3
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
UYARI
• Komponentleri monte ederken, kullanım kılavuzlarında verilen talimatlara mutlaka uyun.
Sadece orijinal Shimano parçalarını kullanmanız tavsiye edilir. Eğe, civatalar ve somunlar gibi parçalar gevşer veya hasar görürse
bisiklet aniden devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir. Ayrıca, ayarlar doğru şekilde yapılmazsa sorunlar oluşabilir ve
bisiklet aniden devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
• Parça değiştirme gibi bakım işlemleri yaparken gözlerinizi korumak için emniyet gözlüğü kullanın
• Bu bayi el kitabının tamamını okuyun ve gerektiğinde başvurmak üzere güvenli bir yerde saklayın.
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
• Tepe inişi bisiklet sürüşü ve serbest sürüş, doğal olarak tehlikeli faaliyelerdir. Ciddi yaralanmaya ve hatta ölüme yol açabilecek
bir kazaya karışma riski vardır. Koruyucu başlık ve elbise giymeniz ve sürüşten önce bisikletinizin tüm güvenlik kontrollerini
yapmanız şiddetle tavsiye edilir. Lütfen sürüşünüzün tehlike sorumluğunun kendinize ait olduğunu ve tecrübe ve
yeteneklerinizi çok dikkatli şekilde değerlendirmek zorunda olduğunuzu unutmayın.
• Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir çatlak varsa, krank kolu
kırılarak bisikletten düşmenize neden olabilir.
• Aynakol, tepe inişi bisiklet sürüşü ve arazi bisiklet sürüşü için tasarlanmıştır. Bununla birlikte, sürüş koşullarına bağlı olarak
krankta veya orta göbek milinde krank arızasına neden olabilecek bir çatlak oluşabilir. Bu ise ciddi yaralanmaya ve hatta ölüme
neden olabilecek bir kazaya yol açabilir. Aynakolunuzda veya krank bağlantı ekseninde çatlaklar olup olmadığını periyodik
olarak kontrol edin.
• Sürüş sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum bisikletin devrilmesine neden olabilir.
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
• Eğer iç kapak doğru şekilde takılmazsa, mil paslanarak hasar görebilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
• İki adet sol krank kolu montaj civatası kademeli olarak ve sırasıyla sıkılmalı, bir civata bir defada tamamen sıkılmamalıdır. Bir
tork anahtarı kullanarak, son sıkma torklarının 12-14 N•m aralığında olduğunu kontrol edin. Ayrıca, yaklaşık 100 km (60 mil)
sürüşten sonra bir tork anahtarıyla sıkma torklarını tekrar kontrol edin. Aynı zamanda, sıkma torklarının periyodik olarak
kontrol edilmesi önemlidir. Eğer sıkma torkları çok zayıfsa veya montaj civataları kademeli olarak sırasıyla sıkılmazsa, sol krank
kolu yerinden çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
UYARI
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
• Aynakol dişlileri üzerindeki dişlerin uçlarından yaralanma tehlikesi söz konusudur.