HP 120-000 Desktop PC series Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi
Kullanıcı Kılavuzu
© Copyright 2014 Hewlett-Packard
Development Company, L.P.
Microsoft ve Windows, Microsoft şirketler
grubunun ABD'de tescilli ticari markalarıdır.
Bu belgede yer alan bilgiler önceden haber
verilmeksizin değiştirilebilir. HP ürünleri ve
hizmetlerine ilişkin garantiler, bu ürünler ve
hizmetlerle birlikte gelen açık garanti
beyanlarında belirtilmiştir. Bu belgede yer alan
hiçbir şey ek garanti oluşturacak şeklinde
yorumlanmamalıdır. HP, işbu belgede yer alan
teknik hatalardan veya yazım hatalarından ya
da eksikliklerden sorumlu tutulamaz.
Birinci Basım: Kasım 2014
Belge Parça Numarası: 800889-141
Ürün bildirimi
Bu kılavuzda çoğu modelde ortak olan
özellikler anlatılmaktadır. Bazı özellikler
bilgisayarınızda olmayabilir.
Her özellik Windows'un tüm sürümlerinde
bulunmamaktadır. Bu bilgisayar, Windows
işlevselliğinden tam olarak yararlanabilmek
için, yükseltilen ve/veya ayrı satılan
donanımlara, sürücülere ve/veya yazılımlara
gerek duyabilir. Ayrıntılar için
http://www.microsoft.com adresine gidin.
En güncel kullanım kılavuzuna erişmek için,
http://www.hp.com/support adresine gidin ve
bulunduğunuz ülkeyi seçin. Sürücüler ve
İndirilenler'i seçip ekrandaki yönergeleri
izleyin.
Yazılım şartları
Bu bilgisayara herhangi bir yazılım ürünü
yükleyerek, kopyalayarak, indirerek veya
önceden yüklenmiş bir yazılım ürününü
kullanarak, HP Son Kullanıcı Lisans
Sözleşmesine (SKLS) şartlarına bağlı olmayı
kabul etmektesiniz. Bu lisans koşullarını kabul
etmezseniz, tek çözümünüz, kullanılmamış
ürünü (donanım ya da yazılım) bir bütün olarak
satıcının geri ödeme politikasına tabi olacak
tam bir geri ödeme için 14 gün içerisinde iade
etmektir.
Bilgisayarın bedelinin tam olarak geri
ödenmesini isteme konusunda daha fazla bilgi
için, lütfen satıcınız ile irtibata geçin.
İçindekiler
1 Bilgi alma ..................................................................................................................................................... 1
2 Bilgisayarınızı kurma ..................................................................................................................................... 3
İnternete bağlanma (sadece belirli modellerde) .................................................................................................. 4
3 Ekranda gezinme ........................................................................................................................................... 5
Dokunmatik hareketleri kullanma ........................................................................................................................ 5
Klavye ve fareyi kullanma ..................................................................................................................................... 5
4 Bilgisayarınızı koruma ................................................................................................................................... 8
Bilgisayar güvenlik özellikleri ............................................................................................................................... 8
5 Sorun Giderme .............................................................................................................................................. 9
Bilgisayar açılmıyor ............................................................................................................................................... 9
Güç ....................................................................................................................................................................... 10
Ekran (monitör) (sadece belirli modellerde) ....................................................................................................... 10
Klavye ve fare (kablolu) ....................................................................................................................................... 11
Klavye ve fare (kablosuz) .................................................................................................................................... 11
Hoparlörler ve ses ............................................................................................................................................... 12
İnternet erişimi .................................................................................................................................................... 13
Yazılım sorunu giderme ....................................................................................................................................... 14
6 Sistem Kurtarma ......................................................................................................................................... 16
Bir sistem kurtarma yöntemi seçme ................................................................................................................... 16
Sistem kurtarma seçenekleri .............................................................................................................................. 16
Kurtarma ortamı .................................................................................................................................................. 18
7 Bakım ......................................................................................................................................................... 20
Zamanlamalar ve görevler .................................................................................................................................. 20
Bilgisayarınızı temizleme .................................................................................................................................... 21
8 HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) kullanma ................................................................................................. 23
HP PC Hardware Diagnostics (UEFI)'i bir USB sürücüsüne indirme ..................................................................... 23
iii
9 Özellikler .................................................................................................................................................... 25
İşletim belirtimleri ............................................................................................................................................... 25
10 Destek bilgileri .......................................................................................................................................... 26
Yardım alma ......................................................................................................................................................... 26
Yardım alma ......................................................................................................................................................... 26
Onarımlar için müşteri desteği ............................................................................................................................ 27
Donanımınızı yükseltmeden önce ....................................................................................................................... 27
Dizin .............................................................................................................................................................. 28
iv
1 Bilgi alma
Görevler Yönergeler
Bilgisayarı kurma Kurulum yönergeleri veya Hızlı Kurulum posteri
– veya –
Bkz. Bilgisayarınızı kurma, sayfa 3.
Internet’e bağlanma Bkz. İnternete bağlanma (sadece belirli modellerde), sayfa 4.
Fabrika ayarlarına geri döndürme Bkz. Sistem Kurtarma, sayfa 16.
Bilgisayarınızın özelliklerinin kullanımına
ilişkin nasıl yapılır videolarını izleme
http://www.hp.com/supportvideos adresini ziyaret etme (yalnızca İngilizce).
Windows® işletim sisteminin nasıl
kullanılacağını öğrenme
Windows parola bilgilerini bulma
Sürücü güncelleştirme bağlantılarını
bulma
Sık sorulan soruları okuma
Yardım ve Destek:
Başlangıç ekranında yardım yazın ve ardından Yardım ve Destek'i seçin. ABD'de destek için
http://www.hp.com/go/contactHP adresine gidin. Dünya çapında destek için
http://welcome.hp.com/country/us/en/wwcontact_us.html adresine gidin.
En yaygın bilgisayar donanımı ve yazılım
sorunlarını giderme
Bkz. Sorun Giderme, sayfa 9.
Bilgisayarınızın modeline uygun
elektronik kullanım kılavuzlarını ve teknik
belirtimleri bulma
Parça siparişi verme ve sorun giderme
konusunda ek yardım alma
http://welcome.hp.com/country/us/en/wwcontact_us.html adresine gidin.
Bilgisayarınızın bileşenlerini yükseltme
veya değiştirme
http://welcome.hp.com/country/us/en/wwcontact_us.html adresine gidin.
Bilgisayarın garanti bilgilerini bulma HP Dünya Genelinde Geçerli Sınırlı Garanti ve Teknik Destek kılavuzu:
Başlangıç ekranında support yazın, sonra da HP Support Assistant uygulamasını seçin.
Bilgisayarım'ı ve ardından Garanti ve Hizmetler'i seçin.
Windows topluluğundan güncel bilgiler
ve yardım alma
http://www.hp.com/support/consumer-forum adresine gidin.
Bir TV'ye bağlanma (sadece belirli
modellerde)
http://welcome.hp.com/country/us/en/wwcontact_us.html adresine gidin.
Bilgisayarınızın bakımını yapma Başlangıç ekranında support yazın, sonra da HP Support Assistant uygulamasını seçin. Ya da
Windows masaüstünde görev çubuğunun en sağındaki bildirim alanında bulunan soru işareti
simgesini tıklatın. HP Support Assistant, bilgisayar performansını korur ve otomatikleştirilmiş
güncelleştirmeler, yerleşik tanılama ve kılavuzlu yardım ile sorunları daha hızlı çözer.
– veya –
Bkz. Bakım, sayfa 20.
Güvenlik ve düzenleme bildirimlerini
bulma
Yasal Düzenleme, Güvenlik ve Çevre Bildirimleri:
1
Görevler Yönergeler
Başlangıç ekranında support yazın, sonra da HP Support Assistant uygulamasını seçin. Ya da
Windows masaüstünde görev çubuğunun en sağındaki bildirim alanında bulunan soru işareti
simgesini tıklatın. Bilgisayarım'ı ve ardından Kullanım Kılavuzları'nı seçin.
– veya –
http://welcome.hp.com/country/us/en/wwcontact_us.html adresine gidin.
Ergonomi bilgilerini bulma Güvenlik ve Rahat Kullanım Kılavuzu:
Başlangıç ekranında support yazın, sonra da HP Support Assistant uygulamasını seçin. Ya da
Windows masaüstünde görev çubuğunun en sağındaki bildirim alanında bulunan soru işareti
simgesini tıklatın. Bilgisayarım'ı ve ardından Kullanım Kılavuzları'nı seçin.
– veya –
http://www.hp.com/ergo adresine gidin.
2 Bölüm 1 Bilgi alma
2 Bilgisayarınızı kurma
UYARI! Elektrik çarpması veya ekipmanınızın zarar görmesi tehlikesini en aza indirgemek için:
Bilgisayarı su, toz, rutubet ve dumandan uzak bir yere yerleştirin. Bu çevresel faktörler, bilgisayarınızın
içindeki sıcaklığı artırabilir ve yangına veya elektrik çarpmasına neden olabilir.
Güç kablosunun topraklama ucunu devre dışı bırakmayın. Topraklama ucu önemli bir güvenlik
özelliğidir.
Elektrik kablosunu, her zaman kolayca erişilebilir bir AC prizine takın.
Ekipmandan elektrik bağlantısını, güç kablosunu AC prizinden çekerek kesin. Lazer ışınına doğrudan
maruz kalınmasını önlemek için, CD veya DVD sürücüsünün kapağını açmaya çalışmayın.
Güç kaynağı, bilgisayarınızı satın almış olduğunuz ülke veya bölgeye göre önceden ayarlanmıştır.
Taşınırsanız, bilgisayarın fişini AC prizine takmadan önce, yeni yerinizdeki voltaj gereksinimlerini kontrol
edin.
Ciddi yaralanma riskini azaltmak için Güvenlik ve Rahat Kullanım Kılavuzu’nu okuyun. Bu kılavuza erişmek
için, http://www.hp.com/ergo adresine gidin.
1. Bilgisayarı tüm havalandırma deliklerinin önünün açık olacağı; kabloların yürüme yolundan geçmediği,
üzerine basılarak ya da mobilya konularak hasar görmeyeceği bir yere koyun.
2. Monitör, bilgisayar ve donatıların tüm güç kablolarını kesintisiz bir güç kaynağına (UPS) bağlarken, bir
voltaj dalgalanması koruma tespit aygıtı kullanmanız önerilir. Bilgisayarda bir televizyon kartı, modem
veya telefon bağlantısı varsa, bu sinyal girişlerinde de akım koruması kullanarak bilgisayarı koruyun.
Televizyon kablosunu veya telefon hattı kablosunu akım koruma aygıtına taktıktan sonra ilgili aygıtı
bilgisayara bağlayın.
3. İşletim sistemi güncelleştirmelerini indirip yükleyin.
a. Bilgisayarınızın şu an hangi işletim sistemi ve sürümüyle çalıştığını öğrenin.
Başlangıç ekranına denetim masası yazın ve ardından Denetim Masası'nı seçin. Ya da
Windows masaüstünde Başlat düğmesini sağ tıklatın ve sonra da
Denetim Masası'nı seçin.
Sırasıyla Sistem ve Güvenlik'i ve Sistem'i seçin.
b. İnternet tarayıcınızı açarak http://welcome.hp.com/country/us/en/wwcontact_us.html adresine
gidin.
c. Gerekirse, önce ülke ve dilinizi, ardından sırasıyla Destek ve Sürücüleri indir seçeneklerini tıklatın.
d. Ürüne göre bul alanına bilgisayarınızın model adını ve numarasını girdikten sonra, Git'i tıklatın.
e. Gerekirse, bilgisayarınızı Ürün arama sonuçları'ndan seçin.
f. Bilgisayarınızın işletim sistemini seçin.
g. İndirmek istediğiniz her bir güncellemenin yanındaki İndir düğmesini tıklatın.
h. İndirilen her bir güncellemeyi yüklemek için ekranda görüntülenen talimatları izleyin.
4. Ek basılı bilgiler veya güncelleştirmeler için bilgisayarın kutusuna bakın.
Bilgisayarınızın ilk kurulumunu tamamladıktan sonra, ek donanım aygıtları veya yazılımlar eklemek
isteyebilirsiniz. Bilgisayarınız için bir şey satın almadan önce, bunlar için belirtilen işletim sistemi, bellek ve
diğer gereklilikleri kontrol edin. Yeni yazılımı yüklemeyle ilgili yazılım üreticisinin yönergelerini uygulayın.
3
NOT: Sadece lisanslı orijinal yazılımları kullanın. Kopya yazılım yüklemek yasa dışı olabilir, yüklemenin
güvenilmez olmasına neden olabilir veya bilgisayara virüs bulaştırabilir.
NOT: Caydırıcı olarak bir güvenlik çözümü tasarlanmıştır, ancak hırsızlığı, kötüye kullanımı veya yazılım
saldırılarını önleyemeyebilir.
İnternete bağlanma (sadece belirli modellerde)
Bir kablosuz ağa bağlanmak için:
NOT: Bir kablosuz yerel ağ (WLAN) kurarak internete bağlanmak için, bir adet geniş bant modem (DSL veya
kablo) (ayrıca satın alınır), bir internet servis sağlayıcıdan satın alınmış yüksek hızlı internet hizmeti ve bir
adet kablosuz yönlendirici (ayrıca satın alınır) gerekir.
1. Başlangıç ekranında veya Windows masaüstünde ekranın sağ üst veya sağ alt köşesi üstüne gelerek
tılsımları görüntüleyin.
2. Ayarlar'ı seçin ve ardından ağ durumu simgesine tıklayın.
3. Listeden WLAN'ınızı seçin.
4. Bağlan'a tıklayın.
WLAN güvenliği etkinleştirilmiş bir WLAN ise, sizden bir güvenlik kodu girmeniz istenecektir. Kodu yazın
ve ardından bağlantıyı tamamlamak için Oturum aç'ı tıklatın.
NOT: WLAN listelenmemişse, bir kablosuz yönlendirici ya da erişim noktasının aralığı dışında
olabilirsiniz.
NOT: Bağlanmak istediğiniz WLAN'ı görmüyorsanız, Windows masaüstünde ağ durumu simgesine sağ
tıklayın ve ardından Ağ ve Paylaşım Merkezini Aç seçeneğine seçin. Yeni bir bağlantı veya ağ kur'a
tıklayın. Bir ağı manuel olarak aratmanıza ve bağlanmanıza ya da yeni bir ağ bağlantısı oluşturmanıza
izin veren bir seçenekler listesi görüntülenmektedir.
5. Bağlantıyı tamamlamak için ekrandaki yönergeleri izleyin.
Bağlantı kurulduktan sonra, bağlantının adını ve durumunu doğrulamak için fare işaretçisini görev çubuğunun
en sağındaki bildirim alanında bulunan ağ durumu simgesinin üzerine getirin.
Kablosuz teknoloji hakkında daha fazla bilgi için, Yardım ve Destek bölümünde verilen bilgiler ve Web Sitesi
bağlantılarına bakın. Başlangıç ekranında yardım yazın ve ardından Yardım ve Destek'i seçin.
Kablolu ağa bağlanmak için:
1. 8 pinli bir RJ-45 (ağ) kablosunu, bilgisayardaki ağ jakına takın.
2. Ağ kablosunun diğer ucunu, duvardaki bir ağ jakına veya yönlendiriciye takın.
NOT: Ağ kablonuzda, TV'den veya radyo alıcısından kaynaklanan paraziti engelleyen parazit giderme
devresi varsa, kablonun devre ucunu bilgisayara yöneltin.
İnternete bağlanmada sorun yaşıyorsanız, bkz: İnternet erişimi, sayfa 13.
4 Bölüm 2 Bilgisayarınızı kurma
3 Ekranda gezinme
Bilgisayar ekranında aşağıdaki yöntemlerle gezinebilirsiniz:
Dokunma hareketlerini kullanarak (sadece modelleri seçme)
Klavye ve fare kullanarak
Bilgisayar modelleri seçimi, rutin görevleri yerine getirmek üzere, klavyede özel işlem tuşlarına veya kısayol
işlevlerine sahiptir.
Dokunmatik hareketleri kullanma
Ayarları, düğme yapılandırmasını, tıklatma hızını ve işaretçi seçeneklerini değiştirerek, dokunma hareketlerini
kişiselleştirebilirsiniz.
Başlangıç ekranına denetim masası yazın ve ardından Denetim Masası'nı seçin. Ya da Windows
masaüstünde Başlat düğmesini sağ tıklatın ve sonra da
Denetim Masası'nı seçin. Donanım ve Ses’i seçin.
Aygıtlar ve Yazıcılar bölümünden Fare'yi seçin.
NOT: Dokunma hareketleri bazı uygulamalarda desteklenmeyebilir.
Klavye ve fareyi kullanma
Klavye ve fare, yazmanıza, öğeleri seçmenize, kaydırma kaymanıza ve dokunma hareketleri ile aynı işlevleri
gerçekleştirmenize imkan verir. Klavye ayrıca işlem tuşları ile kısayol tuşlarını kullanarak belirli işlevleri
gerçekleştirmenize de imkan verir.
İPUCU:
Klavyedeki Windows tuşu , açık bir uygulamadan ya da Windows masaüstünden Başlangıç
ekranına hızlıca dönmenize olanak sağlar. Windows tuşuna yeniden basılması, sizi önceki ekrana
döndürecektir.
NOT: Klavyenizin tuşları ve klavye işlevleri, bulunduğunuz ülkeye veya bölgeye göre, bu bölümde
anlatılanlardan farklı olabilir.
İşlem veya kısayol tuşlarının kullanılması
Belirli tuşları ve tuş birleşimlerini kullanarak, bilgilere hızlıca erişebilir veya işlevleri uygulayabilirsiniz.
İşlem tuşları, kendilerine atanmış işlevleri yerine getirirler. Klavyenin üst kısmında yer alan işlev
tuşlarındaki simgeler, bu tuşlar için atanmış işlevleri gösterir.
Bir işlem tuşu işlevini kullanmak için, o tuşa basılı tutun.
Kısayol tuşları, fn tuşu ile esc tuşunun, ara çubuğunun veya uygun işlem tuşunun bir birleşimidir.
Bir kısayol tuşunu kullanmak için, fn tuşuna ve ardından birleşimin ikinci tuşuna kısaca basın.
Bilgisayar modeline göre, klavyeniz aşağıdaki tuşları destekleyebilir.
Dokunmatik hareketleri kullanma 5
Simge Açıklama
Açık uygulamaları listeler.
Açık uygulamaları yerine oturtur.
Açık uygulamalar arasında geçiş yapar.
Açık bir uygulamada kullanılabilen komutları gösterir.
Masaüstünü gösterir veya gizler.
Arama tılsımını açar.
Paylaşım tılsımını açar.
Aygıtlar tılsımını açar.
Ayarlar tılsımını açar.
Bir ses CD'sinin önceki parçasını ya da bir DVD veya bir BD'nin önceki bölümünü oynatır.
Bir ses CD'sini, DVD'yi veya BD'yi başlatır, duraklatır veya oynatılmasını sürdürür.
Bir ses CD'sinin sonraki parçasını ya da bir DVD veya bir BD'nin sonraki bölümünü oynatır.
Bir ses CD'sinin, DVD'nin veya BD'nin ses veya video oynatımını durdurur.
Yazdırma Seçenekleri penceresini açar.
Panodaki içeriği yapıştırır.
Bilgilerinizi sistem belleğinde saklayan Uyku modunu başlatır. Ekran ve diğer sistem bileşenleri kapanır ve
güç tasarrufu sağlanır.
Uyku durumundan çıkmak için güç düğmesine kısa süre basın.
DİKKAT: Bilgilerin kaybolması riskini azaltmak için, Uyku durumuna geçmeden önce çalışmanızı kaydedin.
6 Bölüm 3 Ekranda gezinme
Simge Açıklama
Hoparlör sesini kapatır veya geri açar.
Tuşu basılı tuttuğunuzda hoparlör ses düzeyini aşamalı olarak azaltır.
Tuşu basılı tuttuğunuzda hoparlör ses düzeyini aşamalı olarak artırır.
Seçilen bir nesne için seçenekleri görüntüler.
Windows kısayol tuşlarının kullanılması
Windows, işlemleri hızlıca gerçekleştirebilmenizi sağlayan kısayollar sunar. Atanmış bir işlemi
gerçekleştirmek için, Windows tuşuna
tek başına ya da özel bir tuş ile birlikte basın.
Klavye ve fareyi kullanma 7
4 Bilgisayarınızı koruma
Bilgisayarınız sisteminizin ve verilerinin bütünlüğünü izinsiz erişime karşı korumaya yardım özellikleri içerir.
Doğru kullanım için bu özellikleri inceleyin.
Bilgisayar güvenlik özellikleri
Bilgisayardaki risk Bilgisayar özelliği
Bilgisayarın veya kullanıcı hesabının
yetkisiz kullanımı
Kullanıcı parolası
Bir parola, seçtiğiniz bir karakter grubudur. Bilgisayar bilgilerinize erişim yetkisi vermek için bu
karakterlerin girilmesi gerekir.
Kurulum Yardımcı Programı, BIOS
ayarları ve diğer sistem kimlik
bilgilerine yetkisiz erişim
Yönetici parolası
Bilgisayar virüsleri Antivirüs yazılımı
Bilgisayarınıza önceden yüklenen deneme sürümü ücretsiz antivirüs yazılımı, çoğu virüsü algılayıp
kaldırabilir ve çoğu durumda virüslerin neden olduğu hasarı giderebilir. Deneme süresinden sonra da yeni
virüslere karşı koruma sağlamak için, uzatılmış bir servis planı satın alın.
Verilere yetkisiz erişim ve bilgisayarın
maruz kaldığı sürekli tehditler
Güvenlik duvarı yazılımı
Windows, bilgisayara önceden yüklenmiş bir güvenlik duvarı yazılımı içerir.
Bilgisayara önceden yüklenmiş olan antivirüs yazılımı, bir güvenlik duvarı yazılımı da içerir.
Windows kritik güvenlik güncelleştirmeleri
Windows işletim sistemi güncellemeleri
8 Bölüm 4 Bilgisayarınızı koruma
5 Sorun Giderme
Monitör veya yazıcı gibi çevre aygıtları bilgisayarınız ile birlikte kullanmakta sıkıntı yaşıyorsanız, daha fazla
uzatılmış sorun giderme hizmeti için, ürün imalatçısı tarafından verilen belgelere bakın. Aşağıdaki tablolarda,
bilgisayarınızı yüklerken, başlatırken veya kullanırken karşılaşabileceğiniz bazı sorunlar verilmekte ve
muhtemel çözümler önerilmektedir.
Daha fazla bilgi ve ek sorun giderme seçenekleri için, http://welcome.hp.com/country/us/en/
wwcontact_us.html adresine gidin ve ardından bilgisayarınızın modelini aratın.
Bilgisayar açılmıyor
Belirti Olası çözüm
Hata iletisi: sabit
sürücü
1. Bilgisayarı yeniden başlatın.
a. Ctrl+alt+delete tuş kombinasyonunu tuşlayın.
b. Ekranın sağ alt köşesindeki Güç simgesini seçin ve ardından Yeniden Başlat'ı seçin.
– veya –
Bilgisayarı kapatmak için bilgisayar üzerindeki güç düğmesine 5 saniye ve üzeri basılı tutun ve ardından bilgisayarı
açmak için düğmeye basın.
2. Windows açılırsa, tüm önemli bilgileri hemen bir yedek sabit sürücüye yedekleyin.
3. Destekle iletişime geçin (Windows başlamış olsa da olmasa da).
Bilgisayar açılmıyor
veya başlatılamıyor
Bilgisayarınızı AC prizine bağlayan kabloların düzgün takıldığından emin olun. Bilgisayardaki yeşil güç kaynağı ışığı açık
olmalıdır. Açık değilse, farklı bir AC prizini deneyin. Sorun devam ederse, destek hizmetine başvurun.
Elektrik prizinin çalışma voltajı değerinin, bilgisayarın elektrik voltajı için uygun olduğundan emin olun.
AC prizine farklı bir elektrikli aygıt takarak çalışıp çalışmadığını kontrol edin.
Mümkünse, prizdeki filtreleri ve dengeleme cihazlarını çıkarın, ardından güç kablosunu doğrudan elektrik prizine takın.
Tüm çevre aygıtlarını çıkarın, sonra da güç düğmesini en az 15 saniye boyunca basılı tutun. Bilgisayarı açmak için güç
düğmesine basın.
Ekran (monitör) boş ise, düzgün bağlanmamış olabilir. Monitörü bilgisayara bağlayın, güç kaynağını bir AC prizine takın ve
ardından monitörü açın. Bkz. Ekran (monitör) (sadece belirli modellerde), sayfa 10.
Bilgisayar yanıt
vermiyor
1. Ctrl+alt+delete tuş kombinasyonunu tuşlayın.
2. Görev Yöneticisi'ni seçin.
3. Yanıt vermeyen tüm programları seçin ve ardından Görevi Sonlandır’ı tıklatın.
Programları kapatmak sorunu çözmüyorsa, bilgisayarı yeniden başlatın.
1. Ctrl+alt+delete tuş kombinasyonunu tuşlayın.
2. Ekranın sağ alt köşesindeki Güç simgesini seçin ve ardından Yeniden Başlat'ı seçin.
– veya –
Bilgisayar açılmıyor 9
Belirti Olası çözüm
Bilgisayarı kapatmak için bilgisayar üzerindeki güç düğmesine 5 saniye ve üzeri basılı tutun ve ardından bilgisayarı açmak
için güç düğmesine basın.
Hata iletisi: Geçersiz
sistem diski veya
Sistem diski değil veya
Disk hatası
Sürücü etkinliği durduğunda, optik sürücünün içindeki optik diski çıkarın ve ardından klavyedeki ara çubuğuna basın.
Güç
Belirti Olası çözüm
Bilgisayar, güç
düğmesine
basıldığında
kapanmıyor
Bilgisayar kapanana kadar güç düğmesine basılı tutun. Ardından, bilgisayarı yeniden açın.
Bilgisayar otomatik
olarak kapanıyor
Bilgisayar aşırı sıcak bir ortamda bulunuyor olabilir. Soğumasını bekleyin.
Bilgisayarın havalandırma deliklerinin engellenmediğinden emin olun. Bkz. Bilgisayarınızı temizleme, sayfa 21.
NOT: Bilgisayarınızın dahili bir fanı varsa, bu fanın çalıştığından emin olun.
Ekran (monitör) (sadece belirli modellerde)
Belirti Olası çözüm
Ekran karanlık ve
monitörün güç
ışığı yanmıyor
Monitörün arkasındaki güç kablosunu AC prizine takın.
Monitördeki açma/kapama düğmesine basın.
Ekran boş Ekranı görüntüsünü yeniden görüntülemek için klavyede ara çubuğuna basın veya fareyi hareket ettirin.
Uyku modundan çıkmak için Uyku düğmesine basın (sadece bazı modellerde) veya klavyedeki esc tuşuna basın.
Bilgisayarı açmak için güç düğmesine basın.
Eğik iğneler için monitör kablosunu kontrol edin.
İğnelerin herhangi biri eğikse, monitör kablosunu değiştirin.
İğnelerin herhangi biri eğik değilse, monitör kablosunu tekrar bilgisayara bağlayın.
Ekrandaki görüntü çok
büyük veya çok küçük ya da
görüntüler bulanık
Windows’un ekran çözünürlüğü ayarlarını düzeltin.
1. Masaüstünde boş bir alanı sağ tıklatın ve sonra Ekran çözünürlüğü öğesini tıklatın.
2. Açılır menüden farklı bir çözünürlük seçin.
3. Uygula öğesini ve sonra Değişiklikleri koru öğesini tıklatın.
NOT: Burada listelenen bilgilere ek olarak monitörünüzle birlikte gelen belgelere de bakın.
10 Bölüm 5 Sorun Giderme
Klavye ve fare (kablolu)
Belirti Olası çözüm
Klavye komutları ve yazılan
metinler bilgisayar
tarafından algılanmıyor
Bilgisayarı kapatmak için fareyi kullanın. Arka taraftan klavyeyi çıkarıp yeniden takın ve ardından bilgisayarınızı
yeniden başlatın.
Fare (kablolu) çalışmıyor
veya algılanmıyor
Fare kablosunu bilgisayarınızdan söküp yeniden takın.
Fare algılanmamaya devam ediyorsa, bilgisayarı kapatın, fare kablosunu söküp tekrar takın ve bilgisayarı yeniden
başlatın.
İmleç, sayısal tuş
takımındaki ok tuşlarına
tepki vermiyor
Num lock'u kapatmak için klavyeden num lock tuşuna basın ve böylelikle tuş takımındaki ok tuşlarının
kullanılabilmesini sağlayın.
İmleç farenin hareketine
yanıt vermiyor
1. Açık bir programa gitmek için alt+tab'a basın.
2. Seçili programdaki değişikliklerinizi kaydetmek için ctrl+s'ye basın (ctrl+s, çoğu - hepsi değil - programda Kaydet
komutu için kısayol komutudur.
3. Açık tüm programlarda değişiklikleri kaydetmek için 1. ve 2. adımı tekrarlayın.
4. Bilgisayarı kapatmak için güç düğmesine basın.
5. Bilgisayarınız kapandıktan sonra, arka tarafında bulunan fare kablosunu söküp tekrar takın ve bilgisayarınızı
yeniden başlatın.
Klavye ve fare (kablosuz)
Belirti Olası çözüm
Kablosuz klavye ve fare
çalışmıyor veya
algılanmıyor
Kablosuz klavyeyi veya kablosuz fareyi alıcı-vericinin kapsama alanında kullandığınızdan emin olun. Bu alan,
normal kullanım için yaklaşık 10 metre (32 fit), ilk kurulum veya yeniden senkronizasyon sırasında 30 cm.dir (12
inç'tir).
Farenin 20 dakika etkinlik olmaması halinde gerçekleşen Bekletme modunda olmadığından emin olun. Fareyi
yeniden etkinleştirmek için sol fare düğmesini tıklatın.
Klavyedeki ve/veya faredeki pilleri değiştirin.
Aşağıdaki adımları uygulayarak klavyeyi ve fareyi alıcı-vericiyle yeniden senkronize edin.
NOT: Bilgisayar modelinize bağlı olarak, alıcı/verici, bilgisayarın dışından görünmeyen bir USB bağlantı noktasına
önceden takılmış olabilir.
Aşağıdaki resimlerde gösterilen alıcı-verici, kablosuz klavye ve kablosuz fare örnektir; sahip olduğunuz model farklı
olabilir.
ÖNEMLİ: Bu adımları uygularken, kablosuz klavyeyi ve kablosuz fareyi alıcı-verici ile aynı seviyeye, alıcı-vericinin en
fazla 30 cm (12 inç) uzağına koyun ve etkileyebilecek başka aygıtların parazitlerinden uzak tutun.
1. Alıcı-vericiyi bilgisayardaki USB bağlantı noktasından çıkarıp yeniden takın. Sahip olduğunuz bilgisayar
modelinde alıcı-verici için özel bir bağlantı noktası olabilir.
NOT: Klavye ve fare alıcı-vericisi resimdekinden biraz farklı görünebilir.
Klavye ve fare (kablolu) 11
Belirti Olası çözüm
2. Farenin açık olduğunu onaylayın (A) ve ardından alıcı-verici ışığı yanana veya yanıp sönmeyi kesene dek, 5-10
saniye boyunca farenin altındaki Bağlan düğmesine (B) basın. Alıcı-verici bağlantı işlemi 60 saniye sonra zaman
aşımına uğrar. Bağlantının kurulmasını sağlamak ve alıcı-vericinin zaman aşımına uğramasını önlemek için,
fareyi hareket ettirin ve ardından ekranda yanıt alıp almadığınızı kontrol edin.
3. Klavye yanıt vermiyorsa, klavyenin alt tarafındaki Bağlan düğmesine (C) basın ve alıcı-vericinin üzerindeki ışık
yanana veya yanıp sönmesi durana kadar 5-10 saniye basılı tutun.
Hoparlörler ve ses
Belirti Olası çözüm
Ses düzeyi çok düşük veya
yetersiz
Hoparlörleri bilgisayarın arkasındaki ses çıkış (siyah) jakına bağladığınızdan emin olun. (Çok kanallı hoparlörler için ek
ses jakları kullanılır.) Bağımsız ve amfisiz hoparlörler (ayrı güç kaynağı (örneğin, pil veya güç kablosu) olmayan
hoparlörler) tatmin edici bir ses sağlamaz. Güç bağlantısı olmayan hoparlörleri güç bağlantısı olanlarla değiştirin.
Ses üretilmiyor 1. Başlangıç ekranına denetim masası yazın ve ardından Denetim Masası'nı seçin. Ya da Windows
masaüstünde Başlat düğmesini sağ tıklatın ve sonra da Denetim Masası'nı seçin. Sistem ve Güvenlik'i seçin.
2. İşlem Merkezi altında Genel bilgisayar sorunlarını gider'i seçtikten sonra Kayıttan ses çalmayla ilgili sorunları
gider'i seçin.
Kendi gücüyle çalışan hoparlörler bağladığınızdan ve açık olduğundan emin olun.
12 Bölüm 5 Sorun Giderme
Belirti Olası çözüm
Bilgisayarınızı kapatın ve hoparlörleri söküp tekrar bağlayın . Hoparlörlerin bir giriş jakına veya bir mikrofon veya
kulaklık jakına bağlı olduğundan emin olun.
Uyku modundan çıkmak için Uyku düğmesine (yalnızca bazı modellerde) veya klavyedeki esc tuşuna basın.
Takılıysa kulaklıkları (veya hoparlör sistemini) bilgisayarınızdan çıkarın.
İnternet erişimi
Belirti Olası çözüm
Internet’e bağlanamıyorum 1. Başlangıç ekranına denetim masası yazın ve ardından Denetim Masası'nı seçin. Ya da Windows
masaüstünde Başlat düğmesini sağ tıklatın ve sonra da Denetim Masası'nı seçin.
2. Ağ ve internet'in altında İnternete bağlan seçeneğini seçin.
İnternet bağlantı türü için doğru kabloları kullandığınızdan emin olun. Bilgisayarınızda çevirmeli bir modem ve
Ethernet ağ bağdaştırıcısı (ağ arabirim kartı veya NIC de denir) bulunabilir. Modem, yerel ağa (LAN) bağlanmak için
standart telefon kablosu kullanırken ağ bağdaştırıcısı, aynı amaç için bir ağ kablosundan faydalanır. Ağ
bağdaştırıcısına telefon kablosu bağlamayın ve telefon hattına ağ kablosu bağlamayın; takmanız halinde ağ
bağdaştırıcısı zarar görebilir.
Kablosuz kurulum sihirbazını çalıştırın.
1. Başlangıç ekranına denetim masası yazın ve ardından Denetim Masası'nı seçin. Ya da Windows
masaüstünde Başlat düğmesini sağ tıklatın ve sonra da Denetim Masası'nı seçin. Ağ ve İnternet'i seçin ve
ardından Ağ ve Paylaşım Merkezi'ni seçin.
2. Ağ ve Paylaşım Merkezi penceresinde Yeni bir bağlantı veya ağ kurulumu yap'ı seçerek sihirbazı açın ve
ardından ekrandaki yönergeleri izleyin.
Sisteminizde harici anten varsa anteni daha iyi bir konuma getirmeye çalışın. Anten dâhiliyse bilgisayarı hareket
ettirmeyi deneyin.
Daha sonra tekrar bağlanmaya çalışın veya yardım için İSS’nize başvurun.
İnternet'e bağlanamıyorum
ancak hata iletisi de
almadım
1. Windows masaüstünde görev çubuğunun en sağındaki bildirim alanında bulunan ağ durumu simgesini sağ
tıklatın.
2. Sorunları giderin'i seçin.
Bildirim alanında ağ
bağlantısı simgesi yok
1. Başlangıç ekranında onar yazın.
2. Ağ sorunlarını tanımla ve onar'ı seçin ve ardından ekrandaki yönergeleri izleyin.
İnternet erişimi 13
Yazılım sorunu giderme
Belirti Olası çözüm
Yazılım sorunlarını
çözmek için şu
yöntemleri deneyin:
Bilgisayarı tamamen kapatın ve ardından yeniden açın.
Sürücüleri güncelleştirin. Sonraki girdide "Aygıt sürücülerini güncelleme" bölümüne bakın.
Bilgisayarınızı yazılım kurulmadan önce kullanımda olan yapılandırmaya geri yükler. Bu tablodan "Microsoft Sistemi
Geri Yükleme" bölümüne bakın.
Yazılım programını veya donanım sürücüsünü yeniden yükleyin. Bu tablodan "Yazılım programı ve donanım
sürücüsünü yeniden yükleme" bölümüne bakın.
Sabit sürücüyü siler ve yeniden biçimlendirir; ardından işletim sistemini, programları ve sürücüleri geri yükler. Bu
işlem, oluşturmuş olduğunuz tüm veri dosyalarını siler. Bkz. Sistem Kurtarma, sayfa 16.
Yazılım programları
yavaş yanıt veriyor
Gereksiz yazılım programlarını kapatın.
Bilgisayar kullanılmıyorken virüs taramalarını ve diğer sistem araçlarını çalıştırın.
Başlangıç uygulamalarının (mesajlaşma yazılımları ve multimedya uygulamaları gibi) yüklenmesini durdurun.
1. Başlangıç ekranında msconfig yazın, sonra da msconfig'i seçin.
NOT: Yönetici parolası veya onayı istenirse, parolayı yazın ve onaylayın.
2. Genel sekmesinde Seçmeli Başlangıç'ı seçin.
3. Başlangıç sekmesini tıklatın, sonra da Görev Yöneticisi'ni Aç'ı tıklatın.
4. Yüklenmesini önlemek istediğiniz başlangıç öğelerini seçin ve Devre Dışı Bırak'ı tıklatın.
NOT: Bir öğe hakkında emin değilseniz, devre dışı bırakmayın.
5. Bilgisayarınızı yeniden başlatmanız istenirse, bunun için Yeniden Başlat'ı tıklatın.
NOT: Bir programı başlangıçta etkinleştirmek için bilgisayarı yeniden başlatın ve bu adımları geriye doğru uygulayın.
Çok gerekli olmayan grafik yeteneklerini devre dışı bırakın.
1. Başlangıç ekranında Dosya Gezgini yazın, sonra da Dosya Gezgini'ni seçin. Ya da Windows masaüstünde Başlat
düğmesini sağ tıklatın ve sonra da Dosya Gezgini'ni seçin.
2. Bilgisayar menüsünü tıklatın ve Özellikler'i seçin.
3. Gelişmiş sistem ayarları'nı tıklatın.
NOT: Yönetici parolası veya onayı istenirse, parolayı yazın ve onaylayın.
4. Performans altında Ayarlar'ı tıklatın.
5. Görsel Efektler sekmesinde, En iyi performans için ayarla'yı seçin ve Tamam'ı tıklatın.
Aygıt sürücülerini
güncelleme
Sürücüyü güncelleştirmek veya yeni sürücü sorunu gidermiyorsa bir önceki sürücü sürümüne geri dönmek için aşağıdaki
yordamı uygulayın.
1. Başlangıç ekranına aygıt yöneticisi yazın ve ardından Aygıt Yöneticisi'ni seçin. Ya da Windows masaüstünde
Başlat düğmesini sağ tıklatın ve sonra da Aygıt Yöneticisi'ni seçin.
2. Güncellemek veya geriye almak istediğiniz aygıt türlerinin listesini genişletmek için oku seçin (örneğin DVD/CD-ROM
sürücüleri).
3. Belirli bir öğeyi çift tıklatın (örneğin, HP DVD Writer 640b).
4. Sürücü sekmesini seçin.
5. Sürücüyü güncelleştirmek için Sürücüyü Güncelleştir’i seçip ekrandaki yönergeleri uygulayın.
– veya –
Bir önceki sürücü sürümüne dönmek için, Sürücüye Geri Dön’ü seçin ve ekrandaki yönergeleri izleyin.
14 Bölüm 5 Sorun Giderme
Belirti Olası çözüm
Microsoft Sistem Geri
Yükleme
Bilgisayarınızda yüklemiş olduğunuz bir yazılımdan kaynaklanabilecek bir sorunla karşılaşırsanız, bilgisayarınızı bir önceki
geri yükleme noktasına döndürmek için Sistem Geri Yükleme özelliğini kullanın. Geri yükleme noktalarını elle de
ayarlayabilirsiniz.
ÖNEMLİ: Sistem Kurtarma programını kullanmadan önce mutlaka bu Sistem Geri Yükleme yordamını uygulayın.
Sistem geri yüklemesi başlatmak veya manuel olarak geri yükleme noktaları eklemek için:
1. Tüm açık programları kapatın.
2. Başlangıç ekranına denetim masası yazın ve ardından Denetim Masası'nı seçin. Ya da Windows masaüstünde
Başlat düğmesini sağ tıklatın ve sonra da Denetim Masası'nı seçin.
3. Sırasıyla Sistem ve Güvenlik'i ve Sistem'i seçtikten sonra Sistem koruması'nı seçin.
4. Sistem Özellikleri ekranındaki Sistem koruması sekmesini seçin.
5. Ekrandaki yönergeleri izleyin.
Yazılım programı ve
donanım sürücüsünü
yeniden yükleme
Fabrikada yüklenen bir yazılım programlarından biri veya donanım sürücüleri zarar görürse HP Recovery Manager'ı
kullanarak yeniden yükleyebilirsiniz (yalnızca belirli modellerde bulunur).
NOT: Bilgisayar kutunuzdan çıkan CD veya DVD’leri kullanarak yüklediğiniz yazılım programlarını yeniden yüklemek için
HP Recovery Manager'ı kullanmayın. Bu programları doğrudan CD veya DVD’lerden yükleyin.
Program kaldırmadan önce bunu yeniden yüklemenin bir yolu olduğundan emin olun. Özgün kaynağında hâlen
bulunabildiğini onaylayın (örneğin disk veya internet). Programın HP Recovery Manager'dan yeniden yükleyebildiğiniz
programlar listesinde olup olmadığını da onaylayabilirsiniz (hemen aşağıdaki adımlara bakın).
NOT: Microsoft Windows sürümüyle birlikte gelmeyen sistemlerde bazı özellikler bulunmayabilir.
Yüklenebilir programlar listesini kontrol etmek veya HP Recovery Manager'da bir programı yeniden yüklemek için:
1. Başlangıç ekranında recovery yazın, sonra da Recovery Manager'ı seçin. Sorulursa, programın devam etmesine
izin vermek için Evet'i tıklatın.
2. Yazılım programı yeniden yükleme veya Donanım sürücüsünü yeniden yükleme'yi tıklatın ve ardından ekrandaki
yönergeleri izleyin.
Program kaldırmak için:
1. Tüm yazılım programlarını ve klasörleri kapatın.
2. Başlangıç ekranına denetim masası yazın ve ardından Denetim Masası'nı seçin. Ya da Windows masaüstünde
Başlat düğmesini sağ tıklatın ve sonra da Denetim Masası'nı seçin.
3. Programlar altında, Programı kaldır öğesini seçin.
4. Kaldırmak istediğiniz programı belirleyip ardından Kaldır’ı seçin.
Yazılım sorunu giderme 15
6 Sistem Kurtarma
Sistem Kurtarma, sabit sürücüyü bütünüyle silip yeniden biçimlendirerek oluşturmuş olduğunuz tüm veri
dosyalarını siler ve ardından fabrikada yüklenen işletim sistemini, programları ve sürücüleri yeniden yükler.
Dolayısıyla, bilgisayar fabrikadan ayrıldıktan sonra yüklenmiş olan her türlü yazılımı daha sonra manuel
olarak yeniden yüklemeniz gerekir.
NOT: Sistem Kurtarma programını kullanmadan önce mutlaka Sistem Geri Yükleme yordamını uygulayın.
Yazılım sorunu giderme, sayfa 14 bölümündeki "Microsoft Sistem Geri Yükleme" bölümüne bakın.
Microsoft Windows sürümüyle birlikte gelmeyen sistemlerde bazı özellikler bulunmayabilir.
Bir sistem kurtarma yöntemi seçme
Sistem kurtarmayı gerçekleştirmek amacıyla aşağıdaki yöntemlerden birini seçmeniz gerekir:
Kurtarma Görüntüsü — Sistem Kurtarma'yı sabit sürücünüze kaydedilmiş bir kurtarma görüntüsünden
çalıştırın. Kurtarma görüntüsü fabrikada yüklenen özgün yazılımın kopyasının bulunduğu dosyadır.
Kurtarma görüntüsünden bir Sistem Kurtarma işlemi gerçekleştirmek için bkz. Windows Başlangıç
ekranından sistem kurtarma, sayfa 16.
NOT: Kurtarma görüntüsü, sabit sürücünüzün veri depolamak için kullanılamayan bir bölümünü
kullanır.
Kurtarma Ortamı — Sistem Kurtarma'yı sabit sürücünüzde depolanmış dosyalardan oluşturduğunuz
veya ayrı olarak satın aldığınız kurtarma ortamından çalıştırın. Kurtarma ortamı oluşturmak için bkz.
Kurtarma ortamı oluşturma, sayfa 19.
Sistem kurtarma seçenekleri
Sistem kurtarma işlemini aşağıdaki sırayla yapmanız gerekir:
1. Sabit sürücü aracılığıyla, Windows Başlangıç ekranından.
2. f11 sistem başlatmaya basarak sabit sürücüyle.
3. Oluşturduğunuz kurtarma ortamıyla.
4. HP'den satın alınan kurtarma diskleriyle. Kurtarma diski satın almak için, http://welcome.hp.com/
country/us/en/wwcontact_us.html adresine gidin.
Windows Başlangıç ekranından sistem kurtarma
DİKKAT: Sistem Kurtarma, oluşturduğunuz veya yüklediğiniz tüm programları ve verileri siler. Önemli
verileri çıkarılabilir bir diske veya USB flash sürücüsüne yedekleyin.
Bilgisayarınız çalışıyor ve Windows yanıt veriyorsa, bir sistem kurtarma işlemi gerçekleştirmek için bu
adımları izleyin:
1. Bilgisayarı kapatın.
2. Monitör (sadece belirli modellerde), klavye ve fare dışında bilgisayarınıza bağlı olan tüm çevre
aygıtlarını çıkarın.
16 Bölüm 6 Sistem Kurtarma
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32

HP 120-000 Desktop PC series Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi