3 Destek ve sorun giderme
Sık karşılaşılan sorunları çözme
Aşağıdaki tabloda olası sorunlar, her sorunun olası nedeni ve önerilen çözümler verilmektedir.
Sorun Olası neden Çözüm
Ekran boş veya video görünü
kayboluyor.
Güç kablosu takılı değil. Güç kablosunu takın.
Monitör kapalıdır. Monitör güç düğmesine basın.
Video kablosu bağlanmamıştır. Kaynak aygıt ve monitör arasına bir video kablosu bağlayın.
Görüntü kablosunu takarken bilgisayarın kapalı olmasına
dikkat edin. Daha fazla bilgi için, bkz. Kabloları bağlama,
sayfa 5.
Sistem uyku modunda. Uyku modundan çıkmak için klavyedeki bir düğmeye basın
veya fareyi hareket ettirin.
Video kartı uyumlu değil. Video kartını değiştirin veya video kablosunu bilgisayarın
yerleşik video kaynaklarından birine bağlayın.
Görüntü bulanık, belirsiz veya
çok koyu görünüyor.
Parlaklık ayarı çok düşük. OSD menüsünü açın ve ardından parlaklık derecesini gereken
şekilde ayarlamak için Brightness (Parlaklık) öğesini seçin.
Ekranda "Input Signal Not
Found" (Giriş Sinyali
Bulunamadı) mesajı
görüntüleniyor.
Video kablosu bağlı değildir. Kaynak aygıt ve monitör arasına bir video kablosu bağlayın.
Görüntü kablosunu takarken bilgisayarın kapalı olmasına
dikkat edin. Daha fazla bilgi için, bkz. Kabloları bağlama,
sayfa 5.
Ekranda "Input Signal Out of
Range" (Giriş Sinyali Aralık
Dışı) mesajı görüntüleniyor.
Video çözünürlüğü ve/veya yenileme
hızı, monitörün desteklediğinden
daha yüksek bir değere ayarlanmış.
Ayarları desteklenen bir ayara değiştirin (bkz. Ön ayarlı ekran
çözünürlükleri, sayfa 19).
Monitör, düşük güçte uyku
moduna girmedi.
Monitörün güç tasarrufu denetimi
devre dışı.
OSD menüsünü açın ve Power (Güç) öğesini seçin, Auto-Sleep
Mode (Otomatik Uyku Modu) öğesini seçin ve ardından
otomatik uykuyu On (Açık) olarak ayarlayın.
Destek merkezine başvurma
Bir donanım veya yazılım sorununu çözmek için http://www.hp.com/support adresine gidin. Tartışma forumu
bağlantıları ve sorun giderme yönergeleri de dahil olmak üzere, ürününüzle ilgili daha fazla bilgi almak için bu
siteyi kullanın. Ayrıca HP ile iletişime geçme ve destek bildirimi oluşturma konusundaki bilgileri de burada
bulabilirsiniz.
Teknik desteği aramadan önce
Bu bölümdeki sorun giderme ipuçlarını kullanarak sorunu çözemiyorsanız, teknik desteği aramanız
gerekebilir. Aradığınızda aşağıdaki bilgileri hazır bulundurun:
● Monitörün model numarası
● Monitörün seri numarası
14 Bölüm 3 Destek ve sorun giderme