12 | Sorun Giderme
Sorun Giderme
Eğer DDM monitörünüz ile çalışamazsa, DDM bildirim tepsinizde aşağıdaki
simgeyi gösterecektir.
Simgeye tıkladığınızda, DDM daha ayrıntılı bir hata mesajı gösterir.
DDM’nin sadece Dell markalı monitörler ile çalıştığını lütfen aklınızda
bulundurun. Eğer diğer üreticilerin monitörlerini kullanıyorsanız, DDM bunları
desteklememektedir.
Eğer DDM desteklenen Dell monitörünü saptayamazsa ve/veya iletişim
kuramazsa, lütfen sorunu gidermek için aşağıdaki eylemleri yerine getirin:
1. Video kablosunun monitörünüze ve PC’nize doğru bağlandığından emin
olun, özellikle konektörler yerine doğru bir şekilde yerleştirilmelidir.
2. DDC/CI’ın etkin olduğundan emin olmak için monitör OSD’yi kontrol
edin.
3. Grafik satıcılarının (Intel, AMD, NVidia vb.) en son ve en doğru ekran
sürücülerine sahip olduğunuzdan emin olun. Ekran sürücüsü genellikle
DDM arızasına sebep olur.
4. Monitör ve grafik bağlantı noktası arasındaki herhangi bir dok istasyonunu
veya kablo uzatıcıyı veya konvertörü çıkarın. Bazı düşük maliyetli
uzatıcılar, göbekler veya konvertörler DDC/CI’ı doğru desteklemeyebilir
ve DDM başarısız olabilir. Eğer en son sürüm varsa, bu cihazın sürücüsünü
güncelleyin.
5. Sisteminizi yeniden başlatın.
DDM aşağıdaki monitörler ile çalışmayabilir:
• 2013 yılından önceki Dell monitör modelleri ile Dell monitörlerinin
D-serisi. Ayrıntılı bilgi için Dell Ürün Teknik Özellikleri web sitesine
bakabilirsiniz
• Nvidia-tabanlı G-sync teknolojisi kullanan oyun monitörleri
• Sanal ve kablosuz ekranlar DDC/CI’ı desteklemez