Shimano WH-M785-275 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual
(Turkish)
DM-WH0001-02
Bayi El Kitabı
MTB Tekerlek Seti
DEORE XT
WH-M785-29
WH-M785-275
İÇİNDEKİLER
ÖNEMLİ UYARI .....................................................................................................3
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN .......................................................................4
MONTAJ ................................................................................................................ 6
Lastik ölçüsü .......................................................................................................................6
Kullanılacak aletlerin listesi ...............................................................................................6
Bir kaset dişlinin monte edilmesi ......................................................................................6
BAKIM ................................................................................................................... 7
Jant teli dizilimi ..................................................................................................................7
Jant telinin değiştirilmesi ..................................................................................................8
Sökme ve Takma < Çabuk bağlantı tipi > ..........................................................................9
Sökme ve Takma < İçi boş mil tipi > .................................................................................11
Arka hazne gövdesinin değiştirilmesi < Çabuk bağlantı tipi> .......................................13
Arka hazna gövdesinin değiştirilmesi < İçi boş mil tipi> ................................................14
Tubeless lastiklerin takılması ve çıkarılması ....................................................................15
2
ÖNEMLİ UYARI
Bu bayi el kitabı, profesyonel bisiklet tamircileri için hazırlanmıştır.
Bisiklet montajı konusunda profesyonel eğitim almamış kullanıcılar bayi el kitabını kullanarak komponentleri kendileri monte
etmeye çalışmamalıdırlar
Eğer bu el kitabında verilen bilgilerden herhangi biri size anlaşılmaz gelirse montaja devam etmeyin. Destek almak için satıcınızla
irtibata geçin.
Ürünle birlikte verilen tüm kullanım kılavuzlarını okuyun.
Bu bayi el kitabında belirtilen işlemler haricinde ürünü sökmeyin veya üzerinde değişiklik yapmayın.
Tüm bayi el kitaplarını ve kullanım kılavuzlarını sitemizden çevrim-içi olarak okuyabilirsiniz (http://si.shimano.com).
Lütfen, bayi olarak faaliyet gösterdiğiniz ülke, eyalet veya bölgenin ilgili kural ve yönetmeliklerine riayet edin.
Güvenlik için, kullanmadan önce bu bayi el kitabının tamamını okuyun ve doğru kullanım için
talimatlara uyun.
Yaralanmaya veya cihazda veya çevresinde maddi hasara meydan vermemek için aşağıdaki talimatlara daima uyulmalıdır.
Talimatlar, ürünün yanlış şekilde kullanılması durumunda oluşabilecek tehlike veya hasarın derecesine göre
sınıflandırılmıştır.
TEHLİKE
Bu talimatlara uyulmaması ölüme veya ciddi yararlanmaya neden olacaktır.
UYARI
Bu talimatlara uyulmaması ölüme veya ciddi yararlanmaya neden olabilir.
UYARI
Bu talimatlara uyulmaması yaralanmaya veya cihazda veya çevresinde maddi hasara neden olabilir.
3
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
UYARI
Komponentleri monte ederken, kullanım kılavuzlarında verilen talimatlara mutlaka uyun.
Sadece orijinal Shimano parçalarını kullanmanız tavsiye edilir. Eğe, civatalar ve somunlar gibi parçalar gevşer veya hasar görürse
bisiklet aniden devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir. Ayrıca, ayarlar doğru şekilde yapılmazsa sorunlar oluşabilir ve
bisiklet aniden devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Parça değiştirme gibi bakım işlemleri yaparken gözlerinizi korumak için emniyet gözlüğü kullanın
Bu bayi el kitabının tamamını okuyun ve gerektiğinde başvurmak üzere güvenli bir yerde saklayın.
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli bir şekilde bağlanmış olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi bir
şekilde gevşekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
Tepe inişi sürüşlerinde ve serbest sürüşlerde kullanmayın. Aksi takdirde tekerlek bükülebilir veya başka şekilde hasar görerek
kazalara yol açabilir.
Eğer çabuk bağlantı mekanizması doğru şekilde kullanılmazsa, tekerlek bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Kullanmadan önce çabuk bağlantı mekanizmasının Servis Talimatını iyice okuyun.
Kullanımdan önce, jant yüzeyini kontrol ederek çöküntüler, çizilmeler veya çatlamalar olup olmadığını ve jant tellerinde
bükülme veya gevşeklik olup olmadığını kontrol edin. Bu problemlerden herhangi biri varsa tekerleği kullanmayın. Jant
kırılabilir ve düşmenize neden olabilir.
<F15 (Ön 15 mm Mil), R12 (Arka 12 mm Mil) Tekerlek (İçi Boş Mil) >
Bu tekerlek tepe inişi bisiklet sürüşü ve serbest sürüş için tasarlanmıştır. Bu yüzden, sürüş koşullarına bağlı olarak hazne milinde
çatlaklar oluşabilir ve milin arızasına neden olabilir. Bu ise ciddi yaralanmaya ve hatta ölüme neden olabilecek bir kazaya yol
açabilir. Bisikleti sürmeden önce hazneleri dikkatli bir şekilde kontrol ederek millerde çatlaklar olmadığından emin olmalı ve
eğer herhangi bir çatlak belirtisi veya sıra dışı durum varsa bisikleti KULLANMAMALISINIZ.
Bu tekerlek, sadece özel ön maşa/kadro ve ve sabit mille birlikte kullanılabilir. Eğer başka herhangi bir ön maşayla/kadroyla
veya sabit mille birlikte kullanılırsa, sürüş sırasında tekerleğin bisikletten ayrılmasına ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Eğer mil ayırma kolu disk fren rotoruyla aynı tarafta ise, disk fren rotoruna değme
tehlikesi söz konusudur. Mil ayırma kolunu avuç içinizle ve tüm gücünüzle sıksanız
bile, mil ayırma kolunun disk fren rotoruna değmediğinden emin olun. Eğer kol
disk fren rotoruna değerse, tekerleği kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın.
Eğer mil ayırma kolu doğru şekilde kullanılmazsa, tekerlek bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
< F15 Tekerlek (İçi Boş Mil) >
Ön tekerlek için emniyete alma yöntemi ve sıkma torku, kullanılan ön süspansiyonlu maşanın tipine bağlı olarak değişir. Ön
tekerleği ön süspansiyonlu maşaya takarken, daima ön süspansiyonlu maşanın Servis Talimatında belirtilen uyarılara uyun. Eğer
Talimata uyulmazsa, ön tekerlek ön süspansiyonlu maşadan çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
<F (Ön), R (Arka) Tekerlek>
Eğer çabuk bağlantı kolu disk fren rotoruyla aynı tarafta ise, disk fren rotoruna
değme tehlikesi söz konusudur. Çabuk bağlantı kolunu avuç içinizle ve tüm
gücünüzle sıksanız bile, çabuk bağlantı kolunun disk fren rotoruna
değmediğinden emin olun. Eğer kol disk fren rotoruna değerse, tekerleği
kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın.
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
Bu tekerlekler, disk frenlerle birlikte kullanım için özel olarak tasarlanmıştır. Bu tekerlekleri jant frenleriyle kullanmayın.
Mil ayırma kolu
Disk fren rotoru
Çabuk bağlantı kolu
Disk fren rotoru
4
UYARI
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Jant bandı kullanmayın. Jant bandı lastiğin çıkarılmasını ve takılmasını zorlaştırabilir ve lastik veya iç lastik hasar görebilir.
Ayrıca, lastikler aniden delinerek yerinden çıkabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Lastikler, kullanımdan önce lastik üzerinde belirtilen basınç değerine kadar şişirilmelidir.
Bir delik onarma maddesi kullanırken satıcınıza danışmalısınız.
Jant teli gerginliklerini ayarlarken soketleri aşırı sıkmamaya dikkat edin. Eğer soketler aşırı sıkılırsa jant hasar görebilir.
(Ayarları yapmak için yetkili bisiklet satıcınıza danışmanız tavsiye edilir.)
Alışma süresi
Disk frenlerin bir alışma süresi vardır. Alışma süresi ilerledikçe frenleme kuvveti kademeli olarak artar. Frenlerin alışma süresi
içerisinde frenleme gücündeki artışa dikkat edin. Aynı durum fren pabuçları veya disk fren rotoru değiştirildiğinde de
gerçekleşir.
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
Rotor montaj bileziğini çıkarmak ve takmak için özel aleti (TL-FC36) kullanırken, ellerinizle disk fren rotorunun dışına
dokunmamaya dikkat edin. Ellerinizi kesilmeye karşı korumak için eldiven giyin.
NOT
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dışarı çıkabilir.
Jant tellerinde başlangıçta herhangi bir boşluk olması halinde ve ilk 1,000 km sürüşten sonra bisiklet satıcınıza jant tellerinizin
gerginliğini ayarlatmanız tavsiye edilir.
Tekerleği temizlerken deterjan veya başka kimyasal maddeler kullanmayın. Aksi takdirde jant üzerindeki çıkartma soyulabilir.
Genel amaçlı alkalin delik onarma maddeleri kullanmanız tavsiye edilmez. Bu maddeler jantların aşınmasına ve hava kaçağı
oluşmasına neden olabilir.
Ürünler doğal aşınma, normal kullanım ve eskime sonucu bozulmalara karşı garantili değildir.
Tekerleği temizlemek için deterjan veya kimyasal temizlik maddeleri kullanmayın. Bu maddeler janttaki bağlantı yerlerine
uygulanan hava contalarının soyulmasına neden olabilir.
Opsiyonel aksesuar olarak özel jant teli anahtarları mevcuttur.
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
Orijinal Shimano jant tellerini, somunlarını, soketlerini ve rondelâlarını kullanın. Aksi takdirde jant ve hazne ünitesi zarar
görebilir.
Eğer tekerlek sertleşir ve zor dönmeye başlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir.
Uyumlu reflektörler ve jant teli muhafazaları için, spesifikasyon tablosunu kontrol edin.(http://www.si.shimano.com).
Bu el kitabı esas olarak ürünü kullanmak için gereken işlemleri açıklama amacı taşıdığından, gerçek ürün şekildekinden
farklı olabilir.
5
6
MONTAJ
Lastik ölçüsü
Seriler Ölçü Çabuk bağlantı tipi İçi Boş Mil tipi Lastik ölçüsü
DEORE XT
27.5
WH-M785-F-275
WH-M785-R-275
WH-M785-F15-275
WH-M785-R12-275
27.5×1.50-2.25
29
WH-M785-F-29
WH-M785-R-29
WH-M785-F15-29 29.0×1.50-2.25
Kullanılacak aletlerin listesi
Bu ürünü monte etmek için aşağıdaki aletler gereklidir.
Kullanım yeri Alet
Kaset Dişli
TL-LR10 / 15, TL-SR21
İngiliz anahtarı
Hazne
Alyen anahtarı 5 mm, 14 mm
TL-FH15, TL-HS20 / 21 / 22 / 23
Bir kaset dişlinin monte edilmesi
* Kaset dişlinin şekildeki görünümü sadece bir örnektir. Ayrıntılı bilgi için, kullanılacak kaset dişlinin bayi el kitabına veya
kullanım kılavuzuna bakın.
* Disk fren rotorunun montajı için Genel İşlemler'in disk fren kısmına bakın.
Her bir dişli için, grup işareti bulunan yüzey yukarı doğru bakmalı
ve dişli çıkıntılarının geniş parçaları her bir dişli ve arka hazne
gövdesinin (kanal genişliğinin fazla olduğu) A kısmı üzerinde
hizalanacak şekilde yerleştirilmelidir.
A
Oluk sadece bir yerde
geniştir.
Geniş parça
HG dişlilerinin montajını yaparken, kilitleme bileziğini sıkmak için
özel alet TL-LR15'i kullanın.
HG dişlilerini değiştirirken, kilitleme bileziğini çıkarmak için özel
alet TL-LR15'i ve TL-SR21'i kullanın.
Alet TL-SR21
Kilitleme bileziği
TL-LR15
Sökme
Kilitleme bileziği
Kilitleme bileziği ara
parçası
Sıkma torku < Montaj >: 30.0-50.0 N•m
7
BAKIM
Jant teli dizilimi
Jant tellerini şekilde gösterildiği gibi dizin.
Ön için
Sol taraf Sağ taraf
Arka için
Sol taraf Sağ taraf
* Jant telleri, çabuk bağlantı tipi ve içi boş mil tipiyle aynı şekilde dizilir.
Jant teli gerginlik değeri
Ön için
Sağ taraf Sol taraf
600-1000 N 800-1350 N
Arka için
Sağ (dişli) tarafı Sol taraf
900-1350 N 600-900 N
*
Bu değerler sadece bir kılavuz olarak kullanılmalıdır.
8
Jant telinin değiştirilmesi
1.
Rondelayı ve nipeli jant teli üzerine geçirin.
2.
Jant telini hazne flanşındaki deliğe taktıktan sonra somunu
sıkın. Monte ederken, jant telini sağlamlaştırarak dönmesini
engellemek için jant teli durdurucusunu kullanın ve daha
sonra somun içerisindeki oluğa bir tornavida veya benzeri bir
alet sokarak somunu sıkın.
3.
Soketi saat yönünde çevirerek jantın vida deliğine vidalayın.
Bu sırada jant telinin dönmesini engellemek için jant teli
durdurucusunu kullanın.
Not:
Eğer rondela takılmazsa jant teli gerginliğini ayarlamak
mümkün olmayacağından, rondela kullanmayı unutmayın.
Somunu vida dişinin dibine kadar sıkın.
Jant teli
durdurucusu
Rondela
Nipel
Jant teli
Somun
9
Sökme ve Takma < Çabuk bağlantı tipi >
WH-M785-F-29
Not:
Ön hazne, hazne ünitesinin sol tarafından (rotor tespit oluğu tarafından) sökülemez.
Contayı çıkarırken ve takarken, contayı bükmemeye çok dikkat edin. Contayı tekrar takarken, doğru yöne baktığından emin olun
ve gidebildiği kadar bastırın.
Hazne mili üzerine oturtulmuş olan toz geçirmez kapağı sökmeyin.
<Sökme>
Bu üniteler, şekillerde görüldüğü gibi sökülebilir. Tüm parçalara periyodik aralıklarla gres yağı uygulanmalıdır.
<Montaj>
Hazne milini takmak için özel aleti (TL-HS23 / 18 mm), kilitleme somununu sıkarak şekilde görüldüğü gibi mekanizmayı çift-
kilitlemek için 5 mm Alyen anahtarını kullanın.
Gres yağının sürülmesi
Yüksek kaliteli gres
(Y-04110000)
Conta
Toz kapağı
Hazne mili
5 mm Alyen anahtarı
Sıkın
TL-HS23
Sıkma torku:
15.0-17.0 N•m
10
WH-M785-R-29
Not:
Contayı çıkarırken ve takarken contanın bükülmemesi konusunda çok dikkatli olun. Contayı takarken doğru tarafa baktığından
emin olun ve gittiği yere kadar iyice bastırın.
Koni üzerine oturtulmuş olan toz geçirmez kapağı sökmeyin.
Filibir gövdesini sökmeye çalışmayın; bu durum arızaya neden olabilir.
<Sökme>
Ünite, şekilde görüldüğü gibi sökülebilir. Periyodik aralıklarla parçaları gres yağıyla yağlayın.
<Montaj>
Hazne milini takmak için özel aleti (TL-HS22 / 17 mm), kilitleme somununu sıkarak şekilde görüldüğü gibi mekanizmayı çift-
kilitlemek için 5 mm Alyen anahtarını kullanın.
Gres yağının sürülmesi
Yüksek kaliteli gres
(Y-04110000)
Yüksek kaliteli gres
(Y-04110000)
Gres yağının sürülmesi
Conta
(Dudak dış taraftadır)
Toz kapaklı koni (sökülemez)
Hazne mili
5 mm Alyen anahtarı
Sıkın
TL-HS22
Sıkma torku: 15.0-20.0 N•m
11
Sökme ve Takma < İçi boş mil tipi >
WH-M785-F15-29
Not:
Haznenin sol tarafından (sabit rotor oluklarının bulunduğu taraf) sökülemez.
Hazne mili üzerine oturtulmuş olan toz kapağını sökmeyin.
<Sökme>
Ünite, şekilde görüldüğü gibi sökülebilir. Periyodik aralıklarla parçaları gres yağıyla yağlayın.
<Montaj>
Hazne milini takın ve daha sonra şekilde görüldüğü gibi özel aletleri kullanarak mekanizmayı çift kilitleyecek şekilde kilitleme
somununu sıkın.
Toz kapağı
Gres yağının sürülmesi
Yüksek kaliteli gres
(Y-04110000)
Bilye sayısı: sol ve sağ
için 17'şer tane
Bilye ölçüsü: 5/32"
Hazne mili
TL-HS21 / 23 mm
TL-7S20 / 22 mm
Sıkma torku: 21.0-26.0 N•m
Sıkın
12
WH-M785-R12-275
Not:
Contayı çıkarırken ve takarken contanın bükülmemesi konusunda çok dikkatli olun. Contayı takarken doğru tarafa baktığından
emin olun ve gittiği yere kadar iyice bastırın.
Sağ somun ve koni üzerine oturtulmuş olan toz kapaklarını sökmeyin.
Filibir gövdesini sökmeye çalışmayın; bu durum arızaya neden olabilir.
<Sökme>
Ünite, şekilde görüldüğü gibi sökülebilir. Periyodik aralıklarla parçaları gres yağıyla yağlayın.
<Montaj>
Hazne milini takın ve daha sonra şekilde görüldüğü gibi özel aletleri kullanarak mekanizmayı çift kilitleyecek şekilde kilitleme
somununu sıkın.
Toz kapağı
(Sökülemez)
Sağ somun
Yüksek kaliteli gres
(Y-04110000)
Gres yağının sürülmesi
Conta
(Dudak dış taraftadır)
Toz kapaklı koni
(sökülemez)
Hazne mili
TL-7S20 / 22 mm
Sıkın
Sıkma torku: 15.0-20.0 N•m
13
Arka hazne gövdesinin değiştirilmesi < Çabuk bağlantı tipi>
Not:
Koni üzerine oturtulmuş olan toz geçirmez kapağı sökmeyin.
1.
İlk önce, şekilde görülen prosedürü takip ederek hazne milini çekerek çıkarın. Arka hazne kenarındaki çift-kilitli kısım
sökülemez.
(1) (2)
(3)
2.
Hazne milini çıkardıktan sonra filibir gövdesinin içinde yer alan filibir gövdesi tespit civatasını sökün ve filibir gövdesini
değiştirin.
Not:
Filibir gövdesini değiştirirken, filibir gövdesi tespit civatasını da değiştirin. Filibir gövdesi tespit civatasının dişine gres sürün; aksi
takdirde gevşeklik veya sıkışma oluşabilir. Filibir gövdesini sökmeye çalışmayın; bu durum arızaya neden olabilir.
Sökme
5 mm Alyen anahtarı
Sıkma torku < Montaj >: 15.0-20.0 N•m
TL-HS22 / 17 mm
Rotor tespit
kanalları
Toz kapaklı koni (sökülemez)
Hazne mili
Sıkma torku < Montaj >: 45.0-50.0 N•m
Sökme
14 mm Alyen anahtarı
Filibir gövdesi
Gres yağının sürülmesi
Yüksek kaliteli gres
(Y-04110000)
Filibir gövdesi
tespit civatası
Contayı sökmeyin.
Filibir gövdesi
rondelası
14
Arka hazna gövdesinin değiştirilmesi < İçi boş mil tipi>
1.
İlk önce, şekilde gösterilen işlemi takip ederek hazne milini çekip çıkarın. Filibir tarafındaki çift-kilitli kısım sökülemez.
(1) (2)
(3)
2.
Hazne milini çıkardıktan sonra filibir gövdesinin içinde yer alan filibir gövdesi tespit civatasını sökün ve filibir gövdesini
değiştirin.
Sökme
TL-HS22 / 17 mm
Sıkma torku < Montaj >:
15.0-20.0 N•m
Rotor tespit kanalları
Toz kapaklı koni (sökülemez)
Hazne mili
Toz kapağı (Sökülemez)
Sıkma torku: 150.0 N•m
Filibir gövdesi
Filibir gövdesi
rondelası
TL-FH15
Sökme
Montaj
Sökme Montaj
15
Tubeless lastiklerin takılması ve çıkarılması
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
UYARI
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir şekilde okuyun ve
daha sonra başvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza
edin.
UYARI
Eğer bir iç lastik kullanıyorsanız jant bandı kullanmayın. Jant
bandı lastiğin çıkarılmasını ve takılmasını zorlaştırabilir ve
lastik veya iç lastik hasar görebilir. Ayrıca, lastikler aniden
delinerek yerinden çıkabilir ve ciddi yaralanmaya neden
olabilir.
UYARI
Lastikler daima elle takılmalı ve çıkarılmalıdır. Lastik sökme
çubukları gibi aletleri kesinlikle kullanmayın. Aksi takdirde,
lastikler ve jantlar arasındaki conta hasar görebilir ve
lastiklerden hava kaçabilir.
Valf somununu çok fazla sıkmayın. Aksi takdirde, valf contası
eğrilebilir ve hava kaçağı oluşabilir.
Not
Eğer lastikleri takmakta zorlanırsanız, daha kolay
kaymalarını sağlamak için sade su veya sabunlu su kullanın.
Shimano "tubeless sızdırmazlık sistemi" tekerlekleri için
tubeless lastikle birlikte bir sızdırmazlık maddesi kullanırken,
eğer lastiğin takılması veya lastiğe hava basılması zorsa, jant
kordonu parçasına sızdırmazlık maddesi uygulayın.
Ürünler doğal aşınma, normal kullanım ve eskime sonucu
bozulmalara karşı garantili değildir.
Teknik Servis Talimatı
1.
Tubeless lastik valflerinin takılması
Valfi şekilde görüldüğü gibi takın. Valf somununu
sıkarken valfin valf somunuyla birlikte dönmediğinden
emin olun.
2.
Lastiklerin takılması
Kordonu şekilde
görüldüğü gibi lastiğin bir
kenarına takın. Bu sırada
lastik kordonunu, jantı ve
valfi kontrol ederek
yabancı parçacıklar
bulunmadığından emin
olun.
Lastiğin diğer tarafındaki kordonu hava valfinin
karşısındaki noktadan başlayarak takın.
Kordonun takılması hava valfinin kenarında zorlaşacaktır. Bu
durumda, lastiğin karşı kenarından başlayarak kordonu
elinizle yukarı kaldırın ve hava valfi bölgesinden devam edin.
Valf somunu
Lastik
Kordon
Jant
Hava valfi
16
Son olarak, şekilde
görüldüğü gibi lastiği her
iki elinizle kavrayın ve
jantın içine sokun.
3.
Lastiklerin çıkarılması
Lastiği çıkarmak
gerektiğinde, havasını
boşaltın ve şekilde
görüldüğü gibi lastiğin
bir kenarı üzerindeki
kordonu jantın oluğuna
bastırın.
Not:
Sadece lastiğin bir kenarındaki kordonu içeri bastırın. Eğer
her iki taraftaki kordonları bastırırsanız, lastikleri çıkarmanız
zor olacaktır. Eğer her iki taraftaki kordonları bastırırsanız,
kordonları kilitlemek için lastiği bir kez daha şişirin ve daha
sonra işleme tekrar baştan başlayarak lastiği çıkarın.
Lastiğin bir kenarı üzerindeki kordonu hava valfine en
yakın noktadan başlayarak çıkarın ve daha sonra
lastiğin diğer tarafındaki kordonu sökün.
4.
İç lastikler kullanıldığında dikkat edilecek hususlar
Hava valfinin kilitleme bileziğini gevşetin ve hava
valfini çıkarın.
Lastiğin bir kenarı üzerindeki
kordonu şekilde görüldüğü gibi
takın.
Jantın dış kenarlarını ve lastik kordonlarını uygun şekilde
ıslatın ve hafifçe şişirdiğiniz iç lastiği düzgün şekilde
kayabilecek şekilde lastiğin içine yerleştirin.
İç lastik hava valfinin jantla birlikte kullanım için uygun
olup olmadığını kontrol edin.
Kordonu jantın hava valfinin karşısındaki kenarından
başlayarak lastiğin bir kenarına takın. Bu sırada iç lastiği
sıkıştırmamaya dikkat edin. Eğer gerekirse sabunlu su
kullanın.
İç lastiği yerine iyice oturuncaya kadar şişirin.
Eğer bir iç lastik kullanıyorsanız jant bandı kullanmayın.
Jant bandı lastiğin çıkarılmasını ve takılmasını
zorlaştırabilir ve lastik veya iç lastik hasar görebilir.
Ayrıca, lastikler aniden delinerek yerinden çıkabilir ve
ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Kullanılabilecek iç lastiklerin spesifikasyonları için bisiklet
satıcınıza danışın.
Şekilde görüldüğü gibi, havayla
şişirerek lastiklerin kordonlarını
janta iyice oturtun. Bunu yaptıktan
sonra, lastiğin havasını boşaltın ve
kordonun janta kilitlenip
kilitlenmediğini kontrol edin. Daha
sonra, kullanım için standart hava
basıncına kadar lastiği tekrar şişirin.
Eğer kordon janta kilitlenmezse,
lastiğin havası indirildiğinde kordon
janttan ayrılır (Maks: 400 kPa/58 psi).
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Turkish)
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17

Shimano WH-M785-275 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual