Teknik Servis Talimatı
SI-5UZ0A
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen
kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Arka vites değiștiricisinin montajı
Özellikler
Zincir uzunluğu
Kurs ayarı ve kablonun emniyete
alınması
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek suretiyle arkadan bakıldığında
kılavuz makara en küçük dișlinin dıș çizgisinin altında olacak
șekilde ayarlayın.
1 2
Üst ayar vidası
2. Kablonun bağlanması ve emniyete alınması
Kabloyu arka vites değiștiriciye bağlayın
ve kablodaki ilk gevșekliği aldıktan sonra,
arka vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü
gibi tekrar sabitleyin.
Çekin
Sıkma torku: 5-7 N·m
Sıkma torku: 8-10 N·m
Not :
Kablonun kanala
iyice yerleștiğinden
emin olun.
Kanal
3. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz makaranın doğrudan
en büyük dișliyle hizalanacak bir konuma hareket etmesini
sağlayın.
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik
olarak yağlayın.
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Türkçe)
En küçük dișli En büyük aynakol dișlisi
Kılavuz makara
Gergi makarası
Zincir
90°
Yerle dik açı
t;JODJSJUFNJ[MFNFLJÎJOEPļBMCJSEFUFSKBOLVMMBOO1BTUFNJ[MFZJDJMFSHJCJ
zincirin zarar görmesine ve/veya arıza yapmasına neden olabilecek
BMLBMJCB[MWFZBBTJUCB[MEFUFSKBOMBSLVMMBONBZO
t(àÎMFOEJSJMNJŗCBļMBOUQJNJOJTBEFDFJODFUJQUF[JODJSJCJSMFŗUJSNFLJÎJO
kullanın.
tČLJGBSLMUJQUFHàÎMFOEJSJMNJŗCBļMBOUQJNJNFWDVUUVS,VMMBOBDBļO[QJNJ
seçmeden önce așağıdaki tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı
pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine
uygun olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde
yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına
veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
t&ļFSEJŗMJTBZTOEBLJCJSEFļJŗJLMJLOFEFOJZMF[JODJSJOV[VOMVļVOVBZBSMBNBL
gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak
bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı
pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar
görecektir.
t;JODJSJOEPļSVHFSHJOMJLUFPMVQPMNBEļOWFIBTBSHÚSàQHÚSNFEJļJOJ
kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse,
zincir değiștirilmelidir Aksi takdirde, zincir koparak bisikletten düșmenize
neden olabilir.
t1BSÎBMBSNPOUFFEFSLFOTFSWJTUBMJNBUOEJLLBUMJŗFLJMEFPLVZVO
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar sürücünün yaralanmasına
neden olabilir.
4BEFDFPSJKJOBM4IJNBOPZFEFLQBSÎBMBSOLVMMBONBO[ŗJEEFUMFUBWTJZF
ederiz.
t#V5FLOJL4FSWJT5BMJNBUOEJLLBUMJCJSŗFLJMEFPLVZVOWFEBIBTPOSB
bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
D
U
R
A
-
A
C
E
6Î1JNJ -JOL1JNJ
Güçlendirilmiș
#BļMBOU1JNJ
4. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıștırarak zinciri ikinci dișliye
hareket ettirin. Daha sonra, vites koluna oynaklığını alacak
kadar basarken krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese geçerken Ses tamamen
kesildiğinde
Vites kablosu ayar
tamburu
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı alacak
kadar çalıștırıldığında ve zincir üçüncü
dișliye dokunarak ses çıkardığında
elde edilir.
7JUFTLPMVOVPSJKJOBMLPOVNVOBLPMVOJLJODJEJŗMJBZBSOEB
olduğu ve serbest bırakıldığı konuma) döndürün ve daha
sonra krank kolunu saat yönünde çevirin. Eğer zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses çıkarıyorsa, vites kablosu
ayar tamburunu saat yönünde hafifçe çevirmek suretiyle
ses kesilinceye ve zincir düzgün șekilde çalıșıncaya
kadar sıkın.
Vites kablosu ayar
tamburu
Vites kablosu ayar
tamburunu zincir ikinci
dișliye geri dönünceye
kadar sıkın.
(saat yönü)
Vites kablosu tamburunu
zincir üçüncü dișliye
dokunarak ses
çıkarıncaya kadar
gevșetin.
(ters saat yönü)
RD-A050
Not
t&ļFSEJŗMJEFļJŗUJSNFJŗMFNMFSJEà[HàOŗFLJMEFZBQMBNZPSTB
vites değiștiriciyi temizleyin ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
t&ļFSCBļMBOUMBSEBLJHFWŗFLMJLEà[FZJBZBSMBNBZBQMBNBZBDBLLBEBSZàLTFL
ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
t7JUFTEFļJŗUJSJDJZJQFSJZPEJLPMBSBLUFNJ[MFNFMJWFUàNIBSFLFUMJQBSÎBMBS
(mekanizmayı ve makaraları) yağlamalısınız.
t&ļFSEJŗMJEFļJŗUJSNFBZBSZBQMBNZPSTBCJTJLMFUJOBSLBVDVOEBLJQBSBMFMMJL
derecesini kontrol edin. Aynı zamanda, kablonun yağlanıp yağlanmadığını
ve vites kablosunun çok uzun veya çok kısa olup olmadığını kontrol edin.
t&ļFSCJSNBLBSBEBLJHFWŗFLMJLOFEFOJZMFBOPSNBMCJSTFTEVZBSTBO[
makarayı değiștirmelisiniz.
t,VMMBONBEBOÚODFJÎLBCMPZVWFWJUFTLBCMPTVOVOJÎJOJHSFTMFZFSFLVZHVO
șekilde kaydıklarından emin olun.
t:àLTFLLBCMPTàSUàONFTJOFZPMBÎBOJÎUFOZÚOMFOEJSNFMJLBESPUJQMFSJ
SIS fonksiyonunu olumsuz yönde etkilediğinden bu tür kadroların
kullanımından kaçının.
t1BSÎBMBSEPļBMBŗONBZBWFOPSNBMLVMMBONEBOLBZOBLMBOBOCP[VMNBZB
karșı garantili değildir.
t.POUBKBZBSMBNBCBLNWFLVMMBONMBJMHJMJUàNTPSVMBSO[JÎJO
lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
5 mm Alyen Anahtarı
İçeri bastırın
ve sıkın
Kadro
#SBLFUTPNVOV
#SBLFU
#SBLFUDJWBUBT
Sıkma torku: 3-4 N·m
< Direkt montaj tipi >
< Braket tipi >
Zincir
Güçlendirilmiș bağlantı
pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi
9-vites çok ince zincir
Gümüș TL-CN31 / TL-CN22
CN-HG50 / CN-IG51
gibi
8-/7-/6-vites ince zincir
Siyah
TL-CN31 / TL-CN22 ve
TL-CN30 / TL-CN21
6.5 mm
7.1 mm
Vites kolu SL-A050
Dișliler 14
Vites kablosu SIS
Arka değiștirici RD-A050
Arka Dișli MF-HG37
Zincir CN-HG50
Toplam kapasite 29 diș veya daha az
En büyük dișli 28D
En küçük dișli 13D
Aynakol diș farkı 14D
1
2
En küçük dișlinin
dıș çizgisi
Kılavuz makara
1
2
En büyük dișli
Kılavuz makara
Alt ayar vidası
SI-5UZ0A-05
tur_281826_SI_5UZ0A.indd 1 26-12-2008 10:14:15