Shimano ST-2300 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur:

* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Çalıștırma
Kol B
Kol A : En küçük dișliden en büyük arka dișliye geçiș yapar.
Kol B : Büyük dișliden küçük arka dișliye geçiș yapar.
Kol a : Küçük aynakol dișlisinden büyük aynakol dișlisine
geçil yapar.
Kol b : Büyük aynakol dișlisinden küçük aynakol dișlisine
geçiș yapar.
Arka Ön
Kol A
Kol b
Kol a
Tüm kollar, serbest bırakıldıklarında
bașlangıç pozisyonuna geri dönerler.
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız
tavsiye edilir.
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun Gevșek,
așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden
olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve
ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere
güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde
kaydıklarından emin olun.
İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS vites
değiștirme fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili
değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet
satıcınıza danıșın.
Uzanım ayar bloğunu (pabuç aralık parçasını) kullanırken:
8-derece uzanım ayar bloğunu takarken anatomik tipte bir gidon kullanın. Eğer yuvarlak
tipte bir gidon kullanırsanız, kablo kursu çok kısalabilir ve bu durum, yetersiz frenleme
gücüne yol açabilir.
Yuvarlak tip Anatomik tip
Eğer kablo kancası vites kablosu deliğiyle hizalanmazsa,
hizalanıncaya kadar b kolunu bastırmaya devam edin ve ardından
kabloyu takın.
İç ucun kablo kancasına sıkı bir șekilde oturduğundan emin
olun.
Değiștirme yöntemi
1. Lastik tamponu çıkarın.
2. Pabuç aralık parçasının iki çıkıntısına ince bir gres
tabakası uygulayın.
3. Çıkıntılar mümkün olduğu kadar içeri girecek șekilde
pabuç aralık parçasını bastırarak takın.
Bisikleti kullanmadan önce, bu servis talimatıyla birlikte FD-2300 / 2303 servis talimatını da okuyun.
Kol A : Küçük dișliden büyük arka dișliye geçiș yapar.
Kol A; 1 ve 2 pozisyonlarında klik-stop fonksiyonuna
sahiptir.
Arka değiștirici kolunun çalıștırılması
Kol A
kol A bașlangıç
pozisyonu
2 Klik
1 Klik
34
35
1 : Bir dișli geçiși yapar
Örnek: 3.den 4.ye
2 : İki dișliyle hızlı vites değișimi
yapar
Örnek: 3.den 5.ye
Kol B : Büyük dișliden küçük arka dișliye geçiș yapar.
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye geçiș yapmak için,
B koluna bir defa basın.
kol B
bașlangıç pozisyonu
34
Örnek: 4.den 3.ye
Bisikleti kullanmadan önce, bu servis talimatıyla birlikte
RD-2300'ün servis talimatını da okuyun.
Ön vites kolunun kullanımı
(FD-2300 / 2303)
Kol a
: Küçük aynakol dișlisinden büyük aynakol
dișlisine geçiș yapar.
Kol a
Kol a
bașlangıç pozisyonu
Eğer a kolunun çalıșması aynakol
dișlisi vites değișim hareketini
tamamlamazsa, kol hareketinin kısa
kalan kısmını (X) tamamlamak için
a kolunu tekrar çalıștırın.
Tam dișli değișim hareketi
Gerçek hareket
Kol b : Büyük aynakol dișlisinden küçük aynakol
dișlisine geçiș yapar.
< FD-2300 >
Kol b
bașlangıç pozisyonu
Kol b çalıștırıldığında, bir "klik" hareketiyle trimming (ses
engelleme mekanizması) kilitlenir ve daha güçlü olan ikinci
"klik" hareketiyle dișli değișim hareketi tamamlanır.
Trimming'den sonraki itme hareketi, vites değișim kursunu
tamamlayacaktır.
Klik (Trim ișlemi)
Klik
Dișli değișimini
tamamlayıcı kurs
Pabuç aralık
parçası
Pabuç aralık
parçası
Lastik tampon
Kullanılan kablo
• İç kablo ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
• SLR fren kablosu •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Not: Ön kol, b kolu bir veya iki kez
itilinceye kadar içeri yatırılamaz.
Montaj
Gidona montaj
Bağlantıyı göbeğin dıș
tarafındaki montaj somunuyla
sabitleyin. Göbek kapağını geri
çekin ve 5 mm Alyen anahtarı
kullanarak civatayı sıkın.
Fren kablosunun montajı
Kabloyu gidonların tam uzunluğuna göre hesaplasanız bile bir miktar
kablo fazlalığı bırakın.
1. Kabloyu kablo kancasından daha kolay geçirmek için kolu
(vites değiștirir gibi) içeri yatırın.
Kol b
2. İç kabloyu geçirin.
İç kablo
Kablo kancası
3. Dıș rehberi iç kabloya tespit edin ve göbek içindeki açılı elemanı
ayarlayın.
Not: İç kablo üzerindeki gres yağını silmeyin. Aynı zamanda, iç
kabloya toz ve yabancı madde yapıșmamasına dikkat edin.
Braket
Dıș rehberin açılı
elemanı
İç kablo
Dıș rehber
(Parçalar ayrı olarak satılır)
4. Fren kablosunu iç kablo üzerine ve dıș rehber boyunca brakete
yerleștirin.
Dıș tutucu
Kablo rehberi
İç ucun kablo kancasına
sıkı bir șekilde
oturduğundan emin olun.
Kablo kancası
İç uç
Fren kablosu
5. Fren kablosunu gidonun ön kısmı boyunca çekerek dıș rehberle
kapatın. Șimdi, dıș rehberi gidonun uzunluğuna göre kesin ve geçici
olarak yerine bantlayın.
6. Son olarak, gidonu kaplama bandıyla sarın.
Bant
Fren kablosu
Dıș rehber
B kolunu 8 veya daha fazla
çalıștırarak en yüksek konuma
ayarkayın; gösterge üzerinden en
yüksek konumun doğru olup
olmadığını kontrol edin ve daha
sonra iç kabloyu takarak
ayarlayın.
• Arka kol
Kol B
En az 8 defa
çalıștırın
Fren koluna basın ve ardından iç
kabloyu kablo deliğinden geçirin.
İç kablo
Kablo deliği
Eğer kablo kancası vites kablosu deliğiyle hizalanmazsa,
hizalanıncaya kadar B kolunu bastırmaya devam edin ve ardından
kabloyu takın.
Kablo kancası
İç ucun kablo kancasına sıkı bir șekilde oturduğundan emin
olun.
Kablo kancası
İç uç
• Ön kol
b kolunu 2 kez veya daha fazla çalıștırın;
gösterge üzerinde alt konumun doğru olup
olmadığını kontrol edin ve daha sonra iç
kabloyu sabitleyin.
En az 2-3 defa çalıștırın
Fren koluna basın ve ardından iç
kabloyu kablo deliğinden geçirin.
Fren kablosu
Kablo deliği
İç kablo
• Kablo dayaması
1. Kablo dayamasını alt boruya takın.
Sıkma torku: 1.5-2 N•m
Direkt montaj yuvası (M5)
Kablo dayaması
Montaj civatası
3 mm Alyen anahtarı
Ayar civatası sıkılmıș olarak takın.
Ayar civatası için ayar aralığı altı tam turdur.
2. İç kabloyu geçirin ve fren kablosunu ayarlayın.
Fren kablosu gidonun tam boyuna göre ayarlanmıș bile olsa bir
miktar daha fazla mesafe bıraktığınızdan emin olun.
Doğrulayın
Fren kablosunun kablo
dayamasına sıkı bir șekilde
oturduğundan emin olun.
Braket korumasının değiștirilmesi
Braket koruması üzerindeki tırnakların her biri braket üzerinde
kendisine karșılık gelen bir yuvaya girer.
Șu ișaretlere dikkat edin:
R: sağ
L: sol
Montajı kolaylaștırmak için,
braket korumasının içini az
miktarda alkolle silin.
Çekin
Yatırın
Braket koruması
5 mm Alyen
anahtarı
Montaj somunu
Kablo dayaması
İç kablo
Fren kablosu
1,6 mm
5 mm
Ayar civatası
Sıkma torku: 6-8 N•m
Kol b
Uzanım ayarı
Eğer uzanımı azaltmak isterseniz, lastik tamponu çıkarın
ve aksesuar pabuç aralık parçasıyla değiștirin.
(İki tipi mevcuttur: 4° ve 8°.)
Kablo
kancası
İç uç
Teknik Servis Talimatı
ST-2300 / ST-2303
SI-6SF0A-002-05
Shimano Toplam Entegrasyon Özellikleri
Shimano Toplam Entegrasyon 2300 serisi, frenleri geleneksel bir fren kolu gibi çalıștıran ve içeri
(bisikletin orta çizgisine) doğru hareket ettiğinde vites değiștiren çift etkili bir kontrol koluna
sahiptir. Bu durumda, ellerinizi gidondan ayırmadan vites değiștirebilirsiniz.
Vites kablosunun Montajı
Kullanılan kablo
İç kablo (paslanmaz çelik)
SP40 sızdırmaz fren kablosu ( 1 )
SP40 fren kablosu ( 2 )
SEALED
SP40
SP40
1,2 mm
4 mm
İç kablonun takılması
İç kabloyu, marka ișareti bulunan ucundan fren kablosuna sokun.
Kablonun verimli șekilde çalıșmasını sağlamak için marka ișareti
bulunan uçtan gresleyin.
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin. Fren
kablosunu kestikten sonra, ucu deliğin içi düzgün bir çapa sahip
olacak șekilde yuvarlayın.
Aynı dıș ucun kapsülünü fren kablosunun kesik ucuna takın.
Marka ișareti
Dıș uç kapsül.
1
2
Kablo bağlantı ucu
4 mm
SI-6SF0A-002
Seriler 2300
Vites kolu ST-2300 ST-2303
Fren kablosu SIS-SP40
Dișliler 16 24
Ön değiștirici FD-2300 FD-2303
Aynakol FC-2300 FC-2303
Orta göbek BB-UN26 (MM110) BB-UN26 (LL113)
Arka değiștirici RD-2300
Arka hazne FH-2200
Kaset dișli CS-HG50-8
Zincir CN-HG50
Orta göbek kablo rehberi SM-SP17
Trimming (ses engelleme ișlemi)
< ST-2300 >
Eğer zincir büyük aynakol ve büyük arka dișli üzerindeyse,
zincir ön değiștirici plakasına sürtünerek karakteristik bir
ses üretecektir. Bu durum gerçekleștiğinde,
b kolunu
("klik" sesi çıkardığı noktaya kadar) hafifçe bastırın. Bu, ön
vites değiștiricinin küçük aynakola doğru hafifçe hareket
etmesini ve böylece sesi kesmesini sağlar.
< ST-2303 / ST-2300 >
Eğer zincir en küçük aynakol dișlisi ve bir küçük arka dișli
üzerindeyse, zincir ön değiștirici plakasına sürtünerek
karakteristik bir ses üretecektir. Bu durum
gerçekleștiğinde, a kolunu ("klik" sesi çıkardığı noktaya
kadar) hafifçe bastırın. Bu, ön vites değiștiricinin büyük
aynakol dișlisine doğru hafifçe hareket etmesini ve
böylece sesi kesmesini sağlar.
Zincir pozisyonu
Ön vites
değiștiricinin
hareketi
Ön vites
değiștiricinin
hareketi
Aynakol
dișlileri
Arka dișliler
Zincir pozisyonu
  • Page 1 1

Shimano ST-2300 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur: