Shimano BL-M355 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual

Bu kılavuz için de uygundur

(Turkish)
DM-BR0006-03
BR-M355
BL-M355
Bağlantı adaptörü
SM-MA-F180P/P2
Bayi El Kitabı
YOL MTB Trekking
City Touring/
Comfort Bike
URBAN SPOR
T E-BIKE
Hidrolik Disk Fren
2
İÇİNDEKİLER
ÖNEMLİ UYARI ......................................................................................................3
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN ........................................................................4
KULLANILACAK ALETLERİN LİSTESİ ...................................................................10
MONTAJ ...............................................................................................................12
Disk fren bağlantı adaptörü (180 mm disk fren rotorları için) ................................................................ 12
Disk fren rotor adaptörü ...........................................................................................................................13
Fren hortumunun takılması ....................................................................................................................... 15
BAKIM .................................................................................................................. 17
Orijinal Shimano mineral yağı eklenmesi ve havanın alınması ...............................................................17
Fren hortumunun değiştirilmesi ................................................................................................................23
Fren pabucu değişimi ................................................................................................................................. 25
ÖNEMLİ UYARI
3
ÖNEMLİ UYARI
Bu bayi el kitabı, profesyonel bisiklet tamircileri için hazırlanmıştır.
Bisiklet montajı konusunda profesyonel eğitim almamış kullanıcılar bayi el kitabını kullanarak komponentleri kendileri monte etmeye çalışmamalıdırlar.
Bu el kitabında verilen bilgilerden herhangi biri size anlaşılmaz gelirse montaja devam etmeyin. Destek almak için satıcınızla irtibata geçin.
Ürünle birlikte verilen tüm kullanım kılavuzlarını okuyun.
Bu bayi el kitabında belirtilen işlemler haricinde ürünü sökmeyin veya üzerinde değişiklik yapmayın.
Tüm bayi el kitaplarını ve kullanım kılavuzlarını sitemizden çevrim-içi olarak okuyabilirsiniz (http://si.shimano.com).
İnterneti kullanmayan müşterilerin kullanım kılavuzunun basılı bir kopyasını almak için satıcıyla iletişime geçmeleri gerekebilir.
Bir kullanım kılavuzunu müşterinize vermek için yazdırabilir veya kullanım kılavuzunun basılı bir kopyasını en yakın SHIMANO satış ofisinden istemeniz
gerekebilir.
Lütfen, bayi olarak faaliyet gösterdiğiniz ülke, eyalet veya bölgenin ilgili kural ve yönetmeliklerine riayet edin.
Güvenlik için, kullanmadan önce bu bayi el kitabının tamamını okuyun ve doğru kullanım için talimatlara uyun.
Yaralanmaya veya cihazda veya çevresinde maddi hasara meydan vermemek için aşağıdaki talimatlara daima uyulmalıdır.
Talimatlar, ürünün yanlış şekilde kullanılması durumunda oluşabilecek tehlike veya hasarın derecesine göre sınıflandırılmıştır.
TEHLİKE
Bu talimatlara uyulmaması ölüme veya ciddi yararlanmaya neden olacaktır.
UYARI
Bu talimatlara uyulmaması ölüme veya ciddi yararlanmaya neden olabilir.
DİKKAT
Bu talimatlara uyulmaması yaralanmaya veya cihazda veya çevresinde maddi hasara neden olabilir.
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
4
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
UYARI
Komponentleri monte ederken kullanım kılavuzlarında verilen talimatlara mutlaka uyun.
Sadece orijinal Shimano parçaları kullanılması tavsiye edilir. Eğer civatalar ve somunlar gibi parçalar gevşer veya hasar görürse bisiklet aniden
devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Ayrıca, ayarlar doğru şekilde yapılmazsa sorunlar oluşabilir ve bisiklet aniden devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Parça değiştirme gibi bakım işlemleri yaparken gözlerinizi korumak için emniyet gözlüğü kullanın.
Bu bayi el kitabının tamamını okuyun ve gerektiğinde başvurmak üzere güvenli bir yerde saklayın.
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
203 mm ve 180 mm disk fren rotorları, 160 mm disk fren rotorlarından daha yüksek frenleme kuvveti sağlar. Frenleri kullanmadan önce frenleme
özelliklerini tamamen öğrendiğinizden emin olun.
Modele bağlı olarak her bisiklette kullanım biraz farklı olabilir.
Bu nedenle (fren kolu kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun fren yapma tekniğini ve bisikletinizin çalışma şeklini öğrendiğinizden emin
olun. Bisikletinizin fren sistemini uygun şekilde kullanmamanız kontrolünüzü kaybederek veya düşerek ciddi şekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Doğru kullanım için bisiklet satıcınıza danışın veya bisikletinizin kullanım kılavuzuna bakın. Aynı zamanda sürüş, frenleme vb. için alıştırma yapmanız
önemlidir.
Lütfen, parmaklarınızı döner disk fren rotorundan uzak tutmaya dikkat edin. Disk fren rotoru, hareket halindeyken
disk açıklıklarında parmaklarınızı ciddi şekilde yaralayabilecek keskinliğe sahiptir.
Kaliperler ve disk fren rotoru frenler çalışırken ısınır; bu nedenle, sürüş sırasında veya bisikletten indikten hemen sonra bu parçalara dokunmayın.
Aksihalde elleriniz yanabilir.
Disk fren rotoruna veya fren pabuçlarına yağ veya gres bulaştırmamaya dikkat edin. Aksi takdirde frenler doğru şekilde çalışmayabilir.
Eğer fren pabuçlarına yağ veya gres bulaşmışsa, satıcınıza danışın. Aksi takdirde frenler doğru şekilde çalışmayabilir.
Fren çalışırken ses çıkıyorsa, fren pabuçları kullanım limitine kadar aşınmış olabilir. Fren sistemi sıcaklığının yeterince
düşüp düşmediğini ve fren pabucu kalınlığını kontrol edin. Kalınlık 0,5 mm veya daha azsa, fren pabucu yenisiyle
değiştirilmelidir.
2mm 0,5 mm
Eğer disk fren rotoru çatlamış veya deforme olmuşsa, derhal frenleri kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın.
Eğer disk fren rotoru 1,5 mm kalınlığa kadar veya daha fazla aşınırsa veya alüminyum yüzey görülür hale gelirse, derhal frenleri kullanmayı bırakın ve
satıcınıza danışın. Disk rotoru kırılabilir ve bisikletten düşmenize neden olabilir.
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
5
Frenlerin sürekli olarak uygulanması halinde buhar kabarcığı teşekkülü oluşabilir; lütfen bunu yapmaktan kaçının.
Buhar tıkanması, fren sistemi içindeki yağın ısınması nedeniyle fren sistemi içindeki su veya hava kabarcıklarının genişlemesi sonucu fren kolu
kursunda ani bir artış meydana geldiğinde oluşur.
Bu disk fren, ters dönmüş bisikletle çalışmak için tasarlanmamıştır. Eğer bisiklet ters çevirilirse veya yana yatırılırsa fren doğru şekilde çalışmayabilir ve
ciddi kazaya sebebiyet verebilir. Bisikleti sürmeden önce, frenlerin normal şekilde çalıştığından emin olmak için fren kolunu birkaç kezçalıştırın.
Eğerfrenler normal şekilde çalışmazsa, frenleri kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın.
Eğer fren koluna bastığınızda direnç hissetmiyorsanız, derhal frenleri kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın.
Sıvı sızıntıları oluşursa, derhal frenleri kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın.
Ön fren çok güçlü uygulanırsa, tekerlek kilitlenebilir ve bisiklet öne doğru devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru şekilde çalıştığından emin olun.
Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun olacaktır. Hızınızı azaltın ve erkenden ve yavaşça fren yapın.
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. Lastiklerin kayması bisikletten düşmenize neden olabilir; bu duruma meydan vermemek için,
hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
Lütfen, tekerleği takarken veya tekerleğe bakım yaparken parmaklarınızı döner disk fren rotorundan uzak tutmaya
dikkat edin.
Disk fren rotoru, hareket halindeyken disk açıklıklarında parmaklarınızı ciddi şekilde yaralayabilecek keskinliğe
sahiptir.
Eğer disk fren rotoru aşınırsa, çatlarsa veya deforme olursa, değiştirilmelidir.
Eğer disk fren rotoru 1,5 mm kalınlığa veya alüminyum yüzey açığa çıkıncaya kadar aşınmışsa disk fren rotorunu yenisiyle değiştirin.
Frenleri ayarlamaya başlamadan önce fren bileşenlerinin yeteri kadar soğumuş olup olmadığını kontrol edin.
Sadece orijinal Shimano mineral yağı kullanın. Başka yağ tiplerinin kullanılması frenin çalışmasıyla ilgili problemlere neden olabilir ve sistemi
kullanılmaz hale getirebilir.
Sadece kutusu yeni açılmış olan yağı kullanın; hava alma nipelinden akıtılmış olan yağı tekrar kullanmayın. Eski veya kullanılmış yağlar, fren sisteminde
buhar kabarcığı teşekkülüne yol açabilecek su içerebilir.
Fren sistemine su veya hava kabarcıkları girmemesine dikkat edin. Aksi takdirde buhar kabarcığı teşekkülü oluşabilir. Rezervuar tankının kapağını
çıkarırken özellikle dikkatli olun.
Fren hortumunun uzunluğunu ayarlamak için hortumu keserken veya fren hortumunu soldan sağa veya sağdan sola değiştirirken, “Orijinal Shimano
mineral yağı eklenmesi ve havanın alınması” bölümünde verilen adımlara göre hortumdaki havayı boşalttığınızdan emin olun.
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
6
Bisiklet ters çevrildiğinde veya yana yatırıldığında fren sisteminin rezervuar tankında hava kabarcıkları bulunabilir ve hava alma vidası kapatıldığında
burada kalmaya devam edebilir veya uzun süre kullanımlarda fren sisteminin çeşitli kısımlarında birikebilir. Bu disk fren sistemi, ters dönmüş bisikletle
çalışmak için tasarlanmamıştır. Eğer bisiklet ters çevrilir veya yana yatırılırsa, rezervuar tankı içindeki hava kabarcıkları fren kolları yönünde hareket
edebilir ve bu durumda bisiklete binilirse, frenler çalışmayabilir ve ciddî tehlikeye sebebiyet verebilir. Eğer bisiklet ters çevrilmiş veya yana yatırılmışsa,
bisikleti sürmeden önce fren kolunu birkaç defa çalıştırarak frenlerin normal şekilde çalıştığından emin olun ve eğer frenler normal şekilde
çalışmıyorsa, aşağıdaki prosedüre göre ayarlayın.
Eğer kola basıldığında fren çalışmıyor gibi görülüyorsa (çalışması yavaşsa)
Fren kolunu yere paralel olacak şekilde ayarlayın ve daha sonra fren koluna birkaç defa yavaşça basarak kabarcıkların rezervuar tankına
dönmesini bekleyin. Daha sonra rezervuar tankı kapağını çıkararak kabarcıklar kalmayıncaya kadar tanka mineral yağ doldurmanız tavsiye edilir.
Eğer frenler yine de ağır çalışıyorsa, fren sisteminin havasını alın ("Orijinal Shimano mineral yağı eklenmesi ve havanın alınması" bölümüne bakın).
Eğer hazne üzerindeki çabuk bağlantı kolu disk fren rotoruyla aynı taraftaysa, tehlikeli şekilde birbirleriyle temas edebilirler; bu nedenle, temas olup
olmadığını kontrol edin.
Shimano disk fren sistemleri tandem tipte bisikletlerle uyumlu değildir. Tandem tipte bisikletler daha ağır olduklarından, fren işlemi sırasında fren
sistemi üzerindeki yük artar. Eğer hidrolik disk frenler tandem tipte bisikletlerle kullanılırsa, yağ sıcaklığı çok yükselir ve fren hortumlarında buhar
kabarcığı teşekkülü veya kırılmalar oluşarak frenlerin arıza yapmasına neden olabilir.
SM-RTAD05 Disk fren rotor adaptörü
Ø203mm'ye kadar çapa sahip disk fren rotorları monte edilebilir. Bundan daha büyük çapa sahip disk fren rotorları monte edilirse, fren kuvveti ana
üniteye zarar verebilir.
Fren hortumu
Fren hortumunu fren ünitesine taktıktan, orijinal Shimano mineral yağı ilave ettikten ve hava kabarcıklarını aldıktan sonra, frenlerin normal şekilde
çalışıp çalışmadığını ve hortumdan veya sistemden sıvı sızıntıları olup olmadığını kontrol etmek için yine kolu birkaç defa sıkın.
Bağlantı parçası sadece bu fren hortumu içindir. Aşağıdaki tabloya göre uygun bir bağlantı parçası kullanın. Fren hortumuyla uyumlu olmayan bir
bağlantı parçasının kullanılması sıvı sızıntılarına neden olabilir.
Model No. Uzunluk Renk
SM-BH90 11,2mm Gümüş
SM-BH59/80 13,2mm Altın
YM-BH81 13,2mm Gümüş
Takma işlemini yaparken zeytin ve bağlantı parçalarını tekrar kullanmayın. Hasar gören
veya yeniden kullanılan bir zeytin veya bağlantı parçası, emniyetli bir hortum bağlantısı
sağlamayabilir ve muhtemelen hortumun fren bacaklarından veya fren kolundan çıkmasına
neden olacaktır.
Eğer fren hortumu bağlantısı ayrılırsa, frenler çalışmayacaktır.
Bağlantı parçası
Hortum
Bağlantı civatası
Zeytin
Kesme ucu
Fren hortumunu, kesme ucu hortumun uzunluk doğrultusuna dik olacak şekilde kesin. Eğer
fren hortumu açılı olarak kesilirse, sıvı sızıntıları oluşabilir.
90°
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
7
DİKKAT
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Shimano orijinal mineral yağı hakkında uyarılar
Gözlerle temas halinde tahriş oluşabilir. Gözlerle temas durumunda derhal suyla yıkayın ve acil tıbbi yardım alın.
Ciltle temas döküntülere ve rahatsızlık hissine neden olabilir. Ciltle temas halinde, sabunlu suyla iyice yıkayın.
Orijinal Shimano mineral yağı buğusunun veya buharının solunması mide bulantısına neden olabilir. Bir gaz maskesi kullanarak burnunuzu ve ağzınızı
kapatın ve işlemi iyi havalandırılan bir yerde yapın. Orijinal Shimano mineral yağı buharının solunması halinde, derhal temiz havalı bir yere çıkın,
üzerinize bir battaniye örtün, dinlenin ve tıbbî destek isteyin.
Alışma süresi
Disk frenlerin bir alışma süresi vardır ve alışma süresi ilerledikçe frenleme kuvveti kademeli olarak artar; bu nedenle, bu süre içerisinde frenleri
kullanırken frenleme gücündeki artışa dikkat edin. Aynı durum fren pabuçları veya disk fren rotoru değiştirildiğinde de gerçekleşir.
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
Disk fren rotor tespit bileziğini çıkarmak ve takmak için orijinal Shimano aletini (TL-FC36) kullanırken, ellerinizle disk fren rotorunun dışına
dokunmamaya dikkat edin. Ellerinizi kesilmeye karşı korumak için eldiven giyin.
Orijinal Shimano mineral yağının kullanılması
Gözlerle temas halinde tahriş oluşabilir. Kullanım sırasında emniyet gözlüğü kullanın ve göz temasından kaçının.
Gözlerle temas durumunda derhal suyla yıkayın ve acil tıbbi yardım alın.
Ciltle temas döküntülere ve rahatsızlık hissine neden olabilir. Kullanım sırasında eldiven giyin.
Ciltle temas halinde, sabunlu suyla iyice yıkayın.
Bir şey içmeyin. Bu, kusmanıza veya ishal olmanıza neden olabilir.
Çocukların ulaşamayacağı bir yerde muhafaza edin.
Yağ kabını kesmeyin, ısıya yaklaştırmayın, kaynak yapmayın veya basınç uygulamayın; bu, patlamaya veya yangına neden olabilir.
Kullanılan Yağın Atılması: Atma işlemi için bölgesel ve/veya ülke genelinde geçerli yasalara uyun.
Talimatlar: İçerisine yabancı nesneler ve nem girmesini engellemek için kabı kapalı tutun ve doğrudan güneş ışığı ve ısıya maruz kalmayan serin
vekaranlık bir yerde saklayın. Isıdan veya alevden uzak tutun, Petrol Sınıfı III, Tehlike seviyesi III.
Bir kompresörle temizlerken
Bir kompresör kullanarak iç parçaları temizlemek için kaliper gövdesini söküyorsanız, basınçlı havayla gelen nemin fren bileşenleri içerisinde
kalabileceğine dikkat edin; bir önlem olarak, kaliperleri tekrar takmadan önce kaliper komponentlerinin yeterince kurumasını bekleyin.
Fren hortumu
Fren hortumunu keserken yaralanmaya sebebiyet vermemek için bıçağı dikkatli şekilde kullanın.
Zeytinden kaynaklanabilecek yaralanmadan kaçınmaya dikkat edin.
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
8
NOT
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Bisiklet tekerleği çıkarıldığında, pabuç aralık parçalarının takılması tavsiye edilir. Tekerlek çıkarılırken fren koluna basmayın. Eğer pabuç aralık parçaları
takılı olmadan fren koluna basılırsa, piston normalden daha fazla çıkıntı yapacaktır. Bu durumda satıcınıza danışın.
Fren sisteminin temizleme ve bakım işlemlerini yaparken sabunlu su veya kuru bir bez kullanın. Piyasada satılan fren temizlik maddelerini veya
susturucu maddeleri kullanmayın. Bu maddeler conta v.b. parçalara zarar verebilir.
Ürünler doğal aşınma, normal kullanım ve eskime sonucu bozulmalara karşı garantili değildir.
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
203 mm ve 180 mm disk fren rotorları arazi sürüşü bisikletleri için kullanılan 160 mm disk fren rotorundan daha büyük çapa sahiptir ve dolayısıyla
budisk fren rotorlarının esnekliği daha fazladır. Bu nedenle fren pabuçlarıyla temas edebilirler.
Eğer fren kaliperi montaj çıkıntısı ve mil yuvası paralel değilse, disk fren rotoru ve kaliper birbirine temas edebilir.
Bisiklet tekerleği çıkarıldığında, pabuç aralık parçalarının takılması tavsiye edilir. Pabuç aralık parçaları, tekerlek çıkarılırken fren koluna basılması
durumunda pistonun dışarı çıkmasını engelleyecektir.
Eğer pabuç aralık parçaları takılı olmadan fren koluna basılırsa, piston normalden daha fazla çıkıntı yapacaktır. Fren pabuçlarının yüzeylerine hasar
vermemeye dikkat etmek suretiyle düz başlı bir tornavida veya benzeri bir alet kullanarak fren pabuçlarını geriye bastırın.
(Eğer fren pabuçları takılı değilse, düz şekilli bir alet kullanmak suretiyle zarar vermemeye dikkat ederek pistonları düz olarak arkaya doğru bastırın.)
Eğer fren pabuçlarını veya pistonları geriye bastırmakta zorlanıyorsanız, hava alma vidalarını çıkararak tekrar deneyin. (Bu sırada rezervuar tankından
bir miktar yağ taşabilir.)
Fren sisteminin temizleme ve bakım işlemlerini yaparken izopropil alkol, sabunlu su veya kuru bir bez kullanın. Piyasada satılan fren temizlik
maddelerini veya susturucu maddeleri kullanmayın. Bu maddeler conta v.b. parçalara zarar verebilir.
Kaliperleri sökerken pistonları çıkarmayın.
Eğer disk fren rotoru aşınırsa, çatlarsa veya deforme olursa, değiştirilmelidir.
SM-RTAD05 Disk fren rotor adaptörü
Disk fren rotorlarını monte etmek için bu disk fren rotoru adaptörü kullanıldığında, adaptörün yapısı nedeniyle disk fren rotorunda normalden daha
fazla oynama olacaktır. Bu nedenle, disk fren rotoru fren pabuçlarına temas edebilir. Ayrıca, radyal yönde (yukarı doğru) kaliperlere de dokunabilir.
Bu ürün, alüminyum adaptörle takılan 6-civatalı disk fren rotoruyla birlikte kullanılamaz (SM-RT86/RT76).
Bu el kitabı esas olarak ürünü kullanmak için gereken işlemleri açıklama amacı taşıdığından, gerçek ürün şekildekinden farklı olabilir.
KULLANILACAK ALETLERİN LİSTESİ
KULLANILACAK ALETLERİN LİSTESİ
10
KULLANILACAK ALETLERİN LİSTESİ
Montaj, ayar ve bakım amaçları için aşağıdaki aletlere ihtiyaç vardır.
Alet Alet Alet
2 mm somun anahtarı 8 mm İngiliz anahtarı TL-BH61
3 mm somun anahtarı Maket bıçağı TL-FC36
5 mm somun anahtarı Altı kanallı anahtar [#15]
MONTAJ
12
MONTAJ
Disk fren bağlantı adaptörü (180 mm disk fren rotorları için)
MONTAJ
Fren kaliperinin, fren kolunun ve disk fren rotorunun nasıl monte edileceği hakkında bilgi için Genel İşlemlerin Disk Fren bölümüne bakın.
Disk fren bağlantı adaptörü (180 mm disk fren rotorları için)
SM-MA-F180P/P2
Adaptörü fren kaliperine yerleştirin ve ardından adaptörü kadroya monte edin.
(y) Uzun
(z) Kısa
(A)
Bağlantı adaptörü
(B)
5 mm somun anahtarı
Sıkma torku
6-8 Nm
NOT
Fren gövdesi tespit civatalarını takarken yaylı
rondelaları taktığınızdan emin olun.
(y)
(z)
(A)
(B)
(B)
13
Devamı sonraki sayfada
MONTAJ
Disk fren rotor adaptörü
Disk fren rotor adaptörü
SM-RTAD05
(C)
(D)
(E)
(A)
(D)
(E)
(A)
(B)
(B)
Bu ürün, 6 civatalı tip disk fren
rotorlarını merkezi kilitleme sistemi
haznelerine/tekerleklerine takmak için
kullanılan bir adaptördür.
(A)
Disk fren rotoru
(B)
Rondela
(C)
Disk fren rotor adaptörü
(D)
Disk fren rotoru tespit civatası
(E)
Disk fren rotor tespit kilitleme
bileziği
1
Disk fren rotoru adaptörünü hazne
üzerine yerleştirin.
14
Devamı sonraki sayfada
MONTAJ
Disk fren rotor adaptörü
2
(A)(A)
(B)(B)
(z)
(z)
Disk fren rotorunu hazne üzerine
yerleştirin ve daha sonra disk fren rotor
tespit civatalarını sıkarak geçici olarak
yerine sabitleyin.
(z) Altı kanallı anahtar [#15]
(A)
Disk fren rotoru
(B)
Disk fren rotoru tespit civatası
3
1
2
3
4
5
6
Eldiven giyin ve disk fren rotorunu biraz
kuvvet uygulayarak saat yönünde çevirin.
Ardından, disk fren rotor tespit
civatalarını şekilde gösterilen sırayla
sıkın.
Sıkma torku
2-4 Nm
4
(A)(A)
Rondelayı takın.
(A)
Rondela
15
MONTAJ
Fren hortumunun takılması
5
(A)
(B)
Disk fren rotor tespit kilitleme bileziğini
sıkın.
(A)
Disk fren rotor tespit kilitleme
bileziği
(B)
TL-FC36
Sıkma torku
40 Nm
Fren hortumunun takılması
Fren hortumunun nasıl takılacağı hakkında bilgi için, Genel İşlemler'in fren bölümüne bakın.
Kaliperlerin ve kolların şekillerde gösterilen konumlarda olduğundan emin olun.
(A)
Fren gövdesi
(B)
Fren kolu
NOT
Fren hortumunun montaj konumu modele
bağlı olarak değişir.
Takarken fren hortumunun bükülmesine
izin vermeyin.
(B)(A)
BAKIM
17
Devamı sonraki sayfada
BAKIM
Orijinal Shimano mineral yağı eklenmesi ve havanın alınması
BAKIM
Bu bölümde, sadece Genel İşlemler'in disk fren bölümünde yer verilmeyen ürünler arasındaki spesifikasyon farklılıkları açıklanmıştır.
Orijinal Shimano mineral yağı eklenmesi ve havanın alınması
Hava alma aralık parçası (sarı) fren gövdesi bağlanmış olarak, şekilde görüldüğü gibi bisikleti
çalışma standı üzerine yerleştirin.
(A)
Hortum
(B)
Fren gövdesi
NOT
Fren gövdesi havayı giderirken bir huni
gereklidir.
TEKNİK İPUÇLARI
Orijinal Shimano mineral yağı değişimi
Ciddi bir renk değişimi oluşmuşsa, rezervuar
tankı içerisindeki yağın değiştirilmesi tavsiye
edilir.
Hava alma ağzına ucunda torba bulunan bir
boru bağlayın ve hava alma ağzını açarak yağı
boşaltın. Bu sırada yağın dışarı akmasını
kolaylaştırmak için fren kolu çalıştırılabilir.
Bundan sonra, "Orijinal Shimano mineral yağı
eklenmesi ve havanın alınması" bölümüne
bakarak yağ ekleyin. Sadece orijinal Shimano
mineral yağı kullanın.
Atık yağı ülkenizdeki ve/veya bölgenizdeki
yönetmeliklere uygun olarak atın.
(A)
(B)
1
Fren kolunu yatay ayarlayın.
18
Devamı sonraki sayfada
BAKIM
Orijinal Shimano mineral yağı eklenmesi ve havanın alınması
2
Üst hava alma vidasını çıkarın ve yağ hunisini yerleştirin.
(A)
Hava alma vidası
(B)
Yağ hunisi
(A)
(B)
3
(A)
(B)
(C)
(D)
(z)
Kaliperin hava alma ağzı kapağını
çıkarın, şırıngaya yağ doldurun ve daha
sonra hortumu hava alma ağzına
bağlayın.
3 mm somun anahtarıyla hava alma
vidasını 1/8 tur gevşeterek açın.
Yağ ilave etmek için şırınganın pistonu
bastırıldığında, yağ hunisinden yağ
çıkmaya başlayacaktır.
Çıkan yağda hava kabarcığı
görülmeyinceye kadar yağ ilave etmeye
devam edin.
(z) 1/8 tur
(A)
3 mm somun anahtarı
(B)
Hava alma ağzı kapağı
(C)
Hava alma ağzı
(D)
Şırıngadan gelen hortum
NOT
Hortumun kazayla yerinden çıkmasını
engellemek için fren kaliperini bir mengeneye
sıkıştırın.
Kola artarda basıp serbest bırakmayın.
Bu işlem sonucunda hava kabarcıkları
içermeyen yağ çıkabilir, ancak fren kaliperinin
içinde hava kabarcıkları kalabilir ve havayı
almak daha uzun zaman alabilir. (Kola artarda
basıp serbest bıraktıysanız, yağı tamamen
boşaltın ve tekrar yağ ilave edin.)
4
Yağ içerisinde hava kabarcığı görülmediğinden emin olduktan sonra hava alma ağzını geçici
olarak kapatın.
Yağın sıçramasını engellemek için eski bir bezle şırınga borusunun ucunu kapatarak şırıngayı
çıkarın.
19
Devamı sonraki sayfada
BAKIM
Orijinal Shimano mineral yağı eklenmesi ve havanın alınması
5
(A)
(B)
Sağlanan boruyu ve torbayı lastik
bantlarla bağlayın; şekilde görüldüğü
gibi 3 mm'lik bir somun anahtarı
yerleştirin ve boruyu hava alma ağzına
bağlayın.
(A)
3 mm somun anahtarı
(B)
Torba
6
(A)
(B)
(C)
Hava alma vidasını gevşetin.
Kısa bir süre sonra, yağ ve hava
kabarcıkları doğal olarak hava alma
ağzından boruya akacaktır.
Bu şekilde, fren sisteminin içinde kalan
hava kabarcıklarının büyük bir kısmı
kolayca çekilebilir.
(A)
3 mm somun anahtarı
(B)
Torba
(C)
Hava kabarcıkları
TEKNİK İPUÇLARI
Bu sırada hortumu yavaşça sallamak, bir
tornavidayla rezervuar tankına veya
kaliperlere hafifçe vurmak veya fren kollarını
hareket ettirmek etkili olabilir.
20
Devamı sonraki sayfada
BAKIM
Orijinal Shimano mineral yağı eklenmesi ve havanın alınması
7
Bu sırada huni içerisindeki sıvı düzeyi düşer; bu nedenle hava çekilmemesi için huniyi
doldurmaya devam ederek sıvı düzeyini koruyun.
8
Hava alma ağzından hava kabarcığı çıkışı kesildikten sonra hava alma vidasını geçici olarak
kapatın.
9
(A)
(B)
Fren kolu basılı olarak, hava alma
vidasını hızlı aralıklarla (yaklaşık
0.5saniyede bir) açıp kapatarak fren
kaliperlerinde bulunabilecek hava
kabarcıklarını giderin.
Bu işlemi 2-3 kez tekrarlayın.
Daha sonra hava alma vidasını tekrar
sıkın.
(A)
3 mm somun anahtarı
(B)
Hava alma vidası
Sıkma torku
4-6 Nm
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27

Shimano BL-M355 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual
Bu kılavuz için de uygundur