Shimano FD-M530 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Bu kılavuz için de uygundur

Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Vites kablosunu kestikten sonra, ucu deliğin
içi düzgün bir çapa sahip olacak șekilde
yuvarlayın.
Karbon kadro kullanımında, kadronun
hasar görmesini engellemek için sıkma
torkunu azaltmak gerekebilir. Lütfen,
karbon kadro için uygun sıkma torku
seviyesi konusunda bisiklet veya kadro
üreticisine danıșın.
Karbo gidon kullanımında,
gidonun hasar görmesini
engellemek için sıkma torkunu
azaltmak gerekebilir. Lütfen,
karbon gidon için uygun sıkma torku seviyesi konusunda bisiklet
veya gidon üreticisine danıșın.
Zincir kılavuzu dıș plakasının düz kısmı
en büyük aynakol dișlisinin yukarısında
ve dișliye paralel olmalıdır. 5 mm
Alyen anahtarı kullanarak sabitleyin.
Teknik Servis Talimatı
Ön Dișli Sistemi
SIS Ayarı
Kolun takılması
Sıkma torku:
6-8 N•m
5 mm Alyen
anahtarı
Dıș çapı maksimum 32 mm
olan elcik kullanın.
Ön vites değiștiricisini șekilde görüldüğü gibi ayarlayarak monte
edin. Bunu yaparkan Pro-Set hizalama bloğunu yerinden
çıkarmayın.
Dișler bu aralık
içerisinde olmalıdır
Pro-Set ölçer
Sıkma torku:
5-7 N•m
Aynakol (en büyük
aynakol dișlisi)
Zincir kılavuzu
Zincir uzunluğu
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta
en büyük dișlide iken)
En büyük dișli
En büyük aynakol
dișlisi
Zincir
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
Kolu 2 defa veya daha fazla çalıștırarak alt konuma ayarlayın.
Kapağı çıkardıktan sonra, kablonun ucunu kancanın üzerine
yerleștirin. Bu durumda, kolu 2 defa veya daha fazla çalıștırarak
en üst konuma ayarlayın. Daha sonra, kabloyu dıș muhafaza
ayar cıvatasından geçirin ve kabloyu tüm uzunluk boyunca çekin.
Bundan sonra, kolu çevirerek alt konuma ayarlayın ve kapağı
takın.
Așağıda açıklanan ișlem sırasını takip edin.
1. Alt ayar
İlk önce Pro-Set hizalama bloğunu çıkarın.
Daha sonra, zincir kılavuzu iç plakası ve zincir arasındaki boșluk
0 – 0.5 mm olacak șekilde ayarlayın.
A
B
B
A
Alt ayar vidası
Zincir
Pro-Set hizalama bloğu
Zincir kılavuzu iç
plakası
Zincir pozisyonu
En büyük dișli En küçük dișli
Kablodaki ilk gevșekliği aldıktan sonra, șekilde görüldüğü gibi ön
vites değiștiriciye tekrar sabitleyin.
Normal tip
< Normal tip >
• FD-M530
< Üstten çektirmeli tip >
Üstten çektirmeli tip
Çekin
Çekin
5. Sorun giderme tablosu
1 – 4 adımlarını tamamladıktan sonra, vites kolunu hareket
ettirerek vites değiștirme ișlemini kontrol edin. (Bu kontrol, aynı
zamanda kullanım sırasında vites değiștirmenin güçleșmesi
halinde de uygulanır.)
Zincir
5 mm Alyen anahtarı
Zincir kılavuzu
dıș plakası
Üst ayar vidası
A
B
Zincir
Zincir kılavuzu
iç plakası
A
B
Vites kablosu ayar tamburu
Zincir pozisyonu
En küçük dișli En büyük aynakol
dișlisi
Zincir pozisyonu
En büyük dișli Orta aynakol
dișlisi
3. Üst ayar
Zincir kılavuzu dıș plakası
ve zincir arasındaki boșluk
0 – 0.5 mm olacak șekilde
ayarlayın.
4. Orta aynakol dișlisinin ayarı
Ayarı yaparken, zinciri en büyük dișliye
ayarlayın ve ön kısımda zinciri orta
aynakol dișlisine ayarlayın. Vites kablosu
ayar tamburunu kullanarak, zincir
kılavuzu iç plakası ve zincir arasında
0 – 0.5 mm boșluk kalacak șekilde
ayarlayın.
Not :
Kabloyu șekilde
gösterildiği gibi
geçirin.
Kablo
tespit
cıvatası
Pro-Set hizalama bloğu
Cıvata
Adaptör Adaptör
Ön Vites Değiștirici
Aynakol
Sıkma torku:
35-50 N•m
Aynı dıș ucun kapsülünü
vites kablosunun kesik
ucuna takın.
Dıș uç kapsül
Genel Güvenlik Bilgileri
• ST-M530/ST-M535 ÇİFT KONTROL kolu, hem vites değiștirme hem frenleme ișlemleri için kullanılır. Bisikletinizin vites
değiștirme ve frenleme ișlemlerini iyice anladığınızdan ve alıștığınızdan emin olun. Çalıștırma yöntemi için șekle bakın.
• Frenleme sadece ÇİFT KONTROL kolu ile yapılabilir. Eğer frenleme için vites değiștirme boșaltma kolunu (Yardımcı boșaltma
kolunu) kullanırsanız, boșaltma kolu hasar görebilir ve bisikletin kontrolünü kaybederek kaza yapabilirsiniz.
• Eğer ÇİFTE KONTROL kolunun iç ünitesi hasar görürse, kol normal konumundan așağı doğru hareket edecektir ve frenleme
yapmanın güç olduğu bir konuma kayabilir. Eğer bu durum gerçekleșirse, derhal bisikleti durdurmalısınız.
• Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi, zincirin zarar görmesine ve/veya arıza yapmasına
neden olabilecek alkali-bazlı veya asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri
birleștirmek için kullanın.
• İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur.
Kullanacağınız pimi seçmeden önce yandaki tabloyu
inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka
bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine
uygun olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya
alet kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde
edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya
yerinden çıkmasına neden olabilir.
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu ayarlamak
gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak
bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle
veya uç pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
• Sürüș sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum
bisikletin devrilmesine neden olabilir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar
görmüșse, zincir değiștirilmelidir Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Shimano CN-7701, CN-HG93 ve CN-HG73 zincirleriyle birlikte 9-vites zincirleriyle uyumlu olan bir aynakol kullanın. Eğer 8-vites
veya daha az vites uyumlu bir aynakol kullanılırsa, aynakol dișli değișim problemleri olușabilir veya zincir pimleri düșerek
zincirin kopmasına neden olabilir.
• İki adet sol krank kolu montaj cıvatası kademeli olarak ve sırasıyla sıkılmalı, bir cıvata bir defada tamamen sıkılmamalıdır. Bir
tork anahtarı kullanarak, son sıkma torklarının 12-15 N•m aralığında olduğunu doğrulayın.
Ayrıca, yaklașık 100 km (60 mil) sürüșten sonra bir tork anahtarıyla sıkma torklarını tekrar kontrol edin.
Aynı zamanda, sıkma torklarının periyodik olarak kontrol edilmesi önemlidir. Eğer sıkma torkları çok zayıfsa veya montaj
cıvataları kademeli olarak sırasıyla sıkılmazsa, sol krank kolu yerinden çıkabilir ve bisiklet devrilebilir.
• Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir çatlak varsa, krank kolu kırılarak
bisikletten düșmenize neden olabilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar sürücünün yaralanmasına neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek
parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
• Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden
olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
• İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha yapın.
• Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevșeklik olup olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, krank
kolu tespit cıvatasını periyodik aralıklarla sıkın. (BB-FC, FC-PD)
• Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.
• Eğer yataklarda herhangi bir gevșeklik hissediliyorsa, orta göbek değiștirilmelidir.
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
• Aynakol dișlilerini periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak
yağlanması, aynakol dișlilerinin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
• Eğer zincir kullanım sırasında aynakol dișlilerinden çıkıyorsa, aynakol dișlilerini ve zinciri
değiștirin.
• Zincir șekilde gösterilen konumda olduğunda, ön aynakol dișlileriyle veya ön vites
değiștiriciyle temas ederek gürültü çıkarabilir. Eğer gürültü problemi varsa, zinciri bir
sonraki veya bunu takip eden büyük arka dișlinin üzerine kaydırın.
• Sol ve sağ adaptörlere monte etmeden önce gres yağı uygulayın.
• Düzgün çalıșma için, önerilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
• Bu ön vites değiștirici sadece üçlü aynakol kullanımı içindir. Vites değișim noktaları
eșleșmediğinden, ikili aynakolla kullanılamaz.
• Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki șekilde görüldüğü gibi üç adet vites kablosu yuvasına sahip olan
bir kadro seçin.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir vites kablosu
kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
• Dișli değiștirme kablosunun ve fren kablosunun fren ișlemleri sırasında birbirini engellemediğinden
emin olun. Birbirlerini engellemeleri durumunda, frenleme etkilenebilir. Kabloları, gidonlar her iki yönde
tamamen döndürüldüğünde hala bir miktar gevșeklik olacak șekilde takın.
• Vites Kablosu (SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları
kullanmayın; aksi takdirde dișli değiștirme performansı zayıflayabilir.
• Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin olun.
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Eğer hidrolik disk frenlerinde kullanılan fren yağı, vites kolunun plastik parçalarına yapıșma eğilimi gösteren türde bir yağ
ise, plastik parçaların çatlamasına veya renklerinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle, fren yağının bu plastik parçalara
yapıșmadığından emin olmalısınız. SHIMANO disk frenlerinde kullanılan mineral yağ, plastik parçalara yapıșması durumunda
çatlamaya veya renk bozulmasına neden olmaz. Ancak, yabancı partiküllerin yapıșmasını engellemek için bu parçalar önceden
alkolle temizlenmelidir.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
Vites kablosu yuvaları
Ön aynakol
dișlileri
Arka dișliler
Uç Pimi
Güçlendirilmiș
Bağlantı Pimi
Link Pimi
Sıkma torku:
5-7 N•m
< Normal tip >
• FD-M531
< Üstten çektirmeli tip >
Not :
Kabloyu șekilde
gösterildiği gibi
geçirin.
Kablo
tespit
cıvatası
En iyi performansı sağlamak için, așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Türkçe)
Kelepçe Tipi Braket Tipi
< FC-M532 / FC-M542 > < FC-M533-K / FC-M543-K >
Kelepçe Tipi Zincir Kafesi Ayağı Tipi Braket Tipi
Aynakolun ve Ön Vites Değiștiricinin Takılması
68 mm
2.5 mm 1.8 mm 0.7 mm
Ara parçası
68 mm
E tipi mil
73 mm 73 mm
68 mm 68 mm
Zincir kafesi
ayağı
73 mm 73 mm
68 mm
E tipi mil
73 mm
A
Kolların çalıștırılması
Fren kolunun çalıștırılması
Kabza genișliğinin ayarlanması
Kabza genișliklerini vites değiștirme ve frenleme için en rahat
genișliklere ayarlamanız tavsiye edilir.
Dișli değiștirme ișlemi
Kol, dișli değișiminden sonra serbest bırakıldığında daima ilk
konumuna geri döner. Kolu çalıștırırken, daima aynı zamanda krank
kolunu da çevirin.
Küçük bir aynakol dișlisinden büyük aynakol dișlisine geçmek için
Kola bir defa basıldığında, küçük aynakol dișlisinden büyük aynakol
dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
orta aynakol
dișlisinden en büyük
aynakol
dișlisine.
Büyük bir aynakol dișlisinden küçük aynakol dișlisine
geçmek için
Kola bir defa basıldığında, büyük aynakol dișlisinden küçük aynakol
dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
en büyük aynakol
dișlisinden orta
aynakol
dișlisine.
Kolun ilk
konumu
ST-M535 ST-M530
Genișler
Daralır
Daralır
Genișler
Birinci eklem
Kol ucu
2 mm Alyen
anahtarı
Yaklașık 2
mm
Șekilde gösterilen ișlemi takip edin.
1, 2 Sağ adaptörü (ters saat yönünde) ve sol adaptörü (saat
yönünde) monte etmek için özel alet TL-FC32’yi kullanın.
Sıkma torku: 35-50 N•m
3 Sağ krank ünitesini yerleștirin.
4 Sol krankın A kısmını sağ krank ünitesinin miline kanalın geniș
olduğu bölüme dengeleyecek șekilde yerleștirin.
5 Kapağı sıkmak için TL-FC16'yı kullanın.
Sıkma torku: 0.7-1.5 N•m
6 Durdurma plakasını içeriye doğru itin, plaka piminin sıkı șekilde
yerine oturup oturmadığını kontrol edin ve daha sonra sol krank
kolunun cıvatasını sıkıștırın.
Not: Her cıvata düzgün ve eșit șekilde 12-15 N•m değerine
kadar sıkılmalıdır.
5
6
2
4
(A)
1
3
Geniș kanal alanı
TL-FC16
TL-FC32
Ara parçası takma yöntemi
(1) Orta göbek gövde genișliğinin 68 mm veya
73 mm olup olmadığını kontrol edin.
(2) Daha sonra, așağıdaki șekle bakarak adaptörü
takın.
Durdurma plakası
Plaka pimi
Yukarı kaldırın
Not :
Durdurma plakasını șekilde
görüldüğü gibi doğru yönde
yerleștirin.
* FC-M521/BB-ES25-AK'nın monte edilmesi hakkında ayrıntılı bilgi için, ayrıca temin edilen Teknik Servis Talimatına bakın.
İç kablo
Kol
Kapak
Kanca
Özellikler
Montaj bant çapları:
S (28.6 mm), M (31.8 mm), L (34.9 mm)
S, M ölçülerini kullanırken, 28.6 mm,
31.8 mm çapa sahip bir montaj bandı
kullanın ve L ölçülü bir adaptöre monte
edin.
Arka mașa açısı
Aynakol
Ön Vites Değiștirici
X = Mevcut
Aynakol Orta Göbek
UYARI
SI-6KBFB-001
Zincir
Güçlendirilmiș
bağlantı pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites çok
ince zincir
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40
gibi 8-/7-/6-vites
ince zincir
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
Gümüș
Siyah
Seriler Deore
ÇİFT KONTROLLÜ Kol ST-M530 / ST-M535
Vites kablosu SIS-SP41
Ön değiștirici FD-M530 / FD-M531
Aynakol FC-M532 / FC-M533-K, FC-M542 / FC-M543-K FC-M521
Orta göbek –– BB-ES25-AK
Zincir CN-HG53
Orta göbek kablo rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Kolun ilk
konumu
Yardımcı boșaltma kolu
Model numarası FD-M530 / FD-M531
Hem normal tipe hem üstten çektirmeli tipe uygulanabilir X
Aynakol diș farkı 22D
Üst ve orta arasındaki minimum fark 12D
Ön vites değiștirici montaj bant çapı S, M, L
Arka mașa açısı (
a
)
63° - 66°, 66° - 69°
Uygulanabilir zincir hattı 50 mm
Model numarası FC-M521
Aynakol dișli kombinasyonu 44-32-22D / 48-36-26D
Cıvata daire çapı 104 mm / 64 mm
Krank kolu uzunluğu 170 mm, 175 mm
Pedal diș ölçüleri BC 9/16" x 20 T.P.I.
Uygulanabilir Orta Göbek BB-ES25-AK
Model numarası BB-ES25-AK
Mil boyu 121 mm
Zincir hattı 50 mm
Orta göbek genișliği 68 mm
Diș ölçüleri BC1.37 (68 mm)
Zincir kafesi kalınlığı 1.8 mm
Eğer zincir krank tarafına düșerse. Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/4 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
büyük aynakol dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
küçük aynakol dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Alt ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/4 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük aynakol dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici iç
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/8 tur) çevirerek sıkın.
Eğer en büyük aynakol dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici dıș
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük aynakol dișlisinden
vites değiștirildiğinde orta aynakol
dișlisi atlıyorsa.
Vites kablosu ayar tamburunu
ters saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer aynakol orta aynakol dișlisi
konumundayken arka dișliden en
büyük dișliye geçiș yapıldığında
zincirle ön vites değiștirici iç
plakası arasında engelleme varsa.
Vites kablosu ayar tamburunu
saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek sıkın.
Eğer zincir orta göbek tarafına
düșerse.
Alt ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/2 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
büyük aynakol dișlisine geçiș
yaparken kol sertse.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/4 tur)
çevirerek gevșetin.
Model numarası FC-M532 / FC-M533-K FC-M542 FC-M543-K
Aynakol dișli kombinasyonu 44-32-22D / 48-36-26D 44-32-22D 44-32-22D / 48-36-26D
Cıvata daire çapı 104 mm / 64 mm 104 mm / 64 mm
Krank kolu uzunluğu 170 mm, 175 mm 170 mm, 175 mm
Zincir hattı 50 mm 50 mm
Orta göbek genișliği 68, 73 mm 68, 73 mm
Diș ölçüleri BC1.37 (68, 73 mm) BC1.37 (68, 73 mm)
Braket tipi için
Șekilde görüldüğü gibi
monte edin.
A A A
A
A
A A
A
B
C
A
A
A
A
A
C
C
A B C
tur_280739_6KBFB_001.indd 1
tur_280739_6KBFB_001.indd 1
30/07/08 1:43:15 PM
30/07/08 1:43:15 PM
  • Page 1 1

Shimano FD-M530 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Bu kılavuz için de uygundur