5
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
• Disk fren rotoruna veya fren pabuçlarına yağ veya gres bulaştırmamaya dikkat edin.
Bisikleti, disk fren rotoru veya fren pabuçlarına yağ veya gres bulaşmış halde sürmek,
frenlerin çalışmasına engel olabilir ve düşme veya çarpma sonucunda ciddi bir
yaralanmayla sonuçlanabilir.
• Fren pabuçlarının kalınlığını kontrol edin ve kalınlık, 0,5
mm veya daha az orandaysa kullanmayın. Bu durum,
frenlerin çalışmasını engelleyebilir ve ciddi bir yaralanmayla
sonuçlanabilir.
2 mm 0,5 mm
• Disk fren rotorunda çatlama veya deformasyon varsa kullanımı bırakın. Disk fren rotoru
kırılabilir ve düşme sonucunda ciddi bir yaralanmaya neden olabilir.
• Disk fren rotorunu, kalınlığı 1,5 mm veya daha az orandaysa kullanmayın. Alüminyum
yüzey görünür hale gelirse de kullanımı bırakın. Disk fren rotoru kırılabilir ve düşme
sonucunda ciddi bir yaralanmaya neden olabilir.
Kontra fren haznesi
• Ters dropout kullanırken zincirdeki fazla gevşekliği almak için bir zincir ayarlayıcı
kullanın.
Bisiklete montaj ve bakım için:
• Takılabilen ürünler için uyumluluk bilgilerini kontrol edin
(https://productinfo.shimano.com).
• Fren kolunu kadroya sabitlerken, arka maşa ölçüsüne uygun bir kol klipsi
kullandığınızdan emin olun ve klips vidası ve klips civatasıyla belirtilen sıkma torku
değerinde, emniyetli bir şekilde sıkın.
Klips somunu olarak naylon iç parçalı bir kilit somunu (kendinden kilitlemeli somun)
kullanın. SHIMANO üretimi klips vidaları, klips somunları ve kol klipsleri kullanılması
tavsiye edilir.
Eğer klips somunu fren kolundan çıkarsa veya klips civatası veya kol klipsi hasar görürse,
fren kolu arka maşa üzerinde dönerek gidonların aniden sarsılmasına neden olabilir veya
bisikletin tekerleği kilitlenerek bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya yol açabilir.
• Hazneyi kadroya monte ederken, sol ve sağ taraflara doğru dönmez rondelalar
taktığınızdan emin olun ve hazne somunlarını belirtilen torklara göre emniyetli şekilde
sıkın. Dönmez rondelalar sadece bir tarafa takılırsa veya hazne somunları yeterince
sıkılmazsa, dönmez rondelalar yerlerinden çıkarak hazne milinin ve kaset bağlantının
dönmesine neden olabilir. Bu ise, gidonların vites değişimi kablosu tarafından çekilmesine
ve son derece ciddi kazaya sebebiyet verebilir.