SKODA Yeti (2015/05) El kitabı

Tip
El kitabı

Bu kılavuz için de uygundur

SIMPLY CLEVER
KULLANMA KILAVUZU
KULLANMA KILAVUZU
ŠKODA Yeti

5L0012777AJ
Önsöz
Kendiniz için bir ŠKODA'ya karar verdiniz, güveniniz için içtenlikle teşekkür ederiz.
Araç kullanımına ilişkin açıklama, güvenliğe, araç bakımına, bakıma ve kendi kendine yardım konularına
ilişkin bilgiler ve teknik araç verileri için bu kullanma kılavuzuna bakılmalıdır.
Bu kılavuza uygun hareket edilmesi aracın doğru kullanılmasının ön koşulu olduğundan bu kullanma
kılavuzunu dikkatle okumanızı tavsiye ederiz.
ŠKODA'nızdan memnun olmanızı ve her zaman iyi sürüşler yapmanızı dileriz.
ŠKODA AUTO a.s. (Bundan sonra sadece ŠKODA ya da üretici olarak anılacaktır)

5L0012777AJ
İçindekiler dizini
Araç belgeleri 4
Açıklamalar 5
Kullanma kılavuzunun yapısı ve diğer bilgiler 6
Kullanılan kısaltmalar
Emniyet
Pasif emniyet 8
Genel Bilgiler 8
Doğru ve güvenli oturma pozisyonu 8
Emniyet kemerleri 11
Emniyet kemerlerinin kullanılması 11
Kemer sarma otomatikleri ve kemer
gerdiricileri 14
Hava yastığı sistemi 15
Hava yastığı sisteminin anlatılması 15
Hava yastığına genel bakış 16
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması 19
Çocukların emniyetli şekilde taşınması 21
Çocuk koltuğu 21
Sabitleme sistemleri 23
Kullanım
Kokpit 27
Genel bakış
26
Göstergeler ve kontrol lambaları
28
Gösterge paneli
28
Kontrol lambaları
32
Bilgi sistemi
39
Sürücü bilgi sistemi
39
Çok fonksiyonlu gösterge (MFA)
41
MAXI DOT ekran
43
Servis aralığı göstergesi 48
SmartGate 49
Kilit açma ve açma 51
Kilit açma ve kilitleme 51
Hırsızlık alarm sistemi 56
Bagaj kapağı 57
Cam kullanımı 58
Panoramik sürgülü/açılır tavan 61
Işık ve görüş 63
Işık 63
İç lamba 68
Görüş 69
Silecekler ve cam yıkama sistemi 70
Dikiz aynası 72
Koltuklar ve kafalıklar 74
Ön koltuklar 74
Ön koltuk fonksiyonları 77
Koltuk başlıkları 79
Arka koltuklar 80
Taşıma ve pratik donanımlar 83
Pratik donanımlar 83
Bagaj bölmesi 95
Bagaj bölmesinde değişken yükleme tabanı 100
Port bagaj 102
Kalorifer ve klima sistemi 103
Kalorifer, havalandırma, soğutma 103
Ek ısıtıcı (sabit ısıtıcı ve havalandırma) 108
Sürüş
Sürüş hazırlığı ve sürüş 112
Motorun anahtarla çalıştırılması ve
durdurulması 112
Motoru bir düğmeye basarak çalıştırma ve
durdurma 113
START-STOPP sistemi 116
Frenleme ve park etmek 117
Manuel vites değiştirme ve pedaller 119
Otomatik şanzıman 120
Alıştırma ve ekonomik sürüş 122
Araç hasarlarından kaçınma 123
Yardımcı sistemler 125
Fren ve denge sistemleri 125
OFF ROAD modu 127
Park yardım sistemi (ParkPilot) 129
Arka görüş kamerası 131
Park için direksiyon asistanı 132
Hız ayar sistemi 136
Yorgunluk algılaması 137
Lastik basıncı denetimi 138
Römork tertibatı ve römork 139
Römork tertibatı 139
Römork 143
Kullanım uyarıları
Bakım ve Temizlik 146
Servis çalışmaları, uyarlamalar ve teknik
değişiklikler 146
Aracın yıkanması 149
Aracın dış bakımının yapılması 150
İç mekan temizliği 154
Kontrol etme ve ilave etme 157
Yakıt 157
AdBlue
®
ve dolumu 160
Motor bölmesi 161
Motor yağı 164
Soğutma sıvısı 165
Fren hidroliği 167
Araç aküsü 168
Tekerlekler 172
Jantlar ve lastikler 172
Kış işletimi 176
2
İçindekiler dizini
Kendi kendine yardım
Acil donanım ve kendi kendine yardım 178
Acil donanım 178
Tekerlek değiştirme 180
Onarım seti 184
Takviye kablosu ile çalıştırma 186
Aracın çekilmesi 187
Uzaktan kumanda ve çıkarılabilir lamba 189
Acil durumda kilit açma/kilitleme 191
Silecek lastiklerinin değiştirilmesi 192
Sigortalar ve ampuller 194
Sigortalar 194
Ampul değiştirme 197
Teknik Bilgiler
Teknik Bilgiler
202
Araç bilgileri 202
Anahtar kelimeler dizini
3
İçindekiler dizini
Araç belgeleri
Aracınızın araç belgelerinde daima bu kullanma kılavuzunu ve servis planını
bulabilirsiniz.
Donanıma bağlı olarak araç belgeleri arasında Radyo kullanma kılavuzu veya
Bilgi/eğlence sistemi kullanma kılavuzu ve bazı ülkelerde Yolda yardım broşü-
rü yer alabilir.
Kullanma kılavuzu
Bu kullanma kılavuzu aracın tüm kasa seçenekleri, ilgili tüm model varyantları
ve tüm donanım kademeleri için geçerlidir.
Bu kullanma kılavuzunda mümkün olan tüm donanım varyantları yer almakta-
dır, fakat özel donanım, model varyantı veya pazara bağlı donanım olarak tarif
edilmemiştir. Bu nedenle, bu kullanma kılavuzunda tarif edilen tüm donanım
bileşenleri aracınızda olmayabilir.
Aracınızın donanım kapsamının temelini, aracın satış sözleşmesi oluşturur. Do-
nanım kapsamına ilişkin sorular için lütfen ŠKODA bayisi ile iletişime geçin.
Bu kullanma kılavuzundaki resimler yalnızca gösterim amaçlıdır. Resimler
önemsiz ayrıntılarda aracınızdan farklı olabilir; bunlar sadece genel bilgi olarak
anlaşılmalıdır.
ŠKODA AUTO a.s. tüm araçların sürekli olarak geliştirilmesi için çalışmaktadır.
Bu nedenle her zaman teslimat kapsamında şekil, donanım ve teknoloji açısın-
dan değişiklikler olması mümkündür. Bu kullanma kılavuzunda yer alan bilgiler
basım tarihindeki bilgi düzeyini yansıtmaktadır.
Bu kullanma kılavuzundaki teknik bilgilerden, resimlerden ve tanımlamalardan
herhangi bir talep söz konusu olamaz.
Servis planı
Servis planı araç teslim dokümanlarını, garanti ve servis olaylarına ilişkin belge-
leri içermektedir.
Radyo kullanma kılavuzu
Radyonun kullanma kılavuzu radyo kullanımına ve muhtemelen de bazı fonksi-
yonlara ve araç sistemlerine ilişkin açıklamalar içermektedir.
Bilgi/eğlence sistemi kullanma kılavuzu
Bilgi/eğlence sistemi kullanma kılavuzu, bilgi/eğlence sisteminin kullanımına,
muhtemelen de bazı fonksiyonlara ve araç sistemlerine ilişkin açıklamalar içer-
mektedir.
Yolda yardım broşürü
Yolda yardım broşürü, bazı ülkelerdeki ithalatçıların ve müşteri hizmet merkez-
lerinin telefon numaralarını ve acil çağrı numaralarını içermektedir.
4
Araç belgeleri
Açıklamalar
Kullanılan terimler
Araç belge ve bilgileri içinde, aracınızın servis işlemleri ile ilgili aşağıdaki terim-
ler kullanılmaktadır.
- ŠKODA marka araçlar için servis çalışmalarını gerçekleştiren
servis. Yetkili servis bir ŠKODA bayisi olabileceği gibi ŠKODA servis ortağı
veya bağımsız bir servis de olabilir.
- Sözleşme çerçevesinde ŠKODA AUTO a.s. üreticisi veya
satış ortağı tarafından ŠKODA marka araçların servis çalışmalarını ger-
çekleştirme ve ŠKODA orijinal parçaları satma yetkisi tanınmış bir servis-
tir.
- ŠKODA AUTO a.s. üreticisi veya satış ortağı tarafından ŠKODA
markalı sıfır araç satma ve ŠKODA orijinal parçaları kullanarak servis ça-
lışmalarını gerçekleştirme ve ŠKODA orijinal parçaları satma yetkisi tanın-
mış bir işletmedir.
Sembol açıklaması
Kullanma kılavuzunda kullanılan sembollere genel bakış ve anlamlarının kısa
açıklaması.
Önemli bilgiler ve güvenlik uyarıları içeren bir bölümün giriş modülüne
atıf
Modülün sonraki sayfada devam ettiğini belirtir
Aracın mümkün olduğunca kısa süre içerisinde durdurulması gerektiği
durumları ifade eder
® Tescilli marka
MAXI DOT ekranında metin gösterimi
Bölümlü ekranda metin gösterimi
DİKKAT
Bu sembolün yer aldığı metinler ciddi bir kaza, yaralanma veya hayati tehli-
keye dikkat çeker.
ÖNEMLİ
Bu sembolün yer aldığı metinler araç hasar tehlikesine veya bazı sistemlerin
olası fonksiyon bozukluklarına dikkat çeker.
„Yetkili servis“
„ŠKODA servis ortağı“
„ŠKODA bayisi“
Çevre Notu
Bu sembolün yer aldığı metinler çevre koruması ile ilgili bilgilerin yanı sıra eko-
nomik kullanıma yönelik ipuçları içermektedir.
Not
Bu sembolün yer aldığı metinler ilave bilgiler içermektedir.
5
Açıklamalar
Kullanma kılavuzunun yapısı ve diğer bilgiler
Kullanma kılavuzunun yapısı
Kullanma kılavuzu hiyerarşik olarak aşağıdaki alanlara ayrılmıştır.
Paragraf (örn. güvenlik) - paragrafın başlığı daima altta sol tarafta gösterilir
Ana bölüm (örn. hava yastığı sistemi) - ana bölümün başlığı her zaman altta
sağ tarafta gösterilir
Bölüm (örn. hava yastığına genel bakış)
Konuya giriş - Bölüm içerisindeki modüllere genel bakış, bölüm içe-
riğine ilişkin ön bilgiler, gerekirse tüm bölüm için geçerli bilgiler
Modül (örn. ön hava yastıkları)
Bilgi arama
Kullanma kılavuzunda bilgi ararken kullanma kılavuzunun sonundaki indeksi
kullanmanızı tavsiye ederiz.
Yön bilgileri
„Sol“, „sağ“, „ön“, „arka“ gibi tüm yön bilgileri aracın sürüş yönü ile ilgilidir.
Birimler
Aksi belirtilmedikçe hacim, ağırlık, hız ve uzunluk bilgileri metrik birim olarak
verilmiştir.
Ekran göstergesi
Bu kullanma kılavuzunda, aksi belirtilmemişse gösterge paneli ekranının göste-
rimi için MAXI DOT ekranı kullanılmaktadır.
6
Kullanma kılavuzunun yapısı ve diğer bilgiler
Kullanılan kısaltmalar
Kısaltmalar Anlam
1/dak. Motorun dakikadaki dönüş sayısı
A2DP Ses verilerinin tek yönlü aktarımı için Bluetooth yazılım profili
ABS Anti blok sistem
AF (alternatif
frekans)
Çok amaçlı araçlar
AFS Adaptif ön far
AG Otomatik şanzıman
AGM Araç akü tipi
APN WLAN bağlantısı için bir erişim noktası adı
ASR Çekiş kontrolü
CO
2
Karbondioksit
COC Uygunluk beyannamesi
DPF Dizel parçacık filtresi
DSG Otomatik çift kavramalı şanzıman
DSR Aktif direksiyon desteği
EDL Elektronik diferansiyel kilidi
ECE Avrupa Ekonomik Komisyonu
EPC Motor elektroniginin kontrolü
ESC Stabilizasyon kontrolü
ET Jantın presleme derinliği
AB Avrupa Birliği
GSM Mobil iletişim için küresel sistem
HBA Fren yardımcısı
HFP Bir mobil cihazın Bluetooth
®
profili aracılığıyla bağlanması
HHC Yokuş yukarı çıkma yardımcısı
KESSY Anahtarsız kilit açma, çalıştırma ve kilitleme
kW Kilovat, güç ölçü birimi
MDI Harici aygıtları bağlamak için girişler
Çok fonks.göst. Çok fonksiyonlu gösterge
MG Düz şanzıman
Kısaltmalar Anlam
MPI Çok noktalı yakıt enjeksiyonlu benzinli motor
N1
sadece veya ağırlığı olarak sevkıyat taşımacılığı için tasarla-
nan bir furgon araç
NiMH Nikel metal hidrid
Nm Newtonmetre, motor torku için ölçüm birimi
PIN Kişisel kimlik numarası
rSAP SIM verilerin uzak aktarımı için bir Bluetooth
®
yazılım profili
SCR Dizel motor, AdBlue
®
çözeltisi gereklidir
SIM kart Mobil şebeke operatörünün tanımlanması için bir kart
SSP Bluetooth
®
profili kullanılarak iki cihazın bağlanması
TDI CR Dizel motor, turboşarj ve enjeksiyon sistemi Common-Rail ile
TSA Çekilen yük stabilizasyonu
TSI Benzinli motor, turboşarj ve doğrudan püskürtme ile
UMTS GSM şebekesinin (3G) sonraki gelişim seviyesi
VIN Araç kimlik numarası
W Vat, güç ölçü birimi
Wi-Fi Kablosuz veri ağı
WLAN
Veri aktarımı için elektronik cihazların kablosuz bağlantısı
(WiFi)
WPS
Otomatik olarak oluşturulan bir anahtar vasıtasıyla veri akta-
rımı için elektronik cihazların (WiFi) kablosuz bağlantısı
7
Kullanılan kısaltmalar
Emniyet
Pasif emniyet
Genel Bilgiler
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Her sürüşten önce
8
Sürüş güvenliği 8
Kılavuzun bu bölümünde, pasif güvenlik konusu ile ilgili önemli bilgileri, ip uçla-
rını ve uyarıları bulabilirsiniz.
Burada, örnek olarak emniyet kemerleri, hava yastıkları, çocukların emniyeti vb.
hakkında bilmeniz gereken her şeyi bir araya getirdik.
Sizi ve araç içindekileri ilgilendiren diğer emniyet bilgilerini bu kullanma kılavu-
zunun ilerideki bölümlerinde de bulabilirsiniz.
O nedenle tüm araç belgeleri daima araç içerisinde bulundurulmalıdır. Bu du-
rum özellikle aracı kısa bir süreliğine verdiğiniz veya sattığınız zaman geçerlidir.
Her sürüşten önce
Kendi emniyetiniz ve araç içindekilerin emniyeti için, her sürüş öncesi aşağıdaki
noktalara dikkat ediniz.
Aydınlatma ve sinyal sisteminin kusursuz şekilde çalıştığından emin olunmalı-
dır.
Silecek fonksiyonu ve silecek lastiklerinin durumunun sorunsuz olduğundan
emin olun.
Tüm camların dışarı doğru iyi bir görüş sağladığından emin olunmalıdır.
Dikiz aynasını arkaya görüş sağlanacak şekilde ayarlayın.
Aynalar kapalı olmadığından emin olun.
Lastik hava basıncı kontrol edilmelidir.
Motor yağı, fren hidroliği ve soğutma sıvısı seviyesini kontrol edin.
Birlikte taşınan yükler iyice sabitlenmelidir.
İzin verilen aks yükünü ve araç için izin verilen toplam ağırlığı aşmayın.
Tüm kapıları ve motor bölmesi ve bagaj bölmesi kapağını kapatın.
Pedalları hiç bir nesnenin engellememesi sağlanmalıdır.
Çocuklar, uygun bir çocuk koltuğu ile ve doğru takılmış bir emniyet kemeri ile
korunmalıdır » Sayfa 21, Çocukların emniyetli şekilde taşınması.
Doğru oturma pozisyonunun alınması » Sayfa 8, Doğru ve güvenli oturma
pozisyonu. Araç içindekilerin de doğru oturma pozisyonu almaları sağlanmalı-
dır.
Sürüş güvenliği
Sürücü olarak, hem kendinizin, hem de araç içindekilerin, özellikle de taşımakta
olduğunuz çocukların sorumluluğunu taşımaktasınız. Sürüş emniyetiniz etki-
lendiği zaman, kendinizi ve ayrıca diğer trafik katılımcılarını tehlikeye atmış
olursunuz.
Bu nedenle aşağıdaki uyarılar dikkate alınmalıdır.
Trafik akışına olan dikkatinizin dağılmasına izin vermeyiniz (örneğin araç için-
dekiler, telefon görüşmesi vb. nedeniyle).
Sürüş yeteneğiniz, (örn. ilaç, alkol veya uyuşturucu madde kullanımı nedeniy-
le) kısıtlandığında araç kullanmayınız.
Trafik kurallarına ve izin verilen sürüş hızına uyunuz.
Sürüş hızınızı, yol durumuna veya trafik ve hava şartlarına daima uydurunuz.
Uzun yolculuklarda (en geç her iki saatte bir olmak üzere) düzenli olarak mola
veriniz.
Ön yolcu için aşağıdaki listede yer alan uyarılar dikkate alınmadığında ağır yara-
lanmalar veya ölüm meydana gelebilir.
Gösterge paneline yaslanmayınız.
Ayakları kumanda panelinin üzerine koymayınız.
Tüm yolcular için aşağıdaki listede yer alan uyarılar dikkate alınmadığında ağır
yaralanmalar veya ölüm meydana gelebilir.
Koltuğun sadece uç kısımlarında oturmayınız.
Yana dönük durumda oturmayınız.
Camdan dışarı sarkmayınız.
Uzuvlarınızı camdan dışarı uzatmayınız.
Ayakları koltuk minderinin üzerine koymayınız.
Doğru ve güvenli oturma pozisyonu
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sürücünün doğru oturma pozisyonu 9
Direksiyon simidi konumunu ayarlama
10
8
Emniyet
Ön yolcunun doğru oturma pozisyonu 10
Arka koltuklarda oturanların doğru oturma pozisyonu 10
DİKKAT
Araç içindeki kişilerin mümkün olan en etkin şekilde korunmasını sağla-
mak için, ön koltuklar ve koltuk başlıkları mutlaka vücut ölçülerine göre
ayarlanmalıdır ve emniyet kemerleri doğru bir şekilde takılmalıdır.
Her yolcu, oturduğu koltuğa ait emniyet kemerini mutlaka takmalıdır. Ço-
cuklar, mutlaka uygun bir emniyet sistemi ile emniyet altına alınmalıdır
» Sayfa 21, Çocukların emniyetli şekilde taşınması.
Yanlış oturma pozisyonu nedeniyle yolcular hayati yaralanmalara maruz
kalabilir.
Sürüş esnasında koltuk arkalıkları arkaya doğru çok fazla yatırılmamalıdır,
aksi halde emniyet kemerleri ve hava yastığı sistemi doğru çalışmayabilir -
Yaralanma tehlikesi söz konusu!
Sürücünün doğru oturma pozisyonu
Şek. 1 Sürücünün doğru oturma pozisyonu / Doğru direksiyon tutma şekli
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Kendi emniyetiniz için ve bir kaza durumunda yaralanma tehlikesini azaltmak
için, aşağıdaki uyarılar dikkate alınmalıdır.
Sürücü koltuğu teleskobik yönde, pedallar hafifçe açılandırılmış bacaklarla
tamamen bastırılabilecek şekilde ayarlanmalıdır.
Sürücü diz hava yastığı olan araçlarda sürücü koltuğunu uzunlamasına
yönde, bacakların kumanda paneline mesafesi diz hava yastığı bölgesinde
en az 10 cm olacak şekilde ayarlayın
B
» Şek. 1.
Arkalığı ayarlarken, direksiyon simidine üst noktada ellerin hafif açılandırıl-
mış şekilde olmalarına dikkat ediniz.
Direksiyon simidini, direksiyon simidi ile göğüs kemiği arasındaki
A
mesa-
fesi en az 25 cm olacak şekilde ayarlayın » Şek. 1.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanızın
üst bölümünün yüksekliğinde bulunacak şekilde ayarlayın
C
» Şek. 1.
Emniyet kemerini doğru takın » Sayfa 11, Emniyet kemerlerinin kullanıl-
ması.
DİKKAT
Sürüş öncesinde doğru oturma pozisyonuna geçilmeli ve sürüş sırasında
bu pozisyon değiştirilmemelidir. Araçtaki diğer yolcuların da doğru oturma
pozisyonunu almalarını ve sürüş sırasında bu pozisyonu değiştirmemelerini
sağlayınız.
Direksiyona mesafe en az 25 cm ve bacakların kumanda paneline mesafe-
si diz hava yastığı bölgesinde en az 10 cm olmalıdır. Eğer asgari mesafeyi
muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koruyamaz - Ölüm tehlikesi!
Sürüş sırasında, direksiyon simidini iki elinizle dış yan taraflarından „saat
9“ ve „saat 3“ konumunda tutun » Şek. 1. Direksiyon simidini asla „saat 12“
konumunda veya bir başka tarz ve şekilde tutmayın (örn. direksiyon simidi-
nin ortasından, direksiyon simidinin iç tarafından vb.). Aksi takdirde sürücü
hava yastığının devreye girmesi halinde kollarınız, elleriniz ve başınız ciddi
şekilde yaralanabilir.
Sürücü ayak bölümünde hiçbir nesnenin olmamasına dikkat ediniz, aksi
halde nesneler, sürüş veya fren manevrası sırasında pedalların olduğu kıs-
ma gelebilir. Bu durum, debriyaj pedalına basmaya, vites değiştirmeye, fren
yapmaya veya gaz vermeye engel olabilir.
9
Pasif emniyet
Direksiyon simidi konumunu ayarlama
Şek. 2 Direksiyon konumunu ayarlama
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Direksiyon simidi konumu dikey ve teleskobik yönde ayarlayabilir
Direksiyonun altındaki emniyet kolunu ok yönünde
1
hareket ettirin » Şek.
2.
Direksiyon simidini istediğiniz pozisyona ayarlayın. Direksiyon simidi ok yö-
nünde
2
ayarlanabilir.
Emniyet kolunu dayanana kadar ok yönünde
3
bastırın.
DİKKAT
Direksiyon simidini asla sürüş sırasında ayarlamamalısınız, sadece araç du-
rurken ayarlayınız!
Direksiyon simidi konumunun istenmeden değişmemesi için emniyet kolu
kilitlenmiş olmalıdır - kaza tehlikesi söz konusu!
Ön yolcunun doğru oturma pozisyonu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Yolcu güvenliği ve kaza yaralanma riskini azaltmak için, aşağıdaki talimatlar
dikkate alınmalıdır.
Ön yolcu koltuğunu mümkün olduğu kadar arkaya doğru getirin. Ön yolcu,
hava yastığı açıldığı zaman en yüksek emniyete ulaşabilmesi için, gösterge
panelinden mutlaka 25 cm uzakta bulunmalıdır.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanızın
üst bölümünün yüksekliğinde bulunacak şekilde ayarlayın
C
» Şek. 1 için
bkz. Sayfa 9.
Emniyet kemerini doğru takınız » Sayfa 11.
İstisnai durumlarda ön yolcu ön hava yastığı devreden çıkarılabilir » Sayfa 19,
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması.
DİKKAT
Gösterge paneline en az 25 cm mesafe bırakılmalıdır. Eğer asgari mesafeyi
muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koruyamaz - Ölüm tehlikesi!
Sürüş esnasında ayaklarınızı daima ayak bölümünde tutun - ayaklarınızı
asla kumanda paneline, koltuk yüzeylerine koymayın ve camdan dışarıya
sarkıtmayın! Bir fren manevrası veya bir kaza durumunda yüksek bir yara-
lanma riskine maruz kalırsınız. Hava yastığının açılması durumunda, yanlış
oturma pozisyonu nedeniyle ölümcül yaralanmalar meydana gelebilir!
Arka koltuklarda oturanların doğru oturma pozisyonu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Ani bir fren manevrasında veya bir kaza durumunda yaralanma tehlikesini
azaltmak için, arka koltuklarda oturanlar aşağıdakilere mutlaka dikkat etmeli-
dir.
Koltuk başlığı, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanın üst
bölümü ile aynı yükseklikte olacak şekilde ayarlanmalıdır
C
» Şek. 1 için
bkz. Sayfa 9.
Emniyet kemerini doğru takın » Sayfa 11, Emniyet kemerlerinin kullanıl-
ması.
Aracın içinde çocuk bulunduğu zaman, uygun bir çocuk emniyet sistemi
kullanılmalıdır » Sayfa 21, Çocukların emniyetli şekilde taşınması.
10
Emniyet
Emniyet kemerleri
Emniyet kemerlerinin kullanılması
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Ön taraftan olan bir kazanın fiziksel prensibi 12
Doğru kemer bandı yerleşimi 12
Emniyet kemerlerinin takılması ve çıkarılması 13
Arka orta koltuğun emniyet kemeri 13
Doğru takılmış emniyet kemerleri bir kaza durumunda iyi bir koruma sağlamak-
tadır. Emniyet kemerleri yaralanma riskini azaltır ve ağır bir kazada hayatta kal-
ma şansını arttırır.
Düzgün takılmış emniyet kemerleri, yolcuları doğru ayarlanmış koltuklarda
doğru oturma pozisyonunda tutar.
Çocukların taşınması sırasında özel emniyet hususlarına mutlaka dikkat edil-
melidir » Sayfa 21.
Emniyet kemeri kullanımında ulusal yasa yönetmelikleri dikkate alınmalıdır.
DİKKAT
Emniyet kemerini her sürüşten önce - şehir trafiğinde bile - takılmalıdır!
Bu diğer yolcular için de geçerlidir - yaralanma tehlikesi söz konusu!
Emniyet kemerlerinin azami koruma etkisine sadece doğru oturma pozis-
yonunda ulaşılır » Sayfa 8, Doğru ve güvenli oturma pozisyonu.
Ön koltukların arkalıkları, geriye doğru çok fazla yatırılmamalıdır, aksi hal-
de emniyet kemerleri etkisini kaybedebilir.
DİKKAT
Kemer bandının doğru yerleşimi için bilgiler
Emniyet kemerlerinin kemer bandı yerleşiminin daima doğru olmasına dik-
kat edilmelidir. Yanlış takılan emniyet kemerleri hafif kazalarda bile yaralan-
malara yol açabilirler.
Emniyet kemerinin yüksekliği, kemerin omuzdaki kısmı takriben omuz or-
tasından - hiçbir zaman boyun üzerinden değil - geçecek şekilde ayarlanma-
lıdır.
DİKKAT (Devam)
Çok gevşek takılan bir emniyet kemeri, bir kaza durumunda vücudunuz
hareket enerjisinden dolayı öne doğru hareket edeceği ve böylece emniyet
kemeri tarafından ani olarak durdurulacağı için, yaralanmalara yol açabilir.
Kemer bandı, sert veya kırılabilen nesneler (örn. gözlük, tükenmez kalem,
anahtarlık vs.) üzerinden geçirilmemelidir. Bu nesneler yaralanmalara sebep
olabilir.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin kullanımı ile ilgili bilgiler
Kemer bandı sıkışmış veya burulmuş olmamalı veya keskin kenarlara sürt-
memelidir.
Emniyet kemerinin kapı kapatılırken sıkıştırılmamasına dikkat edilmelidir.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin doğru kullanımı ile ilgili bilgiler
Bir emniyet kemeri hiçbir zaman iki kişiye (çocuklar da dahil) takılmamalı-
dır.
Kilidin dili sadece ilgili koltuk yerine ait olan kilit yuvasına takılmalıdır. Em-
niyet kemerinin yanlış takılması, onun koruma etkisini olumsuz yönde etki-
ler ve kaza riski artar.
Kilit dilinin takıldığı yuva tıkalı olmamalıdır; aksi halde kilit dili oturmayabi-
lir.
Çok sayıda kıyafet ve gevşek giysi (örn. ceket üzerine palto) mükemmel
oturmayı ve emniyet kemerinin fonksiyonunu olumsuz etkiler.
Emniyet kemerini ayarlamak için (örn. boyu kısa kişilerde emniyet kemeri-
ni kısaltmak için) mandal veya başka nesneler kullanmayın.
Arka koltuklardaki emniyet kemerleri, sadece arka koltuk arkalığı doğru bir
şekilde kilitlendiğinde görevini güvenilir şekilde yerine getirebilir » Sayfa
81.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin bakımı ile ilgili bilgiler
Kemer bandı mutlaka temiz tutulmalıdır. Kirli kemer bandı kemer sarma
otomatiğinin fonksiyonunu olumsuz etkileyebilir » Sayfa 156.
Emniyet kemerleri sökülemezler veya herhangi bir şekilde değiştirilemez-
ler. Emniyet kemerlerini kendiniz tamir etmeye kalkışmayınız.
11
Emniyet kemerleri
DİKKAT (Devam)
Emniyet kemerlerinin durumu düzenli bir şekilde kontrol edilmelidir. Emni-
yet kemerinde, kemer bağlantılarında, kemer sarma otomatiğinde veya kilit-
leme parçalarında hasarlar olduğu zaman, söz konusu emniyet kemeri bir
yetkili servis tarafından mutlaka değiştirilmelidir.
Bir kazada zorlanmış ve bu yüzden esnemiş hasarlı emniyet kemerleri en
iyisi bir yetkili servis tarafından yenilenmelidir. Ayrıca emniyet kemerlerinin
bağlama yerleri de kontrol edilmelidir.
Ön taraftan olan bir kazanın fiziksel prensibi
Şek. 3 Emniyet kemeri takılmamış sürücü/Arka koltukta emniyet kemeri
takılmamış yolcu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 11).
Araç hareket eder etmez, hem araçta, hem de araç içinde oturanlarda, adına ki-
netik enerji denilen hareket enerjisi meydana gelir.
Kinetik enerjinin büyüklüğü tamamen araç hızına ve aracın (içinde oturanlar da-
hil) ağırlığına bağlıdır.
Örnek olarak hız, 25 km/h'ten 50 km/h'e iki katına çıkarsa, hareket enerjisi dört
kat artar.
Örn. 80 kg ağırlığındaki bir kişinin ağırlığı 50 km/saat'te 4,8 tona (4 800 kg)
„çıkar“.
Önden olan bir kazada araç içindeki kemer takmamış yolcular öne doğru fırlar-
lar ve araç içindeki, örn. direksiyon simidi, kumanda paneli, ön cam gibi kısımla-
ra kontrolsüz olarak çarparlar » Şek. 3 -
. Araçtan dışarıya dahi fırlayabilirsiniz,
bu da hayati veya ölümcül yaralanmalara yol açabilir.
Arka koltukta kemer takmamış bir yolcu sadece kendisini değil, aynı zamanda
önde oturanları da tehlikeye atar » Şek. 3 - .
Doğru kemer bandı yerleşimi
Şek. 4
Sırt ve kalça kemerinin kemer bandı yerleşimi/hamile kadınlardaki
kemer bandı yerleşimi
Şek. 5
Ön koltuk: Kemer yükseklik ayarı
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 11).
Emniyet kemerlerinin azami koruma etkisi için kemer bandının yerleşimi büyük
önem taşır.
Kemerin omuzdan geçen kısmı hiç bir zaman boyun üzerinden geçmemeli, bila-
kis omuzun yaklaşık ortasından geçerek vücudun üst kısmında kalmalıdır. Ke-
merin kalçadan geçen kısmı leğen kemiğinin önüne yerleştirilmelidir, karnın
üzerinden geçmemelidir ve daima sıkı oturmalıdır » Şek. 4 -
.
Ön koltuklar için kemer yükseklik ayarı
Ön emniyet kemerlerinin omuz bölgesindeki yerleşimi kemer yükseklik ayarının
yardımıyla vücuda uygun duruma uyarlanabilir.
Döner kaplamaya bastırın ve istediğiniz yönde kaydırın » Şek. 5.
12
Emniyet
Ayar işleminden sonra, geri çevirme klipsinin emin bir şekilde oturup oturma-
dığını kontrol etmek için, kemeri sarsarak çekin.
Hamile kadınlarda emniyet kemeri kullanımı
Hamile kadınlar bile mutlaka daima emniyet kemerlerini takmalıdırlar. Sadece
bu durum doğmamış olan çocuk için en iyi korumayı sağlar.
Hamile kadınlarda, alt karın bölgesine herhangi bir basınç gelmemesi için, em-
niyet kemerinin kalçadaki kısmı mümkün olduğunca leğen kemiğinin aşağısın-
dan geçmelidir » Şek. 4 -
.
Emniyet kemerlerinin takılması ve çıkarılması
Şek. 6 Emniyet kemerinin takılması/çıkarılması
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 11).
Emniyet kemerleri takılmadan önce aşağıdaki koşulların yerine getirilmesi ge-
rekir.
Kafa başlığı doğru ayarlanmış olmalıdır (entegre kafa başlıklı koltuklar için
geçerli değildir).
Koltuk doğru ayarlanmış olmalıdır (ön koltuklar için geçerlidir).
Direksiyon simidi doğru ayarlanmış olmalıdır (sürücü koltuğu için geçerlidir).
Takmak
Kemer bandını, kilit dilinden yavaşça göğüs ve kalça üzerinden çekiniz.
Kilit dilini, tam olarak oturduğu duyuluncaya kadar koltuğa ait olan kemer kili-
dine » Şek. 6 -
sokun.
Kilit dilinin kilide tam olarak oturup oturmadığından emin olmak için, kemerde
bir çekme testi yapılmalıdır.
Çıkartma
Emniyet kemeri sadece araç dururken çıkarılmalıdır.
Kemer kilidindeki kırmızı düğmeye » Şek. 6 - basın, kilit dili dışarıya fırlar.
Kemer, kemer bandını kolayca sarabilmesi, emniyet kemerinin dönmemesi
için el ile geri yürütülmelidir.
ÖNEMLİ
Emniyet kemeri çıkartılırken kilit dili, kapı kaplamasına ve diğer iç mekan parça-
larına zarar vermemelidir.
Arka orta koltuğun emniyet kemeri
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 11).
Arka orta koltuk için emniyet kemeri, bagaj bölgesinde tavan döşemesinin sol
tarafına sabitlenmiştir.
Takmak
İki kilit dilli emniyet kemeri, tavan döşemesi yuvasından çekip çıkartılmalıdır.
Kemerin ucundaki kilit dili sol taraftaki kemer kilidine duyulur şekilde kilitle-
ninceye kadar sokulmalıdır.
Emniyet kemerinin üzerinde kaydırılabilen ikinci kilit dili göğüs kafesinin üze-
rinden çekilmeli ve bu sağ taraftaki kemer kilidine duyulur şekilde oturuncaya
kadar sokulmalıdır.
Her iki kilit dilinin kilitlere tam olarak oturup oturmadığından emin olmak için,
emniyet kemerinde bir çekme testi yapılmalıdır.
Arka orta koltuk kemerinin kilit dillerinin şekli farklıdır, böylece her biri sadece
ait olduğu kemer kilidine uyar. Eğer dili kilide sokamıyorsanız, muhtemelen
yanlış kilide sokmaya çalışıyorsunuzdur.
Çıkartma
Emniyet kemeri takmaya göre tersi sırada çıkartılmalıdır.
Kemer, kemer bandının kolayca sarabilmesi, emniyet kemerinin dönmemesi
ve kaplamanın hasar görmemesi için el ile geri yürütülmelidir.
DİKKAT
Emniyet kemerini çıkardıktan sonra kemer sıkı tutulmalı, iki kilit dili tavan
döşemesi yuvasına girinceye ve bir mıknatıs ile sabitleninceye kadar keme-
rin yavaşça toplanması sağlanmalıdır - Yaralanma tehlikesi söz konusu.
İki kilit dili asla aynı anda serbest bırakılmamalıdır.
13
Emniyet kemerleri
Kemer sarma otomatikleri ve kemer gerdiricileri
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Kemer sarma otomatikleri
14
Emniyet kemeri gerdiricisi 14
Kemer sarma otomatikleri
Her emniyet kemeri bir sarma otomatiği ile donatılmıştır. Emniyet kemeri yavaş
çekilirse kemerin tam hareket serbestliği elde edilir.
Emniyet kemeri aniden çekilirse kemer sarma otomatiği tarafından kilitlenir.
Emniyet kemerleri, tam frenlemede, hızlanırken, yokuş aşağı sürüşlerde ve vi-
rajlarda da kilitlenir.
DİKKAT
Emniyet kemeri aniden çekildiğinde kilitlenmiyorsa derhal bir yetkili serviste
kontrol ettiriniz.
Emniyet kemeri gerdiricisi
Emniyet kemerini bağlamış sürücü ve ön yolcunun emniyeti öndeki emniyet
kemerlerinin toplama otomatiğindeki kemer gerdiricileri sayesinde arttırılmıştır.
Emniyet kemerleri, bir kaza durumunda, istenmeyen vücut hareketleri önlene-
cek şekilde kemer gerdiricileri tarafından gerdirilir.
Önden olan kazalarda belli bir kaza ağırlığından itibaren ön emniyet kemerleri
otomatik olarak gerdirilir.
Belirli bir kaza ağırlık derecesinde yandan çarpışmalarda, çarpma tarafındaki ön
emniyet kemeri otomatik olarak gerdirilir.
Hafif önden çarpışmalarda, yandan ve arkadan olan çarpışmalarda, takla atma
durumunda veya ciddi kuvvetlerin etkili olmadığı kazalarda kemer gerdiricileri
tetiklenmez.
DİKKAT
Kemer gerdirici sistemindeki tüm çalışmalar veya başka onarım çalışmala-
rından dolayı sistem parçalarının sökülmesi ve takılması, sadece bir yetkili
servis tarafından yapılmalıdır.
Bu sistemin koruma fonksiyonu sadece bir kaza için yetmektedir. Kemer
gerdiricileri tetiklenmiş ise, mutlaka tüm sistem değiştirilmelidir.
Not
Emniyet kemeri gerdiricileri, emniyet kemerlerinin takılmaması durumunda da
devreye girebilir.
Kemer gerdiricisinin tetiklenmesinde duman açığa çıkar. Bu durum aracın
yandığı anlamına gelmez.
Aracın veya kemer gerdirici sistem parçalarının imha edilmesi durumunda, ya-
sal ulusal yönetmelikler dikkate alınmalıdır.
14
Emniyet
Hava yastığı sistemi
Hava yastığı sisteminin anlatılması
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sistem tanımı 15
Hava yastığı tetiklenmesi 15
Hava yastığı sistemi, emniyet kemerleri ile birlikte şiddetli önden ve yandan
çarpışmalarda ek bir koruma sağlar.
Hava yastığı sisteminin çalışma durumu gösterge panelindeki
kontrol lamba-
sıyla gösterilir » Sayfa 37.
DİKKAT
Hava yastığının mümkün olan en iyi koruma etkisine sadece takılmış
olan emniyet kemeri ile birlikte ulaşılır.
Hava yastığı emniyet kemerinin herhangi bir yedeği değildir, bilakis top-
lam pasif emniyet kavramının parçasıdır.
Sistemin tetiklenmesi sırasında araç içindeki kişilerin mümkün olan en
yüksek etki derecesiyle korunması için, ön koltuklar mutlaka vücut büyük-
lüğüne göre doğru olarak ayarlanmış olmalıdırlar » Sayfa 8, Doğru ve gü-
venli oturma pozisyonu.
Sürüş esnasında herhangi bir emniyet kemeri takmadıysanız, öne çok faz-
la eğildiyseniz ise veya bir başka yanlış oturma pozisyonu aldıysanız, bir ka-
za durumunda artan bir yaralanma riskine maruz kalırsınız.
DİKKAT
Hava yastığı sisteminin kullanımı için bilgiler
Eğer bir arıza varsa, hava yastığı sistemini hemen bir yetkili servise kontrol
ettirin. Aksi halde bir kaza durumunda hava yastıklarının açılmama tehlikesi
meydana gelir.
Hava yastığı sisteminin parçalarında hiçbir değişiklik yapılmamalıdır.
Hava yastığı sistemindeki bütün çalışmalar ve diğer onarım çalışmaların-
dan (örn. direksiyonun sökülmesi) dolayı sistem parçalarının takılması ve sö-
külmesi sadece bir yetkili servis tarafından yapılmalıdır.
Ön tamponda veya gövdede asla değişiklik yapılmamalıdır.
DİKKAT (Devam)
Hava yastığı sisteminin münferit parçalarını kurcalamayın, zira hava yas-
tıkları açılabilir.
Hava yastığı sisteminin koruma fonksiyonu sadece bir kaza için yetmekte-
dir. Hava yastığı tetiklenmiş ise, hava yastığı sistemi mutlaka değiştirilmeli-
dir.
Sistem tanımı
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 15).
Hava yastıkları saliseler mertebesinde şişirilir.
Hava yastıkları devreye girdiklerinde gazla dolarak şişer.
Hava yastığı açılırken, gri beyaz veya kırmızı renkli, zararsız bir gaz çıkar. Bu ta-
mamen normaldir ve araçta bir yangın işareti değildir.
Hava yastığı sistemi (araç donanımına göre) aşağıdaki parçalardan oluşur.
Sürücü ve ön yolcu ön hava yastığı » Sayfa 16.
Sürücü diz hava yastığı » Sayfa 17.
Yan hava yastıkları » Sayfa 18.
Kafa hava yastıkları » Sayfa 19.
Gösterge panelindeki hava yastığı kontrol lambası » Sayfa 37.
Ön yolcu ön hava yastığı için anahtar şalteri » Sayfa 20.
Kumanda panelinin orta kısmında ön yolcu ön hava yastığı için kontrol lamba-
» Sayfa 20.
Not
Aracın veya hava yastığı sistem parçalarının imha edilmesi durumunda, yasal
ulusal yönetmelikler dikkate alınmalıdır.
Hava yastığı tetiklenmesi
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 15).
Hava yastığı sistemi, sadece kontak açıldıktan sonra çalışmaya hazır durum-
dadır.
Açılma şartları
Hava yastığı sisteminin her durum için uygun açılma şartları toplu halde tespit
edilemez. Örneğin, aracın çarptığı nesnenin özelliği (sert, yumuşak), çarpma açı-
sı, aracın hızı vs. gibi faktörler önemli rol oynar.
15
Hava yastığı sistemi
Hava yastığı sisteminin tetiklenmesindeki karar verici unsur, ortaya çıkan ya-
vaşlamanın akışıdır. Eğer çarpışma sırasında ölçülen araç yavaşlaması kontrol
ünitesinde öngörülmüş olan referans değerlerin altında kalırsa, araç kazanın
sonucunda her ne kadar kuvvetli biçimde deforme olsa bile, hava yastıkları te-
tiklenmez.
Şiddeti yüksek olan önden çarpışmalarda aşağıdaki hava yastıkları açılır.
Sürücü ön hava yastığı.
Ön yolcu ön hava yastığı.
Sürücü diz hava yastığı.
Şiddeti yüksek olan yandan çarpışmalarda aşağıdaki hava yastıkları açılır.
Kaza tarafındaki ön yan hava yastığı.
Kaza tarafındaki arka yan hava yastığı.
Kaza tarafındaki kafa hava yastığı.
Hava yastığının açılması durumunda aşağıdaki olaylar gerçekleşir.
İç aydınlatma yanar (iç aydınlatma otomatik kullanımı devreye alınmışsa -
şalteri).
Flaşör sistemi devreye girer.
Tüm kapıların kilitleri açılır.
Motora giden yakıt beslemesi kesilir.
Hava yastığı ne zaman açılmaz?
Hafif önden ve yandan çarpışmalarda, arkadan çarpışmalarda, aracın devrilmesi
veya takla atması durumunda hava yastıkları açılmaz.
Hava yastığına genel bakış
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Ön hava yastıkları
16
Sürücü diz hava yastığı 17
Yan hava yastıkları 18
Kafa hava yastıkları 19
Ön hava yastıkları
Şek. 7 Hava yastıklarının / Gaz doldurulmuş hava yastıklarının montaj yer-
leri
Şek. 8
Direksiyon simidine emniyetli
uzaklık
Ön hava yastıkları, şiddeti yüksek olan önden çarpışmalarda sürücünün ve ön
yolcunun kafası ve göğüs bölgesi için ek bir koruma sunmaktadır.
Sürücü ön hava yastığı direksiyonda, ön yolcu ön hava yastığı eşya gözü üzerin-
deki kumanda panelinde bulunmaktadır » Şek. 7 -
.
Hava yastıkları devreye girdiklerinde sürücünün ve ön yolcunun önünde şişer-
ler » Şek. 7 -
. Tam olarak şişen hava yastığının içine dalan sürücünün ve ön
yolcunun öne doğru hareketi sönümlenir ve kafa ve üst gövde için yaralanma
riski azalır.
16
Emniyet
DİKKAT
Doğru oturma pozisyonuyla ilgili bilgiler
Sürücü ve ön yolcu açısından, direksiyon simidi veya kumanda paneli ile
arasında en az 25 cm mesafe olması çok önemlidir
A
» Şek. 8. Eğer asgari
mesafeyi muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koruyamaz - Ölüm
tehlikesi! Bunun haricinde ön koltuklar ve koltuk başlıkları daima vücut öl-
çülerine uygun ve doğru olarak ayarlanmalıdır.
Hava yastığı açılması sırasında, doğru olmayan oturma konumunda yara-
lanmalar olacak şekilde büyük kuvvetler meydana getirir.
Oturan kişiler ile hava yastığının etki bölgesi arasında bir başka insan, hay-
van veya nesne bulunmamalıdır.
DİKKAT
Ön hava yastığı ve çocukların taşınması
Çocukları asla aracın ön koltuğunda emniyetsiz bir şekilde oturtmayınız.
Eğer bir kaza durumunda hava yastıkları tetiklenirse, çocuklar ağır yaralana-
bilir veya ölümcül sonuçlar olabilir.
Çocuğun sırtının sürüş yönünde olduğu bir çocuk koltuğunun ön yolcu kol-
tuğunda kullanılması halinde, ön yolcu ön hava yastığı mutlaka devreden çı-
karılmalıdır » Sayfa 19, Hava yastıklarının devre dışı bırakılması. Eğer böyle
yapılmaz ise, ön yolcu ön hava yastığının açılması ile çocuk ağır yaralanabilir
veya ölebilir. Ön yolcu koltuğunda çocukları taşıdığınız durumlarda, çocuk
koltuklarının kullanılması ile ilgili ulusal yasa yönetmeliklerine dikkat edin.
DİKKAT
Genel Bilgiler
Direksiyon simidine ve ön yolcu tarafında kumanda panelindeki hava yas-
tığı modülünün üzerine ne bir etiket yapıştırılmalı, ne de bir kılıf geçirilmeli
veya bir başka çalışma yapılmalıdır. Bu parçalar sadece kuru veya su ile
nemlendirilmiş bez ile temizlenebilir. Hava yastığı modüllerinin kaplamaları-
na veya çok yakınlarına (örn. bardak altlığı, telefon tutma aparatı vb.) hiçbir
parça monte edilmemelidir.
Kumanda panelinde bulunan ön yolcu hava yastığı modülünün yüzeyine
hiç bir nesne koyulmamalıdır.
Not
Sürücü ön hava yastığı olan araçlarda direksiyon simidi üzerinde  yazısı
bulunur.
Ön yolcu ön hava yastığı olan araçlarda, ön yolcu tarafındaki kumanda pane-
linde

yazısı bulunur.
Sürücü diz hava yastığı
Şek. 9 Hava yastığının montaj yeri / Gazla şişmiş hava yastığı / Kumanda
paneline bacakların güvenli mesafede olması
Sürücü diz hava yastığı, sürücünün bacaklarına yeterli bir koruma sunar.
Sürücü diz hava yastığı
A
kumanda panelinin alt tarafına direksiyon kolonu-
nun altına yerleştirilmiştir » Şek. 9.
Tam olarak şişen hava yastığının
B
içine dalan sürücünün, öne doğru hareketi
sönümlenir ve bacakları için yaralanma riski azalır.
DİKKAT
Sürücü koltuğu uzunlamasına yönde, bacakların
C
kumanda paneline
mesafesi diz hava yastığı bölgesinde en az 10 cm olacak şekilde ayarlanma-
lıdır » Şek. 9. Boy nedeniyle bu koşulu yerine getirmek mümkün değilse, bir
yetkili servise başvurulmalıdır.
Direksiyon kolonunun altındaki kumanda panelinin alt bölümündeki hava
yastığı modülünün üzerine ne bir etiket yapıştırılmalı ne bir kılıf geçirilmeli
veya bir başka çalışma yapılmalıdır. Bu parça sadece kuru veya su ile nem-
lendirilmiş bez ile temizlenebilir. Hava yastığı modülünün kaplamasına veya
çok yakınına hiçbir şey monte edilmemelidir.
Kontak anahtarına havaleli ve ağır şeyler (anahtarlık vs.) takılmamalıdır.
Bunlar diz hava yastığının açılması durumunda dışarı savrulabilir ve yaralan-
maya sebep olabilir.
Not
Sürücü diz hava yastığı olan araçlarda kumanda paneli tarafında sürücü tarafın-
da  yazılı bir piktogram yer almaktadır.
17
Hava yastığı sistemi
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212
  • Page 213 213
  • Page 214 214
  • Page 215 215
  • Page 216 216
  • Page 217 217
  • Page 218 218
  • Page 219 219
  • Page 220 220
  • Page 221 221
  • Page 222 222
  • Page 223 223
  • Page 224 224

SKODA Yeti (2015/05) El kitabı

Tip
El kitabı
Bu kılavuz için de uygundur