Dell SupportAssist OS Recovery Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi
Dell SupportAssist OS Recovery
Kullanım Kılavuzu'nuzdaki
Nisan 2021
Revizyon A12
Notlar, dikkat edilecek noktalar ve uyarılar
NOT: NOT, ürününüzü daha iyi kullanmanıza yardımcı olacak önemli bilgiler sağlar.
DİKKAT: DİKKAT, donanım hasarı veya veri kaybı olasılığını gösterir ve sorunu nasıl önleyeceğinizi bildirir.
UYARI: UYARI, mülk hasarı, kişisel yaralanma veya ölüm potansiyeline işaret eder.
© 2017 - 2021 Dell Inc. veya yan kuruluşları. Tüm hakları saklıdır. Dell, EMC ve diğer ticari markalar, Dell Inc. veya bağlı kuruluşlarının ticari markalarıdır. Diğer
ticari markalar ilgili sahiplerinin ticari markaları olabilir.
Bölüm 1: SupportAssist OS Recovery Tanıtımı................................................................................... 5
SupportAssist OS Recovery kullanılan sistemler................................................................................................................5
Temel özellikler.......................................................................................................................................................................5
Bölüm 2: SupportAssist OS Recovery ile Sistem Onarımı....................................................................6
Sistem Onarımı özelliğini manuel olarak etkinleştirme....................................................................................................... 6
Sistem Onarımını Çalıştırma..................................................................................................................................................6
Bölüm 3: SupportAssist OS Recovery'yi Başlatma..............................................................................8
SupportAssist OS Recovery'yi Manuel Olarak Başlatma.................................................................................................. 8
Windows Kurtarma Kullanarak SupportAssist OS Recovery'yi Başlatma.......................................................................9
Bölüm 4: SupportAssist OS Recovery'yi Kullanma............................................................................ 10
SupportAssist OS Recovery giriş sayfası.......................................................................................................................... 10
SupportAssist OS Recovery kullanıcı arayüzü.................................................................................................................. 10
İnternet ayarlarını yapılandırma............................................................................................................................................11
Kablosuz ağı yapılandırma...............................................................................................................................................11
Kablolu ağı yapılandırma..................................................................................................................................................11
Proxy ağını yapılandırma................................................................................................................................................. 11
Donanımı tarama...................................................................................................................................................................12
Başlangıç onarımı..................................................................................................................................................................12
Dosyaları yedekleme.............................................................................................................................................................13
Bilgisayarınızı sıfırlama..........................................................................................................................................................14
Bilgisayarınızı fabrika ayarlarına sıfırlama......................................................................................................................14
Bilgisayarınızı fabrika ayarlarına sıfırladıktan sonra verileri geri yükleme........................................................................ 15
Bölüm 5: Bilgisayarınızı sıfırlama ve güncelleştirme...........................................................................17
Dell OS Recovery Tool'u İndirme ve Yükleme................................................................................................................... 17
SupportAssist OS Recovery USB anahtarı oluşturma..................................................................................................... 17
Bilgisayarınızı sıfırlayın ve işletim sistemini güncelleştirin................................................................................................. 18
SupportAssist Recovery Assistant....................................................................................................................................20
SupportAssist Recovery Assistant'ı kullanarak verileri geri yükleme.......................................................................20
Bölüm 6: SupportAssist OS Recovery'yi Yapılandırma.......................................................................22
SupportAssist OS Recovery'yi otomatik başlatmayı etkinleştirme veya devre dışı bırakma...................................... 22
SupportAssist OS Recovery'yi otomatik başlatmak için hata eşiği ayarlama............................................................... 22
Dell'e geri bildirim gönderme.............................................................................................................................................. 23
Bölüm 7: BIOSConnect'e genel bakış...............................................................................................24
BIOSConnect kullanarak SupportAssist OS Recovery'yi başlatma............................................................................... 24
Kablosuz ağlara bağlanma.................................................................................................................................................. 25
BIOSConnect'i etkinleştirme veya devre dışı bırakma.....................................................................................................25
Bölüm 8: SupportAssist OS Recovery sorunlarını giderme.................................................................26
İçindekiler
İçindekiler 3
OS Recovery önyükleme hatası için sorun giderme........................................................................................................ 26
Dosya yedekleme hataları için sorun giderme.................................................................................................................. 26
Wi-Fi bağlantı sorunlarını giderme......................................................................................................................................27
Donanım sorunları için tanılama testini çalıştırma.............................................................................................................27
Bölüm 9: Sık sorulan sorular...........................................................................................................28
Ek A: İlgili Dell ürünleri...................................................................................................................29
4 İçindekiler
SupportAssist OS Recovery Tanıtımı
SupportAssist OS Recovery, desteklenen Dell sistemlerine fabrikada yüklenir ve ek olarak bir servis planı satın almanız gerekmez.
Bilgisayarınız işletim sistemine önyükleme yapmadan önce meydana gelebilecek sorunları tanılamanıza ve gidermenize olanak sağlayan
araçların bulunduğu bir kurtarma ortamı sağlar. Bilgisayarınız arka arkaya deneme yapmanıza rağmen işletim sistemine önyükleme
yapamıyorsa SupportAssist OS Recovery'yi otomatik olarak başlatır. Kurtarma ortamı donanım sorunlarını tanılamanıza, bilgisayarınızı
onarmanıza, dosyalarınızı yedeklemenize veya bilgisayarınızı fabrika ayarlarına sıfırlamanıza olanak tanır.
Konular:
SupportAssist OS Recovery kullanılan sistemler
Temel özellikler
SupportAssist OS Recovery kullanılan sistemler
SupportAssist OS Recovery sadece Dell tarafından fabrikada Microsoft Windows 10 işletim sistemi kurulmuş olan belirli Dell sistemlerinde
mevcuttur. SupportAssist OS Recovery'nin kullanılabildiği sistemlerin listesi için Ev Bilgisayarları için SupportAssist kılavuzları sayfasındaki
Dell SupportAssist OS Recovery Destek Matrisi'ne bakın.
DİKKAT: Bilgisayarınızın sabit diski biçimlendirildiğinde SupportAssist OS Recovery ortamı silinir.
Temel özellikler
Sistem Onarımı: Önyükleme sorunlarını veya başka herhangi bir performans sorununu çözmek için bilgisayarınızı önceki bir tarihteki
noktaya geri yükler.
Donanımı Tara: Donanım sorunlarını tespit etmek için bilgisayarınızda tanılama testi yapar.
Başlangıç Onarma: Bilgisayarınız, işletim sistemi önyükleme yapmadan önce oluşabilecek yaygın sorunları giderin. Bu seçenek
bilgisayarınızı fabrika ayarlarına sıfırlama ihtiyacını ortadan kaldırır.
Dosya Yedekleme: Yerel sabit sürücünüzde veya harici bir depolama aygıtında kişisel dosyalarınızın kopyasını oluşturun.
Sıfırla: Fabrika işletim sistemini indirip kurun veya en son işletim sistemine yükseltin.
1
SupportAssist OS Recovery Tanıtımı 5
SupportAssist OS Recovery ile Sistem Onarımı
SupportAssist OS Recovery'deki Sistem Onarımı özelliği, önyükleme sorunlarını veya performansla ilgili diğer sorunları çözmek için
bilgisayarınızı önceki bir tarihteki noktaya anında geri yüklemenize olanak tanır. Sistem Onarım özelliği, en az 50 GB boş disk alanı bulunan
ve SupportAssist OS Recovery'nin kullanılabildiği tüm bilgisayarlarda otomatik olarak etkinleştirilir. Ancak 50 GB'den düşük boş disk alanı
bulunan bilgisayarlarda bu özelliği, işletim sistemi kontrol paneli ayarlarından manuel olarak etkinleştirebilirsiniz.
NOT: Donanım arızası varsa Sistem Onarımı özelliği çalışmaz.
Bu özellik, bilgisayarınızı önceki bir tarihteki noktaya anında geri yüklemenize yardımcı olur. Bilgisayarınızın geri yüklenmesi, virüs veya kötü
amaçlı yazılım bulaşmalarının sebep olduğu problemler, kayıt defterinde bozulma, sistem dosyalarının bozulması, işletim sistemi yamaları ya
da sürücüleriyle ilgili sorunların çözülmesine yardımcı olabilir.
DİKKAT: Bu özellik, program dosyalarını tamamen korumaz. Bilgisayarınıza yüklenmiş ancak Dell olmayan uygulamalar,
bilgisayar önceki bir tarihteki noktaya geri yüklendiğinde kaldırılabilir.
Konular:
Sistem Onarımı özelliğini manuel olarak etkinleştirme
Sistem Onarımını Çalıştırma
Sistem Onarımı özelliğini manuel olarak etkinleştirme
50 GB'den düşük boş disk alanı bulunan bilgisayarlarda Sistem Onarımı özelliğini, işletim sistemi kontrol paneli ayarlarından manuel olarak
etkinleştirebilirsiniz.
Önkosullar
Bilgisayarınızda en az 12 GB boş disk alanı bulunmalıdır.
Adimlar
1. Görev çubuğundaki arama kutusuna kontrol paneli yazın ve ardından Denetim Masası'nı seçin.
2. Sistem ve Güvenlik öğesini seçin.
3. SupportAssist OS Recovery öğesine çift tıklayın.
4. Ayarlar sekmesine tıklayın.
5. Sistem Onarımı öğesini etkinleştirin ve sistem onarımına yönelik anlık görüntüleri saklamak için ayırmak istediğiniz alan miktarını seçin.
Bu görüntüler için varsayılan olarak 15 GB ayrılır.
Sonuçlar
Sistem Onarımı özelliği bilgisayarınızda etkinleştirilmiştir. Oluşturulan onarım noktaları, Ayarlar sekmesinin Mevcut Onarım Noktaları
alanında da görüntülenir. Toplam ayrılmış alanın ne kadarının kullanıldığı da görüntülenir.
Sistem Onarımını Çalıştırma
Sistem Onarımı özelliği, bilgisayarınızdaki tüm öğelerin sorunsuz şekilde çalıştığı bir noktaya bilgisayarınızı geri yükler.
Önkosullar
Sistem Onarımı özelliğinin bilgisayarınızda etkinleştirilmiş olması gerekir.
Adimlar
1. Görev çubuğundaki arama kutusuna kontrol paneli yazın ve ardından Denetim Masası'nı seçin.
2
6 SupportAssist OS Recovery ile Sistem Onarımı
2. Sistem ve Güvenlik öğesini seçin.
3. SupportAssist OS Recovery öğesine çift tıklayın.
4. Onarımı Çalıştır sekmesini seçin.
5. Dell'in, güncelleştirmeleri yüklemek için bilgisayarımdaki bitLocker gibi veri şifreleme işlevlerini geçici olarak askıya
almasına izin veriyorum ifadesini seçip ONARIMI ÇALIŞTIR öğesine tıklayın.
Bilgisayarınız yeniden başlatılır ve SupportAssist OS Recovery ortamına yeniden yönlendirilirsiniz. Onarım penceresi görüntülenir.
6. Sistemi geri yüklemek istediğiniz onarım noktasını seçin ve BAŞLAT öğesine tıklayın.
NOT: Onarım noktasını, bununla birlikte belirtilen tarih ve saat ile tanımlayabilirsiniz. Bir onarım noktasıyla ilgili daha fazla ayrıntı
görüntülemek için ilgili Ayrıntıları görüntüle bağlantısına tıklayın.
Sonuçlar
Sistem onarımı işlemi başlatılır ve onarımın ilerlemesi görüntülenir.
Bilgisayar başarıyla onarılırsa Her şey normale döndü durum bilgisi görüntülenir. BİTTİ öğesine tıklayın.
Sistem onarımı başarısız olursa bir hata mesajı görüntülenir. Bilgisayarınızın işletim sistemini sıfırlamak için SIFIRLAMA SEÇENEKLERİ
öğesine tıklayın. Bkz. Bilgisayarınızı sıfırlama.
SupportAssist OS Recovery ile Sistem Onarımı 7
SupportAssist OS Recovery'yi Başlatma
SupportAssist OS Recovery'yi aşağıdaki yollarla başlatabilirsiniz:
Adimlar
1. SupportAssist OS Recovery'yi otomatik başlatma: Bilgisayarınız arka arkaya deneme yapmanıza rağmen işletim sistemini önyüklemeyi
başaramadığında SupportAssist OS Recovery otomatik olarak başlatılır.
2. SupportAssist OS Recovery'yi manuel olarak başlatma: Bilgisayarınızı fabrika ayarlarına sıfırlamak ya da dosyalarınızı yedeklemek için
SupportAssist OS Recovery'yi manuel olarak başlatabilirsiniz. Bkz. SupportAssist OS Recovery'yi Manuel Olarak Başlatma.
3. SupportAssist OS Recovery için BIOSConnect: SupportAssist OS Recovery, sistemdeki sabit sürücünün özel bir bölümüne kurulur. Bu
bölüm yoksa, bozuksa veya onarım yapılmasını gerektiriyorsa BIOSConnect, SupportAssist OS Recovery'yi başlatmak için alternatif bir
yöntem sunar. Bkz. BIOSConnect.
NOT: Bu özellik sadece belirli Dell sistemlerinde kullanılır. BIOSConnect özelliğinin desteklendiği sistemlerin listesi için Ev
Bilgisayarları için SupportAssist kılavuzları sayfasındaki Dell SupportAssist OS Recovery Destek Matrisi'ne bakın.
4. Windows Kurtarma'yı kullanarak SupportAssist OS Recovery'yi başlatma: Windows Kurtarma, bilgisayarınız arka arkaya denemenize
rağmen işletim sistemini yüklemeyi başaramadığında SupportAssist OS Recovery ortamına yönlendirme yapmaya yardımcı olan bir
yönlendirme yardımcı programıdır. Bkz. Windows Kurtarma Kullanarak SupportAssist OS Recovery'yi Başlatma.
Konular:
SupportAssist OS Recovery'yi Manuel Olarak Başlatma
Windows Kurtarma Kullanarak SupportAssist OS Recovery'yi Başlatma
SupportAssist OS Recovery'yi Manuel Olarak Başlatma
Bu görev ile ilgili
Dosyalarınızı yedeklemek veya bilgisayarınızı fabrika ayarlarına sıfırlamak için istediğiniz zaman SupportAssist OS Recovery'i manuel olarak
başlatabilirsiniz.
Adimlar
1. Bilgisayarınızı açın veya yeniden başlatın.
2. Tek seferlik önyükleme menüsüne erişmek için F12 tuşuna basın.
NOT:
Uzun süre beklerseniz ve işletim sistemi logosu görüntülenirse Windows masaüstü görünene kadar bekleyin ve ardından
bilgisayarınızı tekrar başlatıp yeniden deneyin.
Mevcut önyükleme seçenekleri görüntülenir.
3. SupportAssist OS Recovery öğesini seçin ve Enter tuşuna basın.
Sonuçlar
SupportAssist OS Recovery giriş sayfası görüntülenir.
SupportAssist OS Recovery kullanıcı arayüzü ilk kez görüntüleniyorsa gizlilik ilkesini kabul etmek için ONAYLA öğesine tıklayın. Adım adım
talimatlara ilişkin seçenek de görüntülenir. Araçtaki çeşitli seçenekler hakkında bilgi almak için ADIM ADIM TALİMATLARI BAŞLAT'a
tıklayın veya talimatları atlamak için ATLA öğesine tıklayın.
3
8 SupportAssist OS Recovery'yi Başlatma
Windows Kurtarma Kullanarak SupportAssist OS
Recovery'yi Başlatma
Windows Kurtarma, bilgisayarınız arka arkaya deneme yapmanıza rağmen işletim sistemini yüklemeyi başaramadığında SupportAssist OS
Recovery ortamına yönlendirme yapmaya yardımcı olan bir yönlendirme yardımcı programıdır. Windows Kurtarma Ortamı'na aşağıdaki
yöntemleri kullanarak erişebilirsiniz:
1. İşletim sisteminden: Başlat Menüsü > Ayarlar > Güncelleştirme ve Güvenlik > Kurtarma > Gelişmiş Başlangıç > Şimdi Yeniden
Başlat.
2. Windows oturum açma ekranında: Shift tuşunu basılı tutun ve Tekrar Başlat öğesine tıklayın.
3. Windows Kurtarma sayfasında: Bir seçenek belirleyin sayfasındaki Sorun gider öğesine tıklayın ve ardından Fabrika Görüntüsü
Geri Yükleme öğesine tıklayın.
SupportAssist OS Recovery'yi Başlatma 9
SupportAssist OS Recovery'yi Kullanma
Arka arkaya denemenize rağmen bilgisayarınız işletim sistemini başlatamazsa SupportAssist OS Recovery otomatik olarak başlar. Gerekirse
SupportAssist OS Recovery'yi manuel olarak başlatabilirsiniz. SupportAssist OS Recovery'yi manuel olarak başlatma hakkında talimatlar için
bkz. SupportAssist OS Recovery'yi Manuel Olarak Başlatma.
Konular:
SupportAssist OS Recovery giriş sayfası
SupportAssist OS Recovery kullanıcı arayüzü
İnternet ayarlarını yapılandırma
Donanımı tarama
Başlangıç onarımı
Dosyaları yedekleme
Bilgisayarınızı sıfırlama
Bilgisayarınızı fabrika ayarlarına sıfırladıktan sonra verileri geri yükleme
SupportAssist OS Recovery giriş sayfası
SupportAssist OS Recovery giriş sayfasında aşağıdaki seçenekler görüntülenir:
DONANIMI TARA: Donanım sorunlarını tespit etmek için tanılama testi yapar.
BAŞLANGIÇ ONARIMI: Tam sistem sıfırlaması yapmak zorunda kalmadan yaygın sorunları giderir.
DOSYALARI YEDEKLE: Kişisel dosyalarınızın bir kopyasını harici bir depolama aygıtına kaydeder.
SIFIRLA: İşletim sistemini fabrika ayarlarına sıfırlar veya işletim sisteminin en son sürümüne yükseltir.
SupportAssist OS Recovery kullanıcı arayüzü
SupportAssist OS Recovery kullanıcı arayüzü ilk kez görüntüleniyorsa gizlilik ilkesini kabul etmek için ONAYLA öğesine tıklayın. Adım adım
talimatlara ilişkin seçenek de görüntülenir. Araçtaki çeşitli seçenekler hakkında bilgi almak için ADIM ADIM TALİMATLARI BAŞLAT'a
tıklayın veya talimatları atlamak için ATLA öğesine tıklayın.
SupportAssist OS Recovery sayfasının üstbilgisinde aşağıdakiler görüntülenir:
Pil Durumu
simgesi ve durumu
Kullanıcı arayüzünün görüntülendiği dil. SupportAssist OS Recovery kullanıcı arayüzü 28 dilde mevcuttur. Dili değiştirmek için dil
listesinden seçim yapın.
Aşağıdaki seçeneklere erişmek için
simgesini kullanabilirsiniz:
Hakkında: Bilgisayarınızın modelini ve Servis Etiketini, garanti sona erme tarihini ve sisteminizde yüklü olan SupportAssist OS
Recovery sürümünü listeler
Yardım: SupportAssist OS Recovery hakkında referans bilgileri sağlar
Windows Kurtarma: Windows Kurtarma ortamına önyükler
Kapat: Bilgisayarınızı kapatır
Yeniden Başlat: Bilgisayarınızı işletim sistemine önyükleme yapmak için tekrar başlatır
NOT:
SupportAssist OS Recovery giriş sayfasının üst bilgisinde ŞİMDİ GÜNCELLEŞTİR seçeneğini görebilirsiniz. Bu seçenek,
bilgisayarınızda yüklü olan SupportAssist OS Recovery sürümü güncel değilse görüntülenir. SupportAssist OS Recovery'nin en son
sürümüne güncelleştirmek için ŞİMDİ GÜNCELLEŞTİR öğesine tıklayın.
4
10 SupportAssist OS Recovery'yi Kullanma
İnternet ayarlarını yapılandırma
Dell'e geri bildirim göndermek ve bilgisayarınızı Sıfırlama ve güncelleştirme seçeneğini kullanarak sıfırlamak için aktif bir internet
bağlantısı gereklidir. sayfasında birharitası görüntülenir ve bilgisayarınızın yerel ağ ve internet bağlantısının durumu gösterilir.
Bilgisayarınızı SupportAssist OS Recovery arayüzü üzerinden internete bağladıktan sonra SupportAssist OS Recovery ağ yapılandırma
ayarlarını gelecekteki bağlantılar için kaydeder.
Kablosuz ağı yapılandırma
Önkosullar
Kablosuz modemin veya yönlendiricinin açılması ve kolay algılama için bilgisayarın yakınına yerleştirilmesi gerekir.
Adimlar
1. SupportAssist OS Recovery giriş sayfasının üst bilgisinde bulunan ağ simgesine tıklayın ve ardından BAĞLAN öğesine tıklayın.
sayfası görüntülenir.
2. Kablosuz öğesini seçin.
NOT: Aygıtınız bir kablosuz ağ bağdaştırıcısı algılayamazsa hata mesajı görüntülenir. Sorunu çözmek için kablosuz ağ
bağdaştırıcısının bilgisayar ayarlarınızda devre dışı bırakılıp bırakılmadığını doğrulayın.
Tüm kullanılabilir kablosuz ağların bir listesi görüntülenir.
3. Yapılandırmak ve bağlanmak istediğiniz kablosuz ağı seçin.
Güvenli birseçerseniz ilgiligüvenlik anahtarını girin ve BAĞLAN öğesine tıklayın.
Genel bir Wi-Fi ağı seçerseniz hizmet koşullarını okuyun ve KABUL ET VE BAĞLAN öğesine tıklayın.
Gizli bir Wi-Fi ağına bağlanmak istiyorsanız Wi-Fi Ekle öğesini seçin,SSID'sini ve güvenlik anahtarını girin ve ardından BAĞLAN
öğesine tıklayın.
NOT:
SupportAssist OS Recovery'nin seçilen kablosuz ağa otomatik olarak bağlanmasını istiyorsanız Otomatik olarak bağlan
onay kutusunu işaretleyin.
Seçilen kablosuz ağ SupportAssist OS Recovery'de yapılandırılır ve Bağlandı durum bilgisi görüntülenir.
4. BİTTİ öğesine tıklayın.
Kablolu ağı yapılandırma
Önkosullar
Ağ kablosu bilgisayarınıza bağlı olmalıdır.
Adimlar
1. SupportAssist OS Recovery giriş sayfasının üst bilgisinde bulunan ağ simgesine tıklayın ve ardından BAĞLAN öğesine tıklayın.
sayfası görüntülenir.
2. Kablolu öğesini seçin.
SupportAssist OS Recovery kablolu ağın IP Adresi, Alt Ağ Maskesi, Yönlendirici ve DNS Sunucusu bilgilerini otomatik olarak
görüntüler.
3. İnternet bağlantınızı manuel olarak yapılandırmak istiyorsanız DHCP seçeneği için Manuel öğesini seçin; IP Adresi, Alt Ağ Maskesi,
Yönlendirici ve DNS Sunucusu bilgilerini girin ve UYGULA öğesine tıklayın.
Kablolu ağ, SupportAssist OS Recovery'de yapılandırılır ve Bağlandı durum bilgisi görüntülenir.
4. BİTTİ öğesine tıklayın.
Proxy ağını yapılandırma
Önkosullar
Kablolu bir proxy ağına bağlanmak istiyorsanız ağ kablosunun bilgisayarınıza bağlı olması gerekir.
SupportAssist
OS Recovery'yi Kullanma 11
Kablosuz bir proxy ağına bağlanmak istiyorsanız kablosuz modemin veya yönlendiricinin açılması ve kolay algılama için bilgisayarın
yakınına yerleştirilmesi gerekir.
Adimlar
1. SupportAssist OS Recovery giriş sayfasının üst bilgisinde bulunan ağ simgesine tıklayın ve ardından BAĞLAN öğesine tıklayın.
sayfası görüntülenir.
2. Proxy öğesini seçin.
3. Proxy ayarları kutusuna proxy sunucusu, bağlantı noktası numarası, kullanıcı adı ve parola gibi bilgileri girin ve ardından BAĞLAN
öğesine tıklayın.
Proxy ağı SupportAssist OS Recovery'de yapılandırılır ve Bağlandı durum bilgisi görüntülenir.
4. BİTTİ öğesine tıklayın.
Donanımı tarama
Önkosullar
Bilgisayarınız bir güç kaynağına bağlı olmalıdır.
Bu görev ile ilgili
SupportAssist OS Recovery giriş sayfasındaki DONANIMI TARA seçeneği, donanım sorunlarını tespit etmek üzere tanılama testleri
yapabilmenizi sağlar. Varsa sorunları tespit etmek üzere pili, kabloyu, sabit diski, tuş takımını, USB sürücülerini, fanı ve belleği tarar.
Adimlar
1. SupportAssist OS Recovery giriş sayfasında DONANIMI TARA kutucuğundaki TARA öğesine tıklayın.
2. TARAMAYI BAŞLAT öğesine tıklayın.
Donanım taraması başlar ve ilerleme görüntülenir.
Hiçbir donanım sorunu bulunmazsa Her şey iyi görünüyor durum bilgisi görüntülenir.
Bir donanım sorunu tespit edilirse bununla ilgili ayrıntıları içeren bir sayfa görüntülenir. Sayfada verilen bağlantıya tıklayarak Dell
destek web sitesine erişin ve bir arıza bildiriminde bulunmak için verilen talimatları izleyin. Mobil aygıtınızda destek istemek için QR
kodunu da tarayabilirsiniz.
3. BİTTİ öğesine tıklayın.
Başlangıç onarımı
Önkosullar
Bilgisayarınız bir güç kaynağına bağlı olmalıdır.
Bu görev ile ilgili
SupportAssist OS Recovery giriş sayfasındaki BAŞLANGIÇ ONARIMI seçeneği, bilgisayarınız işletim sistemine önyükleme yapmadan
önce meydana gelebilecek sorunları tanılayıp gidermenize olanak sağlar. Bölüm tablosunu, önyükleme dosyalarını ve Windows işletim
sisteminin durumunu denetleyip düzeltir.
Adimlar
1. SupportAssist OS Recovery giriş sayfasında, BAŞLANGIÇ YAZILIMI kutucuğundaki ONAR öğesine tıklayın.
NOT: Bilgisayarınızda yazılım şifreleme etkinleştirilmişse onarım işlemine başlamadan önce bilgisayarınızın kilidini açmanız istenir.
Bilgisayarınızın kilidini açmak için aşağıdaki adımları uygulayın:
a. Bilgisayarın kilidini açma talimatlarının görüntülendiği sayfada İLERİ öğesine tıklayın. Microsoft hesabı oturum açma sayfası
görüntülenir.
b. Microsoft hesabı oturum açma e-postasını veya telefon numarasını girin ve ardından İleri öğesine tıklayın.
c. Microsoft hesabı parolasını girin ve ardından Oturum aç öğesine tıklayın.
d. Kullanıcı telefon numarasını seçin, telefon numarasının son dört hanesini girin ve ardından Kodu gönder öğesine tıklayın. Telefon
numarasına doğrulama kodunu içeren bir mesaj gönderilir.
12
SupportAssist OS Recovery'yi Kullanma
e. Doğrulama kodunu Kod alanına girin ve ardından Doğrula öğesine tıklayın. Hesabınızla ilişkili BitLocker kurtarma anahtarları
görüntülenir.
f. Aygıtınız için geçerli olan kurtarma anahtarına sağ tıklayın ve bunu kopyalayıp ya da not alıp ANAHTAR GİR öğesine tıklayın.
g. Kurtarma anahtarını BitLocker kurtarma anahtarını girin alanına sağ tıklayıp yapıştırın veya yazın. Ardından KİLİDİ AÇ öğesine
tıklayın.
Bilgisayarınızın kilidi açık.
2. ONARIMI BAŞLAT öğesine tıklayın.
Onarım işlemi başlar ve onarımın ilerlemesi görüntülenir.
Sorun başarıyla çözülürse Her şey normale döndü durum bilgisi görüntülenir. BİTTİ öğesine tıklayın.
Sorun çözülemezse veya onarım başarısız olursa bir hata mesajı görüntülenir. Bilgisayarınızın işletim sistemini sıfırlamak için
SIFIRLAMA SEÇENEKLERİ öğesine tıklayın. Bkz. Bilgisayarınızı sıfırlama.
Dosyaları yedekleme
Önkosullar
Bilgisayarınız bir güç kaynağına bağlı olmalıdır.
Dosyalarınızı yedeklemek için SD kart, USB sürücüsü veya USB sabit disk gibi bir harici depolama aygıtı gerekir.
Bu görev ile ilgili
Bilgisayarınızın işletim sistemini sıfırlamadan önce kişisel dosyalarınızı yedekleyebilirsiniz. Bilgisayarınız işletim sistemini başlatamazsa
SupportAssist OS Recovery ortamı otomatik olarak başlar. SupportAssist OS Recovery'yi manuel olarak başlatmak istiyorsanız bkz.
SupportAssist OS Recovery'yi Manuel Olarak Başlatma.
Adimlar
1. SupportAssist OS Recovery giriş sayfasında, DOSYALARI YEDEKLE kutucuğundaki YEDEKLEMEYİ BAŞLAT öğesine tıklayın.
NOT:
Bilgisayarınızda yazılım şifreleme etkinleştirilmişse bilgisayarınızdaki dosyaları yedeklemeye başlamadan önce bilgisayarınızın
kilidini açmanız istenir.
Bilgisayarınızın kilidini açmak için aşağıdaki adımları uygulayın:
a. Bilgisayarın kilidini açma talimatlarının görüntülendiği sayfada İLERİ öğesine tıklayın. Microsoft hesabı oturum açma sayfası
görüntülenir.
b. Microsoft hesabı oturum açma e-postasını veya telefon numarasını girin ve ardından İleri öğesine tıklayın.
c. Microsoft hesabı parolasını girin ve ardından Oturum aç öğesine tıklayın.
d. Kullanıcı telefon numarasını seçin, telefon numarasının son dört hanesini girin ve ardından Kodu gönder öğesine tıklayın. Telefon
numarasına doğrulama kodunu içeren bir mesaj gönderilir.
e. Doğrulama kodunu Kod alanına girin ve ardından Doğrula öğesine tıklayın. Hesabınızla ilişkili BitLocker kurtarma anahtarları
görüntülenir.
f. Aygıtınız için geçerli olan kurtarma anahtarına sağ tıklayın ve bunu kopyalayıp ya da not alıp ANAHTAR GİR öğesine tıklayın.
g. Kurtarma anahtarını BitLocker kurtarma anahtarını girin alanına sağ tıklayıp yapıştırın veya yazın. Ardından KİLİDİ AÇ öğesine
tıklayın.
Bilgisayarınızın kilidi açık.
2. YEDEKLEMEYİ BAŞLAT öğesine tıklayın.
Bilgisayarınızdaki dosyalar ve klasörler analiz edilir ve varsayılan Windows kitaplıklarının dosya sayısı ve dosya boyutu görüntülenir.
NOT:
Görüntülenen dosya sayısı ve dosya boyutu kullanıcı hesabınızdakinden daha yüksek olabilir. Bu, Windows kitaplıklarının
bilgisayarınızdaki tüm kullanıcı hesaplarının dosyalarını içermesi nedeniyle oluşur.
3. Aşağıdakilerden birini uygulayın:
Yedeklemek istediğiniz klasörleri seçin ve İLERİ öğesine tıklayın.
Belirli dosyaları ve klasörleri yedeklemeye dahil etmek veya yedeklemeden çıkarmak için Gelişmiş Ayarlar bağlantısına tıklayın.
Gelişmiş Ayarlar sayfası görüntülenir.
a. Dosyaları veya klasörleri yedeklemeye dahil etmek için bunların yanındaki onay kutusunu işaretleyin. Dosyaları veya klasörleri
yedeklemeden hariç tutmak için bunların yanındaki onay kutusunun işaretini kaldırın.
b. İLERİ öğesine tıklayın.
Seçilen dosyaları yedeklemek için gerekli olan boş alan görüntülenir. Bilgisayarınıza bir depolama aygıtı bağlamanız ya da takmanız istenir.
4. SD kart, USB sürücüsü veya USB sabit disk gibi bir harici depolama aygıtı bağlayın.
SupportAssist
OS Recovery'yi Kullanma 13
Depolama aygıtındaki boş alan ve seçilen dosyaları yedeklemek için gereken alan görüntülenir.
NOT: Depolama aygıtındaki boş alan gereken boş alandan azsa bir uyarı mesajı görüntülenir. Daha fazla depolama alanına sahip olan
bir aygıt bağlayın.
NOT: Salt okunur bir depolama aygıtına bağlanırsanız bir hata mesajı görüntülenir. Okuma/yazma erişimi olan bir depolama aygıtı
bağlayın.
5. İLERİ öğesine tıklayın.
Birden fazla depolama aygıtı bağlarsanız dosyaları yedeklemek istediğiniz aygıtı seçin ve İLERİ öğesine tıklayın.
Sonuçlar
Yedekleme işlemi başlar ve tamamlanması birkaç dakika sürebilir. Yedekleme işlemi tamamlandığında, yedeklenen dosyaların bir listesiyle
birlikte bir mesaj görüntülenecektir. Harici depolama aygıtında SupportAssist_Backups adlı bir klasör oluşturulur. Bu klasörün içinde
yedekleme tarihi ve saatinin belirtildiği başka bir klasör bulunur (ör. Yıl-Ay-Gün_Saat.Dakika.Saniye). Bu klasör tüm yedek dosyalarınızı
içerir.
Dosyalarınızı yedekledikten sonra bilgisayarınızdaki işletim sistemini sıfırlayabilirsiniz. Bilgisayarınızı sıfırlamaya yönelik adımlar için bkz.
Bilgisayarınızı sıfırlama.
Bilgisayarınızı sıfırladıktan sonra verileri geri yükleme adımları için SupportAssist_Backups klasöründeki readme.html dosyasına ya da
Bilgisayarınızı fabrika ayarlarına sıfırladıktan sonra verileri geri yükleme bölümüne bakın.
NOT: Yedekleme sırasında bazı dosyalar kopyalanamazsa bunların listesi ile birlikte bir hata mesajı görüntülenir.
Bilgisayarınızı sıfırlama
SupportAssist OS Recovery ortamında bulunan Sistem Onarımı veya Başlangıç Onarma seçeneği bilgisayarınızı onaramıyor.
Bilgisayarınızın işletim sistemini sıfırlayabilirsiniz. İşletim sistemini fabrika ayarlarına sıfırlayabilir ya da işletim sisteminin en son sürümünü
yükleyebilirsiniz.
SupportAssist OS Recovery giriş sayfasında SIFIRLAMA kutucuğundaki SIFIRLAMAYI BAŞLAT öğesine tıklayın. Bilgisayarınızın
durumuna bağlı olarak aşağıdaki seçenekler kullanılabilir:
Fabrika ayarlarına sıfırlama: Bilgisayarınızın işletim sisteminin ve yazılımının Dell fabrikasından gönderildiği durumunu indirip yükler.
Sıfırlama ve güncelleştirme: Bilgisayarınıza kritik sürücüler ve uygulamalarla birlikte en son işletim sistemini indirir ve kurar.
DİKKAT:
Sıfırlama işlemi sabit diskinizdeki tüm verileri kalıcı olarak siler ve bilgisayarınıza yüklediğiniz programları
veya sürücüleri kaldırır. Sistem sıfırlama işlemi yapmadan önce verileri yedeklemeniz önerilir. Bilgisayarınızı Dell
SupportAssist OS Recovery'yi kullanarak sıfırlama işlemini, sadece Windows Sistem Geri Yükleme ortamıyla işletim
sistemi sorunlarını çözemediğinizde kullanın.
NOT: Bilgisayarınız onarılamaz durumdaysa veya SupportAssist OS Recovery bilgisayarınıza fabrikada yüklenen işletim sistemini
algılayamıyorsa Sıfırlama ve güncelleştirme seçeneği görüntülenir.
NOT: Bilgisayarınızı Sıfırlama ve güncelleştirme seçeneğini kullanarak sıfırlama özelliği yalnızca belirli sistemlerde desteklenir. Bu
özelliğin desteklendiği sistemlerin listesi için Ev Bilgisayarları için SupportAssist kılavuzları sayfasındaki Dell SupportAssist OS Recovery
Destek Matrisi'ne bakın.
NOT: Fabrika ayarlarına sıfırla seçeneğini kullanarak bilgisayarınızı sıfırladığınızda, Microsoft Office 365 ve diğer lisanslı yazılımlara
ait ürün veya lisans anahtarlarını girmeniz gerekebilir.
Bilgisayarınızı fabrika ayarlarına sıfırlamak için bkz. Bilgisayarınızı fabrika ayarlarına sıfırlama.
Bilgisayarınızı sıfırlamak ve işletim sistemini en güncel sürümüne güncelleştirmek için bkz. Bilgisayarınızı sıfırlama ve güncelleştirme.
Bilgisayarınızı fabrika ayarlarına sıfırlama
Önkosullar
Bilgisayarınız bir güç kaynağına bağlı olmalıdır.
14
SupportAssist OS Recovery'yi Kullanma
Bu görev ile ilgili
İşletim sisteminizi ve varsayılan uygulamalarınızı Dell fabrikasından gönderildiği duruma sıfırlamak için Fabrika ayarlarına sıfırla seçeneğini
kullanabilirsiniz.
Adimlar
1. SupportAssist OS Recovery giriş sayfasında SIFIRLAMA kutucuğundaki SIFIRLAMAYI BAŞLAT öğesine tıklayın.
Sistem sıfırlama seçenekleri görüntülenir.
2. Fabrika ayarlarına sıfırla öğesini seçin ve ardından İLERİ öğesine tıklayın.
Dosyalarınızı yedekleme seçeneği görüntülenir.
Dosyalarınızı yedeklemek isterseniz Evet, dosyalarımı yedekle öğesini seçin, İLERİ öğesine tıklayın ve gerekli dosyaları
yedeklemek için Dosyaları yedekleme bölümündeki talimatları izleyin.
Dosyalarınızın yedeğini zaten oluşturduysanız veya dosyalarınızı yedeklemek istemiyorsanız Hayır, dosyalarımı yedekleme öğesini
seçin ve İLERİ öğesine tıklayın.
3. Görüntülenen uyarı mesajını okuyun ve EVET, DEVAM ET öğesine tıklayın.
4. Sıfırlama işleminizi onaylayın sayfasında aşağıdaki adımları uygulayın:
a. İsteğe bağlı olarak Neden seçin listesinden sisteminizi sıfırlama nedenini seçin.
b. Sıfırlama işleminin tüm sistem verilerimi ve kişisel dosyalarımı sileceğini anlıyorum onay kutusunu seçin ve ardından İLERİ
öğesine tıklayın.
Fabrika ayarlarına sıfırlama işlemi başlatılır ve bu sürecin tamamlanması birkaç dakika sürebilir.
5. İşlem tamamlandıktan sonra bilgisayarınızı tekrar başlatmak için TEKRAR BAŞLAT seçeneğine tıklayın.
Sonraki Adimlar
Fabrikadan gönderildiği halinde bilgisayarınızda yüklü olmayan tüm uygulamaları (üçüncü taraf uygulamaları dahil) yeniden yükleyin.
Bilgisayarınızı fabrika ayarlarına sıfırladıktan sonra dosyalarınızı geri yükleyebilirsiniz. Bkz. Bilgisayarınızı fabrika ayarlarına sıfırladıktan sonra
verileri geri yükleme.
Bilgisayarınızı fabrika ayarlarına sıfırladıktan sonra
verileri geri yükleme
Önkosullar
Bilgisayarınız bir güç kaynağına bağlı olmalıdır.
Verilerinizi yedeklediğiniz bir harici depolama aygıtınız olmalıdır.
İşletim sisteminde oturum açabilmeniz gerekir.
Bu görev ile ilgili
Bilgisayarınızın işletim sistemini sıfırladıktan sonra verileri geri yüklemek için aşağıdaki adımları uygulayın:
NOT:
Aşağıdaki talimatlar bilgisayarınızı fabrika ayarlarına sıfırladıktan sonra verileri geri yüklemek istediğinizde kullanılır. Bilgisayarınızı
Sıfırlama ve güncelleştirme seçeneğini kullanarak sıfırlamayı seçerseniz SupportAssist Recovery Assistant'ı kullanarak dosyaları geri
yükleyebilirsiniz. Bkz. SupportAssist Recovery Assistant'ı kullanarak verileri geri yükleme.
Adimlar
1. Dosyalarınızın yedeğini oluşturduğunuz harici depolama aygıtını bağlayın.
2. Harici depolama aygıtındaki SupportAssist_Backups klasöründe bulunan File_Restore.exe dosyasına çift tıklayın.
Geri yükleme uygulaması görüntülenir.
3. Arşiv seçin öğesinin yanındaki Gözat öğesine tıklayın.
4. Harici depolama aygıtı klasörüne gidin ve ardından archive.zip dosyasını seçin.
archive.zip dosyasının içeriği görüntülenir.
5. İhtiyacınıza göre aşağıdakilerden birini gerçekleştirin:
Tüm dosyaları geri yüklemek için Tümünü Seç öğesine tıklayın.
Belirli dosyaları geri yüklemek için dosyaların listesine göz atın ve geri yüklemek istediğiniz dosyaları seçin.
6. Bir hedef seçin öğesinin yanındaki Gözat öğesine tıklayın.
7. Yerel sürücü üzerinde dosyaları kaydetmek istediğiniz klasöre gidin ve ardından Çıkart öğesine tıklayın.
SupportAssist
OS Recovery'yi Kullanma 15
Veri geri yükleme işlemi başlar ve tamamlanması birkaç dakika sürebilir.
8. Kapat düğmesine tıklayın.
16 SupportAssist OS Recovery'yi Kullanma
Bilgisayarınızı sıfırlama ve güncelleştirme
Bilgisayarınızı sıfırlayabilir ve Sıfırlama ve güncelleştirme seçeneğini kullanarak bilgisayarınızın işletim sistemini en son mevcut sürüme
güncelleştirebilirsiniz. Bu işlem, işletim sistemini Dell fabrikasında kurulan işletim sisteminden daha yeni olan bir sürüme güncelleştirir.
Bu seçeneği yalnızca bilgisayarınız onarılamaz durumdaysa veya SupportAssist OS Recovery bilgisayarınızdaki fabrika görüntüsünü
algılayamıyorsa kullanmanız önerilir.
NOT: Bilgisayarınızı Sıfırlama ve güncelleştirme seçeneğini kullanarak sıfırlama özelliği yalnızca belirli sistemlerde desteklenir. Bu
özelliğin desteklendiği sistemlerin listesi için Ev Bilgisayarları için SupportAssist kılavuzları sayfasındaki Dell SupportAssist OS Recovery
Destek Matrisi'ne bakın.
Sıfırlama ve güncelleştirme seçeneğini kullanarak bilgisayarınızı sıfırlamadan önce şunları yapmanız gerekir:
1. Dell OS Recovery Tool'u indirip kurun. Bkz. Dell OS Recovery Tool'u İndirme ve Yükleme.
2. Bir SupportAssist OS Recovery USB anahtarı oluşturun. Bkz. SupportAssist OS Recovery USB anahtarı oluşturma.
Konular:
Dell OS Recovery Tool'u İndirme ve Yükleme
SupportAssist OS Recovery USB anahtarı oluşturma
Bilgisayarınızı sıfırlayın ve işletim sistemini güncelleştirin
SupportAssist Recovery Assistant
Dell OS Recovery Tool'u İndirme ve Yükleme
Önkosullar
Bilgisayarınızda aktif internet bağlantısı olmalıdır.
Bu görev ile ilgili
Dell OS Recovery Tool'u Dell Support sitesinden indirip yükleyebilirsiniz.
NOT:
Dell OS Recovery Tool, bilgisayarınızı Sıfırlama ve güncelleştirme seçeneği ile sıfırlamak için indirilip yüklenmelidir. Yalnızca
bilgisayarınız onarılamaz durumdaysa ve SupportAssist OS Recovery aracı, bilgisayarınızda fabrikada yüklenen işletim sistemini
algılayamazsa Sıfırlama ve güncelleştirme seçeneğini kullanarak bilgisayarınızı sıfırlamanız önerilir.
Adimlar
1. https://www.dell.com/support/osrecovery adresine gidin.
2. OS Recovery Tool'u İndir öğesine tıklayın.
Dell OS Recovery Tool kurulum paketi indirilir.
3. Dell OS Recovery Tool kurulum paketine çift tıklayın ve aracı yüklemek için verilen talimatları izleyin.
Sonraki Adimlar
Yükleme işlemi tamamlandıktan sonra SupportAssist OS Recovery USB anahtarını oluşturun. Bkz. SupportAssist OS Recovery USB
anahtarı oluşturma.
SupportAssist OS Recovery USB anahtarı oluşturma
Önkosullar
Dell OS Recovery Tool'un bilgisayarınızda kurulu olması gerekir. Bkz. Dell OS Recovery Tool'u İndirme ve Yükleme.
Bilgisayarınızda aktif internet bağlantısı olmalıdır.
En az 16 GB boş alana sahip bir USB depolama aygıtınız olmalıdır.
5
Bilgisayarınızı sıfırlama ve güncelleştirme 17
DİKKAT: SupportAssist OS Recovery anahtarı oluşturulduğunda USB depolama aygıtındaki veriler biçimlendirilir ve
silinir.
Adimlar
1. USB depolama aygıtını, Dell OS Recovery Tool'un yüklü olduğu bilgisayara bağlayın.
2. Dell OS Recovery Tool'u başlatın ve ardından Başlayın öğesine tıklayın.
3. İleri öğesine tıklayın.
Kurtarma İşlemini Başlat sayfası görüntülenir.
4. İşletim sistemini sıfırlayıp güncelleştirmek istediğiniz bilgisayara bağlı olarak aşağıdakilerden birini seçin:
Bu Bilgisayar: Dell OS Recovery aracını yüklediğiniz bilgisayarın işletim sistemini sıfırlayıp güncelleştirmek istiyorsanız bunu seçin.
Başka Bilgisayar: Farklı bir bilgisayarın işletim sistemini sıfırlayıp güncelleştirmek istiyorsanız bunu seçin.
5. Başka Bilgisayar öğesini seçtiyseniz diğer bilgisayarın Servis Etiketini girin.
6. İleri öğesine tıklayın.
İndirme seçenekleriyle birlikte İşletim Sistemi sayfası görüntülenir:
Servis Etiketi girilen bilgisayar için kullanılabilecek bir veya daha fazla Windows işletim sistemi görüntüsü
SupportAssist OS Recovery Tool
NOT: Servis Etiketiniz için SupportAssist OS Recovery kullanılamıyorsa sadece Windows işletim sistemi görüntüsünü indirme
bağlantıları görüntülenir.
7. SupportAssist OS Recovery Tool'u indirmek için İndir öğesine tıklayın.
SupportAssist OS Recovery Tool indirilir.
8. İndirmek istediğiniz Windows işletim sistemi görüntüsü sürümü için İndir öğesine tıklayın.
Windows işletim sistemi görüntüsü indirilir.
9. İleri öğesine tıklayın.
USB Sürücüsü sayfası görüntülenir.
10. USB Sürücüsü listesinden uygun USB sürücüsünü seçin ve İşletim Sistemini Yaz öğesine tıklayın.
SupportAssist OS Recovery USB anahtarı oluşturulur.
Sonraki Adimlar
Bir SupportAssist OS Recovery USB anahtarı oluşturduktan sonra bilgisayarınızın işletim sistemini sıfırlayabilir ve güncelleştirebilirsiniz. Bkz.
Bilgisayarınızı sıfırlayın ve işletim sistemini güncelleştirin.
Bilgisayarınızı sıfırlayın ve işletim sistemini
güncelleştirin
Önkosullar
Bilgisayarınız bir güç kaynağına bağlı olmalıdır.
Bilgisayarınızda aktif internet bağlantısı olmalıdır.
Bir SupportAssist OS Recovery USB anahtarı oluşturmuş olmanız gerekir. Bkz. SupportAssist OS Recovery USB anahtarı oluşturma.
NOT:
Bilgisayarınızı Sıfırlama ve güncelleştirme seçeneğini kullanarak sıfırlama özelliği yalnızca belirli sistemlerde desteklenir. Bu
özelliğin desteklendiği sistemlerin listesi için Ev Bilgisayarları için SupportAssist kılavuzları sayfasındaki Dell SupportAssist OS Recovery
Destek Matrisi'ne bakın.
Adimlar
1. SupportAssist OS Recovery USB anahtarını, işletim sistemini sıfırlayıp güncelleştirmek istediğiniz bilgisayara bağlayın.
2. Bilgisayarınızı açın veya yeniden başlatın.
3. Tek seferlik önyükleme menüsüne erişmek için F12 tuşuna basın.
NOT:
Uzun süre beklerseniz ve işletim sistemi logosu görüntülenirse Windows masaüstü görünene kadar bekleyin ve ardından
bilgisayarınızı tekrar başlatıp yeniden deneyin.
Mevcut önyükleme seçenekleri görüntülenir.
4. Ok tuşlarını kullanarak Önyükleme menüsüne gelin.
18
Bilgisayarınızı sıfırlama ve güncelleştirme
5. SupportAssist OS Recovery USB anahtarını oluşturduğunuz USB sürücüsünü seçin.
Bilgisayar USB sürücüsüne önyüklenir ve SupportAssist OS Recovery giriş sayfası görüntülenir.
6. SupportAssist OS Recovery giriş sayfasında SIFIRLAMA kutucuğundaki SIFIRLAMAYI BAŞLAT öğesine tıklayın.
Sistem sıfırlama seçenekleri görüntülenir.
NOT:
SupportAssist OS Recovery, fabrikada yüklenen işletim sistemini algılarsa hem Fabrika ayarlarına sıfırla hem de Sıfırlama ve
güncelleştirme seçenekleri etkinleştirilir.
SupportAssist OS Recovery fabrikada yüklenen işletim sistemini algılayamazsa yalnızca Sıfırlama ve güncelleştirme seçeneği
etkinleştirilir.
7. Sıfırlama ve güncelleştirme öğesini seçin ve İLERİ öğesine tıklayın.
Ayarları ve verileri aktarma seçeneği görüntülenir.
Ayarlarınızı ve verilerinizi bilgisayarınızın yeni işletim sistemine aktarmak istiyorsanız Evet, ayarlarıma ve verilerime erişim izni
verip bunları aktarseçin, Microsoft Yazılımı Lisans Koşulları'nı ve Dell'in Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi'ni kabul
ediyorum öğesini seçin ve İLERİ'ye tıklayın.
Ayarları ve verileri aktarmak istemiyorsanız Hayır, verilerimi aktarma öğesini seçin ve İLERİ'ye tıklayın. Bu seçeneği tercih
ederseniz 8. adımı atlayın.
8. Ayarları ve verileri aktarma seçeneğini belirlerseniz kullanıcı hesaplarını seçme tercihi görüntülenir:
a. Kullanıcı hesapları listesinden, ayarlarını ve verilerini aktarmak istediğiniz hesapları seçin.
b. Tüm hesaplar için aynı parolayı ayarlamak üzere Tüm hesaplar için tek parola ayarla seçeneğini belirleyin ve bir parola girin.
c. Tüm hesaplar için farklı parolalar ayarlamak isterseniz Tüm hesaplar için tek parola ayarla seçeneğini temizleyin ve her bir
hesabın parolasını girin.
NOT: Microsoft kullanıcı hesapları için parolaya gerek yoktur. Sıfırlama işleminden sonra Microsoft hesabınızın parolasıyla
oturum açabilirsiniz. Parola ayarlama seçeneği yalnızca yerel kullanıcı hesapları için kullanılabilir. Parola ayarlama adımı atlanırsa
sıfırlama işlemi tamamlandıktan sonra yeni bir parola oluşturma seçeneği mevcuttur.
d. Varsayılan olarak, bilgisayarın birincil sürücüsünde bulunan seçili hesapların tüm ayarları ve verileri aktarılır. Aktarmak istemediğiniz
dosya veya ayarları atlamak istiyorsanız özelleştirme yapmak için Gelişmiş Aktarma Seçenekleri bağlantısına tıklayın.
NOT:
Bu işlem sırasında, bilgisayarın birincil sürücüsü dışındaki veriler aktarılamaz. Bilgisayarınızda birden fazla sürücü varsa ve
bu sürücülerde bulunan verilerin yedeğini almak istiyorsanız bunu harici bir depolama aygıtı aracılığıyla ayrı olarak yapmalısınız.
Gerekli verileri yedeklemek için Dosyaları yedekleme bölümündeki talimatları izleyin.
e. Aktarma Seçenekleri bölümünde birincil sürücü adını genişletin ve aktarma işlemi için seçilen dosyaların ve ayarların listesini
gözden geçirin. Varsayılan olarak, birincil sürücüdeki tüm öğeler seçilir. Yedeklemek istemediğiniz dosyaların veya ayarların onay
kutusunu temizleyin ve ardından KAYDET'e tıklayın.
f. İLERİ öğesine tıklayın.
Ayarlar ve veriler için yedekleme süreci başlatılır ve verilerin boyutuna bağlı olarak bu işlemin tamamlanması birkaç dakika
sürebilir. Bazı durumlarda, sabit sürücü alanı çok düşük olduğunda yedekleme işlemini tamamlamanız istenirse bir harici sürücü
takın. Yedekleme işlemi tamamlandığında bir mesaj görüntülenir. Bu süreçte yedeklenen dosyaların listesini incelemek için Yedek
Dosyaların Listesini Görüntüle'ye tıklayın.
g. DEVAM'a tıklayın ve 9. adımı atlayın.
9. Verileri ve ayarları aktarma seçeneğini belirlerseniz görüntülenen uyarı mesajını okuyun ve EVET, DEVAM ET'e tıklayın.
10. Sıfırlama işleminizi onaylayın sayfasında aşağıdaki adımları uygulayın:
a. İsteğe bağlı olarak Neden seçin listesinden sisteminizi sıfırlama nedenini seçin.
b. Sıfırlama işleminin tüm sistem verilerimi ve kişisel dosyalarımı sileceğini anlıyorum veya Sıfırlama işleminin, seçili
olmayan hesaplara ait tüm sistem verilerini ve kişisel dosyaları sabit sürücümden sileceğini anlıyorum öğesini seçin ve
ardından İLERİ öğesine tıklayın.
Sıfırlama ve güncelleştirme işlemi başlar ve tamamlanması birkaç dakika sürebilir. İşlem tamamlandıktan sonra Kurtarma süreci rehberi
görüntülenir ve USB sürücüsünü sökmeniz ve bilgisayarınızı tekrar başlatmanız istenir.
11. USB sürücüsünü bilgisayardan çıkarın ve TEKRAR BAŞLAT öğesine tıklayın.
Bilgisayarınız tekrar başlatılır.
Sonraki Adimlar
Sıfırlama ve güncelleştirme işleminden sonra bilgisayarı tekrar başlattığınızda bilgisayar, yazılım kurulum işleminizi tamamlamak için yeniden
başlatılır.
SupportAssist OS Recovery, gerekli uygulamaları ve sürücüleri kurar. Ayrıca, işletim sistemi sıfırlaması sonrasında verilerinizi geri
yüklemenize yardımcı olmak üzere SupportAssist Recovery Assistant'ı da yükler.
Bilgisayarınızı
sıfırlama ve güncelleştirme 19
SupportAssist OS Recovery gerekli uygulamaları kurduktan sonra bilgisayarınız yeniden başlatılır ve Cortana ekranı görüntülenir. Bunun
üzerine normal kurulum prosedürünü tamamlayabilirsiniz.
Sistem kurulumu tamamlandıktan sonra gerekli sistem güncelleştirmelerini yüklemenize ve harici sürücülerden verilerinizi geri yüklemenize
yardımcı olmak üzere SupportAssist Recovery Assistant başlatılır. Daha fazla bilgi için bkz. SupportAssist Recovery Assistant.
SupportAssist Recovery Assistant, Microsoft bulut depolama çözümü; parmak izi, yüz tanıma veya güvenli PIN ile anında erişim gibi
bazı ek Windows ayarlarını yapmanıza da yardımcı olabilir.
SupportAssist Recovery Assistant
NOT: SupportAssist Recovery Assistant sadece belirli sistemlerde kullanılır. SupportAssist Recovery Assistant'ın kullanılabildiği
sistemlerin listesi için Ev Bilgisayarları için SupportAssist kılavuzları sayfasındaki Dell SupportAssist OS Recovery Destek Matrisi'ne
bakın.
Sıfırlama ve güncelleştirme seçeneğini kullanarak sıfırladıktan sonra bilgisayarınızı tekrar başlattığınızda SupportAssist Recovery
Assistant otomatik olarak başlatılır. SupportAssist Recovery Assistant aşağıdaki işlemleri yapmanıza yardımcı olur:
Bilgisayarınız için mevcut olan Windows işletim sistemi güncelleştirmelerini indirme ve yükleme.
Bilgisayarla birlikte gelen yazılımlar için mevcut olan güncelleştirmeleri yükleme.
Bilgisayarınızdaki uygulamaları ve özellikleri görüntüleme.
Yedeklenmiş sistem dosyalarını ve ayarları geri yükleme.
SupportAssist Recovery Assistant başlatıldığında Başlat öğesine tıklayın ve Windows güncelleştirmesi ile Dell güncelleştirmesini
tamamlamak üzere verilen talimatları izleyin. Bazı bellenim veya BIOS güncelleştirmeleri için bilgisayarın yeniden başlatılması gerekiyorsa
Şimdi Yeniden Başlat seçeneği görüntülenir.
NOT:
SupportAssist Recovery Assistant, yalnızca bilgisayarınızın verimli bir şekilde çalışabilmesi için gerekli olan sürücüleri yükler. Ek
sürücüler (örneğin, gelişmiş grafik kartı) yüklemek istiyorsanız bunları ayrı ayrı yüklemeniz gerekir.
NOT: SupportAssist Recovery birden fazla dosyanın eş zamanlı olarak indirilmesini destekler ancak indirmenin ilerlemesi hakkında bilgi
görüntülemez.
SupportAssist Recovery Assistant'ı kullanarak verileri geri yüklemek için bkz. SupportAssist Recovery Assistant'ı kullanarak verileri geri
yükleme.
SupportAssist Recovery Assistant'ı kullanarak verileri geri yükleme
Önkosullar
Bilgisayarınız bir güç kaynağına bağlı olmalıdır.
Dosyalarınız bilgisayarınızın yerel sabit diskinde yedeklenmediyse verilerinizi, harici bir depolama aygıtına yedeklemelisiniz.
Sıfırlama ve güncelleştirme seçeneğini kullanarak bilgisayarınızı sıfırladıktan sonra tekrar başlatmış olmanız ve SupportAssist
Recovery Assistant'ın Dell sürücülerini ve diğer yazılımları güncelleştirmeyi tamamlamış olması gerekir.
NOT:
SupportAssist Recovery Assistant kullanarak verileri geri yükleme sadece belirli Dell sistemlerinde desteklenir. Bu özelliğin
bulunduğu sistemlerin listesi için Ev Bilgisayarları için SupportAssist kılavuzları sayfasındaki Dell SupportAssist OS Recovery Destek
Matrisi'ne bakın.
Bu görev ile ilgili
Sıfırlama ve güncelleştirme seçeneğini kullanarak bilgisayarınızı sıfırladıktan sonra SupportAssist Recovery Assistant'ı kullanarak
verilerinizi harici depolama aygıtından geri yükleyebilirsiniz.
Adimlar
1. SupportAssist Recovery Assistant'ta Geri yükle veya Daha Fazla Dosya Al'a tıklayın.
Verileri Geri Yükleme sayfası görüntülenir.
2. Verilerinizi harici bir depolama aygıtına yedeklediyseniz harici depolama aygıtını bilgisayarınıza bağlayın ve bu bölümdeki diğer adımları
izleyin. Verileriniz bilgisayarınızın yerel sabit diskine yedeklenmişse 3, 4 ve 5. adımları atlayın.
3. Arşiv seçin öğesinin yanındaki Gözat öğesine tıklayın.
4. Dosyaların ve klasörlerin yedeklendiği harici aygıta gidin, klasörü seçin ve ardından Tamam öğesine tıklayın.
Seçilen klasörün içeriği görüntülenir.
20
Bilgisayarınızı sıfırlama ve güncelleştirme
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29

Dell SupportAssist OS Recovery Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi