4 3
35
3
6
34
R
SEALED
SP41
SP41
SP41
SP41
2. İç kabloyu geçirin.
Karbon gidon kullanımında, gidonun
hasar görmesini engellemek için sıkma
torkunu azaltmak gerekebilir. Lütfen,
karbon gidon için uygun sıkma torku seviyesi
konusunda bisiklet veya gidon üreticisine danıșın.
Braket korumasının
değiștirilmesi
Braket koruması üzerindeki tırnakların
her biri braket üzerinde kendisine
karșılık gelen bir yuvaya girer.
Kolu B en az 9 defa çalıștırarak en
yüksek konuma ayarlayın.
Aynı dıș ucun kapsülünü fren kablosunun kesik ucuna
takın.
Gidona montaj
Bağlantıyı göbeğin dıș tarafındaki montaj somunuyla
sabitleyin. Göbek kapağını geri çekin
ve 5 mm Alyen anahtarı kullanarak
civatayı sıkın.
Teknik Servis Talimatı SI-6JA0C-001
ST-7801
ST-7803
Fren koluna basın ve ardından iç
kabloyu kablo deliğinden geçirin.
Kullanılan kablo
• İç kablo (paslanmaz çelik) · · · · · ·
• SLR fren kablosu · · · · · · · · · · · ·
Not :
Kol b bir veya iki kez itilinceye
kadar ön kol içeri yatırılamaz.
• Kol A : Küçük dișliden büyük arka dișliye geçiș yapar.
Kol A; 1, 2 ve 3 pozisyonlarında klik-stop fonksiyonuna
sahiptir.
Arka değiștirici kolunun çalıștırılması
Montaj
Kol A
Kol A
bașlangıç
pozisyonu
3 Klik
2 Klik
1 Klik
1 : Bir dișli geçiși yapar
Örnek: 3.den 4.ye
2 : İki dișliyle hızlı vites değișimi
yapar
Örnek: 3.den 5.ye
3 : Üç dișliyle hızlı vites değișimi
yapar
Örnek: 3.den 6.ya
Fren kablosunun montajı
Kabloyu gidonların tam uzunluğuna göre kesseniz bile bir
miktar kablo fazlalığı bırakın.
1. Kabloyu kablo kancasından daha kolay geçirmek için
kolu (vites değiștirir gibi) içeri yatırın.
Kol b
İç kablo
Kablo kancası
Vites kablosunun Montajı
Kullanılan kablo
• İç kablo (paslanmaz çelik)
• SP41 sızdırmaz fren kablosu ( 1 )
• SP41 fren kablosu ( 2 )
1.2 mm
4 mm
4 mm
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu
kesin. Fren kablosunu kestikten sonra, ucu deliğin içi
düzgün bir çapa sahip olacak șekilde yuvarlayın.
Dıș uç kapsül
• Arka kol
En az 9 defa
çalıștırın
İç kablo
Kablo deliği
Eğer kablo kancası vites kablosu deliğiyle
hizalanmazsa, hizalanıncaya kadar B kolunu
bastırmaya devam edin ve ardından kabloyu takın.
Kablo
kancası
İç ucun kablo kancasına sıkı bir șekilde
oturduğundan emin olun.
Kablo
kancası
İç uç
• Ön kol
b kolunu iki defa veya daha
fazla çalıștırarak en alt konuma
ayarlayın.
Kol b
En az 2 defa çalıștırın
Fren koluna basın ve
ardından iç kabloyu kablo
deliğinden geçirin.
Fren kablosu
Kablo deliği
İç kablo
• Kablo Dayaması
1. Kablo dayamasını alt boruya takın.
Direkt montaj yuvası (M5)
Kablo dayaması
Montaj civatası
3 mm Alyen anahtarı
Arka dișliler için kablo
dayamasını kol varsayılan
pozisyonda iken takın.
2. İç kabloyu geçirin ve fren kablosunu ayarlayın.
Fren kablosunu gidonların tam uzunluğuna göre kesseniz
bile bir miktar kablo fazlalığı bırakın.
Kolun varsayılan
pozisyonu
Doğrulayın
Fren kablosunun kablo
dayamasına sıkı bir șekilde
oturduğundan emin olun.
Montajı kolaylaștırmak için,
braket korumasının içini az
miktarda alkolle silin.
Çekin
Yatırın
braket koruması
5 mm Alyen
anahtarı
montaj somunu
1
2
Kablo
dayaması
İç kablo
Fren kablosu
Kablo bağlantı ucu
1.6 mm
5 mm
Kol B
6. Kol tespit pimi ayar vidasını braket yüzeyiyle
hizalanıncaya kadar sıkın. Son olarak, sensör
kapağını takın.
Bakım
Braketin ve kolun sökülmesi
1. Sensör kapağını çıkarın ve 2 mm Alyen
anahtarı kullanarak braketin alt kısmında
bulunan kol tespit ayar vidasını çıkarın.
Kol tespit pimi ayar vidası
2 mm Alyen anahtarı
Sensör kapağı
2. Kol tespit pimi deliğine 2.5 mm
Alyen anahtarı veya benzeri bir alet
sokun ve plastik bir çekiçle hafifçe
vurarak kol tespit pimini çıkarın. Kol
tespit pimi çıktığında, braket
gövdesi ve kol gövdesi sökülebilir.
Bundan sonra, sensör kablosunu
braket gövdesinden çekerek çıkarın.
Göbeğin ve kolun takılması
1. Kablo kancasını yatak elemanına yerleștirin ve geri dönüș yayını ayarlayın.
2. Geri dönüș yayı için özel montaj aletini ayarlayın.
Yatak
elemanı
Geri dönüș yayı montaj aleti
Kablo
kancası
Geri dönüș yayı
Yayın ucunu yatak
elemanının deliğine
yerleștirin. Yayın bir sağ ve
sol tarafı olduğuna dikkat
edin.
Geri dönüș yayı montaj aleti
(TL-ST03)
3. İlk önce sensör kablosunu braket gövdesine takın
ve ardından braket gövdesini ve kol gövdesini
monte edin. Bu sırada geri dönüș yayı ucunun
yatak elemandaki delikten çıkıntı yapmamasına
dikkat edin.
Kol
Braket
4. Tespit pimi deliklerini
hizalayın ve ardından
kol tespit pimini
bastırarak takın.
Kol tespit pimi
Kol tespit pimi
ayar vidası
Doğru pozisyon, kol tespit
pimi üzerindeki yuvarlak
oyuğun kol tespit pimi ayar
vidasıyla hizalanmasıdır.
5. Geri dönüș yayı montaj aletini penseyle çıkarın.
Delik
Genel Güvenlik Bilgileri
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir
șekilde okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar sürücünün
yaralanmasına neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek
parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir
șekilde okuyun.
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak
bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden
olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha
sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol
çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek
kablo rehberini kullanın.
• Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini
gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin olun.
• Yüksek kablo sürtünmesine yol açan içten yönlendirmeli kadro
tipleri SIS fonksiyonunu olumsuz yönde etkilediğinden bu tür
kadroların kullanımından kaçının.
• Alüminyum kapaklı fren kablosunun ucu vites değiștirici
tarafında olmalıdır.
Vites değiștirici tarafı
4-mm kapak
Plastik kapak veya 4 mm kapak Alüminyum kapak
• Vites kablosu (SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır.
DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi
takdirde dișli değiștirme performansı zayıflayabilir.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan
bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız
için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
• Kol B : Büyük dișliden küçük arka dișliye geçiș yapar.
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye geçiș yapmak için, B
koluna bir defa basın.
Kol B
Kol B
bașlangıç
pozisyonu
Örnek: 4.den 3.ye
Kol B, aynı zamanda kol A çalıștırıldığında da hareket
edecektir; ancak B koluna baskı uygulamamaya dikkat
edin. Benzer șekilde, B kolunu çalıștırırken A koluna
baskı uygulamamaya dikkat edin. Her iki kola beraber
basıldığında vites değișmeyecektir.
Bisikleti kullanmadan önce, bu servis talimatıyla birlikte
RD-7800 için servis talimatını da okuyun.
Çalıștırma hakkında uyarı
Șu ișaretlere dikkat edin:
R: sağ
L: sol
Not :
Sensör kablosunu çıkarırken, kabloyu çekmek için çok fazla kuvvet
uygulamayın. Aksi takdirde sensör hasar görebilir. Sensörü yerinde
tutmak için bir alet kullanın ve kabloyu dikkatli bir șekilde çekerek
çıkarın.
Sensör
Sensör kablosu
Braket
gövdesi
Kol gövdesi
2
Kol tespit pimi ayar vidası
2 mm Alyen anahtarı
Sensör kapağı
Yayın doğru șekilde yerleștiğinden emin olun.
Çalıștırma hakkında uyarı (FD-7800 / 7803)
Kol b, aynı zamanda kol a çalıștırıldığında da hareket
edecektir; ancak b koluna baskı uygulamamaya dikkat
edin. Benzer șekilde, b kolunu çalıștırırken a koluna
baskı uygulamamaya dikkat edin. Her iki kola beraber
basıldığında vites değișmeyecektir.
Bisikleti kullanmadan önce, bu servis talimatıyla birlikte
FD-7800 / 7803 servis talimatını da okuyun.
Ön vites kollarının kullanımı (FD-7800)
• Kol a : Küçük aynakol dișlisinden büyük aynakol
dișlisine geçiș yapar.
Kol a
Kol a
bașlangıç
pozisyonu
Eğer a kolunun çalıșması aynakol
dișlisi vites değișim hareketini
tamamlamazsa, kol hareketinin
kısa kalan kısmını (X) tamamlamak
için a kolunu tekrar çalıștırın.
Tam dișli değișim
hareketi
Gerçek
hareket
• Kol b : Büyük aynakol dișlisinden küçük aynakol
dișlisine geçiș yapar.
Kol b
Kol b
bașlangıç
pozisyonu
Kol b çalıștırıldığında, bir "klik"
hareketiyle trimming (ses
engelleme mekanizması)
kilitlenir ve daha güçlü
olan ikinci "klik"
hareketiyle dișli değișim
hareketi tamamlanır.
Trimming'den sonraki itme
hareketi, vites değișim kursunu
tamamlayacaktır.
Dișli değișimini
tamamlayıcı kurs
Klik
Klik
Trim ișlemi
Ön vites kollarının kullanımı (FD-7803)
• Kol a : Küçük aynakol dișlisinden büyük aynakol
dișlisine geçiș yapar.
Kol a
Kol a
bașlangıç
pozisyonu
Eğer a kolunun çalıșması
aynakol dișlisi vites değișim
hareketini tamamlamazsa, kol
hareketinin kısa kalan kısmını (X)
tamamlamak için a kolunu (X')
mesafesi kadar tekrar çalıștırın.
Tam dișli değișim
hareketi
Gerçek
hareket
• Kol b : En büyük aynakol dișlisinden orta aynakol
dișlisine geçiș yapar.
Kol b
• Kol b : Orta aynakol dișlisinden en küçük aynakol
dișlisine geçiș yapar.
Dișli değișimini
tamamlayıcı kurs
Klik
Klik
Dișli değișimini
tamamlayıcı kurs
Klik
Klik
Trimming (ses engelleme ișlemi)
Eğer zincir büyük veya orta aynakol ve büyük arka dișli
üzerindeyse, zincir ön değiștiricinin iç plakasına
sürtünerek karakteristik bir ses üretecektir. Bu durum
gerçekleștiğinde, b kolunu ("klik" sesi çıkardığı noktaya
kadar) hafifçe bastırın. Bu, ön vites değiștiricinin küçük
aynakol dișlisine doğru hafifçe hareket etmesini ve
böylece sesi kesmesini sağlar.
Eğer zincir en küçük ve orta aynakol dișlisi ile küçük
dișlilerden biri üzerindeyken ön değiștiricinin dıș plakası
ve zincir birbirine temas ederek ses üretirse, sesi
gidermek için a koluna yavașça basarak ön değiștiriciyi
en büyük aynakol dișlisine doğru hafifçe hareket ettirin.
Zincir pozisyonu
Ön vites değiștiricinin
hareketi
Çalıștırma
Kol B
Kol A : En küçük dișliden en büyük arka dișliye geçiș yapar.
Kol B : Büyük dișliden küçük arka dișliye geçiș yapar.
Kol a : Küçük aynakol dișlisinden büyük aynakol dișlisine geçil yapar.
Kol b : Büyük aynakol dișlisinden küçük aynakol dișlisine geçiș yapar.
Arka Ön
Kol A
Kol b
Kol a
Tüm kollar, serbest bırakıldıklarında bașlangıç pozisyonuna
geri dönerler.
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen
kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
1
Sıkma torku:
6-8 N•m
Sıkma torku:
1 N·m
Sıkma torku:
1.5-2 N•m
Seriler DURA-ACE
Vites kolu ST-7801 ST-7803
Fren kablosu SP41
Dișliler 20 3 0
Ön değiștirici FD-7800 FD-7803
Aynakol FC-7800 FC-7803
Arka değiștirici RD-7800SS RD-7800GS
Arka hazne FH-7800
Kaset dișli CS-7800
Zincir CN-7801
Orta göbek kablo rehberi SM-SP17
SI-6JA0C-001-05
UYARI