Sony VGN-FZ39VN Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi
Belgeler
Aşağıdaki belgeler Sony VAIO
®
bilgisayarınızda bulunur.
Basılı Olmayan Belgeler
Önemli
Kullanım Kılavuzu
Bilgisayarınızın özelliklerini açıklar. Ayrıca, genel sorunları çözmeye
yönelik bilgilerin yanı sıra bilgisayarınızla gelen yazılım programları
hakkında bilgiler de içerir. Kullanım Kılavuzu, kolayca göz
atabileceğiniz ve çıktısını alabileceğiniz PDF biçiminde verilmiştir.
Ekran kılavuzunu görüntülemek için:
1 Masaüstündeki VAIO User Guide simgesini çift tıklayın.
2 Dilinize yönelik klasörü açın.
3 Okumak istediğiniz kılavuzu seçin.
Teknik Özellikler
Çevrimiçi teknik özellikler, VAIO bilgisayarınızın donanım ve yazılım
yapılandırmalarını tanımlar.
Çevrimiçi teknik özellikleri görüntülemek için:
1 İnternet’e bağlanın.
2 Şu adresteki Sony çevrimiçi destek Web sitesine gidin:
http://www.vaio-link.com.
Bilgisayarla birlikte kurtarma diskleri verilmediği için, bilgisayar
kullanıma hazır olduktan hemen sonra kurtarma diskleri oluşturmanız
kesinlikle önerilir.
Kurtarma disklerinin nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için, bkz.
“Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma” sayfa 18.
Basılı Belgeler
Hızlı Başlangıç Kılavuzu
VAIO’nuzu paketten çıkarıp çalıştırana kadar olan süreci açıklar.
Sorun Giderme ve Kurtarma Kılavuzu (bu kitapçık)
Genel sorunların ve bilgisayar arızalarının çözümlerini, verilerinizin
yedekleme kopyasını nasıl oluşturulacağına ve bilgisayar sisteminizi
nasıl kurtarılacağına yönelik bir açıklamayı ve destek bilgi
kaynaklarını içerir.
Yönetmelikler, Garanti, Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi ve
Hizmet Desteği
Sony garanti koşulları, güvenlik yönetmelikleri, modem
yönetmelikleri, kablosuz LAN yönetmelikleri, kablosuz WAN
yönetmelikleri, Bluetooth yönetmelikleri, son kullanıcı lisans
sözleşmesi ve Sony destek hizmetleri bilgilerini içerir.
3
Içindekiler
Belgeler ..................................................................... 2
Basılı Belgeler.............................................................................. 2
Basılı Olmayan Belgeler ................................................................ 2
Önemli ........................................................................................2
Kılavuza giriş............................................................... 5
Sorun Giderme
Sorun Giderme ........................................................... 8
Bilgisayar .................................................................................... 8
Bilgisayarım başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?................... 8
Bilgisayarımı açtığımda bir BIOS hatası görünüyorsa ne
yapmam gerekir? ........................................................... 9
Güç göstergesi (Yeşil) yanıyor, ancak ekranım açılmıyorsa
ne yapmam gerekir?....................................................... 9
Bilgisayarım veya yazılımım yanıt vermemeye başlarsa ne
yapmam gerekir? ......................................................... 10
Pil göstergesi yanıp sönüyor ve bilgisayarım başlatılamıyorsa
ne yapmam gerekir?..................................................... 10
Pil takımının uyumlu olmadığını veya düzgün biçimde
takılmadığını bildiren bir ileti penceresi beliriyor ve
bilgisayarım Hazırda Bekleme moduna giriyorsa ne
yapmam gerekir? ......................................................... 11
Bilgisayarımı açtığımda Windows bir ileti veriyor ve
başlatı
lamıyorsa ne yapmam gerekir?............................. 11
BIOS parolamı hatırlayamıyorsam ne yapmam gerekir?........... 12
Sistem Güvenliği ........................................................................ 13
Virüs gibi güvenlik tehditlerine karşı bilgisayarımı nasıl
koruyabilirim? .............................................................. 13
Antivirüs yazılımımı nasıl güncel tutabilirim? ........................... 13
4
V
AIO sisteminizi kurtarma
Bilgisayarınızı kullanmadan önce................................. 16
Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma........................................... 18
Kurtarma diskleri oluşturmak için: .........................................19
Backup and Restore Center’ı (Yedekleme ve Geri Yükleme Merkezi)
kullanarak verilerinizi yedekleme ve geri yükleme ................... 20
Verilerinizi yedeklemek için:..................................................20
Bir geri yükleme noktası oluşturmak için: ...............................25
VAIO yazılımı ile verilerinizi yedekleme ve geri yükleme .................. 28
Rescue Data (Verileri Kurtarma) ile verilerinizi
yedeklemek için:...........................................................28
VAIO Data Restore Tool (VAIO Verileri Geri Yükleme Aracı)
ile verilerinizi geri yüklemek için: .....................................30
Önceden yüklenen yazılımı ve yazılım sürücülerini geri yükleme...... 31
Reinstall Programs or Drivers’ı (Program veya Sürücü
Yeniden Yükleme) kullanmak için:...................................31
Bilgisayar arızaları karşısında ne yapılabilir? ................. 32
Bilgisayarınız düzgün çalışmıyorsa............................................... 32
Windows başlatılıyorsa.........................................................33
Windows başlatılamıyorsa ....................................................34
VAIO sisteminizi kurtarma ........................................... 35
Kurtarma işlemine başlamadan önce ........................................... 35
VAIO sisteminizi Windows’u başlatabildiğiniz durumlarda
kurtarma ............................................................................ 37
C sürücüsünü geri yüklemek için: ..........................................37
Bilgisayar sisteminizin tamamını geri yüklemek için: ................38
VAIO sisteminizi Windows’u başlatamadığımız durumlarda
kurtarma ............................................................................ 39
Bölüm boyutlarını değiştirme ...................................... 40
Sabit diski bölümlere ayırma hakkı nda ......................................... 40
Sabit disk bölümü oluşturma....................................................... 40
Windows özelliğini kullanarak bölüm oluşturmak için:...............41
Kurtarma diskleri ile bölüm oluşturmak için:............................41
Sabit diskinizdeki tüm verileri silme.............................. 42
Wipe and Erase Data (Verileri Silme ve Temizleme) ile sabit
diskinizdeki tüm verilerinizi silme........................................... 42
Kılavuza giriş
5
TR
Kılavuza giriş
Bu kılavuz, aşağıdaki önemli konuları kapsamaktadır:
VAIO
®
bilgisayarınızda sorun yaşıyorsanız, çözümler bu kitapçıkta
sorun giderme kılavuzu biçiminde sunulmaktadır. Bkz. “Sorun Giderme”
sayfa 8.
Sorun gidermeye yönelik daha fazla konu, Sony çevrimiçi destek Web
sitesinde bulunmaktadır. http://www.vaio-link.com adresini ziyaret edin.
VAIO-Link veya yerel Sony bayiinizle doğrudan temasa geçmeden
önce daima bu bölümleri okuyun.
Ayrıca, Windows Yardım ve Destek’i kullanarak daha fazla bilgi
arayabilirsiniz. Windows Yardım ve Destek, bilgisayarınızı kullanmayı
öğrenmenize yardım edecek pratik tavsiyelerin, öğreticilerin ve
tanıtımların bulunduğu kapsamlı bir kaynaktır. İnternet’te bulunanlar da
dahil olmak üzere tüm Windows Yardım kaynaklarını görüntülemek için
Ara özelliğini, Dizin’i veya içindekiler bölümünü kullanın.
Windows Yardım ve Destek’e erişmek için, Başlat ı ve Yardım
ve Destek’i tıklay
ın. Bunun yerine, Microsoft Windows tuşunu basılı
tutarak ve F1 tuşuna basarak da Windows Yardım ve Destek’e
gidebilirsiniz.
Sistemi ve uygulamaları kurtarabilmek, bilgisayarınızı kullanmanın
önemli bir parçasıdır. Sisteminizi kurtarma hakkında bilmeniz gerekenlerin
tümü bu kitapçıkta açıklanmaktadır. B i l g i s a y a r ınızı kullanmadan ve
herhangi bir kurtarma işlemi yapmayı denemeden önce bu bölümü
okumanız büyük önem taşır. Bkz. “Bilgisayarınızı kullanmadan önce”
sayfa 16.
TR
Sorun Giderme
8
Sorun Giderme
Bilgisayar
Bilgisayarım başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?
Bilgisayarınızın bir güç kaynağına sağlam bir şekilde bağlanmı ş ve açık
durumda olduğundan emin olun. Güç göstergesinin, gücün açık
olduğunu gösterdiğinden emin olun.
Pil takımının doğru biçimde takılmış ve şarj edilmiş olduğundan emin olun.
Disket sürücüsünün (varsa) boş olduğundan emin olun.
Bilgisayarınız bir anahtarlı uzatma kablosuna veya kesintisiz güç
kaynağına (UPS) bağlıysa, anahtarlı uzatma kablosunun veya UPS’in
bir güç kaynağına bağlanmış ve açık durumda olduğundan emin olun.
Harici ekran kullanıyorsanız, ekranın bir güç kaynağına ba
ğlanmış ve
ık durumda olduğundan emin olun. Parlaklık ve kontrast denetimlerinin
doğru biçimde ayarlanmış olduğundan emin olun. Daha fazla bilgi için,
ekranınızla birlikte verilen kullanım kılavuzuna bakın.
AC adaptörün bağlantısını kesin ve pil takımını çıkarın. Üç ila beş dakika
bekleyin. Pil takımını yerine takın, AC adaptörü yeniden bağlayın ve
ardından bilgisayarınızı açmak için güç düğmesine basın.
Yoğunlaşma, bilgisayarınızın arızalanmasına neden olabilir. Böyle bir
durumda, bilgisayarı en az bir saat boyunca kullanmayın.
VGN-TZ serisi modeller hariç tüm modellerde satın aldığınızdan beri
yüklemiş olduğunuz herhangi bir ekstra bellek modülünü çıkarın.
Bilgisayarınızla birlikte verilen Sony AC adaptörü kullanıp kullanmadığınızı
kontrol edin. Güvenliğiniz için, yalnızca Sony tarafından VAIO bilgisayarınız
için verilen gerçek Sony yeniden şarj edilebilir pil takımını ve AC adaptörü
kullanın.
Sorun Giderme
9
TR
Bilgisayarımı açtığımda bir BIOS hatası görünüyorsa
ne yapmam gerekir?
Ekranın alt kısmında “Press <F1> to resume, <F2> to setup” iletisi belirirse,
şu adımları izleyin:
1 F2 tuşuna basın.
BIOS kurulum ekranı belirir. Belirmezse, bilgisayarı yeniden başlatın ve
VAIO logosu belirdiğinde birkaç kez F2 tuşuna basın.
2 Tarihi (ay/gün/yıl) ayarlayın. Enter tuşuna basın.
3 System Timeı seçmek için
m tuşuna basın ve saati ayarlayın (saat:
minute: second). Enter tuşuna basın.
4 Exit sekmesini seçmek için
, tuşuna basın ve ardından F9 tuşuna basın.
Onay istendiğinde, Enter tuşuna basın.
5 Exit Setupı seçin ve Enter tuşuna basın.
Onay istendiğinde, Enter tuşuna basın.
Bilgisayarınız yeniden başlatılır.
Bu durumla sık sık karşılaşıyorsanız, VAIO-Link’le temasa geçin.
Güç göstergesi (Yeşil) yanıyor, ancak ekranım
ılmıyorsa ne yapmam gerekir?
Şu adımları izleyin:
1 Güç göstergesinin söndüğünden emin olmak için güç düğmesini dört
saniyeden uzun süre basılı tutun. Ardından bilgisayarınızı tekrar açın.
2 Bilgisayar ekranınız hala açılmıyorsa, AC adaptörün bağlantısını kesin,
pil takımını çıkarın ve bilgisayarı bir dakika kadar kullanmayın. Ardından
pil takımını yeniden takın, AC adaptörü bağlayın ve bilgisayarı tekrar açın.
10
Bilgisayarım veya yazılımım yanıt vermemeye
başlarsa ne yapmam gerekir?
Bir yazılım uygulaması çalışırken bilgisayarınız yanıt vermemeye başlarsa,
uygulama penceresini kapatmak için Alt+F4 tuşlarına basın.
Alt+F4 tuşları işe yaramazsa, bilgisayarınızı kapatmak için Başlatı,
Kilitğmesinin yanındaki oku ve Kapatı tıklayı n.
Bilgisayarınız kapanmazsa, Ctrl+Alt+Delete tuşlarına basın, Kapat
ğmesinin yanındaki oku ve Kapatı tıklayın.
Windows Güvenliği penceresi belirirse, Kapatı tıklayın.
Bilgisayarınızın Ctrl+Alt+Delete tuşları veya güç düğmesiyle kapatılması,
kaydedilmemiş verilerin kaybına neden olabilir.
Bilgisayarınız hala kapanmıyorsa, bilgisayar kapanana kadar güç
ğmesini basılı tutun.
AC adaptörü ve pil takımını çıkarın.
Yazılımı yeniden kurmayı deneyin.
Teknik destek için yazılım yayıncısıyla veya belirlenmiş sağlayıcıyla
temasa geçin.
Pil göstergesi yanıp sönüyor ve bilgisayarım
başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?
Bu sorunun nedeni, pil takımının düzgün biçimde takılmamış olması
olabilir. Bu sorunu çözmek için, bilgisayarınızı kapatın ve pil takımını
çıkarın. Ardından pil takımını tekrar bilgisayara takın. Ayrıntılar için,
ekran Kullanım Kılavuzu’na bakın.
Yukarıdaki işlemi uyguladıktan sonra sorun devam ediyorsa, bu durum
takılan pil takımının bilgisayarınızla uyumlu olmadığı anlamına gelir.
Pil takımını çıkarın ve VAIO-Link’le temasa geçin.
Sorun Giderme
11
TR
Pil takımının uyumlu olmadığını veyazgün
biçimde takılmadığını bildiren bir ileti penceresi
beliriyor ve bilgisayarım Hazırda Bekleme moduna
giriyorsa ne yapmam gerekir?
Bu sorunun nedeni, pil takımının düzgün biçimde takı lmamış olması
olabilir. Bu sorunu çözmek için, bilgisayarınızı kapatın ve pil takımını
çıkarın. Ardı ndan pil takımını tekrar bilgisayara takın. Ayrıntılar için,
ekran Kullanım Kılavuzu’na bakın.
Yukarıdaki işlemi uyguladıktan sonra sorun devam ediyorsa, bu durum
takılan pil takımının bilgisayarınızla uyumlu olmadığı anlamına gelir.
Pil takımını çıkarın ve VAIO-Link’le temasa geçin.
Bilgisayarımı açtığımda Windows bir ileti veriyor ve
başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?
VGC-LM serisi, VGC-LT serisi and VGX-TP serisi
modeler hariç tüm modellerde
ılış parolasını arka arkaya üç kez hatalı girerseniz, Enter Onetime
Password iletisi belirir.ılış parolasını tekrar arka arkaya üç kez hatalı
girerseniz, System Disabled iletisi belirir ve Windows başlatılmaz. Güç
göstergesinin söndüğünden emin olmak için güç düğmesini dört saniyeden
uzun süre basılı tutun. 10 ila 15 saniye bekleyin, ardından bilgisayarınızı
yeniden başlatın ve doğru parolayı girin. Parolayı girerken, Num lock ve
Caps lock göstergelerinin kapalı olup olmadığını kontrol edin. Kapalı değilse,
parolayı girmeden önce göstergeyi kapatmak için Num Lk tuşuna veya
Caps Lock tuşuna basın.
VGC-LM serisi ve VGC-LT serisi modellerde
ılış parolasını arka arkaya üç kez hatalı girerseniz, Enter Onetime Password
iletisi belirir ve Windows başlatılmaz. Güç göstergesinin söndüğünden emin
olmak için güç düğmesini dört saniyeden uzun süre basılı tutun. 10 ila 15
saniye bekleyin, ardından bilgisayarınızı yeniden başlatın ve doğru parolayı
girin. Parolayı girerken, kablosuz klavye üzerindeki Num lock ve Caps lock
göstergelerinin kapalı olup olmadığını kontrol edin. Kapalı değilse, parolayı
girmeden önce göstergeyi kapatmak için Num Lk tuşuna veya Caps Lock
tuşuna basın.
12
VGX-TP serisi modellerde
Bilgisayarınızın optik disk sürücüsünde “önyükleme yapamayan” bir
disk olmadığından emin olun.
Sürücüde önyükleme yapamayan bir disk varsa, şu adımları izleyin:
1 Diski çıkarın.
2 Bilgisayarınızı yeniden başlatın ve Windows işletim sisteminin
düzgün açıldığından emin olun.
ılış parolasını arka arkaya üç kez hatalı girerseniz, Enter Onetime
Password iletisi belirir ve Windows başlatılmaz. VIAO güç göstergesinin
söndüğünden emin olmak için güç düğmesini dört saniyeden uzun
süre basılı tutun. 10 ila 15 saniye bekleyin, ardından bilgisayarınızı
yeniden başlatın ve doğru parolayı girin. Parolayı girerken, kablosuz
klavye üzerindeki Num lock ve Caps lock göstergelerinin kapalı
olup
olmadığını kontrol edin. Kapalı değilse, parolayı girmeden önce göstergeyi
kapatmak için Num Lock tuşuna veya Caps Lock tuşuna basın.
BIOS parolamı hatırlayamıyorsam ne yapmam
gerekir?
BIOS parolasını unuttuysanız, parolayı sıfırlamak için VAIO-Link’le temasa geçin.
Sıfırlama ücreti alınacaktır.
Sorun Giderme
13
TR
Sistem Güvenliği
Virüs gibi güvenlik tehditlerine karşı bilgisayarımı
nasıl koruyabilirim?
Microsoft Windows işletim sistemi, bilgisayarınıza önceden yüklenmiştir.
Bilgisayarınızı virüs gibi güvenlik tehditlerinden korumanın en iyi yolu,
düzenli olarak en son Windows güncelleştirmelerini karşıdan yüklemek ve
bilgisayarınıza yüklemektir.
Önemli Windows güncelleştirmelerini şu şekilde edinebilirsiniz:
Güncelleştirmeleri alabilmeniz için bilgisayarınızın İnternet’e bağlı olması gerekir.
1 İnternet’e bağlanın.
2 Görev çubuğundaki Windows Güvenlik Uyarıları simgesini çift tıklayın.
3 Otomatik veya zamanlanmış güncelleştirmeleri ayarlamak için ekrandaki
talimatları izleyin.
Antivirüs yazılımımı nasıl güncel tutabilirim?
Norton Internet Security yazılım programınızı Symantec Corporation’ın
en son güncelleştirmeleriyle güncel tutabilirsiniz.
En son güvenlik güncelleştirmesini karşıdan yüklemek ve bilgisayarınıza
kurmak için
1 Başlatı, Tüm Programları, Norton 360ı ve Norton 360ı tıklayın.
Norton 360 ana penceresi belirir.
2 Tasks and Settings seçeneğini tıklayın.
3 Güncelleştirmeleri seçmek ve karşıdan yüklemek için ekrandaki talimatları
izleyin.
TR
VAIO sisteminizi kurtarma
16
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
Bu kitapçık sorunları nasıl çözeceğinizi, verilerinizin yedekleme kopyalarını
nasıl oluşturacağınızı ve bilgisayarınızda arızayla karşılaşmanız durumunda
Sony VAIO
®
bilgisayar sisteminizi aşağıdaki VAIO yazılım uygulamalarıyla
ve Windows özellikleriyle nasıl kurtaracağınızııklar.
VAIO Recovery Center (VAIO Kurtarma Merkezi)
VAIO Recovery Center (VAIO Kurtarma Merkezi), aşağıdaki VAIO
yazılım uygulamalarını, araçlarını ve Windows özelliklerini içerir:
Rescue Data (Verileri Kurtarma)
Rescue Data (Verileri Kurtarma) yazılımı, sabit diskinizde
depolanan verilerin yedekleme kopyasını oluşturmanızı sağlar.
Wipe and Erase Data (Verileri Silme ve Temizleme)
Wipe and Erase Data (Verileri Silme ve Temizleme) yazılımı,
sabit diskinizdeki tüm verileri silmenizi sağlar.
VAIO Hardware Diagnostics (VAIO Donanım Tanılama)
VAIO Hardware Diagnostics (VAIO Donanım Tanılama) yazılı
mı,
bilgisayar donanımınızı (CPU, bellek modulü, sabit disk gibi)
kontrol etmenizi sağlar.
Reinstall Programs or Drivers (Program veya Sürücü Yeniden
Yükleme)
Reinstall Programs or Drivers (Program veya Sürücü Yeniden
Yükleme) programı, önceden yüklü yazılımı veya yazılım
sürücülerini ilk fabrikadan çıkış durumuna geri yüklemenizi sağlar.
Restore C: Drive (C: Sürücüsünü Geri Yükleme)
Restore C: Drive (C: Sürücüsünü Geri Yükleme) programı,
bilgisayarınızdaki C sürücüsünü ilk fabrikadan çıkış durumuna geri
yüklemenizi sağlar.
Restore Complete System (Tüm Sistemi Geri Yükleme)
Restore Complete System (Tüm Sistemi Geri Yükleme) programı,
bilgisayar sisteminizin tamamını ilk fabrikadan çıkış durumuna geri
yüklemenizi sağlar.
Create Recovery Discs (Kurtarma Diskleri Oluşturma)
Create Recovery Discs (Kurtarma Diskleri Oluşturma) programı,
bilgisayar sisteminizi kurtarmak üzere kendi kurtarma disklerinizi
oluşturmanızı
sağlar.
Backup and Restore Center (Yedekleme ve Geri Yükleme Merkezi)
Backup and Restore Center (Yedekleme ve Geri Yükleme Merkezi),
yedeklemeye yönelik olanakları kullanabilmenizi sağlayan Windows
yedekleme özelliğidir.
VAIO Data Restore Tool (VAIO Verileri Geri Yükleme Aracı)
VAIO Data Restore Tool (VAIO Verileri Geri Yükleme Aracı) yazılımı,
Rescue Data (Verileri Kurtarma) yazılımı ile oluşturduğunuz yedekleme
kopyalarını geri yüklemenizi sağlar.
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
17
TR
Önemli bilgiler
Windows Anytime Upgrade ile Windows Vista’nın üst bir sürümüne
yükseltme yaptıktan sonra sisteminizi kurtarırsanız, ilk işletim sistemi tekrar
bilgisayarınızda çalışacaktır. Windows Anytime Upgrade ile yüklenen
işletim sistemini yeniden yüklemek istiyorsanız, şu çevrimiçi mağazadan bir
Windows Anytime Upgrade diski
*
sipariş edebilirsiniz:
https://vaio.windowsanytimeupgrade-emea.com/WAU/Home.aspx.
*
Nakliye ücreti alınacaktır.
Virüs saldırılarına, bilgisayar arızalarına veya kazayla silmeye karşı
aşağıdakileri önceden hazırlayın:
1 Kurtarma diskleri
Bilgisayarla birlikte kurtarma diskleri verilmediği için, bilgisayar
kullanıma hazır olduktan hemen sonra kurtarma diskleri oluşturmanız
kesinlikle önerilir. Kurtarma disklerinin nasıl oluşturulacağı ile ilgili
talimatlar için, bkz. “Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma” sayfa 18.
2 Verilerinizin yedekleme kopyası
Bilgisayar sisteminizi kurtardığınızda, sabit diskte önceden depolanmış
verilerin hepsi silinecektir. Bilgisayar sisteminizi kurtarmadan önce
verilerinizin bir yedekleme kopyasını oluşturduğunuzdan emin olun.
Verilerin yedekleme kopyasının nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar
için, bkz. “Backup and Restore Center’ı (Yedekleme ve Geri Yükleme
Merkezi) kullanarak verilerinizi yedekleme ve geri yükleme” sayfa 20.
18
Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma
Kurtarma diskleri, bilgisayar sisteminizi ilk haline getirmenizi sağlar.
Kurtarma disklerini VAIO Recovery Center (VAIO Kurtarma Merkezi) ile
oluşturabilirsiniz. Aşağıdaki durumlarda bilgisayar sistemini kurtarın:
Bilgisayarınıza bir bilgisayar virüsü bulaştığında.
Bilgisayarınız kararsız durumda olduğunda.
Bilgisayar sisteminiz sorun giderme aracılığıyla çözülemeyen sorunlarla
karşılaştığında.
Bilgisayarınızdaki C sürücüsünü yanlışlıkla biçimlendirdiğinizde.
Bilgisayarınızın durumuna bağlı olarak, bilgisayar sisteminizi kurtarmak için
kurtarma disklerine ihtiyacınız olabilir.
Aşağıdaki durumlarda kurtarma bölümündeki değişikliklerden dolayı bilgisayar sisteminizi
kurtarma bölümünden kurtaramayabilirsiniz.
Kurtarma bölümünü değiştirmek için yazılım kullandığınızda.
Bilgisayarınıza önceden yüklenmiş işletim sisteminden farklı bir işletim sistemi
yüklediğinizde.
Sabit diskinizi VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi) kullanmadan
biçimlendirdiğinizde.
Bu durumlarda, bilgisayar sisteminizi kurtarma diskleri ile kurtarın. Henüz kurtarma disklerini
oluşturmadıysanız, bu diskleri satın almanız veya bilgisayarınızı kendi imkanlarınızla onarmanız
gerekir.
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
19
TR
Kurtarma diskleri oluşturmak için:
Bilgisayarınız kullanıma hazır olduğunda, kurtarma diskleri oluşturmak için
şu adımları izleyin.
1 Başlatı, Tüm Programları, VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma
Merkezi) ve VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi) tıklayın.
Kullanıcı Hesabı Denetimi penceresi belirir.
2 Devamı tıklayın.
Bilgisayarınızda standart kullanıcı olarak oturum açtıysanız, bir yönetici
adı ve parolası girin ve Devamı tıklayın.
VAIO Recovery Center (VAIO Kurtarma Merkezi) penceresi belirir.
3 Create Recovery Discs’i (Kurtarma Diskleri Oluşturma) ve Başlatı
tı
klayın.
4 Ekrandaki talimatları izleyin.
Choose your media (Ortamınızı seçin) penceresinde kurtarma diski yaratmak için gerekli
disklerin sayısını ve kullanabileceğiniz ortam türlerini onaylayabilirsiniz.
Sabit disk sürücüsünde yeterli alan yoksa, kurtarma diski oluşturamazsınız.
Blu-ray Disc™ ortamını, DVD-RAM, CD-R veya CD-RW disklerini kurtarma diski olarak
kullanamayacağınızı unutmayın. Optik disk sürücünüzün desteklediği ortam türlerini öğrenmek
için, bkz. ekran Kullanım Kılavuzu.
İşlemin başarısız olmasına neden olabileceğinden, kurtarma diski oluştururken sürücü çıkarma
ğmesine basmayın.
20
Backup and Restore Center’ı (Yedekleme
ve Geri Yükleme Merkezi) kullanarak
verilerinizi yedekleme ve geri yükleme
Backup and Restore Centerı (Yedekleme ve Geri Yükleme Merkezi)
kullanarak verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturabilir, verileri geri
yükleyebilir ve bir geri yükleme noktası oluşturabilirsiniz.
Verilerinizi yedeklemek için:
Verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturmanız son derece önemlidir.
Yedekleme kopyası oluşturmazsanız, belgeler veya resimler gibi sabit
diskinizde depolanan çeşitli verileri beklenmeyen olaylar veya bilgisayar
virüsleri nedeniyle kaybedebilirsiniz. Günlük olarak yedekleme kopyası
oluşturmanız kesinlikle önerilir.
Verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturmak için üç seçeneğiniz vardır.
Back Up Files (Dosyaları Yedekleme) sihirbazını kullanın.
Bir CD’de, DVD’de veya harici bir sabit disk gibi çıkarılabilen bir
ortamda verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturabilirsiniz. Back Up
Files (Dosyaları Yedekleme) sihirbazının nasıl kullanılacağı ile ilgili
talimatlar için, bkz. “Back Up Files (Dosyaları Yedekleme) sihirbazı ile
dosyanızın bir yedekleme kopyasını oluşturmak için:” sayfa 21.
Windows Complete PC Backup and Restore (Windows Tam Bilgisayar
Yedekleme ve Geri Yükleme) özelliğini kullan
ın (Yalnızca Windows Vista
Ultimate veya Windows Vista Business modellerinde bulunur).
Bilgisayarınızdaki programlar, sistem ayarları ve dosyalar da dahil olmak
üzere bilgisayarınızdaki her şeyin yedekleme kopyasını oluşturabilirsiniz.
Bilgisayar sisteminizi yedekleme kopyasını oluşturduğunuz zamana
geri yükleyebilirsiniz. Windows Complete PC Backup and Restore’un
(Windows Tam Bilgisayar Yedekleme ve Geri Yükleme) nasıl kullanılacağı
ile ilgili talimatlar için, bkz. “Dosyanızın bir yedekleme kopyasını
Windows Complete PC Backup and Restore (Windows Tam Bilgisayar
Yedekleme ve Geri Yükleme) özelliğiyle oluşturmak için:” sayfa 23.
Bir geri yükleme noktası oluşturun.
Yeni yazılım yükledikten veya Windows ayarlarını değiştirdikten sonra
bilgisayarınız kararsız hale gelebilir veya yavaşlayabilir. Bu gibi
durumlarda, bilgisayar sisteminizi önceki durumuna geri yüklemek için
bir geri yükleme noktasını kullanabilirsiniz. Geri yükleme noktaları
nın
nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için, bkz. “Bir geri yükleme
noktası oluşturmak için:” sayfa 25.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44

Sony VGN-FZ39VN Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi