Dell Ekran Yöneticisi Kullanıcı Kılavuzu │ 9
Sorun Giderme
DDM uygulaması monitörünüzle çalışmazsa, DDM, bildirim tepsinizde aşağıdaki
simgeyi gösterecektir.
Simgeye tıkladığınızda, DDM daha ayrıntılı bir hata mesajı gösterir.
Lütfen DDM uygulamasının yalnızca Dell marka monitörlerle çalıştığına dikkat
edin. DDM diğer üreticilerin monitörlerini desteklemez.
DDM, desteklenen bir Dell monitörü algılayamazsa ve/veya monitörle iletişime
geçemezse, sorunu gidermek için lütfen aşağıdaki işlemleri gerçekleştirin:
1. Video kablosunun monitörünüze ve bilgisayarınıza düzgün biçimde bağlandığından,
özellikle bağlayıcıların sıkıca takılmış olduğundan emin olun.
2. DDC/CI işlevinin etkinleştirildiğinden emin olmak için monitörün ekran menüsünü
kontrol edin.
3. Ekran kartı üreticisinden (Intel, AMD, NVidia gibi) doğru ve en güncel ekran
sürücüsünü edindiğinizden emin olun. DDM hatasının nedeni çoğunlukla ekran
sürücüsüdür.
4. Monitör ve ekran kartı bağlantı noktası arasındaki olası yerleştirme istasyonlarını veya
kablo uzatıcıları ya da dönüştürücüleri kaldırın. Bazı ucuz uzatıcılar, dağıtıcılar veya
dönüştürücüler DDC/CI işlevini uygun biçimde desteklemeyebilir ve DDM hatasına
neden olabilir. En son sürüm varsa, bu tür bir aygıtın sürücüsünü güncelleyin.
5. Sisteminizi yeniden başlatın.
DDM aşağıdaki monitörlerle çalışmayabilir:
• 2013 yılından önce üretilmiş Dell monitör modelleri ve D serisi Dell
monitörler. Daha fazla bilgi için Dell Ürün Desteği web sitelerine
başvurabilirsiniz.
• Nvidia tabanlı G-sync teknolojisini kullanan oyun monitörleri
• Sanal ve kablosuz ekranlar DDC/CI desteklemez
• Bazı eski DP 1.2 monitör modellerinde, monitörün menüsünü kullanarak
MST/DP 1.2 işlevini devre dışı bırakmak gerekebilir.