15
Tubular tekerlek jantının kullanımı hakkında uyarılar
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Tubular Lastik Sistemi, hafif tasarımı ve sağladığı düzgün köşe dönüş performansı nedeniyle yarış bisikletlerinde yaygın olarak
kullanılmaktadır. Bununla birlikte, kullanımında clincher-tipi lastiklere kıyasla daha büyük bir bilinç düzeyi gereklidir ve bakım
işlemini yaparken daha dikkatli olunmalıdır. Ayrıca, her kullanımdan önce tekerlekler mutlaka muayene edilmelidir.
Bu ürünün ideal performans özelliklerini elde etmek için bu önlemlere uyulmalıdır. Eğer bu uyarılara uyulmazsa, lastikler hasar
görebilir veya jantlardan çıkabilir ve sürücünün ciddi şekilde yaralanmasına yol açabilir. Tubular lastiklerin kullanımı hakkında
aşağıdaki hususları okuyun ve iyice anladığınızdan emin olun. İlave olarak, eğer lastikleri söküp takma veya bakım yapma
konusunda yeterli bilgi ve deneyime sahip olduğunuz konusunda tereddütünüz varsa, yetkili bir bisiklet satıcısından veya
profesyonel bir bisiklet teknisyeninden yardım isteyin.
Eğer yeterli bilgi ve deneyime sahip biri tarafından monte edildikleri konusunda tereddüdünüz varsa, bu tubular lastikleri
kullanmayın.
•
Lastikleri jantlara tespit ederken, Tubular lastikler için özel olarak tasarlanmış bir yapıştırıcı kullanılır. Eğer başka herhangi bir
tipte yapıştırıcı kullanılırsa, lastikleri yeterli kuvvetle yerlerine tespit edemeyebilir ve jant malzemesinin bozulmasına yol açabilir.
•
Jant yüzeylerini temizlerken, sadece tubular lastikler için özel olarak tasarlanan bir temizlik maddesi kullanın. Eğer başka tipte bir
temizlik maddesi kullanırsanız jant malzemesi bozulabilir. Karbon fiber jantlar kullanılması halinde, jantların yüzeylerini zımpara
kağıdıyla veya benzeri bir nesneyle güçlü bir şekilde ovalamayın; aksi takdirde, tekerlekler değiştirilirken jantların karbon fiber
tabakası soyulabilir.
•
Eğer yapıştırıcı jant yüzeylerine doğru şekilde uygulanmazsa, lastikleri emniyetli şekilde yerlerinde tutamayabilir ve lastikler
kolayca jantlardan çıkabilir. Özellikle jantları ilk defa kullanırken, jant yüzeylerini doğru temizlik maddesiyle iyice temizleyerek
olası gres yağı ve diğer yabancı madde kalıntılarından arındırın. Daha sonra, yapışkan ve jant yüzeyi arasında emniyetli bir
yapışma sağlamak için jant yüzeyine ince bir tabaka yapıştırıcı uygulayın. Bu işlemi yaptıktan sonra, sadece lastiğin pürüzlülüğünü
kapatmaya yetecek kadar kalınlıkta ilave yapıştırıcıyı jant üzerine eşit şekilde uygulayın ve ardından lastiği takın. Karbon fiber
malzeme içeren jantlar kullanıldığında, eğer lastikler uygun şekilde takılmazsa veya yanlış tipte yapıştırıcı veya temizlik maddesi
kullanılırsa, jant ve lastik arasında aluminyum jantlarla aynı derecede bağlanma kuvveti elde etmek mümkün olmayabilir ve bu
durum aynı zamanda karbon fiber jantların mukavemetinin azalmasına da neden olabilir.
•
Kullanılan yapıştırıcının türüne bağlı olarak; yapışma kuvveti, doğru bağlanmanın elde edilmesi için geçen zaman, yapıştırıcı
bağının dayanıklılığı ve sıcaklık ve nem gibi koşullara karşı hassasiyet gibi faktörlerde büyük farklılıklar görülebilir. Bu nedenle,
tekerlekleri kullanırken yapışma kuvvetine özellikle dikkat etmelisiniz.
•
Daima, lastiklere kuvvet uygulayarak jantlara doğru şekilde bağlanmış olduklarından emin olmak suretiyle, her kullanımdan önce
lastikleri kontrol etmelisiniz.
•
Lastiklerin yapışma kuvveti uzun süre kullanımdan sonra zayıflayabilir; bu nedenle periyodik aralıklarla tekrar yapıştırıcı
uygulamanız gerekir. Eğer karbon fiber jantlar kullanıyorsanız, lastikleri değiştirirken karbon fiber tabakayı çekip çıkarmaktan
kaçınmak amacıyla lastiklerin nazikçe çıkarılmasına yardımcı olmak için, bir jant macunu temizleyicisi kullanın.
•
Eğer lastiği janta takarken lastiğin yapışma yüzeyine yapıştırıcı uygulamazsanız, lastik ve jant arasındaki bağlanma gücü daha
zayıf olacaktır. Eğer lastiklerin jantlara daha büyük bir kuvvetle bağlanmasını isterseniz -- örneğin, sert köşe dönüşü ve hızlanma
gerektiren test yarışlarında ve pist yarışlarında sürüş yaparken olduğu gibi, lastikleri ayrıca yapıştırıcıyla kaplarsanız istediğiniz
sonucu elde edebilirsiniz.
•
Eğer eğimli arazilerde rampa aşağı uzun sürüşlerde frenlerin sürekli kullanılması sonucunda jantlar ısınırsa, lastik bağlanma
kuvvetinde ani bir kayıp oluşabilir. Eğer bir aşamada bu durumun gerçekleşebileceğini düşünüyorsanız, yapıştırıcı seçimi ve bir
aşamada yapıştırıyı tekrar uygulama gerekliliği gibi faktörlere özel dikkat gösterin. Bağlanma kuvveti kaybı, gerekli önlemlerin
alınması durumunda bile oluşabilir; böyle bir durumda, tekerlekleri değiştirin ve tubular tipte lastik kullanmayı bırakın.
•
Lastikleri kullanımdan önce de kontrol edin. Eğer lastiklerde büyük çatlaklar varsa değiştirilmelidir; aksi takdirde, kullanım
sırasında patlayabilirler. İlave olarak, uzun süre kullanımdan sonra lastiklerin bağlantı yeri kaplamaları yerlerinden çıkabilir; bu
nedenle, kullanmadan önce lastikleri kontrol edin.
•
Eğer sistemle ilgili herhangi bir arıza veya sorun olduğunu hissederseniz, bisikleti sürmeyi bırakın ve yetkili bir bisiklet satıcısına
veya profesyonel bir bisiklet teknisyenine danışın.
•
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen yetkili bisiklet satıcınıza danışın.
NOT
•
Eğer jantın boyalı yüzeyine yapıştırıcı bulaşırsa, kurumadan önce bir bezle silerek temizleyin. Jant macunu çıkarıcıları gibi
temizleme solventleri veya kimyasal maddeler kullanmayın; bunlar boyayı çıkarabilir.