5
bir akünün şarj edilmesi” bölümündeki talimatları
izleyin.
Uyarı! Deniz taşıtlarında (tekne) kullanılan aküler
çıkartılmalı ve karada şarj edilmelidir. Tekne üzerinde
şarj edilebilmeleri için deniz taşıtlarında kullanım için özel
olarak tasarlanmış donanımlar gereklidir.
Devreye bağlı bir akünün şarj edilmesi.
Hatalı bağlantı, akü kısa devresi, akünün yeri ve akü şarj
cihazının yeri bir tehlike yaratabilir.
İşleme devam etmeden önce gerekli hazırlıkların
yapıldığından emin olun.
Uyarı! Eğer akü kutup başlarına erişilemiyorsa ya da akü
kıskaçları (5) kaporta ya da aküye yakın bileşenlere temas
edecekse, akü şarjdan önce çıkarılmalıdır.
Aküyü çıkartmak için üreticinin talimatlarını izleyin.
• Akü kutup başlarının kutupsallığını kontrol edin. Artı
(POS, P, +) akü kutup başının çapı genellikle eksi
(NEG, N, -) akü kutup başından daha geniştir.
• Akü kutup başlarındaki yalıtım kapaklarını çıkartmak
için üreticinin talimatlarını izleyin.
• Akü şarj cihazının artı (kırmızı) kıskacını akünün artı
(POS, P, +) kutup başına bağlayın.
• Akü şarj cihazının eksi (siyah) kıskacını akünün eksi
(NEG, N, -) kutup başına bağlayın.
Akü şarj cihazının aküyle bağlantısını keserken her
zaman:
• Akü şarj cihazını kapatın ve fi şini çekin.
• Önce eksi kutbun kıskacını çıkarın.
• Artı kutbun kıskacını en son çıkarın.
• Akü kutup başlarının yalıtım kapaklarını geri takın.
Devreyle bağlantısı kesilmiş bir akünün şarj
edilmesi.
Uyarı! Hatalı bağlantı, akü kısa devresi, akünün yeri ve
akü şarj cihazının yeri bir tehlike yaratabilir.
İşleme devam etmeden önce gerekli hazırlıkların
yapıldığından emin olun.
Akü devreden çıkartılmamışsa, şarjdan önce aküyü
devreden çıkartmak için üreticinin talimatlarını izleyin.
Akü kutup başlarının kutupsallığını kontrol edin. Artı
(POS, P, +) akü kutup başının çapı genellikle eksi (NEG,
N, -) akü kutup başından daha geniştir.
Akü şarj cihazının artı (kırmızı) kıskacını akünün artı
(POS, P, +) kutup başına bağlayın.
Akü şarj cihazının eksi (siyah) kıskacını akünün eksi
(NEG, N, -) kutup başına bağlayın.
Akü şarj cihazının aküyle bağlantısını keserken her
zaman:
• Akü şarj cihazını kapatın ve fi şini çekin.
• Önce eksi kutbun kıskacını çıkarın.
• Artı kutbun kıskacını en son çıkarın.
• Akü kutup başlarının yalıtım kapaklarını geri takın.
ÖZELLİKLER
1. Dijital ekran
2. Taşıma kolu
3. Kontrol paneli
4. Kıskaç yuvaları
5. Akü kıskaçları
Kullanımı
Akü şarj cihazına genel bakış (Şekil C)
Black & Decker akü şarj cihazı 30 A’e kadar yüksek bir
şarj hızına ve 2 A’lik bir düşük şarj hızına sahiptir, Akü
şarj cihazı ayrıca motoru çalıştırmak için kullanılabilen
80 A’lik bir güce sahiptir. Arabalarda, kamyonlarda,
çiftlik ekipmanlarında, teknelerde, çim biçme makineleri/
bahçe traktörlerinde, motorsikletlerde ve diğer çeşitli
uygulamalarda kullanılan geleneksel otomotiv, bakım
gerektirmeyen, derin devirli deniz ve jel aküleri gibi
yalnızca 12 V kurşun asit akülerini şarj etmek için
tasarlanmıştır.
Akü şarj cihazında, işlevsel akülerin hızlı, güvenli tam
şarjını sağlayan 3 aşamalı yüksek verimli şarj teknolojisi
vardır.
Aşama 1 - hızlı ateşleme şarjı (Şekil C)
Aşama 1, işlevsel herhangi bir 12 V’luk aküyü “uyandırmak”
için ve motoru hızlı bir doldurma ateşlemek için 30 A’de
gerçekleştirilen bir hızlı ateşleme şarjıdır. Akü önceden
belirlenmiş maksimum güvenli voltaja eriştiğinde akü
şarj cihazı bir uyarı sinyali verir ve şarj işleminin 2.
aşaması başlar.
Aşama 2 - doldurma şarjı (Şekil C)
Aşama 2, olası maksimum şarjı kararlı, güvenli ve
önceden belirlenmiş bir voltajda tutan bir soğurma şarjıdır.
Bu aşama sırasında, şarj voltajı sabit kalırken şarj akımı
maksimum doğru dahili kimyasal enerji aktarımına izin
vermek için azaltılır.
Aşama 2’nin sonunda akü şarj cihazı bir uyarı sinyali verir
ve otomatik olarak şarj işleminin 3. aşamasına başlar.
Aşama 3 - bakım/dengeleme şarjı (Şekil C)
Aşama 3 bir bakım/dengeleme şarjıdır. Akım güvenli
ve verimli bir akü şarjına ayarlanırken voltaj otomatik
olarak düzenlenir ve önceden belirlenen bir seviyeye
düşürülür. Aşama 3’ün sonunda cihaz, şarj döngüsünün
tamamlandığını belirten bir uyarı sinyali verir.
Kontroller ve Göstergeler
Fonksiyon düğmeleri (Şekil A)
Bu fonksiyon düğmeleri soldan sağa şunlardır:
Akü tipi seçimi (16) (Adım 1). Bu düğme,
verimli ve güvenli bir şarj için kullanıcının
sulu ya da bakım gerektirmeyen akü tipini
seçmesine izin verir. Çoğu otomotiv aküleri
sulu akülerdir. Akü tipi için akü üreticisinin
spesifi kasyonlarına bakın.
2/10/30A düğmesi (15) (şarj hızı seçici adım
2).Bu düğme kullanıcının akü boyutu temelinde
şarj hızını seçmesini sağlar. Bu seçim ve gerçek
akü şarj hızı mikro işlemci tarafından izlenir ve
dijital ekranda (1) gösterilir. Eğer hız akü boyutu
ya da koşulu için çok yüksek ya da çok düşük
olursa akü şarj cihazı şarjı durduracaktır.