Shimano SL-M591 Service Instructions

Tip
Service Instructions
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun zincir temizleyici maddeyle temizleyin.
Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir
kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir."
Mükemmel vites değiştirme performansı elde etmek için, bu zincir bir ön ve bir arka tarafa sahiptir ve takıldığında doğru yöne
bakmasını sağlamak için kenarlar işaretlenmiştir. Zincir doğru yöne bakacak şekilde monte edildiğinde doğru tasarım performansı
elde edilecektir. Eğer zıt yöne bakacak şekilde monte edilirse, zincir yerinden çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanmaya
sebebiyet verebilir.
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması
veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı
pimi veya alet kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde
edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden
çıkmasına neden olabilir.
Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu
ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi
kullanılarak bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir,
güçlendirilmiș bağlantı pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
Sürüș sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum bisikletin devrilmesine neden olabilir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya
zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden
olabilir.
İki adet sol krank kolu montaj civatası kademeli olarak ve sırasıyla sıkılmalı, bir civata bir defada tamamen
sıkılmamalıdır. Bir tork anahtarı kullanarak, son sıkma torklarının 12-14 N•m aralığında olduğunu kontrol edin. Ayrıca, yaklașık 100 km (60 mil) sürüșten sonra
bir tork anahtarıyla sıkma torklarını tekrar kontrol edin. Aynı zamanda, sıkma torklarının periyodik olarak kontrol edilmesi önemlidir. Eğer sıkma torkları çok
zayıfsa veya montaj civataları kademeli olarak sırasıyla sıkılmazsa, sol krank kolu yerinden çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir çatlak varsa, krank kolu kırılarak bisikletten düșmenize neden
olabilir.
Eğer iç kapak doğru șekilde takılmazsa, mil paslanarak hasar görebilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi
yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin
devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Eğer dișli en küçük veya orta aynakol dișlisi üzerindeyse, en büyük aynakol dișlisi üzerindeki dișlerin uçlarından yaralanma tehlikesi vardır
Not
İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha yapın.
Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevșeklik olup olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, krank kollarını ve pedalları periyodik
aralıklarla sıkın.
Pedalları monte ederken, pedalların sıkıșmasını engellemek için dișlere az miktarda gres sürün. Bir tork anahtarı kullanarak pedalları emniyetli șekilde sıkın.
Sıkma torku: 35-55 N•m Sağ krank kolu sağ yönlü, sol krank kolu sol yönlü dișe sahiptir.
Eğer orta göbek milinden ve sol krank kolu bağlantı parçasından gıcırdama sesi geliyorsa, bağlantı parçasına gres sürün ve belirtilen tork değerine göre sıkın.
Krank kolunu ve orta göbeği temizlemek için yumușak bir deterjan kullanın. Alkalin veya asidik deterjanlar kullanılması renk bozulmasına neden olabilir.
Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.
Eğer yataklarda herhangi bir gevșeklik hissediliyorsa, orta göbek değiștirilmelidir.
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
Aynakol dișlilerini periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin
doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması, aynakol dișlilerinin ve zincirin kullanım ömrünü
uzatmanın etkili bir yoludur.
Eğer zincir kullanım sırasında aynakol dișlilerinden çıkıyorsa, aynakol dișlilerini ve zinciri değiștirin.
Zincir șekilde gösterilen konumda olduğunda, aynakol dișlileriyle veya ön vites değiștiriciyle temas
ederek gürültü çıkarabilir. Eğer gürültü sorunu varsa, zinciri bir sonraki büyük arka dișlinin üzerine
veya zincir Șekil 1'de görülen pozisyondaysa bunu takip eden büyük arka dișlinin üzerine kaydırın.
Eğer Șekil 2'de görülen pozisyondaysa, zinciri bir sonraki veya bunu takip eden küçük dișlinin
üzerine kaydırın.
Süspansiyonlu kadrolar için, arka bacak açısı bisiklete binilip binilmediğine bağlı olarak
değișecektir.
Bisiklete binilmediğinde ve zincir en büyük/büyük aynakol dișlisine ve en küçük
dișliye yerleștirildiğinde, ön vites değiștiricinin zincir kılavuzu dıș plakası zincire değebilir.
Sürüș sırasında elbisenizin kol ağızları zincirden dolayı kirlenebilir.
Sol ve sağ adaptörlere monte etmeden önce gres yağı uygulayın.
Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
Bu ön vites değiștirici sadece üçlü aynakol kullanımı içindir. Vites değișim noktaları eșleșmediğinden, ikili aynakolla kullanılamaz.
Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki șekilde görüldüğü gibi üç adet fren kablosu yuvasına sahip olan bir kadro seçin.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir fren kablosu kullanın.
Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
Vites kablosu için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dișli değiștirme performansı zayıflayabilir.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin olun.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Eğer hidrolik disk frenlerinde kullanılan fren yağı, vites kolunun plastik parçalarına yapıșma eğilimi gösteren türde bir yağ ise, plastik parçaların çatlamasına
veya renklerinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle, fren yağının bu plastik parçalara yapıșmadığından emin olmalısınız. SHIMANO disk frenlerinde
kullanılan mineral yağ, plastik parçalara yapıșması durumunda çatlamaya veya renk bozulmasına neden olmaz. Ancak, yabancı partiküllerin yapıșmasını
engellemek için bu parçalar önceden alkolle temizlenmelidir.
Gösterge ve vites değișim ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına neden olabilir.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
Ön Vites Değiștirici
Teknik Servis Talimatı SI-5NB0A-001
Kablodaki ilk gevșekliği aldıktan sonra, șekilde görüldüğü gibi ön
vites değiștiricisine tekrar sabitleyin.
Normal tip Üstten çektirmeli tip
Çekin
Çekin
FD-M590-10
FD-M591-10
Zincir
Zincir kılavuzu
dıș plakası
Üst ayar vidası
A
B
Zincir
Zincir kılavuzu
iç plakası
A
B
Fren kablosu ayar tamburu
Zincir pozisyonu
En küçük dișli En büyük aynakol
dișlisi
Zincir pozisyonu
En büyük dișli Orta aynakol
dișlisi
3. Üst ayar
Zincir kılavuzu dıș plakası ve
zincir arasındaki boșluk 0-0.5
mm olacak șekilde ayarlayın.
4. Orta aynakol dișlisinin ayarı
Ayarı yaparken, zinciri en büyük dișliye
ayarlayın ve ön kısımda zinciri orta
aynakol dișlisine ayarlayın. Fren kablosu
ayar tamburunu kullanarak, zincir
kılavuzu iç plakası ve zincir arasında
0-0.5 mm boșluk kalacak șekilde
ayarlayın.
Küçük aynakol dișlisinden büyük aynakol dișlisine geçmek
için
Kola (A) bir defa basıldığında, küçük aynakol dișlisinden büyük
aynakol dișlisine bir adım kayma
gerçekleșir.
Örnek:
orta aynakol dișlisinden
en büyük aynakol dișlisine.
Büyük bir aynakol dișlisinden küçük aynakol dișlisine
geçmek için
Kola (B) bir defa basıldığında, büyük aynakol dișlisinden küçük
aynakol dișlisine bir adım kayma
gerçekleșir.
Örnek:
en büyük aynakol
dișlisinden orta
aynakol dișlisine.
Dișli değiștirme ișlemi
Bu vites kolu, boșaltma ișlemlerinin kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boșaltma mekanizmasına sahiptir.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler.
Kollardan birini çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
(A) kolu bașlangıç konumu Kol (B)
2-yönlü değișim
Özellikler
X = Mevcut
Montaj bant çapları:
S (28.6 mm), M (31.8 mm), L (34.9 mm)
S, M ölçülerini kullanırken, 28.6 mm, 31.8
mm çapa sahip bir montaj bandı kullanın
ve L ölçülü bir adaptöre monte edin.
Arka mașa açısı
Aynakol
Gösterge ünitesinin değiștirilmesi ve takılmasıyla ilgili
Arka Dișli Sisteminin Servis Talimatına bakın.
Sıkma torku:
6-7 N•m
• FD-M591-10
Zincir kılavuzu dıș plakasının düz kısmı en
büyük aynakol dișlisinin yukarısında ve
dișliye paralel olmalıdır. 5 mm Alyen
anahtarı kullanarak sabitleyin.
SIS Ayarı
Kolun takılması
Aynakol (en büyük
aynakol dișlisi)
Zincir kılavuzu
Zincir uzunluğu
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta
en büyük dișlide iken)
En büyük dișli
En büyük aynakol
dișlisi
Zincir
A
B
B
A
FD-M591-10
FD-M590-10
Alt ayar vidası
Zincir
Pro-Set hizalama
bloğu
Zincir kılavuzu iç
plakası
Zincir pozisyonu
En büyük dișli En küçük dișli
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
(B) kolunu iki kez veya daha fazla
çalıștırın ve gösterge üzerinden kolun
en alçak konumda olduğunu kontrol
edin. Daha sonra, iç delik kapağını
çıkarın ve iç kabloyu bağlayın.
İç delik kapağı
Kol (B)
İç kablo
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi
duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin. Aksi
takdirde vida diși hasar görebilir.
İç delik kapağı
Dıș çapı maksimum 36 mm olan elcik
kullanın.
Sıkma torku: 5 N•m
4 mm Alyen anahtarı
Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli değișim ișlemini
engellemeyeceği bir konuma takın.
Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon
kullanmayın.
Sıkma torku:
5-7 N•m
Not
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya
parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz
sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma torku
tavsiyesine uyun.
SI-5NB0A-001-05
Ön Dișli Sistemi
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
(1) Orta göbek gövde genișliğinin 68 mm veya
73 mm olup olmadığını kontrol edin.
(2) Daha sonra, așağıdaki șekle bakarak
adaptörü takın.
Vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü gibi ayarlayarak monte edin.
Bunu yaparkan Pro-Set hizalama bloğunu yerinden çıkarmayın.
Dișler bu aralık
içerisinde olmalıdır
Pro-Set ölçer
Pro-Set hizalama bloğu
Civata
Adaptör Adaptör
Ön Vites Değiștirici
Aynakol
68 mm
2.5 mm
1
Ara parçası
68 mm
BB monte
tipi mil
73 mm 73 mm
F
A
F
A
F
A
F
A
F
A
F
A
Aynakolun ve Ön Vites Değiștiricinin Takılması
Șekilde gösterilen ișlemi takip edin.
1, 2 Sağ adaptörü (saat yönünün tersine) ve sol adaptörü (saat
yönünde) monte etmek için özel alet TL-FC32 / 36'yı kullanın.
Sıkma torku: 35-50 N•m
Not: Orta göbek gövde genișliğine bağlı olarak ara parçaları
gerekebilir. Ayrıntılı bilgi için, bkz: "Ara parçası takma yöntemi".
3 Sağ krank ünitesini yerleștirin.
4 Sol krankın A kısmını sağ krank ünitesinin miline kanalın geniș
olduğu bölüme dengeleyecek șekilde yerleștirin.
5 Kapağı sıkmak için TL-FC16/18'i kullanın.
Sıkma torku: 0.7-1.5 N•m
6 Durdurma plakasını içeriye doğru itin, plaka piminin sıkı șekilde
yerine oturup oturmadığını kontrol edin ve daha sonra sol krank
kolunun civatasını sıkıștırın. (5 mm Alyen Anahtarı)
Not: Her civata düzgün ve eșit șekilde 12-14 N•m değerine
kadar sıkılmalıdır.
Ara parçası takma yöntemi
Not :
Durdurma plakasını șekilde
görüldüğü gibi doğru yönde
yerleștirin.
6
2
1
3
Geniș kanal alanı
TL-FC16
Durdurma plakası
Plaka pimi
Yukarı kaldırın
5
4
TL-FC32
F
A
İç kapak
1 , 2 Sıkma torku:
35-50 N•m
3 Sıkma torku:
5-7 N•m
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Link Pimi Link Pimi
* Eğer 68 mm genișliğe sahip kelepçe tipi bir orta göbek kullanıyorsanız, bir adet 2.5 mm ara parçası yerine bir adet 1.8 mm ve bir adet 0.7 mm ara parçası kullanabilirsiniz.
Aynı dıș ucun kapsülünü fren kablosunun kesik ucuna takın.
Dıș uç kapsül
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Fren kablosunu kestikten sonra, deliğin içi
düzgün bir çapa sahip olacak șekilde ucu
yuvarlayın.
UYARI
Not :
Kabloyu șekilde gösterildiği
gibi geçirin.
Kablo tespit civatası
(5 mm Alyen Anahtarı)
Fren kablosu yuvaları
Aynakol
dișlileri
Șekil 1 Șekil 2
Arka dișliler
Așağıda açıklanan ișlem sırasını takip edin.
* Eğer bisikletin arka süspansiyonu varsa, ilk önce bisikletin kullanım
kılavuzunda tavsiye edilen segment pozisyonunu kontrol edin. Daha
sonra, bir tespit bandı veya benzeri bir alet kullanarak arka süspansiyon
için tavsiye edilen kursu ayarlayın ve ardından ön vites değiștiriciyi
ayarlayın
.
1. Alt ayar
İlk önce Pro-Set hizalama bloğunu çıkarın.
Daha sonra, zincir kılavuzu iç plakası ve zincir arasındaki boșluk 0-0.5
mm olacak șekilde ayarlayın.
5. Sorun giderme tablosu
1-4 adımlarını tamamladıktan sonra, vites kolunu hareket ettirerek vites
değiștirme ișlemini kontrol edin. (Bu kontrol, aynı zamanda kullanım
sırasında vites değiștirmenin güçleșmesi halinde de uygulanır.)
< Normal tip >
• FD-M590-10
< Üstten çektirmeli tip >
Not :
Kabloyu șekilde
gösterildiği gibi
geçirin.
Kablo
tespit
civatası
Kablo tespit civatasını sıkmak için 8 mm İngiliz anahtarı veya 5
mm Alyen anahtarı kullanın.
Zincir
Güçlendirilmiș
bağlantı pimi
Zincir aleti
MTB için 10-vites çok
ince zincir
kanallı (3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
kanallı (2)
Seriler Deore
Vites kolu SL-M591
Fren kablosu OT-SP41
Ön değiștirici FD-M590-10 / FD-M591-10
Aynakol FC-M590-10
Zincir CN-HG54
Orta göbek kablo rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Model numarası FD-M590-10 FD-M591-10
Normal tip X
Üstten çektirmeli tip X
Aynakol diș farkı 18D
Üst ve orta arasındaki minimum fark 10D
Ön vites değiștirici montaj bant çapı S, M, L
Arka mașa açısı ( α )
66° - 69°
Uygulanabilir zincir hattı 50 mm
Uygulanabilir aynakol 42D
Model numarası FC-M590-10
Aynakol dișli kombinasyonu 42-32-24D
Civata daire çapı 104 mm / 64 mm
Krank kolu uzunluğu 170 mm, 175 mm
Zincir hattı 50 mm
Orta göbek genișliği 68, 73 mm
Diș ölçüleri BC1.37 (68, 73 mm)
Uygulanabilir orta göbek SM-BB51
2.5 mm
Braket tipi için
Șekilde görüldüğü gibi
monte edin.
Kelepçe Tipi Braket Tipi
Eğer zincir krank tarafına
düșerse.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/4 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
büyük aynakol dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
küçük aynakol dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Alt ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/4 tur)
çevirerek gevșetin.
Üst ayar civatasının ayarlanmıș
olmasına rağmen zincir orta
aynakol dișlisinden en büyük
aynakol dișlisine düzgün șekilde
geçmiyorsa.
Fren kablosu ayar tamburunu
ters saat yönünde yaklașık 1/4
tur çevirin.
Alt ayar civatasının ayarlanmıș
olmasına rağmen zincir orta
aynakol dișlisinden en küçük
aynakol dișlisine düzgün șekilde
geçmiyorsa.
Fren kablosu ayar tamburunu
saat yönünde yaklașık 1/4 tur
çevirin.
Eğer en büyük aynakol dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici iç
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/8 tur) çevirerek sıkın.
Eğer en büyük aynakol dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici dıș
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük aynakol
dișlisinden vites değiștirildiğinde
orta aynakol dișlisi atlıyorsa.
Fren kablosu ayar tamburunu
ters saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer aynakol orta aynakol dișlisi
konumundayken arka dișliden en
büyük dișliye geçiș yapıldığında
zincirle ön vites değiștirici iç
plakası arasında engelleme
varsa.
Fren kablosu ayar tamburunu
saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek sıkın.
Eğer zincir orta göbek tarafına
düșerse.
Alt ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/2 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta ayna dișlisinden en
büyük ayna dișlisine geçiș
yaparken kol sertse.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/4 tur)
çevirerek gevșetin.
  • Page 1 1

Shimano SL-M591 Service Instructions

Tip
Service Instructions