HP RP9 G1 Retail System Model 9015 (ENERGY STAR) Hızlı başlangıç ​​Kılavuzu

Tip
Hızlı başlangıç ​​Kılavuzu
Başlarken
HP Perakende Satış Sistemleri
© Copyright 2015 HP Development Company,
L.P. Bu belgede yer alan bilgiler önceden haber
verilmeksizin değiştirilebilir.
Windows, ABD ve/veya diğer ülkelerde
Microsoft Corporation’ın ticari markası veya
tescilli ticari markasıdır.
Buradaki bilgiler önceden haber verilmeksizin
değiştirilebilir. HP ürünlerine ve hizmetlerine
ilişkin tüm garantiler, bu ürün ve hizmetlerle
birlikte verilen garanti beyanlarında açıkça
belirtilir. Buradaki hiçbir ifade ek bir garanti
olarak yorumlanmamalıdır. HP, işbu belgedeki
teknik veya yazım hatalarından veya
kusurlardan sorumlu tutulamaz.
Birinci Basım: Aralık 2015
Belge Parça Numarası: 844129-141
Ürün Duyurusu
İşbu kılavuz, çoğu modelde ortak olan
özellikleri açıklamaktadır. Bazı özellikler,
bilgisayarınızda kullanılabilir olmayabilir.
Özelliklerin hepsi tüm Windows 10
sürümlerinde sunulmamaktadır. Bu bilgisayar,
Windows 10 işlevlerinden tam olarak
yararlanabilmek için yükseltilmiş ve/veya
ayrıca satın alınmış donanımlar, sürücüler ve/
veya yazılımlar gerektirebilir. Ayrıntılar için,
bkz. http://www.microsoft.com.
Özelliklerin tümü Windows 8'in tüm
sürümlerinde bulunmaz. Windows 8'in
özelliklerinden tümüyle faydalanabilmek için
bu bilgisayardaki donanım, sürücü ve/veya
yazılımın yükseltilmesi veya ayrıca satın
alınması gerekebilir. Ayrıntılar için
bkz.http://www.microsoft.com.
Windows 7'nin kurulabilmesi ve Windows 7'nin
özelliklerinden tümüyle faydalanabilmek için
bu bilgisayardaki donanımın ve/veya DVD
sürücünün yükseltilmesi ve/veya ayrıca satın
alınması gerekebilir. Ayrıntılar için
bkz.http://windows.microsoft.com/en-us/
windows7/get-know-windows-7.
Yazılım kuralları
Bu bilgisayara herhangi bir yazılım ürünü
yükleyerek, kopyalayarak, indirerek veya
önceden yüklenmiş bir yazılım ürününü
kullanarak, HP Son Kullanıcı Lisans
Sözleşmesine (SKLS) şartlarına bağlı olmayı
kabul etmektesiniz. Bu lisans koşullarını kabul
etmezseniz, tek çözümünüz, kullanılmamış
ürünü (donanım ya da yazılım) bir bütün olarak
satın aldığınız yerin para iade politikasına tabi
olacak bir para iadesi için 14 gün içerisinde iade
etmektir.
Daha fazla bilgi veya bilgisayarın tüm ücretinin
geri ödenmesi isteği için lütfen yerel satış
noktanız (satıcı) ile temasa geçin.
Bu Kitap Hakkında
UYARI! Böyle başlayan metinler, talimatların takip edilmesindeki başarısızlığın yaralanmalarla veya hayat
kaybıyla sonuçlanabileceğini gösterir.
DİKKAT: Böyle başlayan metinler, talimatların takip edilmesindeki başarısızlığın donanımın zarar
görmesiyle veya bilgi kaybıyla sonuçlanabileceğini gösterir.
NOT: Böyle başlayan metinler önemli tamamlayıcı bilgiler içerir.
Kullanıcı Kılavuzlarına ve HP Diagnostics'e Erişme (Windows sistemleri)
Menü ve kitaplar ilk sistem kurulumu sırasında seçilen veya daha sonra Windows Bölgesel Seçenekler'de
belirtilen dilde ekranda görüntülenir. Bölgesel Ayarlar desteklenen dillerden hiçbirine uymuyorsa menü ve
kitaplar İngilizce olarak görüntülenir.
HP Kullanıcı kılavuzlarına erişmek için:
Windows
®
10 Pro ve Windows 10 IoT Enterprise Perakende için
Başlat düğmesini, Tüm Uygulamalar'ı, HP Yardım ve Destek'i, sonra da HP Belgeleri'ni seçin.
Diğer Windows sürümlerinde
Başlat düğmesini, Tüm Programlar'ı, HP Yardım ve Destek'i, sonra da HP Kullanıcı Kılavuzları'nı seçin.
Vision Diagnostics'e erişmek için:
Bu kılavuzdaki Vision Diagnostics'e Erişim bölümüne bakın.
Güvenlik ve Rahat Kullanım Kılavuzuna erişmek için:
Windows® 10 ve Windows 10 IoT Enterprise Perakende için
Başlat düğmesini, Tüm Uygulamalar'ı, HP Yardım ve Destek'i, ardından HP Belgeleri'ni, sonra da
Güvenlik ve Rahat Kullanım Kılavuzu'nu seçin.
Diğer Windows sürümlerinde
Başlat düğmesini, sonraTüm Programları'ı, sonraHP Yardım ve Destek'i, ardından HP Kullanıcı
Kılavuzları'nı, ve sonra da Güvenlik ve Rahat Kullanım Kılavuzu'nu seçin.
Garanti ve Destek Yetkisini Kontrol Etme
Garantiniz sabit sürücüde mevcuttur (bazı modellerde). Garantinize erişmek için:
Bazı modellerde, garanti belgesi sabit disk sürücüsü içerisindedir.
Windows® 10 ve Windows 10 IoT Enterprise Perakende için
Başlat düğmesini, Tüm Uygulamalar'ı, HP Yardım ve Destek'i, sonra da Garanti'yi seçin.
Diğer Windows sürümlerinde
Başlat düğmesini, Tüm Programlar'ı, HP Yardım ve Destek'i, sonra da Garanti'yi seçin.
Garanti yetkinizi ürün model numaranızı ve seri numaranızı girerek kontrol edebilirsiniz:
http://www.hp.com/support/warranty-lookuptool
HP Care Pack Services kaydını kontrol etmek için:
http://www.hp.com/go/lookuptool/
iii
iv Bu Kitap Hakkında
İçindekiler
1 Yazılımı yükleme ve özelleştirme .................................................................................................................... 1
Windows işletim sisteminin kurulumu .................................................................................................................. 1
Windows güncelleştirmelerinin indirilmesi ........................................................................................................... 1
Aygıt sürücüleri yükleme ve yükseltme (Windows sistemleri) ............................................................................. 2
Ekran görünümünü özelleştirme (Windows sistemleri) ....................................................................................... 2
Disk görüntüsü (ISO) dosyalarına erişme .............................................................................................................. 3
2 Yazılımı koruma ............................................................................................................................................ 4
3 HP Diagnostic Solutions kullanma .................................................................................................................. 5
Vision Diagnostics (yalnızca belirli modeller) ....................................................................................................... 5
Vision Diagnostics'e erişim (yalnızca belirli modeller) ....................................................................... 5
HP PC Hardware Diagnostics (yalnızca belirli modeller) ....................................................................................... 6
HP PC Donanım Tanılama neden çalıştırılmalıdır ................................................................................ 6
HP PC Donanım Tanılamaya nasıl erişilir ve çalıştırılır ........................................................................ 6
HP PC Donanım Tanılamayı USB aygıtına indirme .............................................................................. 7
4 Bilgisayarı kapatma ....................................................................................................................................... 8
5 Daha fazla bilgi bulma ................................................................................................................................... 9
6 Teknik desteği aramadan önce ..................................................................................................................... 10
7 Yararlı ipuçları ............................................................................................................................................. 12
8 Temel sorun giderme ................................................................................................................................... 13
POST tanılama ön panel LED'lerini ve ses kodlarını yorumlama ........................................................................ 13
9 Windows IoT 10 Enterprise'ı yedekleme, geri yükleme ve kurtarma ................................................................. 14
Kurtarma medyası ve yedeklemeler oluşturma .................................................................................................. 14
HP Recovery medyası oluşturma (yalnızca belirli modellerde) ........................................................ 14
Windows araçlarını kullanma .............................................................................................................................. 15
Geri yükleme ve kurtarma ................................................................................................................................... 15
HP Recovery Manager’ı kullanarak kurtarma ................................................................................... 16
İşe başlamadan önce bilmeniz gerekenler ..................................................................... 16
v
HP Recovery bölümünü kullanma (yalnızca belirli modellerde) .................................... 17
HP Recovery medyasını kullanarak kurtarma ................................................................ 17
Bilgisayarın önyükleme sırasını değiştirme ................................................................... 17
HP Recovery bölümünü kaldırma (yalnızca belirli modellerde) ..................................... 18
10 Windows 8.1 Pro ve Windows katıştırılmış 8.1 Industry Pro Perakende için yedekleme, geri yükleme ve
kurtarma ....................................................................................................................................................... 19
Kurtarma ortamı ve yedeklemeler oluşturma .................................................................................................... 19
Windows araçlarını kullanarak geri yükleme ve kurtarma ................................................................................. 20
Sistem yanıt vermiyorken Sıfırlamayı kullanma .............................................................................. 20
Windows kurtarma USB ash sürücüsünü kullanarak kurtarma ..................................................... 20
Windows işletim sistemi medyasını (ayrıca satın alınır) kullanarak kurtarma ................................ 21
11 Windows 7 Professional, Windows katıştırılmış Standard 7 ve Windows katıştırılmış POSReady 7 için
yedekleme, geri yükleme ve kurtarma .............................................................................................................. 22
Kurtarma ortamı oluşturma ................................................................................................................................ 22
HP Recovery Manager kullanarak kurtarma ortamı oluşturma (yalnızca belirli modellerde) ......... 23
HP İş İstasyonlarında HP Recovery Disc Creator'ı kullanarak kurtarma diski oluşturma
(yalnızca belirli modellerde) ............................................................................................................. 24
Kurtarma diskleri oluşturma .......................................................................................... 24
Bilgilerinizi yedekleme ...................................................................................................................... 25
Sistem Geri Yükleme ............................................................................................................................................ 25
Sistem Kurtarma .................................................................................................................................................. 25
Windows yanıt veriyorken Sistem Kurtarma .................................................................................... 26
Windows yanıt vermiyor iken Sistem Kurtarma ............................................................................... 27
Kurtarma ortamı kullanarak sistem kurtarma (yalnızca belirli modellerde) ................................... 27
HP Recovery Disc (HP Kurtarma Diski) işletim sistemi disklerini kullanma (yalnızca belirli
modellerde) ....................................................................................................................................... 28
12 Bilgisayar işletim sistemlerinizin kullanımı, güncellenmesi ve bakımı (Windows 10 Pro, Windows 10 IoT
Enterprise perakende, Windows 8.1 Pro, Windows katıştırılmış 8.1 Industry Pro Perakende, Windows
katıştırılmış Standard 7 ve Windows katıştırılmış POSReady 7 için) ..................................................................... 30
vi
1 Yazılımı yükleme ve özelleştirme
Bilgisayarınız bir Microsoft işletim sistemiyle teslim edilmediyse bu belgenin bazı kısımları geçerli değildir. Ek
bilgilere, işletim sistemini yükledikten sonra çevrimiçi yardımdan ulaşabilirsiniz.
DİKKAT: İşletim sistemi başarıyla kuruluncaya kadar, bilgisayarınıza ek donanım aygıtları veya diğer
şirketlere ait aygıtlar eklemeyin. Bu durum, hatalara neden olabilir ve işletim sisteminin doğru kurulmasını
engelleyebilir.
Windows işletim sisteminin kurulumu
Kişisel bilgisayarınızı ilk kez açtığınızda işletim sistemi otomatik olarak kurulur. Bu işlem, yüklenen işletim
sistemine bağlı olarak, 5 ile 10 dakikalık bir süre alabilir. Yükleme işlemini tamamlamak için ekranda
görüntülenen yönergeleri okuyun ve uygulayın.
DİKKAT: Otomatik yükleme başladıktan sonra, İŞLEM TAMAMLANMADAN BİLGİSAYARI KAPATMAYIN.
Bilgisayarın yükleme işlemi sırasında kapatılması, bilgisayarı çalıştıran yazılımın zarar görmesine yol açabilir
veya sorunsuz yüklenmesini engelleyebilir.
NOT: Bilgisayar sabit sürücüde birden fazla işletim sistemi diliyle birlikte geldiyse, yükleme işlemleri 60
dakika kadar sürebilir.
Windows güncelleştirmelerinin indirilmesi
1. Internet bağlantınızı kurmak için Başlat düğmesini seçin, ardından Internet Explorerseçin ve daha
sonra da ekrandaki yönergeleri izleyin.
2. Güncellemeleri ve hizmet paketlerini bulun ve yükleyin.
Windows10 Pro ve Windows 10 IoT Enterprise Perakende için
a. Görev çubuğu arama kutusuna güncelleştirme veyawindows
güncelleştirme
yazın ve Güncelleştirmeleri denetle'yi seçin.
b. Ekranın sağından çekin, Tüm ayarları'nı seçin ve ardından Güncelleştirme & güvenlik'i
seçin.
– veya –
Bildirim alanında, görev çubuğunun en sağında yer alan bildirim alanında Eylem Merkezi
simgesini seçin, ardından Tüm ayarları seçin ve ardından Güncelleştirme ve güvenlik'i
seçin.
Windows 8.1 Pro ve Windows katıştırılmış 8.1 Industry Pro Perakende için
a. Başlangıç ekranında, ekranın sağ üst veya sağ alt köşesi üstüne gelerek düğmeleri
görüntüleyin.
b. Ayarları' i seçin, Bilgisayar ayarlarını değiştir' i seçin ve ardından Windows Update'i seçin ve
ekrandaki yönergeleri izleyin.
Windows 7 Professional, Windows katıştırılmış Standard 7 ve Windows katıştırılmış POSReady 7
a. Başlat düğmesini, Tüm Programlar'ı ve ardından da Windows Update'i seçin.
Windows işletim sisteminin kurulumu 1
Windows Update ekranı belirir.
b. Kullanılabilir güncelleştirmeleri görüntüle seçeneğini seçin ve tüm kritik
güncelleştirmelerin işaretlenmiş olduğundan emin olun.
c. Kur düğmesini seçin ve ekrandaki yönergeleri izleyin.
Windows XP ve Windows katıştırılmış POSReady 2009
a. Başlat düğmesini, Tüm Programlar'ı ve ardından da Windows Update'i seçin.
Windows Update Web sitesine yönlendirilirsiniz.
b. http://www.microsoft.comadresinden bir program yüklemenizi isteyen bir ya da daha çok
açılır pencere görürseniz, programı yüklemek için Evet'i seçin.
c. Güncelleştirmeleri taramak ve kritik güncelleştirmeleri ve hizmet paketlerini yüklemek için
Microsoft Web sitesindeki yönergeleri izleyin.
Tüm önemli güncelleştirmeleri ve hizmet paketlerini yüklemeniz önerilir.
3. Güncelleştirmeler yüklendikten sonra Windows bilgisayarı yenden başlatmanızı isteyecektir. Yeniden
başlatmadan önce, açık olan dosyaları veya belgeleri kapattığınızdan emin olun. Bilgisayarı yeniden
başlatmak için Evet'i tıklatın.
4. Bundan sonra Windows Update’i aylık olarak çalıştırın.
Aygıt sürücüleri yükleme ve yükseltme (Windows sistemleri)
İşletim sisteminin kurulumu tamamlandıktan sonra isteğe bağlı donanım aygıtları kurmak için, taktığınız her
aygıtın aygıt sürücülerini de yüklemeniz gerekir.
i386 dizini için istemde bulunulursa, yol bilgisini C:\i386 ile değiştirin ya da i386 klasörünü bulmak için
iletişim kutusundaki Gözat düğmesini tıklatın. Bu işlem, işletim sistemini uygun sürücülere yönlendirir.
İşletim sistemi için destek yazılımı dahil en son destek yazılımını http://www.hp.com/support adresinden
edinin. Ülkenizi ve dilinizi seçin; Sürücüler ve İndirilenler bölümünü seçin, bilgisayarın model numarasını
girin ve Devam düğmesini seçin.
Ekran görünümünü özelleştirme (Windows sistemleri)
İsterseniz ekran modelini, yenileme hızını, ekran çözünürlüğünü, renk ayarlarını, font boyutlarını ve güç
yönetimi ayarlarını seçebilirsiniz.
Başlangıç ekranı ve masaüstü için görüntü ayarlarını özelleştirebilirsiniz.
Windows 10 Pro ve Windows 10 IoT Enterprise Perakende
Görüntü ayarlarını özelleştirmek için:
a. Görev çubuğu arama kutusuna Ekran veya görüntü ayarları yazın ve Görüntü
ayarlarını seçin.
– veya –
Masaüstünde sağ tıklatın ve Görüntü ayarlarınıseçin.
b. Bildirim alanında, görev çubuğunun en sağında yer alan Eylem Merkezi simgesini seçin ve
ardından Tüm ayarları seçin ve Sistem'i seçin.
Görüntü ayarlarını kişiselleştirmek için:
2 Bölüm 1 Yazılımı yükleme ve özelleştirme
Görev çubuğu arama kutusuna kişiselleştirme yazın ve Kişiselleştirmeyi seçin.
tema veya arka plan gibi başka spesifik terimleri de yazabilirsiniz.
– veya –
a. Masaüstünü sağ tıklatın ve Kişiselleştir'i seçin.
b. Bildirim alanında, görev çubuğunun en sağında yer alan Eylem Merkezi simgesini seçin ve
ardından Tüm ayarları seçin ve Kişiselleştir 'i seçin.
Windows 8.1 Pro ve Windows katıştırılmış 8.1 Industry Pro Perakende
Başlangıç ekranını özelleştirmek için:
a. Başlangıç ekranında, ekranın sağ üst veya sağ alt köşesi üstüne gelerek düğmeleri
görüntüleyin.
b. Ayarları' i seçin, ardından Bilgisayar ayarlarını değiştir'i seçin, Kişiselleştir'i ve sonra da
görüntü ayarlarını değiştirin.
Masaüstünü özelleştirmek için:
Masaüstünü sağ tıklatın, sırasıyla Kişiselleştir'i ve sonra görüntü ayarlarını değiştirin.
Windows 7 Professional, Windows katıştırılmış Standard 7 ve Windows katıştırılmış POSReady 7
Windows Masaüstünü sağ tıklatın ve Kişiselleştir 'i seçin.
Daha fazla bilgi için grafik denetleyici yardımcı programıyla veya ekranınızla birlikte verilen çevrimiçi
belgelere bakın.
Disk görüntüsü (ISO) dosyalarına erişme
Bilgisayarınızda, ek yazılımlar için kurulum yazılımları içeren disk görüntüsü dosyaları (ISO dosyaları) olabilir.
Bu CD görüntüsü dosyaları C:\SWSetup\ISOs klasöründe bulunur. Her bir iso dosyası, bir kurulum CD’si
oluşturmak için CD ortamına yazılabilir. Bilgisayarınızdan en iyi verimi almanız için bu diskleri oluşturmanız ve
yazılımları yüklemeniz önerilir. Varsa, yazılım ve görüntü dosyası adları şunlardır:
Vision Diagnosticsbilgisayarınızda tanılama etkinliklerini gerçekleştiren yazılım
Disk görüntüsü (ISO) dosyalarına erişme 3
2 Yazılımı koruma
Yazılımı kayıp veya zarardan korumak için, sabit sürücüde bulunan tüm sistem yazılımının, uygulamaların ve
ilgili dosyaların yedek kopyalarını alın. Veri dosyalarının yedek kopyasını alma yönergeleri için, işletim
sisteminin veya yedekleme programının belgelerine başvurun.
Sistem kurtarma CD'lerini veya DVD'lerini oluşturamazsanız, HP destek merkezinden kurtarma USB ash
sürücüsü
sipariş edebilirsiniz. Bölgenizin destek merkezi telefon numarasını edinmek için
http://www.hp.com/support/contactHP adresine bakın.
4 Bölüm 2 Yazılımı koruma
3 HP Diagnostic Solutions kullanma
HP'nin tanılama stratejisi zaman içinde değişmiştir. 2012 Ekime kadar Perakende Satış birimlerinde Windows
ortamındaki Vision Diagnostics kullanıldı. 2012 Kasımdan bu yanaysa HP, Windows ortamı dışında kullanılan
tanılama programı HP PC Hardware Diagnostics'i kullanıyor.
Vision Diagnostics (yalnızca belirli modeller)
NOT: Vision Diagnostics, yalnızca belirli bilgisayar modelleriyle verilen CD'de bulunur.
Vision Diagnostics yardımcı programı, bilgisayarın donanım yapılandırması hakkındaki bilgileri görmenizi ve
bilgisayarın alt sistemlerinde donanım tanılama testleri gerçekleştirmenizi sağlar. Yardımcı program,
donanım sorunlarının etkin bir şekilde tanımlanması, tanılanması ve yalıtılması işlemini kolaylaştırır.
Vision Diagnostics'i çağırdığınızda, Survey (Bilgi Alma) sekmesi görüntülenir. Bu sekme, bilgisayarınızın
geçerli yapılandırmasını gösterir. Survey sekmesinden, bilgisayar hakkındaki çeşitli bilgi kategorilerine
erişilebilir. Diğer sekmeler, tanılama testi seçenekleri ve test sonuçlarını içeren ek bilgiler sağlar. Yardımcı
programın her ekranında yer alan bilgiler, bir diskete veya USB ash sürücüye html dosyası olarak
kaydedilebilir.
Bilgisayarda kurulu tüm aygıtların sistem tarafından tanınıp tanınmadığını ve sorunsuz çalışıp çalışmadığını
belirlemek için Vision Diagnostics'ı kullanın. Yeni bir aygıt kurduktan veya bağladıktan sonra testler yapmak
isteğe bağlıdır.
Müşteri Destek Merkezi'ni aramadan önce elinizde yazılı raporların bulunması için testleri çalıştırmanız,
sonuçları kaydetmeniz ve yazdırmanız gerekir.
NOT: Başka kuruluşlara ait aygıtlar Vision Diagnostics tarafından algılanmayabilir.
Vision Diagnostics'e erişim (yalnızca belirli modeller)
Vision Diagnostics'i kullanabilmek için hizmet programını bir USB ash sürücüye yazmanız ve USB ash
sürücüden önyüklemeniz gerekir.
NOT: Vision Diagnostics, yalnızca bazı bilgisayar modelleriyle verilir.
Vision Diagnostics'i indirip USB ash sürücüye yazmayı önceden gerçekleştirmişseniz, aşağıdaki 2. adımda
verilen yordama başlayın.
1. Başlat düğmesini seçin, Tüm Programlarıseçin, ardından HP Yardım ve Destek'i seçin, HP Vision
Diagnostics USB Creation'i seçin ve Vision Diagnostics'i USB ash sürücüye yüklemek için sihirbazın
komut istemlerini izleyin.
2. Bilgisayar açıkken, USB ash sürücüyü bilgisayardaki bir USB bağlantı noktasına takın.
3. İşletim sistemini ve bilgisayarı kapatın.
4. Bilgisayarı açın. Sistem, Vision Diagnostics'ten önyükleme yapacaktır.
NOT: Sistem, USB ash sürücüden önyükleme yapmazsa, Bilgisayar Kurulumu yardımcı programından
önyükleme sırasını değiştirmeniz gerekebilir. Daha fazla bilgi için Maintenance and Service Guide (Bakım
ve Servis Kılavuzu [Yalnızca İngilizce])'a bakın.
Vision Diagnostics (yalnızca belirli modeller) 5
5. Önyükleme menüsünde, çeşitli donanım bileşenlerini test etmek için Vision Diagnostics yardımcı
programını veya sadece belleği test etmek için HP Memory Test yardımcı programını kullanın.
NOT: HP Memory Test, Vision Diagnostics dışında, bağımsız çalıştırılan kapsamlı bir bellek tanılama
yardımcı programıdır.
6. Vision Diagnostics çalışıyorsa, uygun dili seçin ve Devamseçin.
7. Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi sayfasında, koşulları kabul ediyorsanız Kabul ediyorum seçeneğini
belirleyin. Vision Diagnostics yardımcı programı Survey (Bilgi Alma) sekmesi görüntülenerek başlar.
HP PC Hardware Diagnostics (yalnızca belirli modeller)
HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) donanım değiştirilmesini gerektiren bir arıza tespit ettiğinde 24 basamaklı
bir Arıza Kimlik Kodu oluşturulur. Bu kimlik kodu, sorunun nasıl düzeltileceğinin belirlenmesine yardımcı
olmak amacıyla destek birimine daha sonra bildirilebilir.
HP PC Donanım Tanılama neden çalıştırılmalıdır
HP PC Donanım Tanılama aracı donanım sorunlarının tanılama sürecini basitleştirir ve herhangi bir sorun
bulunduğunda destek sürecini hızlandırır. Bu araçlar, değiştirilmesi gereken bileşenin yerini belirleyerek
zamandan tasarruf sağlar.
Gerçek donanım hatalarını ayırın: Tanılama işletim sisteminin dışında çalışır, böylece işletim sistemi
veya diğer yazılım bileşenlerinden kaynaklanan sorunları donanım hatalarından etkin bir şekilde ayırır.
Arıza Numarası: Donanımın değiştirilmesini gerektiren bir arıza tespit edildiğinde, 24 basamaklı bir
Arıza Numarası oluşturulur. Bu numara arayan görevliye verilebilir. Bu kişi de, destek sunmak üzere bir
planlama yapacak veya yedek parçalar sunacaktır.
HP PC Donanım Tanılamaya nasıl erişilir ve çalıştırılır
NOT: Dönüştürülebilir bir bilgisayarda tanılamayı başlatmak için bilgisayarınızın dizüstü bilgisayar
modunda olması ve bağlı klavyeyi kullanmanız gerekir.
HP PC Hardware Diagnostics (UEFI)'i başlatmak için şu adımları izleyin:
1. Bilgisayarı açın veya yeniden başlatın ve hemen esc tuşuna basın.
2. f2 tuşuna basın.
BIOS, tanılama araçlarını üç yerde aşağıdaki sırayla arar:
a. Bağlı USB sürücüsü
NOT: HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) aracını bir USB sürücüsüne indirmek için, bkz. HP PC
Donanım Tanılamayı USB aygıtına indirme, sayfa 7.
b. Sabit sürücü
c. BIOS
3. Tanılama aracı açıldığında, çalıştırmak istediğiniz tanılama sınaması türünü seçin, sonra da ekrandaki
yönergeleri izleyin.
NOT: Tanılama sınamasını durdurmak isterseniz, esc tuşuna basın.
6 Bölüm 3 HP Diagnostic Solutions kullanma
HP PC Donanım Tanılamayı USB aygıtına indirme
NOT: HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) indirme yönergeleri yalnızca İngilizce dilindedir ve sadece .exe
dosyalarının sunulması nedeniyle HP UEFI destek ortamı indirmek ve oluşturmak için bir Windows işletim
sistemine sahip bir bilgisayar kullanmanız gerekir.
HP PC Hardware Diagnostics'i bir USB aygıtına indirmek için iki seçenek vardır.
En son UEFI sürümünü indirin
1. http://www.hp.com/go/techcenter/pcdiags adresine gidin. HP PC Diagnostics ana sayfası görüntülenir.
2. HP PC Hardware Diagnostics bölümünde, İndir bağlantısını tıklatın, sonra da Çalıştırseçin.
Belirli bir ürüne yönelik herhangi bir UEFI sürümünü indirin
1. http://www.hp.com/support adresine gidip ülkenizi seçin. HP Destek sayfası görüntülenir.
2. Sürücüler ve İndirilenler'i tıklatın.
3. Ürününüzün bulmak için listelenen kategorileri kullanın.
– veya –
HP'nin ürününüzü otomatik olarak bulmasına izin vermek için Şimdi Bul'u tıklatın.
4. Bilgisayarınızı, sonra da işletim sisteminizi seçin.
5. Tanılama bölümünde, ekrandaki yönergeleri izleyerek istediğiniz UEFI sürümünü seçip indirin.
HP PC Hardware Diagnostics (yalnızca belirli modeller) 7
4 Bilgisayarı kapatma
Bilgisayarı düzgün bir şekilde kapatmak için ilk önce işletim sistemi yazılımını kapatın.
Windows 10 IoT Enterprise
Başlat düğmesini, Güç simgesini, sonra da Bilgisayarı Kapatseçin.
Windows 8.1 Pro ve Windows katıştırılmış 8.1 Industry Pro Perakende için
Başlangıç ekranının sağ üst veya sağ alt köşesine giderek düğmeleri görüntüleyin ve ardından
Ayarlar'ı, sonra sırasıyla Güç'ü ve Kapatseçin.
Windows 7 Professional, Windows katıştırılmış Standard 7 ve Windows katıştırılmış POSReady 7
Başlat düğmesini ve ardından Kapat düğmesini seçin.
İşletim sistemine bağlı olarak, açma/kapatma düğmesine basmak, gücü otomatik olarak kapatmak yerine,
bilgisayarın bir düşük güç veya "bekleme" durumuna girmesine neden olabilir. Bu şekilde, yazılım
uygulamalarını kapatmadan enerji tasarrufu yapabilir ve işletim sistemini yeniden başlatmak zorunda
kalmadan ve veri kaybıyla karşılaşmadan bilgisayarı kullanmaya başlayabilirsiniz.
DİKKAT: Bilgisayarı el ile kapatmak için zorlamak, kaydedilmemiş bilgilerin kaybına yol açabilir.
Bilgisayarı el ile kapalı duruma getirmek ve "bekleme durumunu" atlamak istiyorsanız, güç düğmesini dört
saniye basılı tutun.
Bazı modellerde, Computer Setup yardımcı programını çalıştırarak güç düğmesini Aç/Kapat modunda
çalışacak şekilde yeniden yapılandırabilirsiniz. Computer Setup yardımcı programının kullanılması hakkında
daha fazla bilgi için Bakım ve Servis Kılavuzu'na (yalnızca İngilizce) bakın.
8 Bölüm 4 Bilgisayarı kapatma
5 Daha fazla bilgi bulma
Bilgisayarın sabit sürücüsünde çeşitli yayınlar bulunur. Bu yayınlara erişmek için:
Windows 10 Pro ve Windows 10 IoT Enterprise Perakende için
Başlat düğmesini, Tüm Uygulamalar'ı, HP Yardım ve Destek'i, sonra da HP Belgeleri'ni seçin.
Diğer Windows sürümlerinde
Başlat düğmesini, Tüm Programlar'ı ve ardından da Kapat Kullanıcı Kılavuzları'nı seçin.
NOT: Listedeki yayınların bazıları bazı modellerde bulunmaz.
BaşlarkenBilgisayarla çevresel aygıtları bağlamanıza ve fabrikanın verdiği yazılımı kurmanıza
yardımcı olur; Kılavuz ayrıca, ilk çalıştırma sırasında çıkabilecek olası sorunlara karşı, temel sorun
giderme bilgileri içermektedir.
Donanım Başvuru Kılavuzu - Ürün donanımına genel bakış sunar ve RTC pilleri, bellek ve güç kaynağı
hakkında bilgiler dahil olmak üzere bu bilgisayar serisinin yükseltilmesi için yönergeler sağlar.
Bakım ve Servis Kılavuzu (Yalnızca İngilizce) - Parça sökme ve değiştirme, sorun giderme, kurulum
yardımcı programları, güvenlik, düzenli bakım, konektör ucu atamaları, POST hata iletileri, tanılama
göstergesi ışıkları ve hata kodları hakkında bilgi sağlar.
Yasal, Güvenlik ve Çevre ile İlgili Uyarılar - sağlayan güvenlik ve yasal düzenleme bilgileri ABD, Kanada ve
çeşitli uluslararası düzenlemelere uyumu temin eden güvenlik ve mevzuata ilişkin bilgi sağlar.
9
6 Teknik desteği aramadan önce
UYARI! Bilgisayar bir AC güç kaynağına bağlıyken, sistem kartında her zaman elektrik vardır. Elektrik şoku
ve/veya sıcak yüzeyler nedeniyle yaralanma riskini azaltmak için güç kablosunu elektrik prizinden
çıkardığınızdan emin olun ve dokunmadan önce dahili sistem bileşenlerinin soğumasını bekleyin.
Bilgisayarınızda sorun varsa, teknik desteği aramadan önce sorunu tam saptayabilmek için aşağıdaki uygun
çözüm yollarını deneyin.
HP Diagnostic Solution'u çalıştırın.
Computer Setup'da Sürücü Koruma Sistemi (DPS) Self-Test'ini çalıştırın. Daha fazla bilgi için Bakım ve
Servis Kılavuzu'na (yalnızca İngilizce) bakın.
NOT: Drive Protection System (DPS – Sürücü Koruma Sistemi) Self-Test (Otomatik Sınama) yazılımı,
yalnızca bazı modellerde vardır.
Yanıp yanmadığını görmek için bilgisayarın ön kısmındaki güç ışığına bakın veya bilgisayardan seri
halinde biplemeler gelip gelmediğini dinleyin. Yanıp sönen ışıklar ve/veya biplemeler, sorunu teşhis
etmenize yardımcı olacak hata kodlarıdır. Ayrıntılar için Maintenance and Service Guide (Bakım ve Servis
Kılavuzu [Yalnızca İngilizce])'a bakın.
Ekran boşsa, monitörü bilgisayardaki farklı bir video bağlantı noktasına (varsa) takın. Bunun yerine
monitörü, sorunsuz çalıştığını bildiğiniz başka bir monitörle de değiştirebilirsiniz.
Ağ ortamında çalışıyorsanız, başka bir bilgisayarı başka bir kabloyla ağ bağlantısına ekleyin.fişinde
veya kablosunda bir sorun olabilir.
Yakın zamanda yeni bir donanım eklediyseniz, donanımı kaldırın ve bilgisayarın düzgün çalışıp
çalışmadığına bakın.
Yakın zamanda yeni bir yazılım eklediyseniz, yazılımı kaldırın ve bilgisayarın düzgün çalışıp
çalışmadığına bakın.
Bilgisayarı, tüm sürücüler yüklenmeden açılıp açılmayacağını görmek için Güvenli Mod'da başlatın.
İşletim sistemini yeniden başlatırken, "Bilinen Son İyi Yapılandırma" seçeneğini kullanın.
http://www.hp.com/support adresinde bulunan kapsamlı çevrimiçi teknik desteğe bakın.
Daha genel öneriler için, bu kılavuzdaki Yararlı ipuçları, sayfa 12 konusuna bakın.
Daha ayrıntılı bilgi için kapsamlı Bakım ve Servis Kılavuzu'na (yalnızca İngilizce) bakın.
Sorunları çevrimiçi çözmenize yardımcı olmak amacıyla HP Support Wizard kendi kendine çözüm tanıları
sunar. HP desteğine başvurmanız gerekirse, HP Support Wizard'ın çevrimiçi sohbet özelliğini kullanın.
HP Support Wizard'a şu adresten erişebilirsiniz: http://www.hp.com/go/ispe.
En son çevrimiçi destek bilgileri, yazılım ve sürücüler, proaktif bildirim ve uluslararası meslektaşlar ve HP
uzmanları topluluğu için http://www.hp.com/go/bizsupport adresinden HP Destek Merkezi'ne erişin.
Teknik desteği aramanız gerekirse, servis çağrınızın uygun şekilde işleme konduğundan emin olmak için
aşağıdakileri yapmak üzere hazır olun:
Aramayı yaparken bilgisayarınızın başında olun.
Aramadan önce bilgisayarın seri numarasını ile ürün kimlik numarasını ve monitör seri numarasını bir
kağıda not edin.
10 Bölüm 6 Teknik desteği aramadan önce
Servis teknisyeniyle sorunu çözmek için görüşün.
Sisteminize yeni eklenmiş tüm donanımı çıkarın.
Sisteminize yeni yüklenmiş tüm yazılımları kaldırın.
NOT: Satış bilgileri ve garanti yükseltmeleri (HP Care Pack) için, yerel yetkili servis sağlayıcınızı veya
satıcınızı arayın.
11
7 Yararlı ipuçları
Bilgisayarınız, ekranınız veya yazılımınızla ilgili sorunlarla karşılaşırsanız, bir işlem yapmadan önce aşağıdaki
genel önerilere bakın:
Bilgisayarınızın ve ekranınızın çalışan bir prize takılı olduğundan emin olun.
Bilgisayarın açık ve güç ışığının yanık olup olmadığına bakın.
Monitörün açık ve monitör ışığının yanık olup olmadığına bakın.
Ekran kararmışsa, parlaklık ve kontrast ayarlarını açın.
Bir tuşa basın ve basılı tutun. Sistem sesli uyarı verirse, klavyeniz doğru çalışıyor demektir.
Tüm bağlantıları kontrol edin. Gevşek veya hatalı bağlantı olabilir.
Klavyedeki herhangi bir tuşa veya açma/kapatma düğmesine basarak bilgisayarı uyandırın. Bilgisayar
askıya alma modunda kalırsa, açma/kapatma düğmesini en az dört saniye basılı tutarak bilgisayarı
kapatın. Bilgisayarı yeniden başlatmak için açma/kapatma düğmesine bir kez daha basın. Sistem
kapanmazsa, güç kablosunu çıkarın, birkaç saniye bekleyin ve kabloyu yeniden takın. Computer Setup
içinde güç kaybında otomatik başlatma ayarlanmışsa bilgisayar yeniden başlayacaktır. Bilgisayar
yeniden başlamazsa, açma/kapatma düğmesine basarak yeniden başlatın.
Tak ve kullan özelliğine sahip olmayan bir genişletme kartı veya başka bir seçenek kurduktan sonra
bilgisayarınızı yeniden yapılandırın.
Gerekli tüm aygıt sürücülerinin kurulu olduğundan emin olun. Örneğin, yazıcı kullanıyorsanız,
kullandığınız modelin yazıcı sürücüsüne gereksiniminiz vardır.
Tüm çıkarılabilir ortamları (CD, DVD veya USB aygıtı) sistemi açmadan önce sistemden çıkarın.
Fabrikada kurulmuş işletim sisteminden farkbir işletim sistemi kurduysanız, bilgisayarın bunu
desteklediğinden emin olun.
Sistemde birden fazla video kaynağı (katıştırılmış, PCI veya PCI-Express adaptörler) yüklü (bazı
modellerde yalnızca katıştırılmış video) ve tek bir monitör bulunuyorsa; monitör, birincil giriş kaynağı
olarak seçilmiş kaynağın monitör konnektörüne takılmalıdır. Önyükleme sırasında diğer monitör
konnektörleri devre dışı bırakılır ve monitörün bu bağlantı noktalarına takılması durumunda monitör
çalışmaz. Hangi kaynağın varsayılan giriş kaynağı olacağını Bilgisayar Kurulumu'dan seçebilirsiniz.
DİKKAT: Bilgisayar bir AC güç kaynağına bağlıyken, sistem kartında sürekli olarak elektrik vardır. Sistem
kartının veya bir bileşenin zarar görmesini önlemek için, bilgisayarı açmadan önce güç kablosunu güç
kaynağından çıkarmalısınız.
12 Bölüm 7 Yararlı ipuçları
8 Temel sorun giderme
http://www.hp.com/support adresindeki başvuru kitaplığında bulunan kapsamlı Bakım ve Servis Kılavuzu'nda
(yalnızca İngilizce) sorun giderme bilgilerini bulabilirsiniz. Ülkenizi ve dilinizi seçin, Sorun giderme'yi seçin,
bilgisayarın model numarasını girin ve Git düğmesine basın.
POST tanılama ön panel LED'lerini ve ses kodlarını yorumlama
Bilgisayarın önünde yanıp sönen LED ışıkları görürseniz veya bip sesleri duyarsanız, yorumlar ve önerilen
eylemler için Bakım ve Servis Kılavuzu'na (yalnızca İngilizce) bakın.
POST tanılama ön panel LED'lerini ve ses kodlarını yorumlama 13
9 Windows IoT 10 Enterprise'ı yedekleme,
geri yükleme ve kurtarma
Bu bölümde aşağıdaki işlemlerle ilgili bilgiler bulunmaktadır. Bu bölümdeki bilgiler, çoğu model için standart
yordamdır.
Kurtarma medyası ve yedeklemeler oluşturma
Sisteminizi geri yükleme ve kurtarma
Daha fazla bilgi için Yardım ve Destek bölümüne bakın.
Başlat düğmesini, Tüm Uygulamalar'ı ve daha sonra HP Yardım ve Destek'i, sonra da HP Belgeleri'ni
seçin.
Kurtarma medyası ve yedeklemeler oluşturma
Aşağıdaki kurtarma medyası ve yedekleme oluşturma yöntemleri yalnızca belirli modellerde kullanılabilir.
Bilgisayarınızın modeline göre kullanılabilecek yöntemi seçin.
Bilgisayarınızı başarıyla kurduktan sonra HP Recovery Manager'ı kullanın. Bu adım, bilgisayarda HP
Recovery bölümünün bir yedeğini oluşturur. Yedekleme, sabit sürücünün bozulduğu veya değiştirildiği
durumlarda, orijinal işletim sistemini yeniden yüklemek için kullanılabilir. Kurtarma medyası oluşturma
konusunda bilgiler için, bkz. HP Recovery medyası oluşturma (yalnızca belirli modellerde), sayfa 14.
Kurtarma medyası ile birlikte kullanılabilecek kurtarma seçenekleri hakkında bilgi için, bkz. HP Recovery
Manager’ı kullanarak kurtarma, sayfa 16.
Windows araçlarını kullanarak sistem geri yükleme noktaları oluşturun ve kişisel bilgilerin yedeklerini
alın.
Daha fazla bilgi için, bkz. Windows araçlarını kullanma, sayfa 15.
NOT: Depolama alanı 32 GB veya daha azsa, Windows Sıfırlama varsayılan olarak devre dışı kalır.
HP Recovery medyası oluşturma (yalnızca belirli modellerde)
ÖNEMLİ: Bilgisayarınız bir Kurtarma Medyası oluştur seçeneği listelemiyorsa, sisteminize yönelik kurtarma
medyasını destekten edinebilirsiniz. İletişim bilgilerine HP web sitesinden ulaşabilirsiniz. http://www.hp.com/
support adresine gidin, ülkenizi veya bölgenizi seçin ve ekrandaki yönergeleri izleyin.
HP Recovery Manager, bilgisayarınızı başarıyla kurduktan sonra (bir ash sürücü ya da DVD seti kullanarak)
kurtarma medyası oluşturmaya olanak sağlayan bir yazılım programıdır. HP Recovery medyası, sabit
sürücünün bozulması halinde bir sistem kurtarma işlemi gerçekleştirmek için kullanılabilir. Sistem kurtarma
işlemi, orijinal işletim sistemini ve fabrikada yüklenmiş yazılım programlarını yeniden yükler, sonra da
programların ayarlarını yapılandırır. HP Recovery medyası, sabit sürücüyü değiştirmeniz durumunda sistemi
özelleştirmek veya fabrika görüntüsünü geri yüklemek için de kullanılabilir.
Yalnızca bir kurtarma medyası seti oluşturulabilir. Bu kurtarma araçlarını dikkatle kullanın ve güvenli bir
yerde tutun.
HP Recovery Manager, bilgisayarı inceler ve gerekecek medya için gereken depolama kapasitesini
belirler.
14 Bölüm 9 Windows IoT 10 Enterprise'ı yedekleme, geri yükleme ve kurtarma
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36

HP RP9 G1 Retail System Model 9015 (ENERGY STAR) Hızlı başlangıç ​​Kılavuzu

Tip
Hızlı başlangıç ​​Kılavuzu