NOCO G4EU Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi
Hoşgeldiniz. NOCO Genius® G4 satın aldığınız için
teşekkür ederiz. Şarj cihazını kullanmadan önce kullanıcı
kılavuzunu okuyun ve anlayın. Şarj cihazlarımızla ilgili
sorularınız için www.no.co/support adresindeki kapsamlı
destek bilgilerine bakın. Kişisel destek için NOCO ile iletişime
geçmek için www.no.co/connect adresini ziyaret edin (tüm
bölgelerde mevcut değildir).
Kutu İçerikleri.
• G4 4 Bağlantı Noktalı Akıllı Şarj Cihazı
• (2) Akü Kıskacı
• (2) Delikli Terminal Konnektörü
• (4) Uzatma kablolosu
• Kullanıcı Kılavuzu
• Tanıtım Kılavuzu ve Garanti
Kullanıcı Kılavuzu
G4 V2.0
KULLANMADAN ÖNCE ÜRÜN GÜVENLİK
TALİMATLARINI OKUYUN VE ANLAYIN.
Talimatlara uyulmaması, CİDDİ YARALANMA,
ÖLÜM, CİHAZ VEYA MAL ZARARINA
YOL AÇABİLEN ELEKTRİK ÇARPMASI,
PATLAMA VEYA YANGIN RİSKİNE NEDEN
OLABİLİR. Bu talimatları atmayın.
TEHLİKE
Noco ile İletişim.
G4 Hakkında. NOCO Genius® G4, piyasadaki en
yenilikçi ve gelişmiş teknolojilerin bir kısmını temsil eder
ve her bir şarj işlemini basit ve kolay hale getirir. Şimdiye
kadar herhalde kullanacağınız en güvenli ve en etkili şarj
cihazıdır. G4, Sulu (Asitli), Jel, MF (Bakım Gerektirmeyen),
CA (Kalsiyum), EFB (Geliştirilmiş Sulu), AGM (Emici Cam
Yastığı) ve LFP (Lityum demir fosfat) aküler dahil olmak
üzere birden fazla (4 aküye kadar) 6V ve 12V kurşun-asit
aküleri ve lityum-iyon aküleri şarj etmek için tasarlanmıştır.
Her boyutta aküde 40 Amp-saat kapasitesine kadar şarj
etmek için uygundur.
Başlarken. Şarj cihazını kullanmadan önce, akü
üreticisinin özel talimatlarını ve akü için önerilen şarj
oranlarını dikkatlice okuyun. Şarj etmeden önce akünün
kullanım kılavuzuna başvurarak akünün voltajını ve kimyasını
belirlediğinizden emin olun.
Duvara Monte Edilmesi. G4’ün duvara monte
edilmesi için 4 (dört) dış delik vardır. Şarj cihazını #6 matkap
uçlu vidalarla istediğiniz yere yerleştirin. Montaj yüzeyinin
arkasında hiçbir engelin olmadığından emin olun. Aküye
olan mesafeyi akılda tutmak önemlidir. Akü kıskacı veya göz
delikli terminal konnektörleri ile birlikte şarj cihazın DC kablo
uzunluğu yaklaşık 3,352 mm’dir. Bağlantı noktalar arasında
304 mm bir gevşekliğe izin verin. Akü bağlantılarında 3,048
mm geçirmemenizi öneririz.
Şarj Modları. G4’de her bağlantı noktasında 5 (beş)
şarj modu vardır: Başlatma, 12V NORM, 12V COLD/
AGM, 6V NORM ve 12V LITHIUM. Moda girmek için bazı
şarj modlarına basıp 3 (üç) saniye bekletilmelidir. Bu “Bas
ve Tut” modları, seçmeden önce tam dikkat gerektiren
gelişmiş şarj modlarıdır. “Bas ve Tut” şarj cihazında kırmızı
no.co
30339 Diamond Parkway, #102
Glenwillow, OH 44139
United States of America
URL:
E-posta:
Posta Adresi:
2
bir çizgi ile gösterilir. Her bir şarj modunun farklılıklarını
ve amacını anlamak önemlidir. Akünüz için uygun
şarj modunu seçene kadar şarj cihazını çalıştırmayın.
Aşağıda kısa bir açıklama verilmiştir:
Mod Açıklama
12V
NORM
Başlatma
12V
COLD/
AGM
14.8V | 1.1A | 40 Ah’a kadar
6V
NORM
7.25V | 1.1A | 40 Ah’a kadar
14.2V | 1.1A | 40 Ah’a kadar
Press & Hold
Press & Hold
Güç yok
14.5V | 1.1A | 40 Ah’a kadar
12V
LITHIUM
Başlatma modunda şarj cihazı şarj
olmuyor veya aküye herhangi bir güç
sağlamıyor. Bu modda, elektrik prizinden
mikroskopik güç çekerek Enerji
Tasarrufu etkinleştirilir. Seçildiğinde,
turuncu bir LED yanacaktır.
12 Volt Sulu, Jel, Geliştirilmiş Sulu,
Bakım Gerektirmeyen ve Kalsiyum
aküleri şarj etmek içindir. Seçildiğinde,
beyaz bir LED yanacaktır.
AGM veya 50ºF (10ºC) altındaki soğuk
hava koşullarında 12 Volt aküleri şarj
etmek içindir. Seçildiğinde, mavi bir
LED yanacaktır.
6 Volt Sulu, Jel, Geliştirilmiş Sulu, Bakım
Gerektirmeyen ve Kalsiyum aküleri şarj
etmek içindir. Seçildiğinde, beyaz bir
LED yanacaktır.
Lityum demir fosfat da dahil olmak
üzere 12 Volt lityum-iyon aküleri şarj
etmek içindir. Seçildiğinde, mavi bir
LED yanacaktır.
6V NORM Modu Kullanılması. Bas ve Tut
6V NORM şarj modu Sulu, Jel, Geliştirilmiş Sulu,
Bakım Gerektirmeyen ve Kalsiyum aküleri gibi sadece
6 Volt kurşun-asit aküleri için tasarlanmıştır. Bu modu
kullanmadan önce akü üreticisine danışın.
DİKKAT. BU MOD SADECE 6 VOLT KURŞUN-ASİT
AKÜLERİ İÇİNDİR.
12V Lithium Modu Kullanılması. Bas ve Tut
12V Lithium şarj modu lityum demir fosfat da dahil olmak
üzere sadece 12 Volt lityum-iyon aküleri için tasarlanmıştır.
DİKKAT. BU MODU DİKKATLİ KULLANIN. BU MOD
SADECE 12 VOLT LİTYUM AKÜLERİ İÇİNDİR. LİTYUM-
İYON AKÜLERİ FARKLI YOLLARDA YAPILANDIRILMIŞ VE
BAZI AKÜ YÖNETİM SİSTEMİ (BMS) İÇEREBİLİR VEYA
İÇERMEYEBİLİR. ŞARJ ETMEDEN ÖNCE LİTYUM AKÜ
ÜRETİCİSİNE DANIŞIN VE ÖNERİLEN ŞARJ ORANLARINI
VE VOLTAJLARINI ÖĞRENİN. BAZI LİTYUM-İYON
AKÜLERİ DENGESİZ OLABİLİR VE ŞARJ ETMEK İÇİN
UYGUN DEĞİLDİR.
Aküye Bağlanması.
Diğer tüm bağlantıları yapılmadan AC güç şini takmayın.
Akü terminallerindeki doğru kutup başlarını belirleyin.
Artı akü kutup başı genellikle (POS, P, +) harer veya
sembollerle işaretlenir. Eksi akü kutup başı genellikle
(NEG,N,-) harer veya sembollerle işaretlenir. Karbüratöre,
yakıt hatlarına veya ince, sac metal parçalara herhangi
bir bağlantı oluşturmayın. Aşağıdaki talimatlar negatif
bir topraklama sistemi içindir (en yaygın olanı). Aracınız
pozitif bir topraklama sistemi (çok nadiren) ise, aşağıdaki
talimatları ters sırayla uygulayın.
4
1.) Akünün artı (kırmızı) kıskacı veya delikli terminal
konnektörünü akünün artı (POS, P, +) kutup başına
bağlayın.
2.) Akünün eksi (siyah) kıskacı veya delikli terminal
konnektörünü akünün eksi (NEG, N, -) kutup başına veya
aracın şasisine bağlayın.
3.) Şarj cihazının AC şini uygun bir elektrik prizine takın.
Bağlantı yaparken aküyü yüzünüze döndürmeyin.
4.) Şarj cihazının bağlantısını keserken ters sırayla
uygulayın: ilk önce eksiyi (veya pozitif topraklama
sistemleri için ilk önce artıyı) çıkarın.
Şarj Etmeye Başlayın.
1.) Akünün voltajını ve kimyasını doğrulayın.
2.) Akü kıskaçlarını veya delikli terminali konnektörlerini
düzgün bir şekilde bağladığınızdan ve AC güç şi bir
elektrik prizine takılı olduğundan emin olun.
3.) Şarj cihazı, turuncu bir LED ile gösterilen Başlatma
modunda çalışmaya başlayacaktır. Başlatma modunda
şarj cihazı herhangi bir güç sağlamaz.
4.) Akünüzün voltajı ve kimyasına uygun bir şarj moduna
geçiş yapmak için mod düğmesine basın (gelişmiş şarj
moduna geçmek için düğmeyi üç saniye basılı tutun).
5.) Mod LED’i, seçilen şarj moduna göre renkli yanacak
ve Şarj LED Işıkları akünün durumunu ve şarj işlemi
başladığını göstererek yanacaklardır.
6.) Şarj cihazı artık sürekli şarjı sağlamak için her zaman
aküye bağlı bırakılabilir.
Şarj LED’lerinin Anlaşılması.
Şarj cihazının her bağlantı noktasında 4 (dört) Şarj LED
Işığı vardır - 25%, 50%, 75% ve 100%. Bu Şarj LED
Işıkları, bağlı olan akülerin şarj durumunu (SOC) gösterirler.
Aşağıdaki açıklamaya bakın:
LED Açıklama
Sürekli şarj
yeşil LED ışığı
25% Kırmızı
LED ışığı
Akü %25’ten daha az şarjlı
olduğunda, %25 Şarj LED Işığı
yavaşça yanıp sönecektir. Akü %25
şarj olduktan sonra kırmızı Şarj LED
Işığı sürekli yanacaktır.
50% Kırmızı
LED ışığı
Sürekli şarj durumunda %100 Şarj
LED Işığı yavaşça yanıp sönecektir.
Akü yeniden tamamen şarj olduktan
sonra %100 Şarj LED Işığı sürekli yeşil
yanacaktır. Şarj cihazı süresiz olarak
aküye bağlı olarak bırakılabilir.
75% Sarı
LED ışığı
Akü %50’ten daha az şarjlı
olduğunda, %50 Şarj LED Işığı
yavaşça yanıp sönecektir. Akü %50
şarj olduktan sonra kırmızı Şarj LED
Işığı sürekli yanacaktır.
Akü %75’ten daha az şarjlı
olduğunda, %75 Şarj LED Işığı
yavaşça yanıp sönecektir. Akü %75
şarj olduktan sonra sarı Şarj LED Işığı
sürekli yanacaktır.
Akü %100’ten daha az şarjlı
olduğunda, %100 Şarj LED Işığı
yavaşça yanıp sönecektir. Akü
tamamen şarj olduktan sonra yeşil
Şarj LED Işığı sürekli yanacak ve
25%, 50% ve 75% Şarj LED Işıkları
söneceklerdir.
100% Yeşil
LED ışığı
25% 50% 75% 100%
25% 50% 75% 100%
25% 50% 75% 100%
25% 50% 75% 100%
25% 50% 75% 100%
6
Gelişmiş Hata Tanıma Sistemi Anlayışı.
Gelişmiş Hata Tanıma Sistemi Hata Durumlarını
göstermek için kullanılır. Yanıp sönme şablonunu
görüntüleyerek hata nedenini ve potansiyel çözümlerini
belirlemenize yardımcı olur.
Tüm Hata Durumları, Hata LED ve Başlatma Modu LED
ışıkların sürekli yanıp söndüğünde görüntülenir. Her
bir atım arasındaki yanıp sönme sayısı, olası bir Hata
Durumu’nu gösterir (ters kutup bağlantı ve düşük voltajlı
akü hariç).
Hata Sebep / Çözüm
Tek Yanıp
Sönme
Akü şarj olmuyor. Aküyü
profesyonele kontrol ettirin.
Olası akü kısa devresi. Aküyü
profesyonele kontrol ettirin.
Akü voltajı seçilen şarj modu
için çok yüksek. Aküyü ve
şarj modunu kontrol edin.
Hata LED Işığı
sürekli Kırmızı
yanıyor
Ters kutup bağlantı. Akü
bağlantılarını ters takın.
Akü voltajı, şarj algılaması için
çok düşük veya şarj cihazı
Başlatma modundadır.
Akü voltajını yükseltmek için
aküyü hızlı başlatın.
Çift Yanıp
Sönme
Üçlü Yanıp
Sönme
Başlatma Modu
LED Işığı sürekli
Turuncu yanıyor
Hafıza
Yeniden başlatıldığında en son seçilen moda
döner
İnteraktif
Organik akü geri bildirimine gore şarj işlemini
değiştirir
Kurtarma
Alçak gerilim, sülfatlaşma veya kapasite kaybı
tespit edildiğinde yüksek gerilimli darbe şarjı
uygular
Güvenlik
Ters kutup bağlantı, kıvılcım, aşırı şarj, aşırı
akım, açık devre, kısa devre ve aşırı ısınmaya
karşı koruma sağlar
Hızlı
Geleneksel akü şarj cihazlarından iki kat daha
hızlı şarj eder
Dengeleme
Sürekli şarj için değişen A/C hat voltajına
ayarlanır
Sağlam
Kir, su, UV ışığa, darbe ve ezilmeye karşı
dayanıklı
Kompakt
Ultra kompakt, haf ve taşınabilir şarj cihazı için
yüksek frekanslı enerji dönüşümü
Start-Stop Sistemi
Mikro hibrit taşıt akülerine konumlandırılan
artırılmış döngüsel enerji taleplerinin önüne
geçer
8
Güvenlik Duvarı
Anormal ve güvensiz koşulları önleyen çok
seviyeli emniyet bariyeri
Optimizasyon
Artan performans ve uzun ömür için dahili
akü kimyasını stabilize eder
Arttırılmış Bakım
Şarj cihazının süresiz olarak güvenli bir
şekilde bağlanmasını sağlayarak aşırı şarj
olmadan aküyü tamamen şarjlı olarak tutar
Enerji Tasarrufu
Tam güce ihtiyaç duyulmadığında enerji
tüketimini en aza indirir
Şarj Etme Takibi
Şarj LED ışıkları, bir yük şarj akımını aştığında
akünün şarj durumunu dinamik olarak izlerler
Hata Tanıma Sistemi
Ters kutup bağlantı, düşük voltaj veya hasarlı
aküleri algılayan sezgisel görsel teşhis aleti
CANBUS
Şarj bağlantı noktasından CANBUS
sistemlerini otomatik olarak şarj etmesini
sağlar
Isı Monitörü
İç sıcaklık sensörleri şarj ortamının iklimine
göre ayarlanır
Şarj Adımları.
1. ve 2. Adım: İnceleme ve Hata Tanıma
Şarj etmeden önce akünün güvenilir olup olmadığını
belirlemek için, akü voltajını, şarj ve akü durumunu dahil
olmak üzere başlangıç koşullarını kontrol eder.
3.Adım: Kurtarma
Derin şekilde boşaltılmış veya sülfatlanmış aküler için az
miktarda akım atarak Kurtarma desülfatlaşma işlemini
başlatır (gerekirse).
4.Adım: Başlatma
Şarj işlemini haf (yumuşak) bir şarjla başlatır.
5.Adım: Toplu Şarj
Akünün durumuna göre Toplu şarj işlemini başlatır ve
akünün kapasitesinin % 80’ini geri getirir.
6.Adım: Soğurma
Güvenli ve etkili bir şarj sağlamak için küçük miktarlarda
akım sunarak şarj seviyesini %90’a çıkarır. Bu akünün
gazlanmasını sınırlar ve akü ömrünü uzatmak için gereklidir.
7.Adım: Optimizasyon
Şarj işlemini tamamlar ve aküyü maksimum kapasiteye
getirir. Bu adımda şarj cihazı, kapasiteyi tamamen geri
alabilmek için çok katmanlı şarj prollerini kullanır ve
artırılmış çalışma süresi ve performans için akü özgül
ağırlığını optimize eder. Şarj aleti, akü daha fazla akım
gerektiğini bildirirse Bakımına geçer.
1 2 3 4 5 6 7 8
İnceleme
Adım
Voltaj (V)
Akım (A)
Başlatma
Hata Tanıma
Toplu Şarj
Optimizasyon
Kurtarma
Soğurma
Bakım
10
8.Adım: Bakım
Bakım şarjını ne zaman başlatılacağını belirlemek için
aküyü sürekli olarak izler. Akü voltajı hedef eşiğinin altına
düşerse şarj cihazı, voltajın optimal duruma ulaşıncaya
kadar Bakım devresini yeniden başlatır ve daha sonra
şarj döngüsünü durdurur. Optimizasyon ve Bakım
arasındaki döngü, aküyü tam şarjlı tutmak için süresiz
tekrarlanır. Akü, aşırı şarj riski olmadan sürekli olarak şarj
cihazına bağlı olarak bırakılabilir.
Şarj Süreleri.
Akünün şarj olması için tahmini süre aşağıda
gösterilmiştir. Akünün kapasitesi (Ah) ve boşalma
derinliği (DOD) şarj süresine büyük ölçüde etkiler. Şarj
süresi, tamamen şarj edilmiş akünün ortalama boşalma
derinliğine dayanır ve yalnızca kaynak göstermek
amaçlıyla verilmiştir. Gerçek veriler akü durumuna göre
değişibilirler. Normal olarak boşalmış bir akünün şarj
süresi %50 DOD’a dayanır.
Akü Kapasitesi Yaklaşık Şarj Süresi (saat)
6V
8
12
18
24
40
3.6
5.5
8.2
10.9
18.2
3.6
5.5
8.2
10.9
18.2
12VAh
Giriş AC Voltajı:
İşletme AC Voltajı:
Verimlilik:
Güç:
Şarj Etme Voltajı:
Doldurma Akımı:
Düşük Voltajı Tespiti:
Geri Akım Akışı:
Ortam Sıcaklığı:
Şarj Cihazı Tipi:
Akü Tipi:
Akü Kimyasal Tipi:
Bağlantı Noktası Sayısı:
Akü Kapasitesi:
(Her Kapasitede Aküler İçin)
Gövde Koruması:
Soğutulması:
Boyutlar (U x G x Y):
Ağırlık:
110-120 VAC, 50-60Hz
85-130 VAC, 50-60Hz
85% Yaklaşık
84W Maks.
Değişebilir
4
Bank başına 4.4A / 1.1A (12V),
bank başına 4.4A / 1.1A (6V)
2V (12V), 2V (6V)
<5mA
0°C to +40°C
8 Adım, Akıllı Şarj Aleti
6V & 12V
Wet, Gel, MF, CA, EFB,
AGM & LIB
40 Ah’a kadar (12V),
40 Ah’a kadar (6V)
IP64
Doğal Taşınım
11.15 x 11 x 2.83 İnç
2.78 Pound
Teknik Özellikleri.
NPD02162017A
no.co
30339 Diamond Parkway, #102
Glenwillow, OH 44139
United States of America
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13

NOCO G4EU Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi