Shimano BR-M770 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Bu kılavuz için de uygundur

FORWARD
R
FORWARD
R
FORWARD
R
FORWARD
R
L
FORWARD
FORWARD
L
R
FORWARD
FORWARD
R
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
- Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Shimano BR-M770 Güvenlik Bilgileri
Teknik Servis Talimatları
Bisikletinizin fren sistemini uygun ®ekilde kullanmamanız
kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza yaparak ciddi ®ekilde
yaralanmanıza neden olabilir. Kullanım her bisiklette farklılık
gösterebilir. Bu nedenle bisikletiniz için (fren kolu kuvveti ve
bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun fren yapma teknißini
ößrendißinizden emin olun.
Bisiklet satıcınıza danı®arak ve bisikletinizin kullanım kılavuzunu
inceleyip pratik yaparak sürü® ve fren yapma teknißinizi
geli®tirin.
Arka fren olarak kullanım için tasarlanmı® frenler ön fren olarak
kullanılmamalıdır.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatlarını edinerek
dikkatli bir ®ekilde okuyun. Gev®ek, a®ınmı® veya hasar görmü®
parçalar sürücünün ciddi ®ekilde yaralanmasına neden olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı ®iddetle
tavsiye ederiz.
Fren pabuçlarına herhangi bir yaß veya gres bula®tırmamaya
dikkat edin. Eßer pabuçlara herhangi bir yaß veya gres
bula®ırsa, pabuçları deßi®tirmelisiniz. Aksi takdirde frenler doßru
®ekilde çalı®mayabilir.
Fren kablosunda herhangi bir pas veya yıpranma olup olmadıßını
kontrol edin ve eßer böyle bir durum varsa kabloyu derhal
deßi®tirin. Eßer bu i®lem yapılmazsa, frenler hatalı çalı®abilir.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doßru
®ekilde çalı®tıßından emin olun.
Gerekli frenleme mesafesi yaßmurlu havada daha uzun
olacaktır. Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Eßer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. Lastiklerin
kayması bisikletten dü®menize neden olabilir. Bu duruma
meydan vermemek için, hızınızı azaltın ve frenleri erken ve
nazikçe uygulayın.
Bu Teknik Servis Talimatlarını dikkatli bir ®ekilde okuyun ve
daha sonra ba®vurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
UYARI
- Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
M770 fren sistemi BL-M770/ST-M770 fren kollarının sürücünün
fren giri®iyle çıkı®ı arasındaki ili®kiyi deßi®tirmesine imkan veren
tel askı ünitesinde yer alan bir ayar bloßuna sahiptir. Eßer ayar
bloßu kaldırılırsa frenleme kuvveti büyük ölçüde artacak, sadece
küçük bir kol hareketiyle yüksek düzeyde frenleme performansı
elde edilecektir. Aynı ®ekilde, normal frenleme yapılması
beklenenden daha büyük bir frenleme kuvvetinin uygulan-
masına neden olabilir ve bisikletin öne doßru devrilerek
sürücünün ciddi ®ekilde yaralanmasına yol açabilir. Bu riskten
kaçınmak için, lütfen ayar bloßunu kaldırmadan önce a®aßıdaki
talimatları iyice okuyun.
Her-®arta uygun Fren Sistemi
Bu fren sistemi kullanıldıßında, saßlanan üstün yaßı®lı hava
frenleme performansı (kontrol ve ayar) sayesinde çe®itli
ko®ullarda frenleme performansı deßi®meyecektir.
Dı® çapı maksimum 32 mm
olan elcik kullanın.
SERVO MEKANπZMA HAREKETLπ BR-M770 V-FRENπ ve
BL-M770/ST-M770 fren kolları gibi ayarlanabilir V-FRENπ
uyumlu kollar kullanın.
Eßer BL-M771 fren kolları (3 parmaklık fren kolları)
kullanılıyorsa, V-FREN’li SM-PM40 güç modülatörünü kullanın.
Güç modülatörünün kullanılmaması, fren kolu çalı®tırıldıßında
a®ırı frenleme kuvveti uygulanmasına yol açarak tehlikeli
kazalara neden olabilir.
NOT:
Her ©arta Uygun Fren Sistemi’nin ideal verimlilißi, tavsiye edilen
takımda yer alan frenler ve fren kolları kullanılarak saßlanabilir.
Eßer fren pabuçları yivler görülmez hale gelinceye kadar
a®ınmı®sa deßi®tirilmelidir.
Parçalar doßal a®ınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan
bozulmaya kar®ı garantili deßildir.
Kullanma veya bakım yöntemleriyle ilgili herhangi bir sorunuz
varsa, lütfen satıcınıza danı®ın.
Yüksek düzeyde bir frenleme performansı saßlamak için
küçük miktarda bir fren kolu giri®inden yüksek derecede bir
frenleme kuvveti elde edilebilir. Bununla birlikte, eßer frenler
aniden uygulanırsa bisikletin öne doßru devrilmesi tehlikesi
söz konusudur.
Ayar bloßunu kaldırdıktan sonra, ilk olarak bisikleti 6 mph
(10 km/saat) deßerinden dü®ük bir hızda sürerek ard arda
fren uygulamak suretiyle bisikleti daha yüksek hızlarda
sürmeden önce frenleme özelliklerindeki farka alı®ın.
Yeni sürücüler özellikle dikkatli olmalıdır.
Ayar bloßunu kaldırdıktan sonra, bisikleti sürmeden
önce yeni frenleme özelliklerine tamamen alı®tıßınızdan
emin olun. Aksi takdirde, örneßin önünüze bir araba
çıktıßında aniden frenleme yaptıßınızda bisiklet öne
doßru devrilebilir.
1) Ayar bloßu kaldırılmamı® olarak
(sevkıyat için standart spesifikasyonlar)
Yakla®ık
10 defa sıkın
2) Ayar bloßu kaldırılmı® olarak
UYARI
- Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Güç modülatörü fren kolundaki kablo çeki®ini artırıp frenleme
kuvvetini sabit bir seviye içerisinde tutarak frenleme kontrolünü
kolayla®tırmaya yarayan bir cihazdır.
Güç modülatörünün efektif çalı®ma bölgesi a®ılırsa, kol kursu ve
fren normal bir V-FREN gibi çalı®acaktır (hassas ve güçlü).
Bu ®artlarda, frenler istenenden daha güçlü çalı®abilir ve tekerlek
kilitlenmesine sebep olabilir. Bu yüzden güç modülatörünü
kullanmadan önce performansını test edip tamamıyla anlamanız
birincil önceliktedir.
Güç modülatörü tekerlek kilitlenmesini tamamı ile
engelleyebilecek bir fonksiyona sahip deßildir.
Güç
modülatörünün efektif
çalı®ma aralıßı
Frenleme Performansı Kar®ıla®tırması
güç modüla-
törsüz
güç modülatörlü
Fren kolundaki kablo kursu
(kg)
Tekerlekteki frenleme kuvveti
Pabuç tespit pimi
Pabuç
Pabuç
Pabuç tutucusu
Pabuç tespit pimi
5mm Alyen anahtarı
5mm Alyen anahtarı
5mm Alyen anahtarı
Baßlantı tespit cıvatası
Durdurucu pim
Yay delißi
4 mm Alyen anahtarı
Pabuç tespit baßlantısı
Rondela A Rondela A
Pabuç tespit somunu
Rondela B (kalın) Rondela B (ince)
Rondela
Kablo kılavuz borusu
Yay gerginlik
ayar vidası
Yay gerginlik
ayar vidası
Pabuç tespit pimi
Pabuç tutucusu
Pabuç
Sol için
Ön ve arkada aynı
Saß için
Ön ve arkada aynı
Sıkma torku:
6 - 8 N
·
m
Sıkma torku:
6 - 8 N
·
m
Sıkma torku:
6 - 8 N
·
m
Sıkma torku:
5 - 7 N·m
SI-8EM0A-001
Her-®arta uygun
Fren Sistemi
Kartu® pabucun deßi®tirilmesi
Pabuç tespit pimini çıkarın ve daha sonra pabucu kanal
boyunca kaydırarak pabuç tutucusundan çıkarın.
1.
Fren kolunu kabzaya kadar yakla®ık 10 defa sıkıp bırakın ve
frenleri kullanmadan önce her ®eyin doßru ®ekilde çalı®tıßını
ve pabuç aralıßının doßru oldußunu kontrol edin.
6.
Pabuçları janta deßdirerek A ölçüsünün 32 mm veya daha
fazla olmasını, pabucun dı®arıya çıkmasını B rondelasının
(kalın veya ince) yerini deßi®tirerek saßlayın.
2.
Pabucu janta kar®ı tutarak pabuç tespit somununu sıkın.
3.
πç kabloyu iç kablo kılavuz borusundan geçirin ve sol ve saß
pabuçlar ile jant arasındaki bo®lukların toplamı 2 mm olacak
®ekilde ayar yaptıktan sonra kablo tespit cıvatasını sıkın.
4.
Yay gerginlik ayar vidalarıyla dengeyi ayarlayın.
5.
Pabuç tespit piminin takılması, pabucu doßru ®ekilde
yerine sabitlemek için kritik öneme sahiptir.
3.
Sol ve saß konumlarda kullanılan iki farklı pabuç ve pabuç
tutucusu vardır. Doßru yönlere ve pin delißi konumlarına
dikkat ederek yeni pabuçları pabuç tutucuları üzerindeki
kanallara kaydırın.
2.
V-FREN’in montajı
Fren gövdesinin durdurma pimini kadro montaj çıkıntısındaki
orta yay delißine sokun ve daha sonra baßlantı tespit
cıvatasıyla fren gövdesini kadroya sabitleyin.
1.
Fren kolunun montajı
Fren kolu montajında 4 mm Alyen anahtarı kullanın.
En iyi performansı saßlamak için a®aßıda verilen
kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Seriler
Fren kolu
V-FRENπ
Fren kablosu
DEORE XT
BL-M770/
ST-M770
BR-M770
BL-M771
SM-PM40’lı
BR-M770
Karbonlu gidonlar durumunda,
gidonun hasar
görmesini engellemek
için sıkma torkunu
azaltmak gerekebilir.
Lütfen, karbonlu
gidonlar için uygun
sıkma torku seviyesi
konusunda bisiklet
veya
gidon üreticisine
danı®ın.
Ön Ön
32 mm veya daha fazla
Pabuç
yerle®tirme
yönü
B+C=2 mm
1 mm 1 mm
1 mm
Ayar bloßuyla birlikte
Ayar bloßu yok
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden deßi®iklik yapılabilir. (Turkish)
tur_270485_SI_8EM0A_001 25-09-2007 11:54 Page 1
  • Page 1 1

Shimano BR-M770 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Bu kılavuz için de uygundur