofislerinden biri
ile irtibata geçebilir.
Lütfen, bayi olarak faaliyet gösterdiğiniz ülke, eyalet veya bölgenin ilgili kural ve yönetmeliklerine riayet edin.
Güvenlik için, kullanmadan önce bu bayi el kitabının tamamını okuyun ve doğru kullanım için talimatlara uyun.
Yaralanmaya veya cihazda veya çevresinde maddi hasara meydan vermemek için aşağıdaki talimatlara daima uyulmalıdır.
Talimatlar, ürünün yanlış şekilde kullanılması durumunda oluşabilecek tehlike veya hasarın derecesine göre sınıflandırılmıştır.
TEHLİKE
Bu talimatlara uyulmaması ölüme veya ciddi yaralanmaya neden olacaktır.
UYARI
Bu talimatlara uyulmaması ölüme veya ciddi yaralanmaya neden olabilir.
DİKKAT
Bu talimatlara uyulmaması yaralanmaya veya cihazda veya çevresinde maddi hasara neden olabilir.
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
4
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
UYARI
Komponentleri monte ederken, kullanım kılavuzlarında verilen talimatlara mutlaka uyun.
Sadece orijinal Shimano parçalarını kullanmanız tavsiye edilir. Eğe, civatalar ve somunlar gibi parçalar gevşer veya hasar görürse bisiklet aniden
devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Ayrıca, ayarlar doğru şekilde yapılmazsa sorunlar oluşabilir ve bisiklet aniden devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Parça değiştirme gibi bakım işlemleri yaparken gözlerinizi korumak için emniyet gözlüğü kullanın.
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli şekilde bağlanmış olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi bir şekilde gevşekse, bisikletten
çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
Fren
Modele bağlı olarak her bisiklette kullanım biraz farklı olabilir. Bu nedenle (fren kolu kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun fren yapma
tekniğini ve bisikletinizin çalışma şeklini öğrendiğinizden emin olun. Bisikletinizin fren sistemini uygun şekilde kullanmamanız kontrolünüzü
kaybederek veya düşerek ciddi şekilde yaralanmanıza neden olabilir. Doğru kullanım için bisiklet satıcınıza danışın veya bisikletinizin kullanım
kılavuzuna bakın. Aynı zamanda sürüş, frenleme, v.b. için alıştırma yapmanız önemlidir.
Ön fren çok güçlü uygulanırsa, tekerlek kilitlenebilir ve bisiklet öne doğru devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru şekilde çalıştığından emin olun.
Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun olacaktır. Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. Lastiklerin kayması bisikletten düşmenize neden olabilir.; bu duruma meydan vermemek için,
hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Disk fren
Lütfen, parmaklarınızı döner disk fren rotorundan uzak tutmaya dikkat edin. Disk fren rotoru, hareket halindeyken
disk açıklıklarında parmaklarınızı ciddi şekilde yaralayabilecek keskinliğe sahiptir.
Kaliperler ve disk fren rotoru frenler çalışırken ısınır; bu nedenle, sürüş sırasında veya bisikletten indikten hemen sonra bu parçalara dokunmayın. Aksi
halde elleriniz yanabilir.
Disk fren rotoruna veya fren pabuçlarına yağ veya gres bulaştırmamaya dikkat edin. Aksi takdirde frenler doğru şekilde çalışmayabilir.
Eğer fren pabuçlarına yağ veya gres bulaşmışsa, satıcınıza veya temsilcinize danışın. Aksi takdirde frenler doğru şekilde çalışmayabilir.
Fren çalışırken ses çıkıyorsa, fren pabuçları kullanım limitine kadar aşınmış olabilir.
Fren sistem sıcaklığının yeterince düşüp düşmediğini ve ardından her bir pabucun kalınlığının 0,5 mm veya daha
fazla olup olmadığını kontrol edin. Ya da, bir bayiye veya temsilciye danışın.
0,5mm2mm
Eğer disk fren rotoru çatlamış veya deforme olmuşsa, derhal frenleri kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın.
Eğer disk fren rotoru 1,5mm kalınlığa kadar veya daha fazla aşınırsa veya alüminyum yüzey görünür hale gelirse, derhal frenleri kullanmayı bırakın ve
satıcınıza danışın. Disk fren rotoru kırılabilir ve bisikletten düşmenize neden olabilir.
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
5
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
Hazneyi kadroya monte ederken, sol ve sağ taraflara doğru dönmez rondelalar taktığınızdan emin olun ve hazne somunlarını belirtilen tork değerlerine
göre emniyetli şekilde sıkın. Eğer dönmez rondelalar sadece bir tarafa takılırsa veya hazne somunları yeterince sıkılmazsa, dönmez rondelalar
yerlerinden çıkarak hazne milinin ve kaset bağlantının dönmesine neden olabilir. Bu ise, gidonların vites kablosu tarafından çekilmesine ve son derece
ciddi kazaya sebebiyet verebilir.
Tekerleği 3x veya 4x jant teli dizilimiyle monte edin. Jant tellerini tekerleğe radyal olarak yerleştirmeyin.
Aksi takdirde jant telleri veya tekerlek hasar görebilir veya fren yaparken gürültü oluşabilir.
< CT-S500 / CT-S510 >
Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi, zincirin zarar görmesine ve/veya arıza yapmasına neden olabilecek alkali-
bazlı veya asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
Güçlendirilmiş bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleştirmek için kullanın.
Güçlendirilmiş bağlantı pimlerinden başka bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir güçlendirilmiş bağlantı pimi
veya alet kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
Eğer dişli sayısındaki bir değişiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiş bağlantı pimi veya uç pimi
kullanılarak bağlandığı yerden başka bir noktada kesin.
Zincir, güçlendirilmiş bağlantı pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
Üç mili
Bakla pimi Güçlendirilmiş bağlantı pimi
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin.
Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüşse, zincir değiştirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
6
DİKKAT
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Vites kolunu tek seferde bir veya iki vites değiştirin. Vites değiştirme sırasında, pedallara uygulanan kuvveti azaltın. Pedalları güçlü bir şekilde
çevirirken vites kolunu zorlarsanız veya üç ya da daha fazla vites değiştirirseniz, ayaklarınız pedaldan kayabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanmaya
sebebiyet verebilir.
Vites kolunun çoklu vites değiştirmeyle hafif bir dişliye geçiş için çalıştırılması, aynı zamanda dış kablonun vites kolundan çıkmasına da neden olabilir.
Vites değişiminden sonra dış kablo ilk konumuna geri döndüğünden, bu durum vites kolunun yeteneklerini etkilemez.
Disk fren
Disk frenlerin bir alışma süresi vardır ve alışma süresi ilerledikçe frenleme kuvveti kademeli olarak artar; bu nedenle, bu süre içerisinde frenleri
kullanırken frenleme gücündeki artışa dikkat edin. Aynı durum fren pabuçları veya disk fren rotoru değiştirildiğinde de gerçekleşir.
NOT
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Hafifçe pedal çevirirken vites değiştirebilirsiniz; fakat nadir durumlarda normal vites değiştirme işleminin bir parçası olarak, dişli-tırnak sistemi hazne
içerisinde sonradan bir miktar ses çıkarabilir.
Göbekten vitesli hazne tamamen su geçirmez değildir. Hazneyi içine su girebilecek yerlerde kullanmaktan ve yüksek basınçlı suyla temizlemekten
kaçının; aksi takdirde iç mekanizma paslanabilir
Hazneyi sökmeyin. Eğer sökmeniz gerekirse satıcınıza danışın.
Göbekten vitesli hazne, vites değiştirmeyi destekleyen yerleşik bir mekanizmaya sahiptir. Vites değiştirme sırasında bu destek mekanizması çalıştığında
ses veya sarsıntı oluşabilir. Dişli konumuna bağlı olarak, dişli değiştirme işlemi farklı hissedilebilir.
Vites 5 ile 8 (göbekten 8 vitesli hazne) veya 7 ile 11 (göbekten 11 vitesli hazne) arasındayken, krank geriye dönükken veya bisiklet geriye doğru
itildiğinde gürültü çıkabilir.
Bu olayların tamamı yerleşik dişli değiştirme yapısından kaynaklanır ve iç komponentlerin arızası değildir.
Ürünler doğal aşınma, normal kullanım ve eskime sonucu bozulmalara karşı garantili değildir.
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
7
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
Kaset bağlantı sadece 16D ila 23D dişlileriyle birlikte kullanılmalıdır.
Aynakol dişlisinin aşağıdaki dişli oranlarına ayarlanması tavsiye edilir:
Dişli oranı
Ön Arka
Model No. Dişli
SM-DİŞLİ CS-S500
14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 18 20
11-vites 1,8-2,0 FC-S501
38D - - - - - X X X - - - -
39D - - - - - - X X - - - -
42D - - - - - - - X X X - -
45D - - - - - - - - - X - -
8-vites 2,0-2,25 FC-S501
45D - - - - - - X X X - - X
42D - - - - - X X X - - - X
39D - - - - X X - - - - X -
Ürünü mükemmel çalışma düzeninde tutmak için, kullanımın başından başlayarak 1.000 km yaptıktan sonra ve ardından yılda bir defa olmak üzere
(veya bisiklet çok sık kullanılıyorsa her 2.000km'de bir) iç yağ değişimi veya yağlama gibi bakım işlemlerini yaptırmak için satın aldığınız yer veya
distribütöre başvurmanız tavsiye edilir. Bisiklet zorlu koşullar altında kullanılıyorsa, daha sık bakım yaptırmak gereklidir. Ayrıca, bakım yapmak için,
SHIMANO göbekten vitesli hazne gresi veya yağlama kiti kullanılması tavsiye edilir. SHIMANO gres yağı veya bir SHIMANO yağlama kiti kullanılmazsa,
vites değişimi arızası gibi sorunlar meydana gelebilir.
Eğer tekerlek sertleşir ve zor dönmeye başlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir.
Dişlileri periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması, dişlilerin ve zincirin
kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
8
Eğer zincir kullanım sırasında dişlilerden çıkıyorsa, dişlileri ve zinciri değiştirin.
Eğer bir zincir gergisi kullanılıyorsa, zincir muhafazalı özel CS-S500 18D veya 20D dişli kullanın. Başka herhangi bir tipte dişli kullanmayın; aksi takdirde
zincir dişlilerden çıkabilir.
< SG-S7001-11 >
Yağ bakımı yaparken SG-S700 OIL veya TL-S703 bakım kitini kullanın.
Yağı değiştirirken, TL-S703'ün kullanım kılavuzuna bakın. Sağ taraftaki contayı değiştirirken TL-S704'ü kullanın.
Eğer SG-S700 OIL kullanılmazsa, yağ sızıntısı ve vites değiştirme arızası gibi sorunlar oluşabilir.
< CT-S500 / CT-S510 >
Zincir gergisini periyodik olarak temizleyin ve tüm hareketli parçaları ve makaraları yağlayın.
Eğer makaralarda büyük miktarda oynama varsa ve sürüş sırasında anormal miktarda ses üretiliyorsa, makaraları değiştirin.
Makara ünitesini sökmeyin.
Eğer uygulanan gerginlik çok güçlü ise, sürüş sırasında gürültü üretilebilir.
Zincir uzar ve fazla gevşekleşirse, zincir gerginliğini tekrar ayarlayın.
< CT-S510 >
Uygulanabilir hazneler Uygulanabilir dişliler
Uygulanabilir maşa ucu
genişliği
Uygulanabilir maşa ucu şekli
Göbekten 7-vites/8-vites 16-23D 4-9mm Dikey
Bu ürün sadece tek ön aynakollar içindir.
Bu el kitabı esas olarak ürünü kullanmak için gereken işlemleri açıklama amacı taşıdığından, gerçek ürün şekildekinden farklı
olabilir.
KULLANILACAK ALETLERİN LİSTESİ
KULLANILACAK ALETLERİN LİSTESİ
10
KULLANILACAK ALETLERİN LİSTESİ
Ürünü monte etmek için aşağıdaki aletler gereklidir.
Alet Alet Alet
3mm somun anahtarı 15mm İngiliz anahtarı TL-S700-B
4mm somun anahtarı İngiliz anahtarı TL-LR10
10 mm İngiliz anahtarı Tornavida
MONTAJ
12
MONTAJ
Dişlinin hazneye montajı
MONTAJ
Dişlinin hazneye montajı
Sağ toz kapağı B'yi/sağ toz kapağı C'yi hazne gövdesinin sağ tarafındaki sürücü üzerine
yerleştirin.
Daha sonra, dişliyi takın ve yaylı rondelayla yerine sabitleyin.
(A)
Yaylı rondela
(B)
Dişli
(C)
Sürücü
(D)
Sağ toz kapağı C
(E)
Sağ toz kapağı B
(F)
Sağ toz kapağı A
NOT
Sağ toz kapağının yönünü not edin.
A spesifikasyonu
Eğer dişli, 19D veya daha az dişe sahip ya
da içeri doğru monte edilen bir dişliyse
ve kayışlı tahrik özelliklerine sahipse, sağ
toz kapağı A zincire veya makaraya
değecektir; bu nedenle, bunun yerine B
spesifikasyonu kullanılmalıdır.
B spesifikasyonu
Eğer dişli, 16D ve 3 mm dişlere sahip ve
içeri doğru monte edilen veya bantlı
tahrik özellikleri için uygun bir dişli ise,
kullanımdan önce sağ toz kapağı B'yi
çıkarın.
Özellikler
Uygulanabilir dişliler
Dışa doğru montaj İçe doğru montaj
A 16D-23D 20D-23D
B 16D-23D
(A)
(B)
(C)
(F)
A spesifikasyonu B spesifikasyonu
A spesifikasyonu B spesifikasyonu
(D) (E)
Dışa doğru montaj İçe doğru montaj
13
MONTAJ
CS-S500 dişlisinin zincir muhafazasıyla birlikte montajı
CS-S500 dişlisinin zincir muhafazasıyla birlikte montajı
1
(z)
(B)
(C) (D)
(A)
Zincir muhafazasını hazne gövdesinin
sağ toz kapağına takın ve ardından sağ
toz kapağı B'yi sürücüye takın.
Sağ toz kapağı B'yi (z) yönünde takın.
(A)
Sağ toz kapağı B
(B)
Zincir muhafazası
(C)
Sağ toz kapağı
(D)
Sürücü
2
(B)
(C) (A)
(D)
CS-S500 dişlisini muhafaza plakası dışarı
bakacak şekilde hazne gövdesinin sağ
tarafı üzerindeki sürücüye takın ve yaylı
rondela ile yerine sabitleyin.
(A)
Sürücü
(B)
Yaylı rondela
(C)
Muhafaza plakası
(D)
CS-S500 Dişli
14
MONTAJ
Kaset bağlantının hazneye montajı
Kaset bağlantının hazneye montajı
1
(z)
(A)
(B)
Sürücü başlığını hazne gövdesinin sağ
tarafındaki sürücüye takın.
Sürücü başlığını (z)yönünde takın.
(A)
Sürücü başlığı
(B)
Sürücü
2
(A)
(B)
(C)
Kaset bağlantı makarasını şekildeki ok
yönünde çevirerek makara ve braket
üzerindeki kırmızı işaretlerini
hizalayın. Kaset bağlantı bu durumda
olarak, kaset bağlantı üzerindeki kırmızı
işaretini hazne gövdesinin sağ tarafı
üzerindeki kırmızı işaretiyle hizalamak
suretiyle takın.
(A)
Makara
(B)
Braket
(C)
Kaset bağlantı
Devamı sonraki sayfada
15
MONTAJ
Kaset bağlantının hazneye montajı
3
LOCK
LOCK
(B)
(A)
(B)
Kaset bağlantıyı kaset bağlantı tespit
bileziğiyle hazneye tespit edin.
Kaset bağlantı tespit bileziğini takarken,
sarı işaretini kaset bağlantı makarası
üzerindeki sarı işaretiyle hizalayın ve
ardından kaset bağlantı tespit bileziğini
saat yönünde 45° çevirin.
(A)
Makara
(B)
Kaset bağlantı tespit bileziği
16
MONTAJ
Disk fren rotorunun montajı
Disk fren rotorunun montajı
Disk fren rotorunu şekilde görüldüğü gibi monte edin.
(A)
Disk fren rotoru
(B)
Disk fren rotoru montaj bileziği
(C)
TL-LR10
Sıkma torku
40Nm
SG-S7001-8
(A) (B) (C)
SG-S7001-11
(A) (B) (C) (D)
(A)
Disk fren rotoru
(B)
Rotor ara parçası
(C)
Disk fren rotoru montaj bileziği
(D)
TL-LR10
Sıkma torku
40Nm
17
MONTAJ
Haznenin kadroya montajı
Haznenin kadroya montajı
1
LOCK
(A) (B)
Zincir gergisi kullanılmadığında
Zinciri dişliye monte edin ve ardından
hazne milini maşa uçlarına oturtun.
(A)
Hazne mili
(B)
Maşa uçları
(C)
Zincir gergisi
NOT
Zincir gergisini kullanırken, bu servis
talimatıyla birlikte CT-S500 zincir gergisinin
servis talimatını da okuyun.
LOCK
(B) (A)
(C)
Zincir gergisi kullanıldığında
Zinciri dişliye monte edin ve ardından
hazne milini maşa uçlarına oturtun.
2
LOCK
7R
(A) (B)
(E)(D)(C)
Dönmez rondelaları hazne milinin sağ ve
sol taraflarına yerleştirin.
Bu sırada, dönmez rondelaların çıkıntılı
parçaları maşa uçlarının oluklarına
gelecek şekilde kaset bağlantıyı çevirin.
Bu işlem yapılırsa, kaset bağlantı hemen
arka maşaya paralel olacak şekilde
takılabilir.
(A)
Dönmez rondela (sol taraf için)
(B)
Maşa ucunun oluğu
(C)
Arka maşa
(D)
Kaset bağlantı
(E)
Dönmez rondela (sağ taraf için)
TEKNİK İPUÇLARI
Maşa uçlarının şekline uygun olan dönmez
rondelaları kullanın. Sol ve sağ taraflarda
farklı dönmez rondelalar kullanılır.
Çıkıntılı parçalar maşa uçları tarafında
olmalıdır.
Dönmez rondelaları, çıkıntılı parçalar hazne
milinin her iki tarafında maşa uçları
oluklarına emniyetli şekilde oturacak
şekilde takın.
İşaret
θ
Maşa uçları
Dönmez rondela
İşaret / Renk
Ölçü
Sağ Sol
Standart
5R/Sarı 5L/Kahverengi ϴ ≤ 20°
7R/Siyah 7L/Gri 20° ≤ ϴ ≤ 38°
Ters 6R/Gümüş 6L/Beyaz ϴ = 0°
Ters
(tam zincir kafesi)
5R/Sarı 5L/Kahverengi ϴ = 0°
Dikey 8R/Mavi 8L/Yeşil ϴ = 60° – 90°
Devamı sonraki sayfada
18
MONTAJ
Haznenin kadroya montajı
3
LOC
K
7R
(A) (B)
Zincirin gevşekliğini alın ve şapkalı
somunlarla tekerleği kadroya tespit edin.
(A)
Dönmez rondela
(B)
Şapkalı somun
(C)
Taşıyıcı desteği
(D)
Rondela
(E)
Çamurluk desteği
Sıkma torku
30-45Nm
NOT
Hazneyi kadroya takarken zincir muhafazası
yerinden çıkabilir; bu nedenle zincir
muhafazasını kontrol ederek emniyetli şekilde
takıldığından emin olun.
Tam olarak takılmamışsa, ses üretilmesine
neden olabilir.
LOCK
7R
Zincir muhafazası
6R
(A) (C) (D)
(E) (B)
Hazne miline çamurluk desteği gibi bir
parça takarken, şekilde gösterilen sırayı
takip edin.
19
Devamı sonraki sayfada
MONTAJ
Vites kolunun takılması
Vites kolunun takılması
1
(z)
Vites kolunu gidona takın.
(z) Φ22,2
NOT
Dış çapı Φ22,2mm olan bir gidon kullanın.
2
(A)
Elciği gidona takın ve vites kolunu
emniyete alın.
(A)
4mm somun anahtarı
Sıkma torku
5-7 Nm
NOT
Φ 32mm maksimum dış çaplı elcik kullanın.
Vites kablosunun montajı
Göbekten 8 vites için
Vites kolu tarafı
1
Vites kolunu
8
konumuna ayarlayın .
NOT
Bir iç kablo tamburuyla birlikte bir vites
kablosu kullanın.
Bir iç kablo tamburlu kablo: OT-SP41
Muhafaza kapsülünün vites kolu ucunda
olduğundan emin olun.
20
MONTAJ
Vites kablosunun montajı
2
(A)
Kablo ucu askı kapağını gevşeterek
çıkarın.
(A)
Kablo ucu askı kapağı
3
(A) (B)
İç kabloyu sarım ünitesindeki kanala
yerleştirin ve ardından kablo ayarlama
tamburundan geçirin.
(A)
Kablo ayarlama tamburundaki
delik
(B)
Sarım ünitesindeki oluk
4
(A) (B)
İç kabloyu çekerek, iç kablo tamburunun
sarım ünitesindeki deliğe oturmasını
sağlayın.
(A)
İç kablo tamburu
(B)
Sarım ünitesindeki delik
5
(A)
(C)(B)
Şekilde görüldüğü gibi, kablo ucu askı
kapağını durduğu yere kadar vidalayın.
Eğer daha fazla çevirirseniz, kapaktaki
vida dişi hasar görecektir.
Ayrıca, ünite kapağı bükülebilir ve ünite
kapağı ile ana kol arasında bir engel
teşkil ederek ana kolun doğru çalışmasını
engelleyebilir.
Eğer ana kol doğru şekilde geri
dönmüyorsa, kablo ucu askı kapağını
hafifçe gevşeterek ana kol ve ünite
kapağı arasında bir boşluk oluşturun ve
bu durumun ana kolun geri dönüş
hareketini düzeltip düzeltmediğini
kontrol edin.
(A)
Kablo ucu askı kapağı
(B)
Ünite kapağı
(C)
Ana kol
Devamı sonraki sayfada
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49

Shimano SL-S503 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual