HP Omni 120-1105er Desktop PC Troubleshooting guide

Tip
Troubleshooting guide
Sorun Giderme ve Bakım Kılavuzu
Telif Hakkı ve Lisans
© Copyright 2011 Hewlett-Packard
Development Company, L.P. Buradaki
bilgiler önceden uyarı yapılmadan
değiştirilebilir.
Hewlett-Packard ürün ve hizmetlerine ilişkin
garantiler, sadece bu ürün ve hizmetlerle
birlikte verilen açık beyanlarda
belirtilmektedir. Buradaki hiçbir ifade ek bir
garanti olarak yorumlanmamalıdır. HP, işbu
belgedeki teknik veya yazım hatalarından
veya kusurlardan sorumlu tutulamaz.
HP, cihazda HP tarafından tedarik
edilmemiş yazılımın kullanımı veya
güvenilirliği konusunda hiçbir sorumluluk
kabul etmez.
Bu belge telif haklarıyla korunan mülkiyet
bilgileri içermektedir. Bu belgenin hiçbir
bölümü HP’nin önceden yazılı onayı
olmaksızın fotokopiyle çoğaltılamaz,
yeniden yazılamaz veya başka bir dile
çevrilemez.
Hewlett-Packard Company
P.O. Box 4010
Cupertino, CA 95015-4010
USA
Bu ürün ABD patentleriyle korunan telif
hakkı koruma teknolojisini ve diğer fikri
mülkiyet haklarını birleştirir. Bu telif hakkı
koruma teknolojisinin kullanım yetkisi
Macrovision’a aittir ve Macrovision yetki
vermedikçe yaln
ızca ev ve diğer sınırlı
görüntüleme kullanımları için tasarlanmıştır.
Ters mühendislik veya ürünü parçalarına
ayırmak yasaktır.
Microsoft ve Windows, Amerika Birleşik
Devletleri ve diğer ülkelerde Microsoft
Corporation’ın ticari markalarıdır.
HP, teknolojinin yasal biçimde kullanımını
desteklemektedir; ürünlerin telif hakkı
yasası tarafından izin verilen amaçların
dışında kullanılmasını onaylamaz veya bu
şekilde kullanılmasını teşvik etmez.
Bu belgede yer alan bilgiler önceden haber
verilmeksizin değiştirilebilir.
Sabit disk sürücüsü alanını anlama
Microsoft® Windows® işletim sistemi
önkurulumu yapılmış Hewlett-Packard ve
Compaq bilgisayarlarındaki sabit disk
sürücüsü, ürün özelliklerinde, belgelerde
veya kutuda belirtilen boyuttan daha küçük
gibi görünebilir. Sabit disk sürücülerinin
kapasiteleri üreticileri tarafından onlu (10
tabanlı) birimler olarak belirtilir ve ilan edilir.
Microsoft Windows ve FDISK gibi
programlar ikili (2 tabanlı) sayı sistemini
kullanır.
Onlu sistemde bir megabayt (MB)
1.000.000 bayta, bir gigabayt (GB)
1.000.000.000 bayta eşittir. İkili sayı
sisteminde megabayt 1.048.576 bayta, bir
gigabayt 1.073.741.824 bayta eşittir. Farklı
ölçü sistemleri nedeniyle, Microsoft
Windows tarafından gösterilen boyutla ilan
edilen boyut arasında fark görebilirsiniz.
Sabit disk sürücünüzün depolama
kapasitesi belirtildiği kadardır.
Microsoft Windows, Windows Gezgini
aracında ve bilgisayar penceresinde daha
küçük bir kapasite gösterir, bunun nedeni,
programın her seferinde sabit disk
sürücüsüne ait tek bir bölümle ilgili bilgileri
göstermesidir. Bu bölümlerden birinde
Sistem Kurtarma bilgileri vardır.
4 GB bellekle yapılandırılan sistemler
hakkında not
32 bit işletim sistemi olan bilgisayarlarda 3
GB üzerindeki belleğin tümü, sistem kaynak
gereksinimleri nedeniyle kullanılamayabilir.
Bu kısıtlama HP ve Compaq sistemlerine
özgü değildir. 3 GB üstündeki bellekler
sistem kaynakları için kullanılır.
Toplam bellek onayı
Sistem BIOS'u yüklü belleğin 4 GB
boyutunu görüntüler.
1. PC’yi açın.
2. F10 tuşuna bası
n. BIOS menüsü
görüntülenir. Total Installed Memory (Yüklü
Toplam Bellek) öğesini onaylayın.
Parça Numarası: 671281-141
İçindekiler
1 Bilgisayarınızı koruma .................................................................................................................................... 1
Bilgisayar güvenlik özellikleri ................................................................................................................ 1
2 Sorun Giderme ................................................................................................................................................ 2
Bilgisayar başlamıyor ........................................................................................................................... 2
Güç ....................................................................................................................................................... 3
Ekran (monitör) ..................................................................................................................................... 3
Klavye ve fare (kablolu) ........................................................................................................................ 3
Klavye ve fare (kablosuz) ..................................................................................................................... 5
Hoparlörler ve ses ................................................................................................................................ 5
Internet erişimi ...................................................................................................................................... 6
Yazılım sorun giderme ......................................................................................................................... 7
3 Sistem kurtarma .............................................................................................................................................. 9
Sistem kurtarma yöntemi seçme .......................................................................................................... 9
Sistem Kurtarma seçenekleri ............................................................................................................... 9
Kurtarma ortamı ................................................................................................................................. 11
4 Bakım ............................................................................................................................................................. 13
Programlar ve görevler ....................................................................................................................... 13
Bilgisayarı toz, kir ve ısıdan uzak tutma ............................................................................................. 13
Bilgisayarı ve monitörü temizleme ...................................................................................................... 14
Bilgisayarın havalandırma deliklerini temizleme ................................................................................. 14
Klavyeyi ve fareyi temizleme .............................................................................................................. 14
Dokunmatik ekranı temizleme (yalnızca modelleri seç) ..................................................................... 14
TRWW iii
iv TRWW
1 Bilgisayarınızı koruma
Bilgisayarınız sisteminizin ve verilerinin bütünlüğünü yetkisiz erişime karşı korumaya yardım özellikleri
içerir. Doğru kullanım için bu özellikleri inceleyin.
Bilgisayar güvenlik özellikleri
Bilgisayardaki risk Bilgisayar özelliği
Bilgisayarın veya kullanıcı hesabının
yetkisiz kullanımı
Kullanıcı parolası
Parola
, bilgisayardaki bilgilerin güvenliğini sağlamak için seçtiğiniz karakter grubudur.
Kurulum Yardımcı Programı, BIOS
ayarları ve diğer sistem kimlik
bilgilerine yetkisiz erişim
Yönetici parolası
Bilgisayar virüsleri Antivirüs yazılımı
Bilgisayarınıza önceden yüklenen deneme sürümü ücretsiz antivirüs yazılımı, çoğu virüsü algılayıp
kaldırabilir ve çoğu durumda virüslerin neden olduğu hasarı giderebilir. Deneme süresinden sonra
da yeni virüslere karşı koruma sağlamak için uzatılmış bir güncelleştirme hizmeti satın alın.
Verilere yetkisiz erişim ve
bilgisayarın maruz kaldığı sürekli
tehditler
Güvenlik duvarı yazılımı
Windows 7, bilgisayara önceden yüklenmiş bir güvenlik duvarı yazılı
mı içerir.
Bilgisayara önceden yüklenmiş olan antivirüs yazılımı, bir güvenlik duvarı yazılımı da içerir.
Windows 7 kritik güvenlik güncelleştirmeleri
Microsoft, Windows 7 işletim sistemini sürekli olarak güncelleştirmektedir.
TRWW Bilgisayar güvenlik özellikleri 1
2 Sorun Giderme
Çevresel aygıtlarla ilgili sorunlar (örneğin, monitör veya yazıcı sorunları) hakkında bilgi için ürün
üreticisinin belgelerine bakın. Aşağıdaki tablolarda, bilgisayarınızı yüklerken, başlatırken veya
kullanırken karşılaşabileceğiniz bazı sorunlar ve bu sorunların olası çözümleri verilmektedir.
Daha fazla bilgi edinmek veya ek sorun giderme seçenekleri için, bilgisayarınızda bulunan Hızlı
Kurulum Kitapçığına bakın veya http://www.hp.com/support adresini ziyaret edin ve bilgisayarınızın
modelini arayın.
Bilgisayar başlamıyor
Belirti Olası çözüm
Hata mesajı: Sabit
disk sürücüsü
hatası.
Bilgisayarı yeniden başlatın.
1. Klavye üzerindeki Ctrl+Alt+Delete tuşlarına aynı anda basın.
2. Kırmızı renkli Kapatğmesinin yanındaki Okğmesini tıklatın ve ardından Yeniden Başlatı tıklatın.
Veya
bilgisayarınızı kapatmak için bilgisayar üzerindeki Güçğmesini 5 saniye boyunca basılı tutun ve
ardından bilgisayarı yeniden başlatmak için Güçğmesine yeniden basın.
3. Windows açılırsa, sabit disk sürücüsünü yedeklemek için hemen tüm önemli bilgileri yedekleyin.
4. Windows başlatılabilse de, başlatılamasa da Destek ile iletişim kurun.
Sabit disk sürücüsünün ya da sistem kartının değiştirilmesi gerekebilir.
Bilgisayar açılmıyor
veya başlatılamıyor.
Bilgisayarınızı harici güç kaynağına bağlayan kabloların düzgün takıldıklarına emin olun. Bilgisayarınızı harici güç
kaynağına bağlayan kablolar düzgün bir ş
ekilde takılmışlarsa ve priz çalışıyorsa, bilgisayarın arkasındaki yeşil güç
ğmesinin yanıyor olması gerekir; yanmıyorsa Destek birimine başvurun.
Ekran (monitör) boş ise, düzgün bağlanmamış olabilir. Monitörü bilgisayarınıza ve güç kaynağına bağlayıp ekranı
ın. Bkz.
Ekran (monitör) sayfa 3.
Duvardaki prize farklı bir elektrikli aygıt bağlayarak prizin çalışıp çalışmadığını kontrol edin.
Bilgisayar yanıt
vermiyor ve
kilitlenmiş gibi
görünüyor.
Yanıt vermeyen programları kapatmak veya bilgisayarınızı yeniden başlatmak için Windows Görev Yöneticisi’ni
kullanın:
1. Klavye üzerindeki Ctrl+Alt+Delete tuşlarına aynı anda basın.
2. Görev Yöneticisi’ni Başlat öğesini tıklatın.
3. Listeden tepki vermeyen programı seçin ve ardından Görevi Sonlandırı tıklatın.
Programları kapatmak işe yaramıyorsa bilgisayarı yeniden başlatın.
1. Klavye üzerindeki Ctrl+Alt+Delete tuşları
na aynı anda basın.
2. Kırmızı renkli Kapatğmesinin yanındaki Okğmesini tıklatın ve ardından Yeniden Başlatı tıklatın.
Veya
bilgisayarınızı kapatmak için bilgisayar üzerindeki Güçğmesini 5 saniye boyunca basılı tutun ve
ardından bilgisayarı yeniden başlatmak için Güçğmesine yeniden basın.
Hata mesajı:
Geçersiz sistem
diski veya Sistem
diski değil veya Disk
hatası.
Sürücü etkinliği durduğunda diski çıkarın ve klavyede ara çubuğuna basın. Bilgisayar açılmalıdır.
2 Bölüm 2 Sorun Giderme TRWW
Güç
Belirti Olası çözüm
Bilgisayar, Güç
ğmesine
basıldığında
kapanmıyor.
Bilgisayar kapanana kadar Güçğmesine basın ve basılı tutun. Güç Ayarlarını kontrol edin.
Bilgisayar otomatik
olarak kapanıyor.
Bilgisayar aşırı sıcak bir ortamda bulunuyor olabilir. Soğumasını bekleyin.
Bilgisayarınızın hava kanallarının tıkalı olmadığından ve dahili fanın çalıştığından emin olun; bkz
Bilgisayarı
toz, kir ve ısıdan uzak tutma sayfa 13.
(Bilgisayarınızda dahili fan bulunmayabilir.)
Ekran (monitör)
Belirti Olası çözüm
Ekran karanlık ve
monitörün güç ışığı
yanmıyor.
Monitörün arkasındaki güç kablosunu duvar prizine takın.
Monitördeki açma/kapamağmesine basın.
Ekran boş.Ekranı tekrar görünür hale getirmek için klavyede ara çubuğuna basın veya fareyi hareket ettirin.
Uyku modundan çıkmak için Uykuğmesine basın (sadece bazı modellerde) veya klavyedeki Esc tuşuna
basın.
Bilgisayarı açmak için Güçğmesine basın.
Monitörün görüntü kablosunda kırık veya eğik iğne olup olmadığını kontrol edin:
İğnelerin herhangi biri eğik veya kırıksa, monitör konektör kablosunu değiştirin.
İğnelerin herhangi biri eğik değilse, monitör konektör kablosunu tekrar bilgisayara bağlayın.
Ekrandaki görüntü çok
büyük veya çok küçük ya
da bulanık.
Windows 7’nin ekran çözünürlüğü ayarlarını düzeltin:
1. Başlatı, ardından da Denetim Masası’nı tıklatın.
2. Görünüm ve Kişiselleştirme altındaki Ekran Çözünürlüğünü Ayarla'yı tıklatın.
3. Çözünürlüğü gerektiği şekilde ayarlayın ve Uygula'yı tıklatın.
NOT: Burada listelenen bilgilere ek olarak monitörünüzle birlikte gelen belgelere de bakın.
Klavye ve fare (kablolu)
Belirti Olası çözüm
Klavye komutları ve
yazılan metinler
bilgisayar tarafından
algılanmıyor.
Fareyi kullanarak bilgisayarınızı kapatın, bilgisayarınızın arka tarafında klavyenizin bağlantısını çıkarıp
yeniden takın ve bilgisayarınızı yeniden başlatın.
Fare (kablolu) çalışmıyor
veya algılanmıyor.
Fare kablosunu bilgisayardan çekip yeniden takın.
Fare algılanmamaya devam ediyorsa, bilgisayarı kapatın, fare kablosunu çıkartıp tekrar takın ve bilgisayarı
yeniden başlatın.
TRWW Güç 3
Belirti Olası çözüm
İmleç, sayısal klavyedeki
ok tuşları kullanılarak
hareket ettirilemiyor.
Num Lock (Sayı Kilidi) 'ni kapatmak için klavyedeki Num Lock (Sayı Kilidi)tuşuna basın; bunu yaptığınızda
sayısal klavye kullanılır hale gelir.
İmleç farenin hareketine
tepki vermiyor.
ık tüm programlardaki değişiklikleri kaydetmek için klavyeyi kullanın ve ardından bilgisayarınızı yeniden
başlatın:
1. Klavye üzerindeki Alt+Tab tuşlarına aynı anda basarak açık programlar arasında gezinin.
2. Seçili programdaki değişikliklerinizi kaydetmek için klavyedeki Ctrl+ S tuşlarına aynı anda basın (Ctrl+S
çoğu uygulamada — tümünde değil— Kaydet için klavye kısayoludur).
3. ık tüm programlarda de
ğişiklikleri kaydetmek için 1. ve 2. adımı tekrarlayın.
4. ık tüm programlardaki değişiklikleri kaydettikten sonra klavyedeki Ctrl+Esc tuşlarına aynı anda
basarak Windows Başlat menüsünü görüntüleyin.
5. Kapat düğmesinin yanındaki Ok düğmesini seçmek için ok tuşlarını kullanın. Kapat'ı seçip ardından
Enter tuşuna basın.
6. Bilgisayarınız kapandıktan sonra, arka tarafında bulunan fare konnektörünü çıkarıp tekrar takın ve
bilgisayarınızı yeniden başlatın.
4 Bölüm 2 Sorun Giderme TRWW
Klavye ve fare (kablosuz)
Belirti Olası çözüm
Kablosuz klavye ve fare
çalışmıyor veya
algılanmıyor.
Kablosuz klavyeyi veya kablosuz fareyi alıcının etki mesafesi içinde kullandığınızdan emin olun, normal
kullanım için yaklaşık 10 metre (32 fit), ilk kurulum veya tekrar eşitleme sırasında 30 cm (12 inç)'dir.
Farenin Bekleme modunda olmadığından emin olun; 20 dakika süresince herhangi bir etkinlik olmazsa
fare Bekleme moduna girer. Yeniden etkinleştirmek için sol fare düğmesine basın.
Klavyedeki ve faredeki pilleri değiştirin.
Aşağıdaki adımları uygulayarak klavyeyi ve fareyi alıcıyla yeniden eşitleyin.
Aşağıdaki resimlerde gösterilen alıcı, kablosuz klavye ve kablosuz fare örnektir; sahip olduğunuz model farklı
olabilir. ÖNEMLİ: Bu adımlar
ı uygularken, kablosuz klavyeyi ve kablosuz fareyi alıcı ile aynı seviyeye, alıcının
en fazla 30 cm (12 inç) uzağına koyun ve etkileyebilecek başka aygıtların parazitlerinden uzak tutun.
1. Bilgisayardaki USB konektörünü alıcıdan çıkartın ve ardından yeniden takın. Bilgisayarınızın modelinde
alıcı için ayrı bir konnektör olabilir. Bilgisayarın önünde USB bağlantı noktası seçeneğiniz varsa bunu
kullanın.
2. Farenin açık (A) olduğundan emin olun ve farenin alt tarafındaki Bağlanğmesine (B) basıp, alıcıdaki
LED yanana veya yanıp sönmesi durana kadar 5-10 saniye basılı tutun. Alıcı bağlantısı süresi 60 saniye
sonra sona erer. Bağlantı kurulmasını sağlamak ve alıcının zaman aşımına uğramamasını sağlamak için
fareyi hareket ettirin ve ekranda yanıt alıp almadığınızı kontrol edin.
Off
On
Connect
A
B
3. Fare bağlantısı kurulduktan sonra, aynı işlemleri klavye için yapmak üzere sıradaki adımlarla devam
edin.
4. Klavyenin alt tarafındaki Bağlanğmesine (C) basın ve alıcının üzerindeki LED yanana veya yanıp
sönmesi durana kadar 5-10 saniye basılı tutun.
C
Hoparlörler ve ses
Belirti Olası çözüm
Ses düzeyi çok düşük
veya yetersiz.
Hoparlörleri bilgisayarın arkasındaki Ses Çıkış (limon yeşili) konektörüne bağladığınızdan emin olun. (Çok
kanallı hoparlörler için ek ses konektörleri kullanılır.) Bağımsız ve amfisiz hoparlörler (ayrı güç kaynağı
(örneğin, pil veya güç kablosu) olmayan hoparlörler) tatmin edici bir ses sağlamaz. Güç bağlantısı olmayan
hoparlörleri güç bağlantısı olanlarla değiştirin.
TRWW Klavye ve fare (kablosuz) 5
Belirti Olası çözüm
Ses gelmiyor. Windows 7 için:
1. Başlatğmesini, Denetim Masası'nı, Eylem Merkezi'ni tıklattıktan sonra Sorun Giderme'yi tıklatın.
2. Donanım ve Ses altında, Kayıttan ses çalmayla ilgili sorunları gider'i tıklatın.
Monitörü bilgisayara bağlamak için ekran kartında Yüksek Çözünürlüklü Multimedya Arayüzü (HDMI)
konnektörü kullanıyorsanız (yalnızca belirli modellerde), bilgisayarın ilk kurulumu sırasında ses duymak
istiyorsanız bilgisayarın Ses Çıkış konnektörüne analog hoparlör de bağlamanız gerekir. Analog hoparlör
bağlamak için Hızlı Kurulum broşürüne bakın.
Yerleşik monitör hoparlörü kullanıyorsanız, sesi ayarlamak için monitör ön panel Ses düğmesini kullanın.
Sesin etkin olması ve ses seviyesinin uygun ayarlanması
amacıyla ekran menüsüne (OSD) girmek için ön
panel düğmelerini kullanın.
Kendi gücüyle çalışan (aktif) hoparlörler bağladığınızdan ve açık olduğundan emin olun.
Bilgisayarınızı kapatın ve hoparlörleri çıkarıp tekrar bağlayın . Hoparlörlerin Giriş veya hoparlör bağlantı
noktasına değil, ses bağlantı noktasına bağlı olduğundan emin olun.
Uyku modundan çıkmak için Uykuğmesine (yalnızca bazı modellerde) veya klavyedeki Esc tuşuna basın.
Takılıysa kulaklıkları (veya hoparlör sistemini) bilgisayarınızdan çıkarın.
Internet erişimi
Belirti Olası çözüm
Internet programları
otomatik olarak
başlamıyor.
ISS’nizde oturum açıp istenen programı başlatın.
Internet'e
bağlanamıyorum.
Windows 7 için:
1. Başlatğmesini, Denetim Masası'nı, Eylem Merkezi'ni tıklattıktan sonra Sorun Giderme'yi tıklatın.
2. Ağ ve Internet altında, Internet'e Bağlan'ı tıklatın.
Internet bağlantı türü için doğru kabloları kullandığınızdan emin olun. Bilgisayarınızda çevirmeli bir modem ve
Ethernet ağ adaptörü (ağ arabirim kartı veya NIC de denir) bulunabilir. Modem, yerel ağa (LAN) bağlanmak
için standart telefon kablosu kullanırken ağ adaptörü, aynı
amaç için bir ağ kablosundan faydalanır. Ağ
adaptörüne telefon kablosu bağlamayın ve telefon servisi hattına ağ kablosu takmayın; takmanız halinde ağ
adaptörü zarar görebilir.
Kablosuz kurulum sihirbazını çalıştırın:
1. Başlat'ı, Denetim Masası'nı, Ağ ve Internet'i tıklattıktan sonra Ağ ve Paylaşım Merkezi'ni tıklatın.
2. Ağ ve Paylaşım Merkezi penceresinde, sihirbazı açmak için Bağlantı veya ağ kur seçeneğini
tıklattıktan sonra ekrandaki yönergeleri izleyin.
Sisteminizde harici anten varsa anteni daha iyi bir konuma getirmeye çalışın. Anten dahiliyse bilgisayarı
hareket ettirmeyi deneyin.
Daha sonra tekrar bağlanmaya çalışı
n veya yardım için Internet Servis Sağlayıcınıza (ISS) başvurun.
6 Bölüm 2 Sorun Giderme TRWW
Yazılım sorun giderme
Yazılım sorunlarını
gidermek için şu
yöntemleri deneyin:
Bilgisayarı tamamen kapatın ve ardından yeniden açın. Bu en kolay (bazen de en iyi) yoldur.
Sürücüleri güncelleyin (sıradaki Aygıt sürücülerini güncelleme başlığına bakın).
Microsoft Sistem Geri Yükleme Yazılım programını ve donanım sürücüsü yeniden yüklemeyi kullanın (bu
tablonun ilerleyen kısımlarındaki Microsoft Sistem Geri Yükleme başlığına bakın). — Bilgisayarınızı yazılım
kurulmadan önce kullanımda olan yapılandırmaya geri yükler.
Yazılım programını veya donanım sürücüsünü yeniden yükleyin (bu tablonun ilerleyen kısımlarındaki Yaz
ılım
programı ve donanım sürücüsü yeniden yükleme başlığına bakın). — Yazılımı (ürünle birlikte verilmişse)
veya donanım sürücüsünü varsayılan fabrika ayarlarına geri yükler.
Sistem Kurtarma (bkz.
Sistem kurtarma sayfa 9) — Sabit disk sürücüsünü siler ve yeniden biçimlendirir;
ardından işletim sistemini, programları ve sürücüleri geri yükler. Bu işlem, oluşturmuş olduğunuz tüm veri
dosyalarını siler.
Aygıt sürücülerini
güncelleme
Sürücüyü güncelleştirmek veya yeni sürücü sorunu gidermiyorsa bir önceki sürücü sürümüne geri dönmek için
aşağıdaki yordamı uygulayın:
1. Başlat'ı tıklatın.
2. Aramayı Başlat kutusuna Aygıt Yöneticisi yazın ve Aygıt Yöneticisi penceresini açmak için Aygıt
Yöneticisi’ni tıklatın.
3. Güncelleştirmek veya geri yüklemek istediğiniz aygıt türünü genişletmek için (+) artı işaretini tıklatın.
(Örneğin, DVD/CD-ROM sürücüler).
4. Belirli bir öğ
eyi çift tıklatın (örneğin, HP DVD Writer 640b).
5. Sürücü sekmesini tıklatın.
6. Sürücüyü güncelleştirmek için Sürücüyü Güncelleştir’i tıklatıp ekrandaki yönergeleri uygulayın.
Veya
bir önceki sürücü sürümüne dönmek için, Sürücüyü Geri Alı tıklatın ve ekrandaki yönergeleri
uygulayın.
Microsoft Sistem
Geri Yükleme
Bilgisayarınızda yüklü bir yazılımdan kaynaklanabilecek bir sorunla karşılaşırsanız, bilgisayarınızı bir önceki geri
yükleme noktasına döndürmek için Sistem Geri Yükleme özelliğini kullanın. Geri yükleme noktalarını elle de
ayarlayabilirsiniz.
NOT: Sistem Kurtarma programını kullanmadan önce mutlaka bu Sistem Geri Yükleme yordamını uygulayın.
Microsoft Windows sürümüyle birlikte gelmeyen sistemlerde bazı özellikler bulunmayabilir.
Sistem Geri Yükleme işlemi başlatmak için:
1. Tüm açık programları kapatın.
2. Başlat öğesini tıklatın, Bilgisayar öğesini sağ tıklattıktan sonra Özellikler ö
ğesini tıklatın.
3. Sistem koruması'nı, Sistem Geri Yükleme’yi, İleri’yi tıklatın ve ekrandaki yönergeleri izleyin.
Geri yükleme noktalarını elle eklemek için:
1. Tüm açık programları kapatın.
2. Başlat öğesini tıklatın, Bilgisayar öğesini sağ tıklatın, Özellikler ve ardından Sistem koruma öğesini
tıklatın.
3. Koruma Ayarları altında geri yükleme noktasını oluşturmak istediğiniz diski seçin.
4. Oluştur'u tıklatın ve ekrandaki yönergeleri uygulayın.
TRWW Yazılım sorun giderme 7
Yazılım programı ve
donanım
sürücüsünü yeniden
yükleme
Fabrikada yüklenen bir yazılım programlarından biri veya donanım sürücüleri zarar görürse Kurtarma Yöneticisi
programını kullanarak yeniden yükleyebilirsiniz (yalnızca belirli modellerde bulunur).
NOT: Bilgisayar kutunuzdan çıkan CD veya DVD’leri kullanarak yüklediğiniz yazılım programlarını yeniden
yüklemek için Kurtarma Yöneticisi programını kullanmayın. Bu programları doğrudan CD veya DVD’lerden
yükleyin.
Program kaldırmadan önce bunu yeniden yüklemenin bir yolu olduğundan emin olun. Emin olmak için ilk
yüklediğiniz yerde (disk veya Internet gibi) halen olup olmadığını kontrol edin. Programın Kurtarma Yöneticisi’nden
yeniden yükleyebildiğiniz programlar listesinde olup olmadığını da kontrol edebilirsiniz.
NOT: Microsoft Windows sürümüyle birlikte gelmeyen sistemlerde bazı özellikler bulunmayabilir.
Kurtarma Yöneticisi’nde yüklenebilir programlar listesini denetlemek için:
1. Başlat ğmesini, Tüm Programlar'ı, Kurtarma Yöneticisi'ni tıklatın ve ardı
ndan Kurtarma Yöneticisi'ni
tıklatın. Sorulursa, programın devam etmesine izin vermek için Evet'i tıklatın.
2. Hemen yardıma ihtiyacım var altında Yazılım Programı Yeniden Yükleme'yi tıklatın.
3. Hoş Geldiniz ekranında İleri’yi tıklatın. Program listesi açılır. Programınızın orada olup olmadığını kontrol
edin.
Kurtarma Yöneticisi'ni kullanarak bir programı yeniden yüklemek için:
1. Başlat ğmesini, Tüm Programlar'ı, Kurtarma Yöneticisi'ni tıklatın ve ardından Kurtarma Yöneticisi'ni
tıklatın.
2. Yazılım Programı
Yeniden Yükleme'yi tıklattıktan sonra Hoş Geldiniz ekranında İleri'yi tıklatın.
3. Yüklemek istediğiniz programı seçip İleri’yi tıklatın ve ekrandaki yönergeleri uygulayın.
4. Yeniden yükleme işlemini tamamladığınızda bilgisayarı yeniden başlatın. Bu son adımı atlamayın. Yazılım
programlarını veya donanım sürücülerini kurtarmayı tamamladıktan sonra bilgisayarınızı yeniden başlatmanız
gerekir.
Program kaldırmak için:
1. Tüm yazılım programlarını ve klasörleri kapatın.
2. Baş
latı, ardından da Denetim Masası’nı tıklatın.
3. Programlar altında, Program kaldır öğesini tıklayın.
4. Kaldırmak istediğiniz programı seçip ardından Kaldırı tıklatın.
8 Bölüm 2 Sorun Giderme TRWW
3Sistem kurtarma
Sistem kurtarma, sabit disk sürücüsünü bütünüyle silip yeniden biçimlendirerek oluşturmuş olduğunuz
tüm veri dosyalarını siler ve ardından işletim sistemini, programları ve sürücüleri yeniden yükler.
Ancak fabrikada bilgisayarınıza yüklenmeyen programları yeniden yüklemeniz gerekir. Bu yazılımlara,
bilgisayar aksesuar kutusuyla verilen ortamlarda bulunan programlar ve satın aldıktan sonra
kurduğunuz programlar dahildir.
NOT: Sistem Kurtarma programını kullanmadan önce mutlaka Sistem Geri Yükleme yordamını
uygulayın —
Yazılım sorun giderme sayfa 7 altındaki
Microsoft Sistem Geri Yükleme
'ye bakın.
Microsoft Windows sürümüyle birlikte gelmeyen sistemlerde bazı özellikler bulunmayabilir.
Sistem kurtarma yöntemi seçme
Sistem Kurtarma gerçekleştirmek için aşağıdaki yöntemlerden birini seçmeniz gerekir:
Kurtarma Görüntüsü — Sistem Kurtarma'yı sabit disk sürücünüze kaydedilmiş bir kurtarma
görüntüsünden çalıştırın. Kurtarma görüntüsü fabrikada yüklenen özgün yazılımın kopyasının
bulunduğu dosyadır. Kurtarma görüntüsünden bir Sistem Kurtarma işlemi gerçekleştirmek için
bkz.
Windows 7 Başlat Menüsünden Sistem Kurtarma sayfa 9.
NOT: Kurtarma görüntüsü, sabit disk sürücünüzün veri depolamak için kullanılamayan bir
bölümünü kullanır.
Kurtarma Ortamı — Sistem Kurtarma'yı sabit disk sürücünüzde depolanmış dosyalardan
oluşturduğunuz veya ayrı olarak satın aldığınız kurtarma ortamından çalıştırın. Kurtarma ortamı
oluşturmak için bkz.
Kurtarma ortamı oluşturma sayfa 12
.
Sistem Kurtarma seçenekleri
Sistem Kurtarma işlemini aşağıdaki sırada başlatmanız gerekir:
1. Windows 7 Başlat menüsünden sabit disk sürücüsüyle.
2. Sistem başlatma sırasında klavyede F11 tuşuna basılarak sabit disk sürücüsüyle.
3. Oluşturduğunuz kurtarma ortamıyla.
4. HP Destek’ten satın alınan kurtarma diskleriyle. Kurtarma diski satın almak için
http://www.hp.com/support adresini ziyaret edin.
Windows 7 Başlat Menüsünden Sistem Kurtarma
DİKKAT: Sistem Kurtarma, oluşturduğunuz veya yüklediğiniz tüm programları ve verileri siler.
Önemli verileri çıkarılabilir bir diske veya USB flash sürücüsüne yedekleyin.
Bilgisayarınız çalışıyor ancak Windows 7 yanıt vermiyorsa, Sistem Kurtarma işlemi gerçekleştirmek
için şu adımları izleyin.
1. Bilgisayarı kapatın.
2. Monitör, klavye ve fare dışındaki bilgisayarınıza bağlı tüm çevre birimlerini çıkarın.
3. Bilgisayarıın.
TRWW Sistem kurtarma yöntemi seçme 9
4. Başlat ğmesini, Tüm Programlar'ı, Kurtarma Yöneticisi'ni tıklatın ve ardından Kurtarma
Yöneticisi'ni tıklatın. Sorulursa, programın devam etmesine izin vermek için Evet'i tıklatın.
5. Hemen yardıma ihtiyacım var altındaki Sistem Kurtarma'yı tıklatın.
6. Evet’i seçin ve ardından İleri’yi tıklatın. Bilgisayarınız yeniden başlar.
NOT: Sisteminiz bir kurtarma bölmesi
algılamazsa
, kurtarma ortamı takmanızı ister. Diski veya
USB flash sürücüyü takın, Evet'i seçin ve ardından bilgisayarı yeniden başlatmak ve Kurtarma
Yöneticisini kurtarma diskinden veya USB flash sürücüsünden çalıştırmak için İleri'yi tıklatın.
İstendiğinde bir sonraki sistem kurtarma diskini yerleştirin.
7. Bilgisayar yeniden başladığında tekrar Kurtarma Yöneticisi karşılama ekranını görürsünüz.
Hemen yardıma ihtiyacım var altındaki Sistem Kurtarma'yı seçin. Dosyalarınızı yedeklemeniz
için sorgu yapılırsa ve önceden yedeklememişseniz Önce dosyalarınızı yedekleyin (önerilir)'i
seçin ve ardından İleri'yi tıklatın. Aksi takdirde Dosyalarınızı yedeklemeden kurtarın'ı seçin ve
ardından İleri’yi tıklatın.
8. Sistem Kurtarma işlemi başlar. Sistem Kurtarma tamamlandıktan sonra bilgisayarı yeniden
başlatmak için Son’u tıklatın.
9. Kay
ıt işlemini tamamlayın ve masaüstünü görene kadar bekleyin.
10. Sonra bilgisayarınızı kapatın, tüm çevre birimlerini bilgisayarınıza yeniden bağlayıp
bilgisayarınızıın.
Sistem başlatma aşamasında Sistem Kurtarma
DİKKAT: Sistem Kurtarma, oluşturduğunuz veya yüklediğiniz tüm programları ve verileri siler.
Önemli verileri çıkarılabilir bir diske veya USB flash sürücüsüne yedekleyin.
Windows 7 yanıt vermiyor, ancak bilgisayar çalışıyorsa Sistem Kurtarma gerçekleştirmek için
aşağıdaki adımları uygulayın:
1. Bilgisayarı kapatın. Gerekirse, Güçğmesine basın ve bilgisayarınız kapanana kadar basılı
tutun.
2. Monitör, klavye ve fare dışındaki bilgisayarınıza bağlı tüm çevre birimlerini çıkarın.
3. Bilgisayarı açmak için Güçğmesine basın.
4. Başlangıçtaki şirket logosu ekranı görüntülenir görüntülenmez, Windows Dosyaları Yüklüyor...
iletisi görüntülenene kadar klavyenizde art arda F11 tuşuna basın.
5. Hemen yardıma ihtiyacım var altındaki Sistem Kurtarma'yı t
ıklatın.
6. Dosyalarınızı yedeklemeniz için sorgu yapılırsa ve önceden yedeklememişseniz Önce
dosyalarınızı yedekleyin (önerilir)'i seçin ve ardından İleri'yi tıklatın. Aksi takdirde
Dosyalarınızı yedeklemeden kurtarın'ı seçin ve ardından İleri’yi tıklatın.
7. Sistem Kurtarma işlemi başlar. Sistem Kurtarma tamamlandıktan sonra bilgisayarı yeniden
başlatmak için Son’u tıklatın.
8. Kayıt işlemini tamamlayın ve masaüstünü görene kadar bekleyin.
9. Sonra bilgisayarınızı kapatın, tüm çevre birimlerini bilgisayarınıza yeniden bağlayı
p
bilgisayarınızıın.
Kurtarma ortamından Sistem Kurtarma
DİKKAT: Sistem Kurtarma, oluşturduğunuz veya yüklediğiniz tüm programları ve verileri siler.
Önemli verileri çıkarılabilir bir diske veya USB flash sürücüsüne yedekleyin.
10 Bölüm 3 Sistem kurtarma TRWW
Kurtarma ortamı oluşturmak için bkz.
Kurtarma ortamı oluşturma sayfa 12
.
Kurtarma ortamı kullanarak Sistem Kurtarma gerçekleştirmek için:
1. Bilgisayar çalışıyorsa kaydetmek istediğiniz tüm veri dosyalarını içeren bir yedek DVD ya da
yedek USB flash sürücüsü oluşturun ve ardından yedek ortamı sürücü tepsisinden çıkarın.
2. Kurtarma DVD'leri kullanıyorsanız, kurtarma diski no. 1’i DVD tepsisine yerleştirin ve tepsiyi
kapatın. Kurtarma USB flash sürücüsü kullanıyorsanız, sürücüyü bir USB bağlantı noktasına
takın.
3. Bilgisayar çalışırsa Başlat ğmesini tıklatın, Kapat düğmesinin yanındaki Ok düğmesini tıklatın
ve ardından Kapat'ı tıklatın. Veya bilgisayar yanıt vermiyorsa Güçğmesini yaklaşık 5 saniye
süreyle veya bilgisayar kapanana kadar basılı tutun.
4. Monitör, klavye ve fare dışındaki bilgisayarınıza bağlı tüm çevre birimlerini çıkarın.
5. Bilgisayarı açmak için Güçğmesine basın. Kurtarma DVD'si kullanıyorsanız, bilgisayar,
Kurtarma Yöneticisini otomatik olarak diskten çalıştırır. Adım 7'ye geçin.
6. Sistem Kurtarmayı USB flash sürücüden çalıştırmaktaysanız, önyükleme menüsünü ekrana
getirebilmek için bilgisayar açılırken Esc tuşuna basın. USB aygıtını seçmek için ok tuşlarını
kullanın ve o aygıttan önyükleme yapmak için Enter tuşuna basın.
7. Sistem Kurtarmayı ortamdan mı sabit diskten mi çalıştırmak istediğiniz sorulursa, ortam
ı seçip
İleri'yi tıklatın.
8. Hemen yardıma ihtiyacım var altındaki Fabrika Ayarlarına Sıfırla'yı tıklatın.
9. Dosyalarınızı yedeklemeniz için sorgu yapılırsa ve önceden yedeklememişseniz Önce
dosyalarınızı yedekleyin (önerilir)'i seçin ve ardından İleri'yi tıklatın. Aksi takdirde
Dosyalarınızı yedeklemeden kurtarın'ı seçin ve ardından İleri’yi tıklatın.
10. Sonraki kurtarma diskini yerleştirmeniz istenirse yerleştirin.
11. Kurtarma Yöneticisi sona erdikten sonra tüm kurtarma ortamlarını sistemden çıkarın.
12.
Bilgisayarı yeniden başlatmak için Son’u tıklatın.
Kurtarma ortamı
Kurtarma ortamı, boş DVD disklere ya da USB flash sürücülere oluşturulabilir (yalnızca bir tanesine,
her ikisi birden olmaz). Sabit disk sürücünüzde kayıtlı kurtarma görüntüsünden bir kurtarma diski seti
oluşturmalısınız. Bu görüntüde bilgisayarınıza, fabrikada yüklenen işletim sisteminin ve yazılım
programı dosyalarının kopyası bulunur. Bilgisayarınızda yalnızca bir adet kurtarma ortamı seti
oluşturabilirsiniz ve bu ortamlar
yalnızca
bu bilgisayarda kullanılabilir. Kurtarma ortamını güvenli bir
yerde saklayın.
NOT: Microsoft Windows sürümüyle birlikte gelmeyen sistemlerde bazı özellikler bulunmayabilir.
TRWW Kurtarma ortamı 11
Kurtarma ortamı seçme
Kurtarma disklerini oluşturabilmeniz için bilgisayarınızda DVD yazıcı bulunmalıdır ve yalnızca
yüksek kaliteli boş DVD+R veya DVD-R diskleri kullanmalısınız.
NOT: Kurtarma diski oluşturmak için CD veya DVD+RW, DVD-RW, DVD+RW DL, DVD-RW
DL, DVD+R DL ya da DVD-R DL diskleri
kullanamazsınız
.
Kurtarma diskleri oluşturuyorsanız, kurtarma disk seti oluşturmak için yüksek kaliteli diskler
kullandığınızdan emin olun. Kusursuz olmayan disklerin kabul edilmemesi normaldir. Yeniden
denemek için boş bir yeni disk koymanız istenir.
Kurtarma diskleri takımındaki disk sayısı bilgisayarınızın modeline göre değişir (genel olarak 1-3
DVD diski). Kurtarma Diski Oluşturucu programı, takımı oluşturmak için tam olarak kaç boş diske
ihtiyacınız olduğunu söyler.
Yüksek kaliteli boş bir USB sürücü kullanarak kurtarma bir kurtarma USB flash sürücüsü de
oluşturabilirsiniz. USB flash sürücü kullanıyorsanız, program, tüm verileri kaydetmek için ne
büyüklükte bir sürücüye ihtiyaç olduğunu söyleyecektir (minimum 8 GB).
NOT: Ortama yazılan bilgilerin doğruluğunun onaylanması gerektiğinden kurtarma ortamı
oluşturma işlemi biraz zaman alır. İşlemden herhangi bir noktada çıkabilirsiniz. Programı bir sonraki
çalıştırmanızda, kaldığı yerden devam eder.
Kurtarma ortamı oluşturma
Kurtarma diskleri oluşturmak için:
1. Tüm açık programları kapatın.
2. Başlat > Tüm Programlar öğelerini tıklatın, Kurtarma Yöneticisi'ni ve ardından Kurtarma
Ortamı Oluşturma'yı seçin. Sorulursa, programın devam etmesine izin vermek için Evet'i
tıklatın.
3. Boş DVD(ler) kullanarak kurtarma ortamı oluştur'u seçtikten sonra İleri'yi tıklatın.
4. Ekrandaki yönergeleri izleyin. Her diski oluştururken etiketleyin (örneğin Kurtarma 1,
Kurtarma 2).
Kurtarma USB flash sürücü oluşturmak için:
1. Tüm açık programları kapatın.
2. USB flash sürücüyü bilgisayarın USB bağlantı noktalarından birine takın.
3. Başlat > Tüm Programlar öğelerini tıklat
ın, Kurtarma Yöneticisi'ni ve ardından Kurtarma
Ortamı Oluşturma'yı seçin.
4. USB flash sürücüyle kurtarma ortamı oluştur'u seçtikten sonra İleri'yi tıklatın.
5. Ortam listesinden USB flash sürücüyü seçin. Program, kurtarma sürücüsü oluşturabilmek için ne
kadar alana gerek olduğunu söyler. USB flash sürücüde yeterli boş alan yoksa (minimum 8 GB
gerekir), bu sürücü ekranda soluk renkle gösterilir. İleri'yi tıklatın.
NOT: Kurtarma Ortamı Oluşturma programı, flash sürücüyü biçimlendirir ve üzerindeki tüm
dosyaları siler.
6. Ekrandaki yönergeleri izleyin. USB flash sürücüyü etiketleyip emniyetli bir yerde sakladığınızdan
emin olun.
NOT: Kurtarma ortamı oluşturmak için ortam kartları kullanmayın. Sistem, ortam kartından
önyükleme yapamıyor olabileceğinden siz de sistem kurtarmayı çalıştıramayabilirsiniz.
12 Bölüm 3 Sistem kurtarma TRWW
4Bakım
Bilgisayarınızın en yüksek performansta çalışabilmesi için basit bakım uygulamalarını yapmak büyük
önem taşır.
Programlar ve görevler
Doğru bakım için bu talimatları önerilen aralıklarla uygulayın.
Haftalık Yazılım temizleme Disk Temizleme'yi veya güvenli üçüncü taraf temizleme araçlarını kullanarak
birikmiş olan ve sisteminizi yavaşlatan önemsiz dosyaları ve geçici dosyaları
kaldırın. Ayrıca, artık gerekmeyen programları bulun ve kaldırın.
Disk birleştirme Sabit diskinizi iyi durumda tutmak ve sistem performansını iyileştirmek için Disk
Birleştirme'yi çalıştırın. Bu görevi sık sık yapmak sisteminize zarar vermez.
Virüs taraması Gözden kaçmış olabilecek virüsleri yakalamak için her hafta tam bir virüs
taraması yapın. Çoğu antivirüs ürününde bunu otomatik olarak yapan
programlama özelliği vardır.
Aylık Donanım temizleme Bilgisayarın
ızın içini ve dışını tamamen temizleyin.
Yazılım güncelleştirmeleri Windows Update'i kullanarak işletim sistemi hatalarını giderin ve performansı
iyileştirin. Ayrıca, donanımınızın sürücü güncelleştirmelerini ve en sevdiğiniz
programların yeni sürümlerini kontrol etmeyi unutmayın.
Windows Güncelleştirme Güncelleştirmeleri yüklemek için Windows Update'i ayda bir çalıştırın.
Sabit disk tanılama Bazen bozulması yakın bir sabit disk, Sabit Disk Tanılama ile önceden
farkedilebilir.
Yıllık Sistem Kurtarma Bilgisayar kullanımına bağlı olarak, zaman içinde sisteminiz tıkanabilir. Windows
işletim sistemi yükleme dosyalarını temizlemek ve sisteminizi ilk başlattı
ğınız
orijinal yapılandırmasına geri döndürmek için Sistem Kurtarma'yı kullanın.
Sistem Kurtarma işlemine devam etmeden önce önemli veri dosyalarının
yedeğini alın. Ayrıntılar için bkz.
Sistem kurtarma sayfa 9.
Gerektikçe Verilerinizi yedekleme Bilgisayarınızda yüklü CD veya DVD kaydetme yazılımlarını kullanarak kişisel
dosyalar, e-posta mesajları ve sık kullanılan web sitesi adresleri gibi önemli
bilgilerin yedeklerinin bulunduğu diskler oluşturun (veya yazdırın). Verileri dış bir
sabit disk sürücüne de taşıyabilirsiniz.
Bilgisayarı toz, kir ve ısıdan uzak tutma
Bilgisayarın toz, kir ve sıcaktan korunması kullanım ömrünü artırır. Örtü etkisi oluşturan toz, hayvan
tüyleri ve diğer parçacıklar birikir; bu nedenle parçalar aşırı ısınır ya da, söz konusu olan klavye ve
fareyse düzgün ve verimli çalışmaz. Toz ve kirlere ait görünür işaretler için sisteminizi ayda bir
denetleyip üç ayda bir temizleyin. Ek temizlik yönergeleri için
www.hp.com/support adresini ziyaret
edin.
TRWW Programlar ve görevler 13
Bilgisayarı ve monitörü temizleme
Bilgisayarı ve monitörü temizlemek için bu adımları uygulayın:
1. Bilgisayarın ve monitörün fişini çekin.
2. Temiz, kuru bir bez kullanarak monitör ekranını temizleyin. Monitör ekranında su kullanmayın.
Daha ince bir temizlik için temiz bir bez ve antistatik ekran temizleyici kullanın.
3. Bilgisayar kasasının ve monitör kasasının tozunu almak için temiz, kuru bir bez kullanın.
NOT: Bilgisayar veya monitör kasasındaki çıkartma kalıntılarını ya da döküntüleri temizlemek
için izopropil alkol (tuvalet ispirtosu) ve tiftiksiz bir bez kullanın.
Bilgisayarın havalandırma deliklerini temizleme
Hava kanalları bilgisayarın serin kalmasını sağlar. Pille çalışan küçük bir el süpürgesi kullanarak bu
kanalları temiz tutun. (Pilli el süpürgesi elektrik çarpması riskini ortadan kaldırır.)
1. Bilgisayar kasasındaki havalandırma deliklerini vakumla temizleyin.
2. Bilgisayar bağlantı noktaları (Ethernet ve USB bağlantı noktaları gibi) içinde ve çevresinde
biriken kalıntıları alın.
Klavyeyi ve fareyi temizleme
Klavye tuşlarını temizlerken tuş başlıklarını ve yayları da almamak için pilli el süpürgesini düşük bir
ayarda çalıştırın.
1. Klavye tuşları arasından ve oluklar boyunca tozunu alın.
2. Klavye tuşlarında ve kenarlarında biriken kirleri temizlemek için temiz, kuru bir bez ve izopropil
alkol (tuvalet ispirtosu) kullanın.
3. Temizlik beziyle fare gövdesini ve kablosunu temizleyin.
Farenizde fare topu varsa, içindeki topu ve merdaneleri temizleyin:
1. Fareyi ters çevirin, top kapağı halkasını saat yönünün tersine çevirerek halkayı çıkarın ve topu
serbest bırakın.
2. Topu sabun ve ılık suyla yıkayın.
3. Farenin içindeki merdaneleri izopropil alkol (tuvalet ispirtosu) ile nemlendirilmiş kulak pamuğuyla
temizleyin.
4. Top ve silindirler tamamen kuruduğunda topu ve top kapağını yerleş
tirin.
Dokunmatik ekranı temizleme (yalnızca modelleri seç)
DİKKAT: Temizlik maddesini doğrudan ekranın üzerine püskürtmeyin; temizlik maddesini beze
püskürtün, dokunmatik ekranın yanlarını ve yüzeyini silin.
Dokunmatik ekrana zarar verebileceğinden ekranın yüzeyini ve yanlarını temizlerken aşındırıcı
temizleyici veya bez kullanmayın.
14 Bölüm 4 Bakım TRWW
Dokunmatik ekranı temizlemek için şu adımları izleyin:
1. Bilgisayarı kapatın. Başlatğmesine ve ardından Kapat’a dokunun.
2. Güç kablosunu duvardan çekin.
3. Dokunmatik ekranı temizlemek için yumuşak bir bezin üzerine yumuşak bir cam temizleyici
püskürtün.
4. Kir, parmak izi veya ekranın dokunma tanımasını engelleyebilecek diğer kalıntıları çıkarmak için
dokunmatik ekranın solunu ve sağını silin.
TRWW Dokunmatik ekranı temizleme (yalnızca modelleri seç) 15
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19

HP Omni 120-1105er Desktop PC Troubleshooting guide

Tip
Troubleshooting guide