HOTPOINT/ARISTON BCB 70301 AA Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi
Ampulü değiştirmeden önce, daima cihazın elektrik fişini prizden çekin. Ardından, ürününüzün
ampul tipine yönelik talimatları takip edin.
Ampulü, Teknik Yardım Servisinden ve yetkili satıcılardan edinebileceğiniz aynı özelliklere sahip
başka bir ampulle değiştirin.
Ampul tip 1)
Ampulü çıkarmak için, şekilde gösterildiği gibi saat yönünün tersinde
çevirerek sökün. Cihazı yeniden bağlamadan önce 5 dakika bekleyin.
- geleneksel ampul (maks. 25W)
veya
- LED ışıklı ampul (aynı özelliklerde)
yalnızca Teknik Yardım Servisinden alınabilir
Ampul tip 2)
Ürün, aşağıdaki şekillerde gösterildiği gibi LED ışıklı ise, yenisini almanız gerektiğinde Teknik
Yardım Servisi ile irtibat kurun.
LED'ler, geleneksel ampullere göre daha uzun ömürlüdür, daha iyi iç görüş sağlar ve çevre dostudur.
4
Cihazı, özellikle buzdolabının iç kısımlarını temizlemeye yönelik
sıcak su ve nötr temizlik maddeleri çözeltisi ve bir bez ile ara sıra
temizleyin. Aşındırıcı temizlik maddeleri kullanmayın. Buz çözme
sonucu oluşan suyun sürekli ve doğru akışını sağlamak için,
soğutucu bölmesinin arka duvarında sebze-meyve çekmecesinin
yakınındaki tahliye deliğinin içini size verilen araçla düzenli olarak
temizleyin (şekle bakın).
Herhangi bir bakım veya temizlik işlemini gerçekleştirmeden önce, fişi soketten çıkarın veya cihazı
güç kaynağından ayırın.
Cihazın fişini elektrik prizine takın.
Elektronik modellerde, sesli bir sinyal verilebilir; bu, sıcaklık alarmının etkinleştirildiği anlamına gelir:
sesli alarm kapatma düğmesine basın. Varsa, filtre ambalajında gösterildiği gibi, antibakteriyel
koku giderici filtreyi fanın içine yerleştirin.
Not: Cihazı açtıktan sonra, normal dolu bir cihaz için doğru depolama sıcaklığına ulaşmak üzere
4-5 saat beklemeniz gerekir.
İLK KULLANIM
CİHAZIN BAKIMI VE
TEMİZLENMESİ
AMPUL VEYA LED'İN DEĞİŞTİRİLMESİ
(modele bağlı olarak)
Ampul
LED ampul
LED- strip
Dragon
et2
5
Cihazın güç kaynağı ile olan bağlantısını kesin, boşaltın, buzunu çözdürün (gerekirse) ve
temizleyin. Bölmelerin arasında hava dolaşımını sağlamak üzere, kapıları hafif aralık tutun. Bunu
yaparak, küf ve kötü koku oluşumunu önlemiş olursunuz.
CİHAZIN KULLANILMAMASI
DURUMUNDA
Kapıları kapalı tutun; böylece gıdalar, mümkün olduğunca uzun bir süre boyunca soğuk durumda
kalır. Kısmen buzu çözdürülmüş olan gıdaları yeniden dondurmayın. Uzun süreli bir güç kesintisi
durumunda, karartma alarmı da etkinleşebilir (elektronik ürünlerde).
GÜÇ BESLEMESİNİN KESİNTİYE
UĞRAMASI DURUMUNDA
Soğutucu bölmesi, taze gıdaların ve içeceklerin depolanmasını sağlar.
Soğutucu bölmesinin buzu tamamen otomatik olarak çözdürülür.
İç kısımda bölmenin arka duvarında zaman zaman görülen birkaç damla su, otomatik buz çözme
aşamasının göstergesidir. Buz çözmeyle ortaya çıkan su bir tahliye deliğine yönlendirilir ve bir
kapta toplanır, buradan da buharlaşır.
Modele bağlı olarak, ürün, taze et ve balık saklamak için ideal bir özel "Sıfır Derece" bölmesi ile
donatılmış olabilir.
Uyarı: buzdolabının aksesuarlarını bulaşık makinesinde yıkamayın.
Not: ortam sıcaklığı, kapıların ne sıklıkta açıldığı ve cihazın konumu
iki bölmedeki iç sıcaklıkları etkileyebilir. Sıcaklıkları, bu faktörlere bağlı olarak ayarlayın.
Not: çok nemli koşullarda, soğutucu bölmesinde, özellikle cam raflarda yoğuşma suyu oluşabilir.
Bu durumda, sıvı içeren kapların kapağını kapatmanız (örn. saklama kabı), su içeriği yüksek
gıdaları ambalajlamanız (örn. sebzeler) ve varsa fanı çalıştırmanız önerilir.
Sebze-meyve çekmecesinin çıkarılması (modele bağlı olarak)
Çekmeceyi çekebildiğiniz kadar dışarı çekin, kaldırın ve yerinden çıkarın.
Sebze-meyve çekmecesini daha kolay çıkarmak için, kapıdaki iki alt rafın boşaltılması (ve
muhtemelen çıkarılması) ve çekmecenin daha sonra çıkarılması gerekebilir..
Fan ve antibakteriyel koku giderici filtre (modele bağlı olarak)
Fan, sıcaklıkların bölmelerin içinde eşit olarak dağıtılmasını ve dolayısıyla gıdaların daha iyi
saklanmasını ve fazla nemin temizlenmesini sağlar. Havalandırma alanının önünü kapatmayın.
Fan, manuel olarak açılıp kapatılabilir (Hızlı Başvuru Kılavuzuna bakın); açık ise, gerektiğinde
otomatik olarak çalışır.
SOĞUTUCU BÖLMESİ
6
Ayrı dondurucu bölmesine sahip model
Dondurucu bölmesi , dondurulmuş gıdaların saklanmasını (ambalajında belirtilen süre boyunca)
ve taze gıdaların dondurulmasını sağlar. 24 saatte dondurulabilecek taze gıda miktarı, bilgi levhasında
yazılmıştır. Taze gıdayı, dondurucu bölmesinin içindeki dondurma alanına yerleştirin (bkz. Hızlı
Başvuru Kılavuzu) ve havanın serbestçe dolaşabilmesini sağlamak üzere gıda paketlerinin etrafında
yeterli boşluğu bırakın. Kısmen buzu çözdürülmüş olan gıdaları yeniden dondurmamanız önerilir.
Gıdaların su, nem veya yoğuşma suyu girişini önleyecek bir şekilde paketlenmesi önemlidir.
Buz küplerinin yapılması
Buz kalıbının (varsa) 2/3'ünü su ile doldurun ve tekrar dondurucu bölmesine yerleştirin. Buzu
çıkarmak için hiçbir zaman keskin veya sivri nesneler kullanmayın.
Çekmecelerin çıkarılması (modele bağlı olarak)
Çekmeceleri mümkün olduğunca dışarı çekin, yukarı kaldırın ve çıkartın. Hacmi artırmak için,
dondurucu bölmesi çekmeceler olmadan kullanılabilir.
Gıdayı tekrar ızgara/rafın üzerine yerleştirdikten sonra kapının düzgün kapatıldığından emin olun.
Buzlanmayan modeller için, herhangi bir buz çözdürme işlemi gerekli değildir.
Diğer modeller için, buz oluşumu normaldir.
Buz birikme miktarı ve hızı, ortam koşullarına ve kapının ne sıklıkta açıldığına bağlı olarak
değişir. Buz çözdürme aşamasında gıdanın daha uzun süre saklanması için, gıdayı dondurucu
bölmesinden çıkarmadan dört saat önce, varsa hızlı dondurma işlevinin açılması (bkz. Hızlı
Başvuru Kılavuzu) veya sıcaklığın daha düşüğe ayarlanması önerilir. Buz çözdürmek için, cihazı
kapatın ve çekmecelerini çıkarın. Dondurulmuş gıdaları soğuk bir yere yerleştirin. Buzların erimesi
için kapıyı açık bırakın. Buz çözdürme işlemi sırasında suyun dışarı çıkmasını önlemek için,
dondurucu bölmesinin altına emici bir bez yerleştirilmesi ve düzenli olarak suyunun sıkılması
önerilir.
Dondurucu bölmesinin içini temizleyin ve dikkatlice kurulayın.
Cihazı yeniden açın ve gıdaları tekrar cihazın içerisine yerleştirin.
DONDURUCU BÖLMESİNİN
BUZUNUN ÇÖZDÜRÜLMESİ
(modele bağlı olarak)
DONDURUCU BÖLMESİ
Dondurucu bölmesinde taze gıdaları da
dondurabilirsiniz. 24 saatte dondurulabilecek taze gıda miktarı,
bilgi levhasında yazılmıştır.
Taze gıdaların dondurulması:
gıdayı varsa ızgaranın (şekil 1) üstüne veya doğrudan bölmenin alt
kısmına (şekil 2) yerleştirin
gıdayı, yaklaşık 20 mm mesafe bırakarak, halihazırda dondurulmuş
olan gıdalarla temas ettirmeden
bölmesinin ortasına
yerleştirin (şekil 1 ve 2).
İç ürün bölmesine sahip modeller
14m_4s
12m_4s
Şekil 1
Şekil 2
7
STOP FROST SİSTEMİ (modele bağlı olarak)
STOP FROST SİSTEMİ (modele bağlı olarak kullanılabilirdir), dondurucu bölmesinin buzunu
çözdürme prosedürünü kolaylaştırır. STOP FROST aksesuarı (şekil 1), dondurucu bölmesinde
meydana gelen buzun bir kısmını toplamak üzere tasarlanmış olup, çıkarılması ve temizlenmesi
kolaydır; böylece, dondurucu bölmesinin iç kısmının buzunu çözdürmek için gereken süreyi kısaltır.
STOP FROST aksesuarının üzerinde oluşan buzu temizlemek için, aşağıda gösterilen temizleme
prosedürünü takip edin.
STOP FROST AKSESUARINI TEMİZLEME
PROSEDÜRÜ
- Dondurucu bölmesinin kapısını açın ve üstteki
çekmeceyi çıkarın (şekil 2).
- STOP FROST aksesuarını (şekil 3) sökün
ve çıkarın (şekil 4), bu sırada alttaki cam
rafın üstüne düşürmemeye dikkat edin.
Not: aksesuar sıkışmış veya çıkarılması zor
ise, çıkarmaya çalışmakta ısrarcı olmayın;
dondurucu bölmesinin buzunu tamamen
çözdürme işlemi ile devam edin.
- Dondurucu bölmesinin kapısını kapatın.
- Aksesuarın üzerindeki buzu, akan (sıcak
olmayan) suyun altında tutarak temizleyin
(şekil 5).
- Aksesuarın suyunun süzülerek kurumasını
bekleyin ve plastik parçaları yumuşak bir
bezle kurulayın.
- Aksesuarı, arka kısmını şekil 7-A'da gösterilen
çıkıntıların üzerine yerleştirerek gibi yerine
takın, ardından aksesuarın tutma kolunu,
yukarıdaki tutturma yerlerine sabitleyin (şekil
7-B).
- Üst çekmeceyi yerine takın ve dondurucu
bölmesinin kapısını kapatın.
STOP FROST aksesuarı, komple dondurucu
bölmesinin buzu çözdürülmeden tek başına
temizlenebilir. STOP FROST aksesuarının
düzenli olarak temizlenmesi, dondurucu
bölmesinin tamamının buzunun çözdürülmesi
gerekliliğini azaltmaya yardımcı olur.
Not: hacim ve enerji de dahil olmak üzere ürün özellikleri, STOP FROST aksesuarı olmadan
hesaplanmıştır.
Click!!
Click!!
A
B
1
2
5
7
6
3 4
8
"SIFIR DERECE" BÖLMESİ
(modele bağlı olarak)
Sıfır Derecebölmesi, taze gıdaları (örneğin et, balık,
meyve ve kış sebzeleri) daha uzun süre saklamak üzere
doğru nem seviyesi ve düşük sıcaklık sağlamak için özel
olarak tasarlanmıştır.
Activ0° ile bir araya getirilen nem kontrol teknolojisi,
gıda tamamen paketlenmediğinde gıdanın en iyi şekilde
saklanmasını sağlar.
Bölmenin devreye alınması ve devreden çıkarılması
Bölmenin iç sıcaklığı, devreye alındığında yaklaşık olarak 0°'dir.
Bölmeyi devreye almak için, şekildeki
düğmeye, ilgili simgenin ışığı yanana kadar
bir saniyeden uzun bir süre boyunca basın.
Aydınlatılan simge, bölmenin çalıştığı
anlamına gelir. Bölmeyi devreden çıkarmak
için düğmeye tekrar bir saniyeden uzun bir
süre basın. Bölmeyi tamamen devreden
çıkarmak için, çekmeceyi çıkarmanız gerekir.
Sıfır Derecebölmesinin doğru işlev göstermesi için, aşağıdakiler yerine getirilmelidir:
- soğutucu bölmesi açılmalıdır
- sıcaklık +2°C ile +6°C arasında olmalıdır
- "Sıfır Derece" bölmesindeki çekmece, devreye alabilmek üzere takılı olmalıdır
- aşağıdaki özel işlevlerden biri seçilmiş olmamalıdır: Bekleme, Soğutma, Tatil (varsa); bu
durumda, içindeki gıdaları çıkarın.
Not:
- bölmeyi devreye aldığınızda simgenin ışığı yanmazsa, çekmecenin yerine düzgün yerleştirilmiş
olduğunu kontrol edin; sorun hala devam ediyorsa, yetkili Teknik Yardım Servisi ile irtibat kurun.
- bölme devrede ve çekmece açık ise, kontrol panelindeki simge otomatik olarak sönebilir.
Çekmece yerleştirildiğinde simgenin ışığı tekrar yanacaktır
- bölmenin durumundan bağımsız olarak, belli belirsiz bir ses duyabilirsiniz; bu normaldir
- bölme çalışmıyorken, içindeki sıcaklık, soğutucu bölmesinin genel sıcaklığına bağlıdır. Bu
durumda, soğuğa karşı duyarlı olmayan sebze ve meyvelerin (yumuşak meyve, elma, kayısı,
havuç, ıspanak, marul, vs.) bölmenin içinde saklanması tavsiye edilir.
Önemli: bölme devreye alınmış ve su içeriği yüksek gıdalar barındırıyorsa, raflarda yoğuşma suyu
meydana gelebilir. Bu durumda, işlevi geçici bir süreliğine devreden çıkarın.
Yanlışlıkla raf ile soğutucu bölmesinin arka duvarının arasına düşmelerini önlemek için, "Sıfır
Derece" bölmesinin üst rafına küçük boyutlu gıda ve kapları yerleştirirken dikkatli olun.
9
"Sıfır Derece" bölmesinin çıkarılması:
Aşağıdaki adımları gerçekleştirin:
- bölmeyi daha kolay çıkarmak için, alt kapı raflarının boşaltılmasını (ve mümkünse çıkarılmasını)
öneriyoruz
- bölmeyi devre dışı bırakın
- bölmeyi yukarı doğru çevirerek çıkarın
- bölmenin altında yer alan beyaz plastik rafı çıkarın
Not: üst raf ve yan destekler çıkarılamaz.
Sıfır Derecebölmesini tekrar kullanmak için, çekmeceyi yerleştirerek işlevi tekrar devreye
almadan önce, beyaz plastik rafı dikkatli bir şekilde bölmenin altına yerleştirin.
Buzdolabının hacmini artırmak ve enerji tüketimini azaltmak için, Sıfır Derecebölmesini devre
dışı bırakmanız ve bölmeyi çıkarmanız önerilir.
Bölmeyi ve bileşenlerini, buzdolabının iç kısmını temizlemek için özel bir ılık su (çekmecenin
altındaki beyaz plastik rafı suya daldırmamaya dikkat edin) ve nötr temizlik maddeleri çözeltisi ile
bir bez kullanarak ara sıra temizleyin. Aşındırıcı temizlik maddeleri kullanmayın.
Bölmeyi temizlemeden önce (dışından da), bölmenin elektrik beslemesini kesmek için
çekmecenin çıkarılması gereklidir.
Cihazin kullanim omru 10 yildir
Satış Sonrası Hizmetler:
Indesit Company Beyaz Eşya Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Balmumcu Cad. Karahasan Sok.
No: 11, 34349 – Balmumcu Beşiktaş – İstanbul
Tel: (0212) 355 53 00
Taşıma ve Nakliye Sırasında Dikkat Edilecek Konular
Taşıma ve nakliye sırasında ambalajın tamamen kapalı olduğundan emin olunuz,
Taşıma ve nakliye işlemini orijinal ambalajı ile yapınız.
Taşıma esnasında üründe hasar ve arıza oluşmamasına, vurma, çarpma, düşürme vb. dış etkenler
nedeniyle ürünün zarar görmemesine dikkat ediniz.
Ambalajı zarar verebilecek nem, su, v.b. dış etkenlere karşı koruyunuz.
Cihazın montajı yetkili servis tarafından gerçekleştirilecektir.
Tüketicilerin Seçimlik Hakları
Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un 11. maddesi çerçevesinde malın ayıplı olduğunun
anlaşılması durumunda tüketici, satıcıdan (i) satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek
sözleşmeden dönme, (ii) satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, (iii) aşırı
bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masraarı satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz
onarılmasını isteme, (iv) imkan varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme seçimlik
haklarına sahiptir. Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya
ithalatçıya karşı da kullanılabilir.
Ücretsiz onarım hakkının seçilmesi durumunda işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya
da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımı yapılacak veya
yaptırılacaktır.
Ücretsiz onarım hakkının kullanması halinde malın, garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
tamiri için gereken azami sürenin aşılması, tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu,
satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi durumlarında, malın bedel iadesi, ayıp
oranında bedel indirimi veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi (mevzuattaki istisnalar
saklı kalmak kaydıyla) talep edilebilecektir.
Sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkının seçildiği durumlarda, satıcı,
malın bedelinin tümünü veya bedelden yapılan indirim tutarını derhal tüketiciye iade edecektir.
Teknik Yardım Servisi ile irtibat kurmadan
önce:
Sorunun çözülüp çözülmediğini görmek için
cihazı yeniden başlatın. Aksi takdirde, cihazın
bağlantısını tekrar kesin ve bir saat sonra işlemi
tekrarlayın.
Arıza kılavuzunda listelenen kontrolleri
tamamladıktan ve cihazı yeniden başlattıktan
sonra, cihazınız hatalı işleyişini sürdürürse,
Teknik Yardım Servisi ile irtibat kurun, sorunu
net bir şekilde açıklayın ve aşağıdakileri belirtin:
arıza tipi
• model
cihazın tipi ve seri numarası (bilgi etiketinde
yazılıdır)
Servis numarası (varsa) (cihazın
kısmındaki bilgi etiketinde bulunan SERVICE
kelimesinden sonraki rakam)
Not:
Cihazın kapılarının yönünün değiştirilmesi,
Teknik Yardım Servisi tarafından
gerçekleştirilmesi durumunda, garanti
kapsamında işlem talebi olarak
değerlendirilmez.
TEKNİK YARDIM SERVİSİ
Malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakkının seçilmesi durumunda talep kendilerine bildirilmesinden
itibaren satıcı veya üretici tarafından azami otuz iş günü içerisinde, bu talep yerine getirilecektir.
Kullanım Hataları
Cihazın kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar
garanti kapsamı dışındadır.
Tüketici Şikayetleri
Çıkabilecek sorunlar için tüketiciler şikayet ve itirazları konusundaki başvurularını tüketici mahke-
melerine ve tüketici hakem heyetlerine yapabilirler.
Türkiye Genel Dağıtıcısı:
Indesit Company Beyaz Eşya PAZARLAMA A.Ş.
Balmumcu Cad. Karahasan Sok.
No: 11, 34349 – Balmumcu Beşiktaş – İstanbul
Tel: (0212) 355 53 00
Faks: (0212) 212 95 59
Tüm Türkiye’de; Yetkili Teknik Servis, Orijinal
Yedek Parça, Bakım Ürünlerimiz ve Garanti ile ilgili
bilgi için : 444 50 10
Üretici Firma:
Indesit Company Spa
Viale Aristide Merloni, 47
60044 Fabriano Italy
Tel: +39 0732 66 11
400010861133
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8

HOTPOINT/ARISTON BCB 70301 AA Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi