107
• Double In ve Double Out - Her oyuncu için, puan elde edilmeye
başlanması ve oyunun tamamlanması için bir çift puan elde
edilmesi gerekir.
• Çift-Üçlü Bitirme - Oyunu bitirmek için oku çift ya da üçlü alana
atmanız gerekir.
Strateji Özelliği (Yalnızca sonu “01” ile biten oyunlarda bulunur)
Bu elektronik dart tahtasında özel bir “Strateji” özelliği
bulunmaktadır. Bir oyuncunun puanın 160'ın altına düştüğünde,
bu özellik etkinleştirilir. Oyuncu, oyunu bitirmesi (sayıyı sıfıra
düşürmesi) için gerekli ok atışlarını görmek için STRATEJİ
düğmesine basabilir. Çiftler ve üçlüler ilgili sayının sol kısmında
yer alan 2 ya da 3 çizgi ile gösterilir.
KRİKET (G02)
Kriket oyunun amacı, bir yandan en yüksek puanı elde edip, diğer
yandan uygun sayıların tamamını rakibinden önce kapatmaktır.
Yalnızca 15 ila 20 rakamları ve hedef merkezinin içi ve dışı
kullanılır. Her oyuncu, puan elde edebilmek üzere bu kısmı
açabilmek için bir sayıya 3 defa ulaşmalıdır. Bu kısma her ok
fırlatışında, söz konusu kısım rakip tarafından kapatılmadığı
sürece, açık kısmın puan sayısını kazanır. Çift puan çemberine
dokunulması iki atış olarak, üç katı çemberine dokunulması ise 3
atış olarak sayılır.
Rakamlar herhangi bir sıra ile açılabilir veya kapanabilirler. Bir
sayı, diğer oyuncu/oyuncular açık kısma 3 defa eriştiklerinde
kapanır. Bir sayı kapandığında, artık hiçbir oyuncu oyunun
devamında üzerinde puan alamaz.
Kazanan – Tüm sayıları ilk önce kapatan ve en yüksek puan
toplamını elde eden taraf kazanan ilan edilir. Bir oyuncu tüm
sayıları kapatmışsa, ancak puanlarının seviyesi diğerlerinden
gerideyse, açık sayılar üzerinden puan kazanmaya devam
etmelidir. Eğer bu oyuncu, rakibi/rakipleri tüm sayıları kapanana
dek aradaki puan açığını kapatamazsa, rakibi/rakipleri kazanır.
Oyun tüm kısımlar kapanana dek devam eder - Skoru en yüksek
olan oyuncu kazanır.
OYUN 2-1: SKORSUZ KRİKET
(Kriket görüntülendiğinde SEÇ düğmesine basın) Puanların not
edilmemesi haricinde standart Kriket ile aynı kurallara sahiptir.
Oyunun bu sürümünün amacı tüm uygun sayıları (15 ile 20 arası
sayılar ve merkezdeki daire)."kapatmaktır". Not: LCD modellerde
kriket oyunu ile skorsuz kriket ayrı oyunlar olarak görüntülenir
ancak LED modellerde bu oyun tek 1 oyun olarak görüntülenir.
Kriket Skor Ekranı:
Bu dart tahtası, Kriket oyunu sırasında her bir oyuncunun ilerleme
durumunu izleyebilmektedir. Bu ekrandaki özel Turnuva Kriket
Skoru ekranı 'hedefleri' izlemek için geleneksel X ve O tarzı
karakterleri kullanmaktadır. Kriket oyunu seçildiğinde, Kriket skor
tahtasındaki ışıklar sönük durumda olacaktır - oklara 'hedeflere'
isabet ettirildikçe bu ışıklar teker teker yanacaktır. Her bir sayının
(15 ile 20 arası sayılar ve merkezdeki daire) yanında, 3 ayrı ışık
bulunmaktadır. Oyun sırasında, ok alana isabet ettiğinde, durum
ışıklarından biri yanacaktır. Ok etkin bir numaranın çift ya da üçlü
alanına isabet ettirildiğinde, ilgili sayının 2 ya da 3 ışığı birden
yanacaktır.
SCRAM (G03) (Yalnızca 2 oyuncu)
Bu oyun Kriket'in bir başka türüdür. İki el olarak oynanır.
Oyuncuların her el farklı bir hedefi vardır. 1. elde, 1. oyuncu
kapatmaya çalışır (15 ila 20 arasında her kısıma ve hedef
merkezine 3 defa dokunma). Bu sırada, 2. oyuncu, diğer
oyuncunun henüz kapatmadığı kısımlardan olabildiğince puan
kazanmaya çalışır. 1. oyuncu tüm kısımları kapadığında, 1. el
tamamlanır. 2. elde, oyuncular rolleri değiştirirler. 2. oyuncu bu
defa kısımları kapamaya ve 1. oyuncu olabildiğince puan
kazanmaya çalışır.
En yüksek puanı elde eden kazanır.
CUT-THROAT CRICKET (G04)
Standart Kriket kuralları geçerlidir; ancak bu defa puan
kazanmaya başlandığında, bu puanlar rakibin/rakiplerin puan
toplamına eklenir. Oyunun amacı, olabildiğince az puanla
tamamlamaktır.
OYUN 5: İNGİLİZ KRİKETİ (Yalnızca 2 oyuncu oynayabilir)
Bu oyun, okların hassas bir şekilde atılmasını gerektiren başka bir
Kriket varyasyonudur. Oyun iki turdan oluşur. Her turda oyuncular
farklı bir hedefe yönelik olarak hareket ederler. İlk tur sırasında, 2.
oyuncu, hedef tahtasını ortasından vurmaya çalışır – 1. turu
tamamlamak için 9 puana ihtiyacı vardır. Hedefin merkezindeki
kırmızı daire 2 puan olarak sayılır. Hedef tahtasının ortasına
isabet etmeyen her atışın puanı 1. oyuncunun hanesine yazılır.
Ör
neğin, 2. oyuncunun okları 20 puanlık alana, hedef tahtasının
ortasına ve 7 puanlık alana isabet ederse, oku merkeze isabet
ettiği için ihtiyaç duyduğu 9 puandan bir puan düşülür ve 1.
oyuncunun toplam puanına 27 eklenir. 2. oyuncu oklarını daima
hedef tahtasının ortasına isabet ettirmeye çalışmalıdır!
Bu sırada, 1. oyuncu ilk turda mümkün olduğunca fazla puan
almaya çalışır. Çift ve üçlü puan alanları ilgili alana karşılık gelen
sayının 2 ve 3 katı olarak yazılır. Ancak, puan almak ve 2.
oyuncuyu geçmek için, 1. oyuncunun sıra her kendisine
geldiğinde (3 ok) en az 40 puan alması gerekmektedir. Yalnızca
40'ın üzerindeki puanlar toplam skora eklenir. 1. oyuncu aynı
zamanda hassas ok atma becerileri sergilemeli ve ilk turunda oku
hedef tahtasının merkezine isabet ettirmemelidir, çünkü 1. oyuncu
tarafından hedef tahtasının ortasına i
sabet ettirilen atışlar 2.
oyuncunun ihtiyaç duyduğu 9 puandan düşülecektir. 2. oyuncu
hedef tahtasını ortadan vurmak suretiyle ihtiyaç duyduğu 9 puanı
topladığında ikinci tur başlar ve görevler değişir.
OYUN 6: İLERİ SEVİYE KRİKET
Bu zor kriket sürümü, ileri düzey oyuncular için geliştirilmiştir.
Oyuncular alanları (20, 19, 18,17,16,15 ve merkez) oklarını
yalnızca çift ve üçlü alanlara isabet ettirerek kapatmalıdır! Bu
zorlu oyunda, çift puan veren alanlar 1 puan, üçlü puan veren
alanlar ise 2 puan değerinde olacaktır. Hedef tahtasının ortasının
puanlaması standart kriket oyunundaki gibi hesaplanır. Sayıları
en yüksek puanla kapatan ilk oyuncu, oyunu kazanır.
OYUN 7: NİŞANCI
Bu zorlu oyun, oyuncuların her bir turda oklarını tek bir alanda
"gruplama" becerilerini ölçmektedir. Her bir turun başında,
bilgisayar oyuncuların hedef alması ge
reken alanı gelişigüzel
olarak seçer – bu alan ekranda yanıp sönen ışıkla gösterilir.
Puanlama aşağıdaki gibi yapılır: Tek puan
alanı = 1 Puan
Çift puan alanı= 2 Puan
Üçlü puan alanı = 3 Puan
Hedef tahtasının merkezi (kırmızı dairenin dışı)= 4 Puan.