Shimano BR-RS305 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual
DM-RBMBR01-00
Non-Series
BR-RS305
Bayi El Kitabı
ROAD MTB Trekking
City Touring/
Comfort Bike
URBAN SPORT E-BIKE
Mekanik Disk frenler
(Turkish)
2
İÇİNDEKİLER
ÖNEMLİ UYARI ......................................................................................................3
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN ........................................................................4
KULLANILACAK ALETLER LİSTESİ ......................................................................... 8
MONTAJ ...............................................................................................................10
Fren kaliperi montaj civataları C uzunluğunun kontrol edilmesi ...........................................................10
Kadroya geçici montaj ...............................................................................................................................11
Kadroya son sıkma ve iç kablonun takılması ............................................................................................ 17
AYAR ....................................................................................................................22
Fren pabuçları aşındığında yapılacak ayar ...............................................................................................22
Fren pabucu boşluğunun ve değiştirme zamanlamasının kontrol edilmesi ........................................... 23
BAKIM .................................................................................................................. 25
Fren pabuçlarının değiştirilmesi ................................................................................................................25
ÖNEMLİ UYARI
33
ÖNEMLİ UYARI
Bu bayi el kitabı, profesyonel bisiklet tamircileri için hazırlanmıştır.
Bisiklet montajı konusunda profesyonel eğitim almamış kullanıcılar bayi el kitabını kullanarak komponentleri kendileri monte etmeye çalışmamalıdırlar.
Eğer bu el kitabında verilen bilgilerden herhangi biri size anlaşılmaz gelirse montaja devam etmeyin. Destek almak için satıcınızla irtibata geçin.
Ürünle birlikte verilen tüm kullanım kılavuzlarını okuyun.
Bu bayi el kitabında belirtilen işlemler haricinde ürünü sökmeyin veya üzerinde değişiklik yapmayın.
Tüm bayi el kitaplarını ve kullanım kılavuzlarını sitemizden çevrim-içi olarak okuyabilirsiniz (http://si.shimano.com).
Lütfen, bayi olarak faaliyet gösterdiğiniz ülke, eyalet veya bölgenin ilgili kural ve yönetmeliklerine riayet edin.
Güvenlik için, kullanmadan önce bu bayi el kitabının tamamını okuyun ve doğru kullanım için talimatlara uyun.
Yaralanmaya veya cihazda veya çevresinde maddi hasara meydan vermemek için aşağıdaki talimatlara daima uyulmalıdır.
Talimatlar, ürünün yanlış şekilde kullanılması durumunda oluşabilecek tehlike veya hasarın derecesine göre sınıflandırılmıştır.
TEHLİKE
Bu talimatlara uyulmaması ölüme veya ciddi yararlanmaya neden olacaktır.
UYARI
Bu talimatlara uyulmaması ölüme veya ciddi yararlanmaya neden olabilir.
İKAZ
Bu talimatlara uyulmaması yaralanmaya veya cihazda veya çevresinde maddi hasara neden olabilir.
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
44
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
UYARI
Komponentleri monte ederken kullanım kılavuzlarında verilen talimatlara mutlaka uyun.
Sadece orijinal Shimano parçaları kullanılması tavsiye edilir. Eğer civatalar ve somunlar gibi parçalar gevşer veya hasar görürse bisiklet aniden
devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Ayrıca, ayarlar doğru şekilde yapılmazsa sorunlar oluşabilir ve bisiklet aniden devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Parca değiştirme gibi bakım işlemleri yaparken gozlerinizi korumak icin emniyet gozluğu kullanın.
Bu bayi el kitabının tamamını okuyun ve gerektiğinde başvurmak üzere güvenli bir yerde saklayın.
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Lütfen, parmaklarınızı döner disk fren rotorundan uzak tutmaya dikkat edin. Disk fren rotoru, hareket halindeyken
disk açıklıklarında parmaklarınızı ciddi şekilde yaralayabilecek keskinliğe sahiptir.
Kaliperler ve disk fren rotoru frenler çalışırken ısınır; bu nedenle, sürüş sırasında veya bisikletten indikten hemen sonra bu parçalara dokunmayın. Aksi
halde elleriniz yanabilir.
Disk fren rotoruna veya fren pabuçlarına yağ veya gres bulaştırmamaya dikkat edin. Aksi takdirde frenler doğru şekilde çalışmayabilir.
Eğer fren pabuçlarına yağ veya gres bulaşmışsa, satıcınıza danışın. Aksi takdirde frenler doğru şekilde çalışmayabilir.
Fren çalışırken ses çıkıyorsa, fren pabuçları kullanım limitine kadar aşınmış olabilir. Fren sistem sıcaklığının
yeterince düşüp düşmediğini ve ardından her bir pabucun kalınlığının 0.5 mm veya daha fazla olup
olmadığını kontrol edin. Veya satıcınıza danışın.
0.5mm
2.4mm
Kullanılabilir
sınıra ulaşıldı
Yeniyken durum
Fren pabuçları aşınmışsa, "AYAR" altındaki "Fren pabuçları aşındığında yapılacak ayar" bölümünü okuyun ve fren pabucu aralıklarını ayarlayın.
Frenlerin çalışması durabileceğinden, ayar yapmadan bisikleti sürmeye devam etmek tehlikelidir.
Eğer disk fren rotoru çatlamış veya deforme olmuşsa, derhal frenleri kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın.
Eğer disk fren rotoru 1.5 mm kalınlığa kadar veya daha fazla aşınırsa veya alüminyum yüzey görülür hale gelirse, derhal frenleri kullanmayı bırakın ve
satıcınıza danışın.
Fren kablosunda herhangi bir pas, yıpranma veya çatlak olup olmadığını kontrol edin ve eğer böyle bir durum varsa satıcınızla veya bir bisiklet
bayisiyle irtibata geçin. Aksi takdirde frenler doğru şekilde çalışmayabilir.
Modele bağlı olarak her bisiklette kullanım biraz farklı olabilir. Bu nedenle (fren kolu kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun fren yapma
tekniğini ve bisikletinizin çalışma şeklini öğrendiğinizden emin olun.
Bisikletinizin fren sistemini uygun şekilde kullanmamanız kontrolünüzü kaybederek veya düşerek ciddi şekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Doğru kullanım için bisiklet satıcınıza danışın veya bisikletinizin kullanım kılavuzuna bakın. Aynı zamanda sürüş, frenleme, v.b. için alıştırma yapmanız
önemlidir.
Eğer ön fren çok güçlü uygulanırsa tekerlek kilitlenebilir ve bisiklet öne doğru devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru şekilde çalıştığından emin olun.
Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun olacaktır. Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. Lastiklerin kayması bisikletten düşmenize neden olabilir.; bu duruma meydan vermemek için,
hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
55
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
Kaliperi kadroya monte ederken, disk fren rotorunu kaliper rotor yarığının ortasına yerleştirin.
Disk fren rotoru ve fren pabuçları arasındaki sağ ve sol boşlukları eşit olacak şekilde ayarlayın. Fren pabuçları aşındığında,
fren pabuçlarının rotora sadece bir tarafta temas etmesini engellemek için iç ve dış taraftaki aralıkları aynı zamanda ve eşit
olarak ayarlayın.
(İç taraf: pabuç ayar vidası; Dış taraf: kablo ayarlama tamburu/kablo ayarlayıcı)
Sağ ve sol aralıklardan sadece birinin ayarlanması aralıkların dengesiz olmasına neden olabilir ve fren pabuçları minimum
çalışma kalınlığına (0.5 mm) kadar aşınmadan önce frenlerin bozulmasına yol açabilir.
Dış tarafİç taraf
Rotor yarığı
İç kabloyu 20 mm veya daha az çıkıntı yapacak şekilde ayarlayın. Eğer çıkıntı uzunluğu daha fazla olursa, iç kablonun ucu
disk fren rotoru içinde sıkışarak tekerleğin kilitlenmesine neden olabilir ve bisiklet ileri doğru savrularak ciddi yaralanmaya
sebebiyet verebilir.
20mm veya daha az
Disk frenler, tavsiye tablolarında görülen kombinasyonlarda kullanıldığında ideal performans sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Tavsiye tablolarına
uyduğunuzdan emin olun. 2-parmak kolları fren kaliperleriyle birlikte kullanın. Eğer 4-parmak kollarla birlikte kullanılırsa, frenleme kuvveti daha
yüksek olacaktır. Buna göre, belirli sürüş koşulları, toplam ağırlık ve diğer faktörler bisikletten düşerek yaralanmanıza neden olabilir.
Yarış gidonlar için kol ST-3500/ST-R3000
TT için kol
ST-9071
BL-TT79
Düz gidonlar için kol BL-3500*/BL-R3000*
*Konum değiştirmeli tipte fren kolları. Konum değiştirmeli tipte fren kolları kısmına bakın.
Eğer hazne üzerindeki çabuk bağlantı kolu disk fren rotoruyla aynı taraftaysa, tehlikeli şekilde birbirleriyle temas edebilirler; bu nedenle, temas
olup olmadığını kontrol edin.
Konum değiştirmeli tipte fren kolları
Bu fren kolları, askı frenlerle, YOL için mekanik disk frenlerle veya veya V-FRENLERLE uyumlu olmalarını sağlamak için kullanılabilen mod değiştirme
mekanizmasıyla donatılmıştır.
YOL kullanımı amaçlı mekanik disk frenler için konum pozisyonu C/R'yi, MTB kullanımı amaçlı mekanik disk frenler için konum pozisyonu V'i kullanın.
Yanlış konum seçilmesi, son derece tehlikeli olan aşırı veya yetersiz frenleme kuvvetine neden olabilir.
Şekillerde görüldüğü gibi doğru konumu seçin.
Konum pozisyonu Uygulanabilir fren
C: Askı fren modu
R: YOL modu için mekanik disk fren
C/R konumu
YOL için mekanik disk frenler
Bu modu BR-RS305 için kullanın.
V: V-FREN modu
V-konumu
MTB için mekanik disk fren
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
66
İKAZ
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Alışma süresi
Disk frenlerin bir alışma süresi vardır ve alışma süresi ilerledikçe frenleme kuvveti kademeli olarak artar; bu nedenle, bu süre içerisinde frenleri
kullanırken frenleme gücündeki artışa dikkat edin. Aynı durum fren pabuçları veya disk fren rotoru değiştirildiğinde de gerçekleşir.
NOT
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Ürünler doğal aşınma, normal kullanım ve eskime sonucu bozulmalara karşı garantili değildir.
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
Eğer fren kaliperi montaj çıkıntısı ve maşa ucu paralel değilse, disk fren rotoru ve kaliper birbirine temas edebilir.
"SADECE RESİN PABUÇ" olarak tanımlanan rotorları sadece resin pabuçlarla birlikte kullanın. Bunların metal pabuçlarla birlikte kullanılması hızlı bir
şekilde aşınmalarına neden olacaktır.
Bu el kitabı esas olarak ürünü kullanmak için gereken işlemleri açıklama amacı taşıdığından, gerçek ürün şekildekinden farklı
olabilir.
KULLANILACAK ALETLER LİSTESİ
KULLANILACAK ALETLER LİSTESİ
88
KULLANILACAK ALETLER LİSTESİ
Montaj, ayar ve bakım amaçları için aşağıdaki aletlere ihtiyaç vardır.
Alet Alet
3 mm somun anahtarı 5 mm somun anahtarı
4 mm somun anahtarı 10 mm İngiliz anahtarı
MONTAJ
1010
MONTAJ
Fren kaliperi montaj civataları C uzunluğunun kontrol edilmesi
MONTAJ
Fren kaliperi montaj civataları C uzunluğunun kontrol edilmesi
Arka (140 mm ve 160 mm için aynı)
(Z)
13mm
Fren kaliperi tespit civatalarını C kadro
montaj bölgesine yerleştirin ve fren
kaliperi montaj civatasının C çıkıntı
yapan kısımlarının uzunluklarının 13 mm
olup olmadığını kontrol edin.
(Z)
Fren kaliperi montaj civatası C
NOT
Bir civata uzunluk seçicisi kullanırken, fren kaliperi montaj civatası C ucunun [X] aralığı dahilinde olduğundan emin olun.
[X]
Fren kaliperi montaj civatası C
Civata uzunluğu
seçicisi
Fren kaliperi montaj civatası C'nin uzunluğunu kontrol ederken rondela kullanmayın.
Kullanılan fren kaliperi montaj civataları C'nin uzunluğu, kadronun uzunluğuna bağlı olarak değişir.
Kadronun kalınlığı için uygun fren kaliperi montaj civataları C kullanın.
Kadro kalınlığı
Fren kaliperinin
uzunluğu
montaj civatası C
Kadro kalınlığı
Fren kaliperi montaj
civatası C uzunluğu
Y-parçası
10mm 23mm Y8N208000
15mm 28mm Y8N208050
20mm 33mm Y8N208010
25mm 38mm Y8N208020
30mm 43mm Y8N208030
35mm 48mm Y8N208040
1111
MONTAJ
Kadroya geçici montaj
Devamı sonraki sayfada
Kadroya geçici montaj
Ön tekerlekteki 140mm disk fren rotoru için
1
(X)
(Y) (Z)
Adaptörü fren kaliperine takın.
(X)
Civata tespit pimi
(Y)
Fren kaliperi montaj civatası B
(Z)
Adaptör
Sıkma torku
6-8 N·m
NOT
Civata tespit pimini taktığınızdan emin
olun.
Civata tespit piminin arkaya doğru
tamamen yerleşmiş olup olmadığını kontrol
edin.
Takarken adaptör üzerinde belirtilen yöne
uyun.
1212
MONTAJ
Kadroya geçici montaj
2
(Z)
Adaptörü kadroya geçici olarak takın.
Fren koluna basın ve fren pabuçlarını
disk fren rotoruna karşı bastırılırken fren
kaliperi montaj civatalarını A geçici
olarak sıkın.
(Z)
Fren kaliperi montaj civatası A
TEKNİK İPUÇLARI
Montaj işlemine yardımcı olması açısından, iç
kılavuz borusunun (iç kablo önceden içine
geçirilmiş olarak) önceden kaliperin içine
takılması önerilir.
İç kablo
İç kılavuz
borusu
Kadroya montajı tamamlama ve iç kabloyu takma konusunda ayrıntılar için, bkz. "Kadroya son sıkma ve iç kablonun takılması".
1313
MONTAJ
Kadroya geçici montaj
Devamı sonraki sayfada
Ön tekerlekteki 160mm disk fren rotoru için
1
(X)
(Y) (Z)
Adaptörü fren kaliperine takın.
(X)
Civata tespit pimi
(Y)
Fren kaliperi montaj civatası B
(Z)
Adaptör
Sıkma torku
6-8 N·m
NOT
Civata tespit pimini taktığınızdan emin
olun.
Civata tespit piminin arkaya doğru
tamamen yerleşmiş olup olmadığını kontrol
edin.
Takarken adaptör üzerinde belirtilen yöne
uyun.
1414
MONTAJ
Kadroya geçici montaj
2
(Z)
Adaptörü kadroya geçici olarak takın.
Fren koluna basın ve fren pabuçlarını
disk fren rotoruna karşı bastırılırken fren
kaliperi montaj civatalarını A geçici
olarak sıkın.
(Z)
Fren kaliperi montaj civatası A
TEKNİK İPUÇLARI
Montaj işlemine yardımcı olması açısından, iç
kılavuz borusunun (iç kablo önceden içine
geçirilmiş olarak) önceden kaliperin içine
takılması önerilir.
İç kablo
İç kılavuz
borusu
Kadroya montajı tamamlama ve iç kabloyu takma konusunda ayrıntılar için, bkz. "Kadroya son sıkma ve iç kablonun takılması".
Arka tekerlekteki 140mm disk fren rotoru için
(Z)
Geçici olarak fren kaliperini kadroya
sıkın.
(Z)
Fren kaliperi montaj civatası C
TEKNİK İPUÇLARI
Montaj işlemine yardımcı olması açısından, iç
kılavuz borusunun (iç kablo önceden içine
geçirilmiş olarak) önceden kaliperin içine
takılması önerilir.
İç kablo
İç kılavuz
borusu
Kadroya montajı tamamlama ve iç kabloyu takma konusunda ayrıntılar için, bkz. "Kadroya son sıkma ve iç kablonun takılması".
1515
MONTAJ
Kadroya geçici montaj
Devamı sonraki sayfada
Arka tekerlekteki 160mm disk fren rotoru için
1
(X)
(Y)
(Z)
Adaptörü fren kaliperine takın.
(X)
Civata tespit pimi
(Y)
Adaptör
(Z)
Fren kaliperi montaj civatası B
Sıkma torku
6-8 N·m
NOT
Civata tespit pimini taktığınızdan emin
olun.
Takarken adaptör üzerinde belirtilen
yöne uyun.
1616
MONTAJ
Kadroya geçici montaj
2
(X)
(Y)
(Y)
(Z)
Adaptörü kadroya geçici olarak sıkın.
(X)
Adaptör
(Y)
Rondela
(Z)
Fren kaliperi montaj civatası C
TEKNİK İPUÇLARI
Montaj işlemine yardımcı olması açısından, iç
kılavuz borusunun (iç kablo önceden içine
geçirilmiş olarak) önceden kaliperin içine
takılması önerilir.
İç kablo
İç kılavuz
borusu
NOT
Adaptörü takarken rondelaları
kullandığınızdan emin olun.
Kadroya montajı tamamlama ve iç kabloyu takma konusunda ayrıntılar için, bkz. "Kadroya son sıkma ve iç kablonun takılması".
1717
MONTAJ
Kadroya son sıkma ve iç kablonun takılması
Devamı sonraki sayfada
Kadroya son sıkma ve iç kablonun takılması
1
(Y)
(X)
(Z)
İç kabloyu geçirin ve ardından kol,
başlangıç konumunda olarak kablo tespit
civatasını sıkın.
(X)
İç kablo
(Y)
Kablo sabitleme somunu
(Z)
Kol
Sıkma torku
6-8 N·m
TEKNİK İPUÇLARI
Bir yarış gidon kullanırken, kabloyu bir kablo
ayarlayıcı (SM-CB70) ile ayarlayabilirsiniz.
Kablo ayarlayıcıyı vites teli kılıfına bağlayın ve
daha sonra içinden iç kabloyu geçirin. Kaliper
kolu başlangıç konumunda olarak, kablo
tespit civatasını sıkın. Montaj hakkında
ayrıntılı bilgi için, kablo ayarlayıcı kullanım
kılavuzuna bakın.
Dış kablo
Kablo ayarlayıcı
2
(Z)
(Z)
Ardından, kaliperi kadroya sabitleyin.
Fren pabuçları disk fren rotoruna sıkıca
bastırılıncaya kadar fren koluna basın.
Fren koluna basarken, iki fren kaliperi
montaj civatası A/C'yi sırasıyla her
seferinde küçük miktarlarda sıkın.
Son olarak, fren kaliperi tespit
civatalarını belirtilen tork değerine göre
emniyetli şekilde sıkın.
(Z)
Fren kaliperi montaj civataları A/C
Sıkma torku
6-8 N·m
1818
MONTAJ
Kadroya son sıkma ve iç kablonun takılması
Devamı sonraki sayfada
3
Civataların gevşemesini önlemek için yaylı rondelalar, tespit pimleri ve sustalı rondelalar
kullanılır.
Ön maşa ve kadro için uygun yöntemi kullanın.
(X)
Yaylı rondela
(Y)
Civata tespit pimi
(Z)
Sustalı rondela
TEKNİK İPUÇLARI
Adım 2 ve 3'teki işlemler, kaliperin disk fren
rotoruna paralel olarak takılmasını sağlar.
Disk fren rotorunun kaliperin rotor yarığının
ortasına yerleşip yerleşmediğini kontrol edin.
Bu noktada, disk fren rotoru ile fren pabuçları
arasında dış tarafta bir miktar boşluk vardır,
ancak iş tarafta boşluk yoktur.
Dış tarafİç taraf
Fren pabucu
Pabuç ayar
vidası
Rotor yarığı
Disk fren rotoru
Ön tekerlekteki 140mm disk fren rotoru için
(X)
Fren kaliperi montaj civatalarını A
sıkarken, yaylı rondelaları taktığınızdan
emin olun.
*
Yaylı rondelaları takma konumları,
140mm ve 160mm için farklıdır.
(Şekilde 140mm gösterilmektedir)
Arka tekerlekteki 140mm disk fren rotoru için
(Y)
Fren kaliperi montaj civatalarını C
kullanırken, civata tespit pimlerini
taktığınızdan emin olun.
Civata tespit pimlerinin tamamen
yerleşip yerleşmediğini kontrol edin.
Ön tekerlekteki 160mm disk fren rotoru için
(X)
Fren kaliperi montaj civatalarını A
sıkarken, yaylı rondelaları taktığınızdan
emin olun.
*
Yaylı rondelaları takma konumları,
140mm ve 160mm için farklıdır.
(Şekilde 160mm gösterilmektedir)
Arka tekerlekteki 160mm disk fren rotoru için
(Z)
*
Fren kaliperi montaj civatalarını C
sıkarken, sustalı rondelaları
taktığınızdan emin olun.
1919
MONTAJ
Kadroya son sıkma ve iç kablonun takılması
Devamı sonraki sayfada
4
(X)(Y)
(Z)
Dış tarafİç taraf
Pabuç ayar vidasını bir veya iki "klik" sesi
duyuncaya kadar ters saat yönünde
çevirerek gevşetin.
Bu işlem, fren pabucu ile disk fren rotoru
arasında iç tarafta uygun bir boşluk
yaratır.
Disk fren rotoru ile fren pabuçları
arasındaki her iki boşluğun (iç tarafta ve
dış tarafta) eşit olup olmadığını kontrol
edin.
(X)
Fren pabucu
(Y)
Pabuç ayar vidası
(Z)
Disk fren rotoru
5
(Z)
Yaklaşık 10
defa sıkın
Fren kolunu kabzaya değinceye kadar
yaklaşık 10 defa sıkın; bileşenlerle
herhangi bir problem olup olmadığını ve
tekerlek döndüğünde disk fren rotorları
ile fren pabuçlarının birbirlerini
engelleyip engellemediğini kontrol edin.
(Z)
Fren kolu
2020
MONTAJ
Kadroya son sıkma ve iç kablonun takılması
6
Eğer adım 5'te kablo gevşerse, aşağıdaki işlemlerden birini uygulayarak sıkın.
Düz gidon kolları için
(Z)
(Y)
Kablodaki gevşekliği ayarlamak için
kablo ayar tamburunu ters saat yönünde
çevirin; ardından bir kablo ayar somunu
sağlanmışsa kablo ayar somununu
elinizle sıkın.
(Y)
Kablo ayar somunu
(Z)
Kablo ayarlama tamburu
Yarış gidon kolları ve triatlon kolları için
(Y)
(Z)
Kablonun gevşekliğini ayarlamak için
kablo ayarlama tamburunu saat yönünde
çevirin.
(Y)
Dış kablo
(Z)
Kablo ayarlayıcı
Kablo sabitleme somunu kullanıldığında
(Z)
Kablo tespit civatasını gevşetin, kabloyu
sıkın ve ardından kablo tespit civatasını
tekrar sıkın.
(Z)
Kablo sabitleme somunu
TEKNİK İPUÇLARI
Eğer fren kolunun kursu çok uzunsa:
Eğer fren kolunun kursu yukarıdaki ayardan sonra bile çok uzunsa, aşağıdaki işlemi uygulayın.
İlk pabuç boşlukları azaltılarak uygun bir kurs ayarlanabilir.
Adım 2'ye geçmeden önce fren pabucunu disk fren rotoruna karşı bastırmak için pabuç ayar vidasını saat yönünde çevirin.
Fren pabuçları disk fren rotoruna karşı bastırılmış olarak, pabuç ayar vidasını bir veya iki "klik" hareketiyle ters saat yönünde çevirin.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27

Shimano BR-RS305 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual