GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
5
• Frenlerin sürekli olarak uygulanması halinde buhar kabarcığı teşekkülü oluşabilir. Bu sorunu çözmek için, kolu geçici olarak
serbest bırakın.
Buhar kabarcığı teşekkülü, fren sistemi içindeki yağın ısınmasıyla fren sistemi içindeki su veya hava kabarcıklarının
genişlemesi nedeniyle oluşur. Bu olay, fren kolu darbesinde ani bir artışa yol açabilir.
• Bu disk fren, ters dönmüş bisikletle çalışmak için tasarlanmamıştır. Eğer bisiklet ters çevirilirse veya yana yatırılırsa fren doğru
şekilde çalışmayabilir ve ciddi kazaya sebebiyet verebilir. Bisikleti sürmeden önce, frenlerin normal şekilde çalıştığından emin
olmak için fren kolunu birkaç kez çalıştırın. Eğer frenler normal şekilde çalışmazsa, frenleri kullanmayı bırakın ve satıcınıza
danışın.
• Eğer fren koluna bastığınızda direnç hissetmiyorsanız, derhal frenleri kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın.
• Sıvı sızıntıları oluşursa, derhal frenleri kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın.
• Ön fren çok güçlü uygulanırsa, tekerlek kilitlenebilir ve bisiklet öne doğru devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
• Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru şekilde çalıştığından emin olun.
• Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun olacaktır. Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
• Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. Lastiklerin kayması bisikletten düşmenize neden olabilir. Hızınızı azaltın
vefrenleri erken ve nazikçe uygulayın.
• Kol kesinlikle değiştirilmemelidir. Aksi takdirde kol kırılarak frenleme işlemini engelleyebilir.
• Sürüşten önce, çatlama gibi herhangi bir hasar bulunup bulunmadığını kontrol edin. Herhangi bir hasar varsa bisikleti
kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın. Aksi takdirde kol kırılarak frenleme işlemini engelleyebilir.
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
• Lütfen, tekerleği takarken veya tekerleğe bakım yaparken parmaklarınızı döner disk fren
rotorundan uzak tutmaya dikkat edin.
Disk fren rotoru, hareket halindeyken disk açıklıklarında parmaklarınızı ciddi şekilde
yaralayabilecek keskinliğe sahiptir.
• Eğer disk fren rotoru aşınırsa, çatlarsa veya deforme olursa, değiştirilmelidir.
• Eğer disk fren rotoru 1,5 mm kalınlığa veya alüminyum yüzey açığa çıkıncaya kadar aşınmışsa disk fren rotorunu yenisiyle
değiştirin.
• Frenleri ayarlamaya başlamadan önce fren bileşenlerinin yeteri kadar soğumuş olup olmadığını kontrol edin.
• Sadece SHIMANO orijinal mineral yağı kullanın. Başka yağ tiplerinin kullanılması frenin çalışmasıyla ilgili problemlere neden
olabilir ve sistemi kullanılmaz hale getirebilir.
• Sadece kutusu yeni açılmış olan yağı kullanın; hava alma nipelinden akıtılmış olan yağı tekrar kullanmayın.
Eski veya kullanılmış yağlar, fren sisteminde buhar kabarcığı teşekkülüne yol açabilecek su içerebilir.
• Fren sistemine su veya hava kabarcıkları girmemesine dikkat edin. Aksi takdirde buhar kabarcığı teşekkülü oluşabilir.
Rezervuartankının kapağını çıkarırken özellikle dikkatli olun.
• Fren hortumunun uzunluğunu ayarlamak için hortumu keserken veya fren hortumunu soldan sağa veya sağdan sola
değiştirirken, "SHIMANO orijinal mineral yağı ilave edilmesi ve havanın alınması" bölümünde verilen adımlara göre hortumdaki
havayı boşalttığınızdan emin olun.