Shimano WH-M980-R-29 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual

Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur:

DM-WH0006-00
XTR
WH-M980-29
(Turkish)
Bayi El Kitabı
MTB Tekerlek Seti
Tubular tekerlekler için
2
İÇİNDEKİLER
ÖNEMLİ UYARI .....................................................................................................3
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN .......................................................................4
MONTAJ ................................................................................................................ 7
Lastik ölçüsü .......................................................................................................................7
Kullanılacak aletlerin listesi ...............................................................................................7
Bir kaset dişlinin monte edilmesi ......................................................................................7
BAKIM ................................................................................................................... 8
Jant teli dizilimi ..................................................................................................................8
Jant telinin değiştirilmesi ..................................................................................................9
Sökme ve Takma < Çabuk bağlantı tipi > ........................................................................10
Sökme ve Takma < İçi boş mil tipi > .................................................................................11
Arka hazne gövdesinin değiştirilmesi < Çabuk bağlantı tipi> .......................................13
Arka hazna gövdesinin değiştirilmesi < İçi boş mil tipi> ................................................14
Tubular tekerlek jantının kullanımı hakkında uyarılar ..................................................15
3
ÖNEMLİ UYARI
Bu bayi el kitabı, profesyonel bisiklet tamircileri için hazırlanmıştır.
Bisiklet montajı konusunda profesyonel eğitim almamış kullanıcılar bayi el kitabını kullanarak komponentleri kendileri monte
etmeye çalışmamalıdırlar
Eğer bu el kitabında verilen bilgilerden herhangi biri size anlaşılmaz gelirse montaja devam etmeyin. Destek almak için satıcınızla
irtibata geçin.
Ürünle birlikte verilen tüm kullanım kılavuzlarını okuyun.
Bu bayi el kitabında belirtilen işlemler haricinde ürünü sökmeyin veya üzerinde değişiklik yapmayın.
Tüm bayi el kitaplarını ve kullanım kılavuzlarını sitemizden çevrim-içi olarak okuyabilirsiniz (http://si.shimano.com).
Lütfen, bayi olarak faaliyet gösterdiğiniz ülke, eyalet veya bölgenin ilgili kural ve yönetmeliklerine riayet edin.
Güvenlik için, kullanmadan önce bu bayi el kitabının tamamını okuyun ve doğru kullanım için
talimatlara uyun.
Yaralanmaya veya cihazda veya çevresinde maddi hasara meydan vermemek için aşağıdaki talimatlara daima uyulmalıdır.
Talimatlar, ürünün yanlış şekilde kullanılması durumunda oluşabilecek tehlike veya hasarın derecesine göre
sınıflandırılmıştır.
TEHLİKE
Bu talimatlara uyulmaması ölüme veya ciddi yararlanmaya neden olacaktır.
UYARI
Bu talimatlara uyulmaması ölüme veya ciddi yararlanmaya neden olabilir.
UYARI
Bu talimatlara uyulmaması yaralanmaya veya cihazda veya çevresinde maddi hasara neden olabilir.
4
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
UYARI
Komponentleri monte ederken, kullanım kılavuzlarında verilen talimatlara mutlaka uyun.
Sadece orijinal Shimano parçalarını kullanmanız tavsiye edilir. Eğer civatalar ve somunlar gibi parçalar gevşer veya hasar görürse
bisiklet aniden devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Ayrıca, ayarlar doğru şekilde yapılmazsa sorunlar oluşabilir ve bisiklet aniden devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Parça değiştirme gibi bakım işlemleri yaparken gözlerinizi korumak için emniyet gözlüğü kullanın
Bu bayi el kitabının tamamını okuyun ve gerektiğinde başvurmak üzere güvenli bir yerde saklayın.
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli bir şekilde bağlanmış olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi bir
şekilde gevşekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
Sürüşten önce, lastiklerin jantlara emniyetli şekilde yapışıp yapışmadığını kontrol edin. Eğer sürüş sırasında lastikler yerinden
çıkarsa düşerek ciddi şekilde yaralanabilirsiniz.
Bu tekerlekleri tepe inişi sürüşü ve serbest sürüş için kullanmayın. Aksi takdirde tekerlek bükülebilir veya başka şekilde hasar
görerek kazalara yol açabilir.
Eğer çabuk bağlantı mekanizması doğru şekilde kullanılmazsa, tekerlek bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Kullanmadan önce çabuk bağlantı mekanizmasının Servis Talimatını iyice okuyun.
Kullanımdan önce, jant yüzeyini kontrol ederek çöküntüler, çizilmeler veya çatlamalar olup olmadığını ve jant tellerinde
bükülme veya gevşeklik olup olmadığını kontrol edin. Bu problemlerden herhangi biri varsa tekerleği kullanmayın. Jant
kırılabilir ve düşmenize neden olabilir.
Disk fren gövdeleri ve disk fren rotoru, frenler çalışırken ısınır. Bu nedenle, sürüş sırasında veya bisikletten indikten hemen
sonra bu parçalara dokunmayın. Aksi halde elleriniz yanabilir. Frenleri ayarlamaya başlamadan önce fren bileşenlerinin yeteri
kadar soğumuş olup olmadığını kontrol edin.
Aynı zamanda, disk fren Servis Talimatını da dikkatli bir şekilde okuyun.
<F15 (Ön 15 mm Mil), R12 (Arka 12 mm Mil) Tekerlek (İçi Boş Mil) >
Bu tekerlek tepe inişi bisiklet sürüşü ve serbest sürüş için tasarlanmamıştır. Bu yüzden, sürüş koşullarına bağlı olarak hazne
milinde çatlaklar oluşabilir ve milin arızasına neden olabilir. Bu ise ciddi yaralanmaya ve hatta ölüme neden olabilecek bir
kazaya yol açabilir. Bisikleti sürmeden önce hazneleri dikkatli bir şekilde kontrol ederek millerde çatlaklar olmadığından emin
olmalı ve eğer herhangi bir çatlak belirtisi veya sıra dışı durum varsa bisikleti KULLANMAMALISINIZ.
Bu tekerlek, sadece özel ön maşa/kadro ve ve sabit mille birlikte kullanılabilir. Eğer başka herhangi bir ön maşayla/kadroyla
veya sabit mille birlikte kullanılırsa, sürüş sırasında tekerleğin bisikletten ayrılmasına ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Eğer mil ayırma kolu disk fren rotoruyla aynı tarafta ise, disk fren rotoruna değme
tehlikesi söz konusudur. Mil ayırma kolunu avuç içinizle ve tüm gücünüzle sıksanız
bile, mil ayırma kolunun disk fren rotoruna değmediğinden emin olun. Eğer kol
disk fren rotoruna değerse, tekerleği kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın.
Eğer mil ayırma kolu doğru şekilde kullanılmazsa, tekerlek bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
< F15 Tekerlek (İçi boş mil) >
Ön tekerlek için emniyete alma yöntemi ve sıkma torku, kullanılan ön süspansiyonlu maşanın tipine bağlı olarak değişir. Ön
tekerleği ön süspansiyonlu maşaya takarken, daima ön süspansiyonlu maşanın Servis Talimatında belirtilen uyarılara uyun. Eğer
Talimata uyulmazsa, ön tekerlek ön süspansiyonlu maşadan çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Mil ayırma kolu
Disk fren rotoru
5
< R (Arka) Tekerlek >
Eğer çabuk bağlantı kolu disk fren rotoruyla aynı tarafta ise, disk fren rotoruna
değme tehlikesi söz konusudur. Çabuk bağlantı kolunu avuç içinizle ve tüm
gücünüzle sıksanız bile, çabuk bağlantı kolunun disk fren rotoruna
değmediğinden emin olun. Eğer kol disk fren rotoruna değerse, tekerleği
kullanmayı bırakın ve satıcınıza danışın.
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
Bu tekerlekler, disk frenlerle birlikte kullanım için özel olarak tasarlanmıştır. Bu tekerlekleri jant frenleriyle kullanmayın.
UYARI
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Lastikler, kullanımdan önce lastik üzerinde belirtilen basınç değerine kadar şişirilmelidir.
Bir delik onarma maddesi kullanırken satıcınıza danışmalısınız.
Alışma süresi
Disk frenlerin bir alışma süresi vardır. Alışma süresi ilerledikçe frenleme kuvveti kademeli olarak artar. Frenlerin alışma süresi
içerisinde frenleme gücündeki artışa dikkat edin. Aynı durum fren pabuçları veya rotor değiştirildiğinde de gerçekleşir.
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
Rotor montaj bileziğini çıkarmak ve takmak için özel aleti (TL-FC36) kullanırken, ellerinizle rotorun dışına dokunmamaya dikkat
edin. Ellerinizi kesilmeye karşı korumak için eldiven giyin.
Çabuk bağlantı kolu
Disk fren rotoru
6
NOT
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dışarı çıkabilir.
Jant tellerinde başlangıçta herhangi bir boşluk olması halinde ve ilk 1,000 km sürüşten sonra bisiklet satıcınıza jant tellerinizin
gerginliğini ayarlatmanız tavsiye edilir.
Opsiyonel aksesuar olarak özel jant teli anahtarları mevcuttur.
Tekerleği temizlerken deterjan veya başka kimyasal maddeler kullanmayın. Aksi takdirde jant üzerindeki çıkartma soyulabilir.
Tekerleği silerken deterjan veya başka kimyasal maddeler kullanmayın. Bu maddeler boyayı çıkarabilir.
Ürünler doğal aşınma, normal kullanım ve eskime sonucu bozulmalara karşı garantili değildir.
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
Orijinal Shimano jant tellerini ve nipellerini kullanmanızı şiddetle tavsiye ederiz. Shimano haricinde parçaların kullanılması
durumunda, jant tellerinin hazne ünitesine oturduğu bölge hasar görebilir.
Eğer tekerlek sertleşir ve zor dönmeye başlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir.
Uyumlu reflektörler ve jant teli muhafazaları için, spesifikasyon tablosunu kontrol edin.(http://www.si.shimano.com).
Orijinal Shimano jant tellerini, somunlarını, soketlerini ve rondelâlarını kullanın. Aksi takdirde jant ve hazne ünitesi zarar
görebilir.
Tekerleğin takılması ve çıkarılması hakkında bilgi için tekerleğin kullanım kılavuzuna bakın.
Bu el kitabı esas olarak ürünü kullanmak için gereken işlemleri açıklama amacı taşıdığından, gerçek ürün şekildekinden
farklı olabilir.
7
MONTAJ
Lastik ölçüsü
Seriler Ölçü Çabuk bağlantı tipi İçi Boş Mil tipi Lastik ölçüsü
XTR 29 WH-M980-29-R
WH-M980-29-F15
WH-M980-29-R12
29x1.90-2.10
Kullanılacak aletlerin listesi
Bu ürünü monte etmek için aşağıdaki aletler gereklidir.
Kullanım yeri Alet
Rock ling TL-LR10/15
Bir kaset dişlinin monte edilmesi
* Kaset dişlinin şekildeki görünümü sadece bir örnektir. Ayrıntılı bilgi için, kullanılacak kaset dişlinin bayi el kitabına veya
kullanım kılavuzuna bakın.
* Disk fren rotorunun montajı için Genel İşlemler'in disk fren kısmına bakın.
Her bir dişli için, grup işareti bulunan yüzey yukarı doğru bakmalı
ve dişli çıkıntılarının geniş parçaları her bir dişli ve arka hazne
gövdesinin (kanal genişliğinin fazla olduğu) A kısmı üzerinde
hizalanacak şekilde yerleştirilmelidir.
A
Oluk sadece bir yerde
geniştir.
Geniş parça
HG dişlilerin montajını yaparken, kilitleme bileziğini sıkmak için
özel alet TL-LR15'ü kullanın.
HG dişlileri değiştirirken, kilitleme bileziğini çıkarmak için özel
alet TL-LR15'ü ve TL-SR21'ü kullanın.
Alet TL-SR21
Rock ling
TL-LR15
Sökme
Rock ling
Kilitleme bileziği ara
parçası
Sıkma torku: 30.0-50.0 N•m
8
BAKIM
Jant teli dizilimi
Jant tellerini şekilde gösterildiği gibi dizin.
Ön için
Sol taraf Sağ taraf
Arka için
Sol taraf Sağ taraf
* Jant telleri, çabuk bağlantı tipi ve içi boş mil tipiyle aynı şekilde dizilir.
Jant teli gerginlik değeri
Ön için
Sağ taraf Sol taraf
800-1050 N 900-1200 N
Arka için
Sağ (dişli) tarafı Sol taraf
900-1200 N 500-700 N
* Bu değerler sadece bir kılavuz olarak kullanılmalıdır.
9
Jant telinin değiştirilmesi
1.
Jant telini rondeladan geçirin.
Not:
Jant telini rondeladan geçirirken rondelanın dışbükey tarafını hazne flanşındaki deliğe doğru yönlendirin.
2.
Jant tellerini şekilde görüldüğü gibi hazneden geçirerek yerleştirmek suretiyle takınız.
Nipel
Rondela
Jant teli
Rondela
10
Sökme ve Takma < Çabuk bağlantı tipi >
WH-M980-29-R
<Sökme>
Ünite, şekilde görüldüğü gibi sökülebilir.
Periyodik aralıklarla parçaları gres yağıyla yağlayın.
Not:
Contayı çıkarırken ve takarken contanın bükülmemesi konusunda çok dikkatli olun. Contayı takarken doğru tarafa baktığından
emin olun ve gittiği yere kadar iyice bastırın.
Koni üzerine oturtulmuş olan toz geçirmez kapağı sökmeyin.
Filibir gövdesini sökmeye çalışmayın; bu durum arızaya neden olabilir.
<Montaj>
Hazne milini takmak için özel aleti (TL-HS22 / 17 mm), kilitleme somununu sıkarak şekilde görüldüğü gibi mekanizmayı çift-
kilitlemek için 5 mm Alyen anahtarını kullanın.
Hazne mili
5 mm Alyen anahtarı
Sıkın
TL-HS22
Sıkma torku: 15.0-20.0 N•m
Yüksek kaliteli gres
(Y-04110000)
Gres yağının sürülmesi
Conta
(Dudak dış taraftadır)
Toz kapaklı koni
(sökülemez)
11
Sökme ve Takma < İçi boş mil tipi >
WH-M980-29-F15
<Sökme>
Ünite, şekilde görüldüğü gibi sökülebilir. Periyodik aralıklarla parçaları gres yağıyla yağlayın.
Not:
Haznenin sol tarafından (sabit rotor oluklarının bulunduğu taraf) sökülemez.
Contayı çıkarırken ve takarken contanın bükülmemesi konusunda çok dikkatli olun. Contayı takarken doğru tarafa baktığından
emin olun ve gittiği yere kadar iyice bastırın.
Mil borusu üzerine oturtulmuş olan toz kapağını sökmeyin.
<Montaj>
Mil borusunu takın ve daha sonra şekilde görüldüğü gibi özel aletleri kullanarak mekanizmayı çift kilitleyecek şekilde kilitleme
somununu sıkın.
Sol mil kapsülünün yivli parçaları üzerinde
hazne anahtarı kullanırken fazla tork
uygulamamaya dikkat edin; aksi takdirde hasar
oluşabilir.
Mil borusu
TL-7S20 / 22 mm
Sıkın
Sıkma torku: 21.0-26.0 N•m
0 mm
Toz kapağı
Conta
(Dudak dış taraftadır)
Yüksek kaliteli gres
(Y-04110000)
Bilye sayısı: Sol 15 adet
Sağ 17 adet
Bilye ölçüsü: 5/32"
Gres yağının
sürülmesi
12
WH-M980-29-R12
<Sökme>
Ünite, şekilde görüldüğü gibi sökülebilir. Periyodik aralıklarla parçaları gres yağıyla yağlayın.
Not:
Contayı çıkarırken ve takarken contanın bükülmemesi konusunda çok dikkatli olun. Contayı takarken doğru tarafa baktığından
emin olun ve gittiği yere kadar iyice bastırın.
Sağ somun ve koni üzerine oturtulmuş olan toz kapaklarını sökmeyin.
Filibir gövdesini sökmeye çalışmayın; bu durum arızaya neden olabilir.
<Montaj>
Mil borusunu takın ve daha sonra şekilde görüldüğü gibi özel aletleri kullanarak mekanizmayı çift kilitleyecek şekilde kilitleme
somununu sıkın.
Mil borusu
TL-7S20 / 22 mm
Sıkın
Sıkma torku: 15.0-20.0 N•m
Toz kapağı
(Sökülemez)
Sağ somun
Yüksek kaliteli gres
(Y-04110000)
Gres yağının sürülmesi
Conta
(Dudak dış taraftadır)
Toz kapaklı koni
(sökülemez)
13
Arka hazne gövdesinin değiştirilmesi < Çabuk bağlantı tipi>
Not:
Koni üzerine oturtulmuş olan toz geçirmez kapağı sökmeyin.
1.
İlk önce, şekilde görülen prosedürü takip ederek hazne milini çekerek çıkarın. Arka hazne kenarındaki çift-kilitli kısım
sökülemez.
(1) (2)
(3)
2.
Hazne milini çıkardıktan sonra filibir gövdesinin içinde yer alan filibir gövdesi tespit civatasını sökün ve filibir gövdesini
değiştirin.
Not:
Filibir gövdesini değiştirirken, filibir gövdesi tespit civatasını da değiştirin.
Filibir gövdesini değiştirirken, filibir gövdesi tespit civatasını da değiştirin. Filibir gövdesi tespit civatasının dişine gres yağı
sürmeyi unutmayın; aksi takdirde gevşeme veya sıkışma oluşabilir. Filibir gövdesini sökmeye çalışmayın; bu durum arızaya neden
olabilir.
Hazne mili
Rotor tespit
kanalları
Toz kapaklı koni
(Sökülemez)
Sökme
5 mm Alyen anahtarı
Sol taraf Sıkma torku: 15.0-20.0 N•m
TL-HS22 / 17 mm
Sıkma torku: 45.0-50.0 N•m
Sökme
14 mm Alyen anahtarı
Filibir gövdesi
Gres yağının
sürülmesi
Yüksek kaliteli gres
(Y-04110000)
Filibir gövdesi tespit
civatası
Contayı sökmeyin.
Filibir gövdesi
rondelası
14
Arka hazna gövdesinin değiştirilmesi < İçi boş mil tipi>
1.
İlk önce, şekilde gösterilen işlemi takip ederek hazne milini çekip çıkarın. Filibir tarafındaki çift-kilitli kısım sökülemez.
(1) (2)
(3)
2.
Hazne milini çıkardıktan sonra filibir gövdesinin içinde yer alan filibir gövdesi tespit civatasını sökün ve filibir gövdesini
değiştirin.
Hazne mili
Toz kapağı (Sökülemez)
Sökme
TL-HS22 / 17 mm
Sol taraf Sıkma torku: 15.0-20.0 N•m
Rotor tespit kanalları
Toz kapaklı koni (sökülemez)
Sıkma torku: 150.0 N•m
Filibir gövdesi
Filibir gövdesi
rondelası
TL-FH15
Sökme
Montaj
Sökme Montaj
15
Tubular tekerlek jantının kullanımı hakkında uyarılar
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Tubular Lastik Sistemi, hafif tasarımı ve sağladığı düzgün köşe dönüş performansı nedeniyle yarış bisikletlerinde yaygın olarak
kullanılmaktadır. Bununla birlikte, kullanımında clincher-tipi lastiklere kıyasla daha büyük bir bilinç düzeyi gereklidir ve bakım
işlemini yaparken daha dikkatli olunmalıdır. Ayrıca, her kullanımdan önce tekerlekler mutlaka muayene edilmelidir.
Bu ürünün ideal performans özelliklerini elde etmek için bu önlemlere uyulmalıdır. Eğer bu uyarılara uyulmazsa, lastikler hasar
görebilir veya jantlardan çıkabilir ve sürücünün ciddi şekilde yaralanmasına yol açabilir. Tubular lastiklerin kullanımı hakkında
aşağıdaki hususları okuyun ve iyice anladığınızdan emin olun. İlave olarak, eğer lastikleri söküp takma veya bakım yapma
konusunda yeterli bilgi ve deneyime sahip olduğunuz konusunda tereddütünüz varsa, yetkili bir bisiklet satıcısından veya
profesyonel bir bisiklet teknisyeninden yardım isteyin.
Eğer yeterli bilgi ve deneyime sahip biri tarafından monte edildikleri konusunda tereddüdünüz varsa, bu tubular lastikleri
kullanmayın.
Lastikleri jantlara tespit ederken, Tubular lastikler için özel olarak tasarlanmış bir yapıştırıcı kullanılır. Eğer başka herhangi bir
tipte yapıştırıcı kullanılırsa, lastikleri yeterli kuvvetle yerlerine tespit edemeyebilir ve jant malzemesinin bozulmasına yol açabilir.
Jant yüzeylerini temizlerken, sadece tubular lastikler için özel olarak tasarlanan bir temizlik maddesi kullanın. Eğer başka tipte bir
temizlik maddesi kullanırsanız jant malzemesi bozulabilir. Karbon fiber jantlar kullanılması halinde, jantların yüzeylerini zımpara
kağıdıyla veya benzeri bir nesneyle güçlü bir şekilde ovalamayın; aksi takdirde, tekerlekler değiştirilirken jantların karbon fiber
tabakası soyulabilir.
Eğer yapıştırıcı jant yüzeylerine doğru şekilde uygulanmazsa, lastikleri emniyetli şekilde yerlerinde tutamayabilir ve lastikler
kolayca jantlardan çıkabilir. Özellikle jantları ilk defa kullanırken, jant yüzeylerini doğru temizlik maddesiyle iyice temizleyerek
olası gres yağı ve diğer yabancı madde kalıntılarından arındırın. Daha sonra, yapışkan ve jant yüzeyi arasında emniyetli bir
yapışma sağlamak için jant yüzeyine ince bir tabaka yapıştırıcı uygulayın. Bu işlemi yaptıktan sonra, sadece lastiğin pürüzlülüğünü
kapatmaya yetecek kadar kalınlıkta ilave yapıştırıcıyı jant üzerine eşit şekilde uygulayın ve ardından lastiği takın. Karbon fiber
malzeme içeren jantlar kullanıldığında, eğer lastikler uygun şekilde takılmazsa veya yanlış tipte yapıştırıcı veya temizlik maddesi
kullanılırsa, jant ve lastik arasında aluminyum jantlarla aynı derecede bağlanma kuvveti elde etmek mümkün olmayabilir ve bu
durum aynı zamanda karbon fiber jantların mukavemetinin azalmasına da neden olabilir.
Kullanılan yapıştırıcının türüne bağlı olarak; yapışma kuvveti, doğru bağlanmanın elde edilmesi için geçen zaman, yapıştırıcı
bağının dayanıklılığı ve sıcaklık ve nem gibi koşullara karşı hassasiyet gibi faktörlerde büyük farklılıklar görülebilir. Bu nedenle,
tekerlekleri kullanırken yapışma kuvvetine özellikle dikkat etmelisiniz.
Daima, lastiklere kuvvet uygulayarak jantlara doğru şekilde bağlanmış olduklarından emin olmak suretiyle, her kullanımdan önce
lastikleri kontrol etmelisiniz.
Lastiklerin yapışma kuvveti uzun süre kullanımdan sonra zayıflayabilir; bu nedenle periyodik aralıklarla tekrar yapıştırıcı
uygulamanız gerekir. Eğer karbon fiber jantlar kullanıyorsanız, lastikleri değiştirirken karbon fiber tabakayı çekip çıkarmaktan
kaçınmak amacıyla lastiklerin nazikçe çıkarılmasına yardımcı olmak için, bir jant macunu temizleyicisi kullanın.
Eğer lastiği janta takarken lastiğin yapışma yüzeyine yapıştırıcı uygulamazsanız, lastik ve jant arasındaki bağlanma gücü daha
zayıf olacaktır. Eğer lastiklerin jantlara daha büyük bir kuvvetle bağlanmasını isterseniz -- örneğin, sert köşe dönüşü ve hızlanma
gerektiren test yarışlarında ve pist yarışlarında sürüş yaparken olduğu gibi, lastikleri ayrıca yapıştırıcıyla kaplarsanız istediğiniz
sonucu elde edebilirsiniz.
Eğer eğimli arazilerde rampa aşağı uzun sürüşlerde frenlerin sürekli kullanılması sonucunda jantlar ısınırsa, lastik bağlanma
kuvvetinde ani bir kayıp oluşabilir. Eğer bir aşamada bu durumun gerçekleşebileceğini düşünüyorsanız, yapıştırıcı seçimi ve bir
aşamada yapıştırıyı tekrar uygulama gerekliliği gibi faktörlere özel dikkat gösterin. Bağlanma kuvveti kaybı, gerekli önlemlerin
alınması durumunda bile oluşabilir; böyle bir durumda, tekerlekleri değiştirin ve tubular tipte lastik kullanmayı bırakın.
Lastikleri kullanımdan önce de kontrol edin. Eğer lastiklerde büyük çatlaklar varsa değiştirilmelidir; aksi takdirde, kullanım
sırasında patlayabilirler. İlave olarak, uzun süre kullanımdan sonra lastiklerin bağlantı yeri kaplamaları yerlerinden çıkabilir; bu
nedenle, kullanmadan önce lastikleri kontrol edin.
Eğer sistemle ilgili herhangi bir arıza veya sorun olduğunu hissederseniz, bisikleti sürmeyi bırakın ve yetkili bir bisiklet satıcısına
veya profesyonel bir bisiklet teknisyenine danışın.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen yetkili bisiklet satıcınıza danışın.
NOT
Eğer jantın boyalı yüzeyine yapıştırıcı bulaşırsa, kurumadan önce bir bezle silerek temizleyin. Jant macunu çıkarıcıları gibi
temizleme solventleri veya kimyasal maddeler kullanmayın; bunlar boyayı çıkarabilir.
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Turkish)
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16

Shimano WH-M980-R-29 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual
Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur: